-
IndítottaTémakör
-
2008.07.02.-12:35 #9930
Előre elmondom hogy nagyon kezdő vagyok lakoautó témában és volna pár olyan kérdésem amin egyesek jót fognak derülni,tessék:A fedélzeti akum egy 12V85Ah az anyós ülés alatt,nem vettem ki a télen,természetesen lemerült 0-ra.Ha rácsatlakozok 220V-ra külső kábellel,mennyi idő alatt kellene feltöltődjön?Ez tényleg feltőltődik vagy jobb ha kioperálom a trónus alól és a garázsban rendes töltőre teszem? 🙁 Ugyanis most semmmi sem működik a kocsiban csak a TV melyet egy szivargyújtó szerü valamibe kell bedugni a munkapulton….Ez hogy lehet?Nem ugyanarra van rákötve?Lehet ilyen?Nem szükséges nagyobb aku ide?Elég ez a 85 Ah?A beltéri egységem a TV hez meg nem műküödött,az valószinű hogy a másik körre lenne kötve?Tudna valaki tanácsot adni?Előre is köszönöm.Üdvözlet mindenkinek. 🙁
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2022.03.26.-21:44 #60475
Ket darab 100Ah van beszerelve. Ezeket a halozati tolto/utkozben generator tolti, mikor napocska is van akkor egy 360W-os napelem. Boven viszik a kompresszoros hutot es a tobbi fogyasztot. Kempingen kivul nap nelkul 5 napot birok. Ha nagyon borus akkor csak negyet. De nem szoktam megvarni amig melypontra kerulnek, inkabb beinditom a motort es rasegitek egy kicsit. A generator nem az eredeti 1990-es Ducatoe, lecsereltem egy 900W-ra, de ez nem kotelezo. Veletlenul akadt es felszereltem. Menet kozben eleg volt az eredeti 500W-s is, de allva hamarabb tolt a 900W.
2022.03.26.-16:34 #60474Köszönöm. A hely bővités lehetőségét feladatnak veszem. Neked mekkora akku van az ülések alatt? Nekem most 2 db 80 A van. Az újból is 2 db a cél
2022.03.26.-14:36 #60473Nem kell semi valtoztatas. De szerintem a 75Ah eleg keves. Ha az akkutarto meretei megengedik jo volna egy 90-100Ah akkut szerlni. Annyit akarmelyik toltorendszer csuklobol visz, ugyhogy nem lenne semmi problema.
2022.03.26.-14:05 #60472Szeretnék segítséget kérni tőletek.
Eddig sima ólomsavas „munka” akkumulátort használtam 13 éven keresztül.
Most szeretnék váltani.
https://lestiakku.hu/webaruhaz/munka-akkumulator/leaftron-ciklikus-zseles-agm-kerekesszek-akkumulator-12v-75ah-bal-ltc12-75/
Erre gondoltam.
Kérdésem az lenne, kell e nekem bármit is alakítani az akku töltése miatt a meglévő rendszeren. 1992 Knaus a lakó.
Köszönöm, ha foglalkoztok velem.
jocibacsi2022.02.23.-10:18 #60439[quote=”Sala” post=57219]nagyonszépen köszi ,megvan mit olvasok a hétvégén![/quote]
Szívesen! Egyébként már vásároltam tőlük ,minden gond nélkül.(kinti címre)2022.02.23.-00:45 #60438nagyonszépen köszi ,megvan mit olvasok a hétvégén!
2022.02.21.-13:57 #60437[quote=”Sala” post=57184]Sziasztok segitseg kellene, főleg tőled Nagypapa!
Erősen elgondolkodtam egy beépitett bms-es, bluetoothos 100Ah lifepo4 en.
Jól gondolom, hogy csak kicserélem vagy kell mást is cserélnem?
Persze a csere előtt ki kell kössem a napelemeket is.
Elvileg az Epever mppt tudja kezelni, a gyári ülés alatti töltőben nemvagyok biztos, ha csak a feszültséget nézem, jónak kell lennie (14.5V)köszönöm előre is!
Kinga&Andras, Svájc[/quote]Esetleg segíthet. Olvasgatva ,keresgélve véletlenül bukkantam rá:
https://solarv.de/ressourcen/faq-laderegler/2022.02.10.-09:32 #60429Szia.
Nagyon köszönöm az infót.
