Főoldal Fórumok Lakóautók Az áram nyomában

Legutóbb frissítette zsozsy 3 years, 5 months telt el
47angok
196 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #15700
    LMC25
    Felhasználó

      Úgy tünik a baj nem jár egyedűl.Sajnos ismét segitségre,tanácsra volna szükségem.Miután az omnistoromat letépte KRK-en a szél-inkább csak fellazitotta -és a gáztüzhelyem is kormol mint a nyavalya-ennek orvoslása folyamatban-a kültéri lámpát babrálva sikerült ismét olyan helyre nyúltam-babráltam ami azt eredményezte hogy az egész lakókocsiban eltünt az áram.Semmi sem működik a a 12 V fogyasztók közül.Minden Biztositék át lett nézve,villamossági szaki kihivva.most látott először lakókocsit -én magyaráztam el melyik bizti mit működtetstb…Annyit sikerült kinyomoznia hogy a szekrény aljában lévő 12 V os dobozban nincs test,a test kábel ami az anyós ülés alatt van letestelve és ott műkszik,hátra már nem viszi a testet.Kapott egy másik testet-egy 30 Ah-biztositékot beiktatva,mnden működik ismét rajta,de 220 V-ra csatlakozva egy darabig-20-25 percig néha 2-5 óráig tölt aztán lecsapja a két 220-as automatát ami szintén ide van beépitve a szekrény alá.Egy kissé hosszúra eresztettem .elnézést. 🙁

    • Szerző
      Válasz
    • #58544
      simon
      Felhasználó

        [quote=”Cimbi” post=50444]Szia Spider2!
        Nekem egy LMC Liberty-m van, és hasonló a gondom. Nálam a biztosíték a hátsó ülés alatti „kék” elosztó- és kapcsolódoboz oldalán van. Csatolok pár fényképet a doboz hátsó (gyári) feliratáról, a két akkumulátor közös csatlakoztatásáról, illetve az első oldali biztosíték kiosztásról. (Nálam is a várakozás során „tűnt el” a 12 volt… Ma minden gyári és utólagos beépítésű biztosítékot kimérten – jók voltak. Valahol eltűnik az áram az Kék dobozban…Érdekes, hogy a 230 voltos dolgok rendben működnek (neon, hűtőgép stb.) csak a 12 voltosak halottak (lépcső, világítás, wc, vízszivattyú stb.) Majd szólj vissza, ha sikerült megoldanod a dolgot, biztos tanulhatok a dologból![/quote]

        Sziasztok hasonló problémával küzdünk mi is,tudnátok segíteni,hogy oldottátok meg?
        Üdvözlettel Krisztián.

        #58543
        simon
        Felhasználó

          Hello sajnos nekúnk is ez a probléma merült fel,tudnál segíteni,hogy oldottátok meg? Előre is köszönettel üdv.Krisztián!

          #58254
          Srychy
          Felhasználó

            Mivel már volt fagyközeli hőmérséklet. én a biztonsági vízleeresztőre gondolok.

            #58250
            Sala
            Felhasználó

              Nem ugy nez ki, mint egy golyoscsap, amibol folyik ki valami? Enis a szurkeviz tartalyra voksolok.
              Udv

              #58248
              apoka
              Felhasználó

                [quote=”f3r1″ post=55540]Lehet, hogy a szennyvíz lenne? Érdekes ábra az biztos.[/quote] A test-gomb felett felépítmény ábra van ezért arra kell vonatkozzon. Szürke vizet engedd le..apóka

                #58247
                f3r1
                Felhasználó

                  Lehet, hogy a szennyvíz lenne? Érdekes ábra az biztos.

                  #58246
                  Laccci
                  Felhasználó

                    Szia!
                    Talán itt megtalálod:
                    https://www.wohnmobilforum.de/w-t125704.html

                    #58245
                    f3r1
                    Felhasználó

                      Szia!
                      Szerintem a generátor piktogramja lehet. A képen úgy látszik, hogy hálózatra vagy dugva. Próbálj rámérni beindítás után az akkumulátorokra, hogy van-e töltésed!
                      Üdv:Feri

                      #58244
                      Gulliverkli
                      Felhasználó

                        Sziasztok!

