-
IndítottaTémakör
-
2006.11.24.-23:05 #4086
Ennek a kérdésnek a feltevése már a fertőzés első jelei között szerepel, és újra, meg újra visszatérő tünet. 😆
A fórumon több helyen is volt már róla szó, és mivel erre a kérdésre sem lehet olyan választ adni ami mindenki számára egyformán megfelelő ezért nyitottam a kérdésnek ezt a topicot.
Így ezután egy helyre gyűlhetnek a kérdések és a válaszok is.
Segítsünk (még) egészséges embertársainkon. [-o< -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2009.10.14.-20:02 #16894
[quote=”Twon”:3eisrh19]Böngészgetem a használt lakóautókat! Ezek ugye személyautónak számítanak?
Igen?
Akkor miért van az, hogy némelyiket +Áfa végződéssel tüntetik fel? Mi az értelme?[/quote]Kedves Twon.
Nézzél magad körül szét mire NEM fizetsz ÁFA-t. Kivéve amikor, NEM SZÁMLAKÉPES magánszemélytől vásárolsz.
Szerintem megfogysz lepődni saját kérdéseden.
2009.10.14.-12:46 #16893[quote=”Twon”:3kdgeafy]Valójában az új vagy újszerű lakóautók vannak +áfás árként hírdetve! Ha személyautó akkor miért nem a teljes árat írják ki?
[/quote]
Valószínűleg céges vásárlóra számítanak. A tulajdonos lehet cég (a költségeket ott könyvelik), a használat már magáncélú (az élvezet a tulajdonosé). Muszáj nekünk mindent érteni?2009.10.14.-11:10 #16892Valójában az új vagy újszerű lakóautók vannak +áfás árként hírdetve! Ha személyautó akkor miért nem a teljes árat írják ki?
[quote=”istozi”:1arjog1b]Kérdezd meg az eladót, mi van beírva annak az autónak a forgalmijába.
Ha a te jogosítványod „B” kategóriás (meg azoké, akik rajtad kívül esetleg vezetnék), akkor a lakó meg kell hogy feleljen ennek a fontos feltételnek. Nyilván, ha magasabb a járművezetési jogosultságotok, akkor ezt a lépést kihagyhatod.
A szgk szabadabban közlekedhet, nem vonatkoznak rá a menetlevél-vezetési kötelezettség, a tgk-ra kiírt sebességkorlátozás, a 2,5 to feletti behajtási tilalmak, a szállítható személyek számát komolyan kell venni, stb.
Ezekkel együtt ismerek több tgk alapon üzemelő lakóautót.
Tehát amit esetleg nem szabad, azt lehet, de célszerű tudni, hogy milyen szabályt sértettünk. A személygépkocsiként használt teherautót köteles keresni a rendőr, mert a regadó kell az államnak. A többi szabálytalanság – többnyire – elviselhető mértékú büntetéssel túlélhető.[/quote]2009.10.14.-04:08 #16888[quote=”Twon”:nsiy0krp]Böngészgetem a használt lakóautókat! Ezek ugye személyautónak számítanak?
Igen?
Akkor miért van az, hogy némelyiket +Áfa végződéssel tüntetik fel? Mi az értelme?[/quote]
Kérdezd meg az eladót, mi van beírva annak az autónak a forgalmijába.
Ha a te jogosítványod „B” kategóriás (meg azoké, akik rajtad kívül esetleg vezetnék), akkor a lakó meg kell hogy feleljen ennek a fontos feltételnek. Nyilván, ha magasabb a járművezetési jogosultságotok, akkor ezt a lépést kihagyhatod.
A szgk szabadabban közlekedhet, nem vonatkoznak rá a menetlevél-vezetési kötelezettség, a tgk-ra kiírt sebességkorlátozás, a 2,5 to feletti behajtási tilalmak, a szállítható személyek számát komolyan kell venni, stb.
Ezekkel együtt ismerek több tgk alapon üzemelő lakóautót.
Tehát amit esetleg nem szabad, azt lehet, de célszerű tudni, hogy milyen szabályt sértettünk. A személygépkocsiként használt teherautót köteles keresni a rendőr, mert a regadó kell az államnak. A többi szabálytalanság – többnyire – elviselhető mértékú büntetéssel túlélhető.2009.10.14.-02:04 #16887Böngészgetem a használt lakóautókat! Ezek ugye személyautónak számítanak?
Igen?
Akkor miért van az, hogy némelyiket +Áfa végződéssel tüntetik fel? Mi az értelme?2009.09.23.-13:39 #16398[quote=”lipi”:1fqmns3u]Sziasztok.
