-
IndítottaTémakör
-
2012.07.27.-00:29 #35674
Mitsubishi L 300/Frankia/az autónk és hátul laprugós.Milyen megerősítést tudtok ajánlani,hogy ne üljön a feneke.
Köszi =D> -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2016.03.25.-02:22 #49468
[quote=”Concord” post=47654]Köszönöm a válaszokat!
Mindkét válasz megfelel a „mi a beugró” kérdésre!
Más: nem vagyok lakóautó építő csak egyszerű gépész műszaki.
Ezt találtam a külső AL borítás javítására:
http://www.metalcu.hu/hu/szinesfem/aluminium/bordas-lemezek/stukko-lemez.Persze ettől még szakemberre akarom bízni, de megtervezve megbeszélve a már ismert teendőket.
Concorde[/quote]Ez valóban hasonlít arra, amiből lakófelépítményeket gyártanak, de ez egy nyers felületű alumínium, amit azért még festeni kellene. Viszont, az alu lemezeket, nehéz jól festeni. Eleve drága, és sok esetben előfordul, hogy némi idő eltelte után, lepedőben vedli le magáról a drága festéket a lemez. Ezért érdemesebb eleve festett lemezt alkalmazni. Azok sokkal ellenállóbb felületkezeléssel vannak lelátva.
2016.03.24.-19:53 #49458[quote=”EdGaR” post=47646][quote=”Concord” post=47641]
Mi a beugró?
Concorde[/quote]Általában 3cl pálinka, de nekem például elég volt bárgyún mosolyogni :rohog[/quote]
Na arra emlékszem 🙂 Vicces volt 🙂
2016.03.24.-19:51 #49457Na arra emlékszem 🙂 Vicces volt 🙂
2016.03.24.-18:08 #49455Köszönöm a válaszokat!
Mindkét válasz megfelel a „mi a beugró” kérdésre!
Más: nem vagyok lakóautó építő csak egyszerű gépész műszaki.
Ezt találtam a külső AL borítás javítására:
http://www.metalcu.hu/hu/szinesfem/aluminium/bordas-lemezek/stukko-lemez.Persze ettől még szakemberre akarom bízni, de megtervezve megbeszélve a már ismert teendőket.
Concorde2016.03.24.-13:29 #49442[quote=”Concord” post=47641]Mi a beugró?
Concorde[/quote]Hozzál sok sok jókedvet, a többit megoldjuk. hurrá
2016.03.24.-10:40 #49441[quote=”Concord” post=47641]
Mi a beugró?
Concorde[/quote]Általában 3cl pálinka, de nekem például elég volt bárgyún mosolyogni :rohog
2016.03.23.-17:43 #49433Sziasztok !
Köszönöm midenkinek az aktivitást!
Találkozunk Agárdon (aki jön), és lesz idő mindent átbeszélni kaja és némi innivaló mellett.
Mi a beugró?
Concorde2016.03.23.-17:01 #49432[quote=”EdGaR” post=47639]Gondoltam jó pénzé’ összehozlak Benneteket :sml201 … de erről is lecsúsztam :rohog[/quote]
Mondtam én, hogy ügyes :rohog
2016.03.23.-15:53 #49431[quote=”Kerti” post=47637]
Szerintem simán össze tud hozni vele. Edgár nagyon ügyes :cheer:
…[/quote]
Gondoltam jó pénzé’ összehozlak Benneteket :sml201 … de erről is lecsúsztam :rohog2016.03.23.-14:46 #49430Szia Kerti!
Köszönöm a jelentkezésed!
Találkozunk Agárdon.
Előre is köszönöm, számítok rád, illetve mindenkire aki a problémámból el tud venni!
Concorde2016.03.23.-14:07 #49429[quote=”Concord” post=47636]Szia EdGar!
Össze tudnál hozni Kertivel? Ő ki?
Köszönöm előre is!
Concorde[/quote]Szerintem simán össze tud hozni vele. Edgár nagyon ügyes :cheer:
Egyébként én vagyok és egyedi lakóautók építésével, szervizelésével foglalkozom, ha Agárdra jöttök akkor ott tudunk találkozni és szívesen segítek, ha tudok.
2016.03.23.-13:30 #49428Szia EdGar!
Össze tudnál hozni Kertivel? Ő ki?
Köszönöm előre is!
Concorde2016.03.23.-11:59 #49426Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek a biztatást!
Remélem nem lesz olyan vészes hogy teljesen szét keljen dönteni.