Utána is járok ennek az elektronikanak.2022.02.10.-04:12 #60427Ez éppen aktuális téma nálam is, megtennéd, hogy kifejted?
Köszönöm!
2022.02.10.-00:41 #60425[quote=”DucatoKatze” post=57204]Sziasztok.
Ismét a segítségetek szeretném kérni.
Vettem egy 200Ah Lifpo4 aksit. És hallottam, hogy a kocsi generátora ha tölti az károsíthatja a lítium akkumulátort.Ez igaz lehet???
Ha jól emlékszem az autó generátora 14,8 Volttal tölt.
Eddig 2db gél aksi volt amit a kocsi generátora és a napelem panel töltött minden gond nélkül.[/quote]
Szia!
Vélhetőleg igen. Célszerű ilyenkor, meg pl eur 6-nál boostert beiktatni, melyen van lítium aksi beállítási opció is.
Üdv: Nyomi2022.02.09.-20:19 #60423Sziasztok.
Ismét a segítségetek szeretném kérni.
Vettem egy 200Ah Lifpo4 aksit. És hallottam, hogy a kocsi generátora ha tölti az károsíthatja a lítium akkumulátort.Ez igaz lehet???
Ha jól emlékszem az autó generátora 14,8 Volttal tölt.
Eddig 2db gél aksi volt amit a kocsi generátora és a napelem panel töltött minden gond nélkül.2022.02.02.-01:40 #60403Sziasztok segitseg kellene, főleg tőled Nagypapa!
Erősen elgondolkodtam egy beépitett bms-es, bluetoothos 100Ah lifepo4 en.
Jól gondolom, hogy csak kicserélem vagy kell mást is cserélnem?
Persze a csere előtt ki kell kössem a napelemeket is.
Elvileg az Epever mppt tudja kezelni, a gyári ülés alatti töltőben nemvagyok biztos, ha csak a feszültséget nézem, jónak kell lennie (14.5V)köszönöm előre is!
Kinga&Andras, Svájc2019.12.04.-22:38 #58387[quote=”NagyPapa” post=55663][quote=”fehencke” post=55655]Sziasztok
Olyan kérdésem lenne mi a legjobb megoldás Litium akku beszerzéshez (ár érték arányába)?
Pl ez az ajánlat elég kedvező:
https://www.aliexpress.com/item/4000282710672.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.36cc649fVXLtHU&algo_pvid=c2189746-f1de-4fa6-8cd8-bede63410a63&algo_expid=c2189746-f1de-4fa6-8cd8-bede63410a63-4&btsid=39542ab3-a0be-4f7a-b793-4cde7ff9fbe4&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_10%2Csearchweb201603_55&fbclid=IwAR3sSoWysETFtGt_f3sE8LtPkxZkXj18S0q2_uk0mUD5E7x_XXvlkt7RtacKöszönöm a válaszokat[/quote]
Ez ennyiért ingyen van!
Hát még akkor, ha nincs rajta szállítási költség sem, csak esetleg ÁFA…
Az egyedüli gond ott lehet, hogy nem tudni ki a gyártója, meddig fogja bírni, egyáltalán használható-e?…[/quote]Ez 49$ + 60$ a posta + vám + áfa. A minősége kérdéses, garanciát nem lehet érvényesíteni.
A GWL-nél 125$ egy 100Ah-s cella, garival.
Most akkor melyik a jobb üzlet?
2019.12.04.-22:24 #58386[quote=”fehencke” post=55655]Sziasztok
Olyan kérdésem lenne mi a legjobb megoldás Litium akku beszerzéshez (ár érték arányába)?
Környező országból is szóba jöhet. Sajnos itthon irreálisan magasak az árak. Hol találhatnék használt elektromos autó akkut, megéri- e beszerezni ilyet? Én egyenlőre alibaba-aliexpress-ben gondolkodom.
Pl ez az ajánlat elég kedvező:
https://www.aliexpress.com/item/4000282710672.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.36cc649fVXLtHU&algo_pvid=c2189746-f1de-4fa6-8cd8-bede63410a63&algo_expid=c2189746-f1de-4fa6-8cd8-bede63410a63-4&btsid=39542ab3-a0be-4f7a-b793-4cde7ff9fbe4&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_10%2Csearchweb201603_55&fbclid=IwAR3sSoWysETFtGt_f3sE8LtPkxZkXj18S0q2_uk0mUD5E7x_XXvlkt7RtacKöszönöm a válaszokat[/quote]
Kínából rizikós cellákat venni, van hogy a harmadát sem tudják, mint ami rá van írva. A legjobb esetben is olyat kapsz, ami nem ment át a minőségi ellenőrzésen. De olyat meg itthon is lehet szerezni a Samsung gödi gyárából.
