-
IndítottaTémakör
-
2008.07.02.-12:35 #9930
Előre elmondom hogy nagyon kezdő vagyok lakoautó témában és volna pár olyan kérdésem amin egyesek jót fognak derülni,tessék:A fedélzeti akum egy 12V85Ah az anyós ülés alatt,nem vettem ki a télen,természetesen lemerült 0-ra.Ha rácsatlakozok 220V-ra külső kábellel,mennyi idő alatt kellene feltöltődjön?Ez tényleg feltőltődik vagy jobb ha kioperálom a trónus alól és a garázsban rendes töltőre teszem? 🙁 Ugyanis most semmmi sem működik a kocsiban csak a TV melyet egy szivargyújtó szerü valamibe kell bedugni a munkapulton….Ez hogy lehet?Nem ugyanarra van rákötve?Lehet ilyen?Nem szükséges nagyobb aku ide?Elég ez a 85 Ah?A beltéri egységem a TV hez meg nem műküödött,az valószinű hogy a másik körre lenne kötve?Tudna valaki tanácsot adni?Előre is köszönöm.Üdvözlet mindenkinek. 🙁
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2019.08.14.-15:59 #57956
Szeretném látni a fedélzeti akkuk töltöttségét. A feszültséget folyamatosan látom, de néha bizonytalan vagyok a töltöttséget illetően. Érdeklődnék van e valakinek ilyen, vagy hasonló műszere, mennyire használható. https://www.li-ion.hu/Elektromos-jarmu-toltottsegjelzo-LCD-12V-24V-36V-4
Köszi a segítséget
2019.08.09.-19:29 #57943[quote=”gattila” post=55249]Kisérleti stádium:
6 x 17A AGM akkucsomag, Woltcraft 1000/2000W inverter, Zanussi 220V „háztartási” hűtő. Remekül lehűtött az üzemi 5 fokra, és pár órája zavartalanul megy. A csomag feszültsége 12,7-ről 12.5-re csökkent. Drukkolok az első 24 órás tesztnek. Töltés nincs rajta.[/quote]
Milyen hűtőd van? A modern, izobutánnal töltött A++ hűtők induló áramfelvétele sokkal nagyobb, mint a régi R134a-s hűtőknek, egy 1000W-os inverter gyakran kevés szokott lenni.
2019.08.09.-19:23 #57942Egy ilyen lakóautóval nem gond biwakolni, szerintem egy hétig is el lennénk vele áram, gáz, napelem stb. nélkül;
https://www.electrive.com/2019/08/07/iridium-presents-electric-rv-with-increased-range/
2019.08.05.-12:55 #5792524 óra után 11,9 volt, működik 🙂
2019.08.04.-17:00 #57920Kisérleti stádium:
6 x 17A AGM akkucsomag, Woltcraft 1000/2000W inverter, Zanussi 220V „háztartási” hűtő. Remekül lehűtött az üzemi 5 fokra, és pár órája zavartalanul megy. A csomag feszültsége 12,7-ről 12.5-re csökkent. Drukkolok az első 24 órás tesztnek. Töltés nincs rajta.
Attachments:2019.07.28.-11:55 #57890Sziasztok
érdeklődtem az elmúlt hetekben munkaaksi ügyben itt,
közben itt horvátországban, egy helyi barátom javasolt egy webshopot, nagyon jó áron vannak AGM és zselés aksik, otthon közel sem találtam ennyiért… szóval gondoltam megosztom. valszeg kinából olcsóbb, de ha hamar kell és nincs kedved rulettet játszani hogy mikor is jön meg és mennyit ül a vámon, akkor érdemes körülnézni
http://solarno.hr/katalog/19/agm-i-gel-baterije-hermetika/
jobbklikk és angol forditás
remélem valakinek hasznos lehet
2019.07.25.-18:45 #57888Sziasztok!
Kezdő vagyok a lakóautózásban, most vásároltam egy Transit Rimort.
Az előző tulaja már észrevette a hibát, hogy a munka akksik (2db 110A) nem tartják a feszültséget. Ezért eladás előtt vett bele 2 új munka akkut. Megnyugodtam. Aztán én az új akkuval tapasztalom, hogy nincs áram a lakóban hátul. Megmértük az új akksikat, és teljesen jók, ha jól emlékszek 12,6V van bennük. Az indító akku is jó. a generátor tölt. Ha gyújtást adok rá, akkor van áram hátul is.
Hol lehet a probléma? 220-ról hibátlanul megy.Előre is köszi.
