Főoldal Fórumok Lakóautók Első lakóautó vásárlás. De milyet?

Legutóbb frissítette gattila 2 years, 5 months telt el
162angok
1,052 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #4086
    GaborApa
    Felhasználó

      Ennek a kérdésnek a feltevése már a fertőzés első jelei között szerepel, és újra, meg újra visszatérő tünet. 😆

      A fórumon több helyen is volt már róla szó, és mivel erre a kérdésre sem lehet olyan választ adni ami mindenki számára egyformán megfelelő ezért nyitottam a kérdésnek ezt a topicot.
      Így ezután egy helyre gyűlhetnek a kérdések és a válaszok is.
      Segítsünk (még) egészséges embertársainkon. [-o<

    • Szerző
      Válasz
    • #60645
      gattila
      Felhasználó

        Ebben a korban, és árkategóriában feltehetően nem a motor lesz a legnagyobb és legnehezebben orvosolható probléma…..

        [quote=”Boti68″ post=57454]Üdv mindenkinek!
        Első lakóautóm vásárlását tervezem. Korábban (9 évig) lakókocsiztam.
        Nézegetem a hirdetéseket és sok 1.9 TD Fiat motoros lakóautót látok.
        5 milliónál nem tudok többet összerakni érte.
        Úgy tudom, ezek nem az Ivecoval közös fejlesztés eredményei, hanem teljesen Fiat.
        Azt is látom, hogy a szívó 2.5 D-nél azért nagyobb valamivel az ereje és a nyomatéka.
        Mi inkább nézelődősen szeretünk utazni, sztrádára ritkán tévednénk vele.
        Mennyire megbízható ez a motor (1.9 TD)? Az emelkedőkön is megállja a helyét?
        Köszönöm![/quote]

        #60644
        apoka
        Felhasználó

          [quote=”Boti68″ post=57454]Üdv mindenkinek!
          Első lakóautóm vásárlását tervezem. Korábban (9 évig) lakókocsiztam.
          Nézegetem a hirdetéseket és sok 1.9 TD Fiat motoros lakóautót látok.
          5 milliónál nem tudok többet összerakni érte.
          Úgy tudom, ezek nem az Ivecoval közös fejlesztés eredményei, hanem teljesen Fiat.
          Azt is látom, hogy a szívó 2.5 D-nél azért nagyobb valamivel az ereje és a nyomatéka.
          Mi inkább nézelődősen szeretünk utazni, sztrádára ritkán tévednénk vele.
          Mennyire megbízható ez a motor (1.9 TD)? Az emelkedőkön is megállja a helyét?
          Köszönöm![/quote] a 2,5 td is lehet 96 akár 116 Le. Ez 3500kg súly esetén még mindig szerény . Egyébként emelkedő nem autópályán ugyanannyi van ?!

          #60643
          Boti68
          Felhasználó

            Üdv mindenkinek!
            Első lakóautóm vásárlását tervezem. Korábban (9 évig) lakókocsiztam.
            Nézegetem a hirdetéseket és sok 1.9 TD Fiat motoros lakóautót látok.
            5 milliónál nem tudok többet összerakni érte.
            Úgy tudom, ezek nem az Ivecoval közös fejlesztés eredményei, hanem teljesen Fiat.
            Azt is látom, hogy a szívó 2.5 D-nél azért nagyobb valamivel az ereje és a nyomatéka.
            Mi inkább nézelődősen szeretünk utazni, sztrádára ritkán tévednénk vele.
            Mennyire megbízható ez a motor (1.9 TD)? Az emelkedőkön is megállja a helyét?
            Köszönöm!

            #60636
            bm68
            Felhasználó

              Igen, nagyon kell figyelni. Egy infót osztanék meg veletek, talán hasznos. A Jófogáson most sokadszorra hirdetnek egy csábítóan olcsó, keveset futott Fiat lakóautót. Az autó a képeken jól láthatóan német rendszámos. Rövid időn belül mindig változó magyar helyszín megadásával hirdeti az éppen frissen regisztrált eladó. De ugyanezekkel a képekkel más országokban is hirdetik. Megtudtam, a vételár felét előre kérik utalni… Szóval, légy résen!

