-
IndítottaTémakör
-
2008.07.02.-12:35 #9930
Előre elmondom hogy nagyon kezdő vagyok lakoautó témában és volna pár olyan kérdésem amin egyesek jót fognak derülni,tessék:A fedélzeti akum egy 12V85Ah az anyós ülés alatt,nem vettem ki a télen,természetesen lemerült 0-ra.Ha rácsatlakozok 220V-ra külső kábellel,mennyi idő alatt kellene feltöltődjön?Ez tényleg feltőltődik vagy jobb ha kioperálom a trónus alól és a garázsban rendes töltőre teszem? 🙁 Ugyanis most semmmi sem működik a kocsiban csak a TV melyet egy szivargyújtó szerü valamibe kell bedugni a munkapulton….Ez hogy lehet?Nem ugyanarra van rákötve?Lehet ilyen?Nem szükséges nagyobb aku ide?Elég ez a 85 Ah?A beltéri egységem a TV hez meg nem műküödött,az valószinű hogy a másik körre lenne kötve?Tudna valaki tanácsot adni?Előre is köszönöm.Üdvözlet mindenkinek. 🙁
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2014.11.08.-03:29 #45311
ha meg tudod oldani, akkor lakoval menj az akksicserere, igy (jobb helyeken) azonnal be is teszik az akksit a helyere, es megmerik, hogy a generatorod tolt-e (illetve mennyire)
2014.11.08.-03:15 #45310Köszi a megerősítést! A jó a rosszban, hogy tényleg, mintha érezné a járgány, hogy a lehető legjobbkor betegeskedjen. Egy hete még nem volt biztos, hogy jövő héten indulunk, szerintem megneszelte, és ahelyett, hogy valahol útközben maradtunk volna delej nélkül, inkább hamarabb megmutatta a hibát, hogy időben cseréljem az akksit.
Ahogy írtad, nem veszi fel a töltést, épp most néztem le rá, semmi változás.
Amikor írtad, hogy ellenőriztessem a töltést, az mit jelent? Ahol veszem, oda nem a lakóval megyek, hanem kisautóval. A lakón kéne töltést méretni?(Huhh, az azért nagy menet lehetett Olaszországból így hazajutni! :meghajol )
2014.11.08.-03:03 #45309[quote=”benojeno” post=44075]Hát, újból itt vagyok! 😳 S.O.S. kérdés, indítóakksi ügyben. Nem bántom szegény lakót, mindig a legjobbkor romlik el, hogy legyen időm lelket önteni bele. A lakó kb. 6 hete áll, nem indítottam be, töltésre sem tettem, de ellenőriztem a műszerfalon lévő visszajelzőt, nem úgy tűnt, mint ami vészesen merülne lefelé. Egy hete még bőven az „árpádsávos” rész felett, a felén túl állt a mutató.
Ma eggel viszont totálisan lemerült, semmi, de semmi. Most éjszaka, a sötétben láttam, hogy a slusszkucsot elfordítva nagyon halványan láttam a piros indítólámpát, de ezen kívül tök sötét minden, fényszóró, elakadásjelző néma, semmi. A fedélzeti voltmérő mutatója meg sem rezdül, ha a motorakksit ellenőrizném. A fedélzeti akksik viszont rendben vannak, azokkal semmi gond.
Most a szállásunkról kihúztam a hosszabbítót, épp elért odáig, és bedugtam a 220V-ra, a töltő kontroll ledje világít, elvileg töltődni kéne a motorakksinak, de három óra eltelte után is ugyanaz a helyzet, semmi töltést nem mutat. (Voltmérőm nincs, ezért csak a fedélzeti mérőre tudok hagyatkozni.)
A cellákban a vízszint megfelelő. Azt tudni kell erről az indítóakksiról, hogy kb. 4-5 éves, még az, amivel a lakót vettem, nem nagy márka, Budget 12V 74Ah, 680A Calcium típusú. Két évvel ezelőtt egyszer majdnem teljesen lemerült, akkor felötlöttetem, és nem volt gond.
