-
IndítottaTémakör
-
2009.08.14.-12:45 #15700
Úgy tünik a baj nem jár egyedűl.Sajnos ismét segitségre,tanácsra volna szükségem.Miután az omnistoromat letépte KRK-en a szél-inkább csak fellazitotta -és a gáztüzhelyem is kormol mint a nyavalya-ennek orvoslása folyamatban-a kültéri lámpát babrálva sikerült ismét olyan helyre nyúltam-babráltam ami azt eredményezte hogy az egész lakókocsiban eltünt az áram.Semmi sem működik a a 12 V fogyasztók közül.Minden Biztositék át lett nézve,villamossági szaki kihivva.most látott először lakókocsit -én magyaráztam el melyik bizti mit működtetstb…Annyit sikerült kinyomoznia hogy a szekrény aljában lévő 12 V os dobozban nincs test,a test kábel ami az anyós ülés alatt van letestelve és ott műkszik,hátra már nem viszi a testet.Kapott egy másik testet-egy 30 Ah-biztositékot beiktatva,mnden működik ismét rajta,de 220 V-ra csatlakozva egy darabig-20-25 percig néha 2-5 óráig tölt aztán lecsapja a két 220-as automatát ami szintén ide van beépitve a szekrény alá.Egy kissé hosszúra eresztettem .elnézést. 🙁
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2018.09.13.-01:03 #55844
[quote=”Tie” post=53399]Na, ma elmentem a Forexékhez, aki megmért ezt-azt.
Kiderült, hogy a fedélzeti töltőrendszer részben teszi a dolgát, részben nem.
Alapból megoldja, hogy ha jár a motor, akkor a generátor tölti az indító és a munkaakkut is.
Azt is tudja, hogy ha áll a motor, akkor nem terheli semmivel az indítóakksit (illetve ami az autó elejéhez tartozik, vezetőfülke belső világítása, rádió, stb, az persze azt terheli), a lakórészben lévő dolgok (ventillátor, lámpák, bojler, stb) a munkaakksiról megy.
Azt is tudja, hogy ha feldugom az autót a konnektorra, akkor átkapcsol mindent 230V-ra, és lehet valamekkora 12V-os tápegysége, mert a 12V-os dolgok ugyanúgy mennek tovább (lámpák, ventillátor a tetőn, stb), de a munkaakksin ilyenkor nem mérhető terhelés.VISZONT a töltés, na az nem mén!
Akárhova kapcsolgatom, nem tölti az se az indítóakksit, se a munkaakksit se.Tudtok esetleg olyan elektrotechnikust, aki rá tud nézni, és tud valamit kezdeni a töltőjével, vagy vegyek bele 150ezerért egy Schaudt EBL-211-et, ‘szjónapot?[/quote]
Ezeknek a javítgatásoknak se eleje, se vége. Érdemesebb kicserélni egy megbízható rendszerre.
Egy CBE központra cserélném a helyedben.
Kell egy CBE cb 516-os töltő, egy CBE DS 300-as 12 voltos központ, egy CBE pc 100-as kezelőpanel, és akkor már érdemes egy 230-as egységet is beépíteni Fi relével együtt. Persze kell hozzá egy rakás kábel is , mert spéci csatikkal vannak ellátva, de így még egy gyereknek is egyértelmű, hogy mi hova csatlakozik.Erről van szó.
http://www.rainbow-conversions.co.uk/cbe-motorhome-caravan/cbe-pc100-kit.html
Így néz ki beszerelve.
2018.09.13.-00:10 #55837[quote=”Tie” post=53399]Na, ma elmentem a Forexékhez, aki megmért ezt-azt.
Kiderült, hogy a fedélzeti töltőrendszer részben teszi a dolgát, részben nem.
Alapból megoldja, hogy ha jár a motor, akkor a generátor tölti az indító és a munkaakkut is.
Azt is tudja, hogy ha áll a motor, akkor nem terheli semmivel az indítóakksit (illetve ami az autó elejéhez tartozik, vezetőfülke belső világítása, rádió, stb, az persze azt terheli), a lakórészben lévő dolgok (ventillátor, lámpák, bojler, stb) a munkaakksiról megy.
