Főoldal Fórumok Lakóautók Akkumulátor

Legutóbb frissítette benojeno 2 years, 6 months telt el
87angok
540 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #9930
    cv2adi
    Felhasználó

      Előre elmondom hogy nagyon kezdő vagyok lakoautó témában és volna pár olyan kérdésem amin egyesek jót fognak derülni,tessék:A fedélzeti akum egy 12V85Ah az anyós ülés alatt,nem vettem ki a télen,természetesen lemerült 0-ra.Ha rácsatlakozok 220V-ra külső kábellel,mennyi idő alatt kellene feltöltődjön?Ez tényleg feltőltődik vagy jobb ha kioperálom a trónus alól és a garázsban rendes töltőre teszem? 🙁 Ugyanis most semmmi sem működik a kocsiban csak a TV melyet egy szivargyújtó szerü valamibe kell bedugni a munkapulton….Ez hogy lehet?Nem ugyanarra van rákötve?Lehet ilyen?Nem szükséges nagyobb aku ide?Elég ez a 85 Ah?A beltéri egységem a TV hez meg nem műküödött,az valószinű hogy a másik körre lenne kötve?Tudna valaki tanácsot adni?Előre is köszönöm.Üdvözlet mindenkinek. 🙁

    • Szerző
      Válasz
    • #56914
      szobraszok
      Felhasználó

        Az a helyzet hogy ha jó akkor nekem kellene de én asszem nem mennék bele az összeépítésébe, bár ha valaki segít mert már ő is rakott össze akkor okés.
        De eddig nem találtam senkit aki csinált ilyet.

        #56913
        woodoopilot
        Felhasználó

          A Nissan is csinál a használt akkukból energiatárolót furgonokba:
          https://www.vezess.hu/hirek/2019/01/20/nissan-nv300-concept-van/?fbclid=IwAR0taLLQx6qgbNhplZIPOP0hs8kUY_WQZTTuk6YaJUrXTeoatlB3IT67XzY

          Néhány hónapja én is ajánlottam 10e Ft-ért bontott Nissan Leaf cellákat, de akkor nem kellett senkinek…

          #56903
          szobraszok
          Felhasználó

            Azonnal menj fel a fórumukra és vegyél tőlük bontott cellákat és csinálj belőle nekem is, megfizetem.
            Nem értek hozzá sajnos, de ott több szaki magának épít belőle akkupakkot.

            #56895
            portland
            Felhasználó

              Azonnal vegyel,nekem is kellene,es komolyan irom

              #56891
              szobraszok
              Felhasználó

                Van elképesztően csodálatosan frenetikusan boldogságos hír! A nissan leaf bontott 70% os cellákból lehet 110.000 ft önköltséggel kreálni egy 12voltos 200Ah lithiumos akkupakkot védelemmel. Ez ár érték arányban eléggé ott van, és majd ti megmondjátok miért szar az egész ötlet. Vagy jó.

                #56866
                gattila
                Felhasználó

                  NagyPapa, meggyőztél. Teljesen világos, amit irtál. De LiFePo4 akkura nincs pénzem. Ha muszáj lesz vennem valamit, majd kérdezlek privátban 🙂

                  #56861
                  woodoopilot
                  Felhasználó

                    „Nagyon alacsony belső ellenállás az egyik legfőbb jellemzőjük,”

                    A belső ellenállás egy nagyon jó mérőszám lenne az akkuk összehasonlítására, ha megadnák a gyártók. De az adatlapokon jellemzően azt nem tüntetik fel.
                    Egy komoly gyártó viszont nem titkolja a terméke adatait, pl. a Panasonic akkuk adatlapján meg van adva a belső ellenállás értéke is:

                    http://downloads.cdn.re-in.de/250000-274999/255564-da-01-en-Panasonic_Bleiakku_LCR_12V17CP.pdf

                    Egy 17 Ah-s ólom akkunál a 12 mOhm hihetetlenül alacsony érték. A 6 éves, 20 Ah kapacitású LiFePO4 akkuimnál is hasonló értéket szokott mutatni a műszer. A hasonló belső ellenállás csalóka, az öregecske lítium akkukból még mindig 2x annyi energiát tudok kivenni 1 óra alatt.

