-
IndítottaTémakör
-
2009.11.09.-22:02 #17402
Azért nyitottam ezt a topikot, hogy akik már tapasztaltabbak azok esetleg meg tudják osztani velem vagy akik kíváncsiak rá, hogy mire kell vigyázni amikor a mínuszok repkednek és a hó vízszintesen esik.
Rengeteg meglepetés érheti az embert és jó ha számít legalább valamennyire rájuk.
Miska! ne nevess..ez komoly dolog 😆 -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2010.12.23.-11:23 #27680
[quote=”jozsef”:14rdssrd]Haliho! 😉
Kedves ujjonc a” lakóautózásban” talán hallottad már, hogy Ausztriaba november 15 után kötelező hó láncot hordani független attól, hogy van hó vagy nincs hó, de ez érvényes több alpesi országra is.Álítólag elég rendesen büntetnek a hiánya miatt.
Egyébként ami késik nem múlik, ha rendszeresen járod majd télen Ausztriát elöbb vagy utobb biztos szüksélessz a lánc szerelésre.
Addig is minden jót. 🙂
különben Én 1961 óta tekerem a kormányt.[/quote]Kedves József!
Ez maga a gondolatátvitel csúcsa!
Pontosan rád gondoltam a tapasztalatok kapcsán, látva a felrakott téli képeidet! :2010_igen2.gif
Állandóan van nálam hólánc, az aktuális autóm mérete szerinti! A héten a fűtött garázsban próbálgattam a lakó pótkerekén a láncok felrakását!
Van 4 db különböző, „V és Y” mintával, van „csodahóláncom” is, biztosan jó lehet a hóban, csak ne kelljen felrakni, mert szörnyű a szerelése! :smt214
A lakóm integrált mint a tied, az első kereke rendesen be van burkolva és beljebb is van mint a karosszéria!
Neked volt már rá szükséged? Egy havas, de nagyjából elkotort beállóba téli gumival be lehet bátran menni, vagy elötte szerelni kell? Ezekre a tapasztalatokra vagyok kiváncsi.
Az enyém fronthajtású, Fiat alvázas mint a lakók zöme. Gondolom a Ford alvázasok, vagy a Merci Sprinter alvázasok hátsókerékhajtása hátrányosabb lehet!Üdv NagyPapa
2010.12.23.-11:16 #27679[quote=”jozsef”:335qdi71]Haliho! 😉
Kedves ujjonc a” lakóautózásban” talán hallottad már, hogy Ausztriaba november 15 után kötelező hó láncot hordani független attól, hogy van hó vagy nincs hó, de ez érvényes több alpesi országra is.Álítólag elég rendesen büntetnek a hiánya miatt.
Egyébként ami késik nem múlik, ha rendszeresen járod majd télen Ausztriát elöbb vagy utobb biztos szüksélessz a lánc szerelésre.
Addig is minden jót. 🙂
különben Én 1961 óta tekerem a kormányt.[/quote]
Remelem Jozsef bent van a lakodba a lanc…mert a franciaknal soha sem tudni hogy takargatjak el az utakat…mindennap valtozik a meteorologiai jelentes…ugy hogy majd meglassuk milyen lesz az ido :smt0612010.12.23.-01:33 #27677[quote=”NagyPapa”:1ym6ph52]Tisztelt Klubtagtársak!
Megint gondjaim, inkább problémám van! #-oOtt kezdődik a dolog, hogy ugyebár én télen eddig soha nem mentem lakókocsival! 😳
Látva a kis csapat téli aktivitását, mi is mentünk és továbbra is menni szeretnénk!A tapasztalatlanságom miatt voltak gondjaim a vízhasználattal, valamint a fűtési módokkal és persze a téli gumival!
Már van téli gumim, rajta is van!
A kérdésem a hólánc szükségességével annak tipusával, gyakoriságával kapcsolatos!
Kinek van tapasztalata vele kapcsolatban!
Jómagam csak 1970 óta vezetek és csak 2,5 millió kilóméternél tartok, de ezidő alatt soha egyetlen egyszer sem használtam hóláncot! :smt214
Semminemű tapasztalatom nincs róla, különösen nincs lakóautóról! 😳
A hétköznapi autóm egy Mazda BT 50, kapcsolható összkerekes, amivel eddig megoldottam minden szorult helyzetet az elmúlt két éves kora és a belerakott 130 ezer kilóméter alatt. Szóval van ugyan hóláncom több is, de ezeket még a garázsban sem oly egyszerű feltenni, nem a szabadban!
