-
IndítottaTémakör
-
2012.07.27.-00:29 #35674
Mitsubishi L 300/Frankia/az autónk és hátul laprugós.Milyen megerősítést tudtok ajánlani,hogy ne üljön a feneke.
Köszi =D> -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2016.05.17.-21:34 #49904
Kedves Kollégák!
Dethleffs Talento (1993) lakóautóm van, mellyel a forgalmi alapján 4 személy szállítható, de csak 3 biztonsági övvel ellátott ülés van.
Talán régen az anyósülés helyén kétszemélyes pad volt, és emiatt 4 személyes papíron a hajó.
Arra gondoltam, hogy a hátsó részen lévő egyszemélyes, deréköves ülést kicserélném egy kétszemélyes, dupla automata és hárompontos öves ülésre, melynek rögzítése a padlóhoz/alvázhoz a jelenlegi gyári rögzítéssel egyező pontokon történne (kedves feleségem szerint nem elég biztonságos a kétpontos öv, jobb lenne a hárompontos, és én hajlok elfogadni az érvelését).
Kérdésem az, hogy vajon kell-e bármilyen KPM vagy egyéb engedély egy típusidegen dupla ülés beszereléséhez?
Az ülés Ford Transit ülés (http://racing-bazar.hu/alkatresz/belter/transit_dupla_ules), az autóm Fiat Ducato, de az ülés és a padló rögzítési pontjai egy zártszelvény zsámollyal (tartóval, stb,.) összhangba hozhatók, és így az ülés megfelelően rögzíthető.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdvözlettel:
Soma2016.05.16.-23:48 #49884Szia!
Dunakeszin érdemes vizsgáztatni Auchan előtt van .2016.05.16.-13:39 #49881Bármelyik vizsgaállomás levizsgáztatja, mert sima személyautónak számít, annyi különbséggel, hogy kell hozzá érintésvédelmi és gáztömörségi vizsga.
Javaslom a Kempingvilágot (Bp, Újhegyi út 7.) mert ők minden vizsgát helyben megcsinálnak és nem kell rohangálnod. Előtte azért egyeztess időpontot mielőtt az engedélyt kikéred.2016.05.16.-13:16 #49880Sziasztok!
Ok, ocsmányiroda megtekint, útvonalengedély kikér. Gondolom ezért is kérnek valami adományt. 🙂
No, de a honnan-hova engedélyből még a hova hiányzik!
„Bp-en hol érdemes lakóautó vizsgáztatással próbálkozni?”
Szóval, ha tudtok javasolni helyet, ahol a lakóautókat rendben vizsgáztatják, netán már láttak ilyen szerkezetet, azt megköszönném.
f2016.05.16.-11:48 #49879[quote=”ember a szélben” post=48003]Akkor ez valami éppen divatos csőbehúzó duma?De miért pont a lakósokat buzizzák vele?[/quote]
Nem tudom a Ti közlekedési előirásotok hogyan szaval, de itten oktalan leallitás háborgatásnak van besorolva, vagyis forgalomban ellenörizni autót csak valami kihágás miatt szabad. Ugyhogy lehetségesnek tartom hogy csak cselekedetük igazolásaként használják ezt a mesét, hogy a lakóban található személyeket láthassák. És hogy a mese hihető legyen a görög rendszámot mondják mert annak betü/szám kombinációja olyan mint a HU-s rendszámé. Romániában még hála Istenek nincsenek ilyen imigráns gondok, azért nem állitotak le.2016.05.16.-09:50 #49877Névtelen
Akkor ez valami éppen divatos csőbehúzó duma?De miért pont a lakósokat buzizzák vele?Vagy ki van adva?Mindenesetre érdekes lehet az a motor,amin elöl-hátul nagyméretű rendszám van!Minket az osztrák határon néztek át,feketéket kerestek,ahogy mondta.De az tök normális.
2016.05.16.-02:55 #49876[quote=”woodoopilot” post=48001]Tegnap egy rendőr fel akart jelenteni, mert utánfutót húztam a csigánkkal, de végül meggondolta magát. Én úgy tudom B-s jogsival még lehet húzni max. 750 kg-os futót, ha a vontató jármű össztömege 3,5 tonna. Vagy nem jól tudom?
