Főoldal Fórumok Lakóautók Az áram nyomában

Legutóbb frissítette zsozsy 3 years, 5 months telt el
47angok
196 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #15700
    LMC25
    Felhasználó

      Úgy tünik a baj nem jár egyedűl.Sajnos ismét segitségre,tanácsra volna szükségem.Miután az omnistoromat letépte KRK-en a szél-inkább csak fellazitotta -és a gáztüzhelyem is kormol mint a nyavalya-ennek orvoslása folyamatban-a kültéri lámpát babrálva sikerült ismét olyan helyre nyúltam-babráltam ami azt eredményezte hogy az egész lakókocsiban eltünt az áram.Semmi sem működik a a 12 V fogyasztók közül.Minden Biztositék át lett nézve,villamossági szaki kihivva.most látott először lakókocsit -én magyaráztam el melyik bizti mit működtetstb…Annyit sikerült kinyomoznia hogy a szekrény aljában lévő 12 V os dobozban nincs test,a test kábel ami az anyós ülés alatt van letestelve és ott műkszik,hátra már nem viszi a testet.Kapott egy másik testet-egy 30 Ah-biztositékot beiktatva,mnden működik ismét rajta,de 220 V-ra csatlakozva egy darabig-20-25 percig néha 2-5 óráig tölt aztán lecsapja a két 220-as automatát ami szintén ide van beépitve a szekrény alá.Egy kissé hosszúra eresztettem .elnézést. 🙁

    • Szerző
      Válasz
    • #32487
      nemo25
      Felhasználó

        [quote=”csep88″:1bhg550o]sziasztok.

        En benne vagyok, de szerintem en nem irok olyan izgalmasan es elvezetesen (eleg szarazan irok). Meg olyanokat tudnek irni, hogy mivel telnek a hetkoznapok. A kislanyommal voltunk Cirkuszban, delfinariumban, stb.
        Akkor nyitok majd egy uj topicot, a turatervekben.[/quote]
        :2010_igen_kezfogas.gif Akkor ezt megbeszéltük!!!!Te megírod ami történik veletek, mi meg segítünk ha tanácsra van szükséged. 😆 Ez jó üzlet. 😆

        #32479
        GaborApa
        Felhasználó

          [quote=”csep88″:2xniu77u]sziasztok.

          En benne vagyok, de szerintem en nem irok olyan izgalmasan es elvezetesen (eleg szarazan irok). Meg olyanokat tudnek irni, hogy mivel telnek a hetkoznapok. A kislanyommal voltunk Cirkuszban, delfinariumban, stb.
          Akkor nyitok majd egy uj topicot, a turatervekben.[/quote]
          Szerintem senki sem regényt vár, emiatt ne aggódj.
          Viszont sokak érdeklődését felkeltette az, hogy az a terület nem éppen egy szokványos, gyakran megtapasztalt lakóautós uticél.
          Amik későbbiekben is értékes infók lehetnek mindenkinek, azok a lakóautós tapasztalatok: éjszakázási lehetőségek, útviszonyok, árak, látnivalók, közbiztonság, helyi emberek hozzáállása a lakóautós idegenekhez stb. 😉

          #32478
          csep88
          Felhasználó

            sziasztok.

            En benne vagyok, de szerintem en nem irok olyan izgalmasan es elvezetesen (eleg szarazan irok). Meg olyanokat tudnek irni, hogy mivel telnek a hetkoznapok. A kislanyommal voltunk Cirkuszban, delfinariumban, stb.
            Akkor nyitok majd egy uj topicot, a turatervekben.

            #32464
            GaborApa
            Felhasználó

              [quote=”nemo25″:sl0evvc5]…Talán kéne egy új topik, [/quote]
              Ennek semmi akadálya a „túratervek uticélok” alatt, és akkor meglereshetően megmaradnak az infók olyanok számára is akik most még nem is olvassák, de esetleg pár év múlva pont arrafelé indulnak. 😉

              #32458
              nemo25
              Felhasználó

                [quote=”EdGaR”:39sulvzb]Kérlek tudósíts továbbra is, hadd irigykedjünk míg újra útra nem kelünk tavasszal 😆 [/quote]
                Szeretném én is ezt kérni. Ha folytatod a beszámolódat akkor azt örömmel olvasnánk.
                Talán kéne egy új topik, aminek lehetne a címe….hogy….őőőőő……Csepp88 nyomában?! Ezeken a téli estéken kellemes lenne olvasgatni a keleti végeken tett csavargásaidról!!!!!!!Úgy frissen és folyamatában.
                Csepp! Benne lennél????