Kérdéseim:
1. Hogy van az, hogy egy hete még bőven a felén felül volt a töltésmutató, most meg zéró. Ilyen gyorsan megadja magát?
2. Rákötöttem a lakót 220V-ra, az, hogy három óra múltán is a helyzet változatlan, az végérvényesen azt mutatja, hogy halott az akksi? Vagy van még remény?
3. Angliából indulnék haza hétfőn. Még ha remény van is, és reggelre feltölt annyira, hogy elindul, mit tanácsoltok, merjek így elindulni? Félek, hogy nem tartja majd a töltést, nem fogok a kompolás előtt sokat menni, le kell majd állítgatni, indítani, nem akarnék a kompon ragadni, vagy bárhol útközben, mert újból lemerült…
4. Jól gondolom, hogy ez már bizony megérett a cserére? :smt217Köszönöm a tanácsokat!
Jenő[/quote]Szia Jenő!
4.: Jól gondolod. Ez bizony csereérett.Nagy valószínűséggel valamelyik cella zárlatos lett. Pár óra alatt lemerül, és hiába töltöd, nem veszi fel a töltést. Kísérletezni kár vele. Ha sikerül is indításra bírnod, amit erősen kétlek, az biztos, hogy a legrosszabb helyzetben fog újra cserben hagyni. A bölcsek, manapság azt mondják, hogy 3 év eltelte után, minden nap ajándék egy akkunál.
Hol vannak már az elpusztíthatatlan Lesti aksik? Talán még a koreai cuccok tudják még ezt, amire fényes példa a fiam kocsijába (Lacetti) szolgáló, 2005 ös gyártású eredeti áramforrás. A mi lakónkba, az alig 3 hónapos akku állt meg, egyik napról a másikra, Olaszország közepén, vasárnap reggel. Hazajöttünk nélküle, de sehol nem tudtuk leállítani, mert több száz kilométer alatt sem töltött bele annyit, hogy akár a leállítás után azonnal beindította volna a motort.
Az meg hogy márkás, vagy kevésbé ismert gyártó termékét veszed, szerintem tök mindegy. A gariban kicserélt 3 hónapos akkut, egy Bosch Silver méregdrágára cserélték,( 110Ah, 950A) és az szinte napra pontosan, 3 év letelte után adta meg magát, szintén minden előjel nélkül. Akkor a te 5 éves, nem nagy márka Budget-ed már jobb nála.:-)
Úgyhogy cseréld! Azért a cserénél, ellenőriztesd a töltésedet! Az jobb helyeken jár hozzá.Jó utat!
2014.11.08.-02:16 #45308Hát, újból itt vagyok! 😳 S.O.S. kérdés, indítóakksi ügyben. Nem bántom szegény lakót, mindig a legjobbkor romlik el, hogy legyen időm lelket önteni bele. A lakó kb. 6 hete áll, nem indítottam be, töltésre sem tettem, de ellenőriztem a műszerfalon lévő visszajelzőt, nem úgy tűnt, mint ami vészesen merülne lefelé. Egy hete még bőven az „árpádsávos” rész felett, a felén túl állt a mutató.
Ma eggel viszont totálisan lemerült, semmi, de semmi. Most éjszaka, a sötétben láttam, hogy a slusszkucsot elfordítva nagyon halványan láttam a piros indítólámpát, de ezen kívül tök sötét minden, fényszóró, elakadásjelző néma, semmi. A fedélzeti voltmérő mutatója meg sem rezdül, ha a motorakksit ellenőrizném. A fedélzeti akksik viszont rendben vannak, azokkal semmi gond.
Most a szállásunkról kihúztam a hosszabbítót, épp elért odáig, és bedugtam a 220V-ra, a töltő kontroll ledje világít, elvileg töltődni kéne a motorakksinak, de három óra eltelte után is ugyanaz a helyzet, semmi töltést nem mutat. (Voltmérőm nincs, ezért csak a fedélzeti mérőre tudok hagyatkozni.)
A cellákban a vízszint megfelelő. Azt tudni kell erről az indítóakksiról, hogy kb. 4-5 éves, még az, amivel a lakót vettem, nem nagy márka, Budget 12V 74Ah, 680A Calcium típusú. Két évvel ezelőtt egyszer majdnem teljesen lemerült, akkor felötlöttetem, és nem volt gond.
