-
IndítottaTémakör
-
2006.11.24.-23:05 #4086
Ennek a kérdésnek a feltevése már a fertőzés első jelei között szerepel, és újra, meg újra visszatérő tünet. 😆
A fórumon több helyen is volt már róla szó, és mivel erre a kérdésre sem lehet olyan választ adni ami mindenki számára egyformán megfelelő ezért nyitottam a kérdésnek ezt a topicot.
Így ezután egy helyre gyűlhetnek a kérdések és a válaszok is.
Segítsünk (még) egészséges embertársainkon. [-o< -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2007.11.16.-15:04 #5884
[quote=”CRUISER”:1aaus8fi]Üdvözlök mindenkit.
A párommal az elmult három évben spanyolországban éltünk-dolgoztunk.Arrafelé nagy divat a lakóautó.Sok embert megismertünk akik lakóautóban nyomták.Úgy döntöttünk bevásárolunk mi is,mert megtetszett és gazdasági okokból egyaránt(600 eurót fizettünk az albérletért).És persze a mobilitás is nagyon fontos lenne.Mi egy 30/30 éves pár vagyunk.Németországban vennénk meg a járgányt.Sok pénzünk nincs,így 20 000 eurót szánunk rá.
A következő típusokat néztük ki,kiváncsiak lennénk mi a véleményetek.Köszönettel :AttilaNehéz választani hiszen a belső elrendezése mind a háromnak más. Attól is függ hogy kevés mozgásra vagy inkább több utazásra kell.
Talán a ROKWOD ami nekem bejönne.Gondolni kell a parkolásra ami nem könnyű.valamint az uthasználati díjra,sújadó,biztosítások.
Különben nem rossz az ötlet.
András
2007.11.16.-01:45 #5882[quote=”CRUISER”:ncp1dagi]
A következő típusokat néztük ki,kiváncsiak lennénk mi a véleményetek.
[/quote]Üdv a klubban!
Hát ezek már nem kis lakóautók, a súlyuk miatt B kategóriás jogosítvánnyal nem is vezethetők. A 3,5 tonna feletti járművek általában az autópályán is más díjfizetési kategóriába tartoznak. Persze ha lakni akartok benne, akkor azért nem árt, ha van benne elég hely. A mi lakónk csak 7,2 m hosszú, de bizony azzal se könnyű a szűk, kanyargós utcácskákban közlekedni. El tudom képzelni mindezt 11 m hosszal.
Mivel lakásnak is használnátok szerintem előnyös, ha a fürdőben a zuhany le van választva, zuhanyozáskor nem úszik az egész fürdő. Jó, ha van olyan fekhely, amit nem kell a használathoz kinyitni – összcsukni. Az is jó, ha a konyha részen a gázfőző és a mosogató mellett van még hely az előkészítéshez is.
Mi nagyon szeretjük, hogy a lakónak van garázsa, mert oda sokmindent lehet pakolni, ami nem kell állandóan (a biciklitől a zöldségeken, ásványvizeken és borokon át a kempingasztalig és székekig, gumicsizmáig és kutyakajáig). Az is jó, ha bent sok a pakolóhely, szekrény. (A mienkben például jobb lenne, ha a hátsó ágy körül nem csak polc lenne, hanem legalább valamelyik oldalon felső szekrény is.)
A motorikus dolgokhoz nem nagyon értek, de szerintem ezek a kocsik már olyanok, hogy azzal nem lehet nagy baj (azért a nagyon sok km futásteljesítmény elgondolkodtató).
Hirtelenében ennyi jutott eszembe.
Nem könnyű tanácsot adni, mert mindenkinek mások az igényei, a fentiek az én preferenciáim, lehet, hogy a tietek más.
2007.11.16.-00:43 #5881Névtelen
Üdvözlök mindenkit.
A párommal az elmult három évben spanyolországban éltünk-dolgoztunk.Arrafelé nagy divat a lakóautó.Sok embert megismertünk akik lakóautóban nyomták.Úgy döntöttünk bevásárolunk mi is,mert megtetszett és gazdasági okokból egyaránt(600 eurót fizettünk az albérletért).És persze a mobilitás is nagyon fontos lenne.Mi egy 30/30 éves pár vagyunk.Németországban vennénk meg a járgányt.Sok pénzünk nincs,így 20 000 eurót szánunk rá.
