-
IndítottaTémakör
-
2008.07.02.-12:35 #9930
Előre elmondom hogy nagyon kezdő vagyok lakoautó témában és volna pár olyan kérdésem amin egyesek jót fognak derülni,tessék:A fedélzeti akum egy 12V85Ah az anyós ülés alatt,nem vettem ki a télen,természetesen lemerült 0-ra.Ha rácsatlakozok 220V-ra külső kábellel,mennyi idő alatt kellene feltöltődjön?Ez tényleg feltőltődik vagy jobb ha kioperálom a trónus alól és a garázsban rendes töltőre teszem? 🙁 Ugyanis most semmmi sem működik a kocsiban csak a TV melyet egy szivargyújtó szerü valamibe kell bedugni a munkapulton….Ez hogy lehet?Nem ugyanarra van rákötve?Lehet ilyen?Nem szükséges nagyobb aku ide?Elég ez a 85 Ah?A beltéri egységem a TV hez meg nem műküödött,az valószinű hogy a másik körre lenne kötve?Tudna valaki tanácsot adni?Előre is köszönöm.Üdvözlet mindenkinek. 🙁
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2010.02.05.-23:59 #21019
Most akkor 800 W 14000-ért? =D>
Alku nélkül vevő vagyok! Telerakom a háztetőt is. 8)Komolyra fordítva: bocsi de nem biztos hogy a legolcsóbbal jól jársz.
Tudomásom szerint (de nyugodtan javítson ki bárki) a napelemek között a különbség (teljesítményben) akkor jelentkezik:
– ha nem merőlegesen éri a napfény (vagyis mindig ez van)- más a teljesítmény
– ha nem tűz a nap (szórt fény) – más a teljesítmény (és ide értendő a rárakódott kosz is).
– ha belóg egy faág a felület fölé – más a teljesítnény akár 0 -is lehet egy ráhullott levél megszakítja a cellák folyamatosságát.2010.02.05.-23:52 #21018[quote=”EdGaR”:uzvi0rf7]Tudja Valamelyikőtök mi a különbség a monokristályos, a polykristályos és az amorf között? Létezik, hogy egy 36V 180WP napelem töltésvezérlővel közvetlenül aksira köthető? Alapvető hiányosságaim vannak 😳 [/quote]
Oké megnyugodtam #-o nem csak nekem 😆2010.02.05.-23:03 #21017[quote=”LMC”:1hmlcbn2]bocsi egy 0-val több, köszi, elírtam 😆
András[/quote]
Tehát 800W?? 😆 😆 az jó arról már mehet a mikró 😆
2010.02.05.-22:36 #21016[quote=”fischer”:3lsqm164]:)
töltésvezérlőd van hozzá?[/quote]előbb a gombot ? 😆 még csak elméleti fázis mint neked a hőszigetelés 😉
András
2010.02.05.-22:03 #21014Tudja Valamelyikőtök mi a különbség a monokristályos, a polykristályos és az amorf között? Létezik, hogy egy 36V 180WP napelem töltésvezérlővel közvetlenül aksira köthető? Alapvető hiányosságaim vannak 😳
2010.02.05.-21:44 #21013[quote=”LMC”:2ngi12h3]bocsi egy 0-val több, köszi, elírtam 😆
András[/quote]
🙂 fenébe, már kezdtem örülni… 😥
na jó, majd legközelebb… 😀ha a paramétereikben megegyeznek, mint feszültség, áramerősség, tömeg, stb. és mondjuk az élettartamuk közt van néhány év különbség, akkor az olcsóbbik a nyerő.
töltésvezérlőd van hozzá?
2010.02.05.-19:38 #21011[quote=”fischer”:17sblqqm]attól még alkudhatsz… 😉
jól értettem, 80W-os napelem és tizenötezer Ft?
az engem is érdekel… 🙂 [/quote]bocsi egy 0-val több, köszi, elírtam 😆
András
2010.02.05.-17:44 #21009[quote=”LMC”:1vmoyj5a]én vevő lennék nem eladó 😆
András[/quote]
attól még alkudhatsz… 😉
jól értettem, 80W-os napelem és tizenötezer Ft?
az engem is érdekel… 🙂2010.02.05.-16:47 #21008[quote=”istozi”:2d3gzpzt]Üzleti javaslat: Vedd meg a legolcsóbbat és próbáld ki egy szezonban. A drágább – valószínűleg – hosszabb élettartamú és az akkutöltője intelligensebb.[/quote]
Köszönöm [-o< András
2010.02.05.-16:39 #21007[quote=”LMC”:xkqqw6i8]Köszönöm, kielégítő volt a válaszod, sokat segítettél =D>
Mivel több 80 w-osat nézegettem, különböző árakban vannak, valószínűnek tartom hogy vannak külömbségek a tipusok között.
