Főoldal Fórumok Lakóautók Műszaki kérdés

Legutóbb frissítette kertesz 2 years, 4 months telt el
160angok
1,070 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #35674
    niluga
    Felhasználó

      Mitsubishi L 300/Frankia/az autónk és hátul laprugós.Milyen megerősítést tudtok ajánlani,hogy ne üljön a feneke.
      Köszi =D>

    • Szerző
      Válasz
    • #40603
      mikrobi
      Felhasználó

        Hello Robicsek!
        Megoldódott a problémám. Kiderült, hogy nem turbósé volt a porlasztócsúcs és beégtek. Sima szívódízel porlasztók voltak benne. Sikerült szereznem cromáét, ami 155 bar-nál nyit. Beletettük, tökéletesen működik, megy mint az állat, ami nem cél ugyan, de nagyon dinamikus lett az autó. 100 felett menne bőven, ma kipróbáltam, 98ig gyönyörűen megy, de nem a száguldás a cél. Ajánlom neked is a croma adagolót 2,5-ös kamrás turbósét, meglásd, mintha kicserélték volna a motort. Ég és föld.
        Természetesen a kipufogósort is kicseréltem és az intercooler csöveket nagyon erősre kellett csinálni a nagy turbónyomás miatt. A gázkart kellett csak átvariálni az adagolón, a Ducaton ugyanis máshogy akad bele a gázkarba a bovden.
        /Egyébként azt mondják, hogy a régi a Ducato motorok semmiben nem változnak szerkezetileg a szívós a turbóstól. Ugyanaz a hengerfej, ugyanaz a vezérműtengely, ugyanaz a dugattyú, úgyhogy a vállalkozó kedvű barkácsolóknak merem ajánlani, hogy a holtszezonba szerelgessenek, és hogy járjanak utána, mert megéri. Fogyasztásba kevesebb legalább 1 literrel, teljesítményben viszont sokkal több, ha ugyanolyan tempóval mész, mint előtte.

        #40355
        mikrobi
        Felhasználó

          [quote=”Robicsek”:1dek3ew0]Nekem egy FIAT 280-asom van.2,5 sima szívó dizel 75 LE. Harmat gyenge, húztam vele görögbe csónakot is de volt, hogy 1 órán keresztül hegynek felfelé 40-el mentünk.
          Tavaj tettem rá egy turbót, azt hisze croma turbó. De ez nem elég, teljes kipufogó rendszert is cseréltem, mert a régi 50-es, a TD-sé pedig 60-as. Az adagoló a régi, semmi baj szuper, vagy 10-05 lóval erősebb, lazán viszi a 100-at. A korom teljesen eltünt, sőt nagy fordulaton kékes afüst, ami azt jelenti, hogy szegény a keverék. Tehát kell rá a TD-s adagoló. A FIAT motorok, a régiek egyformák, benne van az olajpisilő. Ezek a régiek a legjobban átalakíthatók. Ha teszek rá Td adagolót és egy interkúlert, kb. 100-105 Le lesz. Ez tutti, mer már csináltunk ilyet és szuper. Évek óta ütik-vágják és megy. Énis voltam vele horvátba és jó.
          Robi[/quote] hello! nekem is egy ilyen 280-as van.igazad van mert a motor teljesen ugyanaz mint a turbos nincs semmi különbség csak az adagoló és a kipufogótorok +cső ,vezérműtengely is detó ,szerintem se ördögtől való amit akarok ,ez nem kisérletezés mert gyárilag is ennyi a különbség,igaz nem croma adagolóval. Nem ez a lényeg hanem az h valami még nem frankó.lehet h levegöt szív az adagoló tengelyénél .leveszem kicserélem a szimeringet majd lesz valami vagy nem. azért köszönöm a segítő hhozzá szolásokat priviben is

