Főoldal Fórumok Lakóautók Akkumulátor

Legutóbb frissítette benojeno 2 years telt el
87angok
540 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #9930
    cv2adi
    Felhasználó

      Előre elmondom hogy nagyon kezdő vagyok lakoautó témában és volna pár olyan kérdésem amin egyesek jót fognak derülni,tessék:A fedélzeti akum egy 12V85Ah az anyós ülés alatt,nem vettem ki a télen,természetesen lemerült 0-ra.Ha rácsatlakozok 220V-ra külső kábellel,mennyi idő alatt kellene feltöltődjön?Ez tényleg feltőltődik vagy jobb ha kioperálom a trónus alól és a garázsban rendes töltőre teszem? 🙁 Ugyanis most semmmi sem működik a kocsiban csak a TV melyet egy szivargyújtó szerü valamibe kell bedugni a munkapulton….Ez hogy lehet?Nem ugyanarra van rákötve?Lehet ilyen?Nem szükséges nagyobb aku ide?Elég ez a 85 Ah?A beltéri egységem a TV hez meg nem műküödött,az valószinű hogy a másik körre lenne kötve?Tudna valaki tanácsot adni?Előre is köszönöm.Üdvözlet mindenkinek. 🙁

    • Szerző
      Válasz
    • #45127
      repi
      Adminisztrátor

        [quote=”wave71″ post=43914]Végignéztem az oldalt, de sajnos nem találtam megfelelő kéder gumit….ki lehet mondani a Kempingvilág-os árat? Ezt méterre árulják?[/quote]

        Szia!

        Megkérdezzem neked Érden a Lakókocsiparkban van e jó állapotú bontott ajtó kéder gumi??

        #45126
        wave71
        Felhasználó

          Végignéztem az oldalt, de sajnos nem találtam megfelelő kéder gumit….ki lehet mondani a Kempingvilág-os árat? Ezt méterre árulják?

          #45125
          EdGaR
          Felhasználó

            [quote=”wave71″ post=43912]Sziasztok, segítséget szeretnék kérni, a bejárati ajtónál elég viseletes a kéder gumi, azt szeretném újra cserélni, de fogalmam sincs merre induljak….segítséget, ötleteket előre is köszönöm!

            Üdv.Wave71[/quote]
            Én a Kempingvilágnál rendeltem meg annakidején, méretre… nem olcsó.
            Próbáld meg még itt: http://www.kggumiprofil.hu/hun/profilok/elvedo_profilok, vagy itt: http://elastoart.hu/Kategoria/Gumiprofil

            Üdv: Gábor. Tapatalk-kal küldve LG G2 mobilról

            #45124
            wave71
            Felhasználó

              Sziasztok, segítséget szeretnék kérni, a bejárati ajtónál elég viseletes a kéder gumi, azt szeretném újra cserélni, de fogalmam sincs merre induljak….segítséget, ötleteket előre is köszönöm!

              Üdv.Wave71

              #45028
              Kerti
              Adminisztrátor

                [quote=”csendi” post=43839]1998-as evjaratu Ducato alvazu CI Elegant 380 felepitmenyü lakoautom van. Vonohorgot szeretnek ra szereltetni. Megrendeltük a tipushoz passzolo vonohorgot, de kiderült, hogy a felepitmeny kb. 1 meterrel hosszabb mint az alvaz, igy siman nem lehet ra felszerelni. Kellene valami hosszabbito adapter amivel az alvazhoz csatlakozna. Van ötlet, hogyan oldhato meg a problema?[/quote]

                Ezek szerint nem a felépítményhez rendeltétek, hanem az alvázhoz.
                Ezt úgy kell rendelni, hogy a pontos felépítmény típushoz rendeled és még ekkor is szokott a gyártó kérni egy két méretet pontosítás végett.

                A lakóautóhoz való vonóhorgok másabbak mint a gyári Ducato-hoz való, mivel itt a felépítmény túlnyúlik az alvázon, és a segédalvázhoz nem lehet vonóhorgot rögzíteni.

