[quote=”LMC”:2eh7y2si]Nem is tudtam, hogy a Rolls-Royce is gyártott lakóautót.
András[/quote]
Nem készpénz amit írok, de szerintem maszek alkotásról lehet szó.
Találtam egy angol nyelvű cikket, amelyet nem szalonképesen fordítgattam magyar nyelvre.
Már annak idején is létezett a garázs tuning, amely a luxus autókat sem kerülte el,
és szerencsére a lakóautó stílust is bevonták a ” műfajba „.
Ha minden igaz, ezt a Rolls Royce lakóautót egy cserkész csapat,
vagy talán a Brit Cserkész mozgalom kapta ajándékba.
Az esemény 1929 – ben, Liverpoolban, az Arrowe parkban történt.
A lakóautót a ‘ Jamm Roll ‘ becenévvel illették meg.



A következő modell ugyan nem alkóautó, de bizonyítja, hogy már a háború előtti korszakban is javában tuningolgatták,
alakítgatták az autókat, akár magán személyek, akár gyári egységek.
A következő cikk belinkelést tartalmaz :
Eredetileg 1925-ben jelent meg Phantom Cabriolet formában, ami aztán különböző gazdákat cserélve a belga Jonckheere karosszériakészítő műhelybe került. Akkori tulajdonosának megrendelésére a kor divatjának megfelelően aerodinamikus kialakítást, iker napfénytetőket, nagy hátsó szárnyat, és kerek ajtókat kapott, 1934-ben.
A forma eléggé megosztotta az embereket, az akkori Rolls Royce “szakértők” nem értékelték túl nagyra a végeredményt. Ennek ellenére az 1936-os cannes-i Concours d’Elegance-on díjat is nyert.
A díjnyertes autónak később számtalan tulajdonosa lett, a II. világháború előtt még ismert volt egyik sofőrjéről is, aki állítólag olyan kövér volt, hogy saját munkaadójának is csak igen körülményesen tudott kiszállni, hogy kiniyssa számára az ajtót.
A kerek ajtós Rollst végül 1950-ben egy roncstelepen fedezte fel újra valaki NewJersey-ben. Nem tudni, hogy ki volt a megtaláló, de a keleti part egyik gazdag vállalkozója, bizonyos Max Obie vette meg, és renováltatta. Állítólag bevásárlóközpontokban állíttatta ki, és pénzt szedetett az autót megtekintő nézőktől, mondván: korábban királyi jármű volt. Okos, szélhámos húzás.
2001 tavaszán a Peterson Automotive Museum vette meg.
Mr. és Mrs. Petersen úgy határozott, hogy eredeti, 1936-os, díjnyertes formájában állíttatja helyre. Az apró csavarjaira szedett négykerekű minden egyes elemét átvizsgálták, ha kellet, javították, kicserélték. A végeredmény pedig önmagáért beszél… várhatóan egy igen sikeres kiállítás főszereplőjévé fog válni a következő hetekben.


