-
IndítottaTémakör
-
2008.07.02.-12:35 #9930
Előre elmondom hogy nagyon kezdő vagyok lakoautó témában és volna pár olyan kérdésem amin egyesek jót fognak derülni,tessék:A fedélzeti akum egy 12V85Ah az anyós ülés alatt,nem vettem ki a télen,természetesen lemerült 0-ra.Ha rácsatlakozok 220V-ra külső kábellel,mennyi idő alatt kellene feltöltődjön?Ez tényleg feltőltődik vagy jobb ha kioperálom a trónus alól és a garázsban rendes töltőre teszem? 🙁 Ugyanis most semmmi sem működik a kocsiban csak a TV melyet egy szivargyújtó szerü valamibe kell bedugni a munkapulton….Ez hogy lehet?Nem ugyanarra van rákötve?Lehet ilyen?Nem szükséges nagyobb aku ide?Elég ez a 85 Ah?A beltéri egységem a TV hez meg nem műküödött,az valószinű hogy a másik körre lenne kötve?Tudna valaki tanácsot adni?Előre is köszönöm.Üdvözlet mindenkinek. 🙁
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2009.11.02.-12:04 #17239
[quote=”benojeno”:3g93et1d]Jó estét!
Nézelődünk erősen lakóautó után, van is egy jelölt, de valami nem áll össze. Dethleffs A5420-as felépítmény, Ducato motorral.
A tulaj azt mondta, hogy a fedélzeti aksi csak 220V-ról tölthető, menetközben nem. Mondta, hogy gondolkoztak rajta, hogy a generátorra rékötik, de nem volt rá szükségük, mert mindig tudták tölteni kempingekben…
Létezik az, hogy gyárilag nem hozátk össze a fedélzeti akksit a generátorral???
Ha igen, milyen módon lehet menetközbeni töltésre is képessé tenni? Vagy alapból jó volt az, csak elromlott a töltő? Drága dolog?Köszönet a segítségért!
Jenő[/quote]Alapból jó volt az, csak elromlott a töltő #-o rátapintottál a lényegre, és elég drága.
De a szekemberek elmondják neked.
[-o< inkább kérdezz, mint bevásárolj [-o< András
2009.11.02.-01:53 #17237Jó estét!
Nézelődünk erősen lakóautó után, van is egy jelölt, de valami nem áll össze. Dethleffs A5420-as felépítmény, Ducato motorral.
A tulaj azt mondta, hogy a fedélzeti aksi csak 220V-ról tölthető, menetközben nem. Mondta, hogy gondolkoztak rajta, hogy a generátorra rékötik, de nem volt rá szükségük, mert mindig tudták tölteni kempingekben…
Létezik az, hogy gyárilag nem hozátk össze a fedélzeti akksit a generátorral???
Ha igen, milyen módon lehet menetközbeni töltésre is képessé tenni? Vagy alapból jó volt az, csak elromlott a töltő? Drága dolog?Köszönet a segítségért!
Jenő2009.05.27.-23:35 #14738[quote=”GaborApa”:1w4offs4]A Biwak oldalon a „készülékek” menüpont alatt megtalálod az aksikat.
Nézegesd meg, mert bár nem a méret a lényeg, de akkor jó ha befér.
Átvenni viszont vagy egy találkozón, vagy Miskolcon, vagy Törökbálinton tudod. 🙄
Ha gondolod hívj 20-9-72-72-72[/quote]
Köszi, lemérem a lehetőséget és jelentkezem!2009.05.27.-22:53 #14737[quote=”3hinfo”:2tc4abnd]Az a helyzet, hogy megadta magát a fedélzeti akksim. Tudnál valami megoldást? Tudom Nálatok annyi van, hogy el is adtok belőle. Ha jól emlékszem, Somacseknek adtatok el egy 80 Ah-sat, 30 ezerért. Azt hiszem, ez nekem is jó lenne. De hogy jutna el hozzám? Üdv! 8) 8) 8) 8) [/quote]
A Biwak oldalon a „készülékek” menüpont alatt megtalálod az aksikat.
