Főoldal Fórumok Lakóautók Műszaki kérdés

Legutóbb frissítette kertesz 2 years, 4 months telt el
160angok
1,070 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #35674
    niluga
    Felhasználó

      Mitsubishi L 300/Frankia/az autónk és hátul laprugós.Milyen megerősítést tudtok ajánlani,hogy ne üljön a feneke.
      Köszi =D>

    • Szerző
      Válasz
    • #41475
      EdGaR
      Felhasználó

        [quote=”mikrobi”:30cinqpb]… Menjen az aksiról amit közben folyamatosan töltök? …[/quote]
        Igen, szerintem ennek így kell működnie…

        #41474
        mikrobi
        Felhasználó

          [quote=”EdGaR”:3l4dbvfs]Hasonló átalakításon gondolkozom én is. 230V-os tápfeszültségnél vibrál a belső világításom és amúgy is igen hangos a töltőm. Szerintem Mikrobi elképzelése nem rosz irány, mert az újabb típusokban már csak vezérelt töltő van, míg az öregebbek – ahogy észrevettem – álló helyzetben nem az akkumulátort használják, ha van külső táp. A vibrálást én egy rosszul egyenirányított, redukált feszültségnek tudom be. Levettem a fedélzeti akkumulátor saruját és minden 12V-os fogyasztó ugyanúgy működött. Ennek nem tudom mi értelme van, teljesen életszerűtlen.
          Én a ezt néztem ki, itt az automata töltő 12.000 Ft.
          Magamnak biztos veszek egyet, ha valaki még szeretne egyet szóljon és hozok neki is.[/quote]Az aksi töltést mondjuk „220-ról megoldottuk ——-talán, mondjuk elméletileg,de mi legyen a 12v-os dolgokkal akkor ha kempingbe vagyok és csatlakozok a hálózatra? Menjen az aksiról amit közben folyamatosan töltök? Aki tud valamit, hallgatom,és olvasom!

          #41471
          EdGaR
          Felhasználó

            [quote=”mikrobi”:1966h3i5]oké ezt értem !én is vettem egy ilyen „inteligens” töltőt az „aldi-meola” testvére által üzemeltetett üzletben ami a csepptöltést is biztosítja!De mi van a 12v-os berendezésekkel ,kempingen kívül ?[/quote]
            Hasonló átalakításon gondolkozom én is. 230V-os tápfeszültségnél vibrál a belső világításom és amúgy is igen hangos a töltőm. Szerintem Mikrobi elképzelése nem rosz irány, mert az újabb típusokban már csak vezérelt töltő van, míg az öregebbek – ahogy észrevettem – álló helyzetben nem az akkumulátort használják, ha van külső táp. A vibrálást én egy rosszul egyenirányított, redukált feszültségnek tudom be. Levettem a fedélzeti akkumulátor saruját és minden 12V-os fogyasztó ugyanúgy működött. Ennek nem tudom mi értelme van, teljesen életszerűtlen.
            Én a ezt néztem ki, itt az automata töltő 12.000 Ft.
            Magamnak biztos veszek egyet, ha valaki még szeretne egyet szóljon és hozok neki is.

            #41470
            mikrobi
            Felhasználó

              [quote=”rlacika”:1tj15o6v]Természetesen lehet bármilyen akku töltővel kiváltani, csk feltétlenül automata működésű legyen, máskülömben túltöltés veszély áll fenn! Tehát nem egyszerü Pc táp vagy ilyesmi. Én a mult héten vettem egyett a (PÜ)üzletláncból. Még nem kell…de nem árt hogy kézügyben legyen egy 23 éves „hajadon” lakóautónak! 😀 [/quote]oké ezt értem !én is vettem egy ilyen „inteligens” töltőt az „aldi-meola” testvére által üzemeltetett üzletben ami a csepptöltést is biztosítja!De mi van a 12v-os berendezésekkel ,kempingen kívül ?

