-
IndítottaTémakör
-
2012.07.27.-00:29 #35674
Mitsubishi L 300/Frankia/az autónk és hátul laprugós.Milyen megerősítést tudtok ajánlani,hogy ne üljön a feneke.
Köszi =D> -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2016.06.01.-11:55 #50001
üdv ,szia .Köszönöm a tapasztalat megosztást,ha akarod fáraszthatsz a többi részlettel is ,mert minden amivel jobbá lehet tenni a csigát ,az érdekel
2016.06.01.-02:01 #49998[quote=”Prez” post=48082]üdv Mindenkinek!
Most vásároltam életem első lakóautóját, egy fiat ducatot auto roller felépítménnyel. A forgalmi szerint 4 személyes, de csak a vezetőfülkében van biztonsági öv (vezető + jobb egy) hátul sehol. tudja valaki, hogy milyen előírás vonatkozik a biztonsági övekre? ha nem kötelező én akkor is szeretnék bele szereltetni, van erre valakinek valami ötlete, hogy ki foglalkozik ilyennel?[/quote]Régen nem kellett mindenhova biztonsági öv, ezért lehet, hogy neked sincs. Az ilyen autókba továbbra sem kötelező. Ezért a vizsgán nem lesz gond neked.
Ha be szeretnél tenni öveket akkor viszont jól nézd meg, hogy hova teszed, mert arra kell számolni, hogy egy komolyabb ütközésnél is meg kell tartania a bent ülőket.
Sokan csak egyszerűen lecsavarozzák valahova de az attól még nem biztonsági öv. A biztonsági övnek komoly erőket kell megtartaniuk, ha szükség van rá.
2016.06.01.-01:47 #49997üdv ! regényeket tudnék írni a menetteljesítményről.az én lakóm 1987 szívó dízel volt míg fel nem lett turbósítva .de turbó ide vagy oda 10l alatt vagyok a fogyasztással,na nem sokkal de egy kicsit mégis .igaz a dinamika ég és föld sokkal hamarabb elérem a kedvenc utazó sebességemet ami 80-85km/h.mert hát ugye nem sietünk sehova.főleg nem lakózáskor.az idén tettem fel egy turbóshoz való váltót így egy kicsit még kevesebbet iszik,mert hosszabb az áttétel ,de evvel már nem akarlak fárasztani
2016.06.01.-01:30 #49996helló neked is ! az enyém 8 személyes és csak két öv van benne gyárilag.ez úgy lehet ,h az első üléseknél van ,viszont hátul a menetiránynak merőlegesen van kialakitva a két db három férőhelyes ülőke .azt mondták a vizsgán,h azért nem kell öv .neked úgy látom két egymással szembe lévő van. azt hiszem a menetiránnyal háttal ülőknek se kell ,lehet ezért nincs neked se gyárilag .de ha valakik a szembelévőbe űlnek akkor már kell! én ha kellene biztos átfúrnám a padlót és oda rögzíteném az övet! jó munkát!
2016.05.31.-14:09 #49982Sziasztok,üdv mindenkinek!
Most csatlakoztam a lakóautós társadalomhoz ,egy fiat ducatóval.Érdeklődnék :kinek milyen tapasztalata van fogyasztás,menet teljesítmény,emelkedők lekűzdése terén 2,5 ös dizel ducatóval kapcsolatban,köszönöm.2016.05.31.-03:28 #49978üdv Mindenkinek!
Most vásároltam életem első lakóautóját, egy fiat ducatot auto roller felépítménnyel. A forgalmi szerint 4 személyes, de csak a vezetőfülkében van biztonsági öv (vezető + jobb egy) hátul sehol. tudja valaki, hogy milyen előírás vonatkozik a biztonsági övekre? ha nem kötelező én akkor is szeretnék bele szereltetni, van erre valakinek valami ötlete, hogy ki foglalkozik ilyennel?Attachments:2016.05.30.-02:09 #49972szia. legközelebb próbálj 15w-s olajat beletenni hátha az segít! addig tegyél bele valami olajadalékot meglátod talán nem olyan mély a seb mint gondolnánk.
2016.05.30.-01:06 #49969[quote=”Hani” post=48071]Sziasztok!
Először is mindenkit üdvözlünk,újak vagyunk a lakóautósok klubjában.Másrész (sajnos 🙁 )szeretnék segítséget kérni vízrendszerrel kapcsolatosan.