Nézegesd meg, mert bár nem a méret a lényeg, de akkor jó ha befér.
Átvenni viszont vagy egy találkozón, vagy Miskolcon, vagy Törökbálinton tudod. 🙄
Ha gondolod hívj 20-9-72-72-722009.05.27.-22:21 #14736[quote=”Kerti”:369y1v42]Nincs mit, a találkozóra visszük.[/quote]
Az a helyzet, hogy megadta magát a fedélzeti akksim. Tudnál valami megoldást? Tudom Nálatok annyi van, hogy el is adtok belőle. Ha jól emlékszem, Somacseknek adtatok el egy 80 Ah-sat, 30 ezerért. Azt hiszem, ez nekem is jó lenne. De hogy jutna el hozzám? Üdv! 8) 8) 8) 8)2009.04.09.-23:21 #13896[quote=”somacsek”:29ps6ar1]Szia!
Megnéztem őket,van egy 30-ezerért Exrider 80Ah na ő kellene.
Ez kényelmesen elfér az ülés alatt.
Előre is köszi. =D> [/quote]Nincs mit, a találkozóra visszük.
2009.04.09.-16:55 #13893[quote=”Kerti”:3u7t1cfn]Ha kéred akkor természetesen tudunk vinni.
Az oldalunkon meg tudod nézni a fedélzeti aksik árait. akkumulátorok
Szólj, ha kell és, hogy melyik.[/quote]Szia!
Megnéztem őket,van egy 30-ezerért Exrider 80Ah na ő kellene.
Ez kényelmesen elfér az ülés alatt.
Előre is köszi. =D>2009.04.09.-01:23 #13889[quote=”somacsek”:2j98ku10]Szia!
Köszi a gyors segítséget.Megmértük az aksi feszültségét de nem vesz fel töltőről sem áramot.
Betettünk egy másik aksit és azt tölti.
Szeretnék még egy kis segítséget, Martfűre ha megoldható tudnál hozni egy új fedélzeti aksit? Milyen árban mozognak ezek az akkumulátorok? =D> [/quote]Ha kéred akkor természetesen tudunk vinni.
Az oldalunkon meg tudod nézni a fedélzeti aksik árait. akkumulátorok
Szólj, ha kell és, hogy melyik.2009.04.09.-00:32 #13888[quote=”Kerti”:1lzgbn7r]Szia!
A lakóautó fedélzeti akkumukátorát kétféle képpen lehet tölteni. Az egyik az autó saját generátora ami menet közben tölti. A másik amikor 220V-ra csatlakozol és ekkor egy beépített 220V-os töltő tölti. Ha nálad amikor rácsatlakozol a 220-ra és nem töltődik az akkumulátor akkor valószínűleg a 220V-os töltővel van a baj. Ott kell keresni a hibát. Lehet biztosíték gond is vagy vezeték szakadás. A rosszabb, ha tönkre ment a töltőd. A lényeg, hogy ha 220V-ra csatlakozol akkor mindenképpen töltenie kell az aksit a töltőnek. Akár az is lehet, hogy külön kapcsolója van a töltőnek és az van kikapcsolva.[/quote]
Szia!
Köszi a gyors segítséget.Megmértük az aksi feszültségét de nem vesz fel töltőről sem áramot.
Betettünk egy másik aksit és azt tölti.
Szeretnék még egy kis segítséget, Martfűre ha megoldható tudnál hozni egy új fedélzeti aksit? Milyen árban mozognak ezek az akkumulátorok? =D>2009.04.08.-21:54 #13882[quote=”somacsek”:3jb346yc]Sziasztok!
Lehet,hogy ismét egy buta kérdést teszek fel de mielőtt szervizhez fordulnék kérném a segítségeteket.
A találkozó után ahogy haza értünk és jobban átnéztem a lakot akkor vettem észre hogy mind a két aksit,a motortérben és a lakótérben is az autó generátora tölti.De viszont ha rácsatlakoztatom az áramra akkor a fedélzeti nem vesz fel semmit.Minden működik a 220-ról.de az aksit csak menet közben tölti.