              #41468
              rlacika
              Felhasználó

                [quote=”mikrobi”:3d11u3er]Köszönöm ,hogy vetted a fáradtságot és ennyire utána néztél! ha nem boldogul vele mit szólnátok ahhoz ha egy jó akksi töltő helyetesítené az egészet v,egy pc-táp+ egy kis aksi töltő?végeredményben nagy fogyasztó nincs benne,már hogy 12v-os.a hűtő a legnagyobb az meg nem erről megy ha jól tudom hanem a generátorról[/quote]
                Természetesen lehet bármilyen akku töltővel kiváltani, csk feltétlenül automata működésű legyen, máskülömben túltöltés veszély áll fenn! Tehát nem egyszerü Pc táp vagy ilyesmi. Én a mult héten vettem egyett a (PÜ)üzletláncból. Még nem kell…de nem árt hogy kézügyben legyen egy 23 éves „hajadon” lakóautónak! 😀

                #41467
                mikrobi
                Felhasználó

                  [quote=”fischer”:7zdlm7vb]valószínűleg már nem gyártják, sem e-bay-en, sem máshol nem találtam a neten.

                  a cégnek van hasonló feszültség szabályzó elektronikája, de annyiért, amennyiért hirdették németországban, bármilyen most kapható más cégét is belefaraghatja a szerelő cimbora.[/quote] Köszönöm ,hogy vetted a fáradtságot és ennyire utána néztél! ha nem boldogul vele mit szólnátok ahhoz ha egy jó akksi töltő helyetesítené az egészet v,egy pc-táp+ egy kis aksi töltő?végeredményben nagy fogyasztó nincs benne,már hogy 12v-os.a hűtő a legnagyobb az meg nem erről megy ha jól tudom hanem a generátorról

                  #41466
                  fischer
                  Felhasználó

                    [quote=”mikrobi”:1x7dltq7]Sziasztok, boldog új évet mindenkinek,
                    Megint a segítségeteket kérném. Tönkre ment az elektronika a lakóautóban, pontosabban az az egység, ami a. 12 boltot biztosítja a lakórészben. Már 19-20 voltot küld ki minden 12 voltos csatlakozásra. Égőre, szivattyura, stb. Még a fedélzeti aksit is ennyivel tölti, ami nem jo hosszú távon. Kivettem, elvittem a szerelő cimborához, aki megállapította, hogy nagy barmolások vannak benne. Kérdésem az lenne, hogy tudnátok-e kapcsolási rajzot küldeni erről az egységről, ami egy heku-knaus felépítményben van, lakóautó. Ez van ráírva:
                    Lade gleichrichter
                    Eloktromatic kal350
                    T40/E 10A os biztosíték kell bele, es ha jol betűztem a logó-ját,
                    Schaudt.
                    Fényképet csak este tudok küldeni.[/quote]

                    valószínűleg már nem gyártják, sem e-bay-en, sem máshol nem találtam a neten.

                    a cégnek van hasonló feszültség szabályzó elektronikája, de annyiért, amennyiért hirdették németországban, bármilyen most kapható más cégét is belefaraghatja a szerelő cimbora.

                    #41464
                    mikrobi
                    Felhasználó

                      Sziasztok, boldog új évet mindenkinek,
                      Megint a segítségeteket kérném. Tönkre ment az elektronika a lakóautóban, pontosabban az az egység, ami a. 12 boltot biztosítja a lakórészben. Már 19-20 voltot küld ki minden 12 voltos csatlakozásra. Égőre, szivattyura, stb. Még a fedélzeti aksit is ennyivel tölti, ami nem jo hosszú távon. Kivettem, elvittem a szerelő cimborához, aki megállapította, hogy nagy barmolások vannak benne. Kérdésem az lenne, hogy tudnátok-e kapcsolási rajzot küldeni erről az egységről, ami egy heku-knaus felépítményben van, lakóautó. Ez van ráírva:
                      Lade gleichrichter
                      Eloktromatic kal350
                      T40/E 10A os biztosíték kell bele, es ha jol betűztem a logó-ját,
                      Schaudt.
                      Fényképet csak este tudok küldeni.

