-
IndítottaTémakör
-
2012.07.27.-00:29 #35674
Mitsubishi L 300/Frankia/az autónk és hátul laprugós.Milyen megerősítést tudtok ajánlani,hogy ne üljön a feneke.
Köszi =D> -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2020.05.18.-17:01 #59310
A 12V-os rendszert nem érinti az érintésvédelmi jegyzőkönyv, az csak a 230V-os részre vonatkozik.
A felépítmény 12V-os részét bárki faraghatja akár minden hozzáértés nélkül is.
(Ez utóbbi egy találkozón ne álljon hozzám túl közel, ha lehet kérni:P) [quote=”Srychy” post=56264]Szerintem azzal nem lesz gond, ugyanis egy Érintésvédelmi jegyzőkönyv úgy is kell a vizsgához (30 napnál frissebb). A villamosságért a jegyzőkönyvet kiállító felel.[quote=”ktamas” post=56263][quote=”Döme” post=56262]Az indító akksi! A fordokban dupla indító van elől!!![/quote]
Köszi a választ Döme!
Ja igen, ezt már mondták, hogy a tranzit dupla indító akksis potenciálisan, csak erről már megfeledkeztem, de a bódét úgy vettem, hogy csak 1 db (indító) akksi volt a motortérben, illetve oda vannak vezetve (a vásárláskor üres akksi helyre) a munka akksi kábelei, szóval azt értem, hogy ránézésre mind2 indító akkumulátor, de valójában nem azok. És igen, tudom hogy az nem rendes munka akkumulátor, csak tesztelésre van odabiggyesztve. A kábeleken is látszott egyébként, hogy az indító akksinak combosak a kábelei, ahogy illik, a munka akksihoz menő kábelezés meg vékonyabb, meg hát berakás után volt bent világítás, tehát a bekarikázott helyen volt a munka akkumulátor eddig.
Akkor átfogalmazom a kérdésemet: ha így lett műszakiztatva, hogy ott volt a motortérben a munka akksi, meg oda vezetnek a kábelek, de én a következő műszaki előtt átvariálom az akksi helyét és kábelezést, akkor abba beleköthetnek-e? Vagy mire kell figyelni?[/quote][/quote]
2020.05.18.-15:55 #59309Szerintem azzal nem lesz gond, ugyanis egy Érintésvédelmi jegyzőkönyv úgy is kell a vizsgához (30 napnál frissebb). A villamosságért a jegyzőkönyvet kiállító felel.
[quote=”ktamas” post=56263][quote=”Döme” post=56262]Az indító akksi! A fordokban dupla indító van elől!!![/quote]
Köszi a választ Döme!
Ja igen, ezt már mondták, hogy a tranzit dupla indító akksis potenciálisan, csak erről már megfeledkeztem, de a bódét úgy vettem, hogy csak 1 db (indító) akksi volt a motortérben, illetve oda vannak vezetve (a vásárláskor üres akksi helyre) a munka akksi kábelei, szóval azt értem, hogy ránézésre mind2 indító akkumulátor, de valójában nem azok. És igen, tudom hogy az nem rendes munka akkumulátor, csak tesztelésre van odabiggyesztve. A kábeleken is látszott egyébként, hogy az indító akksinak combosak a kábelei, ahogy illik, a munka akksihoz menő kábelezés meg vékonyabb, meg hát berakás után volt bent világítás, tehát a bekarikázott helyen volt a munka akkumulátor eddig.
Akkor átfogalmazom a kérdésemet: ha így lett műszakiztatva, hogy ott volt a motortérben a munka akksi, meg oda vezetnek a kábelek, de én a következő műszaki előtt átvariálom az akksi helyét és kábelezést, akkor abba beleköthetnek-e? Vagy mire kell figyelni?[/quote]
2020.05.18.-14:40 #59308[quote=”Döme” post=56262]Az indító akksi! A fordokban dupla indító van elől!!![/quote]
Köszi a választ Döme!
Ja igen, ezt már mondták, hogy a tranzit dupla indító akksis potenciálisan, csak erről már megfeledkeztem, de a bódét úgy vettem, hogy csak 1 db (indító) akksi volt a motortérben, illetve oda vannak vezetve (a vásárláskor üres akksi helyre) a munka akksi kábelei, szóval azt értem, hogy ránézésre mind2 indító akkumulátor, de valójában nem azok. És igen, tudom hogy az nem rendes munka akkumulátor, csak tesztelésre van odabiggyesztve. A kábeleken is látszott egyébként, hogy az indító akksinak combosak a kábelei, ahogy illik, a munka akksihoz menő kábelezés meg vékonyabb, meg hát berakás után volt bent világítás, tehát a bekarikázott helyen volt a munka akkumulátor eddig.
