-
IndítottaTémakör
-
2008.07.02.-12:35 #9930
Előre elmondom hogy nagyon kezdő vagyok lakoautó témában és volna pár olyan kérdésem amin egyesek jót fognak derülni,tessék:A fedélzeti akum egy 12V85Ah az anyós ülés alatt,nem vettem ki a télen,természetesen lemerült 0-ra.Ha rácsatlakozok 220V-ra külső kábellel,mennyi idő alatt kellene feltöltődjön?Ez tényleg feltőltődik vagy jobb ha kioperálom a trónus alól és a garázsban rendes töltőre teszem? 🙁 Ugyanis most semmmi sem működik a kocsiban csak a TV melyet egy szivargyújtó szerü valamibe kell bedugni a munkapulton….Ez hogy lehet?Nem ugyanarra van rákötve?Lehet ilyen?Nem szükséges nagyobb aku ide?Elég ez a 85 Ah?A beltéri egységem a TV hez meg nem műküödött,az valószinű hogy a másik körre lenne kötve?Tudna valaki tanácsot adni?Előre is köszönöm.Üdvözlet mindenkinek. 🙁
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2023.05.24.-00:08 #60804
Üdv! Régebben is felmerült ez kérdésként, jó lenne hallani a tapsztalataitokat, véleményeteket.
1996-os Dethleffs felépjtményem van, még mindig az eredeti, gyári töltő muzsikál a járgányban, amikor 220V-os hálózatra csatlakozom. (Mellé még van erősítésként egy 200 wattos napelem panel).
Fedélzeti akksi: https://www.auto-motor-akkumulator.hu/Rocket-munka-akkumulator-12V-82Ah-bal
Amikor a hálózatra csatlakozom, akkor mind az indító akksi, mind a fedélzeti akksi 15V vagy kicsit afeletti feszültséget mutat töltés közben. Attól félek, hogy túlsülnek.
Az indítóakksinál még nem gond, le tudom kapni a sarut, ha hosszabb ideig állunk és hálózaton vagyunk, viszont a másiknál ez nem megoldás.Úgy általánosságban véve is tudni szeretném, hogy kinyírhatja-e ez az akksikat, vagy sem, és bízhatok a régi töltőben?
Vagy hogy van-e olyan akksi, amelyik megbirkózik a 15V-os feszültséggel a töltés során?Köszönöm a segítséget!
2023.05.03.-15:34 #60771Megtaláltam, valóban az a biztosíték volt, köszönöm a tippet! De nem lengő nálam, hanem egy kis dobozka van mindkét akkunak, persze külön helyeken, nehéz volt megtalálni. A munka akksinak a szekrény aljában, a lemez alatt, az autó akksinak meg a bojler mellett a pad alatt. így néz ki.
Kösziii!Attachments:2023.05.03.-12:46 #60769Nekem a vezetéken van, „lengő” biztosíték az aksi előtt.
2023.05.03.-12:22 #60768Köszi! Próbálom felfedezni. Nálad ez a biztosíték valahol az akksi körül van, vezetéken, vagy panelen?
2023.05.03.-12:19 #60767Szia!
Ugyan ez volt a problémám. Ha 220-ra van kötve az autó, jelen esetben azért mutat, mert a töltőáramot „látja” az akkut nem. Van egy biztosíték közvetlenül az akkumulátor után, vélhetően az ment ki, vagy a töltő vezeték nincs csatlakoztatva az aksihoz.2023.05.03.-12:10 #60766Sziasztok. Van egy akksis problémám. Kicseréltem az autó akkumulátorát, mert kellett. Minden rendben, töltés van, 220-ról is tölt, de a lakóban lévő vezérlő panel azt jelzi, hogy az akksi lemerült. Előtte mutatta rendesen, most csak ha töltésen van 220-ra kötve akkor mutatja, utána leesik mintha nem lenne feltöltve. Hol keressem a hibát? Mit rontottam el esetleg a csere alkalmával?
Mondom a típust, hátha valaki találkozott hasonlóval: Ford Transit/Chausson Flash S3 2010. Csatolom a képeket a töltőről, a 12V tábláról (kibontva) és a vezérlőpanelről.
Köszi előre is ha tudtok segíteni!Attachments:2023.03.13.-16:47 #60716[quote=”Boti68″ post=57490]Az akku tárolási helye szinte mindegy…
A 12v betáp helyét kéne megtalálni. Anno a lakókocsiban magam csatlakoztattam, de az sokkal egyszerűbb rendszer volt.
