-
IndítottaTémakör
-
2012.07.27.-00:29 #35674
Mitsubishi L 300/Frankia/az autónk és hátul laprugós.Milyen megerősítést tudtok ajánlani,hogy ne üljön a feneke.
Köszi =D> -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2014.05.13.-04:32 #43375
Az a gond, hogy a mai lakók jelentős többsége elsőkerékhajtású, szóval nincs kardán. Amíg nem ismerték a retardert, a teherautókon a „bubufék” volt erre a célra. Szóval kipuffogófékkel lassították. Erre tudsz valami okosságot?
2014.05.13.-02:06 #43371A Hallstatt-i fékforralós lejtő óta foglalkoztat a dolog, hogy mivel lehetne egy lakóautó fékrendszerét erősebbé tenni.
Találtam egy céget és azóta is – bár egyenlőre csak érdeklődés szintjén – emailben kapom a tájékoztatást, műszaki leírást egy utólagos retarder (elektromágneses fék) beépítése kapcsán.
” Elektromágneses retarderek, szokták Telma-nak is hívni a legnagyobb gyártójáról. Elektromágneses elven működik: vasmagos tekercs, ami áram hatására magnetizálódik. A kardántengelyt körbeveszi ez a mágneses tér, és fékezi a kardántengelyt. Rá lehet építeni a váltó után, de szokták a tengelytáv közepére is szerelni. … Megszakított hajtáslánc esetén (benyomott kuplungpedál) teljesen meg tudja állítani a járművet.” Forrás:http://www.delpestibusz.hu/ret.html
Ha érdekel a téma Benneteket szívesen megosztom Veletek.
2014.04.27.-23:54 #43077Köszi a válaszokat!
Igen ilyen 30-40 között találtam most én is szetteket, még a legpraktikusabbnak a belső visszapillantó tükrös tűnik.Köszönöm az oldalakat is, most kicsit elcsemegézek rajtuk 🙂
2014.04.27.-21:55 #43075[quote=”Hero” post=42205]Sziasztok!
Szeretnék tolatókamerát vásárolni a lakóautónkba, tudnátok ajánlani valamit?
Esetleg oldalakat is ahol kaphatóak ilyen kiegészítők!Gábor[/quote]
Egy legolcsóbb, a bevásárlóközpontokban most kb 30 E Ft-ért megvehető kamerát használok. Kb 4 m távolságig látok vele (úgy van beállítva, hogy a saját autóm hátulját, a legjobban kilógó dolgokat is lássam). Nem is kell több, mert igazából az utolsó fél méter az, ahol tudni kell, hogy van-e valami. Hátránya, hogy kicsi a képernyője és sötétben állítgatni kell a fényerőt, hogy lássak vele. Előnye, hogy nem kell végigvezetékelni a kocsit, mert rádiósan van kapcsolat a kamera és a kijelző között. Elől is, meg hátul is rákötöttem a tolatólámpa áramkörére, tehát, ha hátramenetet kapcsolok, feléled és látok hátra. A napellenző hátuljára van a kijelző felragasztva, hogy a parkoló autóban minél kevesebb kütyüt lásson a tolvaj, illetve nekem ne kelljen azzal foglalkozni, hogy mikor veszem elő, és elfelejtem-e eltenni.2014.04.27.-20:39 #43072[quote=”Hero” post=42205]Sziasztok!
Szeretnék tolatókamerát vásárolni a lakóautónkba, tudnátok ajánlani valamit?
Esetleg oldalakat is ahol kaphatóak ilyen kiegészítők!Gábor[/quote]
Nagyon sokféle tolatókamera létezik lakóautókra. Javasolni elég nehéz, mert általában az árukkal arányban van a tudásuk, ezért nehéz eldönteni, hogy neked mire van szükséged. Van amelyik csak egy irányban néz, de van amelyik tud sima tükörként is működni menet közben de tolatáskor átvált lefelé néző módba, hogy a lakó hátulját lásd.
Általában minden lakóautós cégnél be tudod szerezni:
Pl.: Kempingvilág | Suwenor | Váradi Caravan | Fejes Caravan | Biwak | stb.2014.04.27.-20:14 #43070Sziasztok!