Akkor átfogalmazom a kérdésemet: ha így lett műszakiztatva, hogy ott volt a motortérben a munka akksi, meg oda vezetnek a kábelek, de én a következő műszaki előtt átvariálom az akksi helyét és kábelezést, akkor abba beleköthetnek-e? Vagy mire kell figyelni?
2020.05.18.-01:14 #59307[quote=”ktamas” post=56261]Sziasztok,
Egy érvényes papírokkal rendelkező, februárban műszakiztatott Ford Transit lakoautot vásároltam márciusban, amin most szeretnék egy kis elektromos felújítást végezni. A csatolt képeken látszik, hogy eredetileg a munka akksinak a motorterben van a helye. Viszont oda nem fér be akkora munka akksi amekkorát szeretnék, hanem azt a másik képen látható szekrénybe szeretném rakni a vezető ülés mögé.
A kérdésem az lenne felétek, hogy ezt műszakin nézik-e, belekotnek-e, lehet e belőle bármi probléma? Természetesen szakszerűen lesz megcsinálva, nem kokányolás lesz, viszont nem tudom hogy van e valami szabályzat, ami miatt ezt így nem fogják elfogadni.
Előre is köszönöm a segítségeteket.[/quote]
Az indító akksi! A fordokban dupla indító van elől!!!2020.05.17.-23:42 #59306Sziasztok,
Egy érvényes papírokkal rendelkező, februárban műszakiztatott Ford Transit lakoautot vásároltam márciusban, amin most szeretnék egy kis elektromos felújítást végezni. A csatolt képeken látszik, hogy eredetileg a munka akksinak a motorterben van a helye. Viszont oda nem fér be akkora munka akksi amekkorát szeretnék, hanem azt a másik képen látható szekrénybe szeretném rakni a vezető ülés mögé.
A kérdésem az lenne felétek, hogy ezt műszakin nézik-e, belekotnek-e, lehet e belőle bármi probléma? Természetesen szakszerűen lesz megcsinálva, nem kokányolás lesz, viszont nem tudom hogy van e valami szabályzat, ami miatt ezt így nem fogják elfogadni.
Előre is köszönöm a segítségeteket.
Attachments:2020.03.14.-00:17 #59194Napelemben gondolkodóknak.
Megosztom saját tetőmre szerelt polikristályos rendszerem teljesítmény adatainak 5 éves átlagát. Így talán könnyebb számolni annak aki eddig nem tudott. A rendszerem tájolása majdnem ideális, és a napsütéses órák száma is igen magas hiszen Szegeden van. Gyári adatok szerint 15,5 % hatásfokú SHARP rendszer. Tehát az értékek jan.1,21 febr.2,03 marc.3,60 ápr.4,43 máj 4,67 jún.5,18 júl.5,02 aug.4,90 szept.4,10 okt.2,59 nov.1,74 dec.0,95 A számítás egyszerűsítése érdekében a teljesítmény adatokat az adott hónap átlagában 1 w beépített napelem teljesítményre vetítve nap / wh -ban adtam meg. Például ha 200 w névleges teljesítményű a napelem júniusban ideális tájolás esetén 200*5,18=1036 wh azaz 1,036 kwh teljesítményt adhat le naponta. Persze ez változhat ha a napelem vízszintesen van a lakó tetején, vagy árnyékban áll, vagy valami részlegesen kitakarja, ha beborul, ha más rendszerű a napelem, ha más a hatásfoka stb. Ez a várható teljesítmény . Célszerű számolni még azzal a veszteséggel ami a rendszerben fog elveszni az átalakításoknál. az aksi töltésénél, és a kivétnél. Talán segítettem valakinek.
Üdv Nyomi:smt0392020.03.11.-10:10 #59185……….Én és az ismerősöm rendeltünk tavaly előtt egyet egyet. Én januárban, ismerősöm februárban. 2 hétre ígérték. A nyolcadik határidő módosításnál lemondtam, az ismerősöm kivárta, míg szeptember közepén megkapta.
[/quote]
aztaQ… ,nemsemmi 😮2020.03.11.-00:39 #59184Koszi a sok valaszt.
Ugy nezem 92literes egy az egyben passzol kocsimba, netto 133ezer eleg barati ar.Koszi megegyszer mindenkinek
2020.03.11.-00:25 #59182[quote=”NagyPapa” post=56149][quote=”Sala” post=56147]Dometic féle 90l-es kompresszoros hütönek van jelentős konkurenciája?