                #32435
                EdGaR
                Felhasználó

                  [quote=”csep88″:3fniio32]… Jelenleg a feszultsege 12.54 V-ot mertek a boltban, ami nem tul sok ujonan.[/quote]
                  Nyugalmi állapotban a 12.54V teljesen normális. Generátorral töltött állapotban, leállítást követő 1-2 perc után sem lesz 12.8V-nál több a feszültség… nyugalom 😉
                  Kérlek tudósíts továbbra is, hadd irigykedjünk míg újra útra nem kelünk tavasszal 😆

                  #32434
                  nemo25
                  Felhasználó

                    [quote=”DEP76″:1gzb8ygd]Egy év garancia? 🙂
                    Ha gond lesz vele visszaviszed nekik? 😆 [/quote]
                    Legalább lesz indok egy újabb útra. 😆
                    Ne mond hogy Te nem indulnál azonnal útnak?????? 😉

                    #32433
                    DEP76
                    Felhasználó

                      [quote=”csep88″:qu4yju4m]Ma vegre megvettem a munkaaksit. A fent irt Sznajder 12 V 80 Ah-at. Vegul meg engedtek az arbol is, gondolom az AFA-t engedtek el. 43.000 AMD volt, kartyaval fizettem ami kb. 26.000 Ft-nak felel meg. Kiderult ok a hivatlos Zap Sznajder aksi forgalmazok Ormenyorszagban. Remelem azert egy ideig birni fogja az uj aksim. 1 ev garanciat adtak. Jelenleg a feszultsege 12.54 V-ot mertek a boltban, ami nem tul sok ujonan. Koszonom meg egyszer mindenkinek a tanacsadast.[/quote]

                      Egy év garancia? 🙂
                      Ha gond lesz vele visszaviszed nekik? 😆

                      #32432
                      csep88
                      Felhasználó

                        [quote=”GaborApa”:kuxi6cfx]Az árban jelentkező fő különbség nem is az Ah, hanem az első az savas (folyadékos) a második AGM (felitatott). Persze a kapacitás is rátesz. Én is inkább a 80-asból vennék kettőt. Így jobban elkerülhető lehet a jövőben, hogy csutkára merítse az aksit.

                        A jereváni kereskedő az elsőre nem jól mondja , hogy GEL mert nem az. [-X
                        Amúgy régebben nálunk is sokáig az volt, hogy ha egy aksi teljesen zárt és gondozásmentes volt, akkor sok kereskedő már kiabálta is hogy Géles meg zselés, mert az emberek addig csak a kupakosat ismerték, és amin nincs kupak, az már rögtön valami csoda volt.

                        🙄 Ha ez géles lenne ennyiért, akkor most meggyőzném Cseppet, hogy induljon el hazafelé úgy 200 darabbal 😆

                        Lényeg, hogy amiket csep most talált, azok már mindketten munkaaksik =D>
                        A savas jó áron van, az AGM pedig csak kicsit drágább mint itthon.[/quote]

                        Ma vegre megvettem a munkaaksit. A fent irt Sznajder 12 V 80 Ah-at. Vegul meg engedtek az arbol is, gondolom az AFA-t engedtek el. 43.000 AMD volt, kartyaval fizettem ami kb. 26.000 Ft-nak felel meg. Kiderult ok a hivatlos Zap Sznajder aksi forgalmazok Ormenyorszagban. Remelem azert egy ideig birni fogja az uj aksim. 1 ev garanciat adtak. Jelenleg a feszultsege 12.54 V-ot mertek a boltban, ami nem tul sok ujonan. Koszonom meg egyszer mindenkinek a tanacsadast.