Azt is tudja, hogy ha feldugom az autót a konnektorra, akkor átkapcsol mindent 230V-ra, és lehet valamekkora 12V-os tápegysége, mert a 12V-os dolgok ugyanúgy mennek tovább (lámpák, ventillátor a tetőn, stb), de a munkaakksin ilyenkor nem mérhető terhelés.VISZONT a töltés, na az nem mén!
Akárhova kapcsolgatom, nem tölti az se az indítóakksit, se a munkaakksit se.akkor a te rendszered „alapból tudja” hogy ha jár a motor, összeköti a két aksit, ha leáll a motor, szétválasztja őket.
És ha rákapcsolódsz a 230-ra, akkor pl a hűtőt lekapcsolja a 12 V-ról és átteszi 230 V-ra? Akkor erre a hűtönek is spéci áramkör kell.
Mi az ami még 12/230 V-os?Tudtok esetleg olyan elektrotechnikust, aki rá tud nézni, és tud valamit kezdeni a töltőjével, vagy vegyek bele 150ezerért egy Schaudt EBL-211-et, ‘szjónapot?[/quote]
2018.09.12.-18:10 #55834[quote=”Tie” post=53422]Persze hogy ajánlottak, de azt nem akarom, hogy egy külön önálló töltő legyen beszerelve függetlenül a gyári rendszertől, főleg hogy az ugye nem oldja meg a gyári panel többi tudását (meg a vízszivattyú kapcsolgatását, meg ilyesmiket).
Vagy megjavíttatom a saját integrált töltőjét, vagy az egész kramancot kicserélem egy olyan új modulra, ami tudja ugyanígy a többi funkciót is.[/quote]Nekem mindkét autóban külön töltő volt, ne volt köze a vezérlő panelhez.
2018.09.12.-16:04 #55831Persze hogy ajánlottak, de azt nem akarom, hogy egy külön önálló töltő legyen beszerelve függetlenül a gyári rendszertől, főleg hogy az ugye nem oldja meg a gyári panel többi tudását (meg a vízszivattyú kapcsolgatását, meg ilyesmiket).
Vagy megjavíttatom a saját integrált töltőjét, vagy az egész kramancot kicserélem egy olyan új modulra, ami tudja ugyanígy a többi funkciót is.2018.09.11.-22:16 #55810[quote=”Tie” post=53399]Na, ma elmentem a Forexékhez, aki megmért ezt-azt.
Tudtok esetleg olyan elektrotechnikust, aki rá tud nézni, és tud valamit kezdeni a töltőjével, vagy vegyek bele 150ezerért egy Schaudt EBL-211-et, ‘szjónapot?[/quote]A Forexnél nem ajánlottak semmit?
Az én 10A-es Fronius-om is most adta meg magát, ezért vettem egy 12A-os Forex T1212 típust. Az megy bele.2018.09.11.-20:22 #55807Na, ma elmentem a Forexékhez, aki megmért ezt-azt.
Kiderült, hogy a fedélzeti töltőrendszer részben teszi a dolgát, részben nem.
Alapból megoldja, hogy ha jár a motor, akkor a generátor tölti az indító és a munkaakkut is.
Azt is tudja, hogy ha áll a motor, akkor nem terheli semmivel az indítóakksit (illetve ami az autó elejéhez tartozik, vezetőfülke belső világítása, rádió, stb, az persze azt terheli), a lakórészben lévő dolgok (ventillátor, lámpák, bojler, stb) a munkaakksiról megy.
Azt is tudja, hogy ha feldugom az autót a konnektorra, akkor átkapcsol mindent 230V-ra, és lehet valamekkora 12V-os tápegysége, mert a 12V-os dolgok ugyanúgy mennek tovább (lámpák, ventillátor a tetőn, stb), de a munkaakksin ilyenkor nem mérhető terhelés.VISZONT a töltés, na az nem mén!
Akárhova kapcsolgatom, nem tölti az se az indítóakksit, se a munkaakksit se.Tudtok esetleg olyan elektrotechnikust, aki rá tud nézni, és tud valamit kezdeni a töltőjével, vagy vegyek bele 150ezerért egy Schaudt EBL-211-et, ‘szjónapot?
2017.08.06.-08:22 #52891miért nem? bár télen még én is csak a lidl-st használtam .A vespa és a lakó aksija eddig úgy tűnik bírja.