              #60579
              GIOULI
              Felhasználó

                Itt van valasztek, ar es kenyelem is. Igaz nem magyar, de en is a google forditoval tanulmanyozom
                https://xgoautorulote.ro/autorulote/

                #60578
                GIOULI
                Felhasználó

                  Magyarorszagon is kaphatoak sok helyen hasznalt lakoautok, de azokat mar tobbszor berbeadtak es kulonbozo szemelyek vezettek, hasznaltak. Nem beszelve arrol, hogy sok autot eleve mar kuloldrol hoztak be hasznaltan. Nem tudom, hogy mennyit akartok szanni ra es mennyi idot akatjatok hasznalni. Ha honapokra vendorolni akartok, akkor megeri egy uj autoba fektetni, mert azzal kevesebb a gond.
                  En is jovore tervezem a vasarlast, de ha nem talalok Off Road 4×4 lakoautot elfogadhato aron, akkor en csak ujat veszek, vagy maximum 18-20 ezer km-es 2018-2019 evjaratut. Husz eves autot meg lakoautoban sem ajanlok. Arra tobbet fogtok kolteni, mint amennyibe kerult, de ti tudjatok.
                  Itt nezegethettek. Ez ezeket talaltam, amik egesz jonak tunnek https://xgoautorulote.ro vagy https://wanderer66.eu/hu/szezon-nyito-akcio/, https://www.truckscout24.hu
                  En ennyit tudtam segiteni. Remelem sikerrel jjartok.

                  #60484
                  kindek
                  Felhasználó

                    Sziasztok, mi is lakóautósok szeretnénk lenni, miután kb. 7 éve lakókocsiztunk, előtte évtizedekig (már a szülőkkel is) sátraztunk. Kialakult a „milyet”, a „honnan” és „mennyiért” még kérdésesek, de érdekelne, hogy adott esetben közvetlenül finanszírozhtaó-e egy lakóautó beszerzése, és ha igen, milyen peremfeltételekkel. Számítok a közösség tapasztalatára, aminek megosztásáért hálás lennék :-).

                    #60434
                    Sala
                    Felhasználó

                      Ne aggodj, itt kint is megy az atveres, felraktam az Lmc met, jottek a jobbnal jobb erdeklodok, hogy epp Ausztraliaban van, nagyon erdekli, kuldene egy szallitmanyozot stb stb. Ilyenbol volt vagy tiz.
                      Es meg engem.kuldtek el a picsaba, hogy rajuk szoltam, higy gyerekek azert na….

                      nagyon resen kell lenni, de a mondas itt is igaz, nincs felaron lakoauto….

                      #60433
                      apoka
                      Felhasználó

                        Érdeklődnék a klubtársaktól Esetleg nem tűnt-e fel másnak is egy „jelenség” . A jófogás.hu-n hirdetnek 1,7millióért egy szép 620 /690 körüli hobby-t febr. 12 dátummal Kiskunhalas-ra . Azonban ugyan ezt január31-én SZ-SZ-B megye Nyírbátor megjelöléssel is. Továbbá található bürstner A 625 lakó 3,6 milláért február 8 án SZ-SZ-B megye Nyíregyháza de előzőleg ,pestmegye Páty megjelöléssel ugyan ez. MINDKÉT ár fél ár alatt van . A hírdető/eladó ?!? csak elektronikusan érhető el . Ha kifordítom a mondatot A felhőben érhető el, ott ahol a madár se jár ! Valaki írt már rá a hírdetésekre ? Kiváncsi lennék milyen maszlag válasz érkezik megbízható átutalás , megbízható szállító cég és ködösítés gyanánt. Előzőekben már találtam hasonlókat. Utána mentem- németnek hirdetett -és megtaláltam .Pl a fotón található typus alapján meg is találtam angol magán hírdetésben . Másik esetben szóltam magyar kereskedés épületét felismerve ,hogy használják egy évvel azelőtti már eladott jármű hirdetésük fotóit nem nemes céllal. A honlapon nincs lehetőség jelezni, hogy aggályos a hirdetés . Annak idején én kértem fotózzon súly plakettet vagy szervízkönyvet illetve konkrét részletet fotózzon amiből én látom ,hogy más a kárpit vagy bármi nem stimmel . Én rájöttem , hogy svihák de tovább leveleztem vele azért hogy lássam milyen technikák vannak . :smt209

                        #60394
                        Janix
                        Felhasználó

                          Szia! A lakóautó árak is nagyon megemelkedtek. A 2.8 jtd teljesen megfelelő motor lakóautónak. Van nyomatéka, haladni is lehet vele.

