-
IndítottaTémakör
-
2014.07.06.-02:36 #43720
Sziasztok!
Épülő járművembe szeretnék oldalra ablakot beépíteni, van 2x max 60×110-es helyem rá. A csavar az a dologban, hogy nem műanyag lakóautó ablakot szeretnék beépíteni, mert nem akarom, hogy látszódjon, hogy mire használjuk. A kocsi egy Renault Master, de gyári oldalablakok nem jók, mert az enyémen egyedi felépítmény van, az oldalfala sík. Megnéztem már sok parkolót, bontókat jártam be, de nem találtam olyat, ami nem domború. Illetve egy ős Renault ablakai síkak voltak, csak moha tartotta a keretben.. Mivel a két ablak közül legalább az egyiket elhúzhatónak szeretném, még szebb a feladat.. Nincs valakinek ötlete, milyen jármű ablakait lehetne beépíteni?
Köszi! -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2021.04.02.-13:44 #60012
[quote=”szgyuri” post=56823]Hölgyek, Urak!
Tisztelettel kérdezem, hogy mi a neve a furgonból átalakított lakón lévő a hátsó kereszbe ágynál található „kiöblösített” hátsó ablaknak? Engedélyeznek itthon ilyet?[/quote]A németeknél és a Google-ban „Verbreiterungsbacke” (jelentsen ez bármit) néven keresheted 😉
2021.03.31.-10:26 #60011Köszönöm a tanácsot, de nekem nem a felrakással van problémám, hanem a fólia típusával. Eddig csak olyat találtam, ami üvegre való. Fóliázók és forgalmazók is csak a vállukat vonogatják kérdésemre. Nem szeretném tönkre tenni a lakó ablakait.
Hát itt tartok még mindig.2021.03.31.-04:05 #60010Szia! Nem tudom meddig jutottál… A fóliákból nagyon sok fajta létezik, hőre, fényre, törésre véd, (bár a sötét fólia is átlátszik este, ha bent ég a lámpa.) Saját magad is feltudod tenni permet víz szórással és müa. lappal kitolod alóla a vízet. Azért jó ez a megoldás mert még ha elrontod az illesztést így még javítható.
2021.03.13.-13:45 #59976Neve még nincs. (lehet versenyezni, ki tud jobbat kitalálni).
Véleményem szerint
– ha a kitüremkedés nem nyúlik kijjebb, mint az autó legszélesebb pontja, akkor nem köthet bele senki (az autó külső mérete nem változik). A visszapillantó tükör látómezejét nem ronthatja!
– ha kijjebb nyúlik, akkor engedélyeztetni kell, mert a jármű alapvető méretét változtatod. Ilyen méretváltozás van minden lakóautónál, vagy teherautónál, amelyiknek szélesebb a felépítménye, mint a vezetőfülke. A visszapillantó tükröket ehhez kell igazítani (hosszabb kinyúlás).2021.03.10.-11:43 #59975Köszönöm szépen!
2021.03.09.-22:42 #59974[quote=”szgyuri” post=56823]Hölgyek, Urak!
Tisztelettel kérdezem, hogy mi a neve a furgonból átalakított lakón lévő a hátsó kereszbe ágynál található „kiöblösített” hátsó ablaknak? Engedélyeznek itthon ilyet?[/quote]
Szia!
Mivel ez a kialakítás létezik gyáriban ( FORD furgon ) ezért bizonyos, hogy lehet engedélyeztetni. Erről azonban érdemes a tervezővel egyeztetni. Hogy mi a neve sajnos nem tudom. Gondolom egyedi a gyárnak készülő darab.
Üdv Nyomi2021.03.09.-15:36 #59973Hölgyek, Urak!
Tisztelettel kérdezem, hogy mi a neve a furgonból átalakított lakón lévő a hátsó kereszbe ágynál található „kiöblösített” hátsó ablaknak? Engedélyeznek itthon ilyet?Attachments:2021.02.27.-14:44 #59957Nem hagy nyugton egy ötlet.Néhány éve láttam Ausztriába egy 90-95 közötti lakóautót, amelynek le voltak fóliázva a hőszigetelt ablakai, szinte feketére. Sajnos elbambultam és csak azt kérdeztem, hol csináltatta. Kiderült maga csinálta, de a fólia típusát nem kérdeztem rá.