Van ami dupla árban van, és mind a kettő 80 w-os ) 65000 és 14000 Ft.) 5 Amper körüliek :smt217
András[/quote]
Üzleti javaslat: Vedd meg a legolcsóbbat és próbáld ki egy szezonban. A drágább – valószínűleg – hosszabb élettartamú és az akkutöltője intelligensebb.
2010.02.05.-16:11 #21006[quote=”reprodesign”:3e8iiyq9]Ez a napelemes balhé engem is érdekel….kedves András!Ha többet veszünk kapunk engedményt? 😳 [/quote]
én vevő lennék nem eladó 😆
András
2010.02.05.-16:00 #21005[quote=”LMC”:2xs82t9o]Köszönöm, kielégítő volt a válaszod, sokat segítettél =D>
Mivel több 80 w-osat nézegettem, különböző árakban vannak, valószínűnek tartom hogy vannak külömbségek a tipusok között.
Van ami dupla árban van, és mind a kettő 80 w-os ) 65000 és 14000 Ft.) 5 Amper körüliek :smt217
András[/quote]
Ez a napelemes balhé engem is érdekel….kedves András!Ha többet veszünk kapunk engedményt? 😳
2010.02.05.-01:03 #20999[quote=”istozi”:2jc2y038]Az áramforrásnak a fogyasztást (veszteséget) kell pótolni.
– Ha csak az akkuk töltöttségének a fenntartása a cél (pl. lezárt, álló gépkocsi esetén), arra nyáron 20 W-os is elegendő, ha télen is elvárod tőle ezt a feladatot, akkor sem kell 50 W-nál nagyobb.
– ha nyáron biwakolsz, de nem használsz TV-t, laptopot, szóval csak a világítás, kevés vízszivattyú és hasonlók fogyasztásának a pótlása a feladat, akkor 80 W elegendő.
– ha télen is tartósan biwakolsz (megy a fűtésventillátor), használod a TV-t, meg több más elektromos fogyasztót is, akkor az 500 W-os sem elegendő, inkább áramfejlesztő indokolt.[/quote]Köszönöm, kielégítő volt a válaszod, sokat segítettél =D>
Mivel több 80 w-osat nézegettem, különböző árakban vannak, valószínűnek tartom hogy vannak külömbségek a tipusok között.
Van ami dupla árban van, és mind a kettő 80 w-os ) 65000 és 14000 Ft.) 5 Amper körüliek :smt217
András
2010.02.05.-00:42 #20998[quote=”LMC”:m7926f8c]2 db. 100 amperos aksi töltésére, hány amperos napelemet javasoltok ? esetleg típus ? vagy már bevált ajánlat ?
Köszönöm [-o< András[/quote] Az áramforrásnak a fogyasztást (veszteséget) kell pótolni. - Ha csak az akkuk töltöttségének a fenntartása a cél (pl. lezárt, álló gépkocsi esetén), arra nyáron 20 W-os is elegendő, ha télen is elvárod tőle ezt a feladatot, akkor sem kell 50 W-nál nagyobb. - ha nyáron biwakolsz, de nem használsz TV-t, laptopot, szóval csak a világítás, kevés vízszivattyú és hasonlók fogyasztásának a pótlása a feladat, akkor 80 W elegendő. - ha télen is tartósan biwakolsz (megy a fűtésventillátor), használod a TV-t, meg több más elektromos fogyasztót is, akkor az 500 W-os sem elegendő, inkább áramfejlesztő indokolt.
2010.02.04.-23:49 #209972 db. 100 amperos aksi töltésére, hány amperos napelemet javasoltok ? esetleg típus ? vagy már bevált ajánlat ?