Szeretnék tolatókamerát vásárolni a lakóautónkba, tudnátok ajánlani valamit?
Esetleg oldalakat is ahol kaphatóak ilyen kiegészítők!Gábor
2014.02.24.-04:10 #42205[quote=”Spider” post=41618]Van inteligens töltőm, mely a töltés végén pulzáló töltéssel tölti az akkut.
Ezzel csak az a bajom, hogy mivel lecseréltem az összes belső világítást ledes-re, melyek közűl néhány érzékeny a feszültség ingadozásra, kifolyik a szemem, mikor pulzál a töltő :pinch:
kb 0.7 másodpercenként tölt/nem tölt.Igen idegesítő egy vasúti szabad jelző mellett űcsörögni 😀
Illetve azt serm tudom, hogy ez mennyire egészséges a rendszernek.
Az hogy az akku szereti, egy dolog, no de a többi berendezés???[/quote]
A lámpával párhuzamosan bekötött kondenzátorral ki lehet símítani a feszültséget. De, igazából, az akkumulátornak „meg kellene fogni” ezt a lüktetést. Vizsgáld meg a csatlakozásokat, van-e rendes érintkezés.2014.02.20.-15:25 #42155[quote=”EdGaR” post=41624]sajnos még a „minden kábel barna színű” problémával is meg kell előtte küzdenem :)[/quote]
Nálam volt olyan, hogy a piros kábelen test volt… Meg egy kis jack dugón 230 volt…– Tapatalk-kal küldve –
2014.02.20.-12:40 #42151[quote=”Spider” post=41618]… mivel lecseréltem az összes belső világítást ledes-re, melyek közűl néhány érzékeny a feszültség ingadozásra, kifolyik a szemem, mikor pulzál a töltő :pinch:
kb 0.7 másodpercenként tölt/nem tölt.
…[/quote]
Ugyanez a bajom a gyári 20 éves töltővel… sajnos még a „minden kábel barna színű” problémával is meg kell előtte küzdenem 🙂2014.02.20.-11:58 #42145Van inteligens töltőm, mely a töltés végén pulzáló töltéssel tölti az akkut.
Ezzel csak az a bajom, hogy mivel lecseréltem az összes belső világítást ledes-re, melyek közűl néhány érzékeny a feszültség ingadozásra, kifolyik a szemem, mikor pulzál a töltő :pinch:
kb 0.7 másodpercenként tölt/nem tölt.Igen idegesítő egy vasúti szabad jelző mellett űcsörögni 😀
Illetve azt serm tudom, hogy ez mennyire egészséges a rendszernek.
Az hogy az akku szereti, egy dolog, no de a többi berendezés???2014.02.20.-11:49 #42143[quote=”Spider” post=41614]Nem is olyan régen volt téma a fedélzeti töltő…
Ki mit javasol, amit at now meg lehet venni, nem horror összegért?
Miki áltál írt Forex nincs raktáron.[/quote]
Igaz átmeneti megoldásnak jó, de a Lidl-ben időszakosan lehet kapni vezérelt akku töltőt (téli üzemmóddal) 5-6.000 Ft áron. Kockafej barátommal szétszedtük és egy az egyben a CTek elektronikája van benne, annak 15-25.000 Ft-os árkategóriájával szemben. Ez csak töltő!!!
Nézd meg a paramétereit a mellékletben. Ha nem kapsz és szükséged van rá, szólj, van egy tartalékban. 😉… azt hittem PDF-t is tudok csatolni, de sajnos nem… ha kell a leírás átküldöm. :huh:
Érdemes még a Panelectron-nál körbenézni ezügyben… és a melóhelyedtől nincs is messze 😆
2014.02.20.-11:13 #42141Nem is olyan régen volt téma a fedélzeti töltő…
Ki mit javasol, amit at now meg lehet venni, nem horror összegért?
Miki áltál írt Forex nincs raktáron.2014.01.15.-17:37 #41528[quote=”Spider”:1k425j70]
Egy ideje a lakóm padlója az ajtó környékén el kezdett nyikorogni.