                          #60375
                          didergo
                          Felhasználó

                            Sziasztok!
                            Én csak most próbálok ismerkedni ezzel a világgal, ezért szerettem volna csatlakozni ehhez közösséghez. Köszönöm előre is a segítségeteket!
                            Szeretnék egy lakóautót vásárolni, ebben kérném először a tanácsaitokat. Az elábbi kérdéseim lennének első körben:
                            1. Hol érdemes ilyen autót vásárolni, vannak esetleg olyan kereskedők, akiket tudtok ajánlani, akik megbízható, jó minőségű HASZNÁLT autókat forgalmaznak? Vagy esetleg itt tőletek kéz alól?
                            2. Mennyire ment fel mostanság a lakóautók ára, ezekre is jellemző, ami a normás autó piacon tapasztalható jelenleg, vagy ezeknek ennyi az ára általánosan? Ahogy én láttam, a 2000 körüliek 5M HUF-tól kezdődnek (nekem így elsőre borsosnak tűnik).
                            3. 2,8-as JTD Ducato alapú elég erős motorú ahhoz, hogy ne kelljen mondjuk egy autópályán 90-el cammogni, vagy mondjuk Erdélyben fel tudjon menni a hágókon? Alapvetően hosszabb utakat terveznék 3 gyerekkel, ezért sem lenne mindegy. Milyen motor a minimum, ami jól tudja mozgatni ezt az autót?

                            Köszönöm előre is!
                            Gábor

                            #60362
                            Robesz
                            Felhasználó

                              Nagyon köszönöm a választ!
                              1) Elfelejtettem írni, hogy félintegráltba gondolkodok, úgyhogy a 230-235 külső szélességnek köszönhetően a keresztbe-ágy is 210-220 hosszú szokott lenni ezekben, falszerkezettől függően. Ezzel nincs gond, 200 cm alatti ágyakkal nem is próbálkozok!
                              Ezzel kapcsolatban az a kérdőjel már csak számomra, hogy a hosszanti párhuzamos ágyas elrendezésből miért van jelentősen több a választékban?! Csatoltam képet, hogy mire gondolok. Talán az idősebb korosztály, mint lényeges célcsoport ezt preferálja?
                              2) Az egybe-fürdőknél – az általam nézett modellekben – zuhany-fallal zárható el a mosdó+wc-től. Ettől még le kell húzni a cseppeket a gyorsabb és szebb száradáshoz. Ebben a kérdésben is több modellel találkozom, ahol teljesen külön van a zuhany (lásd a képen), aminek előnye, hogy a mosdó+wc-vel szemben lévő zuhanyt a wc-ajtóval el lehet különíteni a konyha-étkezőtől és privát tér alakítható ki (ami a hosszú utakon néha nem árt 🙂 ). De ettől még hely-pazarlásnak érzem ezt is…
                              Amúgy jelenleg a Mobilvetta Krosser P70 a befutó nálam, illetve ennek alaprajza!

