-
IndítottaTémakör
-
2009.08.19.-02:35 #15746
Sziasztok!
Szeptember elején költözöm haza a feleségemmel Angliából, jó pár év letelepedett élet után. Németországon keresztül mennénk autóval, szeretnénk körülnézni használt lakóautókat illetően. Düsseldorf-Köln-Frankfurt-Würzburg-Nürnberg-Regensburg vonalon megyünk majd Németországban.
Tud valamelyőtök ajánlani olyan kereskedést, ahová érdemes lenne benézni? Szeretnénk minél nagyobb választékot látni, mert még csak érlelődik az elképzelésünk, hogy a mi terveinkhez és utazási szokásainkhoz melyik elrendezés passzolna. Árban úgy max. 10000 euróban gondolkozunk, plusz ugye az egymillió forint magyarországi reg. adó.Köszönöm az ötleteiteket és a jótanácsokat!
Üdv!
Jenő -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2009.08.27.-17:41 #15924
[quote=”benojeno”:bgl6c8hj]Kedves Utazocica! Nagyon koszonjuk, hogy ezeket leirtad, mi is 3,5 alatt gondolkodunk, es Jeno a Fiatra eskuszik. Nemetul valaha beszeltem, de mivel angol nyelvteruleten elunk, nem hiszem, hogy az agyam atrendezodik nemetre egyhamar:( De szerencsere az angolt sokan beszelik.
En mar nagyon varom, hogy megvegyunk „europai otthonunkat”, es „letelepedjunk”. Legalabb nem kell alberletrol alberletre hurcolkodni. 🙂
Szerinted igy osszel lemennek az arak, vagy ha csak tavasszal indulunk, erdemes akkor megvenni? Mondjuk, valszeg akkor mar a leszallitott arral aruljak, mert egy evvel oregebb lett?
udv betti[/quote]késő ősszel, tél elején csökkennek kicsit az árak, tavasszal pedig fölfelé mennek, mert jön a szezon
ne várjatok tavaszig.
ha jó autót találtok a neten és az ár is jónak tűnik, akkor ne is várjatok, nézzétek át/nézessétek át és vegyétek meg.
a választott forgalombahelyezési metódustól függően 2 – 3 héttől akár 2 – 3 hónapba is beletelhet, mire rendszámos lesz, ha tehát mondjuk áprilistól túráznátok, akkor legbonyolultabb esetet figyelembe véve is legkésőbb januárban el kell kezdeni a rendszámozási procedúrát…
a Citroen és Peugeot is Fiat a gyakorlatban a motor/váltó fődarabok szempontjából… 😉
a német garanciavállalási kötelezettséget akkor kapod automatikusan, ha nem a német forgalomból véglegesen kivont autót veszel.
arra senki nem vállal garanciát.
ettől még lehet, hogy törvényesen kötelességük lenne arra is, de a gyakorlatban, mivel tisztában vannak vele, hogy exportra megy az autó, szerződésben ki is kötik, hogy nem vállalnak semmiféle garanciát.
a mobile.de – n nagyon sok lakóautót árulnak érvényes német műszaki vizsgával, amit idehaza/európában a törvény szerint kötelesek elfogadni. ez a forgalombahelyezést is megkönnyítheti, valamint kiküszöböli a garanciakérdés csapdáját.
…azért írtam, hogy megkönnyítheti, mert idehaza pl. nem szeretik, ha érvényes kinti műszakira hivatkozik az ember…másik előny még, hogy érvényes műszakis német autóra hosszabb időtartamra is kérhetsz ideiglenes rendszámot, nem csak az 5 napos vámrendszámot… drágább is lesz, de ki tudod küszöbölni vele a választott nemzeti közlekedési hatóság ideiglenes rendszámát, ami viszont csak az adott országban lenne érvényes…
2009.08.27.-11:45 #15909Kedves Utazocica! Nagyon koszonjuk, hogy ezeket leirtad, mi is 3,5 alatt gondolkodunk, es Jeno a Fiatra eskuszik. Nemetul valaha beszeltem, de mivel angol nyelvteruleten elunk, nem hiszem, hogy az agyam atrendezodik nemetre egyhamar:( De szerencsere az angolt sokan beszelik.
