-
IndítottaTémakör
-
2009.11.09.-22:02 #17402
Azért nyitottam ezt a topikot, hogy akik már tapasztaltabbak azok esetleg meg tudják osztani velem vagy akik kíváncsiak rá, hogy mire kell vigyázni amikor a mínuszok repkednek és a hó vízszintesen esik.
Rengeteg meglepetés érheti az embert és jó ha számít legalább valamennyire rájuk.
Miska! ne nevess..ez komoly dolog 😆 -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2009.11.12.-22:51 #17692
[quote=”GaborApa”:godb5r04]#-o
Erre is hasonlót tudok csak mondani, mint Oldinál.
[-o< [-o< [-o< SENKI SE hivatkozzon arra egy temetésen, hogy a lakóautóklub oldalon olvasta azt a megoldást. [/quote] Mivel rászántuk magunkat a téli lakózásra és a meleget is igencsak szeretjük rendelek egy Secu-Motion készüléket és egy Duo Comfort cuccot és nem érdekel mi van a palackokkal.Ja ezekhez már szakadás védelemmel ellátott cső dukál.(na Én is okosodom)az elektromos cuccot is beépítettem! azért is.És hogy hol fogják beépíteni?? Ki tudja?? :ny Nem-nem fischer nem Budapesten [-X (csak vicc volt!) vagy mégsem 👿2009.11.12.-21:16 #17689[quote=”Brigi”:igt1x8be]Laci a fűtést vezette be a palacktárolóba. Azért ettől még nincs ott olyan meleg, mint a kocsiban, a palackból se jön ki teljesen a gáz, de nem fagy el, – 20 fokban is működik.[/quote]
#-o
Erre is hasonlót tudok csak mondani, mint Oldinál.
[-o< [-o< [-o< SENKI SE hivatkozzon arra egy temetésen, hogy a lakóautóklub oldalon olvasta azt a megoldást. Nehogy félreérts! Laci bizonyára körültekintően oldotta meg, de az itt olvasott ötlet alapján másvalaki nagy bajt is okozhat magának, családjának. A fűtéslevegőcső a belső légtér levegőjével van kapcsolatban, tehát amikor nem megy a ventillátor itt akár a lakótérbe is mehet, vagy felgyűlhet a gáz. Egy kombi készülék fűtéslevegője sokszor 100 fok felet van. Ezt nem tanácsos egy gázpalackra, vagy annak szekrényébe belefújni. A gázpalack tárolóknak a lakótértől hermetikusan elzárt külön légtérben kell lenniük. Ennek a légtérnek pedig a szabadba akadálytalan szellőzést kell biztosítani. Ezért nem is fogtok találni olyan megoldást, hogy egy gyártó így melegítene palackot.2009.11.12.-20:09 #17686[quote=”Oldi”:1dm7h3fs]Hali!
Nekem már állt le a fűtésem -15 fokban éjjel 3-kor.. #-o
Jó volt.
Elfagyott a külső szekrényben a palack, vagy a reduktor, vagy mittudomén.
Azóta télire, megbontom a belső elosztó előtt a rendszert és egy hosszú szabványos csővel, reduktorral bekötöm a 11 kg-os szabvány palackot.
Elfér a jól fűtött autóban…Lehet, hogy gány megoldásnak számít, de olcsó és működik.
=D> [/quote]
Laci a fűtést vezette be a palacktárolóba. Azért ettől még nincs ott olyan meleg, mint a kocsiban, a palackból se jön ki teljesen a gáz, de nem fagy el, – 20 fokban is működik.2009.11.12.-10:30 #17664[quote=”GaborApa”:lhktku3n]8O
Ha lejöttök Miskolcra szilveszterezni, és mellém állnátok, először is csinálunk egy gáztömörségit. Ok?
😆 [/quote]Ez tényleg nem játék.Viszek tűzijátékot semmi szükség egyéb bemutatóra. [-o<
2009.11.12.-05:11 #17663[quote=”Oldi”:1ovcgghf]Hali!