A következő típusokat néztük ki,kiváncsiak lennénk mi a véleményetek.Köszönettel :Attila2007.11.04.-02:30 #5843Üdvözlet a clubtagoknak!
Nem volt még lakóautóm és sajnos nem is próbáltam még.Meglehetősen tapasztalatlan vagyok e téren.Az itteni topikok nagyon hasznosak voltak számomra.Most készülök venni lakóautót,de igazából kettős célból lenne rá szügségem.Általában minden hónapban üzleti uton egy hetet Hollandiában töltök.Kivéve nyáron.A lakóautót ősztöl nyár elejéig hollandiában tartanám ahol ketten,hároman szállásként használnánk.Ritkán előfordulna egy egy napra hogy 6 személy venné igénybe.Ezért 6 személy szállítására alkalmas és 6 fekvőhelyes szügséges.Elsősorban tehát szálláshelynek van rá szügség.Nyár elején hazahoznám az autót és őszig lehetne kirándulásokra használni.
Mivel néha 6 személy is eltöltene benne egy éjszakát úgy gondolom egy hosszabb tipus lenne megfelelő Pl.6,4, 7,4m-es és olyan ami leválasztható.Fontos lenne hogy a tusoló külön legyen és lehetőleg ne kicsi.Állófűtés,melegvízrendszer fontos. Előny lenne az is ha sok rakodóhely van benne,(bőröndöknek)Van egy 4.5 milliós kocsim amit becserélnék lakóbuszra és még megtoldanám.Kb 8-10 közöttibe gondolkodom.Abban szeretném a segítségeteket kérni hogy milyen tipust ajánlanátok,ami megfelelne céljaimnak.
Egy ilyen hosszabb, 6 személyes autónak elég a 2,4-es motor?
Látom hírdetnek ilyet is.Nem gyenge?
Látom sokan vannak itt akik régi lakókoautósok és már többet is kipróbáltak. Szeretném ha jó tanácsokkal ellátnátok.Előre is köszönöm a válaszokat.Üdvözlettel és szép hétvégét kívánva: Lui :smt1002007.11.02.-16:32 #5828Koszi a valaszt es miharabbi felepulest kivanok.
Megertettem a magyarazatot, ferjem is igy gondolja… Az elozo lakonk egy 560 cm-s Laika motorhome volt, Ducato 2.5TD es meg voltunk vele elegedve. Mindenesetre igyekszunk kiprobalni es ha lehet a 130 LE-t vesszuk. Kar, hogy ilyen nagy az arkulonbseg.
Ciao
Ilon2007.11.01.-20:11 #5827[quote=”Ilon”:2mv546qs]Bizony mar egy honapja nincs lakonk! Kineztuk a mobile.de-n egy Burstner t580 6 honaposat Nurnberg korul. A jovo heten szeretnenk megnezni es ha olyan lefoglalni. Akinek (MaNa, Ratok celzok:))van tapasztalata Nemetorszagi vasarlasban orulnek ha felvilagositana, hogy az ar targyalhato-e, mint pl Olaszorszagban es hogy a garancia ilyenkor hogy alakul vagy akarmi amit jo tudni, eloszor megyunk ilyen utra. ( Max a Romantische Strassera jutottunk el eddig) Azt mar tudjuk, hogy angolul beszelnek ahol ez a lako van es rogton valaszoltak az erdeklodo mailre, ez jo jel. Sajnos a kivalasztott lako csak 100 Cv-s ami ferjemet aggasztja (robogotartot is szeretnenk ra) es nincs klimaja, amit elneznenk neki.Aki probalta, a 100 CV tenyleg keves lenne?
Persze van 130 LE-s is, csak nagy az arkulonbseg, sajnos.Remelem, hogy valaki csak otthon van es valaszol…
Mindenkinek jo idot es kirandulast kivanok
Irigykedve. 🙁
Ilon[/quote]Szerbusz kedves Lion
Én tényleg itthon vagyok egy betegségböl lábadozás miatt ezért összefoglalom gondolataimat hátha segit.