                #45025
                csendi
                Felhasználó

                  1998-as evjaratu Ducato alvazu CI Elegant 380 felepitmenyü lakoautom van. Vonohorgot szeretnek ra szereltetni. Megrendeltük a tipushoz passzolo vonohorgot, de kiderült, hogy a felepitmeny kb. 1 meterrel hosszabb mint az alvaz, igy siman nem lehet ra felszerelni. Kellene valami hosszabbito adapter amivel az alvazhoz csatlakozna. Van ötlet, hogyan oldhato meg a problema?

                  #44938
                  jollato
                  Felhasználó

                    E.G.
                    Köszönöm a válaszokat!
                    Üdv:jollato

                    #44934
                    E.G.
                    Felhasználó

                      [quote=”jollato” post=43765]Kedves E.G.
                      A reduktor után és az első elzárócsapig van gáz a mádodiknál is van az a fűtésé utána a gázelosztó nem tudom átenged-e? Pesti szinten hol tisztítanák ki ahol nincs kamuzás?
                      köszi jollato[/quote]

                      Én a Hollakó karavan kft céget ajánlanám.
                      Keresd Nagy Józsefet.
                      Budaörs Kinizsi u. 10.
                      Tel. 20/979-3655
                      23/500-662
                      http://www.hollako.hu

                      Nekem nagyon segitőkészek voltak.

                      #44931
                      jollato
                      Felhasználó

                        Kedves E.G.
                        A reduktor után és az első elzárócsapig van gáz a mádodiknál is van az a fűtésé utána a gázelosztó nem tudom átenged-e? Pesti szinten hol tisztítanák ki ahol nincs kamuzás?
                        köszi jollato

                        #44929
                        E.G.
                        Felhasználó

                          [quote=”jollato” post=43760]Sziasztók!
                          Ha valaki tudna tanácsot adni, miért nem működik a gáztűzhelyem a palackom tele van a
                          reduktor jó a csapok nyitva vannak,már csak egy esetleges mágnesszelepre gondoltam,de nem tudom
                          van e benne.Ez egy fiatalos 32-éves Renault Master.
                          Minden tanácsot köszönettel fogadok! jollato[/quote]

                          Én dugulásra gondolok ,a reduktor és a gáztűzhely közti szakaszon.
                          A pókok, meg klf. bogarak kedvenc helye. Sok bosszuságot tudnak okozni. Tapasztalatból mondom.
                          Nem nagy munka, lekötni a tüzhely gázcsövét a reduktortól és a túzhely felől kompresszorral átnyomatni.
                          Ha a gáz eljut az égőfejekig , akkor működnie kell. Még a biztonsági mágnes szelem lehet rossz, de egyszerre nem hiszem, hogy 2-3 elromlik.

                          #44926
                          jollato
                          Felhasználó

                            Sziasztók!
                            Ha valaki tudna tanácsot adni, miért nem működik a gáztűzhelyem a palackom tele van a
                            reduktor jó a csapok nyitva vannak,már csak egy esetleges mágnesszelepre gondoltam,de nem tudom
                            van e benne.Ez egy fiatalos 32-éves Renault Master.
                            Minden tanácsot köszönettel fogadok! jollato

                            #43755
                            Hobby2
                            Felhasználó

                              Sziasztok !

                              Köszönöm szépen a válaszokat 🙂

                              #43754
                              E.G.
                              Felhasználó

                                [quote=”MaNa” post=42732][quote=”Hobby2″ post=42731]Sziasztok!

                                Ez a tábla mit jelent ?
                                A tábla Olaszországban az autópálya mellett van
                                A választ előre is köszönöm
                                https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/10518698_671865879549115_5232338394614929863_n.jpg?oh=ccf2c5df1b7afbca859f54c6b573023f&oe=53BEF72C&__gda__=1405036179_4f74b2806290ad0511341a995c86aa6e%5B/quote%5D

                                Sztem azt jelenti, hogy 12 tonnánál nagyobbak nem mehetnek, lakókocsisok meg 6 és 21 óra között oda-vissza közlekedhetnek. Bár én nem vagyok olasz tudós, de a kép alapján mást nem nagyon jelenthet….![/quote]

                                12t meghaladó tehergépkocsival előzni tilos.