Nekem már állt le a fűtésem -15 fokban éjjel 3-kor.. #-o
Jó volt.
Elfagyott a külső szekrényben a palack, vagy a reduktor, vagy mittudomén.
Azóta télire, megbontom a belső elosztó előtt a rendszert és egy hosszú szabványos csővel, reduktorral bekötöm a 11 kg-os szabvány palackot.
Elfér a jól fűtött autóban…Lehet, hogy gány megoldásnak számít, de olcsó és működik.
=D> [/quote]
😯
Csak súgom: az ötlet minden bizonnyal működőképes, de kicsit sem felel meg a gázpalack tárolási és működtetési előírásoknak.
A megbontás meg aztán főleg. Nehogy valaki arra hivatkozzon, hogy itt olvasta [-X
Azt nem is akarom tudni, hogy az a 11 kg-os palack miből van. #-o
Ha lejöttök Miskolcra szilveszterezni, és mellém állnátok, először is csinálunk egy gáztömörségit. Ok?
😆2009.11.12.-04:13 #17662Hali!
Nekem már állt le a fűtésem -15 fokban éjjel 3-kor.. #-o
Jó volt.
Elfagyott a külső szekrényben a palack, vagy a reduktor, vagy mittudomén.
Azóta télire, megbontom a belső elosztó előtt a rendszert és egy hosszú szabványos csővel, reduktorral bekötöm a 11 kg-os szabvány palackot.
Elfér a jól fűtött autóban…Lehet, hogy gány megoldásnak számít, de olcsó és működik.
=D>2009.11.10.-23:20 #17529[quote=”reprodesign”:2l2gn53x]A webasto az webasto!!!Át fogok pártolni.Túl sok a macera a gázzal.
Igaz,hogy a reduktor akár ha LPG is van a palackban mondjuk ahol nagy a fogyasztás akár már -5 fok alatt is ledermedhet?? 😯 [/quote]
Ez is igaz lehet, de nem biztos.
Nekem még nem fordult elő, pedig főzéshez mi is gázt használunk. Igaz, nekünk télen tiszta propán van benne.Amúgy erre is van Truma megoldás:
A reduktorok a téli üzem során elfagyhatnak. Ezt a Truma Eis-Ex készülékével kerülhetjük el, mely 12 V-ról működik és melegíti a reduktort.
forrás : http://www.biwak.hu LINK
😉2009.11.10.-22:53 #17527A webasto az webasto!!!Át fogok pártolni.Túl sok a macera a gázzal.
Igaz,hogy a reduktor akár ha LPG is van a palackban mondjuk ahol nagy a fogyasztás akár már -5 fok alatt is ledermedhet?? 😯2009.11.10.-00:43 #17491Névtelen
[quote=”GaborApa”:2f9e8d49][-X
A probánnak van a jobb fűtőértéke, de nem számít mert észrevehetetlen a különbség.
Propán 46,3 MJ/kg
Bután 45,7 MJ/kg
😉 [/quote]Ezt nekem a Fecsi mondta tavaly, és elég komolyan meg is indokolta.
2009.11.10.-00:40 #17488A témánál maradva.Én csak az ónos esőtől félek.Na az tud még tréfás dolgokat művelni.
Gumi legyen a javából ami elbánik vele! 😥
Arról nem is beszélve,hogy a szélvédőre fagy pillanatok alatt.Lehet nagyon tuti fűtő motor nem sokat segít.
Megállsz és kaparsz. 😥2009.11.10.-00:38 #17485[quote=”miska”:12tdn38f]Úgy hallottam, hogy a fűtőértéke nem a legjobb a tiszta propánnak.[/quote]
[-X
A probánnak van a jobb fűtőértéke, de nem számít mert észrevehetetlen a különbség.
Propán 46,3 MJ/kg
Bután 45,7 MJ/kg
😉2009.11.10.-00:30 #17480[quote=”reprodesign”:3iyrb18p]Legálisan 10,000ft ért 😆 [/quote]
Hát majdnem.