          #40347
          Robicsek
          Felhasználó

            [quote=”mikrobi”:3vs6y1mt]szép napot mindenkinek! azt szeretném megtudni,tud-e valaki segíteni dízel motor problémával kapcsolatban? az a helyzet,h kitaláltam a nyár elején ,h turbosítom a 2.5 szívó dízel ducato motoromat.ugyanis repesztettem vele v 70-75 is.rátettem egy turbót ,és mindjárt mentünk 90.et is na nem mintha száguldozni szeretek,de az autópályán ugye haladni kell. nem volt tökéletes mert még az adagoló a régi volt.ha lassan mentem füstölt ha tempósabban akkor semmi gond.azt halottam ne TD ducato-ét tegyek rá hanem fiat croma-ét az sokkal jobb,erősebb vele a gép.egy az egybe jó rá csak a gáz szektort kellet átalakítani na ha már alakítok el fért a hűtö mellet egy intercooler is.na de a lényeg:jelen van a vezérlés és csak úgy indult be „egy pöcre”,h az adagoló el van rakva 2-3 foggal.szépen jár alapjáraton is de ha gázt adok utánna már nincs alapjárat se!nem lehet az adagolóba valami félre rakva már csak a 2 -3 fog különbség miatt? nem értek hozzá csak karosszériás vagyok nem szerelő!kiváncsi lennék egy hozzá értő mit mond erről.köszönöm![/quote]

            Nekem egy FIAT 280-asom van.2,5 sima szívó dizel 75 LE. Harmat gyenge, húztam vele görögbe csónakot is de volt, hogy 1 órán keresztül hegynek felfelé 40-el mentünk.
            Tavaj tettem rá egy turbót, azt hisze croma turbó. De ez nem elég, teljes kipufogó rendszert is cseréltem, mert a régi 50-es, a TD-sé pedig 60-as. Az adagoló a régi, semmi baj szuper, vagy 10-05 lóval erősebb, lazán viszi a 100-at. A korom teljesen eltünt, sőt nagy fordulaton kékes afüst, ami azt jelenti, hogy szegény a keverék. Tehát kell rá a TD-s adagoló. A FIAT motorok, a régiek egyformák, benne van az olajpisilő. Ezek a régiek a legjobban átalakíthatók. Ha teszek rá Td adagolót és egy interkúlert, kb. 100-105 Le lesz. Ez tutti, mer már csináltunk ilyet és szuper. Évek óta ütik-vágják és megy. Énis voltam vele horvátba és jó.
            Robi

            #40346
            mikrobi
            Felhasználó

              lefestem sokkal jobb. kicseréltem ma a bejövő és a visszatérő csövet átlátszóra így láttam h a visszatérőn habzott a gázolaj .kicseréltem két réz karikát és megszünt.most megint indul könnyen, veszi a fordulatot is szépen ,ha elengedem a gázt vissza áll az alapjárat is.viszont ha leállítom nem indul be csak ha a porlasztóknál fellazítom a nyomócsövet 2-3-at tekertetek,visszahúzom és megint pöc-röff! amúgy a porlasztó is td mechanikus adagoló,és kamrás motorrol van mint a ducato.amugy az ötlet nem az enyém .volt egy ismerősöm akinek igy volt megoldva és ment vele vagy 100 000 mig meg vált tőle.azt mmondják ezt az adagolót teszikmég vw-kre is! túl vidéken lakok ahhoz h jó dízel szerelőt találjak de ha nem boldogulok lehet visszarakom az eredeti adagolót legalább avval megy és keresek valami jó szerelőt nyíregyházán v környéken

              #40344
              Kerti
              Adminisztrátor

                [quote=”istozi”:729ffxbk]Jó, akkor nem udvariaskodom: a kérdés szakszerűségére vonatkozó burkolt véleményem.
                Természetesen lehet kísérletezni a motor átalakításával, de – versenyszerelők tudják – ennek durva következményei szoktak lenni. Több (akár 10-20 db) tönkretett motor után talán (!) sikerül eltalálni egy jobb összeállítást. És az még kevés, hogy az udvaron jól működik. Ugyanis az ilyen barkács mindig akkor esik szét, amikor legtávolabb vagyunk a kedvenc szerelőnktől.
                Egyszerűbb venni egy turbós motort és motorcserét engedélyeztetni.[/quote]

                Így már értem és én is így gondolom, csak azt hittem valami csoda dolgot tudsz. 😀