                              Attachments:
                              • Bed_vs_Shower.png
                              #60359
                              Srychy
                              Felhasználó

                                [quote=”Robesz” post=57146]Sziasztok!
                                Igyekszem egy feltétel-rendszert összerakni magamnak, hogy milyen lakóautót keressek. Természetesen az lesz a vége, hogy egy olyat vagy hasonlót kibérelek és mehet a teszt.
                                De addig is van pár kérdés, amire nem találok választ még, ebben segítsetek kérlek:
                                1) 190 cm magas vagyok és a „hátul keresztbe duplaágy” tetszik a fekvőfelület és a helytakarékosság miatt. Viszont lényegesen több alaprajz van a „hosszanti két különágy összetoldható matraccal” kialakítással, amit talán német elrendezésnek hívnak pár helyen. A kérdésem, hogy van-e valami ellenérv, hátrány a keresztbe ággyal kapcsolatban, hogy ilyen kevés autó van ezzel? Azt értem, hogy két személy esetén át kell mászni a másikon, de ez alkóv esetében is így van.
                                2) Szintén helytakarékosság miatt ez egybe-fürdő tetszik és nem a „külön zuhany”. Használati szempontból van hátránya-előnye egyiknek-másiknak?
                                Köszi!
                                Robesz[/quote]

                                Az ágy mérete testmagasság+10 cm. Ha rövidebb az kényelmetlen.
                                Az egybe tusi+ fürdő csak akkor jó, ha a tusolót ritkán, vagy egyáltalán nem használod. Pl, ha kempingekbe jársz.Tusolás után le kell takarítani a vízcseppeket. Aki sokat használja (pl biwak) annak a külön tusi jobb.
                                Még egy dolog amit érdemes megfontolni vásárlás előtt:
                                1. Terített asztal
                                2. vetett ágy
                                3. privát WC
                                És ennek a három feltételnek egyszerre kell teljesülni, akkor élhető egy lakóautó. Ha az asztalból kell ágyat csinálni, az már kompromisszum…

                                #60358
                                rlacika
                                Felhasználó

                                  A kersztbe ágy csak akkor lehet zavaró neked (a magasságod miatt) ha alakitott furgonról van szó. Annak a külső szélessége 210, ebből vond le a szigetelést, kárpitot és marad kb195…egy kicsit már limiten vagy. Rendes dobozos csiga kb 230 szokott lenni, ebből marad bőven ágyhossznak 205-210. Szinte kivétel nélkűl ezek az ágyak a lakótér végében vannak, és általában jóóó magasak, hogy helyett adjanak alattuk a garázsnak is.
                                  A legtöbb csigának a fürdője egybefürdő, még akkor is ha tulajdonképen maga a tusoló sarok valami fügönnyel vagy műanyag ajtóval le van választva (ennek mondják tévesen külön zuhany). Néha helyszűke miatt semmi leválasztás nincs, ott ténylegesen kettő az egyben van. Ez utóbbi kényelmetlen, abból a szempontból hogy mindent ami el tud ázni ki kell rakni tusolás elött. Ritka, inkább prémium csigákban van ténylegesen külön fürdő.
                                  Ha még van kérdés, bátran! A klubban létezik minden változat, az egyszerű, átalakitott furgonoktol prémium lakóautóig, úgyhogy biztos minden kérdésedre kapsz választ. Régebben egy kicsit könyebb volt, akit érdekelt, meglátogatta a klubot egy találkozó alkalmával és mindent megtudott egyben. Ez a koronás nyavalya sajnos megritkitotta/nehezitette a találkozókat (pedig de jóóóó volt!)

                                  #60357
                                  Robesz
                                  Felhasználó

                                    Sziasztok!
                                    Igyekszem egy feltétel-rendszert összerakni magamnak, hogy milyen lakóautót keressek. Természetesen az lesz a vége, hogy egy olyat vagy hasonlót kibérelek és mehet a teszt.
                                    De addig is van pár kérdés, amire nem találok választ még, ebben segítsetek kérlek:
                                    1) 190 cm magas vagyok és a „hátul keresztbe duplaágy” tetszik a fekvőfelület és a helytakarékosság miatt. Viszont lényegesen több alaprajz van a „hosszanti két különágy összetoldható matraccal” kialakítással, amit talán német elrendezésnek hívnak pár helyen. A kérdésem, hogy van-e valami ellenérv, hátrány a keresztbe ággyal kapcsolatban, hogy ilyen kevés autó van ezzel? Azt értem, hogy két személy esetén át kell mászni a másikon, de ez alkóv esetében is így van.
                                    2) Szintén helytakarékosság miatt ez egybe-fürdő tetszik és nem a „külön zuhany”. Használati szempontból van hátránya-előnye egyiknek-másiknak?
                                    Köszi!
                                    Robesz

                                    #60306
                                    Coinhunter
                                    Felhasználó

                                      Nekem is egy ilyen típus van, csak Fiat ducato alvázon.
                                      A felszereltségem is hasonló, a hűtő nagy méretű, fagyasztós és gázos.
                                      Kicsit féltem tőle, de a nagy melegbe is nagyon jól hűt, a fagyasztó része -10 C fölé nem ment!