Most csak az a kérdésem hogy ez így normális vagy valami el van buherálva az autón. #-o [/quote]Szia!
A lakóautó fedélzeti akkumukátorát kétféle képpen lehet tölteni. Az egyik az autó saját generátora ami menet közben tölti. A másik amikor 220V-ra csatlakozol és ekkor egy beépített 220V-os töltő tölti. Ha nálad amikor rácsatlakozol a 220-ra és nem töltődik az akkumulátor akkor valószínűleg a 220V-os töltővel van a baj. Ott kell keresni a hibát. Lehet biztosíték gond is vagy vezeték szakadás. A rosszabb, ha tönkre ment a töltőd. A lényeg, hogy ha 220V-ra csatlakozol akkor mindenképpen töltenie kell az aksit a töltőnek. Akár az is lehet, hogy külön kapcsolója van a töltőnek és az van kikapcsolva.
2009.02.06.-12:19 #12930Fischer! Köszi a válasz. Örülök hogy ilyen bő lére eresztetted!
Gabor apa! Lehetséges hogy felugrok a kiállításra,tervezgetem.Ha igen akkor mindenképp felkereslek.2009.02.06.-05:01 #12927Elsősorban a napi igényt kell kitalálni, és ehhez méretezni a rendszert. (na meg sajnos a pénztárcához is 😥 )
Nagyon nem mindegy, hogy csak akkut akarsz szinten tartani, vagy TV-zel videózol több órát. Télen is használni akarod, és akarsz-e áramot tárolni a borult napokra is.
Elég ha csak napsütésben tölt, vagy már borult időben esetleg félárnyékban is működjön.
A választási lehetőség elég nagy.
A katalógusban több mint 10 oldalon vannak napelemek, 34-3200 euróig.
Ha kijössz a kiállításra, keress meg, és adok katalógust. 😉2009.02.06.-02:49 #12922[quote=”lui”:31y96l08]A szabadban tárolom a lakót és jó ötlet a napelem!
Nyáron itthol lessz a kocsi és akkor beszerelhető.
Tudsz esetleg ajánlani, hogy hol érdeklődjek? Esetleg kb árat is ha tudnál írni.
Köszönet mindenkinek a jó tanácsokért.[/quote]egy céget ismerek, akik foglalkoznak ezzel, ez korántsem a teljes hazai repertoár, de egyelőre nálam is elméleti síkon mozog a történet.
a napelemek idehaza 50 ezertől 250 ezerig terjedő árban találhatóak a netes árlisták alapján. 20Watt – tól 250 Wattig terjedő névleges teljesítménnyel…
a bibliát, a mobile.de – t sokat nézegettem, ott a max. névleges teljesítmény, amit lakó tetejére tettek, az 2×100 Watt volt, de az átlagos a 2×70 – 2×80 watt volt.
persze én állat vagyok, tehát ha lesz rá pénz, akkor 2x250Watt lesz a tetőmön… 😀
Igaz, mi ebben lakunk majd munkaszezonban, meg szándékomban áll 2 – 3 hétre eltűnni majd némi horgászatra is valami isten háta mögötti helyre… 😀
azon is agyaltam már, hogy ez megoldhatja a lakó téliesítésének a problémáját is, csak a legnagyobb hóban is tisztán kell tartani a napelemek felületét… 😉egy töltésvezérlő, némi kábel és a felfogatás elemei szükségesek még hozzá.
