-
IndítottaTémakör
-
2009.11.27.-23:42 #18071
Találtam egy cikket a négyévszakos gumiról. link
Tudom, hogy sokan ezt használjátok, azért érdemes elolvasni.
Több komolyabb gyártó (nem az összes) elhatárolódik az ilyen megoldásoktól és csak évszaknak megfelelő gumit gyártanak. Egy biztos az egyik hidegre,a másik melegre keményedik.
Számomra a négyévszakos gumi olyan, mint a √-1 🙂 -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2019.11.24.-15:34 #58334
Elsődlegesen Pegi-nek :a Te autódnak szükséges és elégséges az-az abroncs.Amennyiben nem
2 keréken veszed a kanyarokat. Tekintettel arra,hogy -helyesen- a rekreációs autóinkkal 110km/h felett nem száguldozunk még akár a legkisebb /olcsóbb „k”-s 110km/h vagy „M”130km/h is elégséges. A súly-index dolgot tovább gondolnám. A 109 az 4×1030 /4120 kg de csak idealizált helyzetben.! Sík talajon 4 keréken. Ehhez képest meg a gyártók/forgalmazók értünk tett trükkjei valamint az általunk feleslegesen cipelt fontos-lomok ,nem kellően átgondolt tiszta/szürke víz,kazetta stb révén t u l s ú ly-o s a k vagyunk.Következés képen jó ha rátartunk akár úgy, hogy három kerék(súlyindexe) is adja a tényleges súlyunkat.Ezért elvárás hogy a köpeny méretadat után legyen egy „C” strapabíróbb úgynevezett kis-teher abroncs jelölés .Ha e mellé még egy lakó.-felépítmény ábra is van akkor a speciális igény figyelembevételére tervezték,erősített változat. A mi szükségleteink alapján a 3,5T betartott !!! súlyra megfelelő a 109 vagy 111 indexű köpeny. Ha a pénztárcánk nyitott a biztonságra ezt lehet fokozni úgy hogy nagyobb súlyindexű gumit veszünk,pl. 113-ast azaz 4x1150kg (4600kg.). Sajnos ezt már csak 16 coll- tól gyártják.. A felső osztály pedig az ha „CP” piktogram van rajta Nekem ez van rajta 15 coll-ba . Ami a tartósan nagy súllyal haladás és ezzel hosszú idejű parkolás igényeire fejlesztett köpeny .A kopás jelzőről nyomásról a DOT nem beszélve. Jó utat apóka2019.11.24.-15:26 #58333Elsődlegesen Pegi-nek :a Te autódnak szükséges és elégséges az-az abroncs.Amennyiben nem
2 keréken veszed a kanyarokat. Tekintettel arra,hogy -helyesen- a rekreációs autóinkkal 110km/h felett nem száguldozunk még akár a legkisebb /olcsóbb „k”-s 110km/h vagy „M”130km/h is elégséges. A súly-index dolgot tovább gondolnám. A 109 az 4×1030 /4120 kg de csak idealizált helyzetben.! Sík talajon 4 keréken. Ehhez képest meg a gyártók/forgalmazók értünk tett trükkjei valamint az általunk feleslegesen cipelt fontos-lomok ,nem kellően átgondolt tiszta/szürke víz,kazetta stb révén t u l s ú ly-o s a k vagyunk.Következés képen jó ha rátartunk akár úgy, hogy három kerék(súlyindexe) is adja a tényleges súlyunkat.Ezért elvárás hogy a köpeny méretadat után legyen egy „C” strapabíróbb úgynevezett kis-teher abroncs jelölés .Ha e mellé még egy lakó.-felépítmény ábra is van akkor a speciális igény figyelembevételére tervezték,erősített változat. A mi szükségleteink alapján a 3,5T betartott !!! súlyra megfelelő a 109 vagy 103 indexű köpeny. Ha a pénztárcánk nyitott a biztonságra ezt lehet fokozni úgy hogy nagyobb súlyindexű gumit veszünk,pl. 113-ast azaz 4x1150kg (4600kg.). Sajnos ezt már csak 16 coll- tól gyártják.. A felső osztály pedig az ha „CP” piktogram van rajta Nekem ez van rajta 15 coll-ba . Ami a tartósan nagy súllyal haladás és ezzel hosszú idejű parkolás igényeire fejlesztett köpeny .A kopás jelzőről nyomásról a DOT nem beszélve. Jó utat apóka2019.11.24.-12:41 #58332[quote=”istozi” post=55620]A 109 terhelési szám 1030 kg terhelhetőséget jelez.
A „Q” betű a sebességindex, 160 km/óra (tartós) sebességre alkalmas az abroncs.