Van e valakinek tapasztalata, javaslata fóliázással kapcsolatba?2019.10.30.-02:26 #58234[quote=”woodoopilot” post=55523]…….. még a Transitot is túl fogja élni…[/quote]
Az szinte biztos.
A 70-es évek közepén, mikor még kis kölyök voltam, a római parton egy rogyadozó garázsban készítettek nekünk egy akkor még újdonságnak számító, üvegszálas túrakenut. Tágra nyílt szemekkel néztem, ahogy alakult a szép vonalvezetésű test. Tisztán emlékszem, hogy a mester, büszkén mondta, hogy ez legalább 15, de akár 20 évet is ki fog bírni. Olyannyira nem túlzott a becslésével, hogy még a mai napig is egyben van, és biztonsággal használható.
Úgyhogy keress egy másik taligát a bódé alá majd idővel!!!!!:cheer: :cheer:2019.10.28.-12:49 #58228[quote=”nemo25″ post=55521]
Egyébként a borda kiváltására készített betét, szép profi munka.
[/quote]Köszi a pozitív kritikát, tőled különösen nagyra értékelem. 🙂
Ha üvegszálas műanyaggal kell dolgoznom, már a gondolatától is viszketek. Pedig amúgy hálás anyag, sokkal tartósabb, és masszívabb ez a bódé, mintha valami lécvázas szendvicsszerkezetből lenne. Szerintem még a Transitot is túl fogja élni…
2019.10.27.-23:34 #58226Ja kérlek, a jó és precíz munkához idő kell. Hidd el, másoknak is lényegesen több időt emészt fel a lakók építése, mint amennyit az előzetes tervezés során rászánnának. Ez egy ilyen műfaj. 😉 😛
Egyébként a borda kiváltására készített betét, szép profi munka.[quote=”woodoopilot” post=55518]Mindig elfelejtem, hogy ha lakóautót barkácsolunk, akkor kb. 3x annyi idő lesz a végén, mint ahogy először gondoljuk. Nekem is ráment 4 nap az ablakok újra tömítésére, persze egy profi biztosan megcsinálta volna 1 nap alatt is.
Az első nap azzal telt, hogy eltávolítottam a régi butilt, meg a pur hab és szilikon maradványokat. A második napon megcsináltam a merevítő bordák kitöltését 3 mm vastag üvegszálas lemezből és 2 komponensű üvegszálas kittből. Harmadik nap beragasztottam az ablakot, de akkor jöttem rá, hogy nekem 75 mm széles a fal, így nem ér össze az ablak két fele. Ha kicsit jobban meghúztam a csavarokat, akkor meghajlott a belső keret, és szorult az árnyékoló roló. Ezért a negyedik nap csináltam fenyő lécből „Z” alakú távtartókat a két fél ablak közé, így már meg tudtam rendesen húzni a csavarokat, anélkül, hogy meghajoljon a belső keret.Mivel nem raktam vissza a gumiprofilt, így sokkal kisebb lett kívül a hézag, gyakorlatilag alig látszik a butil tömítő. Mondjuk az se volt kis meló, amíg leszedtem a kinyomódott butilt, mert az első ablaknál nem volt annyi eszem, hogy kimaszkoljam. Remélem azért maradt a keret alatt annyi butil, hogy rendesen tömítsen.
A régi, szétrepedezett tömítés ellenére, csak ott láttam beázás nyomokat, ahol pur habbal volt kifújva a merevítő borda és a keret közötti kb. 2 cm-es rés. Hiába kenték le a pur habot valami fehér gumis anyaggal, az csak megrepedezett, és ott bejutott a víz. Most ezt a hibalehetőséget is megszüntettem, remélem jó ideig nem lesz vele problémám.
[/quote]2019.10.27.-14:11 #58223Mindig elfelejtem, hogy ha lakóautót barkácsolunk, akkor kb. 3x annyi idő lesz a végén, mint ahogy először gondoljuk. Nekem is ráment 4 nap az ablakok újra tömítésére, persze egy profi biztosan megcsinálta volna 1 nap alatt is.
