-
IndítottaTémakör
-
2017.02.10.-12:53 #51379
[quote=”NagyPapa” post=49328]Nagyon kicsii méretben a FINDER cégnek, van egy a relé mellé bedugható univerzális, mikrokapcsolókkal programozható időreléje, amely már 12 Volt-tól műkszik..[/quote]
Köszi. Olyan relét nem ismersz ami nem rugó ellenében kapcsol, hanem egyik oldalról átbillent a másikra és egyik állásában sem fogyaszt folyamatosan áramot? Lakóautóban az áram ugye nagy kincs és egy hosszabb tábvú vezérlésnél nem jó ha a sima relét hasznájuk, mert akkor az folyamatosan fogyasztja az áramot a behúzott állapotban. Természetesen 12V-os érdekelne, a ráadás, hogy jó lenne, ha nagy ampert tudna. Lehet, hogy túl sokat akarok 😀
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2017.02.11.-20:50 #51393
[quote=”TG” post=49344]Értem! 🙂
Én lehet, hogy nem bonyolítanám. Egy elforgatható áramtalanító kapcsolót, mechanikusan vezérelnék egy központi zár motorral, vagy két önindító behúzó relével. Ezt, akár kombinálhatod egy távirányítóval is, mint a központi zárat. Egyszerű, nem drága és megmaradna a mechanikus kapcsolás lehetősége is. Ha nagyon eldugott helyen van, egy bovdennel, mechanikusan is vezérelhető maradhatna. Ezt alkalmaztuk a versenyautóknál is, hogy mentés esetén, a mentők is áramtalanítani tudják az autót.
??? :)[/quote]Micsoda ötletek. Köszi.
2017.02.11.-20:49 #51392[quote=”woodoopilot” post=49343]Tetszik az ötleted, vannak ilyen 100A-es reléim, majd megmérem, mennyi a tekercs áramfelvétele:
http://webaruhaz.fervill.hu/cikk/893-altalanos-rele–12v-100a–4-lab-(2-csavaros)-RL18012.html
Esetleg egy egyenáramú megszakítót nem lenne jó beépíteni az akku mellé? Az is lekapcsolható, ha áramtalanítani akarunk, zárlat esetén meg automatikusan lekapcsolna:
A 100 A-es sima relét használjuk és ráadásul pont a Fer-Vill-től vesszük, de annak az a baja, hogy behúzott állapotban állandóan fogyaszt. A menetközbeni töltésnél a két akku összekapcsolására jó, mert ott elenyésző a veszteség és pont töltéskor van fogyasztása.
A másik pedig nem jó, mert azt is manuálisan lehet csak ki be kapcsolni arra pedig van nagy manuális kapcsoló, a zárlat miatt pedig van központi biztosíték. A legnagyobb gondja pedig, hogy nem lehet vastag vezetéket belekötni.
2017.02.11.-16:35 #51391[quote=”Kerti” post=49340][quote=”TG” post=49337]Mihez kellene és mekkora? 🙂
Ez vezérléshez jó. Nagy áramhoz használj kapcsolórelét, ami(ke)t ezzel vezérelhetsz!
Ott már nem a kapcsolórelé fogyasztása lesz a meghatározó. :)[/quote]Több ötletem is van, de a kiinduló pont az volt, hogy a fő áramtalanítást meg lehessen oldani egy nyomógombbal. Az akku után egyből beteszünk egy áramtalanító kapcsolót amivel konkrétan úgy lehet áramtalanítani a lakóautót, mintha levennénk az aksi sarut. Ezzel megoldódik a tűzvédelmi főkapcsoló szerepe is, de az akkut is tökéletesen lehet védeni a nem használt időszakokban. Annyi hátránya van, hogy midnig az akku közelébe kell tenni, hogy értelme legyen, az pedig általában valami eldugott helyen van. Ezt a kapcsolót lenne elegánsabb kiváltani egy relével, de úgy, hogy többlet áramfogyasztás ne legyen. Ehhez legalább egy 100A-os relé kellene biztonságosan.[/quote]
Értem! 🙂
Én lehet, hogy nem bonyolítanám. Egy elforgatható áramtalanító kapcsolót, mechanikusan vezérelnék egy központi zár motorral, vagy két önindító behúzó relével. Ezt, akár kombinálhatod egy távirányítóval is, mint a központi zárat. Egyszerű, nem drága és megmaradna a mechanikus kapcsolás lehetősége is. Ha nagyon eldugott helyen van, egy bovdennel, mechanikusan is vezérelhető maradhatna. Ezt alkalmaztuk a versenyautóknál is, hogy mentés esetén, a mentők is áramtalanítani tudják az autót.
