-
IndítottaTémakör
-
2008.02.09.-03:32 #7050
Tegnap hoztam haza németből az új lakókocsinkat, egy Fiat alapú Chausson Acapulcot. Ott egy csontszáraz fészerben volt tartva, a régi tulaj mondta hogy az ajtó felett egy picit be ázik,de csak néha. Nahát, az úton végig zuhogott 1500km-t az eső és mire Kolozsvárra értem az egész tetőkárpit csurom vizes lett (a feleségem amikor meglátta… #-o ).Ma reggel felmásztam a tetőre, látszik hogy végig volt valamikor az összes toldási pont szigetelve de elégé megszáradt az anyag (valami szurke, vakolókanállal felkent mentudommi). Ha valakinek még voltak ilyen gondjai, szivesen veném a segitséget!Érdekelne hogy milyen megoldás és anyag a legjobb erre a célra?
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2014.11.18.-20:31 #45444
[quote=”artzgabi” post=44184]Köszönöm a válaszokat!A héten megnézem lakatos barátommal még egyszer, remélem nem lesz gond ,mert régóta vágyunk már egy járgányra!Sajnos lt -k jönnek csak számításba,azokból meg kevés van(. Használtautón találtam,ezért sem vagyok túl nyugodt,szervízkönyves ugyan de csak 2008ig,utána leinformálhatatlan,mesék persze vannak…….
Üdv,Gábor
http://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/volkswagen/volkswagen_vw_lt_28d_karmann-8202839%5B/quote%5D
Megnéztem a linken a VW buszt. Egészen egyben van, nem tűnik egy lestrapált , leélt darabnak. Na , jó, kicsit koros szegényke, de nem látszik rajta 🙂
Lehet, hogy a tetőn napelemek voltak, azok rögzítő és kábel átvezető lyukai miatt van ez a szigetelés.
Fel kell menni a tetőte , tüzetesen átnézni, mi van ott.
Kiváncsi lettem volna az árára, tokkal , vonoval , magyar rendszámmal mennyi ?2014.11.18.-18:37 #45443Köszönöm a válaszokat!A héten megnézem lakatos barátommal még egyszer, remélem nem lesz gond ,mert régóta vágyunk már egy járgányra!Sajnos lt -k jönnek csak számításba,azokból meg kevés van(. Használtautón találtam,ezért sem vagyok túl nyugodt,szervízkönyves ugyan de csak 2008ig,utána leinformálhatatlan,mesék persze vannak…….
Üdv,Gábor
http://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/volkswagen/volkswagen_vw_lt_28d_karmann-8202839
2014.11.18.-17:50 #45442Úgy gondolom ez lutri. Valamiért lekenték a szürke trutyival valószínűleg nem azért mert unatkoztak ( bár lehet hogy jó gazda módjára megelőzési célzattal történt ). Mindennek ellenére lehet hogy volt beázás csak időben megfogták a szürkével és akkor lehet hogy nincs gond, de lehet hogy eldugva már munkálkodott rendesen a víz a szerkezetben. Én az alábbi dolgokat tenném:
-nézd körben kívülről az összeeresztési pontokat hátha van repedés, vagy valami ami szerkezeti problémára, vagy balesetre utalhat .
-belülről keress beázási nyomokat, de ne csak fenn hanem lent a padló szinten is ( a víz a oldalpanelben is vándorolhat).
– próbáld meg átkopogtatni ujjheggyel a gyanús részeket. A folytonossági hiányokat ha van némi gyakorlatod a hang változása is jelezheti.
-ha nem találsz semmit, és az áztatás sem mutat problémát nézd meg a piaci árakat és lehet hogy sikerül jó autót venned.
U.I. Ha nincs letrutyizva a tető az még nem jelenti, hogy ijen korban nem ázott, ázik be, csak nemvették észre, vagy nem foglelkoztak vele.
sok sikert Nyomi[quote=”artzgabi” post=44177]Üdv mindenkinek!
Vásárlás előtt állunk,a kiszemelt egy Lt Karman. 92″ A tetőlemez aggaszt egy kicsit,mert kívülről, szürke színű anyaggal le van kenve,szerintem utólag!Beázást nem láttam rajta belülről! Nem szeretnék egy szétbontással kezdeni,már csak azért sem,mert nem lenne miből..))Szeretném kérni a véleményeteket!
Előre is köszi![/quote]
2014.11.18.-12:26 #45436[quote=”artzgabi” post=44177]Üdv mindenkinek!
