-
IndítottaTémakör
-
2009.11.09.-22:02 #17402
Azért nyitottam ezt a topikot, hogy akik már tapasztaltabbak azok esetleg meg tudják osztani velem vagy akik kíváncsiak rá, hogy mire kell vigyázni amikor a mínuszok repkednek és a hó vízszintesen esik.
Rengeteg meglepetés érheti az embert és jó ha számít legalább valamennyire rájuk.
Miska! ne nevess..ez komoly dolog 😆 -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2019.10.25.-23:08 #58212
köszönöm
2019.10.25.-10:19 #58211https://dimat.hu/D203DC-futofilmfutofolia-12VOLT-30cm-szeles
Ezt használom pár éve terrárium alá és bevált.
Szerintem a tartályhoz is jó lehet.2019.10.25.-02:05 #58210[quote=”NorbiPan” post=55504]sziasztok,
tudnátok esetleg tippet adni, hogy ebben a régebbi fórumbejegyzésben található házilagos viztartályszigetelési „anyagot” merre találom meg? sajna a link nem működik…
ezer köszönet
Norbi
[/quote]
A történet arról szól, hogy egy 12 voltos űlésfűtés fűtőszál részét felragasztotta a kolléga a tartály aljára, majd zárt cellás szigetelőhabbal minimalizálta a hőveszteséget. A szigetelő lemez lehet XPS, vagy műkaucsukhab lemez.
2019.10.23.-23:54 #58205sziasztok,
tudnátok esetleg tippet adni, hogy ebben a régebbi fórumbejegyzésben található házilagos viztartályszigetelési „anyagot” merre találom meg? sajna a link nem működik…
ezer köszönet
Norbi
[quote=”GaborApa” post=19953][quote=”fischer”:2tcptk25]lakóautó utólagos szigetelése/téliesítése kapcsán valaki? 🙄 [/quote]
Kicsit konkrétabban mire vagy kíváncsi?Téliesítés alatt általában azt értjük, hogy a szennyvíztartályok kapnak egy fűtőpatront, vagy egy fűtőpaplant, ami 4-5 fokon tartja a vizet. Ilyenkor kell egy hőszigetelés, hogy az előbbiek minnél kevesebb áramot fogyasszanak.
Ezt oldotta meg mc43 házilag LINK =D>2016.02.08.-01:38 #49075Névtelen
Megtaláltam,köszi!Belülről pici dugó,mint a kádban!
2016.02.04.-20:06 #49067megelőztek ezt akartam én is javasolni
biztos hogy van rajta csak keresgélj 🙂2016.02.04.-02:34 #49065[quote=”ember a szélben” post=47366]Olyan lehet,hogy a tartály közepén alulröl elől egy kb 15×15 fedêl takarja,amit a sarkokon négy kis csavar van?[/quote]
Belülről nézd körbe a víztartályt! Elképzelhető, hogy belül találsz nyitható dugót, vagy esetleg egy alsó kis csövecskén van egy elmenő cső, amit kicsit távolabb lehet kinyitni. Tapogasd csak körbe a tartályt belülről!!!
2016.02.03.-23:34 #49061Névtelen
Olyan lehet,hogy a tartály közepén alulröl elől egy kb 15×15 fedêl takarja,amit a sarkokon négy kis csavar van?
2016.02.03.-17:25 #49059Szia , szerintem keresgélj a tartályon kell lennie leeresztőnek !!
( igen a mienken a fal mellett van belül a leeresztő )2016.02.02.-20:17 #49049Névtelen
Sziasztok!
Kérdésem a következő:
Egy ROTEC 590-est használok, dupla padlóval, fűtött tartályokkal.Mi a fagymentesítés pontos menete, illetve jó-e az, ahogy csinálom.Ez az első telem vele, nem szeretnék pórul járni.
1.,Kiengedem az összes vizet a csapokon(levegő adja a nyomást, gondolom csöveket úgyis kifújja)
2., Nyitva a szennyvíztartály
3., WC tartályt ürítem
4.,Bojler elektromos szelepét lenyomva abból is elengedem a vizet
Egy régebbi Ducatos srác mondta,neki a víztartályon, ami az ülés alatt van, van egy leeresztőcsap, de az enyémen nem találtam, minden be van burkolva alulról.Padlón a nyíláson csak a tetejét tudom levenni, a kb 15cm átmérőjű kupakot.
Előre is köszi!