                        Egy kis segítséget kérnék a visszajelző panel értelmezésében.
                        Egyszerűen nem jövünk rá, hogy a képen sárga nyíllal jelzett ikon minek a visszajelzője és miért világít pirosan.
                        Eddig ilyet nem csinált.

                        Előre is köszi, ha meg tudjátok írni a megfejtést!

                        Üdv:
                        Joci

                        Attachments:
                        • kijelzo_panel_2019-11-03-2.jpg
                        #58232
                        Pegi
                        Felhasználó

                          Sziasztok! 🙂

                          1-2 kérdésem volna vízszintjelzőkről:(Fiat Ducato, McLuis 252-es felépítménnyel)

                          1: „Frissvíztartály”: A visszajelzője folyamatosan azt mutatja, hogy üres (1 LED világít), mikor teljesen tele van akkor is. Hogyan tudom kideríteni a hiba okát?

                          2: A szennyvíz (szürkevíz) tartályét még nem tudtam kipróbálni, de gyanítom az sem működik megfelelően. Abban hol található az érzékelő? És ha már itt tartok: A legutóbbi leeresztés után vettem észre, hogy visszazárás után csöpög a leeresztőszelep. Ezt lehet javítani?

                          3: A WC kazettának a telítettségjelző lámpája nem működik. Ennek az okát hol keressem?

                          IMG_2622.jpg

                          #55994
                          zoltan.abel
                          Felhasználó

                            Igen közben bementünk egy campingben és feltöltöttem a két 70ah aksit azaz csak az egyiket úgyhogy most a két 70ah 12v van összekötve de biztos ami biztos a 92ah is feltöltöttem de lekötöttem. Remélem így már ok lesz. Igen mondta a napelemes hogy nem annyira jó így de mondta hogy elvileg működik. Remélem az új töltés vezérlő nem ment szét mert két napig biztos hogy így üzemelt hogy 70 és 92ah. Remélem 🙂 amúgy eddigi legolcsobb kemping volt Portugáliba 14 euro /ej / 2 fő plusz kutya (ingyen wifi plusz áram és medence )

                            #55978
                            Srychy
                            Felhasználó

                              [quote=”zoltan.abel” post=53536]Új töltésvezérlőt tegnap beköttetem úgyhogy remélem megoldódik a probléma és szépen vissza tölti az aksikat van. (Két munka aksi van egy 70ah 12v és egy 92ah 12v ) fezsmérőt vettem persze nem működik :([/quote]
                              Szóval… ha ilyen az „akkupakkod” nem csoda, hogy elszállt a vezérlőd.
                              Annyit tehetsz, hogy a 70Ah-at kösd le! Elég a 92 Ah-ás.
                              Nagypapinak igaza van, így összekötve botrányos.
                              Ezt persze a „profi” napelemesednek tudni kellett volna…
                              Reméljük, már problémamentes lesz az utad.
                              :smt039

                              #55966
                              NagyPapa
                              Felhasználó

                                [quote=”zoltan.abel” post=53540]Hosszú úton vagyunk és az új töltésvezérlő beszerzése sem volt egyszerű Portugáliában. A napelem 2x100w (két 100w panel ) töltés vezérlő 20A (200w-400w) most lett kicserélve az előző is ilyen volt. A napelemeket profi napelemes csinálta (Lefler Solar) és indulás előtt be is mérte működött minden jól. A munka aksik 70ah 12v és 92ah 12v (kisebb hajó akku). Sajnos én nem értek hozzá de ha valami nem jó tanácsokat szívesen elfogadom! Köszönöm előre is !
                                Zoli[/quote]

                                Bocs a korábbiakért, de ez volt a rögtönzött, gyors, de valós véleményem erről..