Köszönöm [-o< András
2009.11.03.-22:37 #17258[quote=”benojeno”:1qzzl3it]
1., a normál generátor eleve nem is tud sokkal többel, mint 8-10A -ral tölteni, ezáltal túl nagy árammal tölteni?[/quote]
](*,)
Jenő!
Azt írtam, hogy a 8-10A töltőáram egyik autónak sem jelenthet gondot
Ez azt jelenti, hogy ennyi felesleg minden generátorban bőven megvan, NEM azt, hogy ennyit tudnak.
Ahogy Istozi is írta, általában 100A körüli töltőáramú generátorok vannak az ilyen autókban, de még a legkisebb generátorok is 70-80 Amperesek, és azok is rendelkeznek 8-10A tartalékkal.[quote=”benojeno”:1qzzl3it]
2., gyárilag már ennél az évjáratnál is össze kellett hogy legyen kötve az indító és a fedélzeti aksi?
[/quote]
Az utolsó mondatommal erre szerettem volna rámutatni.
Ha nem megy, akkor valami gond van.Máshogy fogalmazva:
Nem hiszem, hogy létezik a világon olyan lakóautó ,melynek a fedélzeti akkuját nem látták el gyárilag a generátor töltőáramával.Kérdezz nyugodtan, az senkit sem fog itt zavarni, csak légyszíves olvasd is el a válaszokat. [-o< 😉
2009.11.03.-21:31 #17257[quote=”reprodesign”:49sz92g9]Tisztelt Benojeno!
Az Én lakómban 3 db 100 Ah akku van! Semmi gond nélkül tölti a jó 19 éves generátor!
😆
Szerintem túlkomplikálod a dolgot.Vedd meg a paripát és a Biwak megoldja ezt a kis problémát.
Lesz ennél még jóval nagyobb bajod is…. #-o Tudod „Fátol az erdőt”
Az első talin pedig megdumáljuk ezt a nagynak hitt dolgot.És jó röhögunk rajta! =D> =D> [/quote]Értettem!
Mondta is nemrég az asszony, hogy most már fejezzem be, mert lehet, hogy az agyatokra megyek. :smt207Isten áldjon meg mindőtöket a jó szavaitokért, remélem, nemsokára személyesen is megköszönhetem! :smt206
2009.11.03.-21:21 #17256Tisztelt Benojeno!
Az Én lakómban 3 db 100 Ah akku van! Semmi gond nélkül tölti a jó 19 éves generátor!
😆
Szerintem túlkomplikálod a dolgot.Vedd meg a paripát és a Biwak megoldja ezt a kis problémát.
Lesz ennél még jóval nagyobb bajod is…. #-o Tudod „Fátol az erdőt”
Az első talin pedig megdumáljuk ezt a nagynak hitt dolgot.És jó röhögunk rajta! =D> =D>2009.11.03.-19:53 #17255[quote=”benojeno”:174z7v0y]De egy 1996-os évjáratú lakóban ez ugye már nem így kell, hogy legyen, és illene egy izmosabb generátornak benne lenni gyárilag? [-o< - Ha ez a típus mégis réginek minősül,és még a független töltés van benne, mekkora teljesítményű generátornak illik lenni a motorban, ha azt szeretném, hogy az indító akksi és a fedélzeti egyaránt töltődhessen róla? És az kb. mennyibe kerülne? Meg egyáltalán, miről ismerszik meg egy ilyen generátor?(Gondolom, megoldható a dolog utólag.) Jenő[/quote] Ha ez az autó eredetileg is lakóautónak készült, tehát személygépkocsi felszerelésekkel látták el a gyárban, akkor 100 A-os generátornak kell lenni benne. A generátor teljesítménye azt jelenti, hogy tartósan hány Amper áramot tud 14,4 V-on leadni. Ezt az értéket le lehet olvasni a generátor adattáblájáról (sajnos ki kell hozzá venni, mert alig látszik). Akkor is, ha nem láttok értéket, egy gyakorlott villamossági szerelő meg tudja mondani a generátor méretéből és a belső vezetékek vastagságából, hogy kb milyen áramra jó. Az üres (vagy erősen lemerített) akkumulátor nagyon sok áramot fel tud venni (érezhetően lassítja a motort alapjáraton), de - normális esetben - nem lehet túlterhelni, mert a vasmag mérete korlátozza le az áramerősségét. Más kérdés, ha már nem az eredeti generátor van benne, de annak a jellemzői is kiderülnek a megszemléléskor.