Amikor Erdélybe mentünk legutóbb, szólt a határőr, hogy körözik az utánfutónk rendszámát, mert egy lopott görög motorkerékpárnak ugyan ez a rendszáma. Romániában több mint 1300 km-t mentünk, de a rendőrök ránk se bagóztak, itthon meg csak az M7-ig jutottunk, és máris kiszedtek a sorból. A rendőr még belül is szétnézett, lehet embercsempésznek nézett bennünket, de csak akkor mondta hogy a körözött rendszám miatt állítottak meg, amikor az iratokat visszaadta.[/quote]
Jól tudod a szabályt, a rendőr csak próbálkozott, vagy nemes egyszerűséggel gőze nincsen a pontos szabályozásról. Határozottnak kell lenni ilyen helyzetben, ha tudod hogy igazad van, mert a tudás hiányát az egyenruhával próbálják eltakarni. Azért nem árt, ha minden rendben van a szekéren ilyen helyzetben, mert nekem is volt már hasonló vitám, és mikor látta, hogy nem tud csőbe húzni, mással próbált fogást találni. Pofára esett.
Ellenben ez a lopott görög motorkerékpár rendszám dolog is sántít egy kicsit. Alig 3 hete, hasonló dumával állították meg Taki barátomat a 4-es úton, mármint hogy a lakókocsijuk lopott. Majd annál is kiderült, hogy egy lopott görög motorkerékpár rendszámával mutat egyezést.2016.05.16.-02:37 #49875Tegnap egy rendőr fel akart jelenteni, mert utánfutót húztam a csigánkkal, de végül meggondolta magát. Én úgy tudom B-s jogsival még lehet húzni max. 750 kg-os futót, ha a vontató jármű össztömege 3,5 tonna. Vagy nem jól tudom?
Amikor Erdélybe mentünk legutóbb, szólt a határőr, hogy körözik az utánfutónk rendszámát, mert egy lopott görög motorkerékpárnak ugyan ez a rendszáma. Romániában több mint 1300 km-t mentünk, de a rendőrök ránk se bagóztak, itthon meg csak az M7-ig jutottunk, és máris kiszedtek a sorból. A rendőr még belül is szétnézett, lehet embercsempésznek nézett bennünket, de csak akkor mondta hogy a körözött rendszám miatt állítottak meg, amikor az iratokat visszaadta.
2016.05.15.-23:43 #49874Ocsmányirodában tudsz kérni útvonal engedélyt ami 3 napig érvényes.
Azzal el tudod vinni vizsgára.2016.05.15.-23:09 #49872Sziasztok!
Van javallatotok lejárt műszaki esetén a lakóautó vizsgáztatására? A jármű bőven járóképes, csak hát műszaki hibádzik róla.
Hogy lehet eljuttatni a vizsgáztatás helyére?
P-s rendszám, vagy tréler?
Bp-en hol érdemes lakóautó vizsgáztatással próbálkozni?Köszönöm
f2016.05.09.-18:39 #49830[quote=”KATAND” post=47880]Megtaláltam ma délelőtt, a német fagytalanítást . Nincs leeresztő csap,viszont van egy beépített egyirányú szelep az bejövő meleg-vizes ágon,az a padlózaton keresztül levezetve alulra ,ezen keresztül kifújatássál lehet fagytalanítani.
Én azért be tettem egy sima leeresztő csapot is az alsó ágra.
Ettől még szerintem vissza kell fújatnom mert a nyomás kiegyenlítő edényben azért benn marad a víz. De majd kipróbálom.Köszi , hogy próbálsz segíteni,de én csak
abban szerettem volna segítséget,hogy esetleg hamarabb rájöjjek a megfejtésre:” Egyébként, még olyannal még nem találkoztam, hogy ne lenne legalább egy leeresztő csap a bojler környékén. Azt látom, hogy egy kicsit meg van emelve a kazán, elképzelhető, hogy egy másik szekrényben találod meg a csapot a csövön. Nézzél körül alaposan!”
ezt szerettem volna le egyszerűsíteni a megfejtésben hátha valaki már találkozott az enyémhez hasonló beépítéssel.[/quote]Nekem is ilyen van szerintem, de magától leeresztett egyszer. Meg is lepett. Pár méterre álltam tőle és egyszer csak elindult a víz.
Nem fog elfagyni…
Toljd le, ha kell tényleg tegyél a slagba egy csapot….
