-
IndítottaTémakör
-
2006.11.24.-23:05 #4086
Ennek a kérdésnek a feltevése már a fertőzés első jelei között szerepel, és újra, meg újra visszatérő tünet. 😆
A fórumon több helyen is volt már róla szó, és mivel erre a kérdésre sem lehet olyan választ adni ami mindenki számára egyformán megfelelő ezért nyitottam a kérdésnek ezt a topicot.
Így ezután egy helyre gyűlhetnek a kérdések és a válaszok is.
Segítsünk (még) egészséges embertársainkon. [-o< -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2009.11.30.-23:32 #18385
Névtelen
[quote=”steve”:2n0szgex]Sziasztok!Kb.10 éve lakókocsizok,de most szeretnék lakóautóra váltani.Mivel van automataváltós személyautóm,tudom milyen kényelmes így utazni.Hírdetnek is egy auotomata Chevy van-t a neten.Csak ijesztően nagy a mocija.Van vkinek- akár hallomásból is- tapasztalata arról,hogy mennyit fogyaszthat egy ilyen 6,5 literes szívó dízel? :-k [/quote]
Van róla kép? Csak kíváncsiságból.
2009.11.30.-23:20 #18383[quote=”steve”:1vrx34ur]Sziasztok!Kb.10 éve lakókocsizok,de most szeretnék lakóautóra váltani.Mivel van automataváltós személyautóm,tudom milyen kényelmes így utazni.Hírdetnek is egy auotomata Chevy van-t a neten.Csak ijesztően nagy a mocija.Van vkinek- akár hallomásból is- tapasztalata arról,hogy mennyit fogyaszthat egy ilyen 6,5 literes szívó dízel? :-k [/quote]
Nem csak a motor mérete az ilyesztő,hanem az autóé is.
Ekkora erőművet nem egy 5 méteres járgányba raknak bele.
Ezt a kocsit lehet már láttam élőben…hááát elég merész aki megveszi. #-o2009.11.30.-23:17 #18382[quote=”steve”:1azsunji]Csak ijesztően nagy a mocija.Van vkinek- akár hallomásból is- tapasztalata arról,hogy mennyit fogyaszthat egy ilyen 6,5 literes szívó dízel? :-k [/quote]
Hát ott már van erőtartalék 😀
Csatlakoznék isozi-hoz, nem a motor jelenti a nagyobb problémát, az valószínűleg mindannyiunkat túl fog élni 😀 A kötelező díjak felett az autó egyéb karbantartási kölségei sem elenyészőek. Az amerikai autóval kapcsolatban tapogatózz egy kicsit, adok egy elérhetőséget, aki amerikai autókat javít és nagyon segítőkész. Keresd Gyürki Kálmánt és hivatkozz a szervósokra.2009.11.30.-21:24 #18368[quote=”steve”:39gb71x6]Sziasztok!Kb.10 éve lakókocsizok,de most szeretnék lakóautóra váltani.Mivel van automataváltós személyautóm,tudom milyen kényelmes így utazni.Hírdetnek is egy auotomata Chevy van-t a neten.Csak ijesztően nagy a mocija.Van vkinek- akár hallomásból is- tapasztalata arról,hogy mennyit fogyaszthat egy ilyen 6,5 literes szívó dízel? :-k [/quote]
Tudomásom szerint az üzemanyagfogyasztás alapvetően a tényleges motorteljesítménytől függ, nem a motor hengerűrtartamától. A nagyobb motorok azért fogyasztanak többet, mert jobban lehet nyomni a gázt (nem veszed észre, de több erőt kívánsz meg az autódtól, ha van miből).
Egy ilyen nagy-köbcentis gépnél az ami elsősorban fontos lehet, hogy ki van-e már fizetve a reg-adó, meg mennyi az átírási költség (mert az sok-sok liter üzemanyagot jelent).