Ja, és még egy kérdés, aki temperálja a lakót télen mondjuk 5,vagy10 fokra, kb mennyi gázt fogyaszt?Heti szinten? Van esetleg tapasztalat?2014.11.03.-13:39 #45268-mivel hideg van :rohog
2014.11.03.-10:11 #45263[quote=”Spider” post=44031]Mivel mi minden hétvégén használjuk a lakót (télen is, -10 fokban), így 10 fokot temperálok bent mindig.
Meguntam a vasárnaponkénti légtelenítést 🙂
Így mindig feltöltve menetre készen áll a lakó.
A temperálásnak a haszna még, hogy nem hűlnek le annyira a falak, hogy szombat estére legyen csak elviselhetően meleg bent :D[/quote]És mivel fűtesz?? Gondolom a kőrfűtés megy közben 😉
2014.11.03.-09:55 #45262Mivel mi minden hétvégén használjuk a lakót (télen is, -10 fokban), így 10 fokot temperálok bent mindig.
Meguntam a vasárnaponkénti légtelenítést 🙂
Így mindig feltöltve menetre készen áll a lakó.
A temperálásnak a haszna még, hogy nem hűlnek le annyira a falak, hogy szombat estére legyen csak elviselhetően meleg bent 😀2014.11.02.-09:08 #45259[quote=”eduvill” post=44026]A víztelenítés már megtörtént egyébként. Arra szeretnék igazából kitérni, hogy mi a helyzet téli lakóautózáskor?Látom, vannak télen is találkozók, ilyenkor, hogy védekeztek a fagy ellen?[quote=”Kerti” post=44025]0 fok alatt (bár lehet, hogy az már késő) mindenképpen vízteleníteni kell a lakóautót! A bojler ha szétfagy, nem olcsó javítani. A legalapvetőbb, hogy minden tartályból kiengeded a vizet és kinyitod a csapokat, hogy levegőt kapjanak a vízcsövek. A teljesen biztos megoldás, ha a vízpumpáról leveszed a vízcsövet és max 1,5 – 2 bár nyomással kifújatod kompresszorral a vizet a csövekből egyesével.[/quote][/quote]
A víz csövek általában a körfűtés vastag papír, vagy alu csövei mellett mennek így nem fagynak el ha használod a fűtést. De ha át van alakítva csak a víztelenítés véd meg. A WC öblítő tartályba mi szoktunk fagyálló ablakmosót önteni a megfelelő koncentrációba így az nem szokott befagyni. Szennyvíz tartályt pedig nyitva kell hagyni ha nem fűtött.
2014.11.02.-05:53 #45258A víztelenítés már megtörtént egyébként. Arra szeretnék igazából kitérni, hogy mi a helyzet téli lakóautózáskor?Látom, vannak télen is találkozók, ilyenkor, hogy védekeztek a fagy ellen?[quote=”Kerti” post=44025]0 fok alatt (bár lehet, hogy az már késő) mindenképpen vízteleníteni kell a lakóautót! A bojler ha szétfagy, nem olcsó javítani. A legalapvetőbb, hogy minden tartályból kiengeded a vizet és kinyitod a csapokat, hogy levegőt kapjanak a vízcsövek. A teljesen biztos megoldás, ha a vízpumpáról leveszed a vízcsövet és max 1,5 – 2 bár nyomással kifújatod kompresszorral a vizet a csövekből egyesével.[/quote]
2014.11.02.-05:45 #452570 fok alatt (bár lehet, hogy az már késő) mindenképpen vízteleníteni kell a lakóautót! A bojler ha szétfagy, nem olcsó javítani. A legalapvetőbb, hogy minden tartályból kiengeded a vizet és kinyitod a csapokat, hogy levegőt kapjanak a vízcsövek. A teljesen biztos megoldás, ha a vízpumpáról leveszed a vízcsövet és max 1,5 – 2 bár nyomással kifújatod kompresszorral a vizet a csövekből egyesével.
2014.11.02.-05:06 #45256Nekem a vízrendszerrel kapcsolatban lenne kérdésem. Mennyire kényesek ezek a dolgok, ha kint már 0 fok alatt van a hőmérséklet. Gondolok itt pl. a szennyvíztartályra, ami kívül van elhelyezve. Illetve, ha egy két hetet áll a lakóautó, le szoktátok vízteleníteni a friss víz tartályt és a bojlert?
2014.02.11.-12:29 #41911Bátran nekivághattok, kényelmesen felfűti 22 fokra, vagy még melegebbre is. A lakóautók azért nem hermetikusan zártak, vannak olyan helyek, amik direkt úgy vannak kialakítva, hogy folyamatosan jöjjön be friss levegő (pl. általában a lépcsőnél). Az egyetlen, amikor szellőztetni szoktam télen, ha huzamosabban főzök, egyrészt mert a nyílt gázláng jobban fogyaszthatja a levegőt, másrészt túl meleg van, harmadrészt az ételszagot is jobb kiszellőztetni.