Itt valószínűleg oda valahova kell majd, ahová a (most épp használaton kívüli) akku töltő van rögzítve. Onnan mennek a vezetékek a 12v rendszer vezérlő paneljébe.[/quote]
Szia!
Nem igazán értem, de ha a motortérben 2 akksi van lehet az egyik indító, a másik fedélzeti, vagy munka kinek hogy tetszik. Az indítóról lehet indítani a az autót a másikról nem. Ha ki akarod választani melyik melyik vedd le az egyikről, majd a másikról a sarut és próbálj meg indítózni. Már tudod is melyik melyik. Ha az egyik fedélzeti aksi meg van a hálózati csatlakozási pontod. Ha az agm akksit akarod bekötni kell egy másodlagos töltésvezérlő relé, amit az indító aksira kell kötni a mellékelt rajza szerint.
Fontos azonban, hogy ha van fedélzeti hagyományos ólom akksid azt síimán nem kötheted össze az agm aksiddal.2023.01.27.-16:44 #60670Az akku tárolási helye szinte mindegy…
A 12v betáp helyét kéne megtalálni. Anno a lakókocsiban magam csatlakoztattam, de az sokkal egyszerűbb rendszer volt.
Itt valószínűleg oda valahova kell majd, ahová a (most épp használaton kívüli) akku töltő van rögzítve.Onnan mennek a vezetékek a 12v rendszer vezérlő paneljébe.2023.01.27.-14:47 #60669[quote=”Boti68″ post=57488]…ja és a Transitban gyárilag van két indító akku.[/quote]
.Én még olyanról nem tudok hogy a motortérbe lenne a munka aksi.(de ettől még létezhet)
Szerintem nézesd át,mert valami nagyon nem ok,a lakó áramoddal.
Kell lenie valahol máshol csatlakozási pont és hely a lakórészre a munkaaksinak..
anyós ülés latt,vagy a láttam már lakórészi ülés alatt,léfpcső felépőnél…stb
Az ott már gyanus hogy hátavittek motortérből vezetéket.2023.01.27.-13:52 #60668…ja és a Transitban gyárilag van két indító akku.
2023.01.27.-13:50 #60667Igen, valószínűleg utólag kötötték így rá az akkura. Meg is találtam a motortérből hátramenő kábeleket az egyik motorakkutól. Erre nekem sincs szükségem, ezért szeretnék hátra egy külön munkaakkut bekötni.
A lakórészben van is kapcsolótáblája a 12v-os rendszernek, az ajtó felett. Jelzi az akku töltöttségét, a víztartály szintjét, és van három kapcsoló is (lámpák, vízcsapok és hűtő).
A ruhásszekrény aljában van egy 220v akkutöltő is, aminek a kimenő kábelei most le vannak blankolva…
2023.01.27.-13:19 #60666Valami nincs rendben! Vagy elírtad a dolgot, vagy ott valami galiba van. Hogy jobban megértsd hogy müködik általában az csiga áramellátása megprobálom leirni:
1.Jár a motor: mindkét akku kap töltést, a lakórészben minden ami 12 voltos müködik (még az abszorpciós hütő is ha 12V-os kapcsolója be van kapcsolva. A nagy fogyasztása miatt CSAK ez az egyedüli helyzet amikor megy 12V-ról.
2. Leállitod a motort: az elektronika szétválasztja a kapcsolatot a két akku között. A lakó rész akkuja táplálja az összes 12 voltos cuccot (pompa, világitás, stb). A motorinditó akku ” szundikál” és lévén hogy lekapcsolódott a fogyasztókról nincs az a veszély hogy lemerül és nem tudsz majd inditani.
3. Valahol olyan helyen kempingezel ahol 220V-os hálozatra tudod kapcsolni a csigát: megy minden a lakótérben, attól függetlenűl hogy 220 vagy 12 voltos, közben a lakórész akkuja is töltődik. A modernebb elektroblokkos csigáknál ekkor az inditóakku is telik (nállad ki kell mérni).
Még volna egy állapot-ha napelemeid is vannak szerelve..de erről nem irtál.
Remélem eleg érthető a magyarázatom 🙂2023.01.27.-12:20 #60665Szia!
Nem vagyok sajna ebben szakértő, mindenképpen jó ha szakember nézi meg, mert ugyan nem félünk a 12V-tól, rázni nem ráz, de sajna az is tud nagy galibát okozni (tűz).
Amit írsz „Az egyik akku a lakórész 12v-os rendszerét is működteti, ha jár a motor.” nem nagyon értem, ennek így nem sok értelme van. Biztos probléma van ott szerintem.2023.01.26.-16:03 #60664Sziasztok!