Hivatalosan ugyanannyiba kerül mint a kempinggáz listaára.2009.11.10.-00:19 #17473Névtelen
[quote=”reprodesign”:3l1rhame]Legálisan 10,000ft ért 😆 [/quote]
Úgy hallottam, hogy a fűtőértéke nem a legjobb a tiszta propánnak.
2009.11.09.-23:52 #17464[quote=”GaborApa”:8a8lstuj]Az autógázról azért nem írtam, mert az csak „ügyeskedéssel” oldható meg, de tiszta propánt legálisan is lehet töltetni, pl.: Budaörsön:LINK[/quote]
Legálisan 10,000ft ért 😆
2009.11.09.-23:45 #17460Az autógázról azért nem írtam, mert az csak „ügyeskedéssel” oldható meg, de tiszta propánt legálisan is lehet töltetni, pl.: Budaörsön:LINK
2009.11.09.-23:42 #17459[quote=”totya”:sp53fbtp]Üdv. A gázrol csevegjetek!
Mikortól fagy le a PB. ill. mennyi marad bent az egyikből amikor hibeg van? :-k Nincs lehetőségem autó gázzal tölteni! 🙁
Kösz![/quote]
A gázról szóló írásból idézek:
[i]Téli üzemeltetéshez mindig tiszta propánt töltessünk a palackjainkba.
A PB gáznak 60%-a butángáz, mely nem alkalmas a téli üzemeltetésre, ugyanis a butángáz forráspontja (amikor a gáz folyékonyból légneművé tud válni) -0,5 Cfok. Ez azt jelenti, hogy -fél fok alatt a bután cseppfolyós marad, és nem hajlandó kijönni a palackból. Tehát amikor a palackunk jeges, akkor abból már csak a propán része távozik a gáznak. Ez az állapot sajnos már 5-6 fokos levegőhőmérsékletnél bekövetkezhet, hiszen a palackból kiáramló gáz hőelvonása miatt a palack mindig hidegebb, mint a környező levegő. A palackban maradt butánt csak magasabb külső hőmérséklet esetén tudjuk majd kinyerni.A reduktorok a téli üzem során elfagyhatnak. Ezt a Truma Eis-Ex készülékével kerülhetjük el, mely 12 V-ról működik és melegíti a reduktort.[/i]
Forrás: http://www.biwak.hu 😉
2009.11.09.-23:33 #17455[quote=”miska”:1csjpecp]De, az is gázos, csak annak mélyebb a dermedéspontja. A te autódban -10-15-ig semmi gond nincs. Ez tuti![/quote]
köszönöm a segítséget, mostmár nyugi lesz egész télen. :D/2009.11.09.-23:27 #17454Névtelen
[quote=”sztakandi”:2756fuh4]mert az autógáz nem gázos, ott nem kell tartani a fagyástól ?[/quote]
De, az is gázos, csak annak mélyebb a dermedéspontja. A te autódban -10-15-ig semmi gond nincs. Ez tuti!
2009.11.09.-23:25 #17453[quote=”totya”:10ifz8fk]Üdv. A gázrol csevegjetek!
Mikortól fagy le a PB. ill. mennyi marad bent az egyikből amikor hibeg van? :-k Nincs lehetőségem autó gázzal tölteni! 🙁
Kösz![/quote]Ajánlott éjszakára átkötni arra a palackra amiben több van és nappal vissza.
Ugyanis ha kevés van, a nagy hidegben nagyon lassan jön, vagy semmi.Ez fél tank alatt jelentkezik és -5- 10 fok alatt.
De a gázplajos fűtésnél nyugodtan alszom, és nem kell kimenni éjszaka pizsamába, palackot cserélni #-o 😆András
2009.11.09.-23:22 #17452[quote=”totya”:2zc020n9]Üdv. A gázrol csevegjetek!