                      #41455
                      Soma
                      Felhasználó

                        [quote=”Kerti”:2qmoiqwz]Akkor az marad, hogy meg kell nézni, hogy a motorig elmegy e az áram. Valószínűleg le kell szerelni hozzá, ha nehezen hozzáférhető.[/quote]

                        Köszi a segítséget ezt hagyom tavaszig ha jobb idő lesz.

                        #41454
                        Kerti
                        Adminisztrátor

                          [quote=”Soma”:1bqdj8mc]Megmértem kapcsolgatás közben,de semmit nem változik a feszültség.[/quote]

                          Akkor az marad, hogy meg kell nézni, hogy a motorig elmegy e az áram. Valószínűleg le kell szerelni hozzá, ha nehezen hozzáférhető.

                          #41452
                          Soma
                          Felhasználó

                            [quote=”Kerti”:38blastw]Próbáld ki, hogy ha megnyomod a kinyitó vagy bezáró gombot akkor a feszültség változik e az akkumulátorban.
                            Ha igen, akkor a motor van megszorulva és mechanikus a probléma.[/quote]

                            Megmértem kapcsolgatás közben,de semmit nem változik a feszültség.

                            #41451
                            Soma
                            Felhasználó

                              [quote=”Kerti”:2pucadzf]Próbáld ki, hogy ha megnyomod a kinyitó vagy bezáró gombot akkor a feszültség változik e az akkumulátorban.
                              Ha igen, akkor a motor van megszorulva és mechanikus a probléma.[/quote]

                              Köszi megpróbálom 🙂

                              #41450
                              Kerti
                              Adminisztrátor

                                [quote=”Soma”:1xrt2ezm]A kapcsolóig van áram ,lejjebb nem néztem mert nem akartam szét szedni a motornál.Kinyitott de azóta nem mozdul semerre.[/quote]

                                Próbáld ki, hogy ha megnyomod a kinyitó vagy bezáró gombot akkor a feszültség változik e az akkumulátorban.
                                Ha igen, akkor a motor van megszorulva és mechanikus a probléma.

                                #41449
                                Soma
                                Felhasználó

                                  [quote=”Kerti”:25lnh26u]A motornál nincs biztosíték. Kézzel ne erőltesd, mert a fogaskereket tönkre tudod tenni vele.
                                  Hogy érted azt, hogy vissza zárni nem akar a kapcsolóig? Valamennyire bezár?
                                  Áramot kap a lépcső?[/quote]

                                  A kapcsolóig van áram ,lejjebb nem néztem mert nem akartam szét szedni a motornál.Kinyitott de azóta nem mozdul semerre.

                                  #41448
                                  Kerti
                                  Adminisztrátor

                                    [quote=”Soma”:14w1197p]Sziasztok.

                                    Egy kis segítség kéne.Ma lenyitottam az elektromos lépcsöm omni step .De vissza zárni nem akar a kapcsolóig van benne feszko.Kérdésem az lenne ,hogy a meghajtó motornál lehet valamilyen biztosíték ami esetleg ki mehetett.Elég nehéz hozzá férni mielőtt szétszedem,inkább érdeklődök. Előre is köszi a segítséget.Ja és ezt gondolom kézi erővel nem lehet vissza tolni ,ha nem kap áramot?[/quote]

                                    A motornál nincs biztosíték. Kézzel ne erőltesd, mert a fogaskereket tönkre tudod tenni vele.
                                    Hogy érted azt, hogy vissza zárni nem akar a kapcsolóig? Valamennyire bezár?
                                    Áramot kap a lépcső?

                                    #41447
                                    Soma
                                    Felhasználó

                                      Sziasztok.

                                      Egy kis segítség kéne.Ma lenyitottam az elektromos lépcsöm omni step .De vissza zárni nem akar a kapcsolóig van benne feszko.Kérdésem az lenne ,hogy a meghajtó motornál lehet valamilyen biztosíték ami esetleg ki mehetett.Elég nehéz hozzá férni mielőtt szétszedem,inkább érdeklődök. Előre is köszi a segítséget.Ja és ezt gondolom kézi erővel nem lehet vissza tolni ,ha nem kap áramot?

