-
IndítottaTémakör
-
2012.06.26.-15:57 #35554
Sziasztok!
Hő és hangszigeteléssel kapcsolatban szeretnék tippeket, ötleteket kérni.
Egy kisáruszállítót szeretnék berendezni kempingautóak és az első felmerülő probléma a szigetelés.
Hangszigetelésnek az STP Goldot gondoltam. Erre esetleg egy filc réteg ami gyárilag is van a autókban a szőnyeg alatt. Hőszigetelésre mit ajánlotok ami nem túl vastag és egészségre nem káros mint pl. az üveggyapot és jól szigetel. És minimum milyen vastagságban? Az STP Gold és a filc összesen 1,83 cm -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2023.05.24.-14:21 #60810
Sabatack 780-at szeretnék venni, de ahol eddig találtam ( https://balker.hu/hu/termekek/saba/sabatack_780 ), ott magánszemélyeket kis tételben nem szolgálnak ki. Tud valamelyikőtök boltot ajánlani, ahol ez kapható?
2023.02.28.-13:21 #60704A vizet hogy tudod kizárni? Ha bemegy – márpedig az mindenhova bejut – nagy bajt fog csinálni. Inkább hagyj valami légrést távtartóval, hogy át tudjon menet közben szellőzni.
[quote=”KATAND” post=57611]A lakó padlózatot akarom szigetelni kivülről szeretnék felragasztva rögziteni beszabva szigetelő panelokat.
Van javalata valakinek milyen anyagot vegyek és honnan?Régi öreg Ducatom van,télren járunk sielni,és nagyon húz a hideg alulról.Arra gondoltam gogy alulról rögzitek szigetelést.Meg milyen ragasztót javasoltok,akinek van ebbe már esetleg tapasztalata?[/quote]2023.02.28.-13:18 #60703A furnér alá nem tennék, nem tud kiszáradni, ha bejut a pára/nedvesség. Oda a KaiFlex zárt cellás anyagot javasolnám. Én is azt használtam, könnyű vele dolgozni. Nemo ajánlotta, és szerezte be, Belülre nagyon jó a parafa.
[quote=”Andy” post=57610]Sziasztok!
Használt már valaki parafa burkolatot a raktér szigetelésére? Lakásban nekünk padlón és falon is van és nagyon kellemes és tartós (a saját lakkjával kezelve)! T5 belső burkolásásán gondolkodok……..
19mm-es Pa-flex+az eredeti furnérok és rá a 4-5mm-es parafa lemez+lakkozás…..[/quote]2023.02.25.-11:19 #60701A lakó padlózatot akarom szigetelni kivülről szeretnék felragasztva rögziteni beszabva szigetelő panelokat.
Van javalata valakinek milyen anyagot vegyek és honnan?Régi öreg Ducatom van,télren járunk sielni,és nagyon húz a hideg alulról.Arra gondoltam gogy alulról rögzitek szigetelést.Meg milyen ragasztót javasoltok,akinek van ebbe már esetleg tapasztalata?2023.02.24.-19:59 #60700Sziasztok!
Használt már valaki parafa burkolatot a raktér szigetelésére? Lakásban nekünk padlón és falon is van és nagyon kellemes és tartós (a saját lakkjával kezelve)! T5 belső burkolásásán gondolkodok……..
19mm-es Pa-flex+az eredeti furnérok és rá a 4-5mm-es parafa lemez+lakkozás…..2022.04.04.-14:46 #60479Sziasztok,
Egy régebbi típusú (-2006) teherautót szeretnénk átalakítani lakóautóvá. A szigeteléssel kapcsolatos információim kissé zavarosak (ez a zavar minden mással kapcsolatban is hasonló szinten áll..:smt204 )
Először merészkedünk ilyen ismeretlen vizekre, nincs tapasztalatunk semmi építésében, így az alapfogalmak is foghíjasak. Az autó még nincs meg, de igyekszünk előre gondolkodni , kiszámolni a várható költségeket, tervezni.Sok ajánlás érkezik a Pa-Flex öntapadós kaucsukhab lemezre. 6 m2 ára (32 mm) 49.793 Ft.
