-
IndítottaTémakör
-
2008.02.09.-03:32 #7050
Tegnap hoztam haza németből az új lakókocsinkat, egy Fiat alapú Chausson Acapulcot. Ott egy csontszáraz fészerben volt tartva, a régi tulaj mondta hogy az ajtó felett egy picit be ázik,de csak néha. Nahát, az úton végig zuhogott 1500km-t az eső és mire Kolozsvárra értem az egész tetőkárpit csurom vizes lett (a feleségem amikor meglátta… #-o ).Ma reggel felmásztam a tetőre, látszik hogy végig volt valamikor az összes toldási pont szigetelve de elégé megszáradt az anyag (valami szurke, vakolókanállal felkent mentudommi). Ha valakinek még voltak ilyen gondjai, szivesen veném a segitséget!Érdekelne hogy milyen megoldás és anyag a legjobb erre a célra?
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2010.09.10.-13:51 #25543
Megvettem mindent a nagy melóhoz,ha jobb idő lesz(tán a jövő héten)akkor nekiállok.Butyl szalag,L aluprofil,szélvédő tömítő.
2010.09.05.-23:41 #25415Köszönöm a gyors válaszokat,a tanácsot megfogadom és ha kész jelentkezem. =D>
2010.09.05.-04:45 #25406[quote=”vercsi24″:2tslcds9]Üdvözlök mindenkit!Olyan kérdéssel fordulok a társasághoz,hogy tud-e valaki boltot vagy céget,ahol szögalumíniumot,(L)keresztmetszetűt,pl.30x30mm-eset lehet vásárolni méterben.A lakóm egyik oldala sajnos beázik és roncsolás nélkül az eredetit levenni lehetetlen.Ki akarom cserélni mindkét oldalon végig és valami jó tömítöanyag is kéne alá.[/quote]
metalservice rt. Keresztúri út 39-41 A tömitést butil szallaggal kell megoldani. Viszont ha elviszed szakszervízbe, akkor az oda illő profillal fogják neked megjavítani. Mindenképpen ezt javasolnám, mert a mester szeme észreveszi ha más problémát is okozott a beázás.2010.09.04.-19:09 #25399[quote=”vercsi24″:1usluii4]Üdvözlök mindenkit!Olyan kérdéssel fordulok a társasághoz,hogy tud-e valaki boltot vagy céget,ahol szögalumíniumot,(L)keresztmetszetűt,pl.30x30mm-eset lehet vásárolni méterben.A lakóm egyik oldala sajnos beázik és roncsolás nélkül az eredetit levenni lehetetlen.Ki akarom cserélni mindkét oldalon végig és valami jó tömítöanyag is kéne alá.[/quote]
Alcan Hungária Kft Budapest IV ker Ipari Park2010.09.04.-18:33 #25398Üdvözlök mindenkit!Olyan kérdéssel fordulok a társasághoz,hogy tud-e valaki boltot vagy céget,ahol szögalumíniumot,(L)keresztmetszetűt,pl.30x30mm-eset lehet vásárolni méterben.A lakóm egyik oldala sajnos beázik és roncsolás nélkül az eredetit levenni lehetetlen.Ki akarom cserélni mindkét oldalon végig és valami jó tömítöanyag is kéne alá.
2010.08.21.-00:58 #25074feltöltöttem két képet a nevem alá, kérdés elnevezésű albumba (legalábbis remélem)
egy sérült lakó van a képeken.ha valaki tudna egy nagyságrendi árat mondani az alkóv sérülésének a szakszerű kijavításáról, akkor nagyon hálás lennék.
Egyelőre nem ázik be, de ami késik az nem siet. 😆2010.08.11.-21:09 #24940[quote=”Fittipaldi”:3e8x1nwx]Nem tudtam besorolni,de megér egy ˇmisétˇ
http://www.langlovagok.hu/html/galeria/4994_1.shtml[/quote]😥 😥
2010.08.11.-19:53 #24937[quote=”Fittipaldi”:1cqsg2q8]Nem tudtam besorolni,de megér egy ˇmisétˇ
http://www.langlovagok.hu/html/galeria/4994_1.shtml[/quote]Nagyon rossz végignézni.
2010.08.11.-19:16 #24935Nem tudtam besorolni,de megér egy ˇmisétˇ
http://www.langlovagok.hu/html/galeria/4994_1.shtml2009.08.23.-17:11 #15793Nagyon sajnálom Lacika hogy igy jártál.Szomorú hogy nincs még mindig egy megbizható technológia gyártáskor ami ezt meg tudná előzni!Kiváncsi vagyok hogyan csinálják meg,gondolom ez nem egy hétköznapi dolog.Én éppen most ceréltel le az alkóv fölötti tetőszellőzőt mert a külső müanyag burkolatot megette az évek folyamán az UVB sugárzás és a legutóbbi lezárásakor a fogantyúja a kezemben maradt és a széléből pár darab letört.Amúgy én egy istállóban tárolom a kocsimnat egész évben hogy ne ázzon fölöslegesen.Szerencsére nem látok sehol beázásokat amikor kirándulunk de az ördög nem mindig álmos!Minden jót és szerencsés javitást.Várom a fejleményeket.Lakóautós üdvözlettel egy volt földid. 😀
2009.08.23.-14:59 #15789Nó…a sorozatos beázásaimnak megvan az eredménye! 👿
Az utolsó útunkon, fennt a bánáti havasokban egy szakadó eső alatt több helyen is beáztunk, de nem csak úgy mint eddig, amikor csak egy egy kis folt jelent meg hanem úgy hogy mosdotálat és edényeket kelett tenni ide-oda #-o . Eső után átnézve a tetőt reájöttem hogy hol volt a bibi-elrozsdázott a tetőszélét takaró aluminium vinklit leszoritó csavarok egy része, és vagy két méteren felemelkedett a tetőlemezzel együtt!