2009.11.03.-19:51 #17254[quote=”GaborApa”:1hu7xpvs]Lényeg a lényeg: 1 db 80-100 Ah fedélzeti akkumulátor (8-10A töltőáram) egyik autónak sem jelenthet gondot.
Ha nem megy, akkor valami gond van.[/quote]Köszönet a választ, GáborApa!
Igen, már tanulok a Biwak oldaláról. Akkor ez azt jelenti, hogy
1., a normál generátor eleve nem is tud sokkal többel, mint 8-10A -ral tölteni, ezáltal túl nagy árammal tölteni?
2., gyárilag már ennél az évjáratnál is össze kellett hogy legyen kötve az indító és a fedélzeti aksi?Tényleg szeretném, hogy csak a relével legyen, gond!
[-o< Itt állok egy lépésre, hogy lakóautóm legyen, és kezdhessem elcsomagolni télire. 🙂 Jenő
2009.11.03.-19:19 #17253[quote=”benojeno”:178zbtyo]- Az én fejemben az állt össze….[/quote]
Szerintem akkor kezdd el kiverni belőle. 😉
Ha elolvastad az akku infót az irományokban, vagy a BIWAK oldalon LINK, akkor tudod, hogy egy akkut 10%-kal illik tölteni.
Ez egy 80 Ah-ás akkunál 8 A áramot jelent.
Ennyi tartaléka minden autó generátorának van.
Ha 2db 100 Ah -ás akkut teszel be a fedélzetre az 20 A.
Ennyi is szokott lenni még a tartalék, még akkor is ha az összes világításod megy. Ennél több akkunál már tényleg illik megnézni a generátor teljesítményét.
Ha az akksik nincsenek üresre lemerítve, akkor még ennyi áramot sem szoktak felvenni.
Ha nagyon le vannak merülve, akkor képesek ennek másfélszeresét is szipákolni, de még ez nem szokta a generátorokat tönkrevágni. (lásd bebikázott vagy betolással elindított autók akkuja)Lényeg a lényeg: 1 db 80-100 Ah fedélzeti akkumulátor (8-10A töltőáram) egyik autónak sem jelenthet gondot.
Ha nem megy, akkor valami gond van.2009.11.03.-17:40 #17252[quote=”benojeno”:2tcy9oy3]……..A tulaj azt mondta, hogy régebben ő szóban megkérdezett egy villamosságist, és azt mondták neki, hogy a gyári generátor nem elég egy plusz fedélzeti aksi töltéséhez……..
Üdv!
Jenő[/quote]Itt sok minden sántít :smt217
én nem biztos hogy foglalkoznék ezzel a lakóval, de ha félárban van 😉 😆
András
2009.11.03.-17:29 #17251[quote=”GaborApa”:2ni20hdx]Tényleg „csak” ennyi. Ebbe benne lehet még némi bontás-visszaépítés + némi újravezetékelés.
Így látatlanban nehéz lenne árat mondani, de ez még mindig jobb eset, mintha a töltőd ment volna tönkre.
Lehet, hogy párezezer, lehet, hogy pár tízezer.[/quote]Most ott tartok, hogy holnap (még vétel előtt) elvisszük a lakót egy autóvillamosságishoz is.