Kinek van ötlete, de inkább tapasztalata??? :2010_megad.gif [/quote]
Haliho! 😉
Kedves ujjonc a” lakóautózásban” talán hallottad már, hogy Ausztriaba november 15 után kötelező hó láncot hordani független attól, hogy van hó vagy nincs hó, de ez érvényes több alpesi országra is.Álítólag elég rendesen büntetnek a hiánya miatt.
Egyébként ami késik nem múlik, ha rendszeresen járod majd télen Ausztriát elöbb vagy utobb biztos szüksélessz a lánc szerelésre.
Addig is minden jót. 🙂
különben Én 1961 óta tekerem a kormányt.2010.12.22.-21:01 #27673Tisztelt Klubtagtársak!
Megint gondjaim, inkább problémám van! #-oOtt kezdődik a dolog, hogy ugyebár én télen eddig soha nem mentem lakókocsival! 😳
Látva a kis csapat téli aktivitását, mi is mentünk és továbbra is menni szeretnénk!A tapasztalatlanságom miatt voltak gondjaim a vízhasználattal, valamint a fűtési módokkal és persze a téli gumival!
Már van téli gumim, rajta is van!
A kérdésem a hólánc szükségességével annak tipusával, gyakoriságával kapcsolatos!
Kinek van tapasztalata vele kapcsolatban!
Jómagam csak 1970 óta vezetek és csak 2,5 millió kilóméternél tartok, de ezidő alatt soha egyetlen egyszer sem használtam hóláncot! :smt214
Semminemű tapasztalatom nincs róla, különösen nincs lakóautóról! 😳
A hétköznapi autóm egy Mazda BT 50, kapcsolható összkerekes, amivel eddig megoldottam minden szorult helyzetet az elmúlt két éves kora és a belerakott 130 ezer kilóméter alatt. Szóval van ugyan hóláncom több is, de ezeket még a garázsban sem oly egyszerű feltenni, nem a szabadban!
Kinek van ötlete, de inkább tapasztalata??? :2010_megad.gif2010.12.11.-20:10 #27322Tisztelt klubtagtársak!
Nagy tisztelettel köszönöm az általam feltett kérdésekre a jó szándékú kimerítő válaszokat! =D> =D>
Amit tudni szerettem volna egy témáról (WC) arra, -bár nem tartom kielégítőnek a helyzetet- kimerítő választ kaptam! A téma kapcsán kialakult járulékos ismertetőnek pedig (fűtési helyzet) különösen örülök!
Bízom benne, hogy e témák olvasásakor tán mások is profitáltak belőle!
Ezt a témát rendesen körüljártuk!
Még egyszer köszi mindenkinek! =D> =D> =D>Üdv. NagyPapa
2010.12.11.-19:28 #27320Névtelen
[quote=”GaborApa”:mww8ev3t]Szerintem félreértettétek egymást. 😉
Te talán személyautókra gondoltál, melyek vizes fűtéssel mennek, Miska viszont a lakóautóiról írt, melyek levegős fűtésűek.[/quote]
Igen. 😐2010.12.11.-18:06 #27313Kéne egy ilyen kis készülék a klubnak, a téli találkozókra.
146kW :2010_nem_guluszem.gif
2010.12.11.-16:41 #27304[quote=”NagyPapa”:2zjnueg6]Nem kerülte el! De ne keverd össze a lakóautós célú fűtési rendszereket a te általad említett és általam is régóta ismert fűtési rendszerektől!
A hajdani Mazda MPV-mben már 6 évvel ezelött is az működött!
[/quote]
Szerintem félreértettétek egymást. 😉
Te talán személyautókra gondoltál, melyek vizes fűtéssel mennek, Miska viszont a lakóautóiról írt, melyek levegős fűtésűek.2010.12.11.-15:09 #27299[quote=”NagyPapa”:1g3d8hhp]… Sőt esetenként a kereskedő sem tudja!![/quote]
#-o
Az azért elgondolkodtató 😕2010.12.11.-14:43 #27298[quote=”NagyPapa”:31hez4v7]Nem kerülte el! De ne keverd össze a lakóautós célú fűtési rendszereket a te általad említett és általam is régóta ismert fűtési rendszerektől!