Amiután hazajöttünk sikerült egy hütőkocsi karoszériákat gyártó és javitó céggel megegyezni hogy kicserélik a tetőlemezt valami speci üvegszál alapú lemezzel és a takaró-szigetelő vinklit egy szélesebb idommal. Másnap hívtak hogy nézzek meg valamit mert baj van…háááát :smt209 …a tető panelszerkezete nagy részeken teljesen el volt korhadva #-o !!! Most aztán cserélik az egész tetőt…gyártanak hozzá egy speci szendvicspanelt.
Szóval…melegem ajánlom mindenkinek hogy a legkisebb beázást is nagyon komolyan és minnél hamarább oldjanak meg mert a hanyagolás és a nem teljesen profi megoldások 😳 sokkal nagyobb kárt okoznak!!!2008.07.02.-12:15 #9929Köszönöm a segitséget Lacika.Jó részletesen leirtad,sokat tanultam belőle.Valóban rossz a megoldás hogy az aluléc ami szegélyezi végig a tetőt oly magas hogy megáll a viz mellette és pár év után kezd alá szivárogni be a szendvicspanelbe.Hála Istennek a tetőmön nem lázzam beázást sehol,csupán ez a függőleges hátsó fal ájult el az idők folyamán és ezt akkor vettem észre amikor ketten öcsémmel előrébb toltuk a lakóautót 3 méterrel mert útban volt és hallottuk hogy a sarok recseg és puha a kezünk alatt a lemez….!!!! 🙁
Itt már tudtam hogy baj van!Arra gondoltam hogy valamikor összetörhették és meg volt bontva de ilyen nyomokat nem fedeztem fel bontáskor rajta.Aztán miután kihúztam az első elrozsdázott facsavart újjal az alulécből és megláttam milyen hosszú-5 cm és semmit nem tart,tudtam hogy megint jól jártam és nagy munka elé nézek [-o< Hát ez van!Köszönöm.Adrián.2008.07.02.-00:44 #9928[quote=”cv2adi”:21cu541l].Mivel ez csak amolyan cigánymunka volt[/quote]
Sokszor a hevenyészett megoldások öröktartók 😀 .Persze a szakik azt fogják mondani hogy hát a legjobb az lett volna hogy a hátsó panelt teljesen lebontani és újraépiteni. #-o De ha amiután elvégezted ezt a „cigánymunkát” eltünt a beázás akkor nagyon jó munkát végeztél és ha szerencséd van jó sokáig kibirja. Ha jól értettem akkor már elkorhadt részeket is kaptál ott….hát még rágondolni se merek hogy mi lehet nállam a tetőlemez és a belső textilkárpit között #-o . Egyelőre sikerült megszüntetni beázást. Kitanulmányoztam a dolgokat és rájöttem hogy az alulemez ami a tetőt boritja a savas levegő miatt egy pár helyen kirágodott és látható, vagy a festék alatt bujkáló, lukak keletkeztek. Sajnos nem a legjobban gondolta ki aki ezt a lakót tervezte mert a tető ahelyett hogy volna egy kicsi esése hátrafelé, pont forditva, az alkóv felé lejt. És az elég magas szélpántok jó centi vagy még több vizet tartanak a tetőn eső esetén. Előszőr a tetőlemez likait leragasztottam valami szpeci vizáló öntapadós alufólia szerüséggel. De sajnos az első esőnél kiderűlt hogy a viz nagyrésze tulajdonképpen a szélpánt alatt kerűl be a panelbe. Megpróbáltam ezt a derékszögű pántot (aluminiumból van)lebontani hogy az alatta levő kiszáradt tömitőanyagot frissitsem fel. Hát ha végig ki lett volna száradva akkor a munkám sikeres is lett volna…de sajnos csak itt-ott volt baj vele és a jól felragadt aluminiumpántot képtelenség lett volna épen leszedni és cserére semmi esély mert egy üzlet ajánlataiban se láttam ilyesmit. Úgyhogy más eljáráson kelett törjem a fejem. A végen sikerült valami szpeci kétkomponensű gittet szereznem amelyik elkészitesekor majdnem folyékony és 4 óra alatt valami gumiszerű valamivé válik ami nagyon jól tapad bármilyen felületre, vizhatlan, semleges hatásu és még kézi gázlámpával melegitve se puhult/keményedett, de meg sem gyult. Hát ebből az anyagból vagy 8 litert feltöltöttem a tetőmre és ott elsimitottam úgy hogy pant felső részét is elfedtem. Egyelőre semmi probléma nincs, vége a beázásnak =D> . Meglátom meddig tart, de úgy néz ki hogy ok a dolog. Voltunk egy kiránduláson ahol elég rossz erdei utakon is jártunk, ami jól megcsavarta jobra-balra a lakószekrényt. Amikor hazajöttünk tünetesen átnéztem de sehol nem vált le és nem repedezett. Az anyagot ALUTCHIT néven gyártotta az OLTCHIM , sajnos kereskedelemben nem található-csak egy rövid széria volt az atomerőművűnknek ( az én lakóm is atomerőmű fontosságú…úgyhogy kaptam)… Itt még működik… 😳
Mindenesetre nézd át tüzetesen a pántot körbe a tetőn mert ha egy helyen elkezdi akkor nemsokára több helyen megjelenik a „vizesjelenés”. Én is úgy jártam-előszőr csak egy pici helyen az ajtó felett jelent meg a foltocska de aztán mind nagyobb lett az ővezete, pláne amiután valami „lengős” útakon jártunk.