töltésvezérlőt 2000 és 90000 forint közti áron láttam, a kábelezés és a felfogató elemek rendszertől függően 5 – 40 ezerből jönnek ki nagyjából…
egy átlag 80 – 90 wattos napelem és mondjuk 200 Ah – s akku esetében a napelem olyan 100 – 130 ezer közt mozog a különböző árlistákon, a töltésvezérlő mondjuk egy 10A – os, processzoros 10 – 15 ezer ft, a kábelek max. 500ft/méter árban futnak, a lakóautóhoz a szerelőkeretet nem látom át, de az alumínium profil, ami gondolom a napelem köré a befogató keretet adja, az 5000 – 6000ft/méter
minimum költség ideális esetben
napelem 100 ezer
töltésvezérlő 10 ezer,
kábel az én lakómra kb. 10 méter – 5 ezer
szerelőkeret aluprofil 80 watt – 1224mmx545mm – 12 ezer
plusz pár csavar, anya, alátét
felkerekítve 130 ezerés a legnagyobb rejtély:-a munkadíj!…
persze csak ha nem saját beszerelés… 🙂
…mindenesetre én nem vagyok villamossághoz értő ember, így nem tudom, milyen fogyasztó rendszerhez és lakóautó-használati szokásokhoz milyen akkurendszer és napelemrendszer ajánlott, a példa tehát sántíthat, főleg, mert nem a rendszer fogyasztásából és a használat időtartamából indultam ki…
mindenesetre aki ért hozzá, remélem, majd kijavít… 😉
na, ezt jó bő lére eresztettem… 😳
2009.02.06.-01:20 #12918[quote=”fischer”:19sl2z9u]ha szabadban áll az autó, akkor egy napelem megoldja az akku kondícionálását, bár az alapgondot nem szünteti meg[/quote]
A szabadban tárolom a lakót és jó ötlet a napelem!
Nyáron itthol lessz a kocsi és akkor beszerelhető.
Tudsz esetleg ajánlani, hogy hol érdeklődjek? Esetleg kb árat is ha tudnál írni.
Köszönet mindenkinek a jó tanácsokért.2009.02.04.-16:25 #12897[quote=”lui”:3aqkhe7k]Köszönöm mindenkinek a gyors választ.Igazán segítőkész csapat!Mivel minden hónapban egy hetet Hollandiában töltök így a lakóm kint van és általában 3 hetet pihen 1 hetet használjuk.December közepén leraktuk és jan 25-ére teljesen lemerült a fedélzeti aksi(kb 5 hét alatt).Fél éves aksi, volt vagy 40 ezer ft.Teljesen áramtalanítva hagytunk mindent,de a sarut nem vettem le.A hideg miatt totál lemerült.A motor elsőre indult,tehát a főaksi jó.250 km után valamit töltődött a fedélzeti akku, mert ment a fűtés egy jó órát még.Azután alvás a hotelban.Másnap kb 7-8 órát volt a villanyhálózaton és teljesen feltöltődött a fedélzeti aksi.Egész éjszaka volt fütés és reggelre se merült le.Biztonságból azért mindennap (napközben)hálózathoz csatlakoztattam.Most ismét pihen 3 hetet a hidegben,de most levettem a sarukat,sőt kivettem az egész aksit és beraktam a fülkébe.Kiváncsi leszek febr utolsó hetében hogyan találom majd.Amatőr logikám szerint a generátornak jónak kell lenni mert akkor a főaksi is merült volna.Ugy gondolom az új aksi is jó, mégha lemerült is, mert villannyal teljesen feltöltődött.Mivel a renszert én sem ismerem ezért kértem segítséget.Jó ötletnek tünik a relé megnézése,mert lehet hogy egy ilyen apró hiba okoz bosszuságot.Csak még ki kell nyomoznom hol találom.Nem vagyok műszaki ember,de inkább megtanulom mert már lakóm nélkül élni sem tudnék! 😆
Köszönet mindenkinek a segítségért![/quote]ha szabadban áll az autó, akkor egy napelem megoldja az akku kondícionálását, bár az alapgondot nem szünteti meg
