-
IndítottaTémakör
-
2012.07.27.-00:29 #35674
Mitsubishi L 300/Frankia/az autónk és hátul laprugós.Milyen megerősítést tudtok ajánlani,hogy ne üljön a feneke.
Köszi =D> -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2020.09.08.-00:38 #59551
[quote=”KATAND” post=56467]Öreg omnisztor ponyva felújításra van esetleg tapasztalat,vagy vélemény
mit lehet vele tenni?
Igazából tökéletesen működik,csak a ponyva szakadozik a végeknél ahol befogatva van az alumínium
profilba.[/quote]
Szia.
Ki lehet dobni ( mármint a ponyvát ). Én éppen most cseréltem teherautó ponyvára. A 250 cm széles ponyva alapszínekben kapható. Két szélére kell vagy behúzót süttetni, vagy zsákot, amibe megfelelő müa rudat fűzhetsz. én legalábbis így csináltam. Most tesztelgetem. Eddig tetszik. Nekem így a 3,5 méteres omnisztorra 26000,-Ft volt az egész. Fontos! A ponyvásnak hívd fel a figyelmét, hogy tökéletes derékszögűnek és párhuzamosnak kell lennie, mert egyébként elmászik.2020.09.04.-22:11 #59549Öreg omnisztor ponyva felújításra van esetleg tapasztalat,vagy vélemény
mit lehet vele tenni?
Igazából tökéletesen működik,csak a ponyva szakadozik a végeknél ahol befogatva van az alumínium
profilba.2020.09.02.-14:18 #59548[quote=”Ligur10″ post=56463]Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy létezik-e olyan fűtő berendezés, amely gázolaj segítségével egyszerre oldja meg a fűtés és a melegvíz problémáját? Esetleg nem arany árban?
Köszönettel:
Krisz[/quote]Kínai cuccok közt érdemes nézelődni ,ott sokmindent IS van.
Nekem az állófűtésem Diesel levegős. De láttam olyat is ,hogy levegős a fűtés és van rajta plussz vízkör ami a motor melegítésére szolgál. Lehet ,hogy ezen részt lehetne hasznosítani más módon.2020.09.02.-13:23 #59547Előfordul, hogy vízkövesedés miatt megszorul. Régebben már írt róla valaki hogy lehet kivenni. Vízkövet kioldani és újra működik.
2020.09.02.-11:23 #59546[quote=”Ligur10″ post=56463]Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy létezik-e olyan fűtő berendezés, amely gázolaj segítségével egyszerre oldja meg a fűtés és a melegvíz problémáját? Esetleg nem arany árban?
Köszönettel:
Krisz[/quote]
Létezik, de csak arany árban…
2020.09.02.-02:09 #59545Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy létezik-e olyan fűtő berendezés, amely gázolaj segítségével egyszerre oldja meg a fűtés és a melegvíz problémáját? Esetleg nem arany árban?
Köszönettel:
Krisz
2020.08.29.-14:54 #59542Sziasztok.
Egy kis segítségre lenne szükségem. Thetford kazettás wc van a lakóautómban (elektromos), de nem működik. Ha megnyomom a lehúzógombot, csak nyikkan egyet, és nem csinál semmit (a vízszinteket kijelzi). Van valakinek ötlete, mi lehet a baj?2020.08.11.-20:22 #59511Sziasztok!
Van egy 2007-es Roller Team Trigano Sirio felépítményem Fordon és az elektronikus vezérlőpanelen folyamatosan hibajelet ad a B2 és B3 jelölésű vízrendszer holott a tartály fel van töltve, ezen felül a melegvíz boylert is hiába kapcsolom be nem csinál melegvizet. A másik B1 jelölésű vízrendszer zöld jelzést ad. Most vettem nagyon elkeserítő, van valakinek ilyenje vagy tapasztalata mit nem csinálok jól?
Köszi:Charlie2020.06.28.-11:02 #59421[quote=”nemo25″ post=56364][quote=”KATAND” post=56361]Tanácsot szeretnék kérni.
Megöregedett és már nehézkésen működő omniszteremet szeretném befűzhető árnyékolóval kiváltani.
A lakómon nincs viszont befűzéshez rögzített sín,
Hol tudnám a sínt beszerezni,meg főleg hogyan tudom rögzíteni a lakó oldalfalra?