                    Az alacsony belső ellenállás nem csak a kisütésnél számít, azt is lehetővé teszi, hogy sokkal gyorsabban tudunk tölteni, mert nem melegszik az akku. A régi „ökölszabály”, hogy a töltőáram a kapacitás 10%-a lehet, de mi ritkán utazunk 10 órát naponta. Az én AGM akkuimat pl. 3 óra alatt fullra lehet tölteni, így sokkal sanszosabb, hogy a generátor a maximális töltöttség közelében tartja az akkut.

                    A lítium akkukat még gyorsabban lehet tölteni, biciklik akkuit kb. 1 óra alatt szoktam 100%-ra tölteni utazás közben.

                    #56857
                    NagyPapa
                    Felhasználó

                      [quote=”gattila” post=54304]Akkor ezek félrevezetők?

                      https://www.powergom.hu/akkumulatorok/fiamm-12FGL100-12V-100Ah-zseles-munka-szunetmentes-ups-akkumulator#page_artdet_tabs

                      [quote=”NagyPapa” post=54303][quote=”gattila” post=54295]Köszi, ez hasznos volt, de amit kérdeztem, az egy AGM munkaakkumulátorhoz volt. A LiFePO4 nekem még odébb van 🙁

                      Üdv néked és másoknak!!

                      Csak a tisztánlátás végett jelzem: az AGM típusú akkumulátorok között nem létezik „munkaakkumulátor”!
                      Az AGM, és vagy EFB akkumulátorok a többi -hagyományos technológiával készült- akkukkal ellentétben start-stop akkumulátorok.
                      Helyesebb használni a „fedélzeti” akkumulátor szót!
                      :sorry[/quote][/quote]

                      De, csak ezek az én véleményem szerint marketing fogások az eladások növelése érdekében… Ennyi erővel bármelyik AGM és EFB akkura rá lehet fogni, hogy munkaakku…
                      Az AGM technológia az üvegszövetben felitatott savas megoldás, az EFB ennek továbbfejlesztett változata rendkívül alacsony párolgási-forrási hajlandósággal, extrém magas hőmérsékleti klímatikus körülmények közötti használatra is.
                      Nagyon alacsony belső ellenállás az egyik legfőbb jellemzőjük, az ólom lemezek között a deformációt védő segédlemezek is találhatók benne, iszapképződés a felitatott szövet miatt nem jöhet létre, vagy rendkívül kevés képződhet…
                      De! A én olvasatomban minden esetben arról írtam, hogy az akkumulátorok lakóautóban való használatánál felejtsük el még a szó használatát is, mert bár elsősorban a kereskedők, de sokszor még a gyártók is javasolnak munkaakkumulátort lakóautóba, amelyekről az alábbi paramétereket lehet tudni:nagyon nehéz őket tönkre tenni, mert nem lehet, vagy nagyon nehéz őket teljesen lemeríteni, mert nagyon nagy a belső ellenállása!
                      Máshol olyat olvastam róluk, hogy 30% kapacitás mindíg megmarad bennük! Ezek számomra döbbenetes adatok melynek alapján írom, mondom, hogy ezek lakóautóba rendkívül korlátozott használati mód esetén használhatók csak. Nagyon sok kütyü van a járgányban ami feszültség függő, azaz az akku feszültségének csökkenésére kikapcsol, nem műkszik, hibajelzéssel leáll. Ha egy akkunak nagy a belső ellenállása akkor ez ott törvényszerű. Az inverterek használata csak teletöltött akkunál lehet, amely így nagyon hamar leold, védi magát és az akkut! A dieseles fűtések szintén nagyon érzékenyek a feszültség esésére.
                      Ma már egyre több olyan kütyünk van ami bizony érzékeny ezekre.
                      Nem véletlen, hogy a Lítiumos akkuk kerültek előtérbe ma már az újabb -most még csak a nagyobb méretű, minőségi lakóautóknál- járgányoknál gyárilag beépítve. A lítiumos akkuk szinte a teljes kapacitásukat, jelentős feszültség esés nélkül képesek kiadni magukból.
                      Régen bocsánat még ma is ezt csak a spirálcellás Exide tudta, tudja. Ezek az akkuk képesek 45 Ah vagy 75 Ah kapacitással hatalmas diesel gépeket is elindítani!
                      Láttam olyan hirdetést amely az ilyen akkut is, munkaakkuként hirdette!!