A hajdani Mazda MPV-mben már 6 évvel ezelött is az működött!
De amint írtam nem tudsz, a mai napig aszerint választani lakóautót, hogy olajos, vagy gázos fűtés van benne, mert a prospektusokból ezt meg sem tudod! Sőt esetenként a kereskedő sem tudja!![/b][/quote] :smt213 :smt213 :smt213
Legyen akarmilyen rendszer de itt a gazpalack toltesrol meg csererol hogy ne legyen sehol gondjuk a lakoautosoknak…mert telen ezert ez is gondot okoz ha nem mesz kempingbe vagy olyan helyen hidegbe egesz nap a gazrol megy a futes…igy diezel olaj mindenhol van ….nem kell olasz , nemet svajci, francia, spanyol osztrak marrokoi csap vagy palack…szerintem ezert mar erdemes beszereltetni az olajos szisztemat… :smt0612010.12.11.-13:52 #27297Névtelen
[quote=”NagyPapa”:1y6ovpao]Nem kerülte el! De ne keverd össze a lakóautós célú fűtési rendszereket a te általad említett és általam is régóta ismert fűtési rendszerektől!
A hajdani Mazda MPV-mben már 6 évvel ezelött is az működött!
De amint írtam nem tudsz, a mai napig aszerint választani lakóautót, hogy olajos, vagy gázos fűtés van benne, mert a prospektusokból ezt meg sem tudod! Sőt esetenként a kereskedő sem tudja!![/b][/quote]
Félreértés ne essék nem kevertem össze!Talán a gyártó cég? 8)2010.12.11.-11:56 #27294[quote=”miska”:38c43dyn]Nekem a 2006-os évjáratú autóimban eberspacher gázolajos fűtőkészülék van, tehát tavaly már bőven létezett, csak legfeljebb a Te figyelmedet elkerülte, mint a nagyobb ü.a. tartály.[/quote]
Nem kerülte el! De ne keverd össze a lakóautós célú fűtési rendszereket a te általad említett és általam is régóta ismert fűtési rendszerektől!
A hajdani Mazda MPV-mben már 6 évvel ezelött is az működött!
De amint írtam nem tudsz, a mai napig aszerint választani lakóautót, hogy olajos, vagy gázos fűtés van benne, mert a prospektusokból ezt meg sem tudod! Sőt esetenként a kereskedő sem tudja!![/b]2010.12.11.-00:13 #27284Névtelen
[quote=”NagyPapa”:2k1h2dr8]Sajnos pont egy éve amikor döntöttem a lakóautó tipusáról gyakorlatilag nem volt olajfűtéses járgány. Azóta már gyárt az Eberschpraher is valami szuper ketyerét fűtésre! [/quote]
Nekem a 2006-os évjáratú autóimban eberspacher gázolajos fűtőkészülék van, tehát tavaly már bőven létezett, csak legfeljebb a Te figyelmedet elkerülte, mint a nagyobb ü.a. tartály.2010.12.10.-23:18 #27279[quote=”NagyPapa”:2w4ufr59]A hagyományos autókba szerelhető változatokat ismerem, a lányom Mazada 5 járgányában állófűtésre átalakítottan Eberschpraher működik 3 éve hibátlanul, az én Mazda Bt-m ben Webasto lett allófűtésnek utólag beépítve, ezeknek az árait persze, tudom, hozzájuk viszonyítva, ha már madár nyelven kommunikálunk akkor mibe fáj-na??[/quote]
Azok valószínüleg vizes fűtések. A levegős fűtéseket pedig jellemzően a kamionok fülkefűtésére használják.
Nem kell madárnyelven beszélni, az árak kint vannak a BIWAK oldalán a készülék menüpont alatt, de belinkelem ide.A Truma Dízelről pedig itt a kluboldalon is volt egy hír, anno. 22. hír
😉
2010.12.10.-22:34 #27276[quote=”GaborApa”:necuonso]Az Eberspacher és a Webasto is évtizedek óta gyárt fűtésre szuper ketyeréket 😉
A Webasto 4 éve dopta piacra a kombikészülékét, ami használati vizet is melegít.