Jól jönne, javaslat milyen megoldás a legolcsóbb,meg leg praktikusabb.
Nem akarok nagyon zárt meg flancosat,csak épp árnyékolásra,gyorsan felépíthetőt.
semmi extrát,Pl egy hasonló elven működőt,
Tanácsokat meg ötleteket előre is köszönöm.[/quote]
Az a helyzet, hogy a behúzósínt, igen nehéz a lakódnál rögzíteni. Simán az oldalfalba nem csavarozhatod bele, mert a 0,6-os alulemez nem fogja elviselni a feszített ponyva által keltett terhelést. A lakókocsiknál, a sarokprofilokba integrált sín, mivel tartószerkezetbe vannak bekötve, elviselik a terhelést, de ezt a lakódon nem lehet megoldani. Egyedül az oldalfalakon átmenő csavarok, a belső oldalon nagyobb alátétek alkalmazásával lehetne felszerelni, de az nem lenne ésszerű, és jó megoldás, mivel igen sok csavar kell egy ilyen sín rögzítéséhez.
Esetleg, a már felszerelt Omnistor tartó füleket lehetne felhasználni, amihez egy alu zárt szelvényt rögzítenél, és ahhoz lehetne a behúzósínt csavarozni.
Esetleg egy Omnistor csere? Utána nézzek, hogy esetleg van-e egy valakinek akciósan?[/quote]Előre is köszönöm.de akkor ha lehet tetőre szerelhető inkább érdekelne ,mivel a beállásnál az udvarba
cm-eken múlik nekem,,és akkor már arra cserélném fel.Még ha kicsit drágább is.2020.06.28.-02:46 #59418[quote=”KATAND” post=56361]Tanácsot szeretnék kérni.
Megöregedett és már nehézkésen működő omniszteremet szeretném befűzhető árnyékolóval kiváltani.
A lakómon nincs viszont befűzéshez rögzített sín,
Hol tudnám a sínt beszerezni,meg főleg hogyan tudom rögzíteni a lakó oldalfalra?
Jól jönne, javaslat milyen megoldás a legolcsóbb,meg leg praktikusabb.
Nem akarok nagyon zárt meg flancosat,csak épp árnyékolásra,gyorsan felépíthetőt.
semmi extrát,Pl egy hasonló elven működőt,
Tanácsokat meg ötleteket előre is köszönöm.[/quote]
Az a helyzet, hogy a behúzósínt, igen nehéz a lakódnál rögzíteni. Simán az oldalfalba nem csavarozhatod bele, mert a 0,6-os alulemez nem fogja elviselni a feszített ponyva által keltett terhelést. A lakókocsiknál, a sarokprofilokba integrált sín, mivel tartószerkezetbe vannak bekötve, elviselik a terhelést, de ezt a lakódon nem lehet megoldani. Egyedül az oldalfalakon átmenő csavarok, a belső oldalon nagyobb alátétek alkalmazásával lehetne felszerelni, de az nem lenne ésszerű, és jó megoldás, mivel igen sok csavar kell egy ilyen sín rögzítéséhez.
Esetleg, a már felszerelt Omnistor tartó füleket lehetne felhasználni, amihez egy alu zárt szelvényt rögzítenél, és ahhoz lehetne a behúzósínt csavarozni.
Esetleg egy Omnistor csere? Utána nézzek, hogy esetleg van-e egy valakinek akciósan?2020.06.28.-01:35 #59417https://www.kempingcikk.hu/elosatrak_126/_satrak_125/_satorfelszerelesek_159/kiegeszitok_166/alu_szelfogo_behuzosin_ezust_szinu_3m_es Itt kapsz behúzósínt, de nem tudom hova tudod felcsavarozni alkóvos lakónál. Kapsz hozzá elősátorkédert is https://www.kempingcikk.hu/elosatrak_126/_satrak_125/_satorfelszerelesek_159/kiegeszitok_166/vorzeltkeder_hinderm_textilummantelt_7_x_3_m_farbe_wei
Minél könnyebb anyagot válassz napellenzőnek.2020.06.27.-19:55 #59416[quote=”KATAND” post=56361]Tanácsot szeretnék kérni.
Megöregedett és már nehézkésen működő omniszteremet szeretném befűzhető árnyékolóval kiváltani.