Ahogy nézem a 280W napelemem bőven fedezi a napkozbeni energiaigényét.Van mar valakinek upgrade tapasztala? Meglevo abszorciost valtanam le.
Koszonom elore a segitseget[/quote]
Nekem kínából származó 200 (130/70) literes kompresszoros hűtőm műkszik immárom már harmadik éve, hibátlanul,sőt, nyugodtan leírhatom, hogy hűt mint az atom!
A 200 literes került 254 ezer HUF-ba!!
:meghajol
Nézzél körül a http://www.nemsemmi.hu web site-n![/quote]
Bocsi, de azért azt hozzáteszem, hogy bár jók a hűtők, de csak akkor vegyél, ha van raktáron! Én és az ismerősöm rendeltünk tavaly előtt egyet egyet. Én januárban, ismerősöm februárban. 2 hétre ígérték. A nyolcadik határidő módosításnál lemondtam, az ismerősöm kivárta, míg szeptember közepén megkapta.2020.03.10.-14:01 #59178[quote=”Sala” post=56147]Dometic féle 90l-es kompresszoros hütönek van jelentős konkurenciája?
Ahogy nézem a 280W napelemem bőven fedezi a napkozbeni energiaigényét.Van mar valakinek upgrade tapasztala? Meglevo abszorciost valtanam le.
Koszonom elore a segitseget[/quote]
Nekem kínából származó 200 (130/70) literes kompresszoros hűtőm műkszik immárom már harmadik éve, hibátlanul,sőt, nyugodtan leírhatom, hogy hűt mint az atom!
A 200 literes került 254 ezer HUF-ba!!
:meghajol
Nézzél körül a http://www.nemsemmi.hu web site-n!2020.03.10.-11:51 #59177Igen, jól látod.
Nekünk ilyen van, 200 W napelem és 160 A „fedélzeti” akkumulátor. Kifogástalanul működik, nem kell pontosan szintezni. Igaz hangosabb, mint az abszorpciós, de nem veszélyes. Mióta megvan nyugodtan fagyasztott dolgot is vihetünk magunkkal, mindig egyforma a hőfok benne.
Ha javasolhatom, vegyél hozzá hálózati adaptert, jó szolgálatot tesz, ha van 220 V.
Ha alternatívát keresel, olvass utána a hűtőknél itt a fórumon. NagyPapa talált kínait, lényegesen olcsóbban.2020.03.10.-03:37 #59176Dometic féle 90l-es kompresszoros hütönek van jelentős konkurenciája?
Ahogy nézem a 280W napelemem bőven fedezi a napkozbeni energiaigényét.Van mar valakinek upgrade tapasztala? Meglevo abszorciost valtanam le.
Koszonom elore a segitseget
2020.02.27.-19:59 #58978Merre laksz Vas megyében?
Szombathelyen ill. környékén tudok adni telefonszámot. (Gázkészülékszerelő)
Egyébként aki kiállítja műszakihoz a gáztömörségi vizsgálatról a papírt, 99% hogy meg tudja csinálni. Ha akarja…2020.02.27.-15:58 #58976Szerintem neked ez van legközelebb http://varadicaravan.hu/
Nekem Ők javították a truma fűtésemet, hiba nélkül üzemel azóta is.2020.02.27.-11:36 #58974Köszönöm, mér csak az érdekel, hogy hol találok szakműhelyt?
Vas megyében lakom, de minden megoldás érdekel.2020.02.23.-15:48 #58928[quote=”nomad50″ post=56038]Üdv Mindenkinek!
Az a gondom, hogy a gázboiler, a gázhűtő, a gázfűtés nem kapcsol be, a gáztüzhely viszont működik.
Ha néha sikerül is begyújtani, pár másodperc alatt elalszik.
Propán-bután a palack
Mi lehet a probléma?[/quote]El vannak koszolódva az égő befúvók, vagy dugulás van valahol a rendszeredben, de akár a pókok is okozhatnak ilyen problémát. Szétszedés kitakarítás, tömörségi vizsgálat szakműhelyben, és utána valószínűleg működni fognak a készülékek.
2020.02.22.-14:40 #58919Üdv Mindenkinek!
Az a gondom, hogy a gázboiler, a gázhűtő, a gázfűtés nem kapcsol be, a gáztüzhely viszont működik.
Ha néha sikerül is begyújtani, pár másodperc alatt elalszik.
Propán-bután a palack
Mi lehet a probléma?2020.02.09.-16:39 #58854[quote=”Pegi” post=55971]Tehát akkor 5 sávos legyen, prizma nélkül.