                #40343
                EdGaR
                Felhasználó

                  [quote=”istozi”:11fy6irn]Jó, akkor nem udvariaskodom: a kérdés szakszerűségére vonatkozó burkolt véleményem.
                  Természetesen lehet kísérletezni a motor átalakításával, de – versenyszerelők tudják – ennek durva következményei szoktak lenni. Több (akár 10-20 db) tönkretett motor után talán (!) sikerül eltalálni egy jobb összeállítást. És az még kevés, hogy az udvaron jól működik. Ugyanis az ilyen barkács mindig akkor esik szét, amikor legtávolabb vagyunk a kedvenc szerelőnktől.
                  Egyszerűbb venni egy turbós motort és motorcserét engedélyeztetni.[/quote]
                  Most már értem… és bizony ez igaz… az elejétől a végéig. :2010_igen2.gif

                  #40342
                  istozi
                  Felhasználó

                    [quote=”Kerti”:2zpijyht]Ez mit is jelent pontosan?[/quote]
                    Jó, akkor nem udvariaskodom: a kérdés szakszerűségére vonatkozó burkolt véleményem.
                    Természetesen lehet kísérletezni a motor átalakításával, de – versenyszerelők tudják – ennek durva következményei szoktak lenni. Több (akár 10-20 db) tönkretett motor után talán (!) sikerül eltalálni egy jobb összeállítást. És az még kevés, hogy az udvaron jól működik. Ugyanis az ilyen barkács mindig akkor esik szét, amikor legtávolabb vagyunk a kedvenc szerelőnktől.
                    Egyszerűbb venni egy turbós motort és motorcserét engedélyeztetni.

                    #40341
                    Ojanos
                    Felhasználó

                      Kifejezetten nem tudom hogy a Ducatto vezérműtengelye különbözik-e attól függően, hogy szívó vagy turbós, de általában nem egyformák a bütyökkialakítások. Jó lenne tudni, hogy a motorvezérlés elektronikus vagy sem. Ha elektronikus akkor más szoftver kell, ha mechanikus akkor az adagolónak olyannak kell lennie amelyik a turbónyomás függvényében szabályozza a töltést.
                      Amúgy nem a legegyszerübb módszert választottad ahhoz hogy a motort megöld, de ez is célravezető.

                      Talán egy bontott turbós motor lenne a megoldás…

                      #40338
                      vasudvaros
                      Felhasználó

                        [quote=”EdGaR”:cna5kfzx]Mondjuk ezt én sem értettem 😕 [/quote]

                        Szerintem arhiválni kell

                        #40334
                        EdGaR
                        Felhasználó

                          [quote=”Kerti”:1czfhawe]Ez mit is jelent pontosan?[/quote]
                          Mondjuk ezt én sem értettem 😕

                          #40325
                          EdGaR
                          Felhasználó

                            [quote=”mikrobi”:294gldy8]…jelen van a vezérlés és csak úgy indult be „egy pöcre”,h az adagoló el van rakva 2-3 foggal.szépen jár alapjáraton is de ha gázt adok utánna már nincs alapjárat se!nem lehet az adagolóba valami félre rakva már csak a 2 -3 fog különbség miatt? nem értek hozzá csak karosszériás vagyok nem szerelő!kiváncsi lennék egy hozzá értő mit mond erről.köszönöm![/quote]
                            Azért a 2-3 fog (gyanítom előtöltés) nem egy egészséges dolog. Miután fordulatot adsz ez még inkább növekszik. Szerintem ne ötletelj, hanem vidd el egy szakihoz aki beállítja… turbo nélkül. Úgy tudom a szívó és turbodízel adagolója eltér egymástól, tehát a Te problémádat adagoló cserével lehetne orvosolni

                            #40323
                            Kerti
                            Adminisztrátor

                              [quote=”istozi”:1u6jlej2]Inkább fényezd le az adagolót. Jót fog tenni neki![/quote]

                              Ez mit is jelent pontosan?

                              #40321
                              istozi
                              Felhasználó