Vásárlás előtt állunk,a kiszemelt egy Lt Karman. 92″ A tetőlemez aggaszt egy kicsit,mert kívülről, szürke színű anyaggal le van kenve,szerintem utólag!Beázást nem láttam rajta belülről! Nem szeretnék egy szétbontással kezdeni,már csak azért sem,mert nem lenne miből..))Szeretném kérni a véleményeteket!
Előre is köszi![/quote]
Nehéz ezt igy látatlanban eldönteni. Meg kell nézni a lakót nagy esőben, vagy egy slaggal , ha van rá lehetőség sokáig áztatni, és ha nincs beázás, én megvenném, ha amúgy minden rendben van. Igy a szürke valami , csak esztétikai gondot okozhat, amit egy fényező 20-30 ezerből orvosol.
Üdv: E.G.2014.11.18.-11:29 #45435Üdv mindenkinek!
Vásárlás előtt állunk,a kiszemelt egy Lt Karman. 92″ A tetőlemez aggaszt egy kicsit,mert kívülről, szürke színű anyaggal le van kenve,szerintem utólag!Beázást nem láttam rajta belülről! Nem szeretnék egy szétbontással kezdeni,már csak azért sem,mert nem lenne miből..))Szeretném kérni a véleményeteket!
Előre is köszi!
2014.11.04.-02:13 #45274[quote=”laci0909″ post=44039]Üdvözlök mindenkit!
A segítségetekre lenne szükségem! Bár lakó autóra nem volt pénzem de lakókocsim az van.
Knaus Eifelland 500 TL. Ezt sajnos neki húzták egy fának lassú tempóval, bár nem látszik rajta semmi csak a sarok műanyag törött el és az ablak tartó repedt el!
Régóta áll most szeretném meg javíttatni! Belsejében a sarok összetételnél már van nagyon kicsi penész és egy kis folt. Szeretnék egy megbízható lakókocsi javító céget aki 50.000 ft.-os kárért nem kér el 300.000-et! Mert a lakót meg szeretném hagyni!
Válaszaitokat előre is köszönöm![/quote]Néhány cég aki szóba jöhet:
Balatonfűzfő: Váradi Caravan
Budapest: KempingVilág
Budapest: Suwenor
Miskolc: BiwakAzért azt hozzá kell tenni, hogy a beázás az sajnos az a munka amit előre nem lehet megmondani, hogy mennyi lesz a vége és mekkora a kár, mert általában csak akkor lehet látni a tényleges problémát mikor megbontják a szerkezetet és ekkor derül ki az is, hogy meddig kell visszabontani és mennyi mindent kell újraépíteni. Sajnos ezek rengeteg munkával járnak és ezért nem olcsók. Nem akarlak elriasztani, de olyannal csináltasd meg aki ért hozzá, különben további problémáid lesznek vele és a végén sokkal drágább lesz.
2014.11.03.-18:22 #45272Üdvözlök mindenkit!
A segítségetekre lenne szükségem! Bár lakó autóra nem volt pénzem de lakókocsim az van.
Knaus Eifelland 500 TL. Ezt sajnos neki húzták egy fának lassú tempóval, bár nem látszik rajta semmi csak a sarok műanyag törött el és az ablak tartó repedt el!
Régóta áll most szeretném meg javíttatni! Belsejében a sarok összetételnél már van nagyon kicsi penész és egy kis folt. Szeretnék egy megbízható lakókocsi javító céget aki 50.000 ft.-os kárért nem kér el 300.000-et! Mert a lakót meg szeretném hagyni!
Válaszaitokat előre is köszönöm!2014.06.04.-03:13 #43562[quote=”steve” post=42529]Mikrobi!
Ez a HB Body 940 autófesték boltokban kapható,[/quote]Helló! tudom „hát”-tal nem kezdünk mondatot ,de… Hát azt nem tudom ,hogy van -e minden autófesték boltba .de ha Body termékeket árulnak akkor biztos tudnak segíteni. ha nincs ilyen a közeledbe akkor „internet” de ha kell segítek, nekem is van itthon egy tubussal ! Elküldjem?2014.05.31.-22:18 #43510Mikrobi!