Kérdéseim:
1. Hogy van az, hogy egy hete még bőven a felén felül volt a töltésmutató, most meg zéró. Ilyen gyorsan megadja magát?
2. Rákötöttem a lakót 220V-ra, az, hogy három óra múltán is a helyzet változatlan, az végérvényesen azt mutatja, hogy halott az akksi? Vagy van még remény?
3. Angliából indulnék haza hétfőn. Még ha remény van is, és reggelre feltölt annyira, hogy elindul, mit tanácsoltok, merjek így elindulni? Félek, hogy nem tartja majd a töltést, nem fogok a kompolás előtt sokat menni, le kell majd állítgatni, indítani, nem akarnék a kompon ragadni, vagy bárhol útközben, mert újból lemerült…
4. Jól gondolom, hogy ez már bizony megérett a cserére? :smt217Köszönöm a tanácsokat!
Jenő2014.11.07.-22:38 #45304Többféle problémánk volt, pl. nem töltött a fedélzeti akksi, később nem töltött a motortéri akksi (az osztrák ÖAMTC-nek fogalma nem volt, hogy annak a tetején van egy nagy biztosíték, amit cserélni kellett volna ott az utazásunk közben), a hátsó motortartóhoz kivezette az elektromos csatlakozót, stb., több minden elektromos gonddal foglalkozott sikeresen.
[quote=”surda” post=44058][quote=”MaNa” post=44057]Pl. A mi ilyen gondunkat Battila klubtársunk sikeresen szervizelte![quote=”surda” post=44055]Szerbusztok Surda vagyok és lenne egy kérésem. Ki tud egy normális lakóautó villoamossági szerelőt aki alaposan átnézné a lakórész elektromosságát. Előre is köszönettel a segitséget: Surda[/quote][/quote]
Szerbusz MaNa Surda vagyok. Szeretném megkérdezni neked milyen elektromos problélmád volt, amit sikerült megoldani:!?[/quote]2014.11.07.-14:21 #45297[quote=”surda” post=44062]Szerbusztok. ismét surda vagyok. Akkumlátor töltés problémám van.vadonat új akkumlátoraim vannak.2×100 amper fedélzeti.14.8v-13.8v között tölt. Plusz napelem. Valami,valahol zárlatos lehet,.de én nem vagyok electromos.[/quote]
Pontosan mi a jelenség és miben jelentkezik a probléma?
2014.11.07.-11:36 #45296[quote=”surda” post=44062]Szerbusztok. ismét surda vagyok. Akkumlátor töltés problémám van.vadonat új akkumlátoraim vannak.2×100 amper fedélzeti.14.8v-13.8v között tölt. Plusz napelem. Valami,valahol zárlatos lehet,.de én nem vagyok electromos.Attilát ismerem,felvettem vele akapcsolatott. (Gábor Papának van igaza,ez lehet 5perces-5napos hatalmas szivás!)
Elöre is köszönöm segitségetekett,surda.[/quote]
Én nem látom ezt olyan egetverő problémának. Ha nem akarod saját magad multiméterrel kimérni, bízd szakemberre és vidd el bátran Bihari Attiláékhoz.
A napelemhez tartozik egy töltésvezérlő, a generátorhoz egy feszültségszabályzó, illetve diódasor és bármelyik meghibásodása okozhat többlet energia problémát, mivel csak ezek biztosítják a táplálást.
:dry: „Gábor Papát” pedig Miklósnak hívják.2014.11.07.-08:06 #45295Szerbusztok. ismét surda vagyok. Akkumlátor töltés problémám van.vadonat új akkumlátoraim vannak.2×100 amper fedélzeti.14.8v-13.8v között tölt. Plusz napelem. Valami,valahol zárlatos lehet,.de én nem vagyok electromos.Attilát ismerem,felvettem vele akapcsolatott. (Gábor Papának van igaza,ez lehet 5perces-5napos hatalmas szivás!)
Elöre is köszönöm segitségetekett,surda.2014.11.07.-01:08 #45293[quote=”surda” post=44058][quote=”MaNa” post=44057]Pl. A mi ilyen gondunkat Battila klubtársunk sikeresen szervizelte!