Az első nap azzal telt, hogy eltávolítottam a régi butilt, meg a pur hab és szilikon maradványokat. A második napon megcsináltam a merevítő bordák kitöltését 3 mm vastag üvegszálas lemezből és 2 komponensű üvegszálas kittből. Harmadik nap beragasztottam az ablakot, de akkor jöttem rá, hogy nekem 75 mm széles a fal, így nem ér össze az ablak két fele. Ha kicsit jobban meghúztam a csavarokat, akkor meghajlott a belső keret, és szorult az árnyékoló roló. Ezért a negyedik nap csináltam fenyő lécből „Z” alakú távtartókat a két fél ablak közé, így már meg tudtam rendesen húzni a csavarokat, anélkül, hogy meghajoljon a belső keret.Mivel nem raktam vissza a gumiprofilt, így sokkal kisebb lett kívül a hézag, gyakorlatilag alig látszik a butil tömítő. Mondjuk az se volt kis meló, amíg leszedtem a kinyomódott butilt, mert az első ablaknál nem volt annyi eszem, hogy kimaszkoljam. Remélem azért maradt a keret alatt annyi butil, hogy rendesen tömítsen.
A régi, szétrepedezett tömítés ellenére, csak ott láttam beázás nyomokat, ahol pur habbal volt kifújva a merevítő borda és a keret közötti kb. 2 cm-es rés. Hiába kenték le a pur habot valami fehér gumis anyaggal, az csak megrepedezett, és ott bejutott a víz. Most ezt a hibalehetőséget is megszüntettem, remélem jó ideig nem lesz vele problémám.
2019.10.27.-02:54 #58217Mindig elfelejtem, hogy a lakóautó faricskálásra mindig több idő kell, mint ahogy elsőre gondolom, most is ráment 3 napom a 2 ablakra, de a végeredmény jó lett.
Mivel nálam 75 mm széles a fal, a két fél ablak nem ért össze, ha nagyon meg voltak húzva a csavarok, akkor meghajlott a belső oldal. Ezért csináltam fenyő lécből egy „Z” profilt a külső és belső oldal közé, így rendesen össze tudtam húzatni. Mivel gumiprofil nélkül raktam be az ablakokat, sokkal kisebb lett a hézag kívül, szinte nem is látszik a butil tömítő. Remélem maradt azért annyi a keret alatt, hogy rendesen tömítsen.
A repedezett fehér tömítés ellenére, csak ott ázott be az ablak, ahol pur habbal volt kifújva a merevítő borda és az ablak közötti 2 cm-es rés, amit levakoltak valami fehér gumis anyaggal. Ez a pur habos megoldás gagyinak tűnt, én inkább üvegszálas kittel töltöttem ki a merevítő bordánál a hézagot, ott többé biztosan nem fog beázni.2019.10.25.-01:50 #58209[quote=”woodoopilot” post=55493][quote=”nemo25″ post=55491]
[/quote]Köszi a segítséget, akkor nem vadászok a gumiprofilra.
A régi butilt viszonylag hamar leszedtem, és a nitrohigító a kezemről is lehozta. A szilikont viszont kb. 1 órán keresztül vakartam a bódé oldaláról egy sniccer pengével, de mintha nem jött volna le 100%-ban. Holnap veszek üvegszálas kittet a merevítő borda kitöltéséhez, rákérdezek a festékboltban, hátha van valami vegyszerük a szilikon eltávolítására. Az autófényezők is nagyon rühellik a szilikont…
Ezek a fekete gipszkarton csavarok saccra vastagabbak 4 mm-nél, remélem nem tágították ki nagyon a lemezben a furatot. Ha jól sejtem reiser csavarra gondoltál, klasszikus facsavart talán már nem is árulnak. :)[/quote]
Van is mit utálni a szilikonon. Én ipari hulladéknak tartom, és semmi keresnivalója a járműépítésben.