2009.02.04.-15:23 #12895[quote=”lui”:2f9ya9hj]Köszönöm mindenkinek a gyors választ.Igazán segítőkész csapat!Mivel minden hónapban egy hetet Hollandiában töltök így a lakóm kint van és általában 3 hetet pihen 1 hetet használjuk.December közepén leraktuk és jan 25-ére teljesen lemerült a fedélzeti aksi(kb 5 hét alatt).Fél éves aksi, volt vagy 40 ezer ft.Teljesen áramtalanítva hagytunk mindent,de a sarut nem vettem le.A hideg miatt totál lemerült.A motor elsőre indult,tehát a főaksi jó.250 km után valamit töltődött a fedélzeti akku, mert ment a fűtés egy jó órát még.Azután alvás a hotelban.Másnap kb 7-8 órát volt a villanyhálózaton és teljesen feltöltődött a fedélzeti aksi.Egész éjszaka volt fütés és reggelre se merült le.Biztonságból azért mindennap (napközben)hálózathoz csatlakoztattam.Most ismét pihen 3 hetet a hidegben,de most levettem a sarukat,sőt kivettem az egész aksit és beraktam a fülkébe.Kiváncsi leszek febr utolsó hetében hogyan találom majd.Amatőr logikám szerint a generátornak jónak kell lenni mert akkor a főaksi is merült volna.Ugy gondolom az új aksi is jó, mégha lemerült is, mert villannyal teljesen feltöltődött.Mivel a renszert én sem ismerem ezért kértem segítséget.Jó ötletnek tünik a relé megnézése,mert lehet hogy egy ilyen apró hiba okoz bosszuságot.Csak még ki kell nyomoznom hol találom.Nem vagyok műszaki ember,de inkább megtanulom mert már lakóm nélkül élni sem tudnék! 😆
Köszönet mindenkinek a segítségért![/quote]Javasolt próba:
a fedélzeti akku saruját hozzáérintgeted az akkupólushoz. Ha minden ki van kapcsolva, akkor nem szabad szikrázást látni-hallani. Ha mégis van szikra, akkor valami leszívja az akkut (pl óra, vagy olyan berendezés, ami készenléti állapotban maradt, esetleg rossz szigetelés miatti szivárgó áram). Aki rendelkezik árammérő műszerrel (mA tartományban), az pontosabb adathoz juthat, mint a szikra keresése, ha megméri az akkuról és a levett saru felé menő áramot.
Jó munkát2009.02.04.-12:08 #12890Köszönöm mindenkinek a gyors választ.Igazán segítőkész csapat!Mivel minden hónapban egy hetet Hollandiában töltök így a lakóm kint van és általában 3 hetet pihen 1 hetet használjuk.December közepén leraktuk és jan 25-ére teljesen lemerült a fedélzeti aksi(kb 5 hét alatt).Fél éves aksi, volt vagy 40 ezer ft.Teljesen áramtalanítva hagytunk mindent,de a sarut nem vettem le.A hideg miatt totál lemerült.A motor elsőre indult,tehát a főaksi jó.250 km után valamit töltődött a fedélzeti akku, mert ment a fűtés egy jó órát még.Azután alvás a hotelban.Másnap kb 7-8 órát volt a villanyhálózaton és teljesen feltöltődött a fedélzeti aksi.Egész éjszaka volt fütés és reggelre se merült le.Biztonságból azért mindennap (napközben)hálózathoz csatlakoztattam.Most ismét pihen 3 hetet a hidegben,de most levettem a sarukat,sőt kivettem az egész aksit és beraktam a fülkébe.Kiváncsi leszek febr utolsó hetében hogyan találom majd.Amatőr logikám szerint a generátornak jónak kell lenni mert akkor a főaksi is merült volna.Ugy gondolom az új aksi is jó, mégha lemerült is, mert villannyal teljesen feltöltődött.Mivel a renszert én sem ismerem ezért kértem segítséget.Jó ötletnek tünik a relé megnézése,mert lehet hogy egy ilyen apró hiba okoz bosszuságot.Csak még ki kell nyomoznom hol találom.Nem vagyok műszaki ember,de inkább megtanulom mert már lakóm nélkül élni sem tudnék! 😆
Köszönet mindenkinek a segítségért!2009.02.04.-09:24 #12888[quote=”GaborApa”:22pa4tnn]Azt írta, hogy ment egy órát a fűtése, ebből én azt értettem, hogy útközben volt töltése, csak hamar lemerült. :-k
Az biztos, hogy valami nem stimmel, de több ok is lehetséges.[/quote]