2016.05.09.-18:36 #49829[quote=”woodoopilot” post=47888]Az elmúlt pár napban voltunk Pojánán, és a szent Anna tónál, mindkettő jó magasan van. Kíváncsi voltam mennyit fogyasztott a Transit futó nélkül, ezért újra teletankoltam. 21,9 litert sikerült beletölteni, összesen 275 km-t mentünk, így a fogyasztás 8 literre jött ki.
Lassan kezdjük belakni a csigánkat, amikor vettük semmit sem próbáltunk ki, mert úgy voltam vele, hogy majd úgy is átépítjük. De örömmel tapasztaltam, hogy prímán hűt a hűtő, működik a gáztűzhely, folyik a víz a csapból, még a víztartályok szintjelzője is jó. Egyedül a külső zuhanynál folyt a víz, mert elöregedett a gumidugó, ami a fedél lecsukásakor lezárta a csatlakozót. De találtam a szerszámkészletben egy hosszabbítót, amivel le tudtam dugózni a csövet. Ma amikor sziesztáztunk, egyszercsak elkezdett valami zúgni. Mint kiderült, van egy ventilátor a hűtő szellőzőrácsa mögött, ami ezek szerint bekapcsol, ha túlságosan meleg van.[/quote]
Nagyon tetszik, hogy így ápolgatod a kocsitokat, jó arc lehetsz.
🙂2016.05.09.-18:33 #49828[quote=”KATAND” post=47880]Megtaláltam ma délelőtt, a német fagytalanítást . Nincs leeresztő csap,viszont van egy beépített egyirányú szelep az bejövő meleg-vizes ágon,az a padlózaton keresztül levezetve alulra ,ezen keresztül kifújatássál lehet fagytalanítani.
Én azért be tettem egy sima leeresztő csapot is az alsó ágra.
Ettől még szerintem vissza kell fújatnom mert a nyomás kiegyenlítő edényben azért benn marad a víz. De majd kipróbálom.Köszi , hogy próbálsz segíteni,de én csak
abban szerettem volna segítséget,hogy esetleg hamarabb rájöjjek a megfejtésre:” Egyébként, még olyannal még nem találkoztam, hogy ne lenne legalább egy leeresztő csap a bojler környékén. Azt látom, hogy egy kicsit meg van emelve a kazán, elképzelhető, hogy egy másik szekrényben találod meg a csapot a csövön. Nézzél körül alaposan!”
ezt szerettem volna le egyszerűsíteni a megfejtésben hátha valaki már találkozott az enyémhez hasonló beépítéssel.[/quote]Nekem is ilyen van szerintem, de magától leeresztett egyszer. Meg is lepett. Pár méterre álltam tőle és egyszer csak elindult a víz.
Nem fog elfagyni…
Toljd le, ha kell tényleg tegyél a slagba egy csapot….
2016.05.09.-18:28 #49827Szerintem nekem is ilyen van.
2016.05.09.-18:08 #49826Szia Örülök, hogy vettél egy csörös gépet és megmented, megszeretgeted. Ha van kérdésed szívesen rászánom az időt és amit lehet válaszolok. http://www.eletvaltok.com vagyunk mi.
Most pakolászok a youtube-ra videókat azok között is turkálgass!
2016.05.05.-10:57 #49822Igen tisztelt klubtársak!
Nemrégen egy szűk útszakaszon egy „nagytalpú” közlekedővel koccant a járgányom és a másik jármű bal oldali visszapillantó tükre, amely megrepedt. (a másiké széthullott)
Csak több napos utánjárást követően találtam meg Budapesten a XVIII. Kerületben a Vasút sor 66/A szám alatt a GULYÁS ÜVEGES nevű céget, akinél megvárható bármilyen visszapillantó tükör lapjának cseréje, igen baráti áron!
A tükröm motoros és fűtött, a gyártónál történt érdeklődésemre horror áron kaptam, (90 ezer forint !!!) igaz komplett egységre csere ajánlatot!A pesti cégnél 6800 forintért cserélték ki a viszonylag nagy méretű (30 cm x 17 cm) domborított tükörlapomat!
Azért írok ide a fórumba, mert az interneten is nehezen lehet őket megtalálni!!