En mar nagyon varom, hogy megvegyunk „europai otthonunkat”, es „letelepedjunk”. Legalabb nem kell alberletrol alberletre hurcolkodni. 🙂
Szerinted igy osszel lemennek az arak, vagy ha csak tavasszal indulunk, erdemes akkor megvenni? Mondjuk, valszeg akkor mar a leszallitott arral aruljak, mert egy evvel oregebb lett?
udv betti2009.08.27.-10:23 #15905Hallo benojeno,
itten már volt szó a 3,5 to összsúlyrol. Ez tényleg nagyon fontos!
Mindenhol, egész Europában mint személykocsi szerepel.
Ahova azok behajthatnak oda te is behajthatsz és parkolhatsz.
Ezen felül mindenhol drágábak lennének a matricák, autópályaköltségek, vignetták, Ausztriában csakis „go box”-al járhatsz.A lakóautógyártok standardja: a kocsi nettosúlya + 75kg vezetö + 11kg gáz, 90% töltött viztartály, teli dizeltartály és 25m elektrokábel.
Ettöl a súlytol egészen a 3,5 to összsúlyig ideális esettben legaláb 400 kg terhelési lehetöségnek kellene lennie.
Ez nem sokk, gondoljatok mennyi mindent cipel az ember magával: campingszékek, asztal, nappellenzö, tv-antenna, tv, szolárellemek, sportfelszerelés, takarók, párnák, ágynemü, törölközök, ruhanemü, kozmetika, edény, kutya, macska. A házastársat és a gyerekeket is ebbe a súlyba kell beszámitani!A motor lóeröje azért csakk számit, vagy talán 50km-rel akarsz valamelyék meredekebb autópályán feldöcögni?
Nekünk 1991-töl 3 lakóautónk volt, mindegyik Fiat, természetesen dizelmotorral. Soha semmi gond nem volt velük. Pedig mi télen-nyáron használjuk.
Ha itt Németországban kereskedönél veszel használt lakóautót, annak köteles 1 éves garanciát adnia! Mindenre! Semmit hibát sem szabad eltitkoljon. Jógbiztonság van! Áralkú mindig lehetséges. Mindez privátszemélyeknél nem kötelezö!
A legjobb lenne különbözö modeleket legaláb legaláb hétvégenként bérelni, akkor lásátok a legjobban milyen alaprajz felel meg a kényelmeteknek.
Nem tudhatom menyire beszélitek a németet, de ha szükség lenne forditásra és itt vagytok, mindenben szivesen segitünk! 🙂
2009.08.26.-23:49 #15890[quote=”GaborApa”:2e3eybm5]Így jutumnk el a németországi lakóautó kereskedésektől a lágy kék színig.
😉 [/quote]
És remélhetőleg Bedojeno ki tudja silabizálni belőle, hogy milyen lakó is lenne jó neki. #-o Én valószínűleg egy (lágy kék) holdjárót vennék 😉2009.08.26.-23:30 #15889[quote=”Blue”:1lid6c73]
Látom mekkora sikerem van.
Hiába, a kár öröm a legszebb öröm, az legalább öszinte.
😆 [/quote]
Így jutumnk el a németországi lakóautó kereskedésektől a lágy kék színig.
😉2009.08.26.-21:57 #15887[quote=”GaborApa”:2xcsdlzx]Előfordul, és semmi gond, ha az illető észreveszi magát és nem puffogással folytatja.
Az előző beírásom pedig már inkább Blue puhulására vonatkozott.
De hát ez meg maradjon az Ő gondja.
😆 [/quote]Csak az unalmas részeknél puhul.
Uj és érdekes dolgoknál mindig vissza keményedik.
Akkor nem kell verni ](*,) .
😆Látom mekkora sikerem van.
Hiába, a kár öröm a legszebb öröm, az legalább öszinte.
😆2009.08.26.-20:07 #15886[quote=”fischer”:dwp914bs]…sorry, elragadtattam magam a többiekkel egyetemben…[/quote]
Előfordul, és semmi gond, ha az illető észreveszi magát és nem puffogással folytatja.Az előző beírásom pedig már inkább Blue puhulására vonatkozott.