                        #32427
                        GaborApa
                        Felhasználó

                          [quote=”miska”:37q7ugfu]Az az érdekes, hogy ha a 80ah-ból veszel 2db-ot jobban jársz, mert van 160Ah-ás fedélzeti akksid.[/quote]
                          Az árban jelentkező fő különbség nem is az Ah, hanem az első az savas (folyadékos) a második AGM (felitatott). Persze a kapacitás is rátesz. Én is inkább a 80-asból vennék kettőt. Így jobban elkerülhető lehet a jövőben, hogy csutkára merítse az aksit.

                          A jereváni kereskedő az elsőre nem jól mondja , hogy GEL mert nem az. [-X
                          Amúgy régebben nálunk is sokáig az volt, hogy ha egy aksi teljesen zárt és gondozásmentes volt, akkor sok kereskedő már kiabálta is hogy Géles meg zselés, mert az emberek addig csak a kupakosat ismerték, és amin nincs kupak, az már rögtön valami csoda volt.

                          🙄 Ha ez géles lenne ennyiért, akkor most meggyőzném Cseppet, hogy induljon el hazafelé úgy 200 darabbal 😆

                          Lényeg, hogy amiket csep most talált, azok már mindketten munkaaksik =D>
                          A savas jó áron van, az AGM pedig csak kicsit drágább mint itthon.

                          #32419
                          Névtelen

                            [quote=”csep88″:35d9lass]Visszajottem Jerevanba. Itt vegre taltam munkaaksikat.

                            A kovetkezoket. Markaja Sznajder, ami ugytudom lengyel gyartmany a Zap termeke.
                            http://myfish.by/1719/4809/ Itt ez kb. 28.000 Ft-ba kerul 12v 80Ah. Nem tudom, milyen ez az aksi, nagyon gagyi? Azt mondtak, hogy gel akkumulator.

                            Ezen kivul meg egyfajta munkaaksit taltam. Az ugyanugy Sznajder markaju, de AGM technologiaju. 12 v 95 Ah
                            http://www.myfish.by/1719/4810/ Ez itt 90.000 ormeny dram, vagyis kb. 53.000 Ft.
                            Szerintetek melyiket vegyem meg? Vagy egyaltalan milyen ez a Sznajder lengyel aksi? Sajnos nem ismerem.[/quote]
                            Az az érdekes, hogy ha a 80ah-ból veszel 2db-ot jobban jársz, mert van 160Ah-ás fedélzeti akksid.

                            #32413
                            csep88
                            Felhasználó

                              Visszajottem Jerevanba. Itt vegre taltam munkaaksikat.

                              A kovetkezoket. Markaja Sznajder, ami ugytudom lengyel gyartmany a Zap termeke.
                              http://myfish.by/1719/4809/ Itt ez kb. 28.000 Ft-ba kerul 12v 80Ah. Nem tudom, milyen ez az aksi, nagyon gagyi? Azt mondtak, hogy gel akkumulator.

                              Ezen kivul meg egyfajta munkaaksit taltam. Az ugyanugy Sznajder markaju, de AGM technologiaju. 12 v 95 Ah
                              http://www.myfish.by/1719/4810/ Ez itt 90.000 ormeny dram, vagyis kb. 53.000 Ft.
                              Szerintetek melyiket vegyem meg? Vagy egyaltalan milyen ez a Sznajder lengyel aksi? Sajnos nem ismerem.

                              #32206
                              csep88
                              Felhasználó

                                [quote=”GaborApa”:19ow8e5u]Te most komolyan…
                                Olvasd el, amiket belinkeltünk.
                                Tehát van 3 típus:
                                1. Gél (zselés)
                                2. AGM (száraz, felitatott elektrolitos, Absorbed Glass Mat, üvegszálas)
                                3. Savas (folyadékos, ólomsav)

                                És ez igazából mindegyik savas akkumulátaor. A különbség csupán annyi, hogy a sav szabadon van vagy üvegszálba felitatva, vagy gélbe felitatva.
                                Ez mindegyik lehet munkaakkumulátor is és stratakku is.

                                Persze ott bárhogy hívhatják.
                                Itthon is sokáig az AGM-et is zselésnek hívták, csak mert nem lötyögött benne a folyadék, és a zselés az olyan menő szöveg volt.