Tényleg elég gyengus az a 2,2 es motor. Gondold el majdnem ekkora motorokat a kis scudokba is teszik akkor nem nagy csodára képes azzal a nagy kasznival a hátán.Ráadásul kivan hegyezve, igy alapon nem nagy a nyomatéka ezért sokat kel majd magas fordulaton járatni hogy haladjon. Egy kis chip tuningal lehet rajta segiteni de max 10% ot és ettöl sem lesz egy méreg zsák. Kb anyit fog tudni mint a régi 2500 as TD tek de a fordulat tartomány also felében sokkal gyengéb lesz attol is. Igy ha ezt válasszátok inkáb a belsö berendezésbe szeresetek bele mint a dinamikályába.
Azt tartsátok szem elött mire akarjátok használni.
Kis mellékutakon teljesen hibátlan lesz mivel ott ugyis a 60-90 között közlekedik a lakoautos. Itt majd sokat kell váltogatnod de átlagosan nézegetve öreg urasan kényelmesen tudsz vele haladni.
Amenyiben autopályázni is akarsz vele, néha versenyezhet a kamionokkal. Az emelkedö aljába meg drukkolhatsz hogy ne fékezen mert elveszi a lendületedet és kulloghatsz utána.
Leginkább egy ledkerekes autohoz hasonlitanám ami ha nem akadályozzák és ki birja pörögni magát halad, ha lelasul nehezen tornásza visza magát 100 fölé.
A garancia általában egész europára kiterjed.
Remélem segitetem hali csaba2007.11.01.-16:42 #5826Kedves Judit(Brigi)és Gabor Apa!
Nagyon köszönöm a válaszotokat.Sokat segítettetek.Órákat töltöttem már el az itteni topikoknál és megtaláltam azt is amit Gabor Apa javasolt.Tényleg hasznos volt.Nagyon hasznos volt Judit a leírásod.Azt hiszem valami hasonló kellene nekünk is amiben jó sok cucc elfér.Igazából még nem tudom a különbségeket egyik vagy másik tipus között,de ahogy értettem a leírásaitokból ez a felépítmény sokféleségére utal.Megpróbálom majd röviden összefoglalni hogy milyen célra és milyen elsődleges igény szerint lenne szügségünk az autóra és úgy gondolom ti, mivel tapasztaltak vagytok, tudtok majd segíteni hogy melyik tipus lenne ideális nekünk.
Addig is köszönöm segítőkészségeteket.Üdvözlettel:lui :smt0392007.11.01.-04:24 #5825Bizony mar egy honapja nincs lakonk! Kineztuk a mobile.de-n egy Burstner t580 6 honaposat Nurnberg korul. A jovo heten szeretnenk megnezni es ha olyan lefoglalni. Akinek (MaNa, Ratok celzok:))van tapasztalata Nemetorszagi vasarlasban orulnek ha felvilagositana, hogy az ar targyalhato-e, mint pl Olaszorszagban es hogy a garancia ilyenkor hogy alakul vagy akarmi amit jo tudni, eloszor megyunk ilyen utra. ( Max a Romantische Strassera jutottunk el eddig) Azt mar tudjuk, hogy angolul beszelnek ahol ez a lako van es rogton valaszoltak az erdeklodo mailre, ez jo jel. Sajnos a kivalasztott lako csak 100 Cv-s ami ferjemet aggasztja (robogotartot is szeretnenk ra) es nincs klimaja, amit elneznenk neki.Aki probalta, a 100 CV tenyleg keves lenne?
Persze van 130 LE-s is, csak nagy az arkulonbseg, sajnos.Remelem, hogy valaki csak otthon van es valaszol…
Mindenkinek jo idot es kirandulast kivanok
Irigykedve. 🙁
Ilon2007.11.01.-01:44 #5824[quote=”lui”:3tkjl08m]Életem első lakóautójának megvásárlására készülök./6 fekvőhelyes,6 szem.szállítására alkalmasat szeretnék./
Még azt sem tudom milyen tipus legyen.Talán Fiat?Ford?