                                [quote=”mikrobi”:1f5uh5w0]szép napot mindenkinek! azt szeretném megtudni,tud-e valaki segíteni dízel motor problémával kapcsolatban? az a helyzet,h kitaláltam a nyár elején ,h turbosítom a 2.5 szívó dízel ducato motoromat.ugyanis repesztettem vele v 70-75 is.rátettem egy turbót ,és mindjárt mentünk 90.et is na nem mintha száguldozni szeretek,de az autópályán ugye haladni kell. nem volt tökéletes mert még az adagoló a régi volt.ha lassan mentem füstölt ha tempósabban akkor semmi gond.azt halottam ne TD ducato-ét tegyek rá hanem fiat croma-ét az sokkal jobb,erősebb vele a gép.egy az egybe jó rá csak a gáz szektort kellet átalakítani na ha már alakítok el fért a hűtö mellet egy intercooler is.na de a lényeg:jelen van a vezérlés és csak úgy indult be „egy pöcre”,h az adagoló el van rakva 2-3 foggal.szépen jár alapjáraton is de ha gázt adok utánna már nincs alapjárat se!nem lehet az adagolóba valami félre rakva már csak a 2 -3 fog különbség miatt? nem értek hozzá csak karosszériás vagyok nem szerelő!kiváncsi lennék egy hozzá értő mit mond erről.köszönöm![/quote]
                                Inkább fényezd le az adagolót. Jót fog tenni neki!

                                #40297
                                mikrobi
                                Felhasználó

                                  szép napot mindenkinek! azt szeretném megtudni,tud-e valaki segíteni dízel motor problémával kapcsolatban? az a helyzet,h kitaláltam a nyár elején ,h turbosítom a 2.5 szívó dízel ducato motoromat.ugyanis repesztettem vele v 70-75 is.rátettem egy turbót ,és mindjárt mentünk 90.et is na nem mintha száguldozni szeretek,de az autópályán ugye haladni kell. nem volt tökéletes mert még az adagoló a régi volt.ha lassan mentem füstölt ha tempósabban akkor semmi gond.azt halottam ne TD ducato-ét tegyek rá hanem fiat croma-ét az sokkal jobb,erősebb vele a gép.egy az egybe jó rá csak a gáz szektort kellet átalakítani na ha már alakítok el fért a hűtö mellet egy intercooler is.na de a lényeg:jelen van a vezérlés és csak úgy indult be „egy pöcre”,h az adagoló el van rakva 2-3 foggal.szépen jár alapjáraton is de ha gázt adok utánna már nincs alapjárat se!nem lehet az adagolóba valami félre rakva már csak a 2 -3 fog különbség miatt? nem értek hozzá csak karosszériás vagyok nem szerelő!kiváncsi lennék egy hozzá értő mit mond erről.köszönöm!

                                  #39759
                                  Robicsek
                                  Felhasználó

                                    [quote=”Deedee”:15v8o8d0]Most vásárolt lakókocsim atirasahoz eredetiség vizsgálatot kell csinaltatnom jövő het elején!
                                    Mogyorodhoz legközelebb keresek megoldást! Üdvözlettel gr[/i][/quote]

                                    Az ÚNIÓBOL aszármazó kocsira nem kell eredervizsga

                                    #39544
                                    bergerzoli
                                    Felhasználó

                                      Tisztelt Mindenki!
                                      Érdekelne, hogy Észak-Olaszország környékén /Velence/ tudtok-e lakóautó bontót.
                                      Köszönöm a segítséget!
                                      Berger Zoltán

                                      #39492
                                      maxi
                                      Felhasználó

                                        [quote=”takizse”:1yz93ihj]Szia !

                                        Próbáld meg ezt a céget.: http://www.autouvegkft.hu/term.html
                                        Euramobilhoz tudtak hozatni.[/quote]

                                        Szia!

                                        Köszönöm a segitséget,fel vettem a kapcsolatot velük remélem sikeröl.

                                        #39491
                                        takizse
                                        Felhasználó

                                          [quote=”maxi”:3o8mrslw]Üdv!

                                          Beszéltem a céggel elösször azt se tudta miröl beszélek,de utánna mondta hogy ök csak lakó kocsit gyártanak.Vegyem fel a német céggel a kapcsolatot.

                                          Azért Köszönöm!

                                          Üdv![/quote]

                                          Szia !

                                          Próbáld meg ezt a céget.: http://www.autouvegkft.hu/term.html
                                          Euramobilhoz tudtak hozatni.

                                          #39490
                                          maxi
                                          Felhasználó

                                            [quote=”jozsef”:2fc9dclo]Hello !

                                            Próbálj segítséget kérni Nagyorosziban a Knaus-Tabbertnél.Telefon számot keresd a honlapjukon.

                                            Üdv. 🙂 [/quote]

                                            Üdv!

                                            Beszéltem a céggel elösször azt se tudta miröl beszélek,de utánna mondta hogy ök csak lakó kocsit gyártanak.Vegyem fel a német céggel a kapcsolatot.

