Főoldal Fórumok Lakóautók Turbo Ducato inditasa telen

Legutóbb frissítette Oldi 16 years, 5 months telt el
7angok
16 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #12247
    rlacika
    Felhasználó

      Van egy nagyon zöldfülű kérdésem azokhoz akiknek volt vagy van sima 2,5 turbodizel Ducatoja (egészen 1993-ig gy.) Ezeknek a gépeknek egy egygyertyás téliinditó rendszere van. Sajnos nincs gépkönyvem hozzá és nem tudom hogy helyesen inditom hidegben a motort? A műszerfalon van egy sárga szinű fűtőspirál jelü egő, amelyik akkor amikor a motor hőmérséklete 4 fok alá sülyed, a sluszkulcsot elforditva kigyul és ég folyamatosan. Más tipusu dizeleknél ez a jelzés elalszik pár másodperc alatt, jelezve hogy lehet öninditózni. Az én kocsimon hiába tartom rá sokáig a kulcsot, a jelző nem alszik el, de ha öninditózok a motor beindul (aránylag könnyen) és az a sárga lámpa vilogni kezd egy ideig, a kinti hideg fügvényében többet/kevesebbet. A kérdés az, hogy ez igy kel működjön vagy nállam van valami difi? Ezt az egész előfűtési folyamatot egy dobozban levő elektronika vezérli és nekem sajnos ott volt egy problémám-egy relé rugója kiesett és sétifikált egy párszáz Km-t(Csákberénytől Kolozsvárig) az alkatrészek között #-o . Láthatólag nem történt semmi bánat….de ezt nem nagyon van hogy megálapitsam ránézésre [-X . A Fiat szervizben fiatal, laptopokkal a hónuk alatt sétáló srácok csak huzogatták a válukat válasz helyett 👿 …az új vezérlődoboz ára meg valahol 500 ejró körül van…és csak úgy probára persze nem adják ide 🙁 . Tehát ha valakinek volt ilyen tipusú motorral felszerelt járgánya, kérem jelezze hogy is kel működjön a hideginditás?

    • Szerző
      Válasz
    • #12334
      Oldi
      Felhasználó

        [quote=”LMC”:13ugogud]2010 húsvét megfelel? [-o< mert akkor elkezdek dolgozni és gyüjtöm a ZSÉ-t =D>

        András[/quote]

        Erre most mit mondjak? :-k

        Ha,azt mondom [-X jó, akkor nem kezdesz el dolgozni??? 🙄

        Akkor nem jó, de azért mehetünk… 😆

        #12333
        LMC
        Felhasználó

          [quote=”Oldi”:3kyqlh0m]Na, ezzel a Szicíliával még lehet, hogy a szavadon foglak!!!

          De tényleg kell 3 hét, meg sok zsé.[/quote]

          2010 húsvét megfelel? [-o< mert akkor elkezdek dolgozni és gyüjtöm a ZSÉ-t =D>

          András

          #12331
          Oldi
          Felhasználó

            [quote=”GaborApa”:19b2n7k3]Na ennek igazán örülök =D>

            Nálad ez a „nincs idő” ez a nyári duma szokott lenni [-X
            Vagy már télen is dübörög a Balaton? 🙄 [/quote]

            Ja. [-(

            Annyira dübörög, hogy 1-re több mellékfoglalkozást (amely gyorsan főfoglalkozássá válik) kő találni.
            Mindez viszont lelkismeretlenül rabolja az energiámat és a szabadidőmet… 😥

            #12330
            Oldi
            Felhasználó

              [quote=”LMC”:3fr9r7b8]nekünk az elérhetetlen álom, nagyon sok km-er #-o

              akkor már inkább szicilia 😆

              de visegrád az tuti :smt206 (és téli gumival, mivel hogy az lesz nyáron is)

              András[/quote]

              Na, ezzel a Szicíliával még lehet, hogy a szavadon foglak!!!

              Annyira nem leheccc elvetemült, hogy oda is nyáron akarsz menni, [-X , mint Görögországba, merthogy ott még melegebb van olyankor… 8)

              Meg igazad van közel is van… 😆

              Én voltam már ott, Kicsimóni még nem, és én meg komolyan visszavágyom, mert egy páratlan csodaország!!!!!

              Az igazi gond az odautazás, mert csak akkor fér bele a 2,5-3 hétbe, ha leszalad az ember, szinte megállás nélkül, meg vissza is ugyanúgy. (De ez nagyon nehéz ügy, mert ugye útba esik, Róma, Nápoly, Vezúv, Amalfi, Sorrento, Capri stb…)
              Azt mondják az okosok, hogy tavasszal (április) az igazi, amikor lent már kellemes meleg van és üde zöld minden.
              Nyáron iszonyú a meleg, ősszel meg minden kiégett, kopár.
              De tényleg kell 3 hét, meg sok zsé.

              #12293
              LMC
              Felhasználó

                [quote=”Oldi”:101vq0l4]Deeeeee!!!