Válaszul a Truma 2 éve piacralépett a kombi dízellel, amit az Eberspracherrel közösen fejlesztettek ki.A Webasto előnye, hogy alvázra szerelhető, és így nem foglal helyet, és a hangja is kint marad.
A Truma-Eberspacher előnye, hogy a mérete pontosan megegyezik a gázos Truma kombival, így a gyárakban, a sorozatgyártásnál egyszerűbb az átállás, és az utólagos átépítés.
Természetesen, egyik sem olcsó :2010_sir.gif [/quote]
A hagyományos autókba szerelhető változatokat ismerem, a lányom Mazada 5 járgányában állófűtésre átalakítottan Eberschpraher működik 3 éve hibátlanul, az én Mazda Bt-m ben Webasto lett allófűtésnek utólag beépítve, ezeknek az árait persze, tudom, hozzájuk viszonyítva, ha már madár nyelven kommunikálunk akkor mibe fáj-na??2010.12.10.-22:18 #27274[quote=”NagyPapa”:3ejic6hs]…. Azóta már gyárt az Eberschpraher is valami szuper ketyerét fűtésre! …[/quote]
Az Eberspacher és a Webasto is évtizedek óta gyárt fűtésre szuper ketyeréket 😉
A Webasto 4 éve dopta piacra a kombikészülékét, ami használati vizet is melegít.
Válaszul a Truma 2 éve piacralépett a kombi dízellel, amit az Eberspracherrel közösen fejlesztettek ki.A Webasto előnye, hogy alvázra szerelhető, és így nem foglal helyet, és a hangja is kint marad.
A Truma-Eberspacher előnye, hogy a mérete pontosan megegyezik a gázos Truma kombival, így a gyárakban, a sorozatgyártásnál egyszerűbb az átállás, és az utólagos átépítés.
Természetesen, egyik sem olcsó :2010_sir.gif2010.12.10.-22:06 #27272[quote=”challenger”:28gpn8ua]Pont 5 hete voltunk a berni kemping lakokiallitason…eleg nagy kiallitas vegul is ….es nezve a lakokat majdnem mind…de tenyleg majdnem minden marka olajfuteses…es igy megsporol egy gazpalack helyet is…ez nem olcsosag de mivel nem tudtak a gazpalackokat egyeztetni europaban hat igy nincs problema az utazasok alatt mert nem a frizsider meg a fozes hasznalja a sok gazt hanem a melegviz es foleg a futes… :smt061 [/quote]
Sajnos pont egy éve amikor döntöttem a lakóautó tipusáról gyakorlatilag nem volt olajfűtéses járgány. Azóta már gyárt az Eberschpraher is valami szuper ketyerét fűtésre! Így jártam ](*,) :2010_elas.gif Azért érdekelne a dolog hogy mibe fájna egy csere :smt217 :smt217
2010.12.10.-20:09 #27268[quote=”NagyPapa”:1z60u3e8]A lakóautó választás, vásárlás abszolut szubjektív dolog!
Csak a korszerű fűtési verziók szerint nem lehet sorolni, ugyanis a mai lakóautó ajánlatok, lehetőségek között alig lehet találni olajfűtéses változatot! Az esetleges marketing célú ezirányú kiemelés sincs meg a gyártók részéről! Mintha nem dőlt volna el ez a dolog. A gazdaságossági kérdések sem egyértelműek. Arrafelé a Diesel ára még több mint nálunk, és a mai 340 Ft hazai árnál is már baj van! A komfort az valóban jobbnak tűnik, különösen akkor, ha pl az én lakóm 125 literes üzemanyagtartállyal lenne szerelve! Én gondolkodtam az átépíttetésen mert csupán 435 Euró a nagyobb tartály hozzá, TÜV papírokkal! De egy vadi új járgányt átszerelni olajfűtésre a jobb komfort miatt? :2010_rohog.gif [/b][/quote]
Pont 5 hete voltunk a berni kemping lakokiallitason…eleg nagy kiallitas vegul is ….es nezve a lakokat majdnem mind…de tenyleg majdnem minden marka olajfuteses…es igy megsporol egy gazpalack helyet is…ez nem olcsosag de mivel nem tudtak a gazpalackokat egyeztetni europaban hat igy nincs problema az utazasok alatt mert nem a frizsider meg a fozes hasznalja a sok gazt hanem a melegviz es foleg a futes… :smt0612010.12.10.-15:00 #27257[quote=”Jamesz”:22b7lth3]
Repro
De ha kapnánk egy meghívást valamelyik lakóautó gyárba mint aktív felhasználók……..