Ez a HB Body 940 autófesték boltokban kapható,2014.05.21.-02:18 #43449[quote=”mikrobi” post=42465]Sziasztok Igazad van valóban nem jó megoldás a nitró ha friss a festés.De ha csak tetőablakot cserél és a festés már régi még ha üvegszálon van, akkor is jó.Azért ajánlottam ezt „így séróból” mert nekem ez van itthon mindig.Amúgy tettem be egy nagyobb ablakot a zuhany részbe oldalra és sok tömítőt raktam alá, de a nagy melegbe még mindig folyik ki a keret alól a felesleg.,Egy éve festettem a lakót,már nem bántja a nitró,pedig minden útra kelés előtt le takarítom a mi kis drágánkat /az ablak körül /.Ja lakkbenzinnel is meg lehet próbálni,ebbe viszont nem .vagyok biztos! Örülök ha tudtam segíteni.[/quote]
A 2 K-s festékekkel festett felületek, valóban ellenállóbbak, és igaz is a megállapításotok, hogy olyankor nem oldja láthatóan. Viszont a festék szerkezetébe azért bediffundál az oldószer, és lazítja a kötéseket. Pár perces áztatás után, már érezhetően lelágyítja a felületét, amivel erősen rombolja a kötés során kialakult kemény réteget.
Az idősebb festett felületeket, meg az UV sugárzás roncsolja , ezért azokat még könnyebben kikezdi a nitro. Előfordult olyan eset is, hogy a lakókocsi oldalán, a festett alulemezt, folttisztító benzinnel kívántuk kezelni, de már az is oldotta a gyári, 18 éves fényezést. Azért ajánlottam a sebbenzint, mert azzal még sosem jártam pórul, és ellentétben a motorbenzinnel, nem hagy bűzős nyomot a kezeden, és a felületen, csakúgy mint a lakkbenzin.2014.05.20.-11:21 #43446A sima benzin is lemossa a butilt, és az tuti nem bántja a festést, bár tapasztalatom alapján a nitro sem (kivéve, ha friss a festés).
2014.05.20.-00:57 #43445Sziasztok Igazad van valóban nem jó megoldás a nitró ha friss a festés.De ha csak tetőablakot cserél és a festés már régi még ha üvegszálon van, akkor is jó.Azért ajánlottam ezt „így séróból” mert nekem ez van itthon mindig.Amúgy tettem be egy nagyobb ablakot a zuhany részbe oldalra és sok tömítőt raktam alá, de a nagy melegbe még mindig folyik ki a keret alól a felesleg.,Egy éve festettem a lakót,már nem bántja a nitró,pedig minden útra kelés előtt le takarítom a mi kis drágánkat /az ablak körül /.Ja lakkbenzinnel is meg lehet próbálni,ebbe viszont nem .vagyok biztos! Örülök ha tudtam segíteni.
2014.05.19.-03:04 #43443[quote=”mikrobi” post=42461]helló! Én a „HB Body 940 „-nel tömítettem mindent vissza szerelésnél,tetődíszléc ablak ajtó stb.ez olyan tömítő ami nem szárad meg soha ,mindig képlékeny marad. kartuspistollyal ki tudod nyomni Te is.Ha többet rax alá,és kinyomja magát ahogy csavarozod vissza ,nitróhigítóval le tudod pucolni![/quote]
Ez a 940-es is butil tömítő. Tökéletes megoldás a víz ellen. Viszont, én a helyedben a nitro hígítóval óvatosan bánnék. Az üvegszálas felületeken, amik géles külső réteggel rendelkeznek, lehet használni, de fényezett felületeken, agresszíven megtámadja a festék réteget, csúnya nyomokat hagyva maga után.
A lágy butilokat, le lehet „cuppoktatni”, majd a kevéske maradékot, pár nap múltán, sebbenzinnel lehet nyom nélkül eltávolítani.
A „cuppoktatás” művelete, egyszerű fa, vagy műanyag lapkával történik. Egy körömnyi darab, kicsit szikkadtabb butilt, rányomsz a pálcika végére, majd lazán ütögetve lecsipegeted a kinyomódott, felesleges anyagot.2014.05.19.-01:53 #43441helló! Én a „HB Body 940 „-nel tömítettem mindent vissza szerelésnél,tetődíszléc ablak ajtó stb.ez olyan tömítő ami nem szárad meg soha ,mindig képlékeny marad. kartuspistollyal ki tudod nyomni Te is.Ha többet rax alá,és kinyomja magát ahogy csavarozod vissza ,nitróhigítóval le tudod pucolni!
2014.05.18.-17:30 #43440Köszönöm Kerti mester a segítséged.