                      Az én szakmailag védhető véleményem mellett kitartok, hogy egy mai korszerű igényekkel rendelkező lakóautóba „munkaakkumulátort” istenkáromlás beletenni, ezekért a szarokért nem szabad pénzt adni.

                      Van egy utólagos kérdésem: A jó minőségű akkuknak szinte minden paramétere ismert, megtekinthető nyilvános, akár karakterisztikákkal is!
                      Miért nincsenek szinte semminemű, konkrét paraméterek a „munkaakkumulátorok” adatairól, olyanokról melyekről azok közötti minőségi különbség kiderüljön??

                      Honnan fogom és eldönteni róluk, hogy melyik a jobb??

                      Látott már valaki valamilyen adatot, táblázatot, hogy mit KELL tudnia egy munkaakkumulátornak, hogy az, az legyen??
                      Mennyivel, mivel kell más(abb)nak lennie, mint egy jó start-stop akkunak, hol a határ??
                      Látott már valaki valahol valamilyen táblázatot, konkrét paraméterekkel?
                      Én, már túl a hetvenedik évemen, szakirányú képzettséggel, a mai napig a szakmában dolgozva, ilyet még nem láttam.
                      De! A jó pap is holtig tanul…. Győzzetek meg!!

                      Valamikor azt írtam egyszer, hogy véleményem szerint a gyártók is, a gyártósor végén mikor bemérik a termékeiket, akkor, amelyik nem tudja teljesíteni a kívánt paramétereket, -nagyobb a belső ellenállása, nagyobb, a terhelés hatására a feszültség esése- azt félrelökik, majd hatalmas reklámmal eladják „munkaakkumulátor” néven!
                      Természetesen semminemű -a minőséget jelző- adatot nem ír rá, nem ad meg róla szinte semmit!!!
                      Nekem ez a véleményem!!
                      Egy gyártó, szerintem, nem akarhat tudatosan ilyen gagyi szarokat gyártani…
                      Vagy ha igen, akkor annak, valami nagyon szűk tartományú, speciális felhasználási célja van!
                      :meghajol

                      #56854
                      gattila
                      Felhasználó

                        Akkor ezek félrevezetők?

                        https://www.powergom.hu/akkumulatorok/fiamm-12FGL100-12V-100Ah-zseles-munka-szunetmentes-ups-akkumulator#page_artdet_tabs

                        [quote=”NagyPapa” post=54303][quote=”gattila” post=54295]Köszi, ez hasznos volt, de amit kérdeztem, az egy AGM munkaakkumulátorhoz volt. A LiFePO4 nekem még odébb van 🙁

                        Üdv néked és másoknak!!

                        Csak a tisztánlátás végett jelzem: az AGM típusú akkumulátorok között nem létezik „munkaakkumulátor”!
                        Az AGM, és vagy EFB akkumulátorok a többi -hagyományos technológiával készült- akkukkal ellentétben start-stop akkumulátorok.
                        Helyesebb használni a „fedélzeti” akkumulátor szót!
                        :sorry[/quote]

                        #56853
                        NagyPapa
                        Felhasználó

                          [quote=”gattila” post=54295]Köszi, ez hasznos volt, de amit kérdeztem, az egy AGM munkaakkumulátorhoz volt. A LiFePO4 nekem még odébb van 🙁

                          Üdv néked és másoknak!!