Próbáld meg folttisztító benzinnel átkenni, attól megtaknyosodik egy kicsit, úgy könnyebb pengével levakarni. Csak hibátlan, új pengét használj, az nem gyötri meg túlságosan a tisztított felületet. A méregdrága szilikon lemosóvegyszerek, tapasztalatom szerint, hajítófát sem érnek. Amennyiben találsz használhatót, oszd meg velünk!
Igen, gyorsépítő csavarra gondoltam, de mindenhol facsavarnak becézik az eladók
A kartoncsavarnál legalább a fába valót használták?
Würth csavarokat szoktam használni a lakóautóknál. Ugyan borsos árúak, és macerás beszerezni őket, de valamit tudhat a gyártója, mert kevésbé repesztenek, és a terhelhetőségük is jelentősen jobb az átlagnál.
Lényeg az, hogy minőséget vegyél.2019.10.22.-04:38 #58194[quote=”nemo25″ post=55491]Jól teszed, hogy újra tömíted őket!!!!
A gumiprofillal ne törődj, úgysem kapnál helyette másikat. Ha kiszakad, én sem szoktam helyette másikat betenni. Gazdagon méretezve töltsd ki a hézagot butiltömítővel, majd újra csavarozd össze a két oldalt.
Eredetileg nem gipszkarton csavar való oda. 4-es facsavar kell hozzá, a megfelelő hosszúságban, figyelve arra hogy a külső oldalon, nehogy kibökje a külső borítást. A régi butilt távolítsd el maradéktalanul, és a szilikont is kapard le mindenhonnan. Beépítés után, szedd le a kinyomódott butilt.A 2-2 mm-es ívelést simán elviseli az ablak, nyugodtan felhúzhatod a csavarokkal.
A beépítés után én ki szoktam húzni az ablakon körbefutó rést (fugát) UV álló MS hibrid ragasztóval. Maszkolással nagyon szépen megoldható a feladat, és egy plusz vízzáró réteget ad.
Jó munkát!
[/quote]Köszi a segítséget, akkor nem vadászok a gumiprofilra.
A régi butilt viszonylag hamar leszedtem, és a nitrohigító a kezemről is lehozta. A szilikont viszont kb. 1 órán keresztül vakartam a bódé oldaláról egy sniccer pengével, de mintha nem jött volna le 100%-ban. Holnap veszek üvegszálas kittet a merevítő borda kitöltéséhez, rákérdezek a festékboltban, hátha van valami vegyszerük a szilikon eltávolítására. Az autófényezők is nagyon rühellik a szilikont…
Ezek a fekete gipszkarton csavarok saccra vastagabbak 4 mm-nél, remélem nem tágították ki nagyon a lemezben a furatot. Ha jól sejtem reiser csavarra gondoltál, klasszikus facsavart talán már nem is árulnak. 🙂
2019.10.22.-01:31 #58192Jól teszed, hogy újra tömíted őket!!!!
A gumiprofillal ne törődj, úgysem kapnál helyette másikat. Ha kiszakad, én sem szoktam helyette másikat betenni. Gazdagon méretezve töltsd ki a hézagot butiltömítővel, majd újra csavarozd össze a két oldalt.
Eredetileg nem gipszkarton csavar való oda. 4-es facsavar kell hozzá, a megfelelő hosszúságban, figyelve arra hogy a külső oldalon, nehogy kibökje a külső borítást. A régi butilt távolítsd el maradéktalanul, és a szilikont is kapard le mindenhonnan. Beépítés után, szedd le a kinyomódott butilt.A 2-2 mm-es ívelést simán elviseli az ablak, nyugodtan felhúzhatod a csavarokkal.
A beépítés után én ki szoktam húzni az ablakon körbefutó rést (fugát) UV álló MS hibrid ragasztóval. Maszkolással nagyon szépen megoldható a feladat, és egy plusz vízzáró réteget ad.
Jó munkát![quote=”woodoopilot” post=55487]Ha már van ablak topic, akkor itt kérdezek rá…
Elöregedett a tömítése az ablakoknak, ma kiszedtem, hogy újra tömítsem. Szerencsére ezeket butillal ragasztották be, így épségben ki tudtam azokat bontani. Amikor kiszedtem az ablakokat, akkor láttam, hogy volt körben egy gumi profil, gyanítom, csak azért ragasztották be, mert nem tömített rendesen, aztán még kívülről ki is „fugázták” a hézagot valami fehér szilikonféleséggel.
