Főoldal Fórumok Lakóautók Rugók karbantartása

Legutóbb frissítette Springtech 4 years, 7 months telt el
5angok
7 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #58061
    nemo25
    Felhasználó

      A fórumban több helyen felvetődtek, a rugókkal kapcsolatos témák. Mivel a lakókban ez egy sarkalatos kérdés, az állandó magas terhelés miatt, folyamatos figyelmet, és ha szükség van rá törődést igényelnek. 10-ből 8 csigánál, láthatóan gond van velük. A miénkkel is már 6 évesen jelentkeztek a tünetek, amik mostanra, halaszthatatlan javításért kiáltottak, annak ellenére, hogy nem haladjuk meg a 3.5 tonnás összterhelést, és már gyárilag a 4 tonnás erősített futóművet kapta a szekér. Leült a bakokra, és nyakban meghajlottak a rugók, amit a képeken jól lehet látni, a már javított, és a még hibás laprugók közötti különbségen.
      Mérlegelve a lehetőségeket, az a döntés született a munkafolyamat során, hogy egy plusz rugólap beépítésével, stabilabb, és tartósabb lesz a laprugónk. A komoly szakmai tapasztalattal rendelkező Mester ajánlását megfogadtuk, a próba során bebizonyosodott, hogy valóban jó és költséghatékony megoldás született.
      Ezt a javítást, mindenképpen specialista szakműhelyben érdemes elvégeztetni, ahol valóban értenek hozzá.
      Mivel a megfelelő szakműhely kiválasztása nem volt egyszerű feladat, továbbá a munka minősége, a probléma megoldásához való hozzáállása, gyorsasága, és nem utolsó sorban a műhely kedvező árszabása, azt indokolja, hogy megosszam a cég nevét a tisztelt kollégákkal.

      20190823_103500.jpg
      20190823_103447.jpg
      20190823_125642.jpg
      20190823_125738.jpg

    • Szerző
      Válasz
    • #59714
      Springtech
      Felhasználó

        A gyári (eredeti) laprugókat a gyártók egyre vékonyabb acélokból gyártják és igyekeznek minél kevesebb rugólapot is használni a rugókötegben takarékossági okokból. Emiatt a laprugók néhány év alatt „leülnek” vagy akár eltörnek. Különösen olyan kistehergépjárműveknél, ahol a laprugó állandóan terhelve van a felépítmény vagy a felszerelések miatt, a gyári megoldás nem elegendő. Ehhez szeretném felhívni a figyelmet egy speciális rugózás erősítő megoldásra (segédrugóra), amely hasonló a légrugóhoz, de sokkal olcsóbb, nincs szükség sűrített levegő ellátásra, gyorsan beszerelhető fúrás faragás nélkül. A gyári laprugó köteghez nem kell hozzányúlni, megbontani. További információk itt és a mellékletben:

        http://www.spring-tech.at/helper-springs-maxi-load
        http://www.spring-tech.at

        A Klub tagjainak 15 % kedvezményt biztosítunk a segédrugók áraiból.

        Attachments:
        #58088
        istozi
        Felhasználó

          A rúgókhoz: Úgy gondolom, hogy az új (felújított) laprúgónál a tengely és az alváz közötti távolságot jó lenne tudni. Ez lehet egy alapméret. Mivel minden lakó alapból magas rúgó-terheléssel jár, a kapott adatokat bármelyik csigához használni lehet, kerékmérettől függetlenül (csak kényelmetlen megmérni). Tehát akinél fáradt a laprúgó, és ez a távolság nincs meg, csináljon valamit (rúgó-felújítás, felújítás+pótlap, légrúgó beépítés, stb).