                                      #41061
                                      Nicolaus
                                      Felhasználó

                                        Köszönöm a szervíz címeket 😀 beszámolók a tapasztaltakról.
                                        Üdv. mindenkinek 8)

                                        #41022
                                        EdGaR
                                        Felhasználó

                                          [quote=”Nicolaus”:2pb3c1ul]Szia Attila!
                                          Jártam a Kerepesi úti Petrányinál de még a mühelybe sem lehet
                                          beállni mert a kapú kicsi továbbá az emelőjük csak 2,5 tonnás, a lakó meg 2,9 tonna. Szervizesük szerint az Úllöi úti mühelyben is csak 2,5 tonnás emelök vannak de a további
                                          probléma, hogy a csápos emelőknél ha nem találják el a kocsi
                                          súlyponzját akkor az emelő kibillen a lefogásból, igy jártunk
                                          a Cromax-nál. Szerencsére nem hasalt el az emelő a lakóval.
                                          Üdv.Nicolaus[/quote]
                                          Petrányinak van még két telephelye (Budaörsön és a Kerepesi úton a volt Skoda szerviz után). Nem tudom Attila melyikre gondolt? Az Üllői út sincs Tőled túl messze.

                                          #41021
                                          Nicolaus
                                          Felhasználó

                                            Szia Attila!
                                            Jártam a Kerepesi úti Petrányinál de még a mühelybe sem lehet
                                            beállni mert a kapú kicsi továbbá az emelőjük csak 2,5 tonnás, a lakó meg 2,9 tonna. Szervizesük szerint az Úllöi úti mühelyben is csak 2,5 tonnás emelök vannak de a további
                                            probléma, hogy a csápos emelőknél ha nem találják el a kocsi
                                            súlyponzját akkor az emelő kibillen a lefogásból, igy jártunk
                                            a Cromax-nál. Szerencsére nem hasalt el az emelő a lakóval.
                                            Üdv.Nicolaus

                                            #40964
                                            Battila
                                            Felhasználó

                                              [quote=”Nicolaus”:3l8647xa]Állandó gondot jelent a Ford lakóautónk szakszerű szervízelése mert a márkaszervízek nem tudják fogadni a mérete és a súlya miatt. A márkatársakat kérdezném, hogy hogyan oldják meg a szervízelést illetve, hogy tudtok e ajánlani megbízható szervízt. Előre is köszönöm ha segíteni tudtok. 🙂 [/quote]

                                              Mi a flottánk Ford tagjait az Üllői úti Ford Petrányinál szervizeltetjük. Eddig nem volt probléma a munkájukkal.

                                              Üdv Attila

                                              #40962
                                              Nicolaus
                                              Felhasználó

                                                Szia EdGaR !

                                                Nagyon köszönöm a cimeket, a jövő héten felkeresem az általad ajánlott szervízeket tisztázom velük, hogy mit tudnak vállalni egy általános szervízelésen felül. Igazából nincs sok baja a gépnek de egy lendkerék és kuplung szett cseréje után elkezdett szivárogni a féltengely szimmering amit mindenképpen szeretnék megcsináltatni, mert nem szeretem ha olaj folt van a lakó alatt. A tapasztalataimról majd írok egy-két sort. Még egyszer köszönöm! =D>

                                                #40948
                                                EdGaR
                                                Felhasználó

                                                  [quote=”Nicolaus”:7yer4ejb]Állandó gondot jelent a Ford lakóautónk szakszerű szervízelése mert a márkaszervízek nem tudják fogadni a mérete és a súlya miatt. A márkatársakat kérdezném, hogy hogyan oldják meg a szervízelést illetve, hogy tudtok e ajánlani megbízható szervízt. Előre is köszönöm ha segíteni tudtok. 🙂 [/quote]

                                                  Szia Nicolaus!