Szerintem LiFePO4 cellákat a cseh GWL-től érdemes venni. Korrekt cég, eu adószámmal nettósan is megveheted.
Az elektromos autókban LiMnO, vagy LiMnCo kémiájú cellák vannak, ezeknek 3,7-3,8V a névleges feszültségük, 12V-os rendszerhez sajnos nem igazán jók.
Pont ma volt liciten egy 56e km-t futott törött Leaf, 30 kWh-s akkuval, amikor néztem 7000 EUR-on állt.
Nekem van egy 14 Leaf modulból összerakott akkum, ami kb. 50 kg. A múlt héten építettem be, egyúttal csináltam egy tesztet is. Egy 1000 W-os fűtő ventilátor 4 órán keresztül ment róla, amikor el kellett jönnöm. Akkor még 3,6V felett voltak a cellák, szerintem még egy órát bírt volna. Mindezt úgy, hogy csak kb. 10 fok volt. Egy 50 kg-os ólom akku kifeküdt volna 1-1,5 óra alatt, azok nem bírják se a nagy áramot, se a hideget…
Az elektromos autók li-ion akkui amúgy sokkal könnyebbek, mint a LiFePO4 akkuk, de cserébe érzékenyebbek, túltöltésnél esetleg kigyulladhatnak, bár közel sem olyan veszélyesek, mint modellező li-poly cellák. De bms nélkül nem rakunk össze semmilyen lítium akkupakkot, ez alapszabály…
Ja, nemrég ajánlottak Tesla modulokat is a szervízben, 750 EUR volt egy 25V-os 230Ah kapacitású modul, ami csak 25 kg!
2019.12.04.-21:54 #58385[quote=”Sala” post=55652]Segitseg kellene akksi ugyben.
Bar ez nem a lakoban van, hanem a motoromban.
Egy 12V os Lifepo4 akksi, amit a rajta felejtett usb leszivott 4.5Vra.
Az okos tolto nem indult el, mondvan alacsony a fesz. Atraktam 6V akksira, felnyomta 7V ra, atraktam 10V ra, feltolta 11Vra aztan vegleges 13.2V , feltolta 14.4V ra.
Mondjatok hogy nem oltem meg szegeny, draga volt[/quote]A tapasztalataim szerint az a LiFePO4 cella ami 2V alá merül, sajnos kuka. A te akkud 4 cellás, eléggé reménytelen szerintem. Mázlid van, hogy nem pukkant szét. Egy 20$-os bms megvédte volna, de még egy 3$-os low voltage alarm is, ha meghallod visítását.
2019.12.04.-20:45 #58383[quote=”Srychy” post=55669][quote=”fehencke” post=55655]Sziasztok
Olyan kérdésem lenne mi a legjobb megoldás Litium akku beszerzéshez (ár érték arányába)?
Környező országból is szóba jöhet. Sajnos itthon irreálisan magasak az árak. Hol találhatnék használt elektromos autó akkut, megéri- e beszerezni ilyet? Én egyenlőre alibaba-aliexpress-ben gondolkodom.
Pl ez az ajánlat elég kedvező:
https://www.aliexpress.com/item/4000282710672.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.36cc649fVXLtHU&algo_pvid=c2189746-f1de-4fa6-8cd8-bede63410a63&algo_expid=c2189746-f1de-4fa6-8cd8-bede63410a63-4&btsid=39542ab3-a0be-4f7a-b793-4cde7ff9fbe4&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_10%2Csearchweb201603_55&fbclid=IwAR3sSoWysETFtGt_f3sE8LtPkxZkXj18S0q2_uk0mUD5E7x_XXvlkt7RtacKöszönöm a válaszokat[/quote]
Nem ez szokott felrobbanni, ha túltöltődik?[/quote]
:rohog :rohog
Nem! Ezek, vas-szulfátosak ezeknek biztonságosnak kellene lenniük.
Nekem ebben csak az zavar, hogy túlon-túl jók ezek az árak, számomra már zavaróan ócsók!