                                #43752
                                MaNa
                                Felhasználó

                                  [quote=”Hobby2″ post=42731]Sziasztok!

                                  Ez a tábla mit jelent ?
                                  A tábla Olaszországban az autópálya mellett van
                                  A választ előre is köszönöm
                                  https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/10518698_671865879549115_5232338394614929863_n.jpg?oh=ccf2c5df1b7afbca859f54c6b573023f&oe=53BEF72C&__gda__=1405036179_4f74b2806290ad0511341a995c86aa6e%5B/quote%5D

                                  Sztem azt jelenti, hogy 12 tonnánál nagyobbak nem mehetnek, lakókocsisok meg 6 és 21 óra között oda-vissza közlekedhetnek. Bár én nem vagyok olasz tudós, de a kép alapján mást nem nagyon jelenthet….!

                                  #43751
                                  Hobby2
                                  Felhasználó
                                    #43716
                                    vityo641
                                    Felhasználó

                                      sziasztok!
                                      Ford Dethleffs 1997 lakóhoz, jobb hátsó lámpaburát keresek sos!
                                      elöre is köszi a javaslatokat!

                                      Vityo

                                      #43684
                                      Gpslaszlo
                                      Felhasználó

                                        Sziasztok
                                        van egy kedves idősebb házaspár lakóautót keresne max 5 éves korig 2 hétre 1000 eurót adnának július 27 től
                                        ha valaki tudna segíteni akkor tel köszi 06 70 4277855

                                        #43675
                                        Kerti
                                        Adminisztrátor

                                          Ez a topik KToM javaslatára jött létre, hogy ha valakinek gyorsan válaszra van szüksége és nem találja, hogy melyik topikba kellene beírni (pl.: útközben valami problémája akad, vagy keres valamit amire gyorsan választ szeretne kapni), akkor itt felteheti a kérdését és remélhetőleg gyorsan választ is kap rá.

                                          #30702
                                          rmekler
                                          Felhasználó

                                            Sziasztok!
                                            Na, jártam a szagértőnél. Kicsit vakargatta a fejét, mért itt, mért ott ( megjegyzem amikor ő mért, a fedélzetin is 13,8 V volt a feszültség járó motornál ), kicserélt egy biztosítékot foglalatostól, ami a fedélzetire menő fővezetékben volt, esett rajta 0,5V és melegedett, mindezt kb. 3 óra alatt, aztán azt mondta, szerinte minden OK. 😆
                                            Na majd meglátjuk 🙄
                                            Most ment a kicsike kormányszervó felújításra, mert inkontinens volt olajilag, utána futómű beállítás, aztán készülgetek tovább a nagy útra.

                                            Köszi mindenkinek a segítséget =D> [-o<

                                            #30678
                                            istozi
                                            Felhasználó

                                              [quote=”rlacika”:826f2096]Szkeneld le a rajzokat és tedd fel. Ha látjuk mi van ott talán okosabb ötleteket adhatunk.[/quote]
                                              Rajztól függetlenül nézz át minden csatlakozást, kötést. Majdnem azt írtam, hogy „minden hozzáférhető csatlakozást”, de rájöttem, hogy a legtöbb hiba a hozzáférhetetlen helyeken szokott keletkezni (már az autó építésekor sem fértek hozzá rendesen).
                                              Mint Gábor apa korábban leírta, ehhez türelem kell. Időnként egész sok. Meg szerencse.
                                              Jó munkát.

                                              #30677
                                              rlacika
                                              Felhasználó

                                                Szkeneld le a rajzokat és tedd fel. Ha látjuk mi van ott talán okosabb ötleteket adhatunk.