                          Csak a tisztánlátás végett jelzem: az AGM típusú akkumulátorok között nem létezik „munkaakkumulátor”!
                          Az AGM, és vagy EFB akkumulátorok a többi -hagyományos technológiával készült- akkukkal ellentétben start-stop akkumulátorok.
                          Helyesebb használni a „fedélzeti” akkumulátor szót!
                          :sorry

                          #56852
                          woodoopilot
                          Felhasználó

                            [[b]quote=”gattila” post=54295]Köszi, ez hasznos volt, de amit kérdeztem, az egy AGM munkaakkumulátorhoz volt. A LiFePO4 nekem még odébb van 🙁
                            [/quote]

                            Ja, hogy ólom aksihoz ajánlanak valami „töltőt” pluszban?
                            Annak az lehetne az értelme, hogy a ciklikus aksikat magasabb feszültségre szoktuk tölteni, mint az autó indító aksikat. Bár sok „szakember” azt mondja nem szabad az ólom aksikat a gázosodási határ fölé tölteni, de a tapasztalat mást mutat. Pl. a Panasonic AGM akkuimnál a CV szakaszban 14,9V a javasolt feszültség. Ha tehát 100% akarnám tölteni ezeket az aksikat, akkor be kellene raknom egy DC-DC konvertert, ami a generátor feszültségét megemelné. De azért a néhány százalék plusz töltésért és nem kínlódnék vele, az biztos.

                            Nagyon hezitáltam rajta, hogy lítium akkut teszek a csigánkba, de végül inkább 6 db 17 Ah-s AGM aksit raktam be lapjára fektetve a szekrény alá. Az ólom aksik tömege 36 kg, és kb. 30e Ft-ból megvolt az egész. Természetesen ezek azok az aksik, amiket szünetmentes tápokban cserélnek 2 évente, azért ilyen olcsó. Ha újonnan vettem volna, akkor 27e Ft lenne darabja, a jó AGM aksi se olcsó…

                            Az elektromos autóból kibontott lítium cellákból 50e Ft-ra jött ki egy 100 Ah-s akku, az se olyan horribilis összeg. Csak sok idő elmegy a cellák válogatásával/tesztelésével. Szerencsére a feleségem nagyon tütelmes, nem kapott frászt, amikor kiborítottam 530 db góliát elem méretű cellát a nappali közepére. 🙂 Hetekig tartott mire kiméregettem egyenként a cellák belső ellenállását és a kapacitását, hogy egyforma modulokat tudjak összerakni, amiknek a feszültsége nem mászik el töltés közben. De végül úgy gondoltam, több haszna van a lítium akkuknak a biciklikben és a motorokban, azokat gész évben tudjuk használni, lakóautózásra meg sajnos csak kb. 1 hónapunk van évente.[/b]

                            #56851
                            portland
                            Felhasználó

                              errol beszelek :))

                              #56850
                              woodoopilot
                              Felhasználó

                                [quote=”gattila” post=54295]Köszi, ez hasznos volt, de amit kérdeztem, az egy AGM munkaakkumulátorhoz volt. A LiFePO4 nekem még odébb van 🙁
                                [/quote]

                                Ja, hogy ólom aksihoz ajánlanak valami „töltőt” pluszban?
                                Annak az lehetne az értelme, hogy a ciklikus aksikat magasabb feszültségre szoktuk tölteni, mint az autó indító aksikat. Bár sok „szakember” azt mondja nem szabad az ólom aksikat a gázosodási határ fölé tölteni, de a tapasztalat mást mutat. Pl. a Panasonic AGM akkuimnál a CV szakaszban 14,9V a javasolt feszültség. Ha tehát 100% akarnám tölteni ezeket az aksikat, akkor be kellene raknom egy DC-DC konvertert, ami a generátor feszültségét megemelné. De azért a néhány százalék plusz töltésért és nem kínlódnék vele, az biztos.