                Most a legközelebbi célbavett program a Kocsonya-buli, arra remélem, hogy jöttök???[/quote]

                nekünk az elérhetetlen álom, nagyon sok km-er #-o

                akkor már inkább szicilia 😆

                de visegrád az tuti :smt206 (és téli gumival, mivel hogy az lesz nyáron is)

                András

                #12289
                GaborApa
                Felhasználó

                  [quote=”Oldi”:21az2y3f]…Most a legközelebbi célbavett program a Kocsonya-buli,….[/quote]

                  Na ennek igazán örülök =D>

                  Nálad ez a „nincs idő” ez a nyári duma szokott lenni [-X
                  Vagy már télen is dübörög a Balaton? 🙄

                  #12287
                  Oldi
                  Felhasználó

                    [quote=”LMC”:1w96dryp]Én is dukátóban utazom 😆

                    nincs kedved kipróbálni [-o< Nagyfalu - Sopron pöc - röf - sec - perc :smt206 András[/quote] Deeeeee!!! Te egy irtó kedves ember vagy akivel nagyon kellemesen lehet :smt206 Kedvem lenne, csak... 😥 a következők hiányoznak: - szabadidő, - téligumi, (a nyári is sz@r) - vizsga és egyéb adminisztrációs nyűg Úgyhogy köszi szépen, de ez most nem sikerülhet, de lsd. az aláírásom... Most a legközelebbi célbavett program a Kocsonya-buli, arra remélem, hogy jöttök???

                    #12284
                    challenger
                    Felhasználó

                      [quote=”LMC”:29g5rp9g]Én is dukátóban utazom 😆

                      nincs kedved kipróbálni [-o< Nagyfalu - Sopron pöc - röf - sec - perc :smt206 András[/quote] LMC pajtars...a te lakod lefele huz mint a csik es meg felfele is eleg batran tettetek a kanyart...az az igazsag a ferjem melett en lyukasra fekezem a motorhazat es morogok hogy muszaly lelassitanija...ugy hogy igazabol nem tudom mi van a motor gyomraba...telen konnyen indul azt mar tapasztaltam de meg csak 2 eves a joszag ...

                      #12283
                      LMC
                      Felhasználó

                        [quote=”Oldi”:21cemt7u]
                        Külön mondta a szerelő haver (aki kizárólag Dukato-ban utazik pöc-röf.
                        Mint egy injektoros benzines!
                        [-X [/quote]

                        Én is dukátóban utazom 😆

                        nincs kedved kipróbálni [-o< Nagyfalu - Sopron pöc - röf - sec - perc :smt206 András

                        #12282
                        GaborApa
                        Felhasználó

                          [quote=”rlacika”:2yi25a9a]….Lehet hogy unalmas volt ez a részletes leirás, de talán van más is akit érdekel hogy mi is történik a gépháztető alatt 🙄 [/quote]
                          :-k
                          Ezekszerint nem attól megy az autó, hogy megnyomom a gázpedált? #-o

                          😆

                          #12278
                          rlacika
                          Felhasználó

                            Köszönöm szépen mindnyájatoknak! Tegnap átnéztem és mértem tüzetesebben a dolgot és most már értem hogy működik a hideginditás a 2,5 turboducinál 😆 . Egy bizonyos hőmérséklet alatt, amikor a sluszkulcsot ráforditom (még nem öninditózok) kigyúl a sárga égő jelezve hogy hideg van és a hideginditó működni fog. Amikor elkezdek öninditózni a szivótorokban levő egyszál gyertya nagyon gyorsan felizzik és egy kis elektropompa gázolajat fecskendez reá. A befecskendezett gázolaj az izzógyertyán meggyúl és a keletkező láng a levegővel együtt kerül a hengerekbe, segitve a gyors begyúlást. A folyamat addig tart amig a motor nem melegszik 4 celzius fok felé, és közben a sárga égő ütemesen jelez. Szóval egyszerű és nagyszerű! A megoldás vészesen hasonlit ahoz amit a régebbi dizelesek tettek a hideg motorok inditásakor: egy kis gázolajas fáklyát tartottak a a levegőszivótorok bejáratahoz miközben öninditóztak! Aminek örvendek az, hogy működik nállam is a rendszer.

                            @Oldi
                            , szerintem biztos nállad is van ez, csak nem kötötték be a jelzőizzót. Örvendek hogy 2,5 turbora cserélted a motort! Meglátod majd milyen jó lessz érezni az erőt amikor beletaposol a gázba, pláne emelkedőn!
                            Lehet hogy unalmas volt ez a részletes leirás, de talán van más is akit érdekel hogy mi is történik a gépháztető alatt 🙄

                            #12254
                            Névtelen

                              Szia: A véleményem a következő. Nagy valószínűséggel az izzító relé halt meg. Szerintem a bontóban lehet kapni nem oly sokért. Ha van kedved, és energiád akkor szedd szét a dobozt, és nézd meg a forrasztásokat a nyákon, mert lehet egy egyszerű kontakt hiba is. Nekem volt ilyen motorral szerelt Fiat Cromám,de az még a régebbi motoros volt, amelyben 4 db.izzítógyetya volt.Az hosszúizzítású volt, de normális állapotban önindítózás, ill. beindulás után az izzítási kényszerlámpa nem világíhat. Ha nem tudod megoldani a dolgot, akkor szólj, és megpróblok bontottat szerezni olcsón.Az is lehet, hogy a relé rugója esett ki, és csak összeégett a relé pogácsája. Én azt is megcsiszolnám, és a rugót visszaraknám ahelyére.Nem hiszem, hogy leégett, mert akkor se kép se hang.