2017.08.05.-19:53 #52880Tudok ajánlani egy jó töltőt. Tápegységként is bír 32 ampert. Olvaasátok el a használati utasítását PDF-ben
http://forex.hu/webshop/akkutoltok/t1232-407-cikk2017.08.05.-13:16 #52872„az utólagos meg az indítót”
Az régen rossz, ha az indítóakkut pótlólagosan kell tölteni túra közben. Akkor vagy valami leszívja az energiát (meg kell keresni, megszüntetni), vagy gyenge az akku (azzal meg nem szabad elindulni). A Lidl-s töltő nagyon jó arra, hogy télen, hosszabb leállásnál csepptöltőként jó állapotban tartsa a rábízott akkut. A lemerült akkut is fel tudja tölteni, csak több idő kell neki (260 Ah-nyi akkut több, mint egy hét alatt, de feltöltettem vele). Használtam arra is, hogy pl. kempingben pótolja a fedélzeti akkuból elfogyasztott energiát, de nem tökéletes, mert pl, ha a hűtő többet fogyaszt, mint amit ez le tud adni (3,8 A), akkor mínuszban lesz a mérleg.
Mikrobi által említett legegyszerűbb töltőt is használom. Útközben jó, de a téli akku-fenntartásra nem megfelelő.2017.08.05.-00:55 #52863Helló! nekem is van egy ilyen csepptöltő beépítve de nem javaslom Lidl-st! Feltéve ha olyan mint az enyém a tartalék.Az a helyzet ,hogy áramszünet esetén /ami kempingben mondjuk ki, elő is fordul/ kikapcsol és nem indul magától csak ha én bekapcsolom.DE vettem egy olyat ami tök egyszerű ,csak rá kell csiptetni az aksira be dugni és kész.Nincs rajta még bekapcsoló gomb se.Igaz nincs lcd-je se ami kiírja hogy hány volt van épp az akkuba ,de kit érdekel ,csak töltse ha kell. Hecht 2012, 4200-4300ft kb 120 ah -ig jó.
2017.08.04.-15:04 #52855[quote=”spider2″ post=50662]Nekem mint írtam az anyósülés alatt lakik a munkaakku mellett és ott ki be lehet kapcsolni. Mondjuk én sosem használtam a kapcsolót (mindig be volt kapcsolva) mert ahogy kapta a 220V -ot bekapcsolt, amikor lehúztam akkor kikapcsolt.[/quote]
Nekem a munkaakksi a vezetőülés alatt van, az anyósülés alatt nem láttam semmit. Majd ha lesz egy kis időm, végigkövetem a kanócokat, akkor majd csak kiderül, de amúgy is át akarom nézetni az autóvillamossági haverommal, mert gerjesztés nincs, az első gázfröccsre indul a generátor, azt meg hosszú távon nem szokta szeretni, az izzítás is kérdéses (elvileg a gázolaj-ráfröcskölős izzítás van ezen is), meg amúgyis mindent ki akarok deríteni, hogy legyen kapcsolási rajzom az egész hóbelevancról, mert semmi dokumentáció nincs hozzá. Meg lehet, hogy beépítenék egy különálló fix töltőt az indítóakksinak, egy lidlis automata okos töltőt, és akkor konnektorra dugva egyszerre két töltő is működik, a gyári töltheti a munkaakksikat, az utólagos meg az indítót. Vagy ilyesmi…
2017.08.04.-14:58 #52854Nekem mint írtam az anyósülés alatt lakik a munkaakku mellett és ott ki be lehet kapcsolni. Mondjuk én sosem használtam a kapcsolót (mindig be volt kapcsolva) mert ahogy kapta a 220V -ot bekapcsolt, amikor lehúztam akkor kikapcsolt.
2017.08.04.-14:48 #52853[quote=”spider2″ post=50488] [/quote]
Vajon valami ilyesmi töltésvezérlő van az enyémben is? Nyilván kell hogy legyen, hiszen konnektorra dugva egy kapcsolóval lehet választani, hogy az indító, vagy a munkaakksit töltse, de vajon hol van ez ebben a Viva Troterben? Az ajtó mellett, a hűtőszekrény fölött van egy panel, amin vannak biztosítékok, meg a víztartály-szennyvíztartály szintellenörzői, meg a töltésválasztó kapcsoló. Lehet, hogy amögött lakik az egész?
