Főoldal Fórumok Lakóautók 12 Voltos rendszer

Legutóbb frissítette TG 8 years, 4 months telt el
7angok
36 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #51379
    Kerti
    Adminisztrátor

      [quote=”NagyPapa” post=49328]Nagyon kicsii méretben a FINDER cégnek, van egy a relé mellé bedugható univerzális, mikrokapcsolókkal programozható időreléje, amely már 12 Volt-tól műkszik..[/quote]

      Köszi. Olyan relét nem ismersz ami nem rugó ellenében kapcsol, hanem egyik oldalról átbillent a másikra és egyik állásában sem fogyaszt folyamatosan áramot? Lakóautóban az áram ugye nagy kincs és egy hosszabb tábvú vezérlésnél nem jó ha a sima relét hasznájuk, mert akkor az folyamatosan fogyasztja az áramot a behúzott állapotban. Természetesen 12V-os érdekelne, a ráadás, hogy jó lenne, ha nagy ampert tudna. Lehet, hogy túl sokat akarok 😀

    • Szerző
      Válasz
    • #51393
      Kerti
      Adminisztrátor

        [quote=”TG” post=49344]Értem! 🙂
        Én lehet, hogy nem bonyolítanám. Egy elforgatható áramtalanító kapcsolót, mechanikusan vezérelnék egy központi zár motorral, vagy két önindító behúzó relével. Ezt, akár kombinálhatod egy távirányítóval is, mint a központi zárat. Egyszerű, nem drága és megmaradna a mechanikus kapcsolás lehetősége is. Ha nagyon eldugott helyen van, egy bovdennel, mechanikusan is vezérelhető maradhatna. Ezt alkalmaztuk a versenyautóknál is, hogy mentés esetén, a mentők is áramtalanítani tudják az autót.
        ??? :)[/quote]

        Micsoda ötletek. Köszi.

        #51392
        Kerti
        Adminisztrátor

          [quote=”woodoopilot” post=49343]Tetszik az ötleted, vannak ilyen 100A-es reléim, majd megmérem, mennyi a tekercs áramfelvétele:

          http://webaruhaz.fervill.hu/cikk/893-altalanos-rele–12v-100a–4-lab-(2-csavaros)-RL18012.html

          Esetleg egy egyenáramú megszakítót nem lenne jó beépíteni az akku mellé? Az is lekapcsolható, ha áramtalanítani akarunk, zárlat esetén meg automatikusan lekapcsolna:

          https://shop.traconelectric.com/product/DC1C63/Egyenaramu-kismegszakito-PV-rendszerekhez–1-polus–C-kar-63A–220V-DC%5B/quote%5D

          A 100 A-es sima relét használjuk és ráadásul pont a Fer-Vill-től vesszük, de annak az a baja, hogy behúzott állapotban állandóan fogyaszt. A menetközbeni töltésnél a két akku összekapcsolására jó, mert ott elenyésző a veszteség és pont töltéskor van fogyasztása.

          A másik pedig nem jó, mert azt is manuálisan lehet csak ki be kapcsolni arra pedig van nagy manuális kapcsoló, a zárlat miatt pedig van központi biztosíték. A legnagyobb gondja pedig, hogy nem lehet vastag vezetéket belekötni.

          #51391
          TG
          Felhasználó

            [quote=”Kerti” post=49340][quote=”TG” post=49337]Mihez kellene és mekkora? 🙂
            Ez vezérléshez jó. Nagy áramhoz használj kapcsolórelét, ami(ke)t ezzel vezérelhetsz!
            Ott már nem a kapcsolórelé fogyasztása lesz a meghatározó. :)[/quote]

            Több ötletem is van, de a kiinduló pont az volt, hogy a fő áramtalanítást meg lehessen oldani egy nyomógombbal. Az akku után egyből beteszünk egy áramtalanító kapcsolót amivel konkrétan úgy lehet áramtalanítani a lakóautót, mintha levennénk az aksi sarut. Ezzel megoldódik a tűzvédelmi főkapcsoló szerepe is, de az akkut is tökéletesen lehet védeni a nem használt időszakokban. Annyi hátránya van, hogy midnig az akku közelébe kell tenni, hogy értelme legyen, az pedig általában valami eldugott helyen van. Ezt a kapcsolót lenne elegánsabb kiváltani egy relével, de úgy, hogy többlet áramfogyasztás ne legyen. Ehhez legalább egy 100A-os relé kellene biztonságosan.[/quote]