[quote=”surda” post=44055]Szerbusztok Surda vagyok és lenne egy kérésem. Ki tud egy normális lakóautó villoamossági szerelőt aki alaposan átnézné a lakórész elektromosságát. Előre is köszönettel a segitséget: Surda[/quote][/quote]
Szerbusz MaNa Surda vagyok. Szeretném megkérdezni neked milyen elektromos problélmád volt, amit sikerült megoldani:!?[/quote]Milyen problémával küzdesz? Hátha valaki tudja a megoldást. 🙂
Egyébként Attila a Suwenornál valóban nagyon jóóóóó szerelő. 1184 Budapest
Jegenye fasor 15 Nem sok szerelőt ajánlanék, de Őt bátran.2014.11.06.-21:41 #45291[quote=”MaNa” post=44057]Pl. A mi ilyen gondunkat Battila klubtársunk sikeresen szervizelte!
[quote=”surda” post=44055]Szerbusztok Surda vagyok és lenne egy kérésem. Ki tud egy normális lakóautó villoamossági szerelőt aki alaposan átnézné a lakórész elektromosságát. Előre is köszönettel a segitséget: Surda[/quote][/quote]
Szerbusz MaNa Surda vagyok. Szeretném megkérdezni neked milyen elektromos problélmád volt, amit sikerült megoldani:!?2014.11.06.-20:49 #45290Pl. A mi ilyen gondunkat Battila klubtársunk sikeresen szervizelte!
[quote=”surda” post=44055]Szerbusztok Surda vagyok és lenne egy kérésem. Ki tud egy normális lakóautó villoamossági szerelőt aki alaposan átnézné a lakórész elektromosságát. Előre is köszönettel a segitséget: Surda[/quote]
2014.11.06.-16:57 #45289[quote=”surda” post=44055]Szerbusztok Surda vagyok és lenne egy kérésem. Ki tud egy normális lakóautó villoamossági szerelőt aki alaposan átnézné a lakórész elektromosságát. Előre is köszönettel a segitséget: Surda[/quote]
🙁 😉 :blush: :smt217 :sir
Bizony,-bizony!
Ahogy fent van ebben a sorrendben!
Még, hogy jót??
:rohog :sirSajnos ebben a témában igen gyakori a szívás!!
Ha találsz a lakókörnyezetedben jó jármű villamossági szerelőt -de jót- akkor van esélyed!
Én ismerek egy srácot aki érti nagyon a Ducató-t de a felépítmény is egy külön világ, pláne ha az is „CAN-BUSZOS”
Az enyém, pl sajna az….. :sirA felépítményhez speciel -ha régi- inkább értelmes villanyszerelő (is) kéne!!
Bár erről is tudnánk néhányan mesélni….2014.11.06.-14:54 #45288Szerbusztok Surda vagyok és lenne egy kérésem. Ki tud egy normális lakóautó villoamossági szerelőt aki alaposan átnézné a lakórész elektromosságát. Előre is köszönettel a segitséget: Surda
2014.10.31.-13:22 #45242Gratulálok. Mielőbb várunk valamelyik találkozónkon. Ha ” restaurálás ” közben kérdésed lenne szívesen állunk rendelkezésedre——–ha egyáltalán tudjuk–,de szívesen állunk rendelkezésedre.
[quote=”fatti” post=44008]Tisztelt Klubtársak! Ezúton szeretném megköszönni az értékes hozzászólásokat! A „csigavásárlás” megtörtént. Az elkövetkezendő hónapokban a „restaurálási” feladatokkal kell megbirkózzak, hogy a végeredmény egy kellemes és szép lakóautó legyen tisztességesen felszerelve amivel csak kell! Talán a jövő idényre el is készül, hogy feledhetetlen élményekkel ajándékozhasson meg bennünket. Baráti üdvözlettel… fatti :smt039[/quote]
2014.10.31.-12:52 #45241[quote=”Tomi1973Wien” post=44011][quote=”fatti” post=44008]Tisztelt Klubtársak! Ezúton szeretném megköszönni az értékes hozzászólásokat! A „csigavásárlás” megtörtént. Az elkövetkezendő hónapokban a „restaurálási” feladatokkal kell megbirkózzak, hogy a végeredmény egy kellemes és szép lakóautó legyen tisztességesen felszerelve amivel csak kell! Talán a jövő idényre el is készül, hogy feledhetetlen élményekkel ajándékozhasson meg bennünket. Baráti üdvözlettel… fatti :smt039[/quote]
esetleg keszithetnel *elotte-utana* kepsorokat, hogy legyen osszehasonlitasi alap ;)[/quote]
Meg kiváncsiak is vagyunk szerintem mindannyian, az ilyen volt, ilyen lett képsorozatokra! Sok sikert!