Korábban írtátok, hogy 18 m2 elégnek kell lennie az oldalfalak és a tető szigetelésére.Kérdéseim:
1. Ha Pa-Flexel szigeteljük az autót (32mm) szükséges e pluszban bármi más szigetelő anyaggal bevonni a falakat, tetőt? Ha igen, mivel?
2. Raknátok plusz ragasztót az anyag alá? Ha igen, milyet?
3. Találtam már számos felhelyezést bemutató videót, tudnátok ajánlani ti is szakszerű felhelyezést mutató videót ? (hova, hova ne, hogyan ..)
4. A padló alá milyen szigetelő anyagot ajánlatok? Mit kerüljünk?
Utunk főleg meleg éghajlatokra fog vezetni, így fontos, hogy a szigetelés kint tartsa a meleget, ugyanakkor merészkedünk majd olykor hidegebb területekre is.
Huszonévesek vagyunk, igyekszünk mindent a lehető legegyszerűbben és legolcsóbban megoldani, mivel véges a keretünk.Előre is köszi,
2022.01.14.-22:29 #60367A kalyhasbolt.hu-rol rendelted a Pa-flexet?
Az alsó/padló szigetelésre mit kell használni,ami aránylag vékony és jól is szigetel?
Köszönöm.2022.01.14.-21:31 #60366[quote=”gattila” post=57153]Jól hangzik. Az öntapadós nem tudom, hogy birja majd a felforrósodott lemezeket. (60-70 fok is lehet)
Én ezt használtam Tubigum ragasztóval: http://www.isolier-daemmtechnik.hu/termek/kaiflex-efNemo ajánlotta itt a Fórumon. Bevált.
[quote=”P.Krisz” post=57152]Sziasztok!
Új vagyok köztetek,és örülök ,hogy itt lehetek:)
Vw T5-öt építek be,és szigetelni szeretném a lehető legjobb anyaggal.
Ezt ajánljátok?:Pa-Flex öntapadós elasztometrikus kaucsukhab lemez 32 mm x 1m x 6 m tekercs
Köszönöm szépen.[/quote][/quote]Én vásárlás előtt kértem a helyi klímás cégtől 1-1db Kaiflex-et és Paflex-et, felragasztottam egy lemezre és hőlégfúvóval melegítettem hátulról.
Mindkettő bírta a megpróbáltatást.
Azért esett a választás a Paflex-re mert kb 10%-al könnyebb (mértem), olcsóbb és a felülete sokkal szívósabb a Kaiflexénél, (kevésbé sérülékeny).2022.01.14.-21:15 #60365Jól hangzik. Az öntapadós nem tudom, hogy birja majd a felforrósodott lemezeket. (60-70 fok is lehet)
Én ezt használtam Tubigum ragasztóval: http://www.isolier-daemmtechnik.hu/termek/kaiflex-efNemo ajánlotta itt a Fórumon. Bevált.
[quote=”P.Krisz” post=57152]Sziasztok!
Új vagyok köztetek,és örülök ,hogy itt lehetek:)
Vw T5-öt építek be,és szigetelni szeretném a lehető legjobb anyaggal.
Ezt ajánljátok?:Pa-Flex öntapadós elasztometrikus kaucsukhab lemez 32 mm x 1m x 6 m tekercs
Köszönöm szépen.[/quote]2022.01.14.-12:32 #60364Sziasztok!
Új vagyok köztetek,és örülök ,hogy itt lehetek:)
Vw T5-öt építek be,és szigetelni szeretném a lehető legjobb anyaggal.
Ezt ajánljátok?:Pa-Flex öntapadós elasztometrikus kaucsukhab lemez 32 mm x 1m x 6 m tekercs
Köszönöm szépen.
2021.11.28.-13:56 #60315Sziasztok! Érdeklődnék, hogy a sarkoknál hogyan oldották meg a szigetélést?
2021.09.12.-01:03 #60296[quote=”Laccci” post=57041][quote=”fefemotor” post=57040]Már meg is érkezett 4 tekercs (24m2) 32mm -es .
Remélem jól fel fog ragadni és szuperül fog szigetelni mert nem szeretném újra csinálni.[/quote]
:smt204
Szuper, bár nem tudom mekkora autót csinálsz de szerintem bőven elég 18m2 az oldalfalra és a tetőre.