Szívesen vennék minden tanácsot tőletek.Minden infót köszönettel veszek. [-o< [/quote] Lakóautónál tényleg nem az alépítmény a fontos, a Ford is Fiat is jó motorikusan, szerintem nagyon nagy különbség nincs közöttük, elviszik a lakóautót. Az mondjuk nem árt, ha van benne erő, mert egy 6 személyes lakóautónak már szép súlya van. Az első- vagy hátsó kerék meghajtás igazából olyankor érdekes, ha télen csúszós úton használod, vagy ha elássa magát mondjuk a tengerparti homokban. Lakóautónál a fő kérdés a felépítmény. nagyon sokféle felépítménnyel, belső elrendezéssel gyártanak lakóautót és az, hogy kinek mi "jön be" az egyéni igények, használati szokások kérdése. Nekünk mindegyik lakóautónkban volt valami olyan, amit szerettünk és jó lenne ha mindez egy kocsiban lenne együtt. Brigi garázsos, ami nagyon praktikus, mert sokmindent elnyel a bicikliktől az asztalon, székeken át a néhány karton ásványvízig, zöldségekig és gyümölcsökig, stb. (GáborApáéknál például a kutya is ott utazik). Praktikus, ha a fürdőszobában külön zuhanykabin van, így nem lesz locspocs az egész fürdőben zuhanyozáskor. Mi a dupla ágy hátul (a garázs fölött), dupla ágy az alkóvban és az étkező helyén elrendezést praktikusnak találjuk. Láttunk olyan lakóautót is (és talán egyszer a következő nekünk is olyan lesz), ahol a garázs feletti ágy leereszthető, így ha nincs nagyobb darab, pl. bicikli a garázsban, akkor nem kell a magasba felmászni az ágyra. Én szeretem, ha a konyhánál van elég hely az előkészületekhez, ezért olyan kocsit választottunk, ahol bőven van pakolóhely. Praktikusnak találjuk a ventillátoros tetőablakot, igazából így nem hiányzik az állóklíma, aminek a fogyasztása miatt kempingbe kellene menni. A mai lakóautókat már általában kombinált fűtő-melegvízkészítő készülékkel látják el, ez a helykihasználás szempontjából előnyös. Az új lakókban láttam, hogy már egészen nagy, kétajtós hűtőket építenek be. Régen mindig gondom volt a hűtő kapacitásával, de ahogy az árak egyre kevésbé térnek el Európa országaiban, sokszor olcsóbban tudunk az út során élelmiszert beszerezni, mint itthon egyre kevésbé szükséges az egész úrta való elemózsiát magunkkal hurcolni, úgyhogy egyre inkább elég a kis hűrő is. Briginek gyenge pontja az ajtó. Nehezen záródik, úgy kell becsapni, mint az ólajtót, gyakran többször is, hogy becsukódjon. Hirtelenjében ennyi jutott eszembe. Ha soha nem volt még lakóautótok, akkor jó megoldás lehet, ha először béreltek néhány napra egy olyat, amilyet majd venni szeretnétek, mielőtt belevágtok a nagy beruházásba.2007.10.31.-23:49 #5823[quote=”lui”:2vvdbnd9]Még azt sem tudom milyen tipus legyen.Talán Fiat?Ford?
Szívesen vennék minden tanácsot tőletek.Minden infót köszönettel veszek. [-o< [/quote] Szia! Szerintem nem az a legfontosabb, hogy Fiat vagy Ford. Amúgy elég sok infót tanácsot olvashatsz itt, ebben a topicban, vagy az irományok között is. pl.: Tapasztalatok átadása kezdő lakóautós társainknak vagy a Milyen költségekkel jár a lakóautózás? leírásokban.
Ha egyéb kérdéseid merülnek fel, akkor pedig kérdezz itt bátran. Ez a topic ezért van. 🙂
Ha pedig egy nagyobb furgonból szeretnél kialakítani szebbet, jobbat olcsóbban, akkor vedd fel a kapcsolatot a Biwak Kft-vel 😉2007.10.31.-17:01 #5819Életem első lakóautójának megvásárlására készülök./6 fekvőhelyes,6 szem.szállítására alkalmasat szeretnék./
Még azt sem tudom milyen tipus legyen.Talán Fiat?Ford?