A kötelező-biztosítás is hengerűrtartalom-függő. Szóval tájékozódj és számolj.2009.11.30.-17:30 #18356Sziasztok!Kb.10 éve lakókocsizok,de most szeretnék lakóautóra váltani.Mivel van automataváltós személyautóm,tudom milyen kényelmes így utazni.Hírdetnek is egy auotomata Chevy van-t a neten.Csak ijesztően nagy a mocija.Van vkinek- akár hallomásból is- tapasztalata arról,hogy mennyit fogyaszthat egy ilyen 6,5 literes szívó dízel? :-k
2009.11.16.-22:02 #17837[quote=”2Ggab”:ygnvmy9b]Sziasztok!
Már megint csak kérdeznék.Ha netán lenne egy alvázas, duplakabinos autóm, akkor arra mennyire elképzelhető, hogy tudnak csinálni egy könnyen levehető lakófelépítményt? Esetleg faragjak rá egy lakókocsit? Ezek a verziók azért tetszenek, mert akkor lehetne egy 6-7 személyes autóm, amit időnként platósként is használhatnék. Esetleg árban sem lenne hatalmas horror! Vagy most nagyon rossz úton járok?[/quote]
Hívj fel! Megoldható, bár az ide-oda alakítás nam annyira egyszerű.
A számom megtalálod a BIWAK oldalon. 😉2009.11.16.-01:38 #17830A bogár – a használautó. hu, lakókocsi, egyéb kivitel-nél látott egyedi felépítményből – indult ki))))
2009.11.16.-01:25 #17828[quote=”2Ggab”:20ewhc48]Sziasztok!
Már megint csak kérdeznék.Ha netán lenne egy alvázas, duplakabinos autóm, akkor arra mennyire elképzelhető, hogy tudnak csinálni egy könnyen levehető lakófelépítményt? Esetleg faragjak rá egy lakókocsit? Ezek a verziók azért tetszenek, mert akkor lehetne egy 6-7 személyes autóm, amit időnként platósként is használhatnék. Esetleg árban sem lenne hatalmas horror! Vagy most nagyon rossz úton járok?[/quote]Szerintem vegyél egy platós teherautót + 1 lakókocsit és akkor nem kell faragnod 😀 és csak le kell akasztanod ha sódert akarsz szállítani 😆 olcsóbb is és esztétikusabb is…
2009.11.16.-01:21 #17827Sziasztok!
Már megint csak kérdeznék.Ha netán lenne egy alvázas, duplakabinos autóm, akkor arra mennyire elképzelhető, hogy tudnak csinálni egy könnyen levehető lakófelépítményt? Esetleg faragjak rá egy lakókocsit? Ezek a verziók azért tetszenek, mert akkor lehetne egy 6-7 személyes autóm, amit időnként platósként is használhatnék. Esetleg árban sem lenne hatalmas horror! Vagy most nagyon rossz úton járok?2009.11.08.-18:40 #17358[quote=”2Ggab”:213nsvpd]Sziasztok!
Új vagyok a tagok között és már nagyon ég bennem a vágy, hogy birtokoljak egy lakóautót! Nézelődök, agyalgatok és már én is ráakadtam erre a gépre. Talán benojeno írta, hogy „Hát, van egy hasonló itthon is: Ducato 1.9TD ” Látta már valaki élőben? Igaz lehet amit írnak róla? Olyan kevés benne a kilométer. Előre is köszönöm a segítséget![/quote]Én is nem régen lettem első lakóautó tulajdonos és – biztos a Többiek is osztják a véleményem – ne ítélj első látásra. A legfontosabb (amit én sem tettem meg) vidd el egy – a kereskedőtől független – lakóautó szervizbe, mondjuk a Biwakhoz és kevés pénz ellenében tiszta képet kapsz az autónak arról az állapotáról ami előtted rejtve van. Higyj nekem a saját bőrömön tapasztaltam!!! Én az évjáratához képest olcsó autót választottam és a bútorzat, felszereltség és az autó műszaki állapota alapján úgy gondoltam megfelelő lesz. Sajnos súlyos százezrekben mérhető a nem látható helyeken lévő vizesedés, elektromos probléma. Előtte igen sok autót néztem és laikus szemszögből az önsúly-lóerő arányát figyeltem, hogyan férünk el benne, stb.