A 32-es biztosan jó lesz (én is azzal csináltam), a gyáriakban max. 19mm-es van…:o :o[/quote]
Bocsi de a gyáriban 10 mm-es polifom van.2021.07.30.-14:25 #60233[quote=”fefemotor” post=57040]Már meg is érkezett 4 tekercs (24m2) 32mm -es .
Remélem jól fel fog ragadni és szuperül fog szigetelni mert nem szeretném újra csinálni.[/quote]
:smt204
Szuper, bár nem tudom mekkora autót csinálsz de szerintem bőven elég 18m2 az oldalfalra és a tetőre.
A 32-es biztosan jó lesz (én is azzal csináltam), a gyáriakban max. 19mm-es van…:o 😮2021.07.29.-23:41 #60232Már meg is érkezett 4 tekercs (24m2) 32mm -es .
Remélem jól fel fog ragadni és szuperül fog szigetelni mert nem szeretném újra csinálni.2021.07.22.-10:20 #60224[quote=”fefemotor” post=57031]Köszönöm szépen.[/quote]
Nincs mit.
Csak arra figyelj, hogy felragasztàs előtt a felületet alaposan tisztítsd meg és zsírtalanítsd alkohollal vagy foltbenzinnel.2021.07.22.-01:20 #60223Köszönöm szépen.
2021.07.21.-02:17 #60219[quote=”fefemotor” post=57026]Sziasztok.
Lakóautó szigeteléshet keresek zártcellás (szintetikus) kaucsuk lapot elfogadható áron .
Nem e van valami jó forrás ahol van is raktáron és elfogadható az ára.
Előre is köszönöm a válaszokat.[/quote]Szia!
https://www.kalyhasbolt.hu/Pa-Flex-19mm-ontapados-elasztometrikus-kaucsukhab
2021.07.21.-01:34 #60217Sziasztok.
Lakóautó szigeteléshet keresek zártcellás (szintetikus) kaucsuk lapot elfogadható áron .
Nem e van valami jó forrás ahol van is raktáron és elfogadható az ára.
Előre is köszönöm a válaszokat.2020.12.19.-02:43 #59780Ilyen igény esetén én egy szigetelt dobozos felépítményű járművet választanék.
2020.12.17.-00:03 #59769Sziasztok! Van egy lakókocsim amit szeretnék szigetelni. Vannak dolgok amiket átalakítanék benne, mert nem tudják megcsinálni a hűtőt és a fűtést is nagyon drágán. Melyik az a szigetelés ami után szállítható? Igaz az, hogy megtörik a szigetelés ha szállítom. Ki is van vonva a forgalomból, ezért nem tudom, hogy melyik vállalkozás tudná elszállítani?
2019.10.29.-03:42 #58233Sziasztok
1. Egy 2008 Boxert (új kasznis) akarok beépíteni saját magam, viszont benne laknék azaz télen is használnám folyamatosan. így szigetelésre nagy hangsúlyt fektetnék. Én arra gondoltam 4-5 cm xps lappal szigetelnék. A merevítőket téglalap formájába körbeszigetelném, így viszonylag sok helyet foglal, de mindenhol stabilan 4-5 cm falvastagság lenne. Így a merevítőkbe nyugodtan áramolhat a levegő is, láttam azt nem ajánlatos eltömni.
Ez így jó megoldás lenne? Azért kérdem mert így elég sok levegő lenne a furgon külső fala és az xps között.
2. Mit érdemes csinálni a merevítőkbe? Láttam pl műkaucsukot kellene belehúzni, de azt hogy? Félig tömöd csak ki, hogy még legyen hely a levegő áramlásának? Esetleg a henger alakúval kitömni ahol középen lyuk van?
3. A merevítőknél hogy kéne megoldani a szellőztetést néhol hagysz rést a szigetelésen, burkolaton? Ezt azért kérdezem mert ugye kifelé semmilyen rés nincs, csak egy minimális ha nyitva van a két hátsó ajtó.Köszönöm a válaszokat, sajnos utóbbi két kérdésre nem találtam választ csak célzásokat hogy nem kellene eltömni a merevítőket.