2019.07.24.-10:51 #57887[quote=”gattila” post=55218]Utána néztem, a Conrad Electronic 30 napon beül visszaveszi, ha nem kell 🙂 Szóval rendelek egyet, aztán beszámolok.
[quote=”istozi” post=55212]Ezeknél a motoros fogyasztóknál könnyű teljesíteni a tartós áramfelvételt. A nehézség az indítóárammal szokott lenni, amire tényleg nem találsz adatot, tehát próbálgatni kell. Esetleg tedd közzé, hogy van-e valakinek ilyen, és azzal rápróbálhatsz a hűtő indításra. Nekem a Panelektron 1200 W-os van, ha Pesten jársz, kipróbálhatjuk.[/quote][/quote]
A csomagolást őrizd meg, mert csak úgy veszik vissza!
2019.07.24.-02:37 #57886Utána néztem, a Conrad Electronic 30 napon beül visszaveszi, ha nem kell 🙂 Szóval rendelek egyet, aztán beszámolok.
[quote=”istozi” post=55212]Ezeknél a motoros fogyasztóknál könnyű teljesíteni a tartós áramfelvételt. A nehézség az indítóárammal szokott lenni, amire tényleg nem találsz adatot, tehát próbálgatni kell. Esetleg tedd közzé, hogy van-e valakinek ilyen, és azzal rápróbálhatsz a hűtő indításra. Nekem a Panelektron 1200 W-os van, ha Pesten jársz, kipróbálhatjuk.[/quote]
2019.07.24.-00:45 #57880Ezeknél a motoros fogyasztóknál könnyű teljesíteni a tartós áramfelvételt. A nehézség az indítóárammal szokott lenni, amire tényleg nem találsz adatot, tehát próbálgatni kell. Esetleg tedd közzé, hogy van-e valakinek ilyen, és azzal rápróbálhatsz a hűtő indításra. Nekem a Panelektron 1200 W-os van, ha Pesten jársz, kipróbálhatjuk.
2019.07.24.-00:15 #57877Igen, olvastam a „Saga”-t 🙂 Abban bízom, hogy ebben egy kicsi kompresszor van, nem meghajtva (37 Db a hivatalos adat) Típusa AK100cy1. Gyári felvett teljesítmény adatot nem találtam, a kínai szövegekben 98 és 68 W fordul elő. 🙂
Éves áramfogyasztás: 113 kWh, ami nap 0,31 kW. Fagyasztó nincs benne.
Szóval próba csere…. Remélem nem.[quote=”NagyPapa” post=55208][quote=”gattila” post=55207]Helló Szakik és Kollégák!
Inverter beszerzés előtt vagyok (egy kis mélyhűtő nélküli kompresszoros „háztartási” hűtőhöz) és a tanácsotokat kérném. Néztem a Panerectron-t (jó de drága) és találtam ezt. Van-e benne valami csont?
https://feszultsegatalakito.arukereso.hu/voltcraft/1000w-12v-psw-1000-12-p366205019/#%5B/quote%5D
Attila!
Tudod, a puding próbája….
Nekem az ismert hűtős mizériám idején egy Panelectron 1200/2000 Wattos volt beépítve!
A vadiúj hűtőmet nem tudta -kellő folyamatossággal, biztonsággal- elindítani.
Az a hűtő ellenállásos indítású volt amit nem tudtunk átalakítani sem…
Kellett, hogy vegyek egy Panelctron 2000/3000 wattosat!
Szerencsémre el tudtam bartelezni a régit…
:meghajol[/quote]2019.07.23.-23:21 #57876[quote=”gattila” post=55207]Helló Szakik és Kollégák!
Inverter beszerzés előtt vagyok (egy kis mélyhűtő nélküli kompresszoros „háztartási” hűtőhöz) és a tanácsotokat kérném. Néztem a Panerectron-t (jó de drága) és találtam ezt. Van-e benne valami csont?
https://feszultsegatalakito.arukereso.hu/voltcraft/1000w-12v-psw-1000-12-p366205019/#%5B/quote%5D
Attila!
Tudod, a puding próbája….
Nekem az ismert hűtős mizériám idején egy Panelectron 1200/2000 Wattos volt beépítve!
A vadiúj hűtőmet nem tudta -kellő folyamatossággal, biztonsággal- elindítani.
Az a hűtő ellenállásos indítású volt amit nem tudtunk átalakítani sem…
Kellett, hogy vegyek egy Panelctron 2000/3000 wattosat!
Szerencsémre el tudtam bartelezni a régit…
:meghajol2019.07.23.-22:44 #57875Helló Szakik és Kollégák!