Az akku témához kapcsolódva szeretnék kérdezni.
Nem rég vettem lakóautót. A motortérben két akku van. Az egyik akku a lakórész 12v-os rendszerét is működteti, ha jár a motor.
Van AGM munkaakkum, amit korábban lakókocsiban használtam. Ezt szeretném rákötni a 12v-os rendszerre, így az alapfogyasztók bármikor használhatók lennének (szivattyúk, lámpa, piezo-k…)
Még nem ismerem teljesen a 12v hálózatot, így felhívtam a kempinvilágos szervizt, hogy tudnának-e kialakítani egy betápot az AGM akkunak.
Mondták:…hát, nem biztos, hogy lehet 12v betápot….
Azért megbeszéltunk egy időpontot, amikor megnézik. Nem akadékoskodtam, kérdezgettem tovább…Ha ez nem működik, hogyan lehetne még megoldani? Akku+Inverter és 220v-os betáp?
Minden megoldás érdekel 🙂2023.01.06.-09:32 #60649Köszönöm na ezért kérdeztem ,igy ez is megoldódott.
2023.01.06.-02:18 #60648[quote=”kertesz” post=57457]Buék Mindenkinek
Az idei év is kiadással kezdődik mivel többet akarunk lenni vadkempingben ,milyen munka akkut vegyek a 3000 w.os inverterhez amivel időnként üzemeltetni akarok egy 1000-1600w-os fűtőtestet?
Tudom sok hozzászólás volt,de változik a technika és a tapasztalat is gyűlik.[/quote]
Nagyot, roppant nagyot! Drága barátom most komolyan számolj. Ha csak 1000 w fűtésteljesítményt akarsz működtetni ( ez hűvösben be bírná melegíteni az autót ) óránként kb 80 AH teljesítményt igényel. Ilyen nagy mennyiségű áram kivonása egy ólom aksiból ( mivel azok kapacitása 20óra egyenletes teljesítményhez van megadva ) kb150-200 AH. És ez csak egyetlen óra. Már bocsi!2023.01.05.-20:12 #60647A fontosabb kérdés az lenne ,hogy hány darabot !!!!!
2023.01.05.-13:33 #60646Buék Mindenkinek
Az idei év is kiadással kezdődik mivel többet akarunk lenni vadkempingben ,milyen munka akkut vegyek a 3000 w.os inverterhez amivel időnként üzemeltetni akarok egy 1000-1600w-os fűtőtestet?
Tudom sok hozzászólás volt,de változik a technika és a tapasztalat is gyűlik.2022.07.17.-23:56 #60556A zselés is savas, meg az AGM (errefelé gondozásmentesnek hívják) meg a hagyományos (kupakos, ioncserélt vízzel vagy savval tölthető) is. Nem csoda, ha a töltési és a kisütési feszültségei hasonlóak.
A zselésben az elektrolit kocsonyásítva van, ezért abban az elektronok nehezebben közlekednek, kisebb az önkisülése, hosszabb az élettartama (általában, bár ez használat-függő – az akkumulátor élettartama MINDIG használatfüggő!). Az AGM (absorbed glass mat) üvegszövet „vattát” visel a lemezei között, az elektrolit az üvegszövet szálaira felfut a felületi feszültség miatt, ezért az elektrolit nem folyik, de nem is kocsonyás. A régi hagyományosat ismerjük.
Az, hogy a savas indító vagy munkaakkumulátor, az a belső (mechanikai) kialakításától függ, pl. hogy milyen formájúra és vastagságúra öntik az ólom lemezeket. Az indítókban vékonyabb lemezek vannak, nagyobb felülettel, a nagy felület miatt gyorsan nagy áramot tudnak leadni (én mivel nem kell sokáig áramot leadnia, a többi ólmot megspórolják, mert drága). Hosszú távon azonban az anyag mennyisége számít, mert az akkumulátor a kémiai reakció által adja le az energiát, és több anyag tovább tud reagálni.
Tehát ha azt akarjuk, hogy az akkumulátor sokáig működjön, akkor az egyik fontos paraméter a tömege!
A másik, hogy minden használat után a lehető leghamarabb töltsük fel teljesen (de ne töltsük túl).
A harmadik, hogy ne merítsük túl mélyre.