          #58086
          nemo25
          Felhasználó

            [quote=”Lovi” post=55378]Köszi a leírást. Most hogy etalonnak vehetjük az új rugókkal az alváz magasságát, lehetne mérni valami fix távolságot, amit fényképpel is bemutatnál? Tudom nem kis kérés. De nagy segítség lehetne a többi Ducato megereszkedésének a bemérésére.[/quote]

            Szívesen megosztanám veletek ezeket az infókat is, egyedüli probléma csak az, hogy teljesen más adatokat tudok mérni a mi csigánkon, mint ami a legtöbb szendópaneles lakóknál. Talán az alsó merevítőknél lehetne egyezőséget találni, de ez is megbukik azon a tényen, hogy általában 15″-os kerekeken gurul a többség, de a miénk 16″-ossal van szerelve, így nem igazán hitelt érdemlő adatokat kapnánk.
            Azért, ha lesz egy kis időm a közeljövőben, akkor rámérek, és közzé teszem, de ha már a gumibakokon ül a szekér, akkor kéri a törődést.

            #58071
            woodoopilot
            Felhasználó

              Én tavaly ősszel újíttattam fel a laprugókat, összesen 75e Ftba került számla nélkül. A lapokat megívelék, és beraktak 1-1 plusz lapot is a kötegbe. A plusz lapok miatt új cuppánt csavarokat kellett venni, aminek kb. 2e Ft volt darabja, meg a 6 db szilentet is kicseréltettem.

              A mi csigánk eredetikeg 5 tonnás lehetett, az alu táblán ez szerepel az össztömegnél, gondolom vissza lett minősítve 3,5-re, amikor átépítették lakóautónak. Ennek ellenére már akkor is játrafelé lejtett a padló, amikor megvettük, de egy 21 éves járműnél ez talán nem meglepő. A gumibakok még nem értek hozzá a hídhoz, ezért azt mondták nem kell kicserélni a lapokat, elég lesz csak ívelni. Most kicsit előre lejt a padló, de nem vészes, ahogy nézegettem a gyári lakóautókat, azoknál is így van.
              Eredetileg azt terveztem, hogy légrugókat építek be hátra, de egy Transit guru meggyőzött, hogy jobban járok, ha a laprugókat újíttatom fel. Kicsit féltem, hogy a plusz lap miatt majd pattogósabb lesz a járgány, de rossz utakon se veszem észre, hogy jobban rázkódna.

              #58069
              Lovi
              Felhasználó

                Köszi a leírást. Most hogy etalonnak vehetjük az új rugókkal az alváz magasságát, lehetne mérni valami fix távolságot, amit fényképpel is bemutatnál? Tudom nem kis kérés. De nagy segítség lehetne a többi Ducato megereszkedésének a bemérésére.

                #58068
                Lovi
                Felhasználó

                  Köszi a leírást. Most hogy etalonnak vehetjük az új rugókkal az alváz magasságát, lehetne mérni valami fix távolságot, amit fényképpel is bemutatnád? Tudom nem kis kérés. De nagy segítség lehetne a többi Ducato megereszkedésének a bemérésére.

                  #58066
                  woodoopilot
                  Felhasználó

                    Én egy éve csináltattam meg a rugókat. Eleinte légrugót akartam beépíteni, de egy Transit guru meggyőzött, hogy jobb ha megerősíttetem inkább a laprugókat.
                    Az én Transitom az adattáblája szerint 5 tonnás, gondolom amikor lakóautót faragtak belőle, akkor átminősítették 3,5 tonnára. Ennek ellenére már akkor is hátrafelé lejtett a padló, amikor megvettük, de 21 év alatt elfáradhatott. 🙂
                    Nekem még nem ült fel a gumibak a hídra, ezért csak újraívelték a lapokat, meg kértem még 1-1 plusz lapot a kötegbe. Emiatt új cuppánt csavarokat is kellett vennem kb. 10e-ért, meg kicseréltettem a szilenteket is. Így került összesen 75e Ft-ba az egész.
                    Azóta előre lejt kicsit a padló, de nem vészes. Szerintem most már feltehetném hátra a 125-ös Piaggiomat is, még akkor se ülne le.

                  You must be logged in to reply to this topic.