Szumma-szummárum mindenképp kérj segítséget a választáshoz szakembertől! Itt a fórumon többen is tapasztalt lakóautósok és bizonyára segítenek Neked.2009.11.08.-18:03 #17355[quote=”2Ggab”:1ol5jfuk]Sziasztok!
Új vagyok a tagok között és már nagyon ég bennem a vágy, hogy birtokoljak egy lakóautót! Nézelődök, agyalgatok és már én is ráakadtam erre a gépre. Talán benojeno írta, hogy „Hát, van egy hasonló itthon is: Ducato 1.9TD ” Látta már valaki élőben? Igaz lehet amit írnak róla? Olyan kevés benne a kilométer. Előre is köszönöm a segítséget![/quote]
Ha egyéb autós lapokat is szoktál olvasni, akkor tudod, hogy a km-órák által mutatott érték tévedésre adhat alapot. Különösen a régi órák könnyen manipulálhatóak.
A lakótér állapota, tisztasága, kopott, vagy jó színű kárpitok, a bútorok zárjai és sarokvasai, stb többet elárulnak. Pl. a tartályok tömítéseinek puhaságáról, a fűtés vagy szellőzés belsejében lerakódott valamiről a szervizek (pl Biwak) pontosabban megmondják, mennyit volt használva a gép, mint a km-óra.
Egy autónál – akármit mond, vagy bármilyen számlát mutat az eladó – automatikusan olajcsere (mindenütt!), vezérműszíj csere, fék- és kormányjavítás. Ez kb 200 – 400 Ezer Ft. És a gumiabroncsok életkoráról sem szabad elfelejtkezni.
Merem állítani, semmit sem szabad elhinni!2009.11.08.-17:28 #17354Sziasztok!
Új vagyok a tagok között és már nagyon ég bennem a vágy, hogy birtokoljak egy lakóautót! Nézelődök, agyalgatok és már én is ráakadtam erre a gépre. Talán benojeno írta, hogy „Hát, van egy hasonló itthon is: Ducato 1.9TD ” Látta már valaki élőben? Igaz lehet amit írnak róla? Olyan kevés benne a kilométer. Előre is köszönöm a segítséget!2009.11.02.-17:53 #17246Fischer, küldtem üzenetet privátban.
LMC, bocs, de csak ma vettem észre a tegnapi privát üzenetedet.2009.11.02.-17:40 #17245[quote=”fischer”:1av5y1i3]Mi a maximum összeg a költségvetésetekben, amibe rendszámozással együtt kerülhet az autó nektek?[/quote]
3 millióra gondoltunk, amit még meg tudunk toldani max. 3-400 ezerrel, ha a fogunkat összeszorítjuk. 😕
2009.11.02.-17:35 #17244[quote=”benojeno”:nz2ls3i8]Sziasztok!
Köszönöm a soraitokat, igen, ez mind benne van a talonban. Sajnos ahogy közeledik az első lakónk megvásárlásának időpontja, úgy tornyosulnak egyre jobban a kérdések, meg a kénytelen-kelletlen, vagy józan ésszel megkötött kompromisszumok száma a motor és felépítmény nagysága, teljesítmény, évjárat, típus, ár, belső elrendezés, felszereltség stb. tekintetében.