Nem is tudod mennyire igazad van !!!!
#-o
Én ilyen ügyben már előrehaladott tárgyalásba vagyok például a „ Bolyhos” pálinkafőzdével ……
😀
:smt030 [/quote]Neked van igazad!!! 😆 =D>
2010.12.10.-14:57 #27256Névtelen
Repro
De ha kapnánk egy meghívást valamelyik lakóautó gyárba mint aktív felhasználók……..
Nem is tudod mennyire igazad van !!!!
#-o
Én ilyen ügyben már előrehaladott tárgyalásba vagyok például a „ Bolyhos” pálinkafőzdével ……
😀
:smt0302010.12.10.-14:55 #27255[quote=”NagyPapa”:36s4xu31]A lakóautó választás, vásárlás abszolut szubjektív dolog!
Csak a korszerű fűtési verziók szerint nem lehet sorolni, ugyanis a mai lakóautó ajánlatok, lehetőségek között alig lehet találni olajfűtéses változatot! Az esetleges marketing célú ezirányú kiemelés sincs meg a gyártók részéről! Mintha nem dőlt volna el ez a dolog. A gazdaságossági kérdések sem egyértelműek. Arrafelé a Diesel ára még több mint nálunk, és a mai 340 Ft hazai árnál is már baj van! A komfort az valóban jobbnak tűnik, különösen akkor, ha pl az én lakóm 125 literes üzemanyagtartállyal lenne szerelve! Én gondolkodtam az átépíttetésen mert csupán 435 Euró a nagyobb tartály hozzá, TÜV papírokkal! De egy vadi új járgányt átszerelni olajfűtésre a jobb komfort miatt? :2010_rohog.gif [/b][/quote]
Nem az a lényeg, hogy olcsóbb az üzemeltetése.
A dízelfűtést csupán azért írtam, mert
[quote=”NagyPapa”:36s4xu31]A fűtés rajtahagyása akkor járható, ha úgy érek haza, hogy tartalékoltam a palackban még annyi gázt, hogy a dolog menjen, vagy azonnal egy újabb palackot kell cserélni.[/quote]
Az hogy az üzemeltetése olcsóbb vagy drágább az szerintem már másodlagos, de mivel említetted az üzemanyagtartálycserét, ezért leírom, hogy emiatt nem szükséges.
24 órás fűtés használat esetén (télen), elfogyaszt 5-6 liter gázolajat.
5 C°-ra temperálásnál talán 1 liter/nap.
Pár napig el lehet álldogálni a 80 literrel is.2010.12.10.-14:23 #27253[quote=”NagyPapa”:cg7v6n1z]A lakóautó választás, vásárlás abszolut szubjektív dolog!
Csak a korszerű fűtési verziók szerint nem lehet sorolni, ugyanis a mai lakóautó ajánlatok, lehetőségek között alig lehet találni olajfűtéses változatot! Az esetleges marketing célú ezirányú kiemelés sincs meg a gyártók részéről! Mintha nem dőlt volna el ez a dolog. A gazdaságossági kérdések sem egyértelműek. Arrafelé a Diesel ára még több mint nálunk, és a mai 340 Ft hazai árnál is már baj van! A komfort az valóban jobbnak tűnik, különösen akkor, ha pl az én lakóm 125 literes üzemanyagtartállyal lenne szerelve! Én gondolkodtam az átépíttetésen mert csupán 435 Euró a nagyobb tartály hozzá, TÜV papírokkal! De egy vadi új járgányt átszerelni olajfűtésre a jobb komfort miatt? :2010_rohog.gif [/b][/quote]Többen megbeszéltük már sokszor,hogy akik tervezik a lakóautókat nem vagy nagyon kevesen használják életmód szerint.Ezért lövésük sincs sem a használhatóságról sem pedig jobb kihasználhatóságról.
Az első és legfontosabb az eladás és ehhez nélkülözhetetlen a design.