Szívesen vennék minden tanácsot tőletek.Minden infót köszönettel veszek. [-o<2007.04.04.-22:46 #4735[quote=”Ilon”:11vjawte] elsokerek meghajtasu Ford a mechanika [/quote]
A mienk hátsó kerék meghajtású Ford és nem a legújabb, hiszen már 4,5 éves. Egyébként jók a tapasztalatok vele, csak alacsony fordulaton gyengécske egy kicsit és hajlamos leállni. De utána erőre kap és már nincs semmi baj. Férjem próbált szervizekben érdeklődni, de azt mondták, hogy ez ilyen.2007.04.04.-12:31 #4731[quote=”Ilon”:3dkujg9k]Vegre megtalaltuk -talan- a kis Laika utodjat: Hobby Van, elsokerek meghajtasu Ford a mechanika es meg nem beszeltunk senkivel aki az uj fordot probalta volna. Remelem, hogy valakinek csak lesz infoja.
Igazabol nem olyan surgos, mert meg nem adtuk el a regit…[/quote]Szia Ilon.
Azért itt a fórumon zajlott az élet mióta nem olvastad 😆 .
Valaki biztosan reagál a kérésedre.
Gratula. az uj lakóhoz. =D>
András
2007.04.04.-05:49 #4730Vegre megtalaltuk -talan- a kis Laika utodjat: Hobby Van, elsokerek meghajtasu Ford a mechanika es meg nem beszeltunk senkivel aki az uj fordot probalta volna. Remelem, hogy valakinek csak lesz infoja.
Igazabol nem olyan surgos, mert meg nem adtuk el a regit…2007.01.10.-22:10 #4285Sziasztok . A nagy autó után kisautórol jut eszembe, tudtok e valamit a tervezett 4200 kg súlyhatár modositásról.
macs :smt217[moderálva ==> ficsor] A stoppos hozzászólásodat töröltem.
2007.01.10.-12:02 #4282Névtelen
Végül is mi abból indultunk ki hogy miután lenyomtunk nem keveset a „szokásos” méretű kocsiban, ugyan annyi pénzért lakjunk inkább egy nagyobban. 7 literrel többet fogyaszt (benzinből)mint a Laika viszont a + amit nyújt teljesen kárpótol a kiadási többletért.A közúti közlekedés teljesen normális vele, de mivel már a másiknál is megtanultuk hogy várost nézni elég lakóautóval, ezért alkalmazzuk a kinti megoldást és húzzuk a kiskocsit a nagy mögött. Megállunk a kempingben, és a személykocsival megyünk a városba.
2007.01.10.-01:45 #4276Olyan jó, amikor különböző tapasztalatok alapján kialakult különböző véleményekből fakadó nézeteltérés ide vezet, ideáig fajul, hogy a többiek több oldalról láthatják ugyanazt, és ezáltal több információhoz juthatnak. 🙂 =D>
Nekem is csorog a nyálam az amcsi kastélyautóktól. Ha megnézem a mellette szereplő árat, már hoznám is haza. De el kell ismerni a fenntartása és a közlekedési költségek magasabbak.
Személyautóból volt szerencsém nekem is és nyerő a feeling, komoly a teljesítmény de ez a fogyasztás lássuk be ma már nem indokolt.Ugyanakkor leesik az állam és sóvárgást érzek mikor meglátok olyanokat mint Zozo Uralja. Vagy talán néztétek páran itt az „érdekes lakóautók…” topicot, aminek nyitására ez a honlap indított:
http://www.robgray.com/index_files/index_graynomad.php
Egy ilyen autó tűzbe hoz, de ezzel lakatlan területekre érdemes menni, nem európába és nem is hétvégi családi kirándulásokra.Na és az is nagyszerű amikor valakinek egy furgonban benne van a fürdőszoba, és a napi munkáját is a lakóval végezheti.
Röviden: különbözőek az igények is és a lehetőségek is.
Tehát nincs legjobb lakóautó!