A mérete is 50*50 lehet, vagy attól el lehet térni? Pl. 40*40[/quote]Nos… A fotón ott vannak a méretek. Mindhárom 50X50 cm.
Ezek a hivatalos táblák. Mindegyiken ott van a hivatalos jelölés.
Nem faraghatsz táblát magadnak, mert az olyan, mintha nem is lenne.Bringatartóra kell a tábla, ha van fent bringa.
Ha csak üres és összezárod nem nyúlik túl csak pár centit. Olyankor nem kell rá tábla.
Én egyszerűen gumipókkal szoktam rögzíteni a bringára.Az, hogy az Olasz, és a Spanyol hatóságnak miért nem jó a másik fajta nincs rá épeszű válasz.
Sajnos ezt így kell elfogadni.2020.02.07.-01:53 #58797[quote=”Pegi” post=55975]Jó kérdés! 🙂
Én is a miértekre próbálom a választ keresni…
Mármint, hogy miért fogadják el pl. itt és miért nem fogadják el máshol? hm…
Nincs erre valami egységes Európai szabály? Próbáltam utánajárni, de sajnos semmi érdemleges infót nem találtam.
Ezért kérdeztem itt.[/quote]A probléma megoldása, egy kiegészítő hátsó lámpasor. Mivel azért kell a fényvisszaverő csíkos tábla, mert a rakomány (kerékpár) hátrafelé túlnyúlik a zárófényeken, ezért kézenfekvő a kiegészítő lámpasorral, a kinyúlás valós helyzetét kivilágítani.
Így nem kötelező a csíkos tábla, bár azért az sem árthat, a gyengébb képességű sofőrök miatt.
https://www.tuttibringa.hu/kiegeszitok/egyeb/kerekpartartok/green-valley-kerekparszallito-hatso-rendszamtarto-es-lampa-adapter-detailLényeges, hogy a lámpákon legyen „(e)” jelölés!!!!!!
A csatlakozó felszerelése nem nagy mutatvány a lakó farára.2020.02.05.-23:12 #58793Jó kérdés! 🙂
Én is a miértekre próbálom a választ keresni…
Mármint, hogy miért fogadják el pl. itt és miért nem fogadják el máshol? hm…
Nincs erre valami egységes Európai szabály? Próbáltam utánajárni, de sajnos semmi érdemleges infót nem találtam.
Ezért kérdeztem itt.2020.02.05.-15:16 #58791Hogy melyik hol az a képeken kiderült . Felvetés : gondolom a német/4 csíkos/azért nem jó E és Í országban mert nem fény visszaverő a tábla felszíne. ?
2020.02.05.-15:11 #58790[quote=”Srychy” post=55968]Szia!
Nem szeretném megkönnyíteni a választásod, de azt tudnod kell, hogy 3 fajta túlnyúlás tábla van.
Az első a Spanyol (ez a legdrágább). Utána az olasz következik, majd a német. Az olaszt azt elfogadják európában, de Ő nem fogad el mást a sajátján kívül. A Spanyolról nincs infóm, de sanszos, hogy hasonló a felállás, mint az Olasz esetében.
(Nekem olasz van.)[quote=”Pegi” post=55959]Sziasztok.
Valakinek valami infója, hogy ezt a táblát miért nem fogadják el Olaszországban, és ezt pedig miért?
Egyáltalán milyet érdemes venni, amibe shol sem kötnek bele?[/quote][/quote]
Engem is érdekel ez a túlnyúlás tábla témakör ,amennyiben nem gond.
Kérdésem a következő: ha vonóhorogra szerelhető kerékpár tartóm van(3bicó) szürke rendszámmal ellátva ,akkor is kell rá tábla???2020.02.05.-15:10 #58789Tehát akkor 5 sávos legyen, prizma nélkül.
A mérete is 50*50 lehet, vagy attól el lehet térni? Pl. 40*402020.02.05.-15:04 #58788[quote=”Pegi” post=55969]Köszönöm. És melyik az Olasz?
Már csak azért kérdezem mert a kamionos boltba is van nálunk 3 féle, de azt sajnos ők sem tudják megmondani, hogy melyik a tuti…[/quote]A középső, amin 5 piros sáv van. A németen van prizma is. Értelem szerűen a Spanyol az első, amin 3 piros sáv van.
2020.02.05.-15:02 #58787Köszönöm. És melyik az Olasz?
Már csak azért kérdezem mert a kamionos boltba is van nálunk 3 féle, de azt sajnos ők sem tudják megmondani, hogy melyik a tuti… -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.