            Értem! 🙂
            Én lehet, hogy nem bonyolítanám. Egy elforgatható áramtalanító kapcsolót, mechanikusan vezérelnék egy központi zár motorral, vagy két önindító behúzó relével. Ezt, akár kombinálhatod egy távirányítóval is, mint a központi zárat. Egyszerű, nem drága és megmaradna a mechanikus kapcsolás lehetősége is. Ha nagyon eldugott helyen van, egy bovdennel, mechanikusan is vezérelhető maradhatna. Ezt alkalmaztuk a versenyautóknál is, hogy mentés esetén, a mentők is áramtalanítani tudják az autót.
            ??? 🙂

            #51390
            woodoopilot
            Felhasználó

              [quote=”Kerti” post=49340] Az akku után egyből beteszünk egy áramtalanító kapcsolót amivel konkrétan úgy lehet áramtalanítani a lakóautót, mintha levennénk az aksi sarut. Ezzel megoldódik a tűzvédelmi főkapcsoló szerepe is, de az akkut is tökéletesen lehet védeni a nem használt időszakokban. Annyi hátránya van, hogy midnig az akku közelébe kell tenni, hogy értelme legyen, az pedig általában valami eldugott helyen van. Ezt a kapcsolót lenne elegánsabb kiváltani egy relével, de úgy, hogy többlet áramfogyasztás ne legyen. Ehhez legalább egy 100A-os relé kellene biztonságosan.[/quote]

              Tetszik az ötleted, vannak ilyen 100A-es reléim, majd megmérem, mennyi a tekercs áramfelvétele:

              http://webaruhaz.fervill.hu/cikk/893-altalanos-rele–12v-100a–4-lab-(2-csavaros)-RL18012.html

              Esetleg egy egyenáramú megszakítót nem lenne jó beépíteni az akku mellé? Az is lekapcsolható, ha áramtalanítani akarunk, zárlat esetén meg automatikusan lekapcsolna:

              https://shop.traconelectric.com/product/DC1C63/Egyenaramu-kismegszakito-PV-rendszerekhez–1-polus–C-kar-63A–220V-DC

              #51389
              Srychy
              Felhasználó

                [quote=”Kerti” post=49333][quote=”NagyPapa” post=49328]Nagyon kicsii méretben a FINDER cégnek, van egy a relé mellé bedugható univerzális, mikrokapcsolókkal programozható időreléje, amely már 12 Volt-tól műkszik..[/quote]

                Köszi. Olyan relét nem ismersz ami nem rugó ellenében kapcsol, hanem egyik oldalról átbillent a másikra és egyik állásában sem fogyaszt folyamatosan áramot? Lakóautóban az áram ugye nagy kincs és egy hosszabb tábvú vezérlésnél nem jó ha a sima relét hasznájuk, mert akkor az folyamatosan fogyasztja az áramot a behúzott állapotban. Természetesen 12V-os érdekelne, a ráadás, hogy jó lenne, ha nagy ampert tudna. Lehet, hogy túl sokat akarok :D[/quote]

                Létezik ilyen relé. Én már szereltem be. Két tekercses, elég csak egy pár tized másodpercig feszültséget adni a tekercsnek és utána nem kell feszültség alatt tartani. Egy közös érintkezője és két kimenete van attól függ melyik felére kapcsolsz villanyt arra kapcsol.
                Ablakzár kimaró gépbe építettem irányváltónak. egy-egy nyomógombbal tudta kiválasztani a kezelő az aktuális munkafázist.
                Bipoláris relé a neve. Én 24V egyen feszültségűt használtam. egy pár érintkezője volt…
                Megpróbálom majd a régi kapcsolási rajzaim közt megkeresni, azon rajta van a típus és a gyártó is.
                A neten nem találtam, de típus alapján biztosan meglesz. Reméljük 12V-os is létezik.
                De ez 100A-t biztosan nem tud…

                #51388
                Kerti
                Adminisztrátor

                  Áthelyeztem ide a hozzászólásokat, hiszen ez már nagyon nem a vízrendszerhez tartozik.