2012.06.28.-00:10 #35562[quote=”Brenko”:3nl1sxdh]ja még egy gondolat. Egy légcsatornával foglalkozó oldalon úgy reklámozzák a purhab lemezt, h a 12mm-es egy 20mm-es kaucsuk szigetelésnek felell meg. Házszigetelésnél láttam, h kétkomponensű purhabot fújtak a falra, szinte azonnal (kb. 5mp) térhálósodott aztán a feleslehet egy nagy késsel levágták. Ezt nem lehet autóban alkalmazni? Résmentes lenne, nem lenne semmilyen ragasztási illesztési probléma. Szerinted? Ez az: http://www.youtube.com/watch?v=K4xHlZCA … ata_player[/quote]
Nem lenne szerencsés a purhab. Az teljesen kitölti a teret, nem hagyva a szellőzésnek csatornákat. A falkonból kinyomott purhab, megvágás után már nem tud ellenállni a nedvességnek sem. Számtalan esetben találkoztam már berohadt, elgombásodott vágott felülettel. Ha berohad az épületekben, akkor ugyan úgy fog tenni a kocsiban is. Mindenképpen felejtős!!!!
Valóban kicsit jobb a poliuretán hab lemez hőszigetelése, de a merev lemezeket nem tudod behúzni a merevítőkbe, míg a kaucsukhabot igen, azáltal a hőhidak kiküszöbölésével sokkal jobb eredményt tudsz elérni. A kaucsukhab tényezője közel azonos a polisztirol hab értékével.
A kaucsuk habot többnyire ipari felhasználásban szokták alkalmazni, ezért kiskereskedelemben nem lehet kapni. Privátban írtam neked, ha emelet döntesz tudok segíteni a beszerzésében.2012.06.27.-06:23 #35559[quote=”nemo25″:hk0zdqy8]Üdv Brenko!
A filc és az STP használata nem szerencsés kempingautóba. A filc felszívja a pára formájában jelentkező és lecsapódó vizet, ezzel jelentősen romlik a szigetelőképessége, és mivel nagyon nehezen szárad ki, ezért egy rothadásra, és gombásodásra hajlamos, bűzös massza lehet az egészből. Csak zárt cellás szigetelő anyagot szabad használni, ügyelve arra, hogy megmaradjon a kaszni átszellőztetésére egy légrés. A zárt cellás cucc nagyon kis mértékű vizet tud csak magába szívni, ezáltal az esetlegesen lecsapódó pára a légréseken könnyedén el tud párologni.
A vastagsága a szigetelő lemezeknek minimum 20mm. Ennyit használnak jó esetben a gyári beépítésű furgonokban. Én átlagosan 40 mm-t alkalmaztam az enyémben. Ez jelentősen jobb szigetelést jelent az átlaghoz képest. A szigetelés anyaga lehet poliuretán hab lemez, Polifoam lemez, vagy kaucsuk hab lemez. Az első olcsóbb, de nehéz befaragni, és brutálisan sok ragasztót igényel, a második drágább és aránylag merev, ezért a bordákba nem lehet alkalmazni, és ragasztani is macerás a harmadik is drága, de jól alakítható, behúzható szűk helyekre, könnyen ragasztható a felületekre, és a hangszigetelése is kiváló, továbbá nagyon jól csillapítja a lemezek puffogását, és hőhídmentes szigetelés kialakítására is lehetőséget ad.[/quote] ja még egy gondolat. Egy légcsatornával foglalkozó oldalon úgy reklámozzák a purhab lemezt, h a 12mm-es egy 20mm-es kaucsuk szigetelésnek felell meg. Házszigetelésnél láttam, h kétkomponensű purhabot fújtak a falra, szinte azonnal (kb. 5mp) térhálósodott aztán a feleslehet egy nagy késsel levágták. Ezt nem lehet autóban alkalmazni? Résmentes lenne, nem lenne semmilyen ragasztási illesztési probléma. Szerinted? Ez az: http://www.youtube.com/watch?v=K4xHlZCA … ata_player2012.06.27.-06:03 #35558[quote=”nemo25″:3bjs7nym]Üdv Brenko!