De hát ez meg maradjon az Ő gondja.
😆2009.08.26.-19:59 #15885[quote=”GaborApa”:1jw6djka]Na, ez a topic is jól elkanyarodott már mindenfelé. 😥
Lesz mit rendbetenni megint #-o [/quote]
…sorry, elragadtattam magam a többiekkel egyetemben…
2009.08.26.-19:58 #15884Na, ez a topic is jól elkanyarodott már mindenfelé. 😥
Lesz mit rendbetenni megint #-o
2009.08.26.-17:49 #15878Névtelen
[quote=”Blue”:1cto5cjc]Mi?? örülsz neki hogy puhul??
😆 [/quote]😉
2009.08.26.-16:22 #15877[quote=”miska”:hs3uyefy]=D> =D> =D> 😆 😆 😆 [/quote]
Mi?? örülsz neki hogy puhul??
😆2009.08.26.-16:13 #15876Névtelen
[quote=”Blue”:3pplid0y]Ne sértődjetek meg, ez én vagyok.
](*,) [/quote]
=D> =D> =D> 😆 😆 😆
2009.08.26.-16:07 #15875Ne sértődjetek meg, ez én vagyok.
Ha kérditek, igen már puhul.](*,)
2009.08.26.-15:55 #15874[quote=”3hinfo”:3aamktg3]Fiúk!
Nem kéne inkább a lakóautózással törödni. 8) 8) 8) 8) [/quote]Messzemenően támogatom.2009.08.26.-15:54 #15873[quote=”3hinfo”:3hkq2alr]Szerintem!
Kérd el Gábriel mobiltelefonszámát, hátha egyszer hasznát veheted annak, hogy Ő mindent az út mellett tud megjavítani. S gondolom, hogy ehhez, a kempingfelszerelésen kívül, mindenféle szerszám és alkatrész is elfér az autójában! 8) 8) 8) 8) [/quote]nagy autóm van, beleférnek a lomok!… 😛 😀
2009.08.26.-15:48 #15872[quote=”somacsek”:1v728oxa]Szia!
Még egyszer hangsúlyoznám az autó hátsó csapágyával volt gond.
Az első féltengelyekkel semmi probléma nincs.
Igen mi is először egy ismerős szerelőt hívtunk de az által amit elmondtam neki rögtön javasolta hogy egy métert se induljunk el mert az egész felépítmény fel dőlhet.
Szerencse a szerencsétlenségben hogy a tréleres is ismerős volt így nem húzott le anyagilag.
De azért elég szerencsés vagy hogy az út mellett mindent meg tudsz javítani bár nem tudom ezt hogy oldottad volna meg és ezek szerint nem csak én döntöttem jól a fentieket olvasva a Brigiék is így jártak.
De ezek szerint vannak még ügyes emberek rajtunk kívül és mindent megtudnak oldani az út mellett.
Ja és egyébként az bi-bi az egészben hogy én csak segítséget akartam adni a leendő lakóautó vásárláshoz és az egész átment ész osztogatásba (a te részedről).
Utólag én is elgondolkozhatok hogy mit kellett volna másképpen csinálni de én inkább a szakemberekre hallgatok.
Arról nem beszélve hogy a kedvesem és rajtam kívül még a két srácom is a lakóban volt.
Teljesen egyetértek a 3hinfo-val hogy a lakóautózással kéne foglalkozni.[/quote]
Szerintem!
Kérd el Fischer mobiltelefonszámát, hátha egyszer hasznát veheted annak, hogy Ő mindent az út mellett tud megjavítani. S gondolom, hogy ehhez, a kempingfelszerelésen kívül, mindenféle szerszám és alkatrész is elfér az autójában! 8) 8) 8) 8)2009.08.26.-15:00 #15871Szia!
Még egyszer hangsúlyoznám az autó hátsó csapágyával volt gond.
Az első féltengelyekkel semmi probléma nincs.
Igen mi is először egy ismerős szerelőt hívtunk de az által amit elmondtam neki rögtön javasolta hogy egy métert se induljunk el mert az egész felépítmény fel dőlhet.