                                A valve-regulated lead–acid battery (amit úgy is szoltak írni hogy VRLA) pedig csupán a speciális szelepet jeleni aminek az köszönhető, hogy az ilyen akksi szivárgásmentes, gondozásmentes (párolgásmentes). De ettől még lehet AGM is és zselés is, viszont egyáltalán nem biztos, hogy munka (ciklikus) akku

                                Próbálj meg ciklusszámot találni rajta!
                                A savas munkaaksi ára kb. fele a zselésnek az AGM pedig a kettő között van.[/quote]

                                Én csak azt írtam le, amit itt mondtak. Itt ezeknek minden munkaaksi, vagy ciklikus. Nem is értik hiába magyarázom. Akkor meg azt hiszik, hogy villamosba kell, vagy helikopterba. Már több nézeteltérésem volt ebből.
                                http://en.wikipedia.org/wiki/VRLA
                                http://ru.wikipedia.org/wiki/AGM
                                Innét informálódtam különben én is. Az elnevezés itt nekem is mindegy, de olyan munkaaksit akarok, ami minél tovább bírja. Szerintetek, állandó használat mellett mennyit bír ki nekem egy munkaaksi. Ami csak menet közben kap töltést, 220-as rácsatlakozást szinte soha. (max. egy évet? folyamatos utazás esetén?)
                                Már bejártam itt kb. 50 akkumlátoros boltot de nagyon nehéz, úgyan úgy mint az internet hotspot antenna is.Mert ami antenna meg volt az nagy volt.

                                #32201
                                GaborApa
                                Felhasználó

                                  [quote=”csep88″:23nzbx5l]Találtam itt is AGM aksit, itt Gel-nek hívják. Közben rájöttem, hogy ez az angol felirat jelenti az (valve-regulated lead–acid battery), az AGM-nek megfelelő munkaaksit…..[/quote]

                                  Te most komolyan…
                                  Olvasd el, amiket belinkeltünk.
                                  Tehát van 3 típus:
                                  1. Gél (zselés)
                                  2. AGM (száraz, felitatott elektrolitos, Absorbed Glass Mat, üvegszálas)
                                  3. Savas (folyadékos, ólomsav)

                                  És ez igazából mindegyik savas akkumulátaor. A különbség csupán annyi, hogy a sav szabadon van vagy üvegszálba felitatva, vagy gélbe felitatva.
                                  Ez mindegyik lehet munkaakkumulátor is és stratakku is.

                                  Persze ott bárhogy hívhatják.
                                  Itthon is sokáig az AGM-et is zselésnek hívták, csak mert nem lötyögött benne a folyadék, és a zselés az olyan menő szöveg volt.

                                  A valve-regulated lead–acid battery (amit úgy is szoltak írni hogy VRLA) pedig csupán a speciális szelepet jeleni aminek az köszönhető, hogy az ilyen akksi szivárgásmentes, gondozásmentes (párolgásmentes). De ettől még lehet AGM is és zselés is, viszont egyáltalán nem biztos, hogy munka (ciklikus) akku

                                  Próbálj meg ciklusszámot találni rajta!
                                  A savas munkaaksi ára kb. fele a zselésnek az AGM pedig a kettő között van.

                                  #32191
                                  csep88
                                  Felhasználó

                                    Találtam itt is AGM aksit, itt Gel-nek hívják. Közben rájöttem, hogy ez az angol felirat jelenti az (valve-regulated lead–acid battery), az AGM-nek megfelelő munkaaksit.
                                    A problémám jelenleg az, hogy amit találtam az kínai és aránylag drága is kb. 44.000 Ft (12 v 100 Ah), a saruja meg lapos nem kör alakú, hajóra meg munkagépekbe forgalmazzák. A kínai munkaakis típusa: INT 6FM100 12 V 100 Ah (VRLA) http://www.made-in-china.com/showroom/fortuneb … 10HR-.html

                                    A koreai amit találtam az kb. 26.000 Ft, szintén 100 Ah-s, de nem utal rá semmi, hogy munkaaksi lenne, teljesen zárt és calcium-os aksi. Szertintem nem az, de az eladó szerint nekem is (szerintem csak rám akarja sózni).
                                    Még nem döntöttem, hogy melyik legyen.