A garazsos feleseg tapasztalatom az hogy ket fele akkumlator van a mi lakonkba ami a motort inditja meg ami a lakoosztalyt aramositja az specialis mert lassan toltodik le…de gyorsan toltodik fel ami a motort inditja az nagy aramot ad az inditashoz…ezt olyanak irom mint en aki nem jartas a dolgokban ami a lakoosztalyban van az sokkal dragabb mert ebbol kevesebbet hoznak a piacra nem azert mert aranybol van…az indito akkumlatorbol meg milliokat keszitenek…kulomben is ami a lakokba valo allkatreszek azok mind dragabbak mint az autoba valok. Sok lakoepito rendes eros akkumlatort tesz be a lakojukba mar ujjonan is…mert olcsobb de azert ez is megfelel ha a tolto jol mukodik…de a tolto vagy mukodik vagy nem szerintem itt az akkumlatorral van a problema foleg voltak jo hidegek es az meg megrongalja az akkukat amik nem szeretik a nagy minuszokat [-X …remelem nem irtam hulyeseget mert ezt a ferjem mondta mikor meglattam a lakonak vett uj akkumlator arat azt hittem aranybol van es ezt meselte nekem hogy legyeljen a pilulat…meg szerencsere neki van 40%-kos kedvezmenye hi hi hi erre tett kettot is a lakoreszbe…2009.02.04.-03:45 #12887[quote=”rlacika”:2na10iyw]Nem, nem normális! 250 km után már nem lett volna szabad töltetlenül maradnia. …[/quote]
Azt írta, hogy ment egy órát a fűtése, ebből én azt értettem, hogy útközben volt töltése, csak hamar lemerült. :-k
Az biztos, hogy valami nem stimmel, de több ok is lehetséges.
2009.02.04.-02:57 #12886[quote=”lui”:2fvjd43y]Szeretném kérdezni hogy ha lemerül a fedélzeti aksi,akkor normális az hogy 250 km megtétele után alig töltődött valami kicsit…[/quote]
Nem, nem normális! 250 km után már nem lett volna szabad töltetlenül maradnia. De nem az áramgenerátorral van baj, mert akkor a főaksi is lemerült volna az úton. A két akkut egy relé köti össze, amelynek többek közt az a feladata hogy álló motornál lekapcsolja a főakkut a fedélzeti akkuról (ezt persze azért hogy egy hosszab kempingezés után még induljon a motor 😀 ). Ennek a relének a kapcsoló pogácsái elég könyen beégnek, oxidálódnak és akkor a fedélzeti aksi gyengébben vagy egyáltalán nem kap töltést. Azt a fránya relét ha van egy kis kézügyességed (és nincs túl beégve)egy finomreszelővel ujá varázsolhatod.
Hogy biztos legyél hogy nem az akkuval hanem a töltéssel van a baj, egy digitális műszerrel mérd le alapjáraton a feszültséget a főakun és a fedélzeti akun, minden fogyasztóval kikapcsolt állapotban (lámpák, trumavent,inverter stb). Ha a két feszültség között 0,5V-nál nagyobb eltérést tapasztalsz akkor keresd a relét!
És nem árt ha az összes ehezszóló csatlakozót és biztositékot tünetesen átnézed és é egy kontaktsprayal kezeled.2009.02.04.-02:27 #12885Ha az akkud túl volt merítve, akkor az a 2-3 órás út (2-3 órányi töltés) nem biztos hogy elegendő ahhoz, hogy rendesen feltöltődjön.
Az, hogy az akkud új, az bizony gyorsan elmúlhat 😥 . Ha kritikus szint alá kerül a töltöttsége, elkezd szulfátosodni, és jön a cellazárlat.
Az ilyen akkuk már nem tudnak annyi áramot felvenni és tárolni sem, Hamar lemerülnek.
Ha hosszabb időre laállítod a kocsit, azt mindig jól feltöltött akkumulátorokkal tedd. (egy lemerült savas akku még szét is fagyhat)
Érdemes legalább az egyik sarut leszedni, mert még az áramtalanított lakónak is lehet egy alapfogyasztása. (rendszerfüggő)Ezek persze mind általánosságok, a rendszered ismerete nélkül nem lehet biztosat mondani.