Szerencse a szerencsétlenségben hogy a tréleres is ismerős volt így nem húzott le anyagilag.
De azért elég szerencsés vagy hogy az út mellett mindent meg tudsz javítani bár nem tudom ezt hogy oldottad volna meg és ezek szerint nem csak én döntöttem jól a fentieket olvasva a Brigiék is így jártak.
De ezek szerint vannak még ügyes emberek rajtunk kívül és mindent megtudnak oldani az út mellett.
Ja és egyébként az bi-bi az egészben hogy én csak segítséget akartam adni a leendő lakóautó vásárláshoz és az egész átment ész osztogatásba (a te részedről).
Utólag én is elgondolkozhatok hogy mit kellett volna másképpen csinálni de én inkább a szakemberekre hallgatok.
Arról nem beszélve hogy a kedvesem és rajtam kívül még a két srácom is a lakóban volt.
Teljesen egyetértek a 3hinfo-val hogy a lakóautózással kéne foglalkozni.2009.08.26.-14:00 #15870Elnézést, nem vettem számba, hogy nem mindenki rendelkezik tapasztalatokkal a saját lakóautó szerelése kapcsán.
[quote=”somacsek”:3kymc92g]Szia!
Lehet,hogy én értem félre a válaszod,de sajnos nincs autószerelő múltam.
Amit leírtam csak segítség képen tettem.
A féltengelyt azért említettem mert így mondták a szervizben egyébként ahol megjavították a lakót a szerelőnek is van lakója de ő rosszabbul járt mert még ki is gyulladt a hátsó része az autónak amikor beálltak a csapágyak és ő sem vette észre.
Ja és ha tudom hogy elfogok esni akkor leülök ezt arra értem ha tudtam volna hogy ez történik akkor nem így járunk.
Egyébként olyan szinten beégett a csapágy hogy a „tengelycsonkon” állt a fékdob és a tréleres is egy óra alatt húzta fel.
Röviden ennyi azt hiszem hogy itt befejeztem a mondókámat.[/quote]Részemről sem lekezelés akart lenni a dolog.
Az autószerelő szakmai nyelven beszél hozzád, ha a hátsó tengelycsonk és környéke a problémás és ő neked féltengelyt is mond, ami a te autódban elől van, akkor vagy 2 különböző probléma is volt és dicséretes, hogy észrevették az elől lévőt is, vagy oka van a magas számlának, konkrétan lehúzás is lehet…
[quote=”3hinfo”:3kymc92g]Tudod, nem azért a húsz fillérért, de lehet, hogy ez ott nálatok, (ami nem Magyarország) ez másképp van, ott mindenki, mindenhez ért, de mi itt próbálunk élni, (és itt próbáltuk,az elmúlt néhány évtizedben is!) MAGYARORSZÁGON!. Néha sikerül, néha nem, de mégis itt próbáljuk! És lehet, hogy ennek nem csak a féltengely az oka! Mielőtt megharagszol rám gondold végig, amit írtam! 8) 8) 8) 8) [/quote]
Nálunk, ami nem Magyarország?
Nem szép dolog ebbe az eszmecserébe belekeverni a nevem alatt olvasható Klagenfurt kiírást, főleg úgy nem, hogy előtte ott van a Miskolc és a Budapest is.
Én is itt élek köztetek a rögvalónkban, borsodi vagyok és leszek is életemben, annyi előnyöm és a rengeteg ingázás miatt hátrányom is van egyúttal, hogy már van hová menni, ha itthon végképp nem lehetséges majd az életem.
Folyamatosan utazom, Ausztria és Magyarország közt is, nem is véletlen az sem, hogy én bizonyos szintig megtanultam az autómat, mert út közben vagy magamnak szerelek, vagy traileresre és szerelőre költöm mindenemet…Első mondatomban írtam, hogy bocsánat, nem vettem számításba, hogy mások más tapasztalati körrel élnek.