Ahogy lépek, mint a régi parketta, nyikorog, (mint a három árbócos a tengeren 🙂 )
…[/quote]Szerintem valami nagy súlyú élőlény okozhatta… Mikor mértétek meg utoljára Bogyót?:2010_rohog.gif
[quote=”Spider”:1k425j70]…
Lehet, hogy mivel kint hideg van és magas pára, bent meg meleg, így kicsapódik a pára a fa padozatra?Amúgy mivel nem dupla padlós az autó, gondolkodom valami alsó szigetelésen is…[/quote]
Beszélj Bihari Attival (Suwenor), mert én is bevontam az alját (igaz műanyag lemezzel) és a javaslatára is leszedtem. A szigetelés és a padlózat között hőhíd, vagy bejutó nedvesség miatt könnyen bepenészedhet… még kívül is.
2014.01.15.-10:10 #41526Itt teszem fel a kérdést, mert nem találtam megfelelő topikot.
Egy ideje a lakóm padlója az ajtó környékén el kezdett nyikorogni.
Ahogy lépek, mint a régi parketta, nyikorog, (mint a három árbócos a tengeren 🙂 )
Gondolom, a felépítés a következő:
– linoleum
– fa padló
– fém váz
Hogyan lehetne ezt megnézni, hogy mi történt.
Lehet, hogy mivel kint hideg van és magas pára, bent meg meleg, így kicsapódik a pára a fa padozatra?Amúgy mivel nem dupla padlós az autó, gondolkodom valami alsó szigetelésen is…
2014.01.13.-14:28 #41521[quote=”Kerti”:3k4xdfi6]
(Lehet, hogy ez olyan mint a te fűtésed, hogy neked gondod van vele, másnak meg nem 😉 )[/quote]
Üdv Kerti Mester!
Sajnos ez így van! Mármint, hogy nekem soha sem volt bajom a Forex töltőkkel, annál inkább a mások által -Te általad is- agyondicsért Diesel fűtéssel.
Az igazat megvallva, inkább választanám azt, hogy szarok a Forex töltők, mint azt, hogy szar a fűtésem!
Holnap délben megyek Virág Józsihoz, de már nagyon tele van a t…m az üggyel.
Mentem volna vele a hétvégén is de fűtés nélkül?
A nejem kitakarítani sem tudja, mert megfagy benne…
2014.01.12.-23:46 #41507[quote=”NagyPapa”:2mkqi823]En azzal, kezdtem, hogy „nem akarok vitát nyitni” nem jött be….
😥 …[/quote]NagyPapa, szó sincs vitáról, csak eszmét cserélünk. 😉
A T1232-t használtuk mi is. Többször vissza is küldtük garanciális javításra (amit mindig meg is csináltak). Később már nem tettük, hanem inkább kicseréltük egy másfajta töltőre, mert attól, hogy javítgatják, nekünk volt kellemetlen az ügyfél felé, hogy folyton vissza kell hoznia.
A kiesebb töltőikkel is ugyanaz volt a gond, hogy egy idő után meghaltak. Volt amit csak simán a műhelyben használtuk akkumulátor töltésre és nem is volt beépítve.
Most már inkább Waeco, Truma vagy CTEK töltőket használunk. Azokkal semmi gond nincs. Igaz, hogy ezekből egy 30A-os töltő a duplája árban de nem is nagyon van olyan, hogy ekkora töltőre legyen szükség normál esetben.
(Lehet, hogy ez olyan mint a te fűtésed, hogy neked gondod van vele, másnak meg nem 😉 )
2014.01.12.-19:33 #41501[quote=”Kerti”:25ybkb7t]A Forex-es töltőket saját tapasztalat alapján én nem ajánlanám.
Nekünk sok bajunk volt vele. Elérhető áron vannak, aminek meg van az ára.[/quote]En azzal, kezdtem, hogy „nem akarok vitát nyitni” nem jött be….
😥A FOREX töltők között „FEDÉLZETI TÖLTŐ” csak egyetlen darab van ez pedig a T 1232 tipus!