:meghajol2016.04.27.-20:44 #49769Nem volt raktáron 90 fokos tömlő csatlakozó a boltban, meg amúgy is sokallottam a 2900 Ft-os árat, ezért aztán 40-es PVC könyökből csináltam vízbeöntő csatlakozót a fagyis kocsik tisztavíz tartályához. A kupakra fúrtam egy 45-ös lyukat, a pvc könyököt elvágtam a karmantyúnál, síkba reszeltem a vágást, és 150 Ft-ból el is készült a csatlakozó.
Attachments:2016.04.25.-02:52 #49751Az elmúlt pár napban voltunk Pojánán, és a szent Anna tónál, mindkettő jó magasan van. Kíváncsi voltam mennyit fogyasztott a Transit futó nélkül, ezért újra teletankoltam. 21,9 litert sikerült beletölteni, összesen 275 km-t mentünk, így a fogyasztás 8 literre jött ki.
Lassan kezdjük belakni a csigánkat, amikor vettük semmit sem próbáltunk ki, mert úgy voltam vele, hogy majd úgy is átépítjük. De örömmel tapasztaltam, hogy prímán hűt a hűtő, működik a gáztűzhely, folyik a víz a csapból, még a víztartályok szintjelzője is jó. Egyedül a külső zuhanynál folyt a víz, mert elöregedett a gumidugó, ami a fedél lecsukásakor lezárta a csatlakozót. De találtam a szerszámkészletben egy hosszabbítót, amivel le tudtam dugózni a csövet. Ma amikor sziesztáztunk, egyszercsak elkezdett valami zúgni. Mint kiderült, van egy ventilátor a hűtő szellőzőrácsa mögött, ami ezek szerint bekapcsol, ha túlságosan meleg van.
2016.04.24.-03:05 #49743Megtaláltam ma délelőtt, a német fagytalanítást . Nincs leeresztő csap,viszont van egy beépített egyirányú szelep az bejövő meleg-vizes ágon,az a padlózaton keresztül levezetve alulra ,ezen keresztül kifújatássál lehet fagytalanítani.
Én azért be tettem egy sima leeresztő csapot is az alsó ágra.
Ettől még szerintem vissza kell fújatnom mert a nyomás kiegyenlítő edényben azért benn marad a víz. De majd kipróbálom.Köszi , hogy próbálsz segíteni,de én csak
abban szerettem volna segítséget,hogy esetleg hamarabb rájöjjek a megfejtésre:” Egyébként, még olyannal még nem találkoztam, hogy ne lenne legalább egy leeresztő csap a bojler környékén. Azt látom, hogy egy kicsit meg van emelve a kazán, elképzelhető, hogy egy másik szekrényben találod meg a csapot a csövön. Nézzél körül alaposan!”
ezt szerettem volna le egyszerűsíteni a megfejtésben hátha valaki már találkozott az enyémhez hasonló beépítéssel.Attachments:2016.04.24.-02:05 #49741[quote=”KATAND” post=47875]Egyértelmű hogy elfagy ha tele van,nem ezen filózok.
Hanem azon hogy miért nem tett be fagytalanító csapot?
Most jelenleg fagytalanítás,az úgy tud működni hogy ha kifújatom pl. levegővel.
Mert hozzá férni hogy leengedd arra esélyed sincs csak ha kibontasz mindent a bojler körül.
És akkor is hova engeded ki a vizet a jelenleg beszerelt állapotba.Szinte esélytelen.
Ki fogom vezetni és meg fogom oldani,csak azért kérdeztem ,hogy lehet hogy van már valaki aki ezt a problémát már végig járta.Megoldotta már ilyen típusnál mint az enyém és van tanácsa meg tapasztalata a legegyszerűbb kivezetési megoldásra.[/quote]Ezt próbáltam neked elmondani, hogy,:
„Ellenben ha Frost Controlt építesz be, akkor az automatikusan 3 foknál kinyitja a csapot, és leereszti a bojler tartalmát, ezzel védve a technikát a fagyhaláltól.”Rém egyszerűen be lehet építeni. Elvágod a hideg vizes csövet, bilinccsel rögzíted a Frost Controlt, és kivezeted a lefolyó csövét egy általad kifúrt lyukon.