Számos példát látok azonban arra, hogy egy bizonyos szintig kötelező alaposabban belemélyednünk az autónkba, főleg nekünk, Magyarországon… Ha nem vagy ugyanis képben egy adott hiba kapcsán, akkor ha nem haver az autószerelő, legalább 70% esélyed van rá, hogy nem csak a hiba lesz kijavítva, hanem a te számládra cserélődik más autónak (az autószerelőé)az alkatrésze, mert nagyon sok esetben lehúzzák azt, aki védtelen velük szemben.
Tisztelet természetesen a kivételnek, ami egyúttal erősíti is a szabályt……egy hónapja egy kempingben kicseréltem egy biztosítékot egy osztrák lakóautósnak, mert amiatt nem tudta beindítani az autóját és trailerest hívott. ő sem ismerte a kocsijában az apróságokat sem, 1200 euro lett volna a szállítás számára… A -tól -ig viszonylatra most nem emlékszem, de lényegtelen a mondanivaló szempontjából…
[quote=”miska”:3kymc92g]Bocsánat, hogy beleszólok (30 éves) autószerelő múlttal.
1. Nem hiszem, hogy valaki az út szélén arra vár, hogy valakinek a hátsó tengelycsonk csapágyát kiszeretné cserélni!
2. Ha valaki ki is löki,(lehúzza csapágylehúzóval) elszalad abba az autósboltba, és a polcok alatt megkeresi az odavaló csapágyat?
3. Ami történt a Somacsek lakójával az életszerű, és nagyon kívánom, hogy ilyen se Vele, se senkivel ne történjen meg.
4. Amit Te írtál az viszont nem életszerű, mert aki ilyet ír, az nem tudja, mi az, amikor az ember úgy isten igazából lerohad!!!
5. Ha kilöki a csapágyat mit rak a helyére?
6. Tudomásom szerint 1 db kúpgörgős csapággyal tengelycsonkot még nem szereltek. Tehát annyira nem egyszerű a dolog, mint ahogy leírtad![/quote]1. én sem hiszem.
keresni kell olyat, aki hajlandó és képes megcsinálni a helyszínen, mert körülményesen, drágán szállítható, nagy autóról van szó…feltalálták a mobiltelefont, létezik internet, ismerőst lehet hívni, aki net előtt ül, hogy autószerelők telefonszáma kell az adott környékről, mert vészhelyzet van…
-jó reggelt/napot/estét, lakóautóval állok pár kilométerre öntől műszaki hibával. kijönne, megnézné? nem? köszönöm, viszont hallásra!…
valszeg egyébként nem kamion szerelő vagy, akkor több olyan esettel találkoznál, amikor az út szélén szerelnek…
2. például, de nem hiszem, hogy a boltos beengedi a pult mögé, ahhoz már nagyon havernak kell lennie, de ha megmutatja a régit, akkor jó eséllyel kap helyette újat.
Ha mondjuk 12 – ig, Pest környékén 14 óráig kell valami alkatrész, de a boltban nincs, akkor 16 órára ott lesz a terítő által, mert manapság így működnek az alkatrész kereskedő cégek.
Az este 5 utáni időszak nyűgösebb, de a lakóautóban nincs szállásköltség másnap reggelig…
3. amint azt föntebb írtam, van, aki ismeri az autóját, van, aki nem. tudom, nem is mindenkinek van rá ideje és kíváncsisága, ez érthető. aki nem tudja az autóját, annak ez valóban életszerű.
aki tudja, annak nem életszerű.
4.
hm…
istenigazából lerohadni?…
valóban nem volt még olyan motorproblémám, ami már tényleg nem javítható a helyszínen, s emiatt nem tudtam volna továbbmenni.
Minden mást megcsináltam, ahogy és amivel tudtam, de minden esetben hazaértem. Természetesen eddig…Szóval nekem az nem életszerű, hogy egy hátsó tengelycsonkért x tízezer forint szállítás, ami után következik egy újabb x tízezer forintos szervizszámla.
Nálam más a menete, mert ha helyszínen nem boldogulnék vele mondjuk alkatrészhiány okán, akkor az x tízezer forintos szállítás helyett a család otthon maradt tagjai, az autószerelő cimbora vagy bárki, aki hajlandó, autóba ül alkatrésszel és jön, mert egy személyautóval olcsóbban hoz alkatrészt, mint amennyiért szállítanak… ..és ez igaz külföldre is… ..akkor is, ha pl. a német rendőr előszeretettel támogatja a hazai autószerelőket azzal, hogy nem akar engedni az út szélén szerelni…
Persze ez csak magánvélemény, ami nekem működik a gyakorlatban.