Az összes többi az oldalon CSAK TÖLTŐ!!!!!
Arról nem én tehetek, hogy nem lakóautóba való FEDÉLZETI TÖLTŐT tettetek be, ami valóban NEM ALKALMAS erre a feladatra….
Mint írtam többek között azért is ilyen drágák általában ezek a „fedélzeti töltők” mert a karakterisztikájuk nem soros logikájú, hanem un. visszalépő tipus. Ez azt jelenti, hogy az általános intelligens töltők IU jelleggörbével dolgozva folyamatosan haladva a programjuk szerint töltik fel az akkut ahogy az a nagykönyvben meg van írva.
A fedélzeti töltőnek -ezen feladat teljesítése mellett plussszban- érzékelnie kell a belépő fogyasztókat, ekkor megáll a programja, (IUoU) sőt ha úgy állt, akkor visszalép a programjából, és kvázi, tápegységként funkcionál.
A jobbak D+ ponttal is rendelkeznek! (generátor +)A Nyomi által írt töltőről hallottam én is, ha az valóban „fedélzeti jelleggörbével”, rendelkezik akkor nagyon „baráti” az ára. Én csak hallomásból ismerem, még nem találkoztam vele a szakirodalomban.
A FOREX töltő 32 Ampert tud tápegységként is, és 57 ezer az ára!
Hidd el Gábor ezekhez Én értek jobban.
Nekem a FOREX töltőkkel „akkutöltőkként” semmi bajom sincsen, pedig van néhány belőle….
2014.01.12.-00:25 #41485Szia.
Én az sk lakóba egy 20 A-es automata töltőt építettem be / Kempingvilág 30 egynehány ezer ft/, és a 12 voltot a munka akkumulátorról veszem le közvetlen. Így a renszer terhelhetősége rövid ideig negyobb mértékben lehetséges hiszen az akkumulátor puffer tárolóként működik. Méréseim szerint amennyiben a töltő nem kap 230 voltot a töltőben lévő belső elektromos reteszelés megakadályozza, hogy a töltő az akkumulátort lemerítse.A töltőben nincs ventillátor így abszolut zajtalan. Az ajánlások szerint hajókba történő beépítését is javasolják. Nekem bevált.
Üdv Nyomi2014.01.11.-22:08 #41484[quote=”Battila”:1yzzu52u]Üdv!
Elég sok típusú fedélzeti elektronikát sikerült megjavítanunk.
Ha a panel nincsen benne teljesen elégve, akkor valószínű, hogy javítható. Természetesen a pontos diagnózist csak akkor tudjuk felállítani, ha bele tudunk nézni.Üdv Attila[/quote] köszönöm a felajánlást,lehet élek vele.megkeresem hétfőn a szakimat ha nem boldogul vele megkereslek
2014.01.11.-19:54 #41483[quote=”NagyPapa”:2o6vojla]…Ha valaki keres -nagyon profi, de még jó árú- „fedélzeti töltőt” az nézzen be a http://www.forex.hu oldalra. [/quote]
A Forex-es töltőket saját tapasztalat alapján én nem ajánlanám.
Nekünk sok bajunk volt vele. Elérhető áron vannak, aminek meg van az ára.2014.01.11.-15:11 #41482Üdv Érdeklődők!
Nem vitát szeretnék ez ügyben nyitni,csupán jelzem, hogy az „intelligens” akku töltő használata, beépítése, önmagában nem oldja meg a problémát.
Lakóautókba csak olyan „intelligens” töltő használható, amelyik fedélzeti áramforrásként is képes üzemelni.
Ezeknek a fedélzeti elektronikáknak -azon kívül, hogy tölti az akkut- az a szerepe, hogy terhelés hatására átveszi az akku szerepét, azaz akkuként, tápegységként működik a terhelhetősége határáig.
Ez azt jelenti, hogy lényegesen magasabb a terhelhetősége egy normál, de szintén intelligens akkutöltőnek, sőt észreveszi, ha fogyasztó lép be és azonnal átkapcsol „terhelési fázisba”.