Mindenképpen szakemberben gondolkodom. Olyan megbízható mestert keresek aki szeptemberi egy hónapos leállítás alatt rendbe vágná egyeztetettek szerint. Nagyon örülnék ha klubtag lenne mert az már egy referencia.
Előtte már a fontosabb anyagokat beszereznénk.Sima utat mindenkinek!
Concorde2016.03.23.-11:41 #49424[quote=”Concord” post=47619]Sziasztok nemo 25 és EdGaR
Csatolok néhány képet a Concorde külső alumínium korróziójáról.
Azért gondolkodtam a külső javításban mert ezt az oxidálódott alulemezt nem szabad az új borítás alatt hagyni, bármi lesz is az. hiszen a korróziója térfogat növekszik, púposodik.
Érdekes módon egy terület alsó fele korrodált fölötte miért nem. Talán ott a kereszt tartó?
Érdekes módon a bal oldala, teteje és az alkov teljesen hibátlan.Jöttök a szezonnyitóra ott megvitathatnánk és esetleg előkerülhetne valaki név aki vállalkozna majd a feladatra.
[/quote]
Sajnos igaza van Nemonak, a külső borítás bizony a beázás miatt vált olyanná. Feltehetően a kerékpár tartód, vagy az ablak környékén ázhatott be valahol. Szakemberként remélhetően ott lesz a Szezonnyitón Kerti is. 😉2016.03.23.-02:58 #49423Névtelen
Nem őrdöngőssêg ám egy bódé sem,lemez,hungarocell,fa….stb.Ami viszont tényleg fontos,alapos legyen a javítás,döntsétek szêt rendesen,ha valahol rossz!És a javítás legalább olyan jö legyen,mint a gyári,vagy inkább még jobb!Esztétika fontos,de tartósság még fontosabb!Aztán kozmetikázni tudod később is,ha nem tetszik,de erőssê,vízhatlanná az első nekirugaszkodásnál kell tenni!Kívánok neked sok szêp kalandot a szerzemênnyel!
2016.03.23.-01:59 #49422[quote=”Concord” post=47619]Sziasztok nemo 25 és EdGaR
Csatolok néhány képet a Concorde külső alumínium korróziójáról.
Azért gondolkodtam a külső javításban mert ezt az oxidálódott alulemezt nem szabad az új borítás alatt hagyni, bármi lesz is az. hiszen a korróziója térfogat növekszik, púposodik.
Érdekes módon egy terület alsó fele korrodált fölötte miért nem. Talán ott a kereszt tartó?
Érdekes módon a bal oldala, teteje és az alkov teljesen hibátlan.Jöttök a szezonnyitóra ott megvitathatnánk és esetleg előkerülhetne valaki név aki vállalkozna majd a feladatra.
Concorde
[/quote]
Hűűűűha! Ez nagyon durva. Itt lesznek problémák a lemez alatt. 🙁
2016.03.22.-12:18 #49412Sziasztok nemo 25 és EdGaR
Csatolok néhány képet a Concorde külső alumínium korróziójáról.
Azért gondolkodtam a külső javításban mert ezt az oxidálódott alulemezt nem szabad az új borítás alatt hagyni, bármi lesz is az. hiszen a korróziója térfogat növekszik, púposodik.
Érdekes módon egy terület alsó fele korrodált fölötte miért nem. Talán ott a kereszt tartó?
Érdekes módon a bal oldala, teteje és az alkov teljesen hibátlan.Jöttök a szezonnyitóra ott megvitathatnánk és esetleg előkerülhetne valaki név aki vállalkozna majd a feladatra.
Concorde
2016.03.22.-01:32 #49406[quote=”Concord” post=47607]
A kérdésem: mennyire lehet csak kívülről javítani? A belseje Nr 1[/quote]
Ha lehetőség van rá, inkább belülről célszerűbb javítani. Amennyire csak lehet, vigyázni kell a külső lemezborításra, mert azt nehézkes, és költséges újra burkolni. Ha megbontod a lemezt, meghorpad, elhasad, meggyűrődik, nem lehet szépen visszaragasztani. A belső borításokat könnyebb újjal pótolni, és sokkal olcsóbb is, ráadásul, ahol beázás van, ott azért károsodik a belső borítás, így azt úgyis cserélni kell, még ha nem is mutatja elsőre a problémákat.
2016.03.21.-13:44 #49397Sziasztok!