Oldi!
Bocsi, de bele kell köhögnöm kicsit, majd jövő pénteken :smt206 .
Járó motornál a fedélzeti töltőnek semmi szerepe sincs. A töltő az csak a hálózati töltésnél dolgozik. Hacsak nem a generátort nevezted fedélzeti töltőnek :-k ?Menet közbeni töltésnél az ún D+ jel alapján (ezt a generátor adja ki, és ezzel jelzi azt, hogy Ő most megfelelően pörög tehát tölt)
tehát a töltésjel alapján, egy relé összeköti a fedélzeti áramkört (és ezzel a fedélzeti akkut is) az autó rendszerével, vagyis a két akku tulajdonképpen egy áramkörbe kerül egymással és a generátorral.
Ebből adódik az is, hogy mivel ilyenkor ez az egész egy áramkör, ezért a mért feszültségek ilyenkor azonosak.
Ha leáll a motor, akkor a relé szétválasztja a két áramkört.2009.02.04.-01:31 #12883[quote=”lui”:3absosz2]Szeretném kérdezni hogy ha lemerül a fedélzeti aksi,akkor normális az hogy 250 km megtétele után alig töltődött valami kicsit.A fütés csak kb 1 órát működött és már le is merült ujra az aksi.Kénytelen voltam Hotelben aludni,de másnap volt áram, feltöltöttük és onnatól nem volt probléma.Egyébként új aksi, de egy hónapi állás után a hidegben lemerült.csak árammal tudom feltölteni ebben az esetben?
Előre is köszi a válasz és bocs az amatőr kérdésért![/quote]Hali!
Ha inverter is rá van kötve, vagy egyéb fogyasztó, akkor lemerül egy hónap alatt.
Egyébként a savas aksi önkisülése ca. 1%/nap, tehát egy hónap alatt az 1/3-át elvesztheti a teljesítményének.Ha, jó a fedélzeti töltőd 250km elég kell hogy legyen, hogy újra töltse.
Én megmértem járó motornál, egyformán mind a két aksit, 13,6 V-al töltötte.
Szerintem. (Ez csak tapasztalat, nem vagyok szaki.) 😉:smt039
2009.02.04.-01:25 #12881[quote=”lui”:1y3orwv9]Szeretném kérdezni hogy ha lemerül a fedélzeti aksi,akkor normális az hogy 250 km megtétele után alig töltődött valami kicsit.A fütés csak kb 1 órát működött és már le is merült ujra az aksi.Kénytelen voltam Hotelben aludni,de másnap volt áram, feltöltöttük és onnatól nem volt probléma.Egyébként új aksi, de egy hónapi állás után a hidegben lemerült.csak árammal tudom feltölteni ebben az esetben?
Előre is köszi a válasz és bocs az amatőr kérdésért![/quote]nehéz kérdés látatlanban, a rendszer ismerete nélkül..
a generátor töltését mindenesetre ellenőrizném a helyedben.
2009.02.04.-01:09 #12880Szeretném kérdezni hogy ha lemerül a fedélzeti aksi,akkor normális az hogy 250 km megtétele után alig töltődött valami kicsit.A fütés csak kb 1 órát működött és már le is merült ujra az aksi.Kénytelen voltam Hotelben aludni,de másnap volt áram, feltöltöttük és onnatól nem volt probléma.Egyébként új aksi, de egy hónapi állás után a hidegben lemerült.csak árammal tudom feltölteni ebben az esetben?
Előre is köszi a válasz és bocs az amatőr kérdésért!2008.12.27.-01:09 #12015Jaaaaa! Köszönöm.Hát kutakodni fogok ,ha nincs valami üvegszál vagy műanyag doblemez akkor szerintem kimegyek egy teherautó bontóba és valami hasonló méretüt vadászok és megpróbálom befaragni a hátsó kerekek fölé….még egyszer köszönöm a felvolágositást.Szép ünnepeket. 😀
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.