Kemény eldöntened a lakóvásárlást!
A Te igényednek kell megfelelnie,ami bizony menetközben
alakul ki.Nekem a hatodik lakóm jött be!
Nem biztos,hogy az autó hossza a legfontosabb!
A magasság,a tényleges suly,de véleményem szerint a belső
elrendezés a legfontosabb! Legjobban úgy tudnál dönteni,ha
mondjuk egy ilyen találkozón ahol jó sok lakó lessz,bele nézegetnél,meghalgatnád a véleményeket,tapasztalatokat.
Ezután bérelnél 1-2 napra,probára.Hidd el olcsóbban jössz ki,
mint én,akinek most a hatodik lakónál tart!
A hivatalok jártak jól,A JÓ SOK ILLETÉKKEL!!!!
LIPI 🙄 [/quote]Jaja és akik a te autóidat megvették… :smt204 kedvező áron felszerelve.Mert ugye ami be van építve azt nem vesszük ki,mert a helye ott marad és csúnya meg már így látta a vevő.De az eladó mostanában annak is örül ha csak érdeklődő van a lakóra.Észre sem veszi a több száz ezer forintos beépített cuccokat.Na meg a rengeteg munkát.Volt olyan vezeték, hogy 1 napig fűztem és szét szedtem az egész autót, hogy elrejtsem…na ez ami nem mindegy.
2009.09.23.-11:47 #16395Sziasztok.
Kemény eldöntened a lakóvásárlást!
A Te igényednek kell megfelelnie,ami bizony menetközben
alakul ki.Nekem a hatodik lakóm jött be!
Nem biztos,hogy az autó hossza a legfontosabb!
A magasság,a tényleges suly,de véleményem szerint a belső
elrendezés a legfontosabb! Legjobban úgy tudnál dönteni,ha
mondjuk egy ilyen találkozón ahol jó sok lakó lessz,bele nézegetnél,meghalgatnád a véleményeket,tapasztalatokat.
Ezután bérelnél 1-2 napra,probára.Hidd el olcsóbban jössz ki,
mint én,akinek most a hatodik lakónál tart!
A hivatalok jártak jól,A JÓ SOK ILLETÉKKEL!!!!
LIPI 🙄2009.09.23.-11:10 #16393[quote=”Kreki”:1t4cs0vc]Köszönöm Briginek,Istozinak és Gábor apának a gyors referálást a 6 méter alatti lakóra ,okosabb lettem !
Kreki Cinkotáróljavascript:emoticon(‘:lol:’)[/quote]
Hagy szoljak bele…most uj lakok jottek ki a kiallitasokon 5,99 m de minden komfortal mert nem is alkovos es meg is 3-4 szemelyes mert egy fuggo agy gombnyomasra lejon a vezeto fulke fele es ezek nem is 3m-sek ami viszont az autopalyakon fontos…egy ottlet a finn norveg sved dan kompolasnal senki se nezte hogy milyen hosszu vagy magas , jo de ha 7m valamenyi azert talan…a norvegoknal Gabik bemondtak hogy 6m es mi meg 6,40m egy egyharmaddal tobbet fizettunk mi ,de vegul senkit se erdekelt foleg nem azokat akik bekergettek a kompokba…ugy hogy meglehet ezt is probalni mert nem tunik veszelyesnek legfejjeb nem ertitek mit mondanak… 😳 #-o2009.09.23.-01:56 #16389Köszönöm Briginek,Istozinak és Gábor apának a gyors referálást a 6 méter alatti lakóra ,okosabb lettem !
Kreki Cinkotáróljavascript:emoticon(‘:lol:’)
2009.09.22.-11:18 #16376[quote=”GaborApa”:1m6pep31] Azt tudom,hogy érdemes 3,5 tonnán belülit vásárolni és hát valaki mondta ,hogy 6 méter hossz alattit ! De miért is mert,hogy milyen hátrányok érnek a parkolás nehézségein kívül 6 méter felett ? [/quote]
Nekünk volt kicsi is, nagy is (Brigi 7,15 m hosszú). Helyenként tényleg nem könnyű elférni vele, de mivel télen-nyáron használjuk többnyire hárman plusz a nem kis kutya fontos, hogy kényelmes legyen. Ha legkisebb fiunk is leválik lehet hogy kettőnknek egy kisebb is elég lesz.