Tavaszi időben egy hétig is kitart a gázpalack fűtésre. Tapasztalatunk szerint áprilisban, ha szép napos időt fogtok ki napközben nem is kell a fűtés, inkább csak éjszaka.[quote=”Mis” post=41420]Itt kérdezek, mert talán ez a topik áll a legközelebb a témához.
Tavaszi szünetben elmennék egy bérelt lakóval valahova délre (április közepén).
Nézegettem hőmérséklet statisztikákat, 15 fok körül van. Gondolom nappal 20, de éjszaka 10 fok, vagy ennél hidegebb is lehet.Egy lakóautót fel lehet fűteni éjszakára stabilan 22 fokra?
Nem veszélyes gyerekekkel egy ilyen kis légtérben egész éjszaka gázzal fűteni?
Egyáltalán egy sztenderd gázpalack hány ilyen éjszakát bír el?[/quote]
2014.02.11.-11:01 #41910[quote=”Mis” post=41420]Nézegettem hőmérséklet statisztikákat, 15 fok körül van. Gondolom nappal 20, de éjszaka 10 fok, vagy ennél hidegebb is lehet.
Egy lakóautót fel lehet fűteni éjszakára stabilan 22 fokra?
Nem veszélyes gyerekekkel egy ilyen kis légtérben egész éjszaka gázzal fűteni?
[/quote]Mi pár hete -12 fokban fűtöttük fel kényelmesen 22 fokra.
A melegebbet nem szeretem, pláne aludni.
Mivel ezen fűtések az égéshez a levegőt kintről veszik, illetve az égésterméket kintre vezetik kevésbé veszélyesek, mint egy otthoni gáz cirkó.2014.02.11.-03:08 #41905Itt kérdezek, mert talán ez a topik áll a legközelebb a témához.
Tavaszi szünetben elmennék egy bérelt lakóval valahova délre (április közepén).
Nézegettem hőmérséklet statisztikákat, 15 fok körül van. Gondolom nappal 20, de éjszaka 10 fok, vagy ennél hidegebb is lehet.Egy lakóautót fel lehet fűteni éjszakára stabilan 22 fokra?
Nem veszélyes gyerekekkel egy ilyen kis légtérben egész éjszaka gázzal fűteni?
Egyáltalán egy sztenderd gázpalack hány ilyen éjszakát bír el?
2013.12.28.-10:44 #41381Most találtam egy cikket érdemes elolvasni.
A világítási szezon közepén járunk, alig van autós, aki el tudná kerülni a sötétben vezetést. Vajon fokozhatjuk fényszórónk teljesítményét?
2013.12.24.-02:29 #41351[quote=”cv2adi”:2bl2jk9m]Szóval egy olcsóbb megoldást keresek, a jófogáson meg más oldalakon is láttam 12 Voltos autókból kiszerelt komplett rendszert (termosztát, kályha, csöveg, befúvó stb….amit 50-70 ezer között kínálnak,nem ragaszkodok az újhoz, ha kipróbálható és műkszik akkor o.k.
A Webasto az kissé drága befektetés ( olyan 200 ezret beszéltünk Cserkeszőlőn ha jól emlékszem ) az nem jöhet szóba mert a kocsi egy öreg LMC ….tehát jó ebbe a „levetett holmi is.”
Csupán a kw teljesítményre lettem volna kívánxcsi, hogy egyáltalán mi jöhet szóba.
El szoktunk menni síelni néha télen is, tehát vannak minuszok a hegyek között télen, és sok kellemetlenségtől megímélne ha egyenesen a tankból jönne a gázolaj a kályhába nem kellene állandóan figyelni hogy mennyi van még a gázpalackba, elfagyott-e stb ????[/quote]Levetett holmi valóban jó lehet bele, de kérdés, hogy miért vetették le. Nagyon sok esetben ezek a cuccok, nem azért kerülnek kiszerelésre, mert már nem kellenek, hanem mert az üzemben tartásuk nem gazdaságos. Tudom, sokan lehurrognak, hogy jóóóó az még, de…..és itt jön a lényeg. Hiába árulják azokat úgy hogy letesztelt, és üzemképes. Per pillanat. Én is körbejártam már ezt a kérdést. Bizonyos üzemidőn túl ki kell cserélni egy sor alkatrészt. Nem olcsóak. Mivel ezek cuccos kocsikból származnak, így bőséggel hajtva voltak. Rengeteg a repedt kazánnal árult készülék. Ezt egy szervizes ismerősöm mondta el, mikor én is hasonló gondolatokkal kerestem meg Őt.