A lakómon nincs viszont befűzéshez rögzített sín,
Hol tudnám a sínt beszerezni,meg főleg hogyan tudom rögzíteni a lakó oldalfalra?
Jól jönne, javaslat milyen megoldás a legolcsóbb,meg leg praktikusabb.
Nem akarok nagyon zárt meg flancosat,csak épp árnyékolásra,gyorsan felépíthetőt.
semmi extrát,Pl egy hasonló elven működőt,
Tanácsokat meg ötleteket előre is köszönöm.[/quote]Az anyag beszerzésbe nem folynék bele. Rögzítést ,beszerzést majd a profik megmondják. Inkább egy képet küldök miként van nekem megoldvwa. Occsó ,egyszerű ,primitív ,de az enyém! Hátha látsz benne fantáziát. Kiegészítésként csak annyit ,hogy a tartók festék boltból lettek beszerezve. Teleszkópos festőhenger nyél. Azt sufnituningoltam picit.
Attachments:2020.06.27.-17:41 #59414Tanácsot szeretnék kérni.
Megöregedett és már nehézkésen működő omniszteremet szeretném befűzhető árnyékolóval kiváltani.
A lakómon nincs viszont befűzéshez rögzített sín,
Hol tudnám a sínt beszerezni,meg főleg hogyan tudom rögzíteni a lakó oldalfalra?
Jól jönne, javaslat milyen megoldás a legolcsóbb,meg leg praktikusabb.
Nem akarok nagyon zárt meg flancosat,csak épp árnyékolásra,gyorsan felépíthetőt.
semmi extrát,Pl egy hasonló elven működőt,
Tanácsokat meg ötleteket előre is köszönöm.
2020.06.26.-00:43 #59411Sziasztok
elvált dupla oldalablakot mivel tudom ujra eggyé varázsolni?
köszönöm
2020.06.24.-14:10 #59408az általad mellékelt kép egy másodlagos plakett: amit a felépítmény építő /dethleffs/ tett bele egy busz jellegű valamibe . Szerintem nem jó ugyanis ez egy teljes integrált járműből való a tied meg alkóvos felépítmény..Továbbá ez a plakett „C” jogsit igényel a zgg: 3850kg m.összsúly miatt. Van/létezik egy Fr. vagy D honlap ahol pár eurós utalás mellet pdf -ben letölthetők a konkrét márka/modell technikai adatai .Egyébként a Te typusod is egyértelmű A 652 sg azaz alkóvos és a végében fix ágy helyet ülés együttes van .
2020.06.24.-13:40 #59407Ilyen kellene mint ezen a táblán van.
Erről a tábláról nem tudom melyik és milyen autóról van. Elképzelhető hogy a nagyobb Globetotter típusnak más van.
A videóban ilyet nem láttam.
Ennek a lakó részben kellene lennie.2020.06.24.-03:42 #59405/www.youtube.com/watch?v=Ywi_j5UMmqo
2020.06.24.-03:41 #59404A filmben 2:46 -kor ott látható/első zárhíd jobb o/ az elsődleges plakett. . Az eladó nem mondta hol van ? van egyáltalán műszaki ?. a másodlagost én a felépítmény bejárat küszöb szintjén keresném. Ha nem megy bontóban ilyen évjáratú ból leolvasható/más alvázszámmal adoptálható ? https://www.youtube.com/watch?v=Ywi_j5UMmqo apóka
2020.06.24.-01:40 #59403Kedves 1990 kiadású Fiat Ducato Dethleffs tulajdonosok.
Az lenne a kérdésem, hogy a Dethleffs adattablarol tudna-e nekem valaki küldeni egy képet.
Az enyém Globetotter A652 SG
7 méter és a hátsó részén körül ülős.
Ehhez kellene az adattabla mert nem találjuk és kell a műszaki vizsgához benne a súly adatokkal.
Ha valaki teheti segítsen.
2020.06.11.-20:20 #59383Egy kis infóra lenne szükségem. Aktuális lett a műszaki a lakóautóra , Debrecenben van-e olyan hely ahol mindent egybe megcsinálnak és nem kell elfutkosni külön külön a villanyoshoz és gázoshoz.