Mikortól fagy le a PB. ill. mennyi marad bent az egyikből amikor hibeg van? :-k Nincs lehetőségem autó gázzal tölteni! 🙁
Kösz![/quote]
mert az autógáz nem gázos, ott nem kell tartani a fagyástól ?2009.11.09.-23:19 #17450Üdv. A gázrol csevegjetek!
Mikortól fagy le a PB. ill. mennyi marad bent az egyikből amikor hibeg van? :-k Nincs lehetőségem autó gázzal tölteni! 🙁
Kösz!2009.11.09.-23:13 #17448[quote=”sztakandi”:w3c4pxbx]Na jó, csak most és csak Neked… Én is szeretnék tanulni, ha valaki már lakózott télen. Mi van a vizekkel (pl.budi, már hogy hozzam a témát) nem fagy be ?[/quote]
Csak a budi ami nem fagy be, de.. a szenyvíz leeresztő csapok az jobb ha nyitva marad, vagy kis gázlámpával lehet kiolvasztani.
Lehetőleg az üzemanyag tank és a gáztartályok, mindíg legyenek a maximumon.
Az akumlátorok a nagy igénybevételtől ( fűtő ventillátor), korábban sötétedik ), hamarabb lemerül. Ajánlott agregátorral elindulni hosszabb útra.
Kérdezhettek privátban is szivesen válaszolok. – 20 fok -ig.
Jaa, és sok forraltbor fogy 😆
András
2009.11.09.-23:12 #17446Ami a padlószint fölött és a szendvicspanelen belül van az nem fagy meg, ha megy a fűtés. 😉
A vízről szóló írást idézem:[i]A frissvíztartályok a vezetékek ugyan rejtve, de a lakótérben találhatóak, tehát ha a lakóautó fűtése működik, akkor ezeknek nem történhet bajuk.
A bojler szintén a lakótérben van, vagy (Webasto Dual Top esetében) a fűtés működésének köszönhetően nem fagy el.
Egyetlen külön odafigyelést igénylő rész a szennyvíztartály és annak csapja.
Amennyiben ez nincs téliesítve, a lakóautósok különböző megoldásokat használnak.
Léteznek természetet nem károsító fagyálló folyadékok, melyek nem túl nagy hidegben még megakadályozzák a fagyást. Ennél a megoldásnál számolni kell az anyag hígulásával is a tartályban.
Figyelem! A gépjárművek fagyálló folyadéka és az ablakmosó etilén-glikolt tartalmaz, mely súlyosan mérgező. Ezeket nem szabad erre a célra használni!A legegyszerűbb megoldás, ha a szennyvíztartály leeresztő csapját nyitva hagyjuk, és vödröt teszünk alá, így a víz még melegen távozik a tartályból. Ez nem túl elegáns megoldás, de jobb, mint egy szétfagyott tartály.
Kétségtelenül a legprofibb megoldás a rendszer téliesítése.
Ilyenkor a tartályba építünk egy fűtőpatront, mely 5 fok feletti főmérsékleten tartja a vizet. A felesleges áramfogyasztás elkerülésének érdekében leszigetelhetjük az egész víztartályt.[/i]forrás: http://www.biwak.hu 😉
2009.11.09.-23:03 #17441[quote=”sztakandi”:20fqig4o]Na jó, csak most és csak Neked… Én is szeretnék tanulni, ha valaki már lakózott télen. Mi van a vizekkel (pl.budi, már hogy hozzam a témát) nem fagy be ?[/quote]
Viccet félre téve. A budi nem fagy be. A tiéd biztos nem mert alatta megy el a fűtés cső ami felmelegíti a tartályát is. Természetesen, ha van fűtés.
2009.11.09.-23:02 #17439[quote=”Kerti”:22eon4ds]A budit ki kell venni, úgy ahogy mutattam és berakni az ágy mellé, hogy jó melegen legyen. 😆 😆 😆 [/quote]
:smt205 -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.