2017.08.04.-14:47 #52852Vajon ilyen töltésvezérlő van az enyémben is? Nyilván kell hogy legyen, hiszen konnektorra dugva egy kapcsolóval lehet választani, hogy az indító, vagy a munkaakksit töltse, de vajon hol van ez ebben a Viva Troterben? Az ajtó mellett, a hűtőszekrény fölött van egy panel, amin vannak biztosítékok, meg a víztartály-szennyvíztartály szintellenörzői, lehet, hogy amögött lakik az egész?
2017.08.04.-14:21 #52851Megtaláltuk a hibát, az egyik rugós relé a töltőben elfáradt. Kézzel biztatva a relét működött a következő bekapcsolásig. Volt hogy a 10.-ik ki-be kapcsolásig működött majd a 11.-ik bekapcsnál nem kapcsolt be többet. Ha valakinek esetleg legközelebb ilyen baja lenne és ilyen a töltője akkor erre gyanakodhat. 😉
2017.07.17.-12:19 #52666Nekem ez a típusú töltő van az anyós ülés alatt. Ezen is van egy ki be kapcsoló meg egy nyomógomb ami fogalmam nincs mit csinál. Az összes alvázon lévő testet leszedtem és mindent fém tisztára csiszolva visszaraktam. Semmi nem változott. Ha bedugom a 220V-ot a konnektorokban van áram és a töltő is világít a bekapcsoló gombja és az ajtó feletti kezelő panelen is világít a zöld led hogy elindult a töltés. De rámérve semmit nem tölt az akkun, ami jelenleg fel van töltve és 12.81V -ot mutat a multiméterrel. Van valami relé még, vagy esetleg biztosíték amiről nem tudok valahol? A kesztyűtartó alatt találtam 13 biztosítékot, de az mind jónak bizonyult meg szerintem azok az autóhoz tartoznak.
Egyébként ez egy 94-es Fiat Ducato 290-es alvázon Liberty 6400 -as felépítménnyel. Köszönöm a segítséget!Attachments:2017.07.17.-01:46 #52663Bocsánat, a képek lemaradtak…
Attachments:2017.07.17.-01:42 #52660– Ha az LMC-ben Schaudt EBL 99 van, ellenőrizd, hogy a munka akku valóban csatlakozik a dobozhoz.
– A munka akkunál lévő nagyobb bizi, vagy a mellette lévő 2 amperes kicsi szürke biztosíték nem ment ki?
– Elől, az EBL dobozán van egy „akku leválasztó” fekete kapcsoló, ezt kapcsold át párszor. (Kontakt?)
– Kapcsold le a külső 230 voltot, majd kösd le a két akkut, Ezután egyesével húzd le az előlapi csatlakozókat. Nézz beléjük, hogy valamelyik tűnél / foglaltnál nincs kormozódás, vagy olvadásos égési nyom? (Esetleg szagold meg, érzel a dobozból égett szagot)
(A napokban kértük be az EBL 99 kapcsolási rajzát és leírását, most fordítjuk.)2017.07.17.-01:08 #52654[quote=”spider2″ post=50474]Ismét baj van a 12V al és így se lámpa se wc se víz nem működik. Itt vagyunk a kempingben és nem tudom mi lehet a baja. Amikor megérkeztünk 1 napig semmi gond nem volt, majd arra lettem figyelmes hogy az akksi és a gyári töltő felől kattogó hang jön az anyós ülés alól, és ugyanúgy a vizpumpa lámpája is fel le kapcsolva villog. Az akkut közben sikerült kivéve feltölteni és azzal nincs gond. Viszont visszarakva a töltőre rámérve nem ad le töltést a töltő. A töltőt is átnézte egy műszerész de ő sem talált rajta hibát. Mi lehet a probléma, hol keressem vajon? Az ajtó felett van egy kezelőpanel, és rajta ilyen benyomható gombok amik valami biztosíték félék de benyomogatva az összest semmi nem változik. A töltő hátulján is vannak biztosítékok, de azokkal nincs gond. Valami ötlet esetleg?