Nyilván nem mindennel és mindenkinek működhet.
Azonban Magyarországon ma, ha lerobbansz, tudsz találni autószerelőt, akivel általában rendberakható a kérdés annyira, hogy hazaérhess a saját szerelődhöz, ha az nem mobilizálja magát…5. 2. pont.
6. írtam azt is, hogy nem biztos, hogy jól emlékszem.
na meg én láttam egyetlen kúpgörgős csapágyon futó tengelycsonkot, igaz, amire emlékszem, az nem Ducatoban volt, de a márka és típus ebben a kérdésben irreleváns…
Nem kívántam bántó lenni, sajnálom, ha úgy sikerült.
Egyszerűen másként látok, élek meg dolgokat.
Az sem biztos, hogy mindenben igazam van, de a gyakorlatban beváltnak tűnik.2009.08.26.-11:48 #15867[quote=”GaborApa”:2jktrev1]
Megnyugtató az, hogy a hátsó defekttől mostantól nem félek. 😆 [/quote]
Nekünk is ez a tapasztalatunk (de eddig azt hittem, hogy csak a dupla hátsó kerék miatt).
Egyébként Somacsekékhez hasonlóan csapáégy problémába is belefutottunk egyszer, még a Mitsubishivel, szerencsére mi is már Magyarországon, az M7-en, de nem volt egy kellemes élmény este vontatót szerezni (akit meg is büntettek, mert túlsúlyos volt a lakóval), hazajutást megszervezni. Nem a legkellemesebb befejezése egy útnak, együttérzek a bajba jutottakkal.2009.08.26.-04:43 #15862Nem vagyok sem autóversenyző, sem szerelő.
Ilyen téren amatőr vagyok, mint itt több százan. Azzal a pár százezer kilóméterrel nem mondom magam tapasztalt sofőrnek sem.
A múlt héten volt egy jobb hátsó defektem. A szelep eldurrant és kifújt. A lakó olyannyira nem húzott félre, hogy amikor a hangot hallottam, azt hittem a bojler durrant el, ugyanis a kocsi teljesen egyenesen ment. Persze kb 2-3 mp múlva megtudtam mi történt, mert leért a felni.
Megnyugtató az, hogy a hátsó defekttől mostantól nem félek. 😆2009.08.26.-03:55 #15859Névtelen
[quote=”fischer”:14w8thby]hm…
Nem találtatok senkit, aki a hátsó csapágyat kilökte volna a fenébe ott az út szélén?
A Ducato elsőkerekes, hátul csak tengelycsonk van, ami emlékeim szerint egy kúpgörgős csapágyon fut, azt meg az idősebb autókhoz elvileg autósboltokban a polcok alatt lökdösték ide – oda, van belőle…
Mondjuk, ha a csapágy ráégett a tengelycsonkra, akkor az valóban gáz, de csodálkozom, hogy nem tűnt föl, egy idő után már olyan, mintha behúzott kézifékkel mennétek.
Na meg nyűgös kérdés is, mert azon a szinten már ki is gyújthatja az autót…Féltengelyt említettél, az meg elől van, törni szokott, s az már sajnos valóban traileres buli…[/quote]
Bocsánat, hogy beleszólok (30 éves) autószerelő múlttal.
1. Nem hiszem, hogy valaki az út szélén arra vár, hogy valakinek a hátsó tengelycsonk csapágyát kiszeretné cserélni!
2. Ha valaki ki is löki,(lehúzza csapágylehúzóval) elszalad abba az autósboltba, és a polcok alatt megkeresi az odavaló csapágyat?
3. Ami történt a Somacsek lakójával az életszerű, és nagyon kívánom, hogy ilyen se Vele, se senkivel ne történjen meg.
4. Amit Te írtál az viszont nem életszerű, mert aki ilyet ír, az nem tudja, mi az, amikor az ember úgy isten igazából lerohad!!!