Egyébként, még olyannal még nem találkoztam, hogy ne lenne legalább egy leeresztő csap a bojler környékén. Azt látom, hogy egy kicsit meg van emelve a kazán, elképzelhető, hogy egy másik szekrényben találod meg a csapot a csövön. Nézzél körül alaposan!2016.04.23.-09:42 #49738Névtelen
Szerintem szerezz be egy olyan szelepet,amit a kombikazánokhoz adnak.A truma3002-höz az enyémen olyan van,ami nem bele van építve,hanem alatta van a csövezésben.Ez,ha nincs bekspcsolva,tehát nem kap áramot,figyeli a hőmérsékletet,és ha +5fok alá megy(ez a bódé belső hőmérséklete)elengedi a vizet.Tehát hasznàlaton kívüli helyzetben hidegben nincs gond,egyszerűen eldobja a vizet.Persze,jóvsl olcsóbb a legalsó pontra egy sima csapot betenni,és az is jól üzemel!
2016.04.23.-03:37 #49737Ma teletankoltam a csigánkat, 53,5 lter gázolaj fért a tankba. 543 km-t mentünk, így a fogyasztás 9,85 literre jött ki. Egész jónak tűnik ahhoz képest, hogy egy utánfutót is húztam.
Attachments:2016.04.23.-02:15 #49735Egyértelmű hogy elfagy ha tele van,nem ezen filózok.
Hanem azon hogy miért nem tett be fagytalanító csapot?
Most jelenleg fagytalanítás,az úgy tud működni hogy ha kifújatom pl. levegővel.
Mert hozzá férni hogy leengedd arra esélyed sincs csak ha kibontasz mindent a bojler körül.
És akkor is hova engeded ki a vizet a jelenleg beszerelt állapotba.Szinte esélytelen.
Ki fogom vezetni és meg fogom oldani,csak azért kérdeztem ,hogy lehet hogy van már valaki aki ezt a problémát már végig járta.Megoldotta már ilyen típusnál mint az enyém és van tanácsa meg tapasztalata a legegyszerűbb kivezetési megoldásra.2016.04.23.-01:38 #49734[quote=”KATAND” post=47869]Kibontottam a gáz bojleromat.
Szerencsém van mert csak a bilincsnél szivárog.
Viszont ha már kivettem,akkor így már nem szerelem vissza,rozsdátlanítom és hőálló festékkel lefestem.
És az alsó deszka polca is vizes amire rá van ültetve.
De fagytalanító csap nincs rajta,.
Vélemény tudnátok hogy szükséges-e?mert leengedni nem tudom egy csapon mivel ha a felső meleg víz kijövet nincs nyitva akkor a vákuumtól egy csepp nem jön ki belőle.Tehát hiába építek be alulra egy csapot.
Azon gondolkodtattam hogy azért ezt a német csak kitalálta hogy nem fagy el ,mert eddig se nekem se akitől vettem nem volt ilyen gondja.Van -e valakinek tapasztalata vagy véleménye?Köszi. András[/quote]
Hogy a bánatba ne fagyna el, ha tele van vízzel. Simán szétnyomja a tartályt a jég. A német azt találta ki, hogy télen le kell engedni a vizet a rendszerből, és akkor nincsen gond. Mindenképpen érdemes lenne betenni egy leeresztő csapot. Ellenben ha Frost Controlt építesz be, akkor az automatikusan 3 foknál kinyitja a csapot, és leereszti a bojler tartalmát, ezzel védve a technikát a fagyhaláltól.
2016.04.22.-12:55 #49729Kibontottam a gáz bojleromat.
Szerencsém van mert csak a bilincsnél szivárog.
Viszont ha már kivettem,akkor így már nem szerelem vissza,rozsdátlanítom és hőálló festékkel lefestem.
És az alsó deszka polca is vizes amire rá van ültetve.
De fagytalanító csap nincs rajta,.
Vélemény tudnátok hogy szükséges-e?mert leengedni nem tudom egy csapon mivel ha a felső meleg víz kijövet nincs nyitva akkor a vákuumtól egy csepp nem jön ki belőle.Tehát hiába építek be alulra egy csapot.
Azon gondolkodtattam hogy azért ezt a német csak kitalálta hogy nem fagy el ,mert eddig se nekem se akitől vettem nem volt ilyen gondja.Van -e valakinek tapasztalata vagy véleménye?Köszi. András
Attachments: -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.