                                Miért? Mert ilyen nincs, hogy fedélzeti akkupakkból az egyik 70 Ah a másik pedig 92 Ah. Ezeket ugye párhuzamosan KELL kötni, mert úgy érnek valamit, ebben az esetben pedig ezek, egymás ellen fognak dolgozni.
                                Más témában már többször leírtam, hogy akkupakkokat csak és kizárólag azonos típusból, azonos gyártótól, azonos teljesítménnyel, sőt még lehetőség szerint azonoshoz a legközelebbi időpontban gyártott akkumulátorokat érdemes párhuzamosan összekötni és így üzemeltetni!
                                Abba a témába pedig bele se menjünk, hogy milyen az a „munka akkumulátor”! (szerintem nekünk, mármint a lakóautósnak, ilyen semmiképpen sem jó, sőt szerintem a valóságban ilyen nincs is….)
                                :sorry

                                #55965
                                zoltan.abel
                                Felhasználó

                                  Hosszú úton vagyunk és az új töltésvezérlő beszerzése sem volt egyszerű Portugáliában. A napelem 2x100w (két 100w panel ) töltés vezérlő 20A (200w-400w) most lett kicserélve az előző is ilyen volt. A napelemeket profi napelemes csinálta (Lefler Solar) és indulás előtt be is mérte működött minden jól. A munka aksik 70ah 12v és 92ah 12v (kisebb hajó akku). Sajnos én nem értek hozzá de ha valami nem jó tanácsokat szívesen elfogadom! Köszönöm előre is !
                                  Zoli

                                  #55964
                                  zoltan.abel
                                  Felhasználó

                                    Köszönöm de ettől nem lettem okosabb.
                                    Nem jó így ? Tanácsokat szívesen veszem !

                                    #55963
                                    NagyPapa
                                    Felhasználó

                                      [quote=”zoltan.abel” post=53536]Két munka aksi van egy 70ah 12v és egy 92ah 12v[/quote]

                                      :rohog :sir :smt209

                                      Már ne is haragudj, de erre a bejegyzésedre nekem csak ennyi jutott eszembe….

                                      #55961
                                      zoltan.abel
                                      Felhasználó

                                        Új töltésvezérlőt tegnap beköttetem úgyhogy remélem megoldódik a probléma és szépen vissza tölti az aksikat van. (Két munka aksi van egy 70ah 12v és egy 92ah 12v ) fezsmérőt vettem persze nem működik 🙁

                                        #55900
                                        zoltan.abel
                                        Felhasználó

                                          Milyen típusut vegyek? (Épp Portugáliában vagyunk de megoldjuk màr kinéztem műszaki boltot csak lesz ott valamilyen )
                                          És hol célszerű mérni ?
                                          Napelem pont az út előtt lett átvizsgálva ill. bővítve profi napelemes csinálta (Lefler Solar) remélem nem azzal lesz a gond.
                                          Ami érdekes hogy nem egyik pillanatról a másikra romlottak el a dolgok hanem szép lassan.
                                          Mindegy holnap megpróbálok szerezni mérőt aztán mérek 🙂 köszönöm a segítséget !

                                          #55899
                                          zoltan.abel
                                          Felhasználó

                                            Ok! Köszi ! Nézek egyet mindenképp ! Remélem nem azzal lesz a gond 🙂

                                            #55898
                                            Srychy
                                            Felhasználó

                                              [quote=”zoltan.abel” post=53476]Köszönöm !
                                              Most vettünk egy új aksit és működik minden nagyon szépen lámpák vízpumpa minden megy úgy mint még soha plusz a bojler is újra működik úgyhogy valószínűleg az aksi adta meg magát de azért annyira nem örülök mert nem tudom mitől történt ez úgyhogy most ha megint ez akkor valami elszívja az akkumulátort.( most várunk aztán meglátjuk mi lesz viszont egy ilyen feszültség ellenőrzött beszerzek az tuti !
                                              Köszönöm szépen az infót !
                                              Zoli[/quote]

                                              Szerintem egy feszmérőt vegyél sürgősen, mert a jelenség szerint nekem az a gyanúm, hogy a töltésvezérlőddel van a gond. Ha 14,5V-nál nagyobbat mérsz töltésnél ott lesz a bibi.
                                              Pl 15-16 V töltés elküldi először a lámpákat, majd az aksit is…
                                              Mérj villanyt!