Na, ez jó kis barokkos körmondat lett, rövidebben, addig nyújtózunk, ameddig a takarónk ér (az meg pl. elfér az alkóvban is, nemcsak egy lenti franciaágyon) 🙂 . Lejjebb kellett vinnünk a büdzsét (reprodesign, elnézést, de végül ezért nem erőltettük a lakó megnézését), és emiatt úgy tűnik, a kisebb méret jelenthet egyfajta megoldást. Ez az MB100-as viszont, félek, valóban kicsi két embernek. Ha úgy alakul, hogy ketten is bent kell eltöltenünk a nap jó részét, akkor minimum kell két külön rész, ahol az ember ülhet, feküdhet, anélkül, hogy a másiktól rabolja el az asztalt (az alkóvot lehetőleg csak alvásra használnánk). Szóval egy praktikus belső elrendezés – még ha rövid is a lakó – megoldást jelenthet.Na, folytatjuk a vadászatot! Még egyszer, köszi a válaszokat, és jó gurigát mindőtöknek!
Jenő[/quote]Mi a maximum összeg a költségvetésetekben, amibe rendszámozással együtt kerülhet az autó nektek?
2009.11.02.-00:30 #17236[quote=”benojeno”:26zjuvpt]LMC, megkérdezhetlek, hogy te milyen lakót tudtál venni legutóbb? A hozzászólásaidból látom, hogy 3-4 millió között szántál rá, kíváncsi lennék, mit sikerült találnod?
Üdv!
Jenő[/quote]Az egy dolog hogy mennyit szán rá az ember, de ha igényei is vannak, zsebbe kell nyulni.
Nekem előtte sima 2.5-ös szívódiesel volt, de kevésnek találtam, nem tudtam haladni és előzni, de mindenhová elértem 🙄
Jelenleg 2.5-ös 85 kw-os a lakó, ami-nél, kezdődik hogy elégedett lehetsz az előzéssel és a haladással.Amit írtál, még rá kellett tennem #-o
Jaa és nem beszélve, a sok „apróságról” amit belepakoltam 🙂
András
2009.11.02.-00:18 #17235[quote=”GaborApa”:j7vrypqq]Ez legalább terhelhető 3,5-ig. Az 300 kiló is fontos 😉 [/quote]
Köszönöm az optimista hozzáállást!!! 😆
2009.11.02.-00:05 #17234[quote=”benojeno”:du4xan39]Hát, van egy hasonló itthon is: Ducato 1.9TD
[/quote]
Ez legalább terhelhető 3,5-ig. Az 300 kiló is fontos 😉2009.11.01.-23:41 #17233Hát, van egy hasonló itthon is: Ducato 1.9TD
Szép és megkímélt állapotú, most erősen gondolkodunk rajta. A belső elrendezés nagyon szimpatikus, talán a felszereltség nincs úgy eleresztve.
LMC, megkérdezhetlek, hogy te milyen lakót tudtál venni legutóbb? A hozzászólásaidból látom, hogy 3-4 millió között szántál rá, kíváncsi lennék, mit sikerült találnod?Üdv!
Jenő2009.11.01.-20:16 #17228[quote=”benojeno”:3fnp6g6n]Sziasztok!
Mint pl. ebben: Link
(moderálás: Hosszú link beillesztése széttöri az oldalt. olvasd el a Gyik-ot)
Na, folytatjuk a vadászatot! Még egyszer, köszi a válaszokat, és jó gurigát mindőtöknek!
Jenő[/quote]Szia Jenő.
Néztem a lik -et, nagyon tetszetős, csak 1.9 -es a motor :smt217
Ez árban is jelentkezik [-o< Csak azért említettem, nem volna, jó ha az első utadon megbánnád 😉 András2009.11.01.-17:12 #17222Sziasztok!
Köszönöm a soraitokat, igen, ez mind benne van a talonban. Sajnos ahogy közeledik az első lakónk megvásárlásának időpontja, úgy tornyosulnak egyre jobban a kérdések, meg a kénytelen-kelletlen, vagy józan ésszel megkötött kompromisszumok száma a motor és felépítmény nagysága, teljesítmény, évjárat, típus, ár, belső elrendezés, felszereltség stb. tekintetében.