Lehet, hogy tesztelve beindulnak, de beszerelve, üzemszerű körülmények között, már akadozva, botladozva, füstölve, meg-meg állva bosszantanak. Azok a furgonok, amikből származnak, nem ritkán, évi 200 ezer kilométert futnak, ami 3 év alatt 600 ezrest jelent. Gondold csak át, mennyi üzemóra van a hátuk mögött!
Ha elkezdesz matekozni, és összeadod a levetett, ki tudja mennyit, és hogyan használt készülék árát, majd, a mérget vehetsz rá, hogy cserélni kell valamit árát, akkor lehet, hogy nem is olyan nagy „bót” megvenni azt a használt cuccot.
Ezzel nem azt mondom, hogy nem lehet kifogni, egy-egy még jól működő darabot, de nagy szerencse kell hozzá. Légy résen, mikor pénzt adsz ki érte, nehogy átverjenek vele. Csak úgy vegyed meg ha adnak rá beszerelési garanciát. Aki ez elől elzárkózik, annak takargatni valója van.Elég lehet egy kisebb teljesítményű is, mivel nem veszed ki a gáz rendszerű fűtésedet, így mikor kevésnek bizonyul a gázolajos, akkor mellé fűtesz gázzal is. A 4 kW-os szerintem elegendő ilyen elgondolással.
2013.12.22.-18:07 #41344[quote=”cv2adi”:1304duzc]…hogy kiváltsam vele a gázfűtést…[/quote]
Én egy egyszerű kérdést teszek fel:
Miért akarod kiváltani a gáz fűtést?2013.12.22.-01:51 #41342[quote=”cv2adi”:o97rib5h]Szóval egy olcsóbb megoldást keresek, a jófogáson meg más oldalakon is láttam 12 Voltos autókból kiszerelt komplett rendszert (termosztát, kályha, csöveg, befúvó stb….amit 50-70 ezer között kínálnak,nem ragaszkodok az újhoz, ha kipróbálható és műkszik akkor o.k.
A Webasto az kissé drága befektetés ( olyan 200 ezret beszéltünk Cserkeszőlőn ha jól emlékszem ) az nem jöhet szóba mert a kocsi egy öreg LMC ….tehát jó ebbe a „levetett holmi is.”
Csupán a kw teljesítményre lettem volna kívánxcsi, hogy egyáltalán mi jöhet szóba.
El szoktunk menni síelni néha télen is, tehát vannak minuszok a hegyek között télen, és sok kellemetlenségtől megímélne ha egyenesen a tankból jönne a gázolaj a kályhába nem kellene állandóan figyelni hogy mennyi van még a gázpalackba, elfagyott-e stb ????[/quote]
Legfőképpen igyekezz javítani a hőszigetelést. Pl. le van-e zárva a lakótér a vezetőfülkétől? Mert ott megy el a legtöbb meleg.
Más irányvonal: nem tartom felfűtve az egész kocsit, csak az ágyat. Szóval fűthető ágymelegytő. Legegyszerűbb esetben egy ülésfűtés (25-30 W) a hálózsák alatt nulla fokig kellemes körülményeket biztosít. Van 220 v-os is. Felébredés után rendes fűtés beindít és lehet lustálkodni amíg a légtér is bemelgszik.2013.12.21.-04:22 #41336[quote=”cv2adi”:3qybjmiy]Szóval egy olcsóbb megoldást keresek, a jófogáson meg más oldalakon is láttam 12 Voltos autókból kiszerelt komplett rendszert (termosztát, kályha, csöveg, befúvó stb….amit 50-70 ezer között kínálnak,nem ragaszkodok az újhoz, ha kipróbálható és műkszik akkor o.k.
A Webasto az kissé drága befektetés ( olyan 200 ezret beszéltünk Cserkeszőlőn ha jól emlékszem ) az nem jöhet szóba mert a kocsi egy öreg LMC ….tehát jó ebbe a „levetett holmi is.”
Csupán a kw teljesítményre lettem volna kívánxcsi, hogy egyáltalán mi jöhet szóba.
El szoktunk menni síelni néha télen is, tehát vannak minuszok a hegyek között télen, és sok kellemetlenségtől megímélne ha egyenesen a tankból jönne a gázolaj a kályhába nem kellene állandóan figyelni hogy mennyi van még a gázpalackba, elfagyott-e stb ????[/quote]kamion- vagy busz bontóban keress levegős állófűtést, arra van szükséged a leírásod alapján.
üdv!
Fischer -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.