                                              #55896
                                              zoltan.abel
                                              Felhasználó

                                                Köszönöm !
                                                Most vettünk egy új aksit és működik minden nagyon szépen lámpák vízpumpa minden megy úgy mint még soha plusz a bojler is újra működik úgyhogy valószínűleg az aksi adta meg magát de azért annyira nem örülök mert nem tudom mitől történt ez úgyhogy most ha megint ez akkor valami elszívja az akkumulátort.( most várunk aztán meglátjuk mi lesz viszont egy ilyen feszültség ellenőrzött beszerzek az tuti !
                                                Köszönöm szépen az infót !
                                                Zoli

                                                #55895
                                                jocibacsi
                                                Felhasználó

                                                  Szia
                                                  Hasonló jelenségek voltak a mi autónknál is. Messze nem biztos, hogy az akku adta meg magát. Nekünk a lakó rész akku töltőn levő nagyon sok lábú csatlakozó adta meg magát. Befújtam kontakt sprével és az ideiglenesen segített. Valószínű nállatok is valami kontakthiba lessz. Nekünk fel van szerelve a lakó részben néhány szivargyújtó aljzat és abba használunk 12V-os tesztert https://www.kamionfelszereles.hu/spd/ESZX6677/Szivargyujtos-akku-teszter-feszultseg-mero-12V-24V ami nagyon sok információt ad. Ha valami bekapcsolásakor nagyon leesik a feszültség, akkor valamelyi csatlakozásnál kontakthiba van. Látom reggel az akkuk feszültségét és ha elindul a napelem, szépen látszik ahogy kúszik felfele a feszültség.
                                                  Minden esetre nagyon kellemetlen és rossz hibát találtál.
                                                  Sikerüljön az utatok.

                                                  #55894
                                                  zoltan.abel
                                                  Felhasználó

                                                    Üdv !
                                                    Nem pontosan kapcsolódik a témához.
                                                    Több mint 3 hete elindultunk Bp-ről 5400km nél járunk Ausztria-Svájc – Németország – Hollandia -Belgium – Franciaország – Spanyolország -Most jelenleg Portugália viszont a problémák jönnek sorra : először a villany szállt el azaz 5 világításbol egy sem működik szép lassan hulltak ki a fények utána a melegvizes bojler kezdte megmakacsolni magát most pedig a vízpumpa gyengélkedik . Lehet meghaltak a munka aksik ? (A tetőn 200w napelem elvileg tolt mindig amikor süt) lassan minden áram eltűnik van valakinek valaki ötlete ?
                                                    (A lámpák miután szépen lassan kialudtak 2 -3 nap egyre kevesebb fénnyel utána màr akkor sem működtek ha rakapcsolodtunk campingbe hálózatra. )

                                                    Előre is köszönöm.
                                                    Üdv !
                                                    Zoli

                                                    #55868
                                                    Tie
                                                    Felhasználó

                                                      Stimmt, de ennyi helyem nincs, és én meg híve vagyok annak, hogy ha a gyár így kitalálta, és meg tudja oldani a feladatát, akkor nem állok neki feltalálni a melegvizet. Helyreállítjuk a gyári állapotot, kijavítjuk vagy kicseréljük az elektronikában a hibás elemeket, és kész. Egy 300VA-s trafója van ami a 230V-ból csinál tápegységként 12V-ot, mindent megold amit kell, rajta vannak a visszajelzői a tartályoknak, van benne FI relé is.
                                                      Invertert meg berakok ettől függetlenül, van egy 2kW-os, amit be kell majd vezetékezzek, és kész.

                                                      #55867
                                                      Tie
                                                      Felhasználó

                                                        „akkor a te rendszered „alapból tudja” hogy ha jár a motor, összeköti a két aksit, ha leáll a motor, szétválasztja őket.
                                                        És ha rákapcsolódsz a 230-ra, akkor pl a hűtőt lekapcsolja a 12 V-ról és átteszi 230 V-ra? Akkor erre a hűtönek is spéci áramkör kell.
                                                        Mi az ami még 12/230 V-os?”