                                Nagyon hezitáltam rajta, hogy lítium akkut teszek a csigánkba, de végül inkább 6 db 17 Ah-s AGM aksit raktam be lapjára fektetve a szekrény alá. Az ólom aksik tömege 36 kg, és kb. 30e Ft-ból megvolt az egész. Természetesen ezek azok az aksik, amiket szünetmentes tápokban cserélnek 2 évente, azért ilyen olcsó, ha újonnan vettem volna, akkor 27e Ft lenne darabja. A jó AGM aksi se olcsó…

                                Az elektromos autóból kibontott lítium cellákból 50e Ft-ra jött ki egy 100 Ah-s akku, az se olyan horribilis összeg. Ezeket az akkkat úgy teszteltem, hogy rákötöttem egy 1200W-os invertert, amivel egy fűtőventilátort működtettem, ami 1-es fokozaton 1000W teljesítményű. Az inverter bemenetén 8
                                Csak sok idő elmegy a cellák válogatásával/tesztelésével. Szerencsére a feleségem nagyon tütelmes, nem kapott frászt, amikor kiborítottam 530 db góliát elem méretű cellát a nappali közepére. 🙂 Hetekig tartott mire kiméregettem egyenként a cellák belső ellenállását és a kapacitását, hogy egyforma modulokat tudjak összerakni, amiknek a feszültsége nem mászik el töltés közben.
                                Nem volt haszontalan a sok munka, sikerült olyan akkukat összerakni, amik egy 1 kW-os fűtőventilátort 1 órán keresztül tudtak működtetni. Próbálj meg 80A-rel beterhelni egy ólom aksit, még a 200 Ah-s akkunál is letilt fél órán belül az inverter.

                                #56849
                                portland
                                Felhasználó

                                  [quote=”portland” post=54298]Enyit a lifepo4 aksirol,microban melegszik a kv,megy a futes a TV es minden mas[/quote]

                                  Attachments:
                                  • 20190117_064248.jpg
                                  #56847
                                  portland
                                  Felhasználó

                                    Enyit a lifepo4 aksirol,microban melegszik a kv,megy a futes a TV es minden mas

                                    #56846
                                    portland
                                    Felhasználó

                                      [quote=”gattila” post=54295]Köszi, ez hasznos volt, de amit kérdeztem, az egy AGM munkaakkumulátorhoz volt. A LiFePO4 nekem még odébb van 🙁

                                      [quote=”woodoopilot” post=54293][quote=”gattila” post=54290]Milyen töltőt ajánlottak a generátor mögé? Ez érdekelne.
                                      [/quote]

                                      LiFePO4 aksinál nem kell semmi a generátor mögé, pláne nem egy töltő. Az akkura kell egy BMS, ha nagyon akarjuk, arra éppenséggel mondhatjuk, hogy a generátor „mögött” van.

                                      Li-ion akkunál viszont nem megfelelő a generátor feszültsége, de azt az autó elektromos rendszere miatt nem lehet átállítani, ezért ebben az esetben be kell építeni egy DC-DC konvertert. De azt egy szakember nem nevezi töltőnek…

                                      Az is egy lehetőség, hogy a generátor feszültségét a Li-ion akkuhoz állítják, ami lehet akár 24-25V-os is, és a jármű 12V-os rendszerét működtetik egy DC-DC konverterrel. Az elektromos autóknál is így csinálják, a nagyfeszültségű (3-400V) akkupakk mellett van egy kis 12V-os akku, amiről a világítás, a szervók, stb működnek.

                                      Nekem az utóbbi megoldás a szimpatikusabb, mert ha nagyobb a feszültség, kisebb az áramerősség, ami miatt kisebbek a veszteségek is. 24V-os teherautó generátort lehet venni olcsón, és a járműipari minősítésű DC-DC konverterek sem drágák.[/quote][/quote] 20190117_063318.jpg 20190117_063138.jpg 20190117_063228.jpg

                                      #56841
                                      gattila
                                      Felhasználó

                                        Köszi, ez hasznos volt, de amit kérdeztem, az egy AGM munkaakkumulátorhoz volt. A LiFePO4 nekem még odébb van 🙁

                                        [quote=”woodoopilot” post=54293][quote=”gattila” post=54290]Milyen töltőt ajánlottak a generátor mögé? Ez érdekelne.
                                        [/quote]

                                        LiFePO4 aksinál nem kell semmi a generátor mögé, pláne nem egy töltő. Az akkura kell egy BMS, ha nagyon akarjuk, arra éppenséggel mondhatjuk, hogy a generátor „mögött” van.