??? 🙂2017.02.11.-16:12 #51390[quote=”Kerti” post=49340] Az akku után egyből beteszünk egy áramtalanító kapcsolót amivel konkrétan úgy lehet áramtalanítani a lakóautót, mintha levennénk az aksi sarut. Ezzel megoldódik a tűzvédelmi főkapcsoló szerepe is, de az akkut is tökéletesen lehet védeni a nem használt időszakokban. Annyi hátránya van, hogy midnig az akku közelébe kell tenni, hogy értelme legyen, az pedig általában valami eldugott helyen van. Ezt a kapcsolót lenne elegánsabb kiváltani egy relével, de úgy, hogy többlet áramfogyasztás ne legyen. Ehhez legalább egy 100A-os relé kellene biztonságosan.[/quote]
Tetszik az ötleted, vannak ilyen 100A-es reléim, majd megmérem, mennyi a tekercs áramfelvétele:
http://webaruhaz.fervill.hu/cikk/893-altalanos-rele–12v-100a–4-lab-(2-csavaros)-RL18012.html
Esetleg egy egyenáramú megszakítót nem lenne jó beépíteni az akku mellé? Az is lekapcsolható, ha áramtalanítani akarunk, zárlat esetén meg automatikusan lekapcsolna:
2017.02.11.-11:38 #51389[quote=”Kerti” post=49333][quote=”NagyPapa” post=49328]Nagyon kicsii méretben a FINDER cégnek, van egy a relé mellé bedugható univerzális, mikrokapcsolókkal programozható időreléje, amely már 12 Volt-tól műkszik..[/quote]
Köszi. Olyan relét nem ismersz ami nem rugó ellenében kapcsol, hanem egyik oldalról átbillent a másikra és egyik állásában sem fogyaszt folyamatosan áramot? Lakóautóban az áram ugye nagy kincs és egy hosszabb tábvú vezérlésnél nem jó ha a sima relét hasznájuk, mert akkor az folyamatosan fogyasztja az áramot a behúzott állapotban. Természetesen 12V-os érdekelne, a ráadás, hogy jó lenne, ha nagy ampert tudna. Lehet, hogy túl sokat akarok :D[/quote]
Létezik ilyen relé. Én már szereltem be. Két tekercses, elég csak egy pár tized másodpercig feszültséget adni a tekercsnek és utána nem kell feszültség alatt tartani. Egy közös érintkezője és két kimenete van attól függ melyik felére kapcsolsz villanyt arra kapcsol.
Ablakzár kimaró gépbe építettem irányváltónak. egy-egy nyomógombbal tudta kiválasztani a kezelő az aktuális munkafázist.
Bipoláris relé a neve. Én 24V egyen feszültségűt használtam. egy pár érintkezője volt…
Megpróbálom majd a régi kapcsolási rajzaim közt megkeresni, azon rajta van a típus és a gyártó is.
A neten nem találtam, de típus alapján biztosan meglesz. Reméljük 12V-os is létezik.
De ez 100A-t biztosan nem tud…2017.02.11.-02:51 #51388Áthelyeztem ide a hozzászólásokat, hiszen ez már nagyon nem a vízrendszerhez tartozik.