A filc és az STP használata nem szerencsés kempingautóba. A filc felszívja a pára formájában jelentkező és lecsapódó vizet, ezzel jelentősen romlik a szigetelőképessége, és mivel nagyon nehezen szárad ki, ezért egy rothadásra, és gombásodásra hajlamos, bűzös massza lehet az egészből. Csak zárt cellás szigetelő anyagot szabad használni, ügyelve arra, hogy megmaradjon a kaszni átszellőztetésére egy légrés. A zárt cellás cucc nagyon kis mértékű vizet tud csak magába szívni, ezáltal az esetlegesen lecsapódó pára a légréseken könnyedén el tud párologni.
A vastagsága a szigetelő lemezeknek minimum 20mm. Ennyit használnak jó esetben a gyári beépítésű furgonokban. Én átlagosan 40 mm-t alkalmaztam az enyémben. Ez jelentősen jobb szigetelést jelent az átlaghoz képest. A szigetelés anyaga lehet poliuretán hab lemez, Polifoam lemez, vagy kaucsuk hab lemez. Az első olcsóbb, de nehéz befaragni, és brutálisan sok ragasztót igényel, a második drágább és aránylag merev, ezért a bordákba nem lehet alkalmazni, és ragasztani is macerás a harmadik is drága, de jól alakítható, behúzható szűk helyekre, könnyen ragasztható a felületekre, és a hangszigetelése is kiváló, továbbá nagyon jól csillapítja a lemezek puffogását, és hőhídmentes szigetelés kialakítására is lehetőséget ad.[/quote]Köszönöm ez nagyon hasznos volt! :smt204 A párát kihagytam a számításból. 🙁 Mivel jó esetben csak egyszer kell megvenni így a kaucsuk lemez hangzik a legjobb megoldásnak. Azt lehet 40mm vastagon rakni? Egyelőre a gugli nem túl jó barátom mert konkrétat még nem találtam. Tudsz márkanevet vagy boltot mondani ahol lehet kapni? Jól értem, hogy ebből a 40mm megoldja a hő és hangszigetelést egyben, más nem is kell?
2012.06.27.-04:32 #35557[quote=”Brenko”:3ma2aq3z]Sziasztok!
Hő és hangszigeteléssel kapcsolatban szeretnék tippeket, ötleteket kérni.
Egy kisáruszállítót szeretnék berendezni kempingautóak és az első felmerülő probléma a szigetelés.
Hangszigetelésnek az STP Goldot gondoltam. Erre esetleg egy filc réteg ami gyárilag is van a autókban a szőnyeg alatt. Hőszigetelésre mit ajánlotok ami nem túl vastag és egészségre nem káros mint pl. az üveggyapot és jól szigetel. És minimum milyen vastagságban? Az STP Gold és a filc összesen 1,83 cm[/quote]
Üdv Brenko!
A filc és az STP használata nem szerencsés kempingautóba. A filc felszívja a pára formájában jelentkező és lecsapódó vizet, ezzel jelentősen romlik a szigetelőképessége, és mivel nagyon nehezen szárad ki, ezért egy rothadásra, és gombásodásra hajlamos, bűzös massza lehet az egészből. Csak zárt cellás szigetelő anyagot szabad használni, ügyelve arra, hogy megmaradjon a kaszni átszellőztetésére egy légrés. A zárt cellás cucc nagyon kis mértékű vizet tud csak magába szívni, ezáltal az esetlegesen lecsapódó pára a légréseken könnyedén el tud párologni.
A vastagsága a szigetelő lemezeknek minimum 20mm. Ennyit használnak jó esetben a gyári beépítésű furgonokban. Én átlagosan 40 mm-t alkalmaztam az enyémben. Ez jelentősen jobb szigetelést jelent az átlaghoz képest. A szigetelés anyaga lehet poliuretán hab lemez, Polifoam lemez, vagy kaucsuk hab lemez. Az első olcsóbb, de nehéz befaragni, és brutálisan sok ragasztót igényel, a második drágább és aránylag merev, ezért a bordákba nem lehet alkalmazni, és ragasztani is macerás a harmadik is drága, de jól alakítható, behúzható szűk helyekre, könnyen ragasztható a felületekre, és a hangszigetelése is kiváló, továbbá nagyon jól csillapítja a lemezek puffogását, és hőhídmentes szigetelés kialakítására is lehetőséget ad. -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.