Mindenkinek köszönöm a tanácsokat, vígasztalást!
Egyébként én is beleszerettem, valószínüleg utánanézve az áraknak így is megvettem volna.
Hasonlóan vagyok a lakóval mint EdGar
Őszzel leállítom egy hónapra javításra addig nem akarom megbontani mert használom. Több éves használatra 1. osztályban akarom javíttatni. Ami hiba szakembert igényel azt kiadom. Tudtok esetleg ajánlani valakit akinek megmutatnám ajánlatkérésre ?
A kérdésem: mennyire lehet csak kívülről javítani? A belseje Nr 1Délután lefényképezem a hiba jelenségeket. és felrakom most csak általános képek vannak.
Ismeri valaki esetleg a járgányt sokáig árulták az ismert oldalakon. Néhány hirdetés kép.
Concorde2016.03.20.-11:04 #49387Mindenkinek, de tenyleg mindenkinek koszonom a valaszat, megemesztem az infot, igerem! 🙂
2016.03.20.-10:50 #49386Szia Concord!
Én is üdvözöllek a klubban és – bár én is készüllek elkeseríteni – sok örömet kívánok a lakóautózáshoz. A kezdeti nehézségek lakóautózás terén nekünk is hasonlóan kezdődtek. Szakember sem tudott volna meggyőzni, hogy ne vegyem meg jelenlegi lakóutónkat, mert annyira beleszerettünk az elrendezésébe és a belső állapotába. Szag ugyan nálunk sem volt, csak – így utólag – voltak intő jelek, amit szakavatott szem azonnal kiszúrt volna, ha elvittem volna megmutatni. Nekünk bizony a vételi ár közel egy harmada ment rá a javításra, de hogy ne tűnjek komplett lúzernek, előre menekültünk.
Azóta rengeteg helyre vitt minket szerte Európában, és sosem hagyott ott. Így jártam és nem bántam meg, hogy így alakult, mert most már tudom, hogy rendben van, de… mindezt meg lehetett volna előzni Nemo által leírtak alapján.
Az az igazság, hogy a lakóautó és lakókocsi felújítás is egy szakma, ha odajutsz, bízd szakemberre!Attachments:2016.03.20.-02:22 #49371[quote=”Concord” post=47598]Sziasztok!
Előszor NagyPapának: Sajnos a panel bejövő feszültsége 14V levett saruknál napsütésben. Hat mérési pont van a töltésvezérlőn, jót mértem. Egy 80 W korüli panel van. Nem mentem fel mert most vették le a bokámról a gipszet.
Nemo25: Ha beázna és rothadas lenne nem kellene több hónapos zárt állapot után valmi szagnak lenni mégis? Olyan illat van bent mint az erdei hegyi levegő. Ezért gondolom a külső korróziót. Megbontok egy helyet.
Hétfőn tudok felrakni képeket.Köszi az együtt működést a problémáimban!
Concrde[/quote]Sok esetben valóban érezhető áporodott penész szag, de már találkoztam nem egyszer olyannal is, mikor semmit nem mutatott a beázásból a beltér levegője.
Sőt, némelyik gyártó által használt belső borítás is képes ellenállni a víz romboló munkájának, miközben az alatta lévő fa alkatrészek, teljesen elrohadtak.
Ezen a képen látható, hogy van némi probléma a PVC padló alatt, de az oldalfalak jónak tűnnek. Igaz? Kopogtatásra, és nyomkodásra sem mutatott nagy problémát.
Ellenben megbontás után, ez a kép fogadott, ami nem lepett meg, mert számítottam rá a külső lemez oxidációs károsodása miatt.
A teljes feltárás elvégzése ezt az eredményt hozta.
És nem volt büdös a kocsiban.2016.03.19.-15:56 #49362Sziasztok!
Előszor NagyPapának: Sajnos a panel bejövő feszültsége 14V levett saruknál napsütésben. Hat mérési pont van a töltésvezérlőn, jót mértem. Egy 80 W korüli panel van. Nem mentem fel mert most vették le a bokámról a gipszet.
Nemo25: Ha beázna és rothadas lenne nem kellene több hónapos zárt állapot után valmi szagnak lenni mégis? Olyan illat van bent mint az erdei hegyi levegő. Ezért gondolom a külső korróziót. Megbontok egy helyet.
Hétfőn tudok felrakni képeket.Köszi az együtt működést a problémáimban!