2017.02.11.-02:29 #51387[quote=”TG” post=49337]Mihez kellene és mekkora? 🙂
Ez vezérléshez jó. Nagy áramhoz használj kapcsolórelét, ami(ke)t ezzel vezérelhetsz!
Ott már nem a kapcsolórelé fogyasztása lesz a meghatározó. :)[/quote]Több ötletem is van, de a kiinduló pont az volt, hogy a fő áramtalanítást meg lehessen oldani egy nyomógombbal. Az akku után egyből beteszünk egy áramtalanító kapcsolót amivel konkrétan úgy lehet áramtalanítani a lakóautót, mintha levennénk az aksi sarut. Ezzel megoldódik a tűzvédelmi főkapcsoló szerepe is, de az akkut is tökéletesen lehet védeni a nem használt időszakokban. Annyi hátránya van, hogy midnig az akku közelébe kell tenni, hogy értelme legyen, az pedig általában valami eldugott helyen van. Ezt a kapcsolót lenne elegánsabb kiváltani egy relével, de úgy, hogy többlet áramfogyasztás ne legyen. Ehhez legalább egy 100A-os relé kellene biztonságosan.
2017.02.11.-00:48 #51385Én is ilyet keresek, ezek szerint már ketten….
[quote=”Kerti” post=49333][quote=”NagyPapa” post=49328]Nagyon kicsii méretben a FINDER cégnek, van egy a relé mellé bedugható univerzális, mikrokapcsolókkal programozható időreléje, amely már 12 Volt-tól műkszik..[/quote]
Köszi. Olyan relét nem ismersz ami nem rugó ellenében kapcsol, hanem egyik oldalról átbillent a másikra és egyik állásában sem fogyaszt folyamatosan áramot? Lakóautóban az áram ugye nagy kincs és egy hosszabb tábvú vezérlésnél nem jó ha a sima relét hasznájuk, mert akkor az folyamatosan fogyasztja az áramot a behúzott állapotban. Természetesen 12V-os érdekelne, a ráadás, hogy jó lenne, ha nagy ampert tudna. Lehet, hogy túl sokat akarok :D[/quote]
2017.02.10.-16:28 #51384Mihez kellene és mekkora? 🙂
Ez vezérléshez jó. Nagy áramhoz használj kapcsolórelét, ami(ke)t ezzel vezérelhetsz!
Ott már nem a kapcsolórelé fogyasztása lesz a meghatározó. 🙂2017.02.10.-15:28 #51383[quote=”TG” post=49334]Valami hasonlóra gondolsz?
https://www.soselectronic.hu/articles/fujitsu/fujitsu-bistabil-fujitsu-rele-minimalis-fogyasztassal-955%5B/quote%5DA működési elvét tekintve igen, de ez nagyon pici. Valami combosabbat keresek.
2017.02.10.-13:14 #51380[quote=”Kerti” post=49333][quote=”NagyPapa” post=49328]Nagyon kicsii méretben a FINDER cégnek, van egy a relé mellé bedugható univerzális, mikrokapcsolókkal programozható időreléje, amely már 12 Volt-tól műkszik..[/quote]
Köszi. Olyan relét nem ismersz ami nem rugó ellenében kapcsol, hanem egyik oldalról átbillent a másikra és egyik állásában sem fogyaszt folyamatosan áramot? Lakóautóban az áram ugye nagy kincs és egy hosszabb tábvú vezérlésnél nem jó ha a sima relét hasznájuk, mert akkor az folyamatosan fogyasztja az áramot a behúzott állapotban. Természetesen 12V-os érdekelne, a ráadás, hogy jó lenne, ha nagy ampert tudna. Lehet, hogy túl sokat akarok :D[/quote]
Valami hasonlóra gondolsz?
https://www.soselectronic.hu/articles/fujitsu/fujitsu-bistabil-fujitsu-rele-minimalis-fogyasztassal-955 -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.