Szerencsére mindenkinek mások a szempontjai.Ha már van lakóautó az már jó 😀
Itt pedig szépen gyűlnek az információk azok számára akik most keresgélnek.
2007.01.09.-22:36 #4272Szia st. Előre is kösz. :smt039
MACS2007.01.09.-20:43 #4271Névtelen
Szia!
Örülök hogy válaszoltál, így több infó látható az ügyről. Miután havi rendszerességgel van dolgom odaát jómagam is elég régóta koptatom az amerikai kocsik számos formáját a személykocsitól a lakóautón át a nagyobb teherkocsikig. Egy pár dolgot tudni kell az odakinti lakóautópiacról. Nagyon sok gyártó készít számtalan típust, csak úgy mint Európában Ott is vannak komoly múlttal rendelkező gyárak, és vannak a nemrég alakultak. Ha az ember vesz egy kocsit akkor olyat vegyen aminek már neve is vam. Ezek a gyártók nagyon jó minőségű anyagokkal dolgoznak, jó alvázakat használnak, igényesen szerelik a kocsikat. Egy Airstream, Allegro, Beaver, Fleetwood, Jayco, Coachmen által gyártott kocsi nyugodtan megvehető, mert ott sem adnak több év garanciát olyan kocsira ami rövid idő alatt széthullik. Hogy tönkremegy egy vízpumpa? Hát bizony ez előfordul, de bármikor megoldható a beszerzése 3-4 nap alatt, potom pénzért. Ezt tudom saját tapasztalatból. A személykocsik megbízhatóságát nem is említeném itt egy lapon ezekkel, mert már kategória, bár nem ennyire rossz a helyzet. Mostanra túl vagyok már durván 200 ezer mérföldön amerikai kocsival alattam, és bár voltak bosszantó pillanatok, nem nevezném katasztrófálisnak. Itthon privátban jó ideje már egy német márkát hajtok, és bár nem olcsó, nagynevű gyártóról van szó van gond vele elég. Szóval szerintem volt egy rossz választásotok, rosszkor. Azért még nem kell feladni a vásárlás tervét, és ha kell segítség a jó választáshoz szívesen segítek. 😀2007.01.09.-04:46 #4269Szia sts.Megkövetlek mielőtt azt gondolnád pikkelek az ami lakóautosokra.Amit irtam annak egy része saját tapasztalatomon alapult.Lehet hogy az a négy autó rossz választás volt . Mi egy leendő importvállalkozás inditá keretében hoztuk az autókat az országba. A kikötőböl saját lábán hoztuk az autókat haza.Első látásra én is beizgultam a sok luxus, és gazdagon párnázott,tágas vasak láttán.Mire hazaértünk kicsit alábbhagyott a lelkesedésem, megállt a klima, elkezdett rángatni az automata, széthullot az oldalajtó zárja . Lehet hogy csak én vagyok kicsit finnyás.Amikor műszakira készitették az autót a SZERLŐK SÜRÜ ANYÁZÁS KÖZEPETTE közölték a következőt vigyük máshová.A második autót már az új gazdija helyezte forgalomba, horvátországból hazafelé szétment a vizpumpája. A harmadikat nem tudták forgalomba helyezni magyarországon.Igy jártun k egyébként egy osztrák
JOINT lakóautóval ias( felépitmény mübizonylat).A negyedik
10 hónapig állt a vámraktárunkan mire megjótt rá a madár
Lehet hogy mi csi náltunk valamit nagyon SZA….UL de
nagy ( anyagi ) bukta volt.Vagy te vagy marha szerencsés?
Egyébként 77 óta vezetek rendszeresen, az első amerikai autómat 84-ben vettem ( ford maverick v6)aztán több követte
mig megnem unta a feleségem hogy a szervibe hordom a fizetést
Már akkortájt sem a megbizhatóságukról voltak hiresek az usa autók, de ez csak an én véleményem.
Hidd el nagyon örülök hogy neked nincsenek hasonló tapasztalataid, és kivánom ne is legyen.