                                                #30675
                                                rmekler
                                                Felhasználó

                                                  [quote=”EdGaR”:32vhtc46]Hasonló dilemmával küzködem én is pár hónapja. Szóval úgy tudom, hogy nem minden lakóautó generátora tölti a fedélzeti akkumulátort is. Az én autóm 16 éves és egyszerre tölti a kettőt. Vannak olyan típusok is, amik csak az indító akku teljes töltöttségét követően töltik a fedélzeti akkut. Annyit érdemes megnézned, hogyha a külső 230V-os csatlakozóval csatlakoztatod, mennyire tölti a fedélzeti akksit.
                                                  Nézd meg a panelectron weboldalán található másodlagos akkutöltő működését. Nem egy drága cucc és megoldaná menet közben is töltésedet.
                                                  Különben így a leírásod alapján lehet, hogy csak gyenge a fedélzeti akkud és nincs különösebb elektromos problémád.[/quote]
                                                  Igen, én is ilyesmire gondoltam. Megmérem majd, hogy a 230V-on mennyire tölti az akkut. A töltő is jó ötlet, kösz a címet.
                                                  Igazából van egy eredeti kézzel rajzolt kapcsolási rajzom, meg egy sematikus kapcsolási ábrám, mert az eredeti német tulaj igen akkurátus ember volt, és eltett mindent, csak nem igazán tudok rajta kiigazodni. A másik gond az, hogy a vezérlő doboz és az akku az anyósülés alatt van, felette meg be lett építve egy inverter, úgy hogy semmihez nem lehet hozzáférni, csak elkezdek kiszerelni mindent, ettől kicsit fázom…
                                                  Apropó: ha én valahogy be tudnám ezeket tenni ( szkennelni tudok ) akkor valaki okos tudna az alapján segíteni?
                                                  Köszönöm mindenkinek előre is, meg az eddigieket is. [-o< =D>

                                                  #30674
                                                  EdGaR
                                                  Felhasználó

                                                    [quote=”rmekler”:11huor6u]Közben vannak fejlemények. Járó motornál autóakkun 13,8 V, de a fedélzetin csak 12,8 V a feszültség. Ha álló motornál rákapcsolom az összes fogyasztót ( 5 db 20W-os lámpa, kishűtő – nagy hűtő nem, mert azt úgy nem engedi ), akkor folyamatosan csökken a feszültség 12 V alá. Ha elindítom az autót, bekapcsol a nagy hűtő is, akkor a feszültség leesik 11,8 V-ra de az alá nem ment alapjáraton járatva az autót kb. fél óra alatt sem.
                                                    Most akkor tölt, vagy nem tölt szerintetek? :2010_nemtom.gif
                                                    Kedden reggel megyek villanyászhoz.[/quote]
                                                    Hasonló dilemmával küzködem én is pár hónapja. Szóval úgy tudom, hogy nem minden lakóautó generátora tölti a fedélzeti akkumulátort is. Az én autóm 16 éves és egyszerre tölti a kettőt. Vannak olyan típusok is, amik csak az indító akku teljes töltöttségét követően töltik a fedélzeti akkut. Annyit érdemes megnézned, hogyha a külső 230V-os csatlakozóval csatlakoztatod, mennyire tölti a fedélzeti akksit.
                                                    Nézd meg a panelectron weboldalán található másodlagos akkutöltő működését. Nem egy drága cucc és megoldaná menet közben is töltésedet.
                                                    Különben így a leírásod alapján lehet, hogy csak gyenge a fedélzeti akkud és nincs különösebb elektromos problémád.

                                                    #30673
                                                    rmekler
                                                    Felhasználó

                                                      Közben vannak fejlemények. Járó motornál autóakkun 13,8 V, de a fedélzetin csak 12,8 V a feszültség. Ha álló motornál rákapcsolom az összes fogyasztót ( 5 db 20W-os lámpa, kishűtő – nagy hűtő nem, mert azt úgy nem engedi ), akkor folyamatosan csökken a feszültség 12 V alá. Ha elindítom az autót, bekapcsol a nagy hűtő is, akkor a feszültség leesik 11,8 V-ra de az alá nem ment alapjáraton járatva az autót kb. fél óra alatt sem.
                                                      Most akkor tölt, vagy nem tölt szerintetek? :2010_nemtom.gif
                                                      Kedden reggel megyek villanyászhoz.

                                                      #30670
                                                      rmekler
                                                      Felhasználó

                                                        Akkor maradt a szagértő beavatkozása… 😀

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 401-425 / 540

                                                      You must be logged in to reply to this topic.