                                      IMÁDOM!

                                      #60300
                                      Brigi
                                      Felhasználó

                                        A mi mostani lakóautónk 6 m hosszú, alkóvos, fogyasztása 8-9 l, erős szembeszélnél 10 l. A magassága nem egészen 3 m. Az alkóvban és hátul 2-2 személyes ágy. Visszaforgatható ûlésekkel öten is lehet étkezni. Az előző lakóautónk 7,20 hosszú volt, mindig izgultam, hogy ne állítsanak meg minket súly mérésre, em nagyon tudtunk 3,5 tonnán belül maradni. Ezzel nincs ilyen izgalom. A fűtés dízel, a boyler gáz. Chausson Flash 01 a típusa. A nagy garázs jól használható, a fürdőben zuhanyozáskor leválasztható egy rész, kènyelmes, de nem teljesen különálló a zuhanyfûlke. Ha ketten vagyunk teljesen kényelmes, egyik fiunk régen gyakran, most már csak neha jön velûnk, így is kényelmes, szerintem két gyerekkel is megfelelő lenne. Ez Ford alépítményen van, de biztos vannak hasonlók Fiat alvázon is. Napelemekkel és nagyobb kapacitású fedélzeti akksival nem kell áramra csatlakoznunk. Tavasszal volt 10 éves, több, mint 140 ezer km van benne, elég sokat hasznàljuk, szeretjük.

                                        #60299
                                        gattila
                                        Felhasználó

                                          Elég minimalista….. A gyapot szigetelés nem igazán jó, a rázkódástól szétesik, porlik.

                                          #60297
                                          Szabi51
                                          Felhasználó

                                            Sziasztok!

                                            Talán fél éve már kértem segítséget lakóautókkal kapcsolatban, nos azóta sem sikerült vennem 🙁

                                            Most a kiszemelt darab ez a kívülről szép narancssárga teherautó (furgon lakót szeretnék mindenképp). Belülről már annyira nem találom szépnek, de azon lehet segíteni talán dekorral és tulajdonképpen minden megvan benne ami nekem egyelőre kell pár napos utazásokhoz (kivéve a 220V és a napelem)

                                            Mit gondoltok róla?

                                            A szigetelés gyapot + hőtükör + lambéria, az állófűtés kínai, munkaakkut a generátor tölti, valamilyen töltésvezérlő is be lett építve hozzá, egy 12 v-os kiállás van illetve a vezeték a 220v-hoz be lett húzva, a gázpalack sima alumínium, tiszta és szürkevíztartály is van, mikrokapcsolós csappal, és a bútorok rétegelt nyárból készültek. Minden kiszerelhető ha szükséges (vizsga esetére ugyebár)

                                            Nekem az 1,6 ár elég sok, (persze lehet hogy korrekt, nem igazán tudom megítélni a beépítés árát) hasonló állapotú ugyanilyen üres modellt 1,2 millióért láttam hirdetve.

                                            Köszi!

                                            https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/volkswagen/volkswagen_transporter-17383367

                                            #60283
                                            apoka
                                            Felhasználó

                                              [quote=”carlmarx” post=57080]Azt hiszem, az első elem, amire szüksége lesz, a kemping, pontosan úgy, ahogy a képen látom. Ellenőrizheti a https://www.truck1.hu/lakoautok/ címet, ha nem tudja, hová menjen. A biztonságos autó a jó utazás garanciája. És ez azt is jelenti, hogy nem lesz szüksége sátorra, mert saját kempingező autójában lakhat.[/quote] –kedves Károlyom — az, hogy ahogyan a nagy vezír 1917 ben az Auróra mellett kimondta ,majd a valahanyadik kötet 510-en akárhányadik oldalán írásban is megerősítette , nos a helyzet nem áll fenn ! V. I. lenin