                                            Azért Köszönöm!

                                            Üdv!

                                            #39489
                                            maxi
                                            Felhasználó

                                              [quote=”EdGaR”:dwef7zkq]Budapest XXIII. kerületbe kellene majd eljönni megmutatni. Mennyire maradt egybe az üveg és valóban sík-e? Ha sikerül legyártják Neked 2-3 munkanap alatt.
                                              Hívd fel az alábbi telefonszámot: Szabó József, 0620 945 0732. Sok sikert![/quote]

                                              Köszönöm a segítséget beszéltem az úriemberrel ,nagyon segítökész volt de nem tudtuk meg oldani a problémát!
                                              Mégegyszer Köszönöm!

                                              #39488
                                              maxi
                                              Felhasználó

                                                Köszönöm a segítséget beszéltem az úriemberrel ,nagyon segítökész volt de nem tudtuk meg oldani a problémát!
                                                Mégegyszer Köszönöm!

                                                #39482
                                                jozsef
                                                Felhasználó

                                                  [quote=”EdGaR”:3tidz38g]Budapest XXIII. kerületbe kellene majd eljönni megmutatni. Mennyire maradt egybe az üveg és valóban sík-e? Ha sikerül legyártják Neked 2-3 munkanap alatt.
                                                  Hívd fel az alábbi telefonszámot: Szabó József, 0620 945 0732. Sok sikert![/quote]

                                                  Hello !

                                                  Próbálj segítséget kérni Nagyorosziban a Knaus-Tabbertnél.Telefon számot keresd a honlapjukon.

                                                  Üdv. 🙂

                                                  #39473
                                                  EdGaR
                                                  Felhasználó

                                                    [quote=”maxi”:2he1fwsz]Üdv Mindenkinek!

                                                    Én mint ujj belépő azzal a kérdéssel fordulnák minden kedves klub taghoz.Történt velünk egy kellemetlen dolog. Volna nekünk egy Fiat Tabbert classik 570-es lakóautónk aminek sikerült a szélvédőt ki törnünk az ágy le hajtásával.Ez után érdeklődnék és segítségeteket kérném nem tudnátok segíteni abban hogy hol kapnák bele szélvédőt! Ahol érdeklődtünk mindenhol azt mondták csak a gyártotól vagy is a Tabbert cégtől lehetne be szerezni.Ezért fordulnák hozzátok hogy tudtok segíteni ebben?
                                                    Előre is köszönöm a segítséget![/quote]
                                                    Budapest XXIII. kerületbe kellene majd eljönni megmutatni. Mennyire maradt egybe az üveg és valóban sík-e? Ha sikerül legyártják Neked 2-3 munkanap alatt.
                                                    Hívd fel az alábbi telefonszámot: Szabó József, 0620 945 0732. Sok sikert!

                                                    #39468
                                                    maxi
                                                    Felhasználó

                                                      Üdv Mindenkinek!

                                                      Én mint ujj belépő azzal a kérdéssel fordulnák minden kedves klub taghoz.Történt velünk egy kellemetlen dolog. Volna nekünk egy Fiat Tabbert classik 570-es lakóautónk aminek sikerült a szélvédőt ki törnünk az ágy le hajtásával.Ez után érdeklődnék és segítségeteket kérném nem tudnátok segíteni abban hogy hol kapnák bele szélvédőt! Ahol érdeklődtünk mindenhol azt mondták csak a gyártotól vagy is a Tabbert cégtől lehetne be szerezni.Ezért fordulnák hozzátok hogy tudtok segíteni ebben?
                                                      Előre is köszönöm a segítséget!

                                                      #39416
                                                      Deedee
                                                      Felhasználó

                                                        [quote=”Blue”:zn9den6x]Mogyoródon a West Car csinál bevizsgálást.

                                                        A melletted lévő faluban (5 KM) Fóton 4 en csinálnak eredet vizsgát.
                                                        Gödöllőn én 4 ről tudok de biztos többen vannak.

                                                        Ha ezekkel nem boldogulsz, gyere be hozzánk (12 KM) link a fő oldal alján középen Lakóautó vizsgáztatás.[/quote]

                                                        Köszi! Meg kitörő ólom. Üdv gr

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 1,026-1,050 / 1,070

                                                      You must be logged in to reply to this topic.