                                        Li-ion akkunál viszont nem megfelelő a generátor feszültsége, de azt az autó elektromos rendszere miatt nem lehet átállítani, ezért ebben az esetben be kell építeni egy DC-DC konvertert. De azt egy szakember nem nevezi töltőnek…

                                        Az is egy lehetőség, hogy a generátor feszültségét a Li-ion akkuhoz állítják, ami lehet akár 24-25V-os is, és a jármű 12V-os rendszerét működtetik egy DC-DC konverterrel. Az elektromos autóknál is így csinálják, a nagyfeszültségű (3-400V) akkupakk mellett van egy kis 12V-os akku, amiről a világítás, a szervók, stb működnek.

                                        Nekem az utóbbi megoldás a szimpatikusabb, mert ha nagyobb a feszültség, kisebb az áramerősség, ami miatt kisebbek a veszteségek is. 24V-os teherautó generátort lehet venni olcsón, és a járműipari minősítésű DC-DC konverterek sem drágák.[/quote]

                                        #56839
                                        woodoopilot
                                        Felhasználó

                                          [quote=”gattila” post=54290]Milyen töltőt ajánlottak a generátor mögé? Ez érdekelne.
                                          [/quote]

                                          LiFePO4 aksinál nem kell semmi a generátor mögé, pláne nem egy töltő. Az akkura kell egy BMS, ha nagyon akarjuk, arra éppenséggel mondhatjuk, hogy a generátor „mögött” van.

                                          Li-ion akkunál viszont nem megfelelő a generátor feszültsége, de azt az autó elektromos rendszere miatt nem lehet átállítani, ezért ebben az esetben be kell építeni egy DC-DC konvertert. De azt egy szakember nem nevezi töltőnek…

                                          Az is egy lehetőség, hogy a generátor feszültségét a Li-ion akkuhoz állítják, ami lehet akár 24-25V-os is, és a jármű 12V-os rendszerét működtetik egy DC-DC konverterrel. Az elektromos autóknál is így csinálják, a nagyfeszültségű (3-400V) akkupakk mellett van egy kis 12V-os akku, amiről a világítás, a szervók, stb működnek.

                                          Nekem az utóbbi megoldás a szimpatikusabb, mert ha nagyobb a feszültség, kisebb az áramerősség, ami miatt kisebbek a veszteségek is. 24V-os teherautó generátort lehet venni olcsón, és a járműipari minősítésű DC-DC konverterek sem drágák.

                                          #56836
                                          gattila
                                          Felhasználó

                                            Milyen töltőt ajánlottak a generátor mögé? Ez érdekelne.

                                            [quote=”szobrászok” post=54276]

                                            És hozzá egy specko töltőt amit be kell rakni az autó generátora után hogy ne csessze el az akksit. Köszönöm szépen a hozzászólásodat!!!

                                            Egy céggel beszéltem, AGM akksikat forgalmaz. Ezt ajánlotta. https://www.powergom.hu/akkumulatorok/fiamm-12FGL100-12V-100Ah-zseles-munka-szunetmentes-ups-akkumulator

                                            [/quote]

                                            #56835
                                            istozi
                                            Felhasználó

                                              „A 20%-os kisütési mélység pontosan mit jelent?”
                                              Ennyit hagysz benn. Ezek az új akkuk (majdnem mindegyik) akkor érzi jól magát (akkor hozza a leghosszabb élettartamot, stb), ha 20 % és 80% között mozgatod a töltöttség mértékét. Pl. 80%-ig gyorsan tölthető, utána már több időt igényel.

                                              #56830
                                              gattila
                                              Felhasználó

                                                A 20%-os kisütési mélység pontosan mit jelent? 20%-ot veszek ki, vagy annyit hagyok bent? :smt100

                                                [quote=”szobrászok” post=54276]A teslát csak emlitettem.