Inverter beszerzés előtt vagyok (egy kis mélyhűtő nélküli kompresszoros „háztartási” hűtőhöz) és a tanácsotokat kérném. Néztem a Panerectron-t (jó de drága) és találtam ezt. Van-e benne valami csont?
https://feszultsegatalakito.arukereso.hu/voltcraft/1000w-12v-psw-1000-12-p366205019/#
2019.07.18.-13:32 #57863Sziasztok!
Akkumlátort, munkaakkumlátort kell vegyek a lakóautom felépítményebe, milyet ajánlottok… Fiat alvázon van egy 2006-os Elnagh lakóautóm. Általában áprilistól november elejéig használom….
Magamtól Banner Energy Bull munka akkumulátor 12V 80Ah jobb+ ( ez max. méretű ami befér a helyére ) venném, de szívesen megfogadom a más tanácsát.
Előre is köszönöm a segítséget…
2019.07.11.-01:44 #57848Ha 5 napig elmegy a kompresszoros hűtőd akkuról, az kész csoda…
Ma jött meg kínából a 72V-os inverterem, a használati utasításban van egy solar hibrid változat is, amit a hálózatra is rá lehet kötni, és van benne akkutöltő is. A napelemeket közvetlenül az inverterre kell kötni, nagyon széles tartományú a DC bemenete. Ha süt a nap, arról mennek a fogyasztók, a felesleget meg tölti az akkuba. Ha nem süt a nap, akkor átvált az akkura, ha pedig merül az aksi, akkor átkapcsol hálózatra, és közben tölti az akkut. 1,5-2 kW teljesítményűeket 2-300$ körül meg lehet venni. Annyi csak a bibi, hogy ezekhez nem elég a 12V-os akku, minimum a duplája kell, de inkább a 48V az ajánlott…
2019.07.10.-23:22 #57847Kompresszoros hűtő, laptoptöltés, telefon stb… én a lakóautóban élek.. van fenn solar de ilyenkor nyáron ha mondjuk 5-6napra sikerül árnyékos parkolót kifognom akkor mit sem ér. laptop töltőm egy szivargyújtós rendszer, de nagyon érzékeny a feszültségre. savasnál ha nem volt fullos az aksi, és bedugtam tölteni a laptopot már pittyegett, ledek vibráltak stb. jó ha van tartalék kraft
2019.07.08.-23:43 #57838Ne viccelj már, én 2 hétig nem válaszoltam, te meg már másnap. 🙂
Amúgy mire kell neked 240 Ah? Nekünk a kb. 100 Ah 6 napig is elég volt tavaly.
2019.07.08.-19:29 #57837Szia Woodoopilot,
köszönöm a válaszod <3 és sorry a lassú reagálásért, valamiért nem jelzett a fórum a gmail fiókomra
ezer köszönet azért
2019.07.08.-14:05 #57834:sir :sir :sir
[quote=”woodoopilot” post=55164][quote=”NorbiPan” post=55136]Szia Woodoopilot
érdeklődnék, van e még esetleg ezekből a januárban emlegetett aksikból?[/quote]
Bocsi, rég jártam erre, de sajnos nincs is már felesleges akkum, és úgy tűnik a forrás is elapadt. Biztos besértődött a szervizes srác mert legutóbb nem vettem át az aksikat, gondolom talált rájuk más vevőt. Pedig tök jók ezek az aksik, pont azt néztem a múltkor, hogy az 5 éves Panasonic aksikkal szerelt kocsik inverterén még zöld a led a műszak végén, a 2 éves Banner Energy Bull akkukkal szerelt kocsik meg sípoló inverterrel vánszorognak haza, de előfordul, hogy már a mélykisülés védelem is letilt…
De lassan úgy is áttérünk a lítiumos akkukra, az egyik fagyiskocsimban már elektromos autóból kiselejtezett cellákból építettem az akkupakkot…[/quote]
2019.07.07.-23:31 #57830[quote=”NorbiPan” post=55136]Szia Woodoopilot
érdeklődnék, van e még esetleg ezekből a januárban emlegetett aksikból?[/quote]
Bocsi, rég jártam erre, de sajnos nincs is már felesleges akkum, és úgy tűnik a forrás is elapadt. Biztos besértődött a szervizes srác mert legutóbb nem vettem át az aksikat, gondolom talált rájuk más vevőt. Pedig tök jók ezek az aksik, pont azt néztem a múltkor, hogy az 5 éves Panasonic aksikkal szerelt kocsik inverterén még zöld a led a műszak végén, a 2 éves Banner Energy Bull akkukkal szerelt kocsik meg sípoló inverterrel vánszorognak haza, de előfordul, hogy már a mélykisülés védelem is letilt…
De lassan úgy is áttérünk a lítiumos akkukra, az egyik fagyiskocsimban már elektromos autóból kiselejtezett cellákból építettem az akkupakkot…
2019.07.03.-12:51 #57816[quote=”Nagyk” post=55143]Kicsit kezdő vagyok lakóautó témában. Most fedezem fel a járgányt.