                                    Nemtudom, melyiket válasszam. Ezen kívül van ukrán vagy török aksi, de olyat nem akarok.

                                    #32090
                                    csep88
                                    Felhasználó

                                      Ez az aksi már nem először ment le 10,8 V-ra. Sőt egyszer kb. két hónapja lement 6-7 V-ra is. (Mivel sokáig áltunk egy helyben és keveset járattam a motort.) Utána 500 km-rt mentem és minden ok lett. Most is szerintem minden ok, lenne, ha többet mennénk a kocsival.
                                      A testkábelt megnézem, de elég szűk elzárt helyen van az aksi, még a lakóautószervízben sem találták meg.
                                      Autóvillamosságis ismerőseim átnézték egy 8 hónapja a kocsit akkor minden ok volt. Itt nem akarok annyira belemászni, mert itt a fékes se érti, hogy féket úgy kell állítani, hogy utána padon is megmérjük. Majd talán Pakisztánban ott vannak jobb szakemberek, ott megnézetem szakemberrel.
                                      Iránban nem tudom, hogy van lakóautószervíz vagy szakkereskedés. Pakisztánban és Indiában tudom hogy van.

                                      #32085
                                      GaborApa
                                      Felhasználó

                                        [quote=”EdGaR”:1xpwkhr6]Nem. Nem ez valóban nem marketing fogás az Exide Excel tényleg gondozásmentes, amennyiben a töltésed rendben van…[/quote]
                                        Ez Exide tényleg jó, de szerintem itt az lehetett a gond, hogy ez startaksi és ráadásul sok időt volt lemerített állapotban. Azt azért még a munkakksik sem tolerálják.
                                        A 11.5 – 11.8V feszültség már mélykisülésnek számít.
                                        Csep88 meg azt írta, hogy Neki 10.8 V.

                                        A gondozásmentesség csak a párolgásra vonatkozik, nem azt jelenti, hogy az áram töltöttségi szintre sem kell figyelni.

                                        Most hogy sokan leteszik a lakóautót, azért majd érdemes időnként ránézni a fedélzeti akkukra, hogy legyenek mindig feltöltött állapotban.
                                        Minden akkunak az a halála, ha lemerített állapotban tárolják/használják.

                                        #32083
                                        EdGaR
                                        Felhasználó

                                          [quote=”csep88″:26lsf10u]Köszi megpróbálom 12 V felé tornászni. Az aksiban a folyadék ellepi a lemezeket. Akkor is töltsek utána? Mert az exide oldalán írták, hogy teljesen gondozásmentes. Gonolom ez marketing szöveg az Exide Excell-re.[/quote]
                                          Nem. Nem ez valóban nem marketing fogás az Exide Excel tényleg gondozásmentes, amennyiben a töltésed rendben van. Nem is értem, hol sikerült a savszintet ellenőrizned, hisz ez egy lezárt akku. Amúgy, ha a cellákat ellepi a folyadék nem szabad már rátölteni. Az Exide átlagos élettartama 4-6 év, nálam két különböző autókban is több mint 5 évig üzemeltek.
                                          Szerintem feltétlenül nézesd meg az autód töltő ágát, mert már rövid távon is tönkre teheti az elektromos rendszeredet.

                                          Lehet, hogy már javasolták (nagyon nem mentem vissza a hozzászólásokban) de ha rendben van a töltésed nézd meg, hogy van-e rendes test mindenhol… ha nincs húzz be az akkutól a karosszériára (akár még külön az alvázra is) egy vastagabb keresztmetszetű 6-10 mm-es testkábelt. Ezt autóhifi üzletekben talán kint is meg tudod venni és hibától függetlenül kárt nem okozol vele.

                                          #32075
                                          csep88
                                          Felhasználó

                                            Köszi megpróbálom 12 V felé tornászni. Az aksiban a folyadék ellepi a lemezeket. Akkor is töltsek utána? Mert az exide oldalán írták, hogy teljesen gondozásmentes. Gonolom ez marketing szöveg az Exide Excell-re.