A kisteherautókra (és lakóautókra) azok az abroncsok alkalmasak, amelyeknek az adataiban szerepel a „C” jelzés (pl. 210/70 R 16 C)[/quote]Ennél a guminál -másoknál sem- ez így nem igaz, mert a CAMPER jelzés egy sokkal magasabb szintű védelmet, biztonságot jelent, mint a sima „C” !! Ez ugyanis a megnövelt terhelhetősége mellett, tartósan tudja az egy helyben állást, -téli leállást hónapokra-, azaz a gumi deformációját, annak lehetőségét is, lehetőség szerint képes kivédeni!
:sorry2019.11.24.-01:52 #58331A 109 terhelési szám 1030 kg terhelhetőséget jelez.
A „Q” betű a sebességindex, 160 km/óra (tartós) sebességre alkalmas az abroncs.
A kisteherautókra (és lakóautókra) azok az abroncsok alkalmasak, amelyeknek az adataiban szerepel a „C” jelzés (pl. 210/70 R 16 C)2019.11.23.-19:33 #58329A mintázat és a leírás alapján négy évszakos gumi – szerintem. Mondjuk az enyémre ráírták: All Season
[quote=”Pegi” post=55614]Sziasztok.
Egy kis segítség kellene: Ez a gumi
a forgalmazó szerint nyári gumi.
Ugyanakkor a jelölésben a leírásban és a képen is látható az M+S jelölés.
Most akkor ez nyári vagy ún. négyévszakos?
A súlyindexe 109Q. Ez megfelel egy 3200 kg össztömegű autóra? (A valóságban fogalmam sincs mennyi, még nem tudtam megméretni)[/quote]2019.11.23.-16:06 #58327[quote=”Pegi” post=55614]Sziasztok.
Egy kis segítség kellene: Ez a gumi
a forgalmazó szerint nyári gumi.
Ugyanakkor a jelölésben a leírásban és a képen is látható az M+S jelölés.
Most akkor ez nyári vagy ún. négyévszakos?
A súlyindexe 109Q. Ez megfelel egy 3200 kg össztömegű autóra? (A valóságban fogalmam sincs mennyi, még nem tudtam megméretni)[/quote]https://www.autogumiplaza.hu/blog_bejegyzes/autogumi.plaza/teli-gumi-egyenlo-m-s-jeloles
2019.11.23.-11:30 #58326Sziasztok.
Egy kis segítség kellene: Ez a gumi
a forgalmazó szerint nyári gumi.
Ugyanakkor a jelölésben a leírásban és a képen is látható az M+S jelölés.
Most akkor ez nyári vagy ún. négyévszakos?
A súlyindexe 109Q. Ez megfelel egy 3200 kg össztömegű autóra? (A valóságban fogalmam sincs mennyi, még nem tudtam megméretni)2017.09.05.-00:08 #53079„Az én ismereteim szerint a fenti jelzésekkel ellátott gumit már elfogadják a sogorok is, de az igazi téli guminál az M+S jelzés mellett 3 db hópihe jelenti a legmagasabb szintet.”
A hópihe, meg a hegycsúcsok, stb csak a gyártó „magánjellegű” jelzései. Nincs felvéve a szabványba (oda csak egzakt, számszerűsíthető-visszaellenőrizhető dolgot lehet beírni). Ennyi erővel egy filctollal ráírom az abroncsra, hogy téli gumi, és akkor az?
És még nem találtam olyan gyártói kötelezettségvállalást pl. a hópihe mellé, ami lemérhető lenne. Így aztán ami az egyik évben csúcsminőség, a következő szezonban – esetleg – lecsúszik a dobogóról.
Egyszer, régen láttam egy Top Gear műsort arról, hogy a sarkvidéki télben Izlandról átautóztak az Északi Sarkra. Nos, az a gumi, ami azokon a Toyotákon volt 2000 GBP/db pénzbe került (átszámítva kb. 700.000 Ft darabonként). Azt hiszem, az lehetett a TÉLI GUMI. Mi meg csokoládé helyett nugátot kapunk.2017.09.04.-23:15 #53078[quote=”Nyomi” post=50860]attól függően mit írt elő a szabvány régen .A lakó személygépkocsi még ha speciális is. 1 fő 75 kg+ 10 kg csomag. 4 személyes esetén a gyártónak már jó is. Ha kisebb a hivatalos bruttó tömeg kisebb teljesítményű fékrendszer, futómű stb kell a minősítéshez. Költségcsökkentés. Hogyan használják majd az sok gyártónál másodlagos. Sajnos.
[quote=”woodoopilot” post=50858][quote=”Tie” post=50606]
Az autó súlyát se tudom még pontosan, bár forgalmi szerint 2860/3200, de ezen változtatunk majd, mert csináltatni akarok egy 170liter körül műanyag tankot az alváz legvégébe egy kis extra gázolajnak.[/quote]Létezik, hogy egy lakóautót úgy terveznek, hogy mindössze 340 kg a hasznos terhelése?