                              #12253
                              LMC
                              Felhasználó

                                [quote=”Oldi”:birwiftg][
                                A lényeg, hogy a lehető legkisebb fordulaton indítsd és tartsd az első pár sec-ig, amíg a turbó nem kap elég kenést.(Utána se szereti, ha hidegen bántják. [-X [/quote]

                                Én annyira kis fordulaton indítok hogy nem jár a motor 😆

                                András

                                #12252
                                Oldi
                                Felhasználó

                                  [quote=”rlacika”:3rbood1y]… kérem jelezze hogy is kel működjön a hideginditás?[/quote]

                                  A legnagyobb örömömre szolgál, hogy tudok most már neked válaszolni!! 😆
                                  Ti. most lett kész Carla szívátültetése és 2,5-es turbó lett benne… =D>

                                  Külön mondta a szerelő haver (aki kizárólag Dukato-ban utazik és ért hozzá), hogy nincs izzítás! Rögtön lehet inditózi, -8-ban is pöc-röf. Nincs is semmiféle sárga lámpám.
                                  Mint egy injektoros benzines!
                                  A lényeg, hogy a lehető legkisebb fordulaton indítsd és tartsd az első pár sec-ig, amíg a turbó nem kap elég kenést.(Utána se szereti, ha hidegen bántják. [-X

                                  #12250
                                  Andy
                                  Felhasználó

                                    Ha ez megnyugtat az én 2004-es Ducatóm (2.3JTD)is így indul.Szerintem amíg villog addig müködik az izzitás (járó motornál is) és csak akkor alszik el ha kellően bemelegedett a motor (kb. 1perc ebben a -10 fok alatti időben).
                                    Ha könnyen indul akkor valószínüleg izzit is!
                                    Eseleg figyeld meg a belsőtér világításon (vagy mérd meg),hogy emelkedik-e a feszültség mikor abbahagyja a villogást.Az izzító gyertya kb.100-150W-os.

                                    #12249
                                    LMC
                                    Felhasználó

                                      [quote=”rlacika”:447uoorz]Van egy nagyon zöldfülű kérdésem azokhoz akiknek volt vagy van sima 2,5 turbodizel Ducatoja (egészen 1993-ig gy.) Ezeknek a gépeknek egy egygyertyás téliinditó rendszere van. Sajnos nincs gépkönyvem hozzá és nem tudom hogy helyesen inditom hidegben a motort? A műszerfalon van egy sárga szinű fűtőspirál jelü egő, amelyik akkor amikor a motor hőmérséklete 4 fok alá sülyed, a sluszkulcsot elforditva kigyul és ég folyamatosan. Más tipusu dizeleknél ez a jelzés elalszik pár másodperc alatt, jelezve hogy lehet öninditózni. Az én kocsimon hiába tartom rá sokáig a kulcsot, a jelző nem alszik el, de ha öninditózok a motor beindul (aránylag könnyen) és az a sárga lámpa vilogni kezd egy ideig, a kinti hideg fügvényében többet/kevesebbet. A kérdés az, hogy ez igy kel működjön vagy nállam van valami difi? Ezt az egész előfűtési folyamatot egy dobozban levő elektronika vezérli és nekem sajnos ott volt egy problémám-egy relé rugója kiesett és sétifikált egy párszáz Km-t(Csákberénytől Kolozsvárig) az alkatrészek között #-o . Láthatólag nem történt semmi bánat….de ezt nem nagyon van hogy megálapitsam ránézésre [-X . A Fiat szervizben fiatal, laptopokkal a hónuk alatt sétáló srácok csak huzogatták a válukat válasz helyett 👿 …az új vezérlődoboz ára meg valahol 500 ejró körül van…és csak úgy probára persze nem adják ide 🙁 . Tehát ha valakinek volt ilyen tipusú motorral felszerelt járgánya, kérem jelezze hogy is kel működjön a hideginditás?[/quote]

                                      Lacika az enyém pont ezt csinálja, de minusz 18 fokban is 2 pöcre indult és pár másodpercig még villog és cirippel, majd elalszik.
                                      Mielőtt indultam két szerelőnél voltam, de nem tudtak határozott választ adni.( mindent kiakartak cseréltetni velem ami szóba jöhet )
                                      Sőt már a nyáron próbáltam megnézetni, de azt mondta nem lát semmi hibát majd ha hideg lessz 😆

                                      Végül is semmi gond vele 👿 🙂

                                      András

                                    You must be logged in to reply to this topic.