                                                Egy céggel beszéltem, AGM akksikat forgalmaz. Ezt ajánlotta. https://www.powergom.hu/akkumulatorok/fiamm-12FGL100-12V-100Ah-zseles-munka-szunetmentes-ups-akkumulator

                                                És hozzá egy specko töltőt amit be kell rakni az autó generátora után hogy ne csessze el az akksit. Köszönöm szépen a hozzászólásodat!!![/quote]

                                                #56827
                                                portland
                                                Felhasználó

                                                  Koszonom,jol
                                                  Leirtal mindent

                                                  #56826
                                                  woodoopilot
                                                  Felhasználó

                                                    Csodák nincsenek, a lítium akku drága, de ha nagy áramokra van szükség, nem nagyon van más választás. Persze kérdés, hogy valóban kellenek-e akkora áramok…

                                                    Egy módon lehet spórolni a lítium akkun, hogy veszünk bontott elektromos autó aksit. Az elektromos autós csoportban pl. egy srác most is árul 50 Ah kapacitású, 7,2V névleges feszültségű Nissan Leaf cellákat 12e Ft-ért. Ezeknek ugyan a ciklusszáma a töredéke a LiFePO4 cellákénak, a feszültségük sem ideális, de olcsó és könnyű.

                                                    Az ólom akkukra írt kapacitás egy elméleti érték, amit csak ideális körülmények között lehet kivenni, ami a gyakorlatban nem létezik. Pont úgy, mint az autók szabványos fogyasztása…

                                                    A szabvány szerint 20 órás kisütésre adják meg az ólom akkuk kapacitását, pl. egy 100 Ah-s akku szabványos terhelése 5A, ezt tudja ideális esetben 20 órán keresztül. Ugyan ez az akku 15A-es tehelést már csak 5 órán keresztül bír (75Ah), de ez is csak elméleti érték, mert az akkuvédelem hamarabb letilt. Ahogy nő az áram, drasztikusan csökken az ólom aksik ténylegesen kihasználható kapacitása.
                                                    A lítium akkuk kapacitását viszont 1 órás kisütésre adják meg, azaz egy 100 Ah-s lítium akku a 100A-es terhelést 1 órán keresztül tudja, kisebb terhelésnél meg a névleges kapacitásánál többet is ki lehet belőle venni.

                                                    A „ceruza” akku, azzaz a 18650-es cellák felejtősek egy lakóautónál, azoknak ott van értelme, ahol kis helyre kell bepréselni az akkut, pl. az elektromos bicikliknél. Sokan hegesztik maguknak az akkupakkot, de kell hozzá ponthegesztőt venni/bérelni, venni kell nikkel szalagot, és kéne hozzá rutin, amit sajnos nem árulnak sehol. 🙂 Ja meg a jó minőségű hengeres cellák fajlagosan drágábbak, mint a nagy prizmatikus cellák. A kínából rendelt „olcsó” cella meg rendszerint átverés, a végén sokkal drágább lesz még a monoblokk 12V-os lítium akkunál is.

                                                    #56825
                                                    portland
                                                    Felhasználó

                                                      Tokeletes pelda Amit it mutatsz aksit 1200cciklust igernek,egy lithium aksinal ez a szam 4 ezer, ha csak a sulyt vesszuk figyelembe mar akkor megerte az arkulobseg, Az Aram minosege Amit kapsz a lithiumtol megfizethetetlen,

                                                      #56823
                                                      portland
                                                      Felhasználó

                                                        amig a Honda ket literrel 8 orat megy El addig a kipor vagy egy masik 3-4 orat, enyit a nevrol,a megbizhatosagrol nem is beszelve,olajcsere eloirt idoben,enyit ker Az enyem,tobb mint 10 eve mukodik,kozben en is beugrottam a Nev nelkulieknek, ra is fizettem mint sokan masok akik azt gondoljak fel aron meglehet kapni valamit is Ami elfogadhato minoseg

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 176-200 / 540

                                                      You must be logged in to reply to this topic.