Találtam az anyós ülés alatt is egy akku helyet bekábelezve, sarukkal és a mellékelt dobozzal.
Ez mit csinál? Hogyan köti össze a két munka aksit?
Jelenleg a motortérben van a szokásos indító akku és a lakótérben a munka akku.
Ez már egy harmadik akku lenne az ülés alatt. [/quote]Szia!
Ez nem az amire gondolsz. Ez a kütyü a töltést vezérli. A generátorról jövő villanyt először az indító aksira küldi, utána amikor az rendben van akkor tölti a fedélzetit. Csak nem látszik a fotón a teljes rajz.
Ez szétválassza a fedélzeti aksit a motorindító aksitól. Amikor indítasz nem terheli a fedélzetit, amikor állsz nem meríti az indítót a lakó fogyasztása.
Ma már sokkal kisebbeket gyártanak…
🙂2019.07.03.-00:02 #57809Kicsit kezdő vagyok lakóautó témában. Most fedezem fel a járgányt.
Találtam az anyós ülés alatt is egy akku helyet bekábelezve, sarukkal és a mellékelt dobozzal.
Ez mit csinál? Hogyan köti össze a két munka aksit?
Jelenleg a motortérben van a szokásos indító akku és a lakótérben a munka akku.
Ez már egy harmadik akku lenne az ülés alatt.2019.06.27.-11:59 #57800Szia Woodoopilot
érdeklődnék, van e még esetleg ezekből a januárban emlegetett aksikból?
megadta magát a 240ah munkaaksim, és gyorsan kellene találnom valami viszonylag pénztárcakimélő megoldást.Természetesen igyekszem az „általános energiacsere” iratlan szabályainak betartására 🙂 , nem ingyen kérném
köszönöm
Norbi[quote=”woodoopilot” post=54459][quote=”gyusza T3″ post=54426]
jelige: jó nekem a szar is, ha olcsón műkszik[/quote]Tudok adni néhány akkut kvázi ingyen, és szerintem még nem is szarok.
Ősszel kivettem 24 db 17 Ah-s AGM aksit az egyik fagyiskocsimból, mert a műszak vége felé már sípolt az inverter akkuvédelme. De ilyenkor az aksik egy része még használható szokott lenni. Most is csak 6 db volt felpúposodva, azokat bedobtam a leadandó kupacba, de 18 db-ot félre tettem, mert egy horgász ismerősöm el szokta vinni 1000 Ft-ért darabját. Nem tudom mire használja, gondolom valami lámpához kell neki. 6 kg egy ilyen aksi, kb. 1000 Ft-ért szokták átvenni az akkuboltban is.
Ma a felső sor aksira rámértem, a többségükben még 13V körül van a feszültség, pedig hónapok óta nem voltak töltve. Ezek szerintem kisebb terhelés esetén pár évet még kibírhatnak. A fagyiskocsiban gyorsításkor 90-100A körül van az áramfelvétel, egy kis hűtő tized akkora áramokkal elmegy.
Ha 6 db-ot párhuzamosan kötsz, kapsz egy 100 Ah-s aksit. Ezeket az aksikat bármilyen helyzetben be lehet építeni, teljesen zártak, még biztonsági szelep sincs bennük, azért púposodnak fel, amikor tönkre mennek.[/quote]
2019.06.27.-11:58 #57799Szia Woodoopilot
érdeklődnék, van e még esetleg ezekből a januárban emlegetett aksikból?
megadta magát a 240ah munkaaksim, és gyorsan kellene találnom valami viszonylag pénztárcakimélő megoldást.Természetesen igyekszem az „általános energiacsere” iratlan szabályainak betartására 🙂 , nem ingyen kérném
köszönöm
Norbi2019.06.27.-11:55 #57798Szia Woodoopilot
érdeklődnék, van e még esetleg ezekből a januárban emlegetett aksikból?
megadta magát a 240ah munkaaksim, és gyorsan kellene találnom valami viszonylag pénztárcakimélő megoldást.Természetesen igyekszem az „általános energiacsere” iratlan szabályainak betartására 🙂 , nem ingyen kérném
köszönöm
Norbi -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.