Ezekkel a lakóautó ablakokkal két problémám van. Az első, hogy sokkal vékonyabb falakhoz tervezték, nekem meg 7,5 cm a falvastagság oldalt, ezért vékony lemezeket kell tennem az ablak két fele közé. Gondolom eredetileg nem gipszkarton csavarokkal van összefogatva az ablak külső és belső oldala. Azt látom, hogy valami fém betét van az ablak keretben, de azt nem látom, hogy mertikus menet volt benne, vagy lemezcsavar fogta össze ereetileg is.
A másik problémám, hogy az üvegszálas bódénak enyhén íves az oldala, ha beteszem az ablakot, alul és felül kb. 2-2 mm rés van, amikor középen felfekszik. Ahogy elnéztem a gumi profil maradványait, az nem igen tud tömíteni ilyen nagy mértékben változó hézagot.
A kérdésem az lenne, hogy vegyek-e új profilgumit, vagy ne kínlódjak vele, és ragasszam be butil tömítővel, úgy mint a tetőablakot?
[/quote]2019.10.21.-21:21 #58188Ha már van ablak topic, akkor itt kérdezek rá…
Elöregedett a tömítése az ablakoknak, ma kiszedtem, hogy újra tömítsem. Szerencsére ezeket butillal ragasztották be, így épségben ki tudtam azokat bontani. Amikor kiszedtem az ablakokat, akkor láttam, hogy volt körben egy gumi profil, gyanítom, csak azért ragasztották be, mert nem tömített rendesen, aztán még kívülről ki is „fugázták” a hézagot valami fehér szilikonféleséggel.
Ezekkel a lakóautó ablakokkal két problémám van. Az első, hogy sokkal vékonyabb falakhoz tervezték, nekem meg 7,5 cm a falvastagság oldalt, ezért vékony lemezeket kell tennem az ablak két fele közé. Gondolom eredetileg nem gipszkarton csavarokkal van összefogatva az ablak külső és belső oldala. Azt látom, hogy valami fém betét van az ablak keretben, de azt nem látom, hogy mertikus menet volt benne, vagy lemezcsavar fogta össze ereetileg is.
A másik problémám, hogy az üvegszálas bódénak enyhén íves az oldala, ha beteszem az ablakot, alul és felül kb. 2-2 mm rés van, amikor középen felfekszik. Ahogy elnéztem a gumi profil maradványait, az nem igen tud tömíteni ilyen nagy mértékben változó hézagot.
A kérdésem az lenne, hogy vegyek-e új profilgumit, vagy ne kínlódjak vele, és ragasszam be butil tömítővel, úgy mint a tetőablakot?
2019.10.11.-16:06 #58159nos kint járt nálam a Mester személyesen, mondjuk sokat segített az ügyön, hogy közel vagyunk egymáshoz. Felmérte és mondott egy számot, ami a gyári ár töredéke.
Köszönöm a segítséget!
a rawa legyen Veletek..
2019.10.02.-11:20 #58134Köszönöm a segítséget!
2019.10.02.-01:46 #58132Egy apró észrevétel……….;) Nem szinte, hanem gyári minőségben.
Nekem már számtalan alkatrészt készített, és mindegyik tökéletes lett. Megbízható és precíz. Hívjátok bizalommal![quote=”gattila” post=55435]Van aki után gyárt elviselhető pénzért szinte gyári minőségben. Megpróbálom előkeresni az elérhetőségét, de lehet, hogy valaki fejből tudja.
Itt is van: https://lakokocsiablak.hu/
[quote=”jaszaibela” post=55432]sziasztok
2006-os Fiat Ducato Elnagh lakóautómra keresek oldalablak megoldást a foton látható helyre. Eltörtem az ablakot a tengely meg van…
Beszéltem a magyar forgalmazóval, de nagy pénzt kérnek egy gyáriért, ráadásul sajnos nem tudta vállalni hogy az összes tartozék is megérkezik hozzá. 470 euro lenne. Fix megoldás is érdekel…
Szóval egy bé megoldást szeretnék – egyenlőre – ráadásul a lakó napi használatban van november végéig és közlekednem is kell vele…
várom a tanácsokat, észrevételetek. előre is köszönöm!