Az általam ismert „fedélzeti” töltők terhelhetősége minimum 15 Amper, de általában 20 sőt 30 Amperes is lehet!!!!
A normál „intelligens töltők csak 5 -6 Ampert tudnak, azt is csak a töltési „fázisukban”.
Ha néztek ez ügyben egy szép nagy kört a katalógusokban bizony nem ritka a közel ezer Eurós árcédula ezeken a töltőkön.
Szakcégek árulnak ennél sokkal barátságosabb árakon is!
Legújabb infóm szerint a Virág Józsinál (FALLE, KEMPING-VILÁG) is kapható ilyen töltő, igen baráti áron!
Ha valaki keres -nagyon profi, de még jó árú- „fedélzeti töltőt” az nézzen be a http://www.forex.hu oldalra.
Üdv NagyPapa
2014.01.11.-14:59 #41481[quote=”mikrobi”:2d460nv0]Kipróbálom,lesz ami lesz!köszönöm nektek![/quote]
Probáld nyugodtan….semmi rossz se fog történni. Minden megy az akkuról, a töltő meg szépen töltögeti vissza az elfogyott áramot. Ez igy működik minden töltős rendszerben…például az autóban is ahol a generátor tölti állandóan ami elfogy az akkuból 😀 !2014.01.11.-03:00 #41478[quote=”EdGaR”:3feeqlz1]Hasonló átalakításon gondolkozom én is. 230V-os tápfeszültségnél vibrál a belső világításom és amúgy is igen hangos a töltőm. Szerintem Mikrobi elképzelése nem rosz irány, mert az újabb típusokban már csak vezérelt töltő van, míg az öregebbek – ahogy észrevettem – álló helyzetben nem az akkumulátort használják, ha van külső táp. A vibrálást én egy rosszul egyenirányított, redukált feszültségnek tudom be. Levettem a fedélzeti akkumulátor saruját és minden 12V-os fogyasztó ugyanúgy működött. Ennek nem tudom mi értelme van, teljesen életszerűtlen.
Én a ezt néztem ki, itt az automata töltő 12.000 Ft.
Magamnak biztos veszek egyet, ha valaki még szeretne egyet szóljon és hozok neki is.[/quote]Szia Gábor!
Amit kitaláltál az is jó megoldás, de mi ezt a verziót csak akkor alkalmazzuk ha már másképp nem megy. Bele kéne kukkantani a te központodba is, hátha van megoldás a villogásra. Az ünnepek előtt hasonló problémával javítottunk egy kocsit, és sikerült meggyógyítani.
Üdv Attila2014.01.11.-02:53 #41477[quote=”mikrobi”:3vm77np5]Sziasztok, boldog új évet mindenkinek,
Megint a segítségeteket kérném. Tönkre ment az elektronika a lakóautóban, pontosabban az az egység, ami a. 12 boltot biztosítja a lakórészben. Már 19-20 voltot küld ki minden 12 voltos csatlakozásra. Égőre, szivattyura, stb. Még a fedélzeti aksit is ennyivel tölti, ami nem jo hosszú távon. Kivettem, elvittem a szerelő cimborához, aki megállapította, hogy nagy barmolások vannak benne. Kérdésem az lenne, hogy tudnátok-e kapcsolási rajzot küldeni erről az egységről, ami egy heku-knaus felépítményben van, lakóautó. Ez van ráírva:
Lade gleichrichter
Eloktromatic kal350
T40/E 10A os biztosíték kell bele, es ha jol betűztem a logó-ját,
Schaudt.
Fényképet csak este tudok küldeni.[/quote]
Üdv!
Elég sok típusú fedélzeti elektronikát sikerült megjavítanunk.
Ha a panel nincsen benne teljesen elégve, akkor valószínű, hogy javítható. Természetesen a pontos diagnózist csak akkor tudjuk felállítani, ha bele tudunk nézni.Üdv Attila
2014.01.11.-00:56 #41476[quote=”EdGaR”:e6qknhlc]Igen, szerintem ennek így kell működnie…[/quote]Kipróbálom,lesz ami lesz!köszönöm nektek!
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.