Na, ez jó kis barokkos körmondat lett, rövidebben, addig nyújtózunk, ameddig a takarónk ér (az meg pl. elfér az alkóvban is, nemcsak egy lenti franciaágyon) 🙂 . Lejjebb kellett vinnünk a büdzsét (reprodesign, elnézést, de végül ezért nem erőltettük a lakó megnézését), és emiatt úgy tűnik, a kisebb méret jelenthet egyfajta megoldást. Ez az MB100-as viszont, félek, valóban kicsi két embernek. Ha úgy alakul, hogy ketten is bent kell eltöltenünk a nap jó részét, akkor minimum kell két külön rész, ahol az ember ülhet, feküdhet, anélkül, hogy a másiktól rabolja el az asztalt (az alkóvot lehetőleg csak alvásra használnánk). Szóval egy praktikus belső elrendezés – még ha rövid is a lakó – megoldást jelenthet.Na, folytatjuk a vadászatot! Még egyszer, köszi a válaszokat, és jó gurigát mindőtöknek!
Jenő2009.10.29.-11:42 #17152Szia Benojeno!
Az MB 100 tök jó autó,tehernek!(szerintem)motorikusan a legjobbak közé tartozik.Városi fuvarozásban kiváló,de lakónak?
Amikor 4-500 száz kilométert utazol azért kell gondolni a kényelemre is.
Komfortérzésben Barkasz. A keréken ülsz és a fülkében van a motor. Hangos és minden úthibát megérzel.Utazósebességed 80km/h.Nincs eleje.Nekem nem jött be.A felépítményről nem tudok nyilatkozni. 😆2009.10.29.-04:01 #17151[quote=”benojeno”:qa2yaz3s]Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata, véleménye Karmann felépítményes MB100 lakóról? (2.4-es szívódízel, 1993-as évjárat) Erről a Mercedes-ről hallani jót-rosszat… Szóba jönne, mert tetszik a felépítmény, de ha…
Köszi!
JenőItt a link: http://www.truckscout24.com/search/eng/ … nguage=eng[/quote]
Szia!
Az autószerelő ismerőseimet sokat faggattam erről a típusról, mert egy darabig elsőszámú favorit volt, mielőtt megvettük a jelenlegi autónkat.
Egybehangzóan azt mondták, egyszerű, mint a faék, bírja a gyűrődést, könnyen javítható és minden alkatrész van hozzá…
A felépítményről nincs ismeretük.Aztán azt vettük, amire az akkori, pillanatnyi felhozatalból pénzünk volt…
Természetesen a konkrét autó szemrevételezése a mérvadó!…
Ha élőben is jó, akkor véleményem szerint ajánlott kategória.
Nagyon szőrözzétek át az autót és alkudjatok pimaszul. 😉Ha csak ketten lakóautóznátok, extra mennyiségű holmi nélkül, akkor jó lehet.
Egyébként kicsi.
Mi már akkor kinőttük a munkaeszközeink miatt, amikor még csak nézegettem, de ez akkor nem tudatosult bennem.magyar forgalombahelyezés kb. 100 ezer forint
regadó nagyjából 300 ezer forint (Euro2 – es)
Üdv!
Fischerja, nézzétek meg a mobile.de választékát is!…
2009.10.29.-02:12 #17149Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata, véleménye Karmann felépítményes MB100 lakóról? (2.4-es szívódízel, 1993-as évjárat) Erről a Mercedes-ről hallani jót-rosszat… Szóba jönne, mert tetszik a felépítmény, de ha…
Köszi!
JenőItt a link: link
2009.10.15.-20:05 #16901azok az autók bérautók, amikre visszarántották a fát a cégek. eladáskor ezt be kell fizetni. jobb ha személyesen’ érdeklődsz az eladónál és akkor lesz jó, jó áron… 😉
[quote=”Twon”:6wph0hp6]Böngészgetem a használt lakóautókat! Ezek ugye személyautónak számítanak?
Igen?
Akkor miért van az, hogy némelyiket +Áfa végződéssel tüntetik fel? Mi az értelme?[/quote] -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.