Köszönöm.[/quote]Nem könnyű így tanácsot adni…
Valószínűnek tartom, hogy megint test illetve -12v-os gond lehet. De lehet kábelösszeégés is…
Én kikapcsolnék minden 12v-os fogyasztót. lehetőleg a biztosítéktáblán.
Utána egyesével üzemeld be a dolgokat. szivattyú, hűtő, lámpák stb…
Amikor elkezd megint hibásan működni ott lehet a bibi…
De lehet, hogy két fogyasztód sorbakötődik egy hibás test miatt. azt hasonló módszerrel lehet kiszűrni…Az nagy gáz, ha a nyaralást egy műszaki hiba cseszi szét…
🙁2017.07.16.-19:02 #52643Ismét baj van a 12V al és így se lámpa se wc se víz nem működik. Itt vagyunk a kempingben és nem tudom mi lehet a baja. Amikor megérkeztünk 1 napig semmi gond nem volt, majd arra lettem figyelmes hogy az akksi és a gyári töltő felől kattogó hang jön az anyós ülés alól, és ugyanúgy a vizpumpa lámpája is fel le kapcsolva villog. Az akkut közben sikerült kivéve feltölteni és azzal nincs gond. Viszont visszarakva a töltőre rámérve nem ad le töltést a töltő. A töltőt is átnézte egy műszerész de ő sem talált rajta hibát. Mi lehet a probléma, hol keressem vajon? Az ajtó felett van egy kezelőpanel, és rajta ilyen benyomható gombok amik valami biztosíték félék de benyomogatva az összest semmi nem változik. A töltő hátulján is vannak biztosítékok, de azokkal nincs gond. Valami ötlet esetleg?
Köszönöm.2017.07.12.-12:19 #52614Üdv!
fél napig nyomoztam hogy mi lehet a gond, és test nem érintkezett. Valamilyen okból hátul az alváz aljáról kapta a testet ahol persze koszos és rozsdás volt. Megcsiszolva fém tisztára mindent újra rendesen működik ahogy kell.2017.07.10.-23:54 #52608Szia Spider2!
Nekem egy LMC Liberty-m van, és hasonló a gondom. Nálam a biztosíték a hátsó ülés alatti „kék” elosztó- és kapcsolódoboz oldalán van. Csatolok pár fényképet a doboz hátsó (gyári) feliratáról, a két akkumulátor közös csatlakoztatásáról, illetve az első oldali biztosíték kiosztásról. (Nálam is a várakozás során „tűnt el” a 12 volt… Ma minden gyári és utólagos beépítésű biztosítékot kimérten – jók voltak. Valahol eltűnik az áram az Kék dobozban…Érdekes, hogy a 230 voltos dolgok rendben működnek (neon, hűtőgép stb.) csak a 12 voltosak halottak (lépcső, világítás, wc, vízszivattyú stb.) Majd szólj vissza, ha sikerült megoldanod a dolgot, biztos tanulhatok a dologból!Attachments:2017.05.31.-02:49 #52323Üdv.
Van egy LMC 6400 as lakóm amin a téli állás után a hátsó részébe eltünt a 12V. 3db lámpa nem világít. Hol találom ezeknek a biztosítékait?
Köszönöm a segítséget.
2012.03.23.-18:18 #33944Kedves klubtagok.
Mi a modern napelem trend? Milyen eszközökre van szükség?
Nem vagyok benne a napelem „biznicben” nem tudom mi az amivel a legjobb az ár/érték arány.
kb. 300-400W elegendő lenne szinte mindenre? Természetesen főzés és a hűtő gázról menne.
A szinte minden tehát azt jelenti, nincs mikró, de van zene, TV este 1-2 film erejéig DVD-ről. Internet szinte egész nap, hogy mehessen a wifi. 2 kicsi laptop és egy nagyobb TFT monitor. (Tényleg milyen monitor a jó ha nincs LED-es?
Plusz egy kis elektromos szivattyú a külső zuhanyzónak.
Éjszaka Led lámpák a fogyasztók.
Ötletek?
Üdv, Péter
2011.11.25.-23:53 #32488[quote=”csep88″:3oi1b0n6]Akkor nyitok majd egy uj topicot, a turatervekben.[/quote]
=D> =D>
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.