2014.10.31.-01:36 #45239[quote=”fatti” post=44008]Tisztelt Klubtársak! Ezúton szeretném megköszönni az értékes hozzászólásokat! A „csigavásárlás” megtörtént. Az elkövetkezendő hónapokban a „restaurálási” feladatokkal kell megbirkózzak, hogy a végeredmény egy kellemes és szép lakóautó legyen tisztességesen felszerelve amivel csak kell! Talán a jövő idényre el is készül, hogy feledhetetlen élményekkel ajándékozhasson meg bennünket. Baráti üdvözlettel… fatti :smt039[/quote]
Gratula és azért majd menet közben is tájékoztass minket a fejleményekről, hiszen az is érdekel. :smt204
2014.10.31.-00:54 #45238[quote=”fatti” post=44008]Tisztelt Klubtársak! Ezúton szeretném megköszönni az értékes hozzászólásokat! A „csigavásárlás” megtörtént. Az elkövetkezendő hónapokban a „restaurálási” feladatokkal kell megbirkózzak, hogy a végeredmény egy kellemes és szép lakóautó legyen tisztességesen felszerelve amivel csak kell! Talán a jövő idényre el is készül, hogy feledhetetlen élményekkel ajándékozhasson meg bennünket. Baráti üdvözlettel… fatti :smt039[/quote]
Szeva Fatti !
Őszinte Gratula !
Szorítok, hogy minnél előbb elkészüljön a Csigusz !
Én még kaparok, de egyszer én is beállok a sorba.Hajrá !
2014.10.30.-15:04 #45237Tisztelt Klubtársak! Ezúton szeretném megköszönni az értékes hozzászólásokat! A „csigavásárlás” megtörtént. Az elkövetkezendő hónapokban a „restaurálási” feladatokkal kell megbirkózzak, hogy a végeredmény egy kellemes és szép lakóautó legyen tisztességesen felszerelve amivel csak kell! Talán a jövő idényre el is készül, hogy feledhetetlen élményekkel ajándékozhasson meg bennünket. Baráti üdvözlettel… fatti :smt039
2014.10.26.-00:09 #45189[quote=”fatti” post=43966]Tisztelt Klubtársak! Az elkövetkezendő napokban szeretném megvásárolni első lakóautónkat. Választásunk egy 19 éves integrált Hymer csigára esett. Mindazt, amit egy autóvásárlásnál állapotfelmérés gyanánt meg szoktunk vizsgálni, azokkal a kritériumokkal elboldogulok. Viszont a felépítmény átnézésével kapcsolatosan egy dolog nem hagy nyugodni. Ez nem más, mint a falak nedvesedése, dohosodása és azok „felpuhulása”. Nem pár évre tervezem ezt az autót és hát már ma sem egy „fiatal csirkéről” van szó (sajnos a családi büdzsé nem engedi egy új példány beiktatását), kompromisszumot kell kössek…
Tanácsot szeretnék kérni, hogyan lehet ezeket a hibákat egy autón felderíteni, a kár mértékét megállapítani és annak várható költségeit tervezni? Ki lehet ezt valahogyan szárítani és rendbe hozni? Nem igazán szeretnék egy hatalmas problémát vásárolni, főleg nem úgy, hogy az eladó bizonygatni fogja, hogy a kiszemelt csiga teljesen kifogástalan! Megköszönve előre is a figyelmet és a megtisztelő válaszokat… fatti[/quote]Javítani mindent lehet, csak kérdés, hogy megéri-e? Egy szétrohadt, penészes felépítményt megjavítani rengeteg munkával, és borsos anyagköltséggel jár. Sok szabadidőt, utánajárást, és szaktudást igényel. Gombokért kéne adniuk a járgányt, hogy megérje foglalkozni vele. Úgy számolj, hogy könnyedén 1-2 milliós kiadással is járhat a felújítás, viszont, ha valaki szakszerűen, és jól végzi a munkát, akkor a csiga újabb 20 évre használható lehet.