                  #51387
                  Kerti
                  Adminisztrátor

                    [quote=”TG” post=49337]Mihez kellene és mekkora? 🙂
                    Ez vezérléshez jó. Nagy áramhoz használj kapcsolórelét, ami(ke)t ezzel vezérelhetsz!
                    Ott már nem a kapcsolórelé fogyasztása lesz a meghatározó. :)[/quote]

                    Több ötletem is van, de a kiinduló pont az volt, hogy a fő áramtalanítást meg lehessen oldani egy nyomógombbal. Az akku után egyből beteszünk egy áramtalanító kapcsolót amivel konkrétan úgy lehet áramtalanítani a lakóautót, mintha levennénk az aksi sarut. Ezzel megoldódik a tűzvédelmi főkapcsoló szerepe is, de az akkut is tökéletesen lehet védeni a nem használt időszakokban. Annyi hátránya van, hogy midnig az akku közelébe kell tenni, hogy értelme legyen, az pedig általában valami eldugott helyen van. Ezt a kapcsolót lenne elegánsabb kiváltani egy relével, de úgy, hogy többlet áramfogyasztás ne legyen. Ehhez legalább egy 100A-os relé kellene biztonságosan.

                    #51385
                    gattila
                    Felhasználó

                      Én is ilyet keresek, ezek szerint már ketten….

                      [quote=”Kerti” post=49333][quote=”NagyPapa” post=49328]Nagyon kicsii méretben a FINDER cégnek, van egy a relé mellé bedugható univerzális, mikrokapcsolókkal programozható időreléje, amely már 12 Volt-tól műkszik..[/quote]

                      Köszi. Olyan relét nem ismersz ami nem rugó ellenében kapcsol, hanem egyik oldalról átbillent a másikra és egyik állásában sem fogyaszt folyamatosan áramot? Lakóautóban az áram ugye nagy kincs és egy hosszabb tábvú vezérlésnél nem jó ha a sima relét hasznájuk, mert akkor az folyamatosan fogyasztja az áramot a behúzott állapotban. Természetesen 12V-os érdekelne, a ráadás, hogy jó lenne, ha nagy ampert tudna. Lehet, hogy túl sokat akarok :D[/quote]

                      #51384
                      TG
                      Felhasználó

                        Mihez kellene és mekkora? 🙂
                        Ez vezérléshez jó. Nagy áramhoz használj kapcsolórelét, ami(ke)t ezzel vezérelhetsz!
                        Ott már nem a kapcsolórelé fogyasztása lesz a meghatározó. 🙂

                        #51383
                        Kerti
                        Adminisztrátor

                          [quote=”TG” post=49334]Valami hasonlóra gondolsz?
                          https://www.soselectronic.hu/articles/fujitsu/fujitsu-bistabil-fujitsu-rele-minimalis-fogyasztassal-955%5B/quote%5D

                          A működési elvét tekintve igen, de ez nagyon pici. Valami combosabbat keresek.

                          #51380
                          TG
                          Felhasználó

                            [quote=”Kerti” post=49333][quote=”NagyPapa” post=49328]Nagyon kicsii méretben a FINDER cégnek, van egy a relé mellé bedugható univerzális, mikrokapcsolókkal programozható időreléje, amely már 12 Volt-tól műkszik..[/quote]

                            Köszi. Olyan relét nem ismersz ami nem rugó ellenében kapcsol, hanem egyik oldalról átbillent a másikra és egyik állásában sem fogyaszt folyamatosan áramot? Lakóautóban az áram ugye nagy kincs és egy hosszabb tábvú vezérlésnél nem jó ha a sima relét hasznájuk, mert akkor az folyamatosan fogyasztja az áramot a behúzott állapotban. Természetesen 12V-os érdekelne, a ráadás, hogy jó lenne, ha nagy ampert tudna. Lehet, hogy túl sokat akarok :D[/quote]

                            Valami hasonlóra gondolsz?
                            https://www.soselectronic.hu/articles/fujitsu/fujitsu-bistabil-fujitsu-rele-minimalis-fogyasztassal-955

                          11 hozzászólás megtekintése - 26-36 / 36

                          You must be logged in to reply to this topic.