A mi dobozos teherautóból faragott csigánk is 2900 kg üresen, de annak legalább 3500 kg a megengedett össztömege. De én még ezt a 600 kg-os hasznos terhet is nagyon keveslem egy 5 személyes lakóautónál…[/quote][/quote]Hát ja, de ez egy eleve 6 személyes autó.
Amúgy szerintem valamit elnéztek, vagy a jóég tudja, hogy mi van ezzel az autóval.
A gyári prosi alapján ennek egy hosszú tengelytávú ducato MAXI (18) alvázon kéne lennie, 3500kg össztömeggel.Ehhez képest a zárhídon lévő plakett alapján ez egy hosszú tengelytávú Ducato 14 alváz,aminek a Ducato gyári leírása szerint 3200 az össztömege. Ezzel van pariban a gyári Fiat plakett is, viszont az már érdekes, hogy a lakón belül van egy újabb plakett, ami a felépítmény gyártójától jön, és azon is ugyanazok az adatok vannak, mint a Fiat plaketten, azaz 3200kg össztömeg, pedig a prosijuk alapján ennek a 3500-asnak kéne lennie.
A műszaki háttér alapján viszont ez tényleg egy Ducato 14 alváz, ugyanis a korabeli MAXI alváznak nagyobb az első fékje, és fel se férne rá a 15-ös felni. A váltó áttételezése alapján is 14-es.
De hát olaszok, spanyolokkal, gondoltam küldtek valamit, amit épp sikerült, a spanyol meg fellegózott rá valamit, amit épp sikerült. 😀
Ettől függetlenül viszont át fogom íratni 3500-ra, meg felrakom rá a MAXI fékjeit, oszt jónapot.De előbb kijavítom a kurvanagy beázást a hátulján, ami miatt azért elég morcos vagyok!
2017.09.04.-19:49 #53074[quote=”istozi” post=50865]Teljesen igazad van. A gumiabroncson levő majdnem mindegyik adathoz dekódoló táblázat kell, de azt, hogy pl. mi a téli gumi, azt nem merik pontosan meghatározni (az M+S jelzés elég laza).[/quote]
:smt039
Az én ismereteim szerint a fenti jelzésekkel ellátott gumit már elfogadják a sogorok is, de az igazi téli guminál az M+S jelzés mellett 3 db hópihe jelenti a legmagasabb szintet.
:meghajol2017.09.03.-22:51 #53072Teljesen igazad van. A gumiabroncson levő majdnem mindegyik adathoz dekódoló táblázat kell, de azt, hogy pl. mi a téli gumi, azt nem merik pontosan meghatározni (az M+S jelzés elég laza).
2017.09.03.-22:04 #53071Ez a „Treadwear Rating” index nekem új dolog. (Biztos egyedül vagyok vele, de engem inkább elriasztanak az abroncsokon lévő – számomra szinte értelmezhetetlen – szám-, és betűhalmazok…:-)
2017.09.03.-14:32 #53070Köszi a linket. A cikk gyenge, ám a hozzá kapcsolódó kommentek nagyon hasznosak.
A gyártó normális érdeke, hogy minél több terméket adjon el. Ha a fogyasztói igény abba az irányba megy, hogy minél jobban tapadjon a gumi, akkor ők örömmel kiszolgálják ezt. Csakhogy a jobban tapadó abroncs sokkal jobban kopik.2017.09.03.-12:20 #53069Bevallom eddig nem sokat foglalkoztam a gumikkal.
Most olvastam egy jó cikket a gumik profilmélységéről:2017.09.01.-14:11 #53067attól függően mit írt elő a szabvány régen .A lakó személygépkocsi még ha speciális is. 1 fő 75 kg+ 10 kg csomag. 4 személyes esetén a gyártónak már jó is. Ha kisebb a hivatalos bruttó tömeg kisebb teljesítményű fékrendszer, futómű stb kell a minősítéshez. Költségcsökkentés. Hogyan használják majd az sok gyártónál másodlagos. Sajnos.
[quote=”woodoopilot” post=50858][quote=”Tie” post=50606]
Az autó súlyát se tudom még pontosan, bár forgalmi szerint 2860/3200, de ezen változtatunk majd, mert csináltatni akarok egy 170liter körül műanyag tankot az alváz legvégébe egy kis extra gázolajnak.[/quote]Létezik, hogy egy lakóautót úgy terveznek, hogy mindössze 340 kg a hasznos terhelése?