:sir2019.12.04.-20:19 #58382[quote=”fehencke” post=55655]Sziasztok
Olyan kérdésem lenne mi a legjobb megoldás Litium akku beszerzéshez (ár érték arányába)?
Környező országból is szóba jöhet. Sajnos itthon irreálisan magasak az árak. Hol találhatnék használt elektromos autó akkut, megéri- e beszerezni ilyet? Én egyenlőre alibaba-aliexpress-ben gondolkodom.
Pl ez az ajánlat elég kedvező:
https://www.aliexpress.com/item/4000282710672.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.36cc649fVXLtHU&algo_pvid=c2189746-f1de-4fa6-8cd8-bede63410a63&algo_expid=c2189746-f1de-4fa6-8cd8-bede63410a63-4&btsid=39542ab3-a0be-4f7a-b793-4cde7ff9fbe4&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_10%2Csearchweb201603_55&fbclid=IwAR3sSoWysETFtGt_f3sE8LtPkxZkXj18S0q2_uk0mUD5E7x_XXvlkt7RtacKöszönöm a válaszokat[/quote]
Nem ez szokott felrobbanni, ha túltöltődik?
2019.12.04.-20:18 #58381Korábbi bejegyzésekben woodoopilot foglalkozott ilyesmikkel.
[quote=”fehencke” post=55655]Sziasztok
Olyan kérdésem lenne mi a legjobb megoldás Litium akku beszerzéshez (ár érték arányába)?
Környező országból is szóba jöhet. Sajnos itthon irreálisan magasak az árak. Hol találhatnék használt elektromos autó akkut, megéri- e beszerezni ilyet? Én egyenlőre alibaba-aliexpress-ben gondolkodom.
Pl ez az ajánlat elég kedvező:
https://www.aliexpress.com/item/4000282710672.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.36cc649fVXLtHU&algo_pvid=c2189746-f1de-4fa6-8cd8-bede63410a63&algo_expid=c2189746-f1de-4fa6-8cd8-bede63410a63-4&btsid=39542ab3-a0be-4f7a-b793-4cde7ff9fbe4&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_10%2Csearchweb201603_55&fbclid=IwAR3sSoWysETFtGt_f3sE8LtPkxZkXj18S0q2_uk0mUD5E7x_XXvlkt7RtacKöszönöm a válaszokat[/quote]
2019.12.04.-16:45 #58376[quote=”fehencke” post=55655]Sziasztok
Olyan kérdésem lenne mi a legjobb megoldás Litium akku beszerzéshez (ár érték arányába)?
Környező országból is szóba jöhet. Sajnos itthon irreálisan magasak az árak. Hol találhatnék használt elektromos autó akkut, megéri- e beszerezni ilyet? Én egyenlőre alibaba-aliexpress-ben gondolkodom.
Pl ez az ajánlat elég kedvező:
https://www.aliexpress.com/item/4000282710672.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.36cc649fVXLtHU&algo_pvid=c2189746-f1de-4fa6-8cd8-bede63410a63&algo_expid=c2189746-f1de-4fa6-8cd8-bede63410a63-4&btsid=39542ab3-a0be-4f7a-b793-4cde7ff9fbe4&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_10%2Csearchweb201603_55&fbclid=IwAR3sSoWysETFtGt_f3sE8LtPkxZkXj18S0q2_uk0mUD5E7x_XXvlkt7RtacKöszönöm a válaszokat[/quote]
Ez ennyiért ingyen van!
Hát még akkor, ha nincs rajta szállítási költség sem, csak esetleg ÁFA…
Az egyedüli gond ott lehet, hogy nem tudni ki a gyártója, meddig fogja bírni, egyáltalán használható-e?…2019.12.04.-03:36 #58368Sziasztok
Olyan kérdésem lenne mi a legjobb megoldás Litium akku beszerzéshez (ár érték arányába)?
Környező országból is szóba jöhet. Sajnos itthon irreálisan magasak az árak. Hol találhatnék használt elektromos autó akkut, megéri- e beszerezni ilyet? Én egyenlőre alibaba-aliexpress-ben gondolkodom.
Pl ez az ajánlat elég kedvező:
https://www.aliexpress.com/item/4000282710672.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.36cc649fVXLtHU&algo_pvid=c2189746-f1de-4fa6-8cd8-bede63410a63&algo_expid=c2189746-f1de-4fa6-8cd8-bede63410a63-4&btsid=39542ab3-a0be-4f7a-b793-4cde7ff9fbe4&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_10%2Csearchweb201603_55&fbclid=IwAR3sSoWysETFtGt_f3sE8LtPkxZkXj18S0q2_uk0mUD5E7x_XXvlkt7RtacKöszönöm a válaszokat
2019.12.04.-02:53 #58365Segitseg kellene akksi ugyben.