                                              #60282
                                              carlmarx
                                              Felhasználó

                                                Azt hiszem, az első elem, amire szüksége lesz, a kemping, pontosan úgy, ahogy a képen látom. Ellenőrizheti a https://www.truck1.hu/lakoautok/ címet, ha nem tudja, hová menjen. A biztonságos autó a jó utazás garanciája. És ez azt is jelenti, hogy nem lesz szüksége sátorra, mert saját kempingező autójában lakhat.

                                                #60260
                                                zsoltee77
                                                Felhasználó

                                                  Sziasztok!

                                                  Egy ideje már motoszkál bennem, érlelődik a gondolat, hogy lakóautót vásároljunk. Korábban, még a gyerekek előtt motorral túráztunk kis hazánkban és a szomszédos, illetve nem szomszédos országokban és azt a szabadség élményt keresem. Mivel azóta született két lányunk, ezért a kirándulást némi komforttal muszáj megtámogatnunk, hogy a gyerekek is élvezzék és nekünk is élmény legyen, ne kínlódás. Mielőtt kérdéseket tennék fel, elolvastam az utolsó betűig ezt a topicot és gondolkodtam erősen a felhasználási területen, igényeinken, lehetőségeinken.

                                                  Következőkre jutottam.

                                                  4 személy, 2 felnőtt, 2 gyerek (6-8 évesek)
                                                  Félintegráltban gondolkodnék, az alkóvos a magasság miatt annyira nem jó, mert egyrészt fedett helyen szeretném tartani (3m magas a garázs, bár nyilván ez alakítható), másrészt jelentősen növeli a fogyasztást, illetve nem szeretnék magasságkorlátokba ütközni sehol. A full integrált a speciális alkatrészek, karosszéria elemek miatt nem tetszik.
                                                  Felhasználási terület: Előbb országhatáron belül 2-3 napos kirándulások, aztán ha belejövünk, nyáron Horvátország, később akár még messzebb merészkednénk 5-7 napra. Munka és iskola miatt több hétre nem tudunk lelépni. Jellemzően szerintem kempingekben szállunk majd meg eleinte, közművek és a biztonság érzet miatt, aztán majd alakul, kiderül mennyire bátorodunk fel. Őszi, enyhe téli időszakban azért biwakolnánk, kempingekből úgysincs túl sok nyitva itthon olyankor, ellenben a gyerekek és mi is szeretünk fürdeni, így a számunkra több szabadidővel kecsegtető őszi, téli szezonban a termál fürdőket és kempingeket szívesen látogatnánk.