Remélem egy találkozó alkalmával sikerül személyesen is erről atémárol beszélgetni veled ,éés ha lehet büszkén parkolnék melléd , mert mideggy milyen autó van alattunk mi mégis eggy nagy család vagyunk
Baráti üdv macs2007.01.08.-00:32 #4266[color=#666666]STS555
Töröltem a stopposként írt hozzászólásodat.
Ha máskor is így jársz, hogy véletlenül stopposként írsz akkor amíg más nem szól hozzá a témához addig a hozzászólás jobb alsó sarkában lévő X-el tudod törölni.[/color]2007.01.08.-00:26 #4265Névtelen
Én úgy gondolom hogy más az „úgy hallottam” infó, és a saját tapasztalat. Azt hogy árban drágább lenne mint egy itteni nem nagyon tudom elfogadni, pláne azért mert ha csak azt veszem alapul amit mi hoztunk már megdőlt az elmélet. A kocsik alkatrészei motorikus és alváz szinten köszönhetően az „eggyen” kialakításnak, könnyen és olcsón beszerezhetőek. Bármi kell írok egy mailt a kereskedőnek és küldi. Az árak teljesen jók, olcsóbbak vagy azonosak mint itthon egy hazai kocsihoz.A minőségről csak annyit hogy egy kocsi mindenkori állapota legfőképpen a gazdájától függ, másrészt pedig volt szerencsém idősebb kocsikhoz is odakint és érdekes nem volt velük ilyen gond. Azt azért hozzátenném hogy új kocsit én még nem nagyon láttam itthon, ellenben jópár romot isgen, de azok már kint is azok voltak. Gépészeti szerkezetüket tekintve tökéletesen kezelhetőre, egyszerűre csinálják őket, a vizpumpa is Surflo, mint itthon. Az egyedüli eltérés az elektromos rendszerben található, a 110V miatt, de azt egy kapcsolóüzemű dobozzal simán meg lehet oldani. Az itthoni kocsikkal meg végképp nem hasonlítanám össze őket, hisz ha azonos árban is lennének a kényelem és helykínálat sokkal jobb mint a „kicsikben”. Németországban nagyon komoly kocsikat árulnak, nem kis számban.Nálunk talán azért nemláthattál ilyen kocsikat mert nagyon kevés van belőlük, talán pár darab,és azok is inkább a technikai sportok versenyzőinek a birtokában vannak. Nagyon szívesen megmutatok egy ilyen kocsit élőben hogy magad is eldönthesd az általad leírtak ellenkezőjét.
2007.01.07.-21:22 #4264Sziasztok.
Szeretnék pár adalékkal szolgálni ST LELKES BESZÁMOLÓJÁHOZ.
Mivel vámügynökségünk van módunkban volt 2001 és2004 között több amerikai lakóautó behozatalában közremüködni.Az első autó megérkezésekor nemgyőztün ámulni az alapban is luxus kiviteltől.Egészen belelkesedtünk hogy mi is lecseréljük a FIAT-ot.Szóval röviden tőmondatokban hogy miért is járun ma is Ducatóval. Az autók 90%-a 3,5 t onna feletti tehát B-vel nem vezethető.Méreteiből adódoan parkolási gondok egész európában.Sok alkatrész nem felel meg az európai szabványnak
( lámpálk átalakitása )Azegyik autó 1 hónapig állt mivel nem volt hozzá vizpumpa egész európában.Abehozott autók végára (autó ár,vám,regadó, szállitás,biztositás,illetékek, ügyintézési költség,stb. )összességében magasabb egy ithoni migaz kissebb felszereltségü szalonautónál.Avolt tulajoktól kapott infó szerin nehezen és nagyon ár alatt tudták csak eladni. (Egyik autó sincs már az első gazdájánál.)Véleményük szerint (1-2 év használat ) a luxus felszereltséget leszámitva az AUTÓK MINÖSÉGE NEM ÉRI EL . az általunk ismert német lakóautókét.Ezért van nekem még mindig FIATOM. Az amerikai partnerünk szerint most romániába visznek lakóautókat.Nálun még nem láttam kempingben ,közuton,parkolóban USA vasat.Nyugatra tőlünk is elvétve, VALYON MIÉRT.Végül is csak pénz jkell hozzá, de az sok.