Bar ez nem a lakoban van, hanem a motoromban.
Egy 12V os Lifepo4 akksi, amit a rajta felejtett usb leszivott 4.5Vra.
Az okos tolto nem indult el, mondvan alacsony a fesz. Atraktam 6V akksira, felnyomta 7V ra, atraktam 10V ra, feltolta 11Vra aztan vegleges 13.2V , feltolta 14.4V ra.
Mondjatok hogy nem oltem meg szegeny, draga volt2019.12.03.-00:08 #58360Mostanában egyre gyakrabban látom a tv-ben a Suzuki hibridek reklámját. Ezekben egy nagyobbacska generátor van, amit ugyan úgy szíjjal hajtanak meg a főtengelyről, mint a hagyományos generátorokat, de ha jól tudom, ez 48V-os, és 4 kW a teljesítménye. Ez a generátor egyben az „önindító” is, fékezéskor visszatölti a mozgási energiát egy lítium akkuba, gyorsításnál pedig rásegít a benzinmotorra. Van a kocsiban egy 12V-os ólom akku is, amit egy dc-dc konverterrel töltenek a lítium akkuról. Ezt a rendszert 1:1-ben be lehetne építeni egy lakóautóba, biztosan nem lehet nehéz, és talán az ára is jó lesz, ha majd lesz belőle bontott. Biztosan profi cucc lehet, a japánok rendesen megcsinálják az autóikat…
2019.11.21.-03:23 #58312Leteszteltem az aktív balancert, működik éppenséggel, de sok haszna nincs. Akkor kapcsol be ha 100 mV különbség van a cellák között, de az túl sok. Ha már ennyire elmásznak egymástól, akkor az már nem jelent semmi jót. Az 1A-es balansz áram kis celláknál talán ér valamit, de az én 90 Ah-s celláimhoz túl kevés.
2019.11.11.-20:37 #58270Pont egy hónapja pakoltam be a nappaliban az erkély ajtó mellé a 14 Leaf modulból épített akkumat, most előszedtem, mert megjött végre kínából az akkuvédelem és az aktív balancer.
Kíváncsiságból rámértem a kapocsfeszültségre, hogy lássam kb. mennyi lehet az önkisülése. A lítium akkuknál 1 év alatt kb. 100 mV feszültségcsökkenést szoktam mérni cellánként, de 14 sorbakötött cellánál már esetleg lehet valamit mérni 1 hónap után is. Pláne, hogy nem tudhatom, milyen kondiban volt a Leaf, amikor kibontották a cellákat. Ha sokat gyorstöltötték, vagy ha sokat állt fullra töltve, akkor egy fiatalabb kocsiban is le lehet amortizálni az akkut.
Szóval rámértem a feszültségre ugyan azzal a műszerrel, és nemhogy kevesebb lenne, hanem 0,4V-al még magasabb is, mint egy hónappal ezelőtt. Na ezt csinálja utána egy ólom akku! 🙂2019.10.11.-15:57 #58158Bocsi, hogy ennyit írkálok itt a Nissan Leaf akkukról, de hogy miért is kínlódok vele, azt még nem írtam le.
A lítium akkuk sajnos eléggé drágák, ezért vettem meg ezeket a csábítóan olcsó bontott cellákat. Ha LiFePO4 prizmatikus cellákból raknék össze egy ugyan ekkora kapacitású akkut, az pontosan ugyan ekkora tömegű (50 kg) és ugyan ekkora térfogatú (32 liter) lenne, viszont annak az ára 480e Ft nettóban, plusz a szállítás és az áfa. Mondjuk az áfát el lehet sumákolni eu-s adószámmal, de akkor is több mint 3x annyiba kerülne, mint a bontott Nissan cellák. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a LIFePO4 cellák biztonságosabbak, azok 10 évet garantáltan kibírnak, de az elektromos autók akkui sem döglenek meg olyan hamar, mint ahogyan azt eleinte gondoltuk, a hasonló kémiájú laptok akkukból kiindulva. Szóval majd az idő eldönti mit bírnak majd ezek a cellák… -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.