A fentiekkel szemben a lítium akkumulátor sokkal jobban szereti a „mostohább” körülményeket, nem szeret sokáig sem teljesen feltöltve, sem teljesen lemerítve lenni, akkor él sokáig boldogan, ha kb. 50% töltöttség körül létezhet.2022.06.21.-00:55 #60538Koszonom a valaszt, biztato! A jozan paraszti eszemet hasznalva dontottem igy, ugyanis a szolar fesz. szabalyzo beallitasa kozben van egy menu pont ahol az alkalmazott aku tipusat kell megadni, savas vagy zseles, esetleg lithium. Amint beallitottam a zseles aku ertekeit, vetettem egy pillantast a savas aku beallitasaira is es erdekes modon azonos ertekeket valaszthattam csak. A maximum lemerules hatarerteke sem volt nagyon kulonbozo, talan par tized Volt. Akkor dontottem, h akkor felesleges a draga akut megvenni, ha sem teljesitmenyben, sem idotartamban nem tud tobbet. A draga 150es Varta 2 evig birta. Akkor most mi a kulonbseg?
Eddig mukodik, meg nem robbant, nem romlott el, remelem bevalik!
A segito hozzaszolasokat koszonom, varom tapasztalt szakik megjegyzeseit! Udv!2022.06.20.-21:20 #60537Csak hiszti az egész mese a munka meg inditó aksikról.Az elektrókémia nem változott, ugyanazon folyamatok játszanak le mindkettőben. A külömbség csak annyi hogy a munkaaksit nem lehet akkora rövididelyű árammal terhelni mint az inditót, mert elgörbülnek a lemezei. A munkaaksi jobban lemerithetősége is csak mende-monda: ha 10V alá merited, jó meglehetőséggel kuka mindkettő. Egyszóval használd őket nyugodtan!
2022.06.20.-19:37 #60536Szep napot, jo utat!
En is szeretnek segitseget kerni!
Valaki hozzaerto elmagyarazna nekem miert nem alkalmas egy 150Ah savas akkumulator(3db) munka aksinak?! Lecsereltem a regi zselest ami 2 ev utan megdoglott, es most mindenki a kornyezetemben panikszeruen reagalva akar meggyozni az nem fog mukodni, azonnal csereld ki! Valoban olyan nagy hibat kovettem el? Regen is voltak lakoautok es zseles akku csak par eve letezik. Kerem aki otthon van a temaban, mondja mar el nekem miert jo vagy nem jo a savas aku! Beszereltem, mukodik. Robbanni fog? Vagy elromlik?
Udvozlettel M.K.2022.04.21.-16:41 #60498Mértem, számoltam és arra jutottam nem fér el sehogy 2 db 100A akku. Viszont a 80A-ból hármat is el tudok helyezni. Mi a véleményetek, párhuzamosan kötve üzemelhetnek ezek? Nekem kettő volt eddig párhuzamosan kötve és kifogástalanul működött.
Kicsit buta a kérdésem, de vagytok egy páran tapasztaltabbak, hozzáértők.
Köszönöm, ha foglalkoztok velem.2022.04.05.-12:38 #60483Sziasztok.
Ismét hozzátok fordulok segítségért.Meglévő napelem rendszert bővítem és a gél akkuk helyett lítium akku lett vásárolva ennek a beszereléséhez keresek szakembert.
Ugyan is be kell kötni a rendszerbe egy dc-dc battery konvertert meg egy hozzá való akku töltőt hogy a kocsi generátora is töltse a rendszert.Ha tudtok magán személyt vagy céget aki bizonyos határidőn belül el tudja vállalni jelezzetek.
Én Heves megyében élek de a a távolság lényegtelen.
Köszönöm!
2022.03.31.-21:34 #60478Azért ez a ciklusállóság elég savanyú:
Ciklusállóság 30% maradó kapacitásig: ~400-500
Szerkezeti élettartam év: ~4-5Egy Banner kb. másfélszer ennyiért többet tud:
Ciklusállóság 30% maradó kapacitásig: ~1100+
Szerkezeti élettartam év: ~7-8[quote=”jocibacsi” post=57248]Szeretnék segítséget kérni tőletek.
Eddig sima ólomsavas „munka” akkumulátort használtam 13 éven keresztül.
Most szeretnék váltani.
https://lestiakku.hu/webaruhaz/munka-akkumulator/leaftron-ciklikus-zseles-agm-kerekesszek-akkumulator-12v-75ah-bal-ltc12-75/
Erre gondoltam.
Kérdésem az lenne, kell e nekem bármit is alakítani az akku töltése miatt a meglévő rendszeren. 1992 Knaus a lakó.
Köszönöm, ha foglalkoztok velem.
jocibacsi[/quote] -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.