Üi Nem akartam senkinek akedvét elvenni az USA magánimporttól
de ezekre is fel kel készülni.
MACS2006.12.27.-16:24 #4220Névtelen
Az Usa-ban történő lakóautó vásárlás nem egy túl bonyolult dolog, de egy nagyon fonos tényezőre érdemes odafigyelni.
A BŐSÉG ZAVARA mint olyan hamar bolondot tud csinálni az emberből. Mert elmész mondjuk egy városba és ott deríted fel a lehetőségeket. na ez a legrosszabb megoldás. Eleve minimum 15-20 kereskedést fogsz találni egy 30 mérföldes körzetben, és mindenütt olyan kocsikat árulnak amit ha tehetnél azonnal hazahoznál. Ott vannak ezen kívűl az akciók. Minden kereskedés bevásárol az általa forgalmazott típusokból bőséggel, és ennek köszönhetően mindig marad 5-6 kocsi a következő évi típusváltás előtt. Na ekkor jönnek a nagy árengedmények. Most októberben voltam Pennsylvania-ban, Lancaster-ben üzleti úton, és természetesen szabad időmben végignéztem a kínálatot.A 31 lábas 108 ezer dolláros Hurrican-eket 79-80 ezer dollárárt kínálták, tele extra felszereltséggel.
Én úgy csináltam hogy a neten kinéztem a megfelelő kocsit, lefoglalóztam, kiutaztam és megvettem. Kijártam a nem egyszerű szállítási „iskolát” és most már legalább tudom hogyan kell intézni. A mostani kocsinkat is úgy hoztam hogy használjuk egy szezont aztán eladom, és hozok egy nagyobbat. Ha valakit érdekel ez a ténma bővebben akkor szívesen dumálhatunk róla, de inkább személyesen mert ennek a leírása heteket venne igénybe.
Érdemes nézelődni a http://ww2.rvtraderonline.com illetve a http://www.rvsearch.com oldalakon.2006.11.25.-02:20 #4089[quote=”GaborApa”:3eytdqnb]Tapasztalt lakoautosok segitsetek nem szeretnék rossz vásárt csinálni. Válasszokat elöre is köszönöm
[/quote]Nekünk már több lakóautónk volt, van némi tapasztalatunk. A legerősebb és legjobb motorja a Mercedes-nek van (na a mienk nem ilyen, erről Gábor Apa tudna többet mondani), de mi is elégedettek vagyunk a Ford Transit alvzzal, 2,4 TD motorral. Sokat számít a stabilitás is, ezért hosszabb lakóautónál (Brigi 7,2 m) már előnyös a dupla hátsó kerék. Régebi lakóautóink között volt benzines Opel, szintén benzines Mitsubishi (amibe gázt is szereltettünk és ettől nagyon megnőtt a tankolás nélkül megtehető távolság), valamint Fiat is (de az csak sima diesel volt, nem turbo és eléggé meg kellett küzdenie az emelkedőkkel). A Mitsubishi a szelet nem szerette, tegeri betegséget lehetett kapni benne szélben.
A 4 éves Fordot 20 ezer km-enként kell szervizbe vinni, az első 3 ezer km-en fogyasztotta az olajat, de azóta egyáltalán nem. Alacsony fordulaton elég gyenge, de aztán megjön az ereje és könnyedén halad.
Az első kerék hajtásúaknál az első kerék elég hamar elkopik, mert a súly hátul van. Téli használatban is előnyösebb a lakónál a hátsó kerék meghajtás.
Zaj szempontjából a Fiat csendesebb, mint a Ford. A futóműve a Pillanat szerviz szerint jó.(Laci súgott a háttérből.)
Biztos, hogy fontos az is, hogy milyen alvázon van a lakó, de egyetértek Andyval, hogy igazából kipróbálva jön rá az ember, hogy milyen megoldás a legkényelmesebb a családnak. Nekünk minden eddigi lakónkban voltak olyan megoldások, amiket szerettünk és olyanok, amiket kevésbé. A negyediket már nagy tapasztalattal választottuk, de azért apróságok ebben is vannak, amivel még jobbá lehetne tenni.
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.