Arra azért ne számíts, hogy huszon éves lakóautót találsz gyári állapotban. Ez a hol volt, hol nem volt kategória. Mindig számolj arra, hogy egy koros csigára kell költeni a vételáron felül is. Amennyiben nem szeretnél beletenyerelni egy deficites vételbe, mindenképpen vigyél magaddal hozzá értő személyt. Az sem 100 %, de egy gyakorlott szem hamarabb észreveszi a hibákat, amik ha nem tragikusan nagyok, alkuhelyzetbe hoznak.2014.10.25.-17:50 #45188[quote=”fatti” post=43966]Tisztelt Klubtársak! Az elkövetkezendő napokban szeretném megvásárolni első lakóautónkat. Választásunk egy 19 éves integrált Hymer csigára esett. Mindazt, amit egy autóvásárlásnál állapotfelmérés gyanánt meg szoktunk vizsgálni, azokkal a kritériumokkal elboldogulok. Viszont a felépítmény átnézésével kapcsolatosan egy dolog nem hagy nyugodni. Ez nem más, mint a falak nedvesedése, dohosodása és azok „felpuhulása”. Nem pár évre tervezem ezt az autót és hát már ma sem egy „fiatal csirkéről” van szó (sajnos a családi büdzsé nem engedi egy új példány beiktatását), kompromisszumot kell kössek…
Tanácsot szeretnék kérni, hogyan lehet ezeket a hibákat egy autón felderíteni, a kár mértékét megállapítani és annak várható költségeit tervezni? Ki lehet ezt valahogyan szárítani és rendbe hozni? Nem igazán szeretnék egy hatalmas problémát vásárolni, főleg nem úgy, hogy az eladó bizonygatni fogja, hogy a kiszemelt csiga teljesen kifogástalan! Megköszönve előre is a figyelmet és a megtisztelő válaszokat… fatti[/quote]Ha már bent is láthatóak a beázás nyomai, az azt jelenti, hogy a belső szerkezete valószínűleg teljesen szétázott. Az ilyen javítást csak úgy lehet elvégezni, ha teljesen szét van szedve a lakóautó és utána újra építve. Ez nagyon nagyon költséges megoldás. Ha nem akarsz magadnak nagy problémát, akkor én is azt javaslom, hogy ne vedd meg.
2014.10.25.-16:58 #45187[quote=”fatti” post=43966]Tisztelt Klubtársak! Az elkövetkezendő napokban szeretném megvásárolni első lakóautónkat. Választásunk egy 19 éves integrált Hymer csigára esett. Mindazt, amit egy autóvásárlásnál állapotfelmérés gyanánt meg szoktunk vizsgálni, azokkal a kritériumokkal elboldogulok. Viszont a felépítmény átnézésével kapcsolatosan egy dolog nem hagy nyugodni. Ez nem más, mint a falak nedvesedése, dohosodása és azok „felpuhulása”. Nem pár évre tervezem ezt az autót és hát már ma sem egy „fiatal csirkéről” van szó (sajnos a családi büdzsé nem engedi egy új példány beiktatását), kompromisszumot kell kössek…
Tanácsot szeretnék kérni, hogyan lehet ezeket a hibákat egy autón felderíteni, a kár mértékét megállapítani és annak várható költségeit tervezni? Ki lehet ezt valahogyan szárítani és rendbe hozni? Nem igazán szeretnék egy hatalmas problémát vásárolni, főleg nem úgy, hogy az eladó bizonygatni fogja, hogy a kiszemelt csiga teljesen kifogástalan! Megköszönve előre is a figyelmet és a megtisztelő válaszokat… fatti[/quote]Szia! Én biztos, hogy nem venném meg!!! Mikor vettem az enyémet én is néztem jó pár ilyen beazott, dohos , szétrodhatt csigát.