A tulaj azt mondta, hogy régebben ő szóban megkérdezett egy villamosságist, és azt mondták neki, hogy a gyári generátor nem elég egy plusz fedélzeti aksi töltéséhez, ahhoz erősebb generátornak kellene benne lennie. Mivel a lakó általuk csak ebben a szezonban volt használva, és ők kempingeztek, a hálózati töltés nekik megoldás volt.– Az én fejemben az állt össze, hogy a régi lakókban az akkumulátorok valóban függetlenül töltődtek, az alvázhoz tartozó csak a motor generátoráról, a fedélzeti csak a 230V-os hálózatról? De egy 1996-os évjáratú lakóban ez ugye már nem így kell, hogy legyen, és illene egy izmosabb generátornak benne lenni gyárilag? [-o< - Ha ez a típus mégis réginek minősül,és még a független töltés van benne, mekkora teljesítményű generátornak illik lenni a motorban, ha azt szeretném, hogy az indító akksi és a fedélzeti egyaránt töltődhessen róla? És az kb. mennyibe kerülne? Meg egyáltalán, miről ismerszik meg egy ilyen generátor?(Gondolom, megoldható a dolog utólag.) Azért kulcskérdés az aksitöltés nekünk, mert minden bizonnyal leszünk majd olyan helyzetben, hogy 3-4 napnál hosszabb ideig sem leszünk hálózatközelben, ezért ilyen esetben marad majd a menet közbeni töltés. Hacsak nem oldjuk meg más módon... Megyek is a napelemes témához... 😉 Mindenesetre nagyon köszönöm a segítségeteket, nagyon jól esett, hogy többen is odafigyeltek ránk. És elnézést az esetleg ismétlődő kérdésekért! 😀 Üdv! Jenő
2009.11.02.-12:50 #17241[quote=”benojeno”:7o641ddw] Ezt a villamossági részt szakember kb. mennyiért csinálná? Már amennyiben tényleg csak ennyi?
[/quote]
Tényleg „csak” ennyi. Ebbe benne lehet még némi bontás-visszaépítés + némi újravezetékelés.
Így látatlanban nehéz lenne árat mondani, de ez még mindig jobb eset, mintha a töltőd ment volna tönkre.
Lehet, hogy párezezer, lehet, hogy pár tízezer.2009.11.02.-12:27 #17240No, ezt (is) akkor jó lenne tudni, főleg, hogy mennyi a rendberakása. Átböngésztem a régi hozzászólásokat, abból nekem az jött le, hogy „csak” egy relét kell közbeiktatni, hogy egy körön és töltésen legyen a két akksi, de motorleállításnál lekapcsolódjon a fedélzeti akksi. Ezt a villamossági részt szakember kb. mennyiért csinálná? Már amennyiben tényleg csak ennyi?
„De nem az áramgenerátorral van baj, mert akkor a főaksi is lemerült volna az úton. A két akkut egy relé köti össze, amelynek többek közt az a feladata hogy álló motornál lekapcsolja a főakkut a fedélzeti akkuról (ezt persze azért hogy egy hosszabb kempingezés után még induljon a motor ). Ennek a relének a kapcsoló pogácsái elég könyen beégnek, oxidálódnak és akkor a fedélzeti aksi gyengébben vagy egyáltalán nem kap töltést. Azt a fránya relét ha van egy kis kézügyességed (és nincs túl beégve)egy finomreszelővel ujá varázsolhatod.
Hogy biztos legyél hogy nem az akkuval hanem a töltéssel van a baj, egy digitális műszerrel mérd le alapjáraton a feszültséget a főakun és a fedélzeti akun, minden fogyasztóval kikapcsolt állapotban (lámpák, trumavent,inverter stb). Ha a két feszültség között 0,5V-nál nagyobb eltérést tapasztalsz akkor keresd a relét!
És nem árt ha az összes ehhez szóló csatlakozót és biztositékot tüzetesen átnézed és egy kontaktsprayal kezeled.”„Bocsi, de bele kell köhögnöm kicsit, majd jövő pénteken .
Járó motornál a fedélzeti töltőnek semmi szerepe sincs. A töltő az csak a hálózati töltésnél dolgozik. Hacsak nem a generátort nevezted fedélzeti töltőnek? Menet közbeni töltésnél az ún D+ jel alapján (ezt a generátor adja ki, és ezzel jelzi azt, hogy Ő most megfelelően pörög tehát tölt) tehát a töltésjel alapján, egy relé összeköti a fedélzeti áramkört (és ezzel a fedélzeti akkut is) az autó rendszerével, vagyis a két akku tulajdonképpen egy áramkörbe kerül egymással és a generátorral.
Ebből adódik az is, hogy mivel ilyenkor ez az egész egy áramkör, ezért a mért feszültségek ilyenkor azonosak.
Ha leáll a motor, akkor a relé szétválasztja a két áramkört.” -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.