2020.06.11.-02:06 #59381Meg lett a megoldás a légrugó töltőszeleppel kapcsolatban. köszönöm mindenkinek a segítő hozzászólást.
Végül egy kerékpár szelepből és egy teherautó szelepből lett esztergálva.
A kerékpár szelepnek csak a belsejébe kellett esztergálni M5x1 mm menetet, és szerezni hozzá külső anyát. A teherautó szelepnek is belülre egy m5x1 menet kellett, de a külsejére is rá kellett menetelni egy M8x1 mm menetet.
A képen a felső az eredeti szelepem, a középső a kerékpár szelep, és az alsó a teherautó szelep.2020.06.03.-01:26 #59364Van az ülőke mellett egy papírtartó, amit ki lehet venni (kicsit szoros az illesztése, hogy a víz ne jöjjön ki), azon a nyíláson ha lenyúlsz, megtalálod a szivattyút. A vizet merd ki és meglátod a lefogó csavart a szivattyú mellett. Ha kihajtod, ki tudod venni a szivattyút, amit ha megfordítasz látod a lapátokat, amit kis csavarhúzóval mozgass meg és nyomd az öblítő kapcsolót. Valószínű el fog indulni. Nekem már többször megszorult. Remélem nálad is sikeres lesz a művelet.
2020.06.02.-14:15 #59361Tudna vala kisegíteni?
A barátom lakókocsijába Thetford C2 tipusu WC -nél nem működik az öblítő tartály szivattyú.Ment és egyszer csak megállt.
Hogy tudjuk kivenni,van esetleg valami tapasztalat hogy lehet hozzá férni.Vagy ha
ki kell venni hozzá az egész tartályt,hogyan érdemes minél kisebb bontással megoldani..
Áramot kap és a biztosíték is jó.Vissza fele meg nyomattuk vízsugárral ,hátha csak felkapott valami szennyt,de semmi .
Köszi előre is a segítséget.2020.05.27.-12:43 #59345Lehet, hogy nem jól látom, mert az ábrán nincs méretezés. de én a saját lakómon magam építettem ki az egész két körös rendszert. most is működik Csak azoknak akartam segíteni akik olcsóbban akarják kivitelezni és van egy kis műszaki érzékük. Persze a legegyszerűbb megoldás Váradinál vagy más szakműhelyben megrendelni az egész kivitelezést oszt annyi.
2020.05.27.-02:18 #59344[quote=”Lovi” post=56294][quote=”NagyPapa” post=56285][quote=”Srychy” post=56284][quote=”Lovi” post=56271]Sziasztok!
Lakóm alatt van egy segéd légrugópár. Jelenleg 1 körös. Szeretném 2 körössé tenni. Debrecenben a pneumatika szakboltban van is hozzá majdnem minden. De töltő szelepet nem tudnak adni, amire a pneucsövet rácsatlakoztatom.
Tudtok segíteni, hogy hol lehet ilyet beszerezni?Debrecen Nagy Lajos király tér.
Van egy pneumatika szaküzlet. Ha nincs raktáron akkor egy-két nap alatt megrendelik.[/quote]Sajnos nem lesz pneumatika szaküzletekben ilyen, de még hasonló sem! Pesten a XVII. kerületben van egy maszek aki légrugó szetteket (is) árul, a nyomásmérő órájákkal együtt, ami fel van szerelve egy lapra, valamint abban van beépítve két ilyen szelep, aminek az egyik vége PK-M5 csatlakozású. Én tőle vettem, mert nekem is kellett…. A két órával szerelt lapot két ilyen csatlakozóval házhoz is szállít! Segédlégrugóként keresd a „barátunkkal” tudod, a gúgli…[/quote]
Azt a terméket megtaláltam én is. Csak leszállítva, az 1 szelepes lett volna 8200 forint. Azt sokalltam egy szelepért.[/quote]
Náluk minden spéci cucc van a légrugókhoz. Az általuk fogalmazott kis műszeregység, ami a Ducato műszerfalához illeszkedik, tökéletes a 2 körös átalakításhoz, és kényelmesen a kapitányi ülésből lehet vele beállítani a szükséges nyomást, és a műszereken leolvasható a körök nyomása is.
Az ára? Na az nem óccó, de csak náluk lehet ilyen kulturált formában megvásárolni a kétköröshöz.
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.