                                            #32073
                                            GaborApa
                                            Felhasználó

                                              [quote=”csep88″:2eurbzkq]Ezt az akkumulátort egy pesti lakóautószervíz és felszereléseket forgalmazó cégnél dolgozó ismerősöm adta nekem, kb. 1 éve. Ő mondta, hogy munkaaksi. Különben ha nem az akkor is elég jól bírta, mivel elég nagy terhelésnek volt kitéve, külső árramforrást (220 V-ról töltést) fél év alatt csak egyszer kapott. A menet közbeni töltés, meg sok rövid távon elég kevés sajnos. Gondolom minimum 200 km-rt meg kell tenni a teljes feltöltéshez.
                                              Most 11,5V-on áll az aksim. Még egy darabig megpróbálom húzni Iránig, mert itt nincsen munkaaksi, több mint 50 aksiboltban voltam, de azt mondták nincsen. Egy helyen volt de csak 60 Ah-ig volt. Az meg nagyon kevés. Min. 100 de inkább nagyobbat szeretnék. Inditóaksi árak nem túl olcsók itt kb. mint otthon 100 Ah-s 24-26 ezer Ft-os áron vannak a tbiliszi samgori alkatrészbazárban.[/quote]

                                              „Az Exide Excell kiváló műszaki tulajdonságú és rendkívül kedvező ár/értékarányú indító akkumulátor.”
                                              Az Exid munkakkujai a Multifit, az AGM és a Gél, persze azok drágábbak is.
                                              A start aksi is bírja egy darabig, csak hát, hamarabb kifekszik, mint ahogy itt is.
                                              Próbáld meg a lehető legtöbbet feltöltve tartani! A 11.5V az kevéske. A lemerült aksi gyorsan szulfátosodik.

                                              #32072
                                              csep88
                                              Felhasználó

                                                Ezt az akkumulátort egy pesti lakóautószervíz és felszereléseket forgalmazó cégnél dolgozó ismerősöm adta nekem, kb. 1 éve. Ő mondta, hogy munkaaksi. Különben ha nem az akkor is elég jól bírta, mivel elég nagy terhelésnek volt kitéve, külső árramforrást (220 V-ról töltést) fél év alatt csak egyszer kapott. A menet közbeni töltés, meg sok rövid távon elég kevés sajnos. Gondolom minimum 200 km-rt meg kell tenni a teljes feltöltéshez.
                                                Most 11,5V-on áll az aksim. Még egy darabig megpróbálom húzni Iránig, mert itt nincsen munkaaksi, több mint 50 aksiboltban voltam, de azt mondták nincsen. Egy helyen volt de csak 60 Ah-ig volt. Az meg nagyon kevés. Min. 100 de inkább nagyobbat szeretnék. Inditóaksi árak nem túl olcsók itt kb. mint otthon 100 Ah-s 24-26 ezer Ft-os áron vannak a tbiliszi samgori alkatrészbazárban.

                                                #32055
                                                GaborApa
                                                Felhasználó

                                                  [quote=”csep88″:f5kmdwra]lezárt ólom-sav akkumulátor[/quote]
                                                  El kell, hogy szomorítsalak, de ez egyrészt: nem AGM, másrészt: még csak nem is munka aksi.
                                                  Ha már egy ilyet teszteltél fedélzeti akkunak, áruld el mennyit bírt?

                                                  A varázsszem most fekete vagyis újratöltést mutat

                                                  .
                                                  A varázsszem egy egyszerű golyó, ami a sav sűrüség hatására vagy felemelkedik vagy lesüllyed.
                                                  Amikor lesüllyed, akkor nem látod és ezért fekete. Ez csak annyit jelent, hogy alacsony a töltöttség.

                                                  Meddig húzzam vele? Amikor már nem tölt rá semmit se? Vagy ezt is fel lehet tölteni ioncserélt vízzel?

                                                  Azt mondtad van kupakod. Még le sem tekerted? Ha száraz a lemezek teteje, akkor töltsd fel desztvízzel azonnal!

                                                  Akkor dobjam csak ki, ha már a vízpumpa se indul be róla?