                                                        Igen, ezt tudja, hogy elválasztja az akksikat, hogy a lakórész ne tudja az indítót meríteni, töltéskor meg összekapcsolja.
                                                        Ha rákapocsolódok 230-ra, akkor nem tudom mit csinál a hűtővel, azt még nem próbáltam, már csak azért sem, mert a hűtőn van külön kapcsoló a 12V-nak, és külön a 230-nak, viszont 12V-ról nem működik ha nem jár a motor, csak akkor, ha tölt a generátor.
                                                        Szóval van rajta három kapcsoló – 12V on-off, 230V on-off és a gázüzem.
                                                        A 230V kapcsoló akár nonstop fel lehet kapcsolva, hiszen ha nincs a lakó bedugva az áramba, akkor azon a bemenetén amúgy se lesz áram, de én inkább kikapcsolom.
                                                        A 12V kapcsolónál az van, hogy munkaakksiról nem kap áramot, ha áll az autó, akkor hiába kapcsolod fel, nem indul be a hűtő – viszont ha jár a motor, és tölt a generátor, akkor kap áramot, és hűt is rendesen. Gondolom valami vezérlés van neki benne saját magától.
                                                        A gáz meg ugye gáz. Szóval ez a hűtő szerintem úgy van kitalálva, hogy 12V-os üzemmód használható menet közben, ha jár a motor, a 230V álló üzemben ha van betáp, és a gáz akkor, ha nincs betáp.

                                                        Más nincs, a lámpák 12V-osak, de pl. azt is tudja a fedélzeti egység, hogy tápegységként működik.
                                                        Ha nincs konnektorra dugva a lakó, akkor a 12V-os fogyasztók (jellemzően a tető-szellőző ventillátor, és a 12-v-os ledes lámpák) a munkaakksit terhelik, viszont amikor bedugom a lakót a konnektorba, akkor átlépi az akksit a fedélzeti egység, és kitol mindenhova 14.6V-ot a trafóján (aminek a másik lábaira bemegy a 230, és abból csinálja a 14.6V-ot), és onnantól kezdve az látja el árammal a 12V-os kisfogyasztókat, és ez mérhető is, hogy azonnal eltűnik minden terhelés a munkaakksiról.

                                                        Amit nem csinál, az az, hogy a 14.6V-ot kirakja a munka- vagy az indítóakksira, hogy töltse.
                                                        Szétszedtük, végignéztük, de nem jutottunk dűlőre, mert sok furcsaság volt rajta.
                                                        Egyrészt van benne egy teljesítménytranzisztor, ami úgy néz ki, mintha ki lenne pukkanva, de mégsem zárlatos – valszeg csak a háza repedt szét, de az IC benne még jó. A betáp lábán ott a 14.6V, a két másikon meg 12.8, amikor konnektoron lóg az autó.
                                                        Van aztán még két graetz-híd benne (amiben a graetz-hidak két fele össze van közösítve). Érdekes, hogy működnek a hidak, nem hibásak, mégse jön ki rajtuk sehovase a 14.6V töltőáramnak, de az akkuleválasztó funkciót viszont ellátják.
                                                        Amikor a szükséges lábakat egy multifogóval összezártuk, akkor megjelent az adott akkukon a töltőáram (13.9V körüli), szóval némi forrasztással tudnék csinálni rajta állandó töltést, de ebbe most nem mentünk bele. Októberben, amikor hazaérünk Olaszországból, akkor majd kiszereljük, szétszedjük az egészet teljesen, és alaposan végignézzük, és ha kell, módosítunk rajta, hogy tudjon valóban tölteni is.
                                                        De vannak olyan furcsaságok, hogy az egyik kimenete – aminek a csokiban a túloldalán az indítóakksi van – ahol kéne töltenie az akksit, na oda olyan hajszálvékony vezeték megy, hogy azon még csepptöltés is alig tudna megvalósulni.
                                                        Na meg az is kérdés, hogy milyen akksitöltésre elegendő a 14.6V bázisfeszültség – olyan sokat nem lehet abból kihozni…

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 76-100 / 196

                                                      You must be logged in to reply to this topic.