5. Ha kilöki a csapágyat mit rak a helyére?
6. Tudomásom szerint 1 db kúpgörgős csapággyal tengelycsonkot még nem szereltek. Tehát annyira nem egyszerű a dolog, mint ahogy leírtad!2009.08.25.-23:11 #15856[quote=”fischer”:3bqodei5]hm…
Nem találtatok senkit, aki a hátsó csapágyat kilökte volna a fenébe ott az út szélén?
A Ducato elsőkerekes, hátul csak tengelycsonk van, ami emlékeim szerint egy kúpgörgős csapágyon fut, azt meg az idősebb autókhoz elvileg autósboltokban a polcok alatt lökdösték ide – oda, van belőle…
Mondjuk, ha a csapágy ráégett a tengelycsonkra, akkor az valóban gáz, de csodálkozom, hogy nem tűnt föl, egy idő után már olyan, mintha behúzott kézifékkel mennétek.
Na meg nyűgös kérdés is, mert azon a szinten már ki is gyújthatja az autót…Féltengelyt említettél, az meg elől van, törni szokott, s az már sajnos valóban traileres buli…[/quote]
Tudod, nem azért a húsz fillérért, de lehet, hogy ez ott nálatok, (ami nem Magyarország) ez másképp van, ott mindenki, mindenhez ért, de mi itt próbálunk élni, (és itt próbáltuk,az elmúlt néhány évtizedben is!) MAGYARORSZÁGON!. Néha sikerül, néha nem, de mégis itt próbáljuk! És lehet, hogy ennek nem csak a féltengely az oka! Mielőtt megharagszol rám gondold végig, amit írtam! 8) 8) 8) 8)2009.08.25.-23:03 #15855Fiúk!
Nem kéne inkább a lakóautózással törödni. 8) 8) 8) 8)2009.08.25.-21:41 #15851[quote=”Kerti”:i2ha1nce]Értem és reméltem, hogy így van de egy fórumon nem lehet arra alapozni, hogy aki ismer az nem úgy gondolja, mert a legtöbb ember nem ismer téged (én sem), legfőképpen egy újdonsült érdeklődő nem.[/quote]Tudod Kerti mester azért az egy kicsit necces hogy te is kiragadsz egy részt és azt dörzsölöd!! Volt utána mégegy mondat ami lemaradt,kár érte, mert nem emotikonnal kell bohockodni különösen nekem aki alig találja meg a betüket is.Sok üdvözlettel MaNá.
2009.08.25.-20:46 #15848[quote=”fischer”:3jbohcn4]hm…
Nem találtatok senkit, aki a hátsó csapágyat kilökte volna a fenébe ott az út szélén?
A Ducato elsőkerekes, hátul csak tengelycsonk van, ami emlékeim szerint egy kúpgörgős csapágyon fut, azt meg az idősebb autókhoz elvileg autósboltokban a polcok alatt lökdösték ide – oda, van belőle…
Mondjuk, ha a csapágy ráégett a tengelycsonkra, akkor az valóban gáz, de csodálkozom, hogy nem tűnt föl, egy idő után már olyan, mintha behúzott kézifékkel mennétek.
Na meg nyűgös kérdés is, mert azon a szinten már ki is gyújthatja az autót…Féltengelyt említettél, az meg elől van, törni szokott, s az már sajnos valóban traileres buli…[/quote]
Szia!
Lehet,hogy én értem félre a válaszod,de sajnos nincs autószerelő múltam.
Amit leírtam csak segítség képen tettem.
A féltengelyt azért említettem mert így mondták a szervizben egyébként ahol megjavították a lakót a szerelőnek is van lakója de ő rosszabbul járt mert még ki is gyulladt a hátsó része az autónak amikor beálltak a csapágyak és ő sem vette észre.
Ja és ha tudom hogy elfogok esni akkor leülök ezt arra értem ha tudtam volna hogy ez történik akkor nem így járunk.
Egyébként olyan szinten beégett a csapágy hogy a „tengelycsonkon” állt a fékdob és a tréleres is egy óra alatt húzta fel.
Röviden ennyi azt hiszem hogy itt befejeztem a mondókámat. -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.