Concrde2016.03.19.-01:11 #49360[quote=”Concord” post=47594]Szervusztok!
Örülök hogy itt lehetek, végre sikerült vennem egy lakót.
Ezúton a személyes ismeretségig köszöntök minden klub társat.Rögtön kérném tapasztaltak segítségét.
A kocsi (Peugeot J5 Hymer concorde)teljesen rendben van a külsejét kivéve.
A szendvics panel külső alumínium borítását itt ott megette a korrózió. Gondolom tengerparton állt sokat egy irányban mert csak az ajtó felől és a hátulja. A só lehet a tettes gondolom én. Ahol festék hiba volt ott jelentkezett. Továbbá a szoknyarészen a panel belseje kirohadt.
Arra gondoltam hogy a két oldala kapna egy epoxy szövetes borítást csiszolást ésúj festést. az egész járgány.
A szoknya rész az alján belül hogy tudnám javítani?
Ha valakinek van tapasztalata szívesen veszem a tanácsokat.A kocsi belül műszakilag, esztétikailag, funkcionálisan kifogástan kifogástalan.
A solar nem ad le csak 14,2V-ot igy napsütésben is csak 13.7V alsó határon tölt. Még nem volt időm kideríteni hogy panel hibás-e. Az áramot még nem mértem megfelelő műszer hiányában.
Jó utat mindenkinek: Concorde[/quote]Én is hasonló jókat kívánok neked, mint előttem Miklós spori, de ezen túl, egy kicsit el kell hogy keserítselek. Azokat az alulemezen látható korróziós nyomokat, nem a sós pára okozta, és nem is az aluszú rágta ki, hanem belülről beázott szendvicspanel rothadása idézte elő. Ha már a lemez is oxidálódott, ez azt jelenti, hogy régóta fennálló belső vizesedésről beszélhetünk. Sok esetben, belülről nem is látható a probléma, mert a belső borítása a panelnek nem mutatja a bajt. Ellenben a vizes környezetben, a fa tartó elemek elrothadnak, a felépítésnél használt ragasztók agresszív környezetet teremtenek az alu lemeznek, és szépen csendben elporladnak. Mindeközben elindul egy természetes gombásodás, penészesedés, ami szintén nem igazán üdvözlendő a lakóban.
Azt a javítási módot, amit vázoltál, nem ajánlom, mert az csak tüneti kezelés, annak sem a legideálisabb fajtája, mely nem oldja meg a valós problémát. Mindenképpen keress fel egy hozzá értő szakit, aki legalább megmondja a valós problémát, annak feltételezhető kiterjedésével! Aztán lehet elgondolkozni a javítás elvégzésén.
Sajnos, egy-egy ilyen komolyabb hiba javítása, meglehetősen vaskos kiadással járhat. 🙁Itt is szeretnék hangot adni annak, hogy mindenki, aki nem ért a lakóautókhoz, lakókocsikhoz, vásárláskor, kérjen segítséget olyan embertől, aki tapasztalattal bír a hibák felfedezésében. Nagyon sok újonc lakójármű tulajdonost vernek át, rossz állapotú csigák eladásával.
2016.03.18.-21:58 #49359[quote=”Concord” post=47594]Szervusztok!
A solar nem ad le csak 14,2V-ot igy napsütésben is csak 13.7V alsó határon tölt. Még nem volt időm kideríteni hogy panel hibás-e. Az áramot még nem mértem megfelelő műszer hiányában.
Jó utat mindenkinek: Concorde[/quote]Sok szép utat kívánok a járgánnyal.
Jó magam csak arra reagálok, amihez jobban értek….A solár által leadott feszültséget hol mérted? Ugyanis, ha a szabályzója után, azaz az akkumulátor felé menő oldalán mérted a feszültséget akkor az értékek akár a tökéletesnek is megfelelhetnek.
Ott ugyanis az akku töltöttségi szintjét méred-látod amihez az adatok tök jók!! A 14,2-nél az akksi majdnem fullon van, ha van rajta némi fogyasztás is akkor teljesen feltöltve, hibátlan az adat!A 13,7 Volt is a közepesnél kissé jobban feltöltött akku normál feszültség szintje!!
A solár panel (nem írtad hány darab) feszültségét napsütésben a szabályzója bemeneti pontján tudod megmérni, ha egyetlen panelről van szó, az akkor az lehet 18 – 20 – 36 voltig terjedő skálán bármennyi lehet, ami a típustól, fajtától függ.:meghajol
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.