Nem csak a hosszon, hanem a belső elrendezésen is sok múlik. Ez eléggé egyéni, hogy kinek mi jön be (hasonlóan egy lakáshoz).2009.09.22.-02:04 #16374[quote=”GaborApa”:3iidpx2a]Kreki irományként küldte el az alábbi kérdését, de ez inkább ide való:
[i]Még nem rendelkezem lakóautóval,de nagyon szeretnénk vásárolni egyet csak hát azok a fránya anyagiak . Azt tudom,hogy érdemes 3,5 tonnán belülit vásárolni és hát valaki mondta ,hogy 6 méter hossz alattit ! De miért is mert,hogy milyen hátrányok érnek a parkolás nehézségein kívül 6 méter felett ? Ha valaki elmondja nagyon szépen megköszönném !
Mindenkinek szép időt és széles utat kíván : Kreki2009.09.21.Bp.Cinkota[/i][/quote]
Szoktál vezetni teherautót? Ami hosszú és széles? Azzal nem lehet bemenni a városba, és nem csak a KRESZ miatt (nem fér el egyes utcákban, nem tud bekanyarodni szűkebb helyeken, csak tágas parkolóhelyen fér el). De már voltam olyan kempingben is, ahol a hosszabb autóknak komoly nehézségeik lehettek. Ha nagy az autód, kénytelen vagy kerékpárt, motort, vagy más közlekedési eszközt (busz, taxi) is többször igénybe venni, mint a kisebb lakót üzemeltetők. Nálam ezek nagyon nyomatékos szempontok voltak. De – mint tudjuk – ízlések és ….2009.09.21.-19:46 #16370A 6m-es hossz határ a kompokon jelent díjugrást.
Aki nem, vagy csak nagyon ritkán kompol, annak ez nem lehet kiemelt szempont a vásárlásnál.2009.09.21.-19:41 #16369Kreki irományként küldte el az alábbi kérdését, de ez inkább ide való:
[i]Még nem rendelkezem lakóautóval,de nagyon szeretnénk vásárolni egyet csak hát azok a fránya anyagiak . Azt tudom,hogy érdemes 3,5 tonnán belülit vásárolni és hát valaki mondta ,hogy 6 méter hossz alattit ! De miért is mert,hogy milyen hátrányok érnek a parkolás nehézségein kívül 6 méter felett ? Ha valaki elmondja nagyon szépen megköszönném !
Mindenkinek szép időt és széles utat kíván : Kreki2009.09.21.Bp.Cinkota[/i]
2008.02.27.-00:59 #7353[quote=”maki”:35qvitni]Hello Bringas! Maki vagyok Szivo vagy turbos a motorod.Ha turbos
akkor lerajzolnad ill.fenykep. a futoradiator bekoteset ! Elore is koszi Maki +36309912181[/quote]Szerintem nem turbos 😥
[quote=”Bringastomi”:35qvitni]nekem is egy félintegrírt van, csak kcsit koros. 2.5 szívó diesellel (62le) is elmegy 110-et de nem szereti. [/quote]
2008.02.27.-00:11 #7352Hello Bringas! Maki vagyok Szivo vagy turbos a motorod.Ha turbos
akkor lerajzolnad ill.fenykep. a futoradiator bekoteset ! Elore is koszi Maki +363099121812008.02.18.-01:32 #7233[quote=”Pintohorse”:2var4m45]kösziii!
nézegettem, de csak drágábbakat találtam…és a „behozáshoz” sem értek sajna:-([/quote]
Lehet hogy tévedek , de lakóhelyednek erdélyt irtál…ha a romániai országrészben élsz, pár tanácsal szolgálhatok a behozást illetöleg: tegnap egy hete hogy hoztam németből egy Chausson Acapulco 59-es Fiat Ducato 2,5TD-t.1991-es gyártmányú…de hát egyelőre csak ez fért a családi költségvetésbe-eddig egy T3-as magastetős Westfaliat nyúztunk,de a komfortkülömbség óriási!!!
Laci,Kolozsvár2008.02.04.-21:58 #6975Szia Pinto!
Szolnokon láttam egy hasonló lakóautót 8,5 MHUF-ért, 2005 évjárat és 70.000 km van benne. Banki visszavett. Ha érdekel hívj fel és bemondom az elérhetőségeket.
BigBandit
2008.01.14.-22:40 #6627[quote=”Pintohorse”:3ekold3n]kösziii!
nézegettem, de csak drágábbakat találtam…és a „behozáshoz” sem értek sajna:-([/quote]Halihó!