                                                  Ez az akku már úgyis csak nehezéknek lesz jó, használd amíg nem okoz gondot az áram hiánya. 😉

                                                  #32054
                                                  csep88
                                                  Felhasználó

                                                    Jelenleg ez a munkaaksim van, megnéztem a típusszámát. http://akkumulatoroutlet.hu/exide-excel … b1004.html
                                                    Két éve gyártották, vagyis nem a legújjabb.
                                                    Ezt írják róla: EB 1004 12V 100Ah/720EN Exide Excell Ca-Ca ötvözetű lezárt ólom-sav akkumulátor, teljes élettartama alatt karbantartásmentes, feltöltöttsége varázsszemmel ellenőrizhető.
                                                    A varázsszem most fekete vagyis újratöltést mutat. Meddig húzzam vele? Amikor már nem tölt rá semmit se? Vagy ezt is fel lehet tölteni ioncserélt vízzel? Van valamilyen Belkin akkutesztem az energiaközpontok kívűl, terhelés nélkül 50 %-ot mutat az aksira, terheléssel 25%-ra esik vissza. A töltőfeszültséget nem tudom. Akkor dobjam csak ki, ha már a vízpumpa se indul be róla?

                                                    Nem vagyok a villamosságban annyira jártas, azért kérdezek ennyit.

                                                    Az indítóaksim is lehet hogy kifekszik a télen az is már elmúlt 4 éves. Banner Unibull 12 v 80 Ah. Attól függ mennyire megyünk meleg helyre.

                                                    #32050
                                                    GaborApa
                                                    Felhasználó

                                                      [quote=”csep88″:37zuhbij]Exide tipus, 100 Ah,a tipusat nem tudom, de szerintem nem teljesen zart, mert a folia alatt vannak kupakok.[/quote]
                                                      Ha vannak kupakok (mégha zárva is) akkor savas vagy másnéven folyadékos aksid van, tehát az sem AGM, de ez nem baj. 😉

                                                      ciklikusan kell tolteni,vagyis picit tolt a tolto, utana merit….Azonben lehet,hogy en ertettem valamit felre.

                                                      Valamit tényleg félreérthettél.
                                                      A töltők nem merítenek töltés közben. Az AGM és a zselés akkuknál fontos, hogy figyelik a töltöttséget és annak megfelelően szabályozzák a töltőáram karakterisztikát (feszültséget ás az áramerősséget). Ez a pezsgés elkerülésének érdekében van, amitől egy zselés akku kinyifanna.
                                                      A ciklikusság nem a töltésre, hanem az üzemeltetésre vonatkozik.

                                                      Vagyis a kerdesem az, hogy mikor erdemes kidobnom a munkaaksimat,amikor mar allandoan a toltes ellenere is 10,8V ala esek a feszultseg?

                                                      Ez már cellazárlatot jelent. Mennyi a töltőfeszültség?

                                                      Csak parameterek vannak rajta, mit figyeljek hogy munkaaksit vegyek

                                                      A különbség jellemzően a benne lévő lemezek vastagsága, de ezt nemigen látod kívülről. Emiatt van, hogy az ugyanolyan kapacitású munka akku nagyobb és nehezebb.
                                                      Ha tudsz típusokat és van neted akkor utánanézhetsz a gyártói oldalakon.
                                                      Ha szerencséd van, akkor a paraméterek között találsz ciklusszámot, az pedig a munkaakkukra jellemző.

                                                      #32046
                                                      nemo25
                                                      Felhasználó

                                                        A munkaaksit hívják még ciklikus akkunak is.
                                                        Ezt olvasd el, itt nagyon jól le van írva a lényeg.

                                                        http://www.panelectron.hu/akkumulator_gyik.html#2

                                                        A 250 wattos napelem jól hangzik, de ezek idővel veszítenek a névleges teljesítményükből. Az is kérdéses, hogy milyen technológiájú a napelem. Ha épületre készített kütyüről van szó, akkor nem biztos, hogy bírja a rázkódást a kocsi tetején. Ezzel együtt lehet hogy megfelelő töltést ad, és még az is elképzelhető, hogy bírja a karcokat és a gyűrődést a kocsi tetején.
                                                        Akkuból a koreait választanám. Az már majdnem Japán.
                                                        A fiam kocsijában egy 6 éves koreai akku található, és jelét nem mutatja annak hogy feladná a közeljövőben a küzdelmet.

                                                        😆 😆

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 126-150 / 196

                                                      You must be logged in to reply to this topic.