                                                  Úgy kezdődik, hogy teljesen megbízható szerviz nincs! Mondom ezt magunkból kiindulva, mert én is szervizben dolgozom. 😯 😆 Vannak autótípus és alkatrész specifikus szervizek. Sajnos ebből kifolyólag mindent egy helyen nem fogsz tudni megbízhatóan megoldani.
                                                  Ennek ellenére ajánlanék Neked egy kifejezetten Transittal foglalkozó csapatot, aki ráadásul maga is lakóautós klubtag.
                                                  Az elérhetőségüket itt találod.

                                                  Van egy másik szintén lakóautós társunk is, aki Hozzád még közel is van. Nekem többször segített már. Az Ő elérhetőségét itt találod.

                                                  #40947
                                                  Nicolaus
                                                  Felhasználó

                                                    Állandó gondot jelent a Ford lakóautónk szakszerű szervízelése mert a márkaszervízek nem tudják fogadni a mérete és a súlya miatt. A márkatársakat kérdezném, hogy hogyan oldják meg a szervízelést illetve, hogy tudtok e ajánlani megbízható szervízt. Előre is köszönöm ha segíteni tudtok. 🙂

                                                    #40659
                                                    mikrobi
                                                    Felhasználó

                                                      [quote=”istozi”:1fc6l2ay]Fenntartva a korábbi véleményemet, tulajdonképpen óriási szerencséd van, hogy „csak” a porlasztócsúcsok égtek el (az sem 2 fillér), mert ilyen próbálgatással akármi is elszállhat.
                                                      Ám sok szerencsét és hosszú életű motort kívánok neked.[/quote]Köszönöm a jó kívánságot is!remélem én is ,h sokáig kitart majd a motor ,elvégre mondom még egyszer nem a száguldozás a cél ,hanem a dinamikus közlekedés. legfőképpen az autópályán való haladás.75-tel nem lehet a kamionokat hosszú távon feltartani!

                                                      #40641
                                                      istozi
                                                      Felhasználó

                                                        [quote=”mikrobi”:2wo3xlry]Hello Robicsek!
                                                        Megoldódott a problémám. Kiderült, hogy nem turbósé volt a porlasztócsúcs és beégtek. Sima szívódízel porlasztók voltak benne. Sikerült szereznem cromáét, ami 155 bar-nál nyit. Beletettük, tökéletesen működik, megy mint az állat, ami nem cél ugyan, de nagyon dinamikus lett az autó. 100 felett menne bőven, ma kipróbáltam, 98ig gyönyörűen megy, de nem a száguldás a cél. Ajánlom neked is a croma adagolót 2,5-ös kamrás turbósét, meglásd, mintha kicserélték volna a motort. Ég és föld.
                                                        Természetesen a kipufogósort is kicseréltem és az intercooler csöveket nagyon erősre kellett csinálni a nagy turbónyomás miatt. A gázkart kellett csak átvariálni az adagolón, a Ducaton ugyanis máshogy akad bele a gázkarba a bovden.
                                                        /Egyébként azt mondják, hogy a régi a Ducato motorok semmiben nem változnak szerkezetileg a szívós a turbóstól. Ugyanaz a hengerfej, ugyanaz a vezérműtengely, ugyanaz a dugattyú, úgyhogy a vállalkozó kedvű barkácsolóknak merem ajánlani, hogy a holtszezonba szerelgessenek, és hogy járjanak utána, mert megéri. Fogyasztásba kevesebb legalább 1 literrel, teljesítményben viszont sokkal több, ha ugyanolyan tempóval mész, mint előtte.[/quote]
                                                        Fenntartva a korábbi véleményemet, tulajdonképpen óriási szerencséd van, hogy „csak” a porlasztócsúcsok égtek el (az sem 2 fillér), mert ilyen próbálgatással akármi is elszállhat.
                                                        Ám sok szerencsét és hosszú életű motort kívánok neked.

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 1,001-1,025 / 1,070

                                                      You must be logged in to reply to this topic.