-
Témakör
-
Van egy nagyon zöldfülű kérdésem azokhoz akiknek volt vagy van sima 2,5 turbodizel Ducatoja (egészen 1993-ig gy.) Ezeknek a gépeknek egy egygyertyás téliinditó rendszere van. Sajnos nincs gépkönyvem hozzá és nem tudom hogy helyesen inditom hidegben a motort? A műszerfalon van egy sárga szinű fűtőspirál jelü egő, amelyik akkor amikor a motor hőmérséklete 4 fok alá sülyed, a sluszkulcsot elforditva kigyul és ég folyamatosan. Más tipusu dizeleknél ez a jelzés elalszik pár másodperc alatt, jelezve hogy lehet öninditózni. Az én kocsimon hiába tartom rá sokáig a kulcsot, a jelző nem alszik el, de ha öninditózok a motor beindul (aránylag könnyen) és az a sárga lámpa vilogni kezd egy ideig, a kinti hideg fügvényében többet/kevesebbet. A kérdés az, hogy ez igy kel működjön vagy nállam van valami difi? Ezt az egész előfűtési folyamatot egy dobozban levő elektronika vezérli és nekem sajnos ott volt egy problémám-egy relé rugója kiesett és sétifikált egy párszáz Km-t(Csákberénytől Kolozsvárig) az alkatrészek között #-o . Láthatólag nem történt semmi bánat….de ezt nem nagyon van hogy megálapitsam ránézésre [-X . A Fiat szervizben fiatal, laptopokkal a hónuk alatt sétáló srácok csak huzogatták a válukat válasz helyett 👿 …az új vezérlődoboz ára meg valahol 500 ejró körül van…és csak úgy probára persze nem adják ide 🙁 . Tehát ha valakinek volt ilyen tipusú motorral felszerelt járgánya, kérem jelezze hogy is kel működjön a hideginditás?
You must be logged in to reply to this topic.