Ha profi módon akarod megoldani a problémát akkor ajánlom hogy keresd a Biwakot.Biztos segitenek!2008.07.01.-20:08 #9925Üdvözlök mindenkit.Igaz hogy csak most léptem be a klubba-nem tudtam róla hogy létezik.Ugyanaz a bajom mint a kedves Kolozsvári kollégának:beázik a lakóautó hátsó-függőleges éle k.b. egy méterrel a hátsó lámpák felett.Megbomtottam az alu csikot ami fedi a tető és hátfal széleket és nem lévén más eszközöm és hozzáértésem betoldtam a hiányzó-elporladt-szendvicspanelek közé az élbe egy 50-60 cm hosszú stafnifát-lécet utána visszahejtottam a lemezeket és ezek találkozásánál az alu léc alá 2 cm szélességbena Würth által forgalmazott gumigittet használtam mely nem keményedik meg .Mivel ez csak amolyan cigánymunka volt,kérdezném a hozzáértőket mi lett volna a normális,szakszerü eljárás?Én is Németo-ban vettem a tavaly ezt a kocsit ami gyönyörű de nem hibátlan emiatt.Amúgy egy LMC felépitménye van.Köszönöm előre is a segitségeteket.CV2-es. 🙁
2008.02.10.-12:20 #7075[quote=”rlacika”:3uqwu4jz]Köszi Attila ! Minthogy itt Kolozsváron nem tudok róla hogy lenne valami műhely amelyik foglalkozna ilyesmivel, marad az ajánlatod. Tavaszig tartom egy fólia alatt a kocsikát,aztán egy kis kirándulas Pestre hogy megoldjam a gondom. Estleg csak arrol világosits fel hogy kb. hány nap alatt lehet megjavitani (ezt csak azért hogy tudjam hány napig boldogitom pesti rokonaimat? 😀 ).[/quote]
Üdv rlacika!
Azt,hogy a munka meddig tart így látatlanban nem tudom megmondani.Attol függ ,hogy mióta ázik,és mekkora a pusztulás a fal szerkezetében.
Felelőtlenség lenne időt mondani a részemről.Üdv Attila
2008.02.09.-21:12 #7070Köszi Attila ! Minthogy itt Kolozsváron nem tudok róla hogy lenne valami műhely amelyik foglalkozna ilyesmivel, marad az ajánlatod. Tavaszig tartom egy fólia alatt a kocsikát,aztán egy kis kirándulas Pestre hogy megoldjam a gondom. Estleg csak arrol világosits fel hogy kb. hány nap alatt lehet megjavitani (ezt csak azért hogy tudjam hány napig boldogitom pesti rokonaimat? 😀 ).
2008.02.09.-19:53 #7067[quote=”rlacika”:3cuwj44j]Tegnap hoztam haza németből az új lakókocsinkat, egy Fiat alapú Chausson Acapulcot. Ott egy csontszáraz fészerben volt tartva, a régi tulaj mondta hogy az ajtó felett egy picit be ázik,de csak néha. Nahát, az úton végig zuhogott 1500km-t az eső és mire Kolozsvárra értem az egész tetőkárpit csurom vizes lett (a feleségem amikor meglátta… #-o ).Ma reggel felmásztam a tetőre, látszik hogy végig volt valamikor az összes toldási pont szigetelve de elégé megszáradt az anyag (valami szurke, vakolókanállal felkent mentudommi). Ha valakinek még voltak ilyen gondjai, szivesen veném a segitséget!Érdekelne hogy milyen megoldás és anyag a legjobb erre a célra?[/quote]
Üdv!
A tömítő anyag kérdésre csak annyit tudok mondani,hogy a legtöbb járműtechnikai tömítőanyag megfelelő a célra,de szilikon mentes legyen,és bírja az uv sugárzást.
A megbontás nélküli beázás javítás csak tűzoltás.
A szervízben nálunk tudunk segíteni a problémán.Üdv Attila
Karaván City Bt -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.