😳 az,hogy elfagy a víz vagy lefagy a palack az meg a mi bajunk. Különböző praktikákat tákolunk egymás között és hasznosítjuk az ötleteket.Ezért is jók a találkozók. De ha kapnánk egy meghívást valamelyik lakóautó gyárba mint aktív felhasználók és a véleményünkre,esetleg ingyen adott ötleteinkre kíváncsiak lennének ááá [-X [-X pedig biztos sok hasznos praktikus fejlesztést lehetne megfontolni. :smt2172010.12.10.-14:07 #27252A lakóautó választás, vásárlás abszolut szubjektív dolog!
Csak a korszerű fűtési verziók szerint nem lehet sorolni, ugyanis a mai lakóautó ajánlatok, lehetőségek között alig lehet találni olajfűtéses változatot! Az esetleges marketing célú ezirányú kiemelés sincs meg a gyártók részéről! Mintha nem dőlt volna el ez a dolog. A gazdaságossági kérdések sem egyértelműek. Arrafelé a Diesel ára még több mint nálunk, és a mai 340 Ft hazai árnál is már baj van! A komfort az valóban jobbnak tűnik, különösen akkor, ha pl az én lakóm 125 literes üzemanyagtartállyal lenne szerelve! Én gondolkodtam az átépíttetésen mert csupán 435 Euró a nagyobb tartály hozzá, TÜV papírokkal! De egy vadi új járgányt átszerelni olajfűtésre a jobb komfort miatt? :2010_rohog.gif [/b]2010.12.09.-21:35 #27225[quote=”NagyPapa”:23d40j8c] Az első eset GáborApa amikor ellent kell mondanom! [/quote]
Azt írtam: általában alacsonyabb felszereltségüek.De már kezd körvonalazódni a Te lakókocsid képe is 😆
Csak kicsit lejjebb még kiemelted, hogy most a bojlerbe is belemegy tizenliter víz, ebből is úgy tűnt mintha régebben nem lett volna bojlered, de most már értem, hogy csak annyi volt a különbség, hogy külön tartályról ment minden.
A lakókocsi két tartálya + a WC tartálya nem túl előnyös, ha valaki vándorol, és naponta kell három külön helyre töltikélni a vizet.
De félre ne érts ez nem degradálása a lakókocsinak. Ezeknek a dolgoknak, mint mindennek, lehet előnye és hátránya. A kérdés az, hogy milyen célra készült az adott lakó.
A fullos felszereltség is relatív fogalom. Pl ha jól látom gázzal fűtesz. De ez sem bántás, félre ne érts, a lakók 80 %-a gázzal fűt. 😉A fórum használatáról a Gyakran Ismételt Kérdések menüpont alatt (itt balra fentről az 5.) olvashatsz részletesen. 😉
2010.12.09.-21:22 #27222[quote=”NagyPapa”:ls0nrfs2] … Mivel mint írtam továbbra is kell dolgozni, mert a magyar nyögdíj az éhenhaláshoz túl sok a megélhetéshez túl kevés, (pedig nem minimálbérért dolgoztam mint sok társam) A munkám miatt előfordul, hogy kimarad néhány hét az utazásból! Itthon ezen idő alatt elektromos fűtőtesttel temperálni, hát még nekem sem megy![/quote]
Mi is nyugdijasok vagyunk, de mint irtam, mai napig is üzleti utakra is használjuk a lakóautót! Itt is az van, mi se minimálbérért dolgoztunk, de nyugdijbol ugyan nagyon szerényen meg lehet élni, de pótlás nélkül elképesztöen kevesen engedhetik meg még a legkissebb luxust is maguknak, példáúl nem diszkontban vásárolt ruhanemüt! 🙁
A nyugdijas ismeröseinknek több mint a felének sajnos mai napig is van mellékfoglalkozása! Az eggyik 79 éves!Habár sokan azt hiszik, Németország biztosan nem a paradicsom! Legalábis nem a nyugdijasoké!
Az elektromos fütötestel való temperálást nem mint doktrint nézem, ez a mi eddig bevált eljárásunk. Tudom könyelmüség, de valahol majd besporolom.
Ezenkivül aval is szerencsénk van, hogy a környékünk Németország legmelegebb tartományai közzé tartozik (nyáron füge és kiwi is terem), általában télen nagyon ritkán van éjjel kevesebb mint +8°C, éveken keresztül hó sincs. Jelenleg kivételes idöjárás van!
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.