A rawa legyen Veletek! bé[/quote][/quote]
2019.10.01.-13:13 #58129Van aki után gyárt elviselhető pénzért szinte gyári minőségben. Megpróbálom előkeresni az elérhetőségét, de lehet, hogy valaki fejből tudja.
Itt is van: https://lakokocsiablak.hu/
[quote=”jaszaibela” post=55432]sziasztok
2006-os Fiat Ducato Elnagh lakóautómra keresek oldalablak megoldást a foton látható helyre. Eltörtem az ablakot a tengely meg van…
Beszéltem a magyar forgalmazóval, de nagy pénzt kérnek egy gyáriért, ráadásul sajnos nem tudta vállalni hogy az összes tartozék is megérkezik hozzá. 470 euro lenne. Fix megoldás is érdekel…
Szóval egy bé megoldást szeretnék – egyenlőre – ráadásul a lakó napi használatban van november végéig és közlekednem is kell vele…
várom a tanácsokat, észrevételetek. előre is köszönöm!
A rawa legyen Veletek! bé[/quote]
2019.10.01.-10:58 #58127[quote=”jaszaibela” post=55432]sziasztok
2006-os Fiat Ducato Elnagh lakóautómra keresek oldalablak megoldást a foton látható helyre. Eltörtem az ablakot a tengely meg van…
Beszéltem a magyar forgalmazóval, de nagy pénzt kérnek egy gyáriért, ráadásul sajnos nem tudta vállalni hogy az összes tartozék is megérkezik hozzá. 470 euro lenne. Fix megoldás is érdekel…
Szóval egy bé megoldást szeretnék – egyenlőre – ráadásul a lakó napi használatban van november végéig és közlekednem is kell vele…
várom a tanácsokat, észrevételetek. előre is köszönöm!
ha nem ragaszkodsz a gyári alakhoz(trapéz) és mérethez,akkor téglalap alakút(esztétika csupán)
találsz bontóknál.meg kell mérni a nyílást és az szerint keresni megfelelőt,de a bontós szerintem elmagyarázza..kis nyílás átalakítással könnyen beépíthető.én most vettem pl 15.000 ft-ért redőnyös szúnyoghálós komplett,az eredeti nekem is ragasztott törött,ezzel fogom kiváltani. Pl. Szavatolnál (Vác)is találsz.Én Veszprémbe is tudok egy kisebb bontóst ,kérdés melyik van közelebb neked.A rawa legyen Veletek! bé[/quote]
2019.10.01.-02:10 #58126sziasztok
2006-os Fiat Ducato Elnagh lakóautómra keresek oldalablak megoldást a foton látható helyre. Eltörtem az ablakot a tengely meg van…
Beszéltem a magyar forgalmazóval, de nagy pénzt kérnek egy gyáriért, ráadásul sajnos nem tudta vállalni hogy az összes tartozék is megérkezik hozzá. 470 euro lenne. Fix megoldás is érdekel…
Szóval egy bé megoldást szeretnék – egyenlőre – ráadásul a lakó napi használatban van november végéig és közlekednem is kell vele…
várom a tanácsokat, észrevételetek. előre is köszönöm!
A rawa legyen Veletek! bé
Attachments:2019.10.01.-01:25 #58123Sziasztok!
Megoldást keresek a foton lathato problémára. Eltörtem az ablakot a tengely meg van.
2006 fiat ducato elnagh 70×40cm
Megkerestem a hazai forgalmazót, korrektül tájékoztatott, de egyenlöre olcsóbb megoldást keresek.
A lakó napi használatban van es jonnek mínuszok, raadasul közlekednem is kell vele november vegeig.
Koszonok minden tanácsot, észrevételt..
A rawa legyen Veletek ! bé
Attachments:2014.07.11.-03:35 #43761 -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.