A javítására van nálam hozzáértőbb, de mint építész mondom, hogy a már elázott szigetelőanyag elvesziti a szigetelő képessegenek nagy részét,ma szagokat viszont, nem, az ott marad. A belső burkolat vetemedik, hullamos lesz.
A javitása szerintem horror. Nem tudom mennyiért vennéd, de számold hozzá a felújítas költségét is. Lehet, hogy igy már lehet venni valami gusztusos darabot. A beázás oka is kerdéses. Lehet karambol oka, amit nem tudtak korrektül javitani. Még ez a gond is rád varna. A csigák lelke a felepítmény!
Üdv: E.G.2014.10.25.-15:44 #45183Tisztelt Klubtársak! Az elkövetkezendő napokban szeretném megvásárolni első lakóautónkat. Választásunk egy 19 éves integrált Hymer csigára esett. Mindazt, amit egy autóvásárlásnál állapotfelmérés gyanánt meg szoktunk vizsgálni, azokkal a kritériumokkal elboldogulok. Viszont a felépítmény átnézésével kapcsolatosan egy dolog nem hagy nyugodni. Ez nem más, mint a falak nedvesedése, dohosodása és azok „felpuhulása”. Nem pár évre tervezem ezt az autót és hát már ma sem egy „fiatal csirkéről” van szó (sajnos a családi büdzsé nem engedi egy új példány beiktatását), kompromisszumot kell kössek…
Tanácsot szeretnék kérni, hogyan lehet ezeket a hibákat egy autón felderíteni, a kár mértékét megállapítani és annak várható költségeit tervezni? Ki lehet ezt valahogyan szárítani és rendbe hozni? Nem igazán szeretnék egy hatalmas problémát vásárolni, főleg nem úgy, hogy az eladó bizonygatni fogja, hogy a kiszemelt csiga teljesen kifogástalan! Megköszönve előre is a figyelmet és a megtisztelő válaszokat… fatti2014.10.15.-19:17 #45132[quote=”Kerti” post=43842][quote=”csendi” post=43839]1998-as evjaratu Ducato alvazu CI Elegant 380 felepitmenyü lakoautom van. Vonohorgot szeretnek ra szereltetni. Megrendeltük a tipushoz passzolo vonohorgot, de kiderült, hogy a felepitmeny kb. 1 meterrel hosszabb mint az alvaz, igy siman nem lehet ra felszerelni. Kellene valami hosszabbito adapter amivel az alvazhoz csatlakozna. Van ötlet, hogyan oldhato meg a problema?[/quote]
Ezek szerint nem a felépítményhez rendeltétek, hanem az alvázhoz.
Ezt úgy kell rendelni, hogy a pontos felépítmény típushoz rendeled és még ekkor is szokott a gyártó kérni egy két méretet pontosítás végett.A lakóautóhoz való vonóhorgok másabbak mint a gyári Ducato-hoz való, mivel itt a felépítmény túlnyúlik az alvázon, és a segédalvázhoz nem lehet vonóhorgot rögzíteni.[/quote]
Talaltam közben, meg is rendeltem mar. Nem olcso mulatsag (de mi olcso manapsag?)
2014.10.15.-19:05 #45131Ez sem egy rossz ötlet és garantáltan olcsóbb is. Ki lehet mondani a Kempingvilágos árat, de inkább hívd fel az Andrást (+36 20 922 8879), mert ezt Ő még élvezi is, én meg nem emlékszem rá 😀
[quote=”repi” post=43915][quote=”wave71″ post=43914]Végignéztem az oldalt, de sajnos nem találtam megfelelő kéder gumit….ki lehet mondani a Kempingvilág-os árat? Ezt méterre árulják?[/quote]
Szia!
Megkérdezzem neked Érden a Lakókocsiparkban van e jó állapotú bontott ajtó kéder gumi??[/quote]
2014.10.15.-16:49 #45130[quote=”wave71″ post=43914]Végignéztem az oldalt, de sajnos nem találtam megfelelő kéder gumit….ki lehet mondani a Kempingvilág-os árat? Ezt méterre árulják?[/quote]
Mielőtt beérsz Vácra Pestről van egy nagy lakókocsi bontó. Én hegyekben láttam kedergumi kupacot. Próbáld meg ott is.
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.