A mi dobozos teherautóból faragott csigánk is 2900 kg üresen, de annak legalább 3500 kg a megengedett össztömege. De én még ezt a 600 kg-os hasznos terhet is nagyon keveslem egy 5 személyes lakóautónál…[/quote]2017.09.01.-13:12 #53065[quote=”Tie” post=50606]
Az autó súlyát se tudom még pontosan, bár forgalmi szerint 2860/3200, de ezen változtatunk majd, mert csináltatni akarok egy 170liter körül műanyag tankot az alváz legvégébe egy kis extra gázolajnak.[/quote]Létezik, hogy egy lakóautót úgy terveznek, hogy mindössze 340 kg a hasznos terhelése?
A mi dobozos teherautóból faragott csigánk is 2900 kg üresen, de annak legalább 3500 kg a megengedett össztömege. De én még ezt a 600 kg-os hasznos terhet is nagyon keveslem egy 5 személyes lakóautónál…2017.08.30.-07:22 #53059[quote=”becs” post=50849]Szevasztok Klubtársak! Segítségeteket kérem gumiabroncs vásárlás ügyében.
16″-os 215/70, vagy 215/75 méretű 4 évszakos gumikat szeretnék venni a lakómra, és ha lehet úgy camperra
való gumi kellene, mert elég nagytestű a kicsike.
Szerintetek hol találhatok ilyeneket?[/quote]Vámosi gumiszerviz.
Kis autótól a traktorig mindenre van gumijuk, és fel is rakják. Árban is jók.
Polgár.
A polgárt megkerülő út és a Hajdúnánási út mellett.2017.08.29.-23:35 #53056[quote=”becs” post=50849]Szevasztok Klubtársak! Segítségeteket kérem gumiabroncs vásárlás ügyében.
16″-os 215/70, vagy 215/75 méretű 4 évszakos gumikat szeretnék venni a lakómra, és ha lehet úgy camperra
való gumi kellene, mert elég nagytestű a kicsike.
Szerintetek hol találhatok ilyeneket?[/quote]Csabika!
Bármely gumis be tudja szerezni, a lényeg amire figyelj:
1., A súlyindexe minimum 114 – 116 legyen
2., Lehetőség szerint idei évben gyártott legyen minden darabja, tudod a DOT számot nézegesd, de előtte ragaszkodjál hozzá a megrendeléskor!!
3., Vehetsz „CP” azaz CAMPER jelzésűt is, vigyázz, ezek drágábbak, de akkor jók, ha több hónapot állsz egy helyben, mert jobban bírják az egy helyben állást, nem deformálódnak.
4., Ha nem CP jelüt veszel, akkor tökéletesen megfelel a „C” jelzésű is.Több cég kínálatában is vannak ilyen négy évszakosak a fenti paraméterekkel, Pl Vredestein, Firestone, Dunlop, ujabban már van a Michelin-nek is…
Tudod: internet, pötyögés, kiválasztás, kattintgatás….
:meghajol :smt056 :smt0562017.08.29.-23:19 #53055Szevasztok Klubtársak! Segítségeteket kérem gumiabroncs vásárlás ügyében.
16″-os 215/70, vagy 215/75 méretű 4 évszakos gumikat szeretnék venni a lakómra, és ha lehet úgy camperra
való gumi kellene, mert elég nagytestű a kicsike.
Szerintetek hol találhatok ilyeneket?2017.08.06.-20:55 #52900Sebességmérésre a GPS-t használom. Meg az autó fordulatszámmérőjét, ami igényel némi figyelést, meg néha fejszámolást, de jót tesz nekem ebben a korban.
2017.08.06.-19:44 #52899Nekünk a Ducaton gyári felnivel, gyári gumival gps szerinti 130-nál az óra 145-öt mutat.
Százalékosan csökken a sebességnek függően.2017.08.06.-08:32 #52893Jóvannabocs csak poénkodok na!
2017.08.06.-08:30 #52892Ok! Értem .De Te nem mész gyorsan?amúgy?he? 126km/h???
2017.08.05.-13:48 #52874[quote=”mikrobi” post=50672]És mi a helyzet akkor ha kb 40-50km/h-ig jó onnantól meg sokat mutat? 80km/h mutat és gps szerint nem megyek csak 72-74 körül.Vagy ez arányosan nő?[/quote]
arányosan nő… 50-ig nekem is jónak tűnik, de 140-et mutat az órám amikor a gps szerint csak 126-al megyek…
2017.08.05.-12:55 #52870„Ugyan ezt azonnal megteheted egy jó gps-el.”
Azért írtam, hogy úthosszat kell mérni, mert a sebességmérés nem alkalmas a jó gumiabroncs-átmérő megtalálására, mivel abba a gyárak alapból betesznek egy hibát (hátha nem veszed észre és kevesebbel mégy, ami biztonságosabb). -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.