                                                  Elrendezést illetően gondolom már alap a forgatható sofőr és utas ülés, variálható asztal. A hátsó ágy lehet keresztben is, cserébe jó lenne, ha a fürdő szeparált zuhanyzóval lenne szerelve.
                                                  Az autó hossza megint egy bizonytalansági tényező. A vállalkozásunkban egy 6m-es Ducatot hajtok, bárhova beparkolom, ahova egy átlag személyautót. A 7,4m hosszúság már okozhat fejfájást, ha netalán városba keveredünk.
                                                  Aztán a gépészet. Tudom nektek furának tűnhet, de én idegenkedem a gáztól. Még az otthoni palackot se szívesen cserélem ki. Jobban tetszene, ha a fűtés, melegvíz dízel üzemű lenne, nem kell cserélni, tölteni palackot, nincs műszaki vizsgára gáztömörségi jegyzőkönyv és a biztonság érzetem is nagyobb lenne.
                                                  A hűtőszekrényeket illetően furának találom egy kicsit, hogy még ma is előszeretettel építenek be a gyártók abszorbciós készüléket, ahol szintén nyílt gáz láng van, illetve 12Vról nem túl hatékony. Nekünk nem kell nagy szekrény, elég lenne egy kisebb, kompresszoros. Nézegettem és az újabbak 1,5A fogyasztanak, ami szerintem szenzációs, akkor miért építenek be még mindig 100 éves technikán alapuló dolgot? Azon kívül, hogy hangtalan és 3 üzemű, ezt értem, de igazán mégsem. Ebből következik, hogy elektronika terén számomra fontos lenne nagy kapacitású munka akksi és persze megfelelően méretezett napelem.
                                                  Aztán, hogy még tovább bonyolítsam, az alap Fiat Ducato legyen. 20 éve Ducatokkal dolgozunk, de ismeretségi körben sok Ford-Peugeot-Citroen furgon van és a 2.2-es Ford Puma motort kerülném.
                                                  Fiatal, kevés futású, vagy új. Keret erősen képlékeny, igazából van egy nyaralónk egy termál fürdő mellett, ha azt eladnánk, újat is tudnánk venni 20MFt+áfáig kb.
                                                  Még egy igény. Tetőklíma. Tudom lehet élni nélküle, de a mostani 35 fokokban azért annyira nem lenne kellemes egy bódéban, ha meg óránként be kell indítani a kocsit, egy kempingben azért biztos felhördülnének a szomszédok. Ugyanakkor ahogy bele ástam magam a hazai kempingek honlapjaiba, több helyen írják, hogy 6A kismegszakító van. Nyilván nagy teljesítményű klíma nem kell egy lakóautóba, mert alapvetően kicsi a tér, de érdekelne ezzel kapcsolatban tapasztalat, hogy mennyi a valós fogyasztása, elég szokott lenni a 6A?

                                                  Családban van lakóautó, szóval ez egy plusz motiváció, hogy rokonsággal, társasággal is tudnánk menni, illetve baráti társaságban is megindult már a vezérhangya. Jó barátok béreltek a VPT caravántól idén és tavaly is, de őszintén megmondom, hogy én azt nettó pénzkidobásnak érzem, hogy 4-500eFt-ot kifizessek 7-10 napért. Meg, ha meglenne a lakó, tutira többet is mennénk, hisz ha megvan, használjuk ki! 🙂

                                                  Szóval nagyon szívesen vennék tanácsot, ötletet, véleményt a gondolataimmal kapcsolatban. Akár konkrét típust, legyen új, vagy fiatal használt.

                                                  Hálás köszönettel

                                                  Zsolt

                                                  #60163
                                                  sekli
                                                  Felhasználó

                                                    [quote=”istozi” post=56988]A Großglockner nem vészes. Kényelmes kanyarok, enyhe emelkedő. Ezen belül az Edelweisspitz kemény, de megéri, mert onnan csodás a kilátás. Van parkoló az alján, sokan ott hagyják a verdát és felsétálnak. A Dolomitokban már találtam problémásabb utakat, ahol a nagyon szűk és keményen emelkedő visszafordítókat csak egyes fokozatban lehetett teljesíteni.[/quote]

                                                    De gondolom nem 75 lovas öreg Ducatoval mentél fel a Glocknerre… A „közvélemény kutatásom” alapján az elég kevés oda… Vagy mégse? Voltam fent én is, a Skoda Fabia 1.4 16V simán felmászott, bár az se egy erőgép… Szeretném a személyautóval korábban bejárt szép helyeket lakóval újra megkeresni, a közelben éjszakázni…

                                                    #60162
                                                    istozi
                                                    Felhasználó

                                                      A Großglockner nem vészes. Kényelmes kanyarok, enyhe emelkedő. Ezen belül az Edelweisspitz kemény, de megéri, mert onnan csodás a kilátás. Van parkoló az alján, sokan ott hagyják a verdát és felsétálnak. A Dolomitokban már találtam problémásabb utakat, ahol a nagyon szűk és keményen emelkedő visszafordítókat csak egyes fokozatban lehetett teljesíteni.

                                                      #60159
                                                      sekli
                                                      Felhasználó

                                                        Akkor nekem ezek szerint a 92 lovas turbósat kellene megcéloznom minimumnak. Jól sejtettem, ezért is tettem fel a kérdést. Mindenkinek köszönöm a segítséget, ez fontos infó volt! 🙂

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 1-25 / 1,052

                                                      You must be logged in to reply to this topic.