A behozatal már nem nagy durr, inkább a költségeit kell figyelembe venni. Maga az út amiért kimész 20-80 e Ft, kint az ideiglenes rendszám 60-100 euro, itthon műszaki vizsga, forgalomba helyezési eng, forg, törzskönyv, rendszám 100e Ft, és a nagy falat a regadó. Ezt lakóautó esetében ki kell fizetni ha tgk, ha szgk midegy. A mértékét te is ki tudod számolni a regadó kalkulátorral, a http://www.adozo.hu-n. Még egy apró jótanács, ha kint vásárolsz, vigyél magaddal magyar adásvételit, vagy kétnyelvű számlát, hogy itthon ne kelljen a HIVATALOS fordításra várni és még ezért is fizetni.Mind ez csak magyarországra vonatkozik. A többiekhez csatlakozva én is csak sok sikert kívánhatok!2008.01.14.-02:07 #6581kösziii!
nézegettem, de csak drágábbakat találtam…és a „behozáshoz” sem értek sajna:-(2008.01.14.-02:03 #6576[quote=”Pintohorse”:28iq9o0h]Szia, TD 1998/99 és 116 lóerős.
köszi
Pinto[/quote]
Jó ez Pinto! Ez egy elég erős motor ehhez és a Hobby felépítmény is egy nagyon jó típus. Vágj bele!
Ha több ilyenre vagy kiváncsi, nézd meg a http://www.mobile.de honlapon a lakóautókat. Ismered? Ha nem mondjad, segítünk, hogy keress rá.Hali MaNá
2008.01.14.-01:59 #6572[quote=”MaNa”:3cu0ss2k]
Szeva Pinto,tudnunk kéne a válaszhoz, hogy ez TD vagy TDi, és az évjáratot is ha tudod, vagy tudod-e, hogy hány lóerős?
Az igaz, hogy az alkov-os kocsik mozgatásához erősebb motor szükséges, mert nagyobb a légellenállás.
Szivesen írjuk, amit tudunk,hali MaNá[/quote]
Szia, TD 1998/99 és 116 lóerős.köszi
Pinto2008.01.13.-21:53 #6544[quote=”Pintohorse”:2kp92dlr]Üdvözlök mindenkit szeretettel!
Uj vagyok, és valószínűleg hamarosan lakóautótulajdonos is…
Olvasgattam a fórumot, sok hasznos dolgot találtam az autóvásárlással kapcsolatban, de lenne még pár kérdésem. Kérlek ne vegyétek zokon, ha már elhengzott volna ilyen vagy hasonló kérdés, de nem nyálaztam végig az összes hozzászólást, ez tény…
Szóval, a mi esetünk annyiban speciális hogy Non-Stop használatra szeretnénk vásárolni a lakóautót. A munkámból kifolyólag sokfelé kell töltenem 1-2-3 hetet ezért nem bérelhetek mindenhol egy lakást, így legjobb megoldásnak a lakóautót gondoltuk…
Amit kinéztünk az egy félintegralt Ducato 2,5 TD Hobby 750-es.Azért gondoltunk a félintegraltra, mert talán stabilabb és kevesebbet fogyaszt mint az alkóvosok(?) Kérdés ennek a rendszeres mozgatásához elég egy ekkora teljesítményű motor? Van-e véleménye valakinek a fentiekhez?(állandó használat, praktikum, stb)Minden segítséget előre is köszönök.
Pinto[/quote]Szeva Pinto,
tudnunk kéne a válaszhoz, hogy ez TD vagy TDi, és az évjáratot is ha tudod, vagy tudod-e, hogy hány lóerős?
Az igaz, hogy az alkov-os kocsik mozgatásához erősebb motor szükséges, mert nagyobb a légellenállás.
Szivesen írjuk, amit tudunk,hali MaNá
2008.01.13.-17:58 #6532esetleg az lehetne a megoldás, hogy gyakran kell cserélni a párodat, akkor nincs túl kicsi autó 😉
2008.01.13.-17:56 #6531Szia,
A párommal laknánk benne+egy kutyi.Nem napi 24 órát, általában az esti órákban és az éjszakát töltenénk benne…2008.01.13.-16:55 #6523[quote=”Pintohorse”:3eakr3kf]Köszönöm. Gyűjtöm az infókat! :-)[/quote]
Nem tudom hanyan laktok majd benne? egyedul vagy tarsaddal? Nyaron 2-3 hetig kibirhato de tavasszal osszel es foleg telen esoben hoban ejjel nappal… 6 negyzetmeterben…hu hu hu nem tudom? vagytalan meg naszuton vagytok? ez csak vicc de erre is gondolni kell mert a hely kicsike. -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.