2014.05.18.-15:28 #43439[quote=”steve” post=42455]Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.Milyen tömítő ill.ragasztó anyagot használjak az alkov feletti tetőablak cserénél?[/quote] en inkabb szakemberhez vinnem2014.05.18.-00:14 #43437[quote=”steve” post=42455]Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.Milyen tömítő ill.ragasztó anyagot használjak az alkov feletti tetőablak cserénél?[/quote]Szia,
Butil szalagot szokás használni a tetőablakok tömítéséhez, ami létezik tömlős kivitelben is. Elvileg bármelyik lakóautós cégnél vehetsz ilyet.
Mi speciális tömítő ragasztót használunk erre.2014.05.17.-17:45 #43436Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.Milyen tömítő ill.ragasztó anyagot használjak az alkov feletti tetőablak cserénél?2010.10.11.-18:48 #26091[quote=”repro”:2xnwnq90]Szia vercsi24!
Jövő hét végén Visegrádra megyünk,esetleg a csigáidat is fel tudnánk rakni. 😆 [/quote]Sajnos csak tavasztól tudunk részt venni lakós talikon,mert akkor lesz leműszakiztatva.
2010.10.07.-10:37 #26012[quote=”vercsi24″:3n29bqoq]Hála az Úrnak,ma befejeztem a tetőt.Itt Dombóváron esik mint az állat,majd holnap már kiderül,hogy mit csináltam.Teljes festésen is átesett a legkedvesebbem.Belső munkélatok vannak még vissza.Én reménykedem.Apropó,lakóautós(csigás)matricát(2db-ot)vennék!!!!!!!!!![/quote]
Szia vercsi24!
Jövő hét végén Visegrádra megyünk,esetleg a csigáidat is fel tudnánk rakni. 😆
2010.10.01.-23:51 #25879[quote=”istozi”:u963wq17]Az Úr melyik munkaműveletet csinálta? És hogy vagy megelégedve vele? Esetleg ajánlod-e a segítségét másoknak is?[/quote]Nagyon sajnálom,hogy még válaszra sem méltattál.
2010.09.26.-14:53 #25792[quote=”vercsi24″:32aq3375]Hála az Úrnak,ma befejeztem a tetőt.Itt Dombóváron esik mint az állat,majd holnap már kiderül,hogy mit csináltam.Teljes festésen is átesett a legkedvesebbem.Belső munkélatok vannak még vissza.Én reménykedem.Apropó,lakóautós(csigás)matricát(2db-ot)vennék!!!!!!!!!![/quote]
Az Úr melyik munkaműveletet csinálta? És hogy vagy megelégedve vele? Esetleg ajánlod-e a segítségét másoknak is?2010.09.26.-01:01 #25781Hála az Úrnak,ma befejeztem a tetőt.Itt Dombóváron esik mint az állat,majd holnap már kiderül,hogy mit csináltam.Teljes festésen is átesett a legkedvesebbem.Belső munkélatok vannak még vissza.Én reménykedem.Apropó,lakóautós(csigás)matricát(2db-ot)vennék!!!!!!!!!!
2010.09.12.-13:24 #25574[quote=”nemo25″:2a0xo45y]Nézd meg hogy mennyire van átázva a beázott rész! ha vizes, akkor hagyd kiszáradni, és nézd meg nem kell-e a fa merevitőket is cserélni. ( ha elrohadtak esetleg) Csak szárazon zárd le újra a megbontott részt. Használj rozsdamentes csavarokat. Jó munkát és szép időt! 8) [/quote]Megbontottam a tetőt,de eddig úgy néz ki,hogy a fa szerkezetnek nincs hibája.Nálam tető alatt áll és száraz már régóta.Kösz a jó tanácsokat,holnap folytatom ezt a k…a jó melót.
2010.09.12.-04:08 #25571[quote=”vercsi24″:2kqbitdt]Megvettem mindent a nagy melóhoz,ha jobb idő lesz(tán a jövő héten)akkor nekiállok.Butyl szalag,L aluprofil,szélvédő tömítő.[/quote]
Nézd meg hogy mennyire van átázva a beázott rész! ha vizes, akkor hagyd kiszáradni, és nézd meg nem kell-e a fa merevitőket is cserélni. ( ha elrohadtak esetleg) Csak szárazon zárd le újra a megbontott részt. Használj rozsdamentes csavarokat. Jó munkát és szép időt! 8) -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.