Bár gyermekkori álmunk volt,de újak vagyunk még a lakóautózás világában.Idén év elején sikerült vásárolunk egy Karmann felépítményű VW T4-es lakóautót.
Téliesítettük az autót,simán csak leengedtük a vizet,tavasszal mikor feltöltöttük meg
szomorúan tapasztaltuk,hogy nem folyik a csapokbók a víz. 🙁
Sajnos nem tudjuk,hogy működik a rendszer,van-e a szivattyúnak kapcslója,hogy indul(na) be a rendszer???
Amikor megnyitjuk a csapot,hallani egy halk kattanást,de a szivattyúnak nincs hangja.Nagyon hálás lennék,ha tudnátok segíteni a probléma megoldásában.
Be kell valahol kapcsolni a szivattyút?Vagy biztosíték mehetett ki esetleg?
…
Előre is köszönöm[/quote]A lakóautózást is tanulni kell. Érdemesebb előre kérdezni, mint utólag bosszankodni.
Ha csak simán leereszted a vizet, az még nem téliesítés. Lehetnek olyan helyek, ahonnan nem tud a gravimetria hatására kifolyni a víz, majd a bent rekedt lötty megfagy, és már rombolja is szét amit ér.
Tehát téliesítéskor, sűrített levegővel szoktuk kifújni a rendszert, arra ügyelve, hogy lehetőleg a levegő nyomása, ne legyen magasabb 2 bar-nál.
A problémádnak több oka is lehet.
Az elektromos kezelőtáblán, szokott lenni egy gomb, amivel a szivattyút helyezed áram alá. Ellenőrizd, hogy be van-e kapcsolva.
Ha kisnyomású a rendszer, akkor sűrűn előfordul, hogy leragad a búvárszivattyú tengelye. Általában annak csere szokott lenni a vége. Emeld ki a tartályból, és próbáld meg kézzel elindítani, hátha még életre lehet kelteni.
Ha nagynyomású a rendszer, akkor szintén a szivattyúnál történhetett fagyáskár. Az már kicsit bonyolultabb történet, érdemesebb szervizbe elvinni.2016.05.29.-19:47 #49968Szép napot,sziasztok!
Sikerült vennünk egy 1997-es fiat Frankia ducato 2,5 Tdi lakóautót és olyan kérésem lenne azokhoz akinek ilyen motor van a kocsijába,normális az,hogy reggelente indítás után 2-3 másodperc múlva alszik el az olajnyomás lámpa és addig hangosabb is kicsit a motor.Miután kialakul az olajnyomás a a típushoz illő (szép) hangja lesz.Megvétel után olajcsere volt(total 7000 10W-40) és szűrő is amiben bent van a visszacsapó szelep.Az első gyanúm ugyanis az volt ,talán a szűrőnél engedi vissza az olajat és ezért áll fel később az olaj de nem. Szóval ez típusbetegség vagy fel kell készüljek valami rosszra? 🙁 Válaszotokat előre is köszönöm!
Zolka
2016.05.29.-18:13 #49966Sziasztok!
Először is mindenkit üdvözlünk,újak vagyunk a lakóautósok klubjában.Másrész (sajnos 🙁 )szeretnék segítséget kérni vízrendszerrel kapcsolatosan.
Bár gyermekkori álmunk volt,de újak vagyunk még a lakóautózás világában.Idén év elején sikerült vásárolunk egy Karmann felépítményű VW T4-es lakóautót.
Téliesítettük az autót,simán csak leengedtük a vizet,tavasszal mikor feltöltöttük meg
szomorúan tapasztaltuk,hogy nem folyik a csapokbók a víz. 🙁
Sajnos nem tudjuk,hogy működik a rendszer,van-e a szivattyúnak kapcslója,hogy indul(na) be a rendszer???
Amikor megnyitjuk a csapot,hallani egy halk kattanást,de a szivattyúnak nincs hangja.Nagyon hálás lennék,ha tudnátok segíteni a probléma megoldásában.
Be kell valahol kapcsolni a szivattyút?Vagy biztosíték mehetett ki esetleg?
…
Előre is köszönöm2016.05.29.-17:52 #49964[quote=”SunCsiga” post=48068]Rendszámtábla kartonból vagy bármilyen házilagos készítése bűncselekmény.!!!!! 3 évig terjedő. Üdv.[/quote]
Bocsánat a kérdésért…hogy tudok csatlakozni ehhez a témakörhöz,úgy hogy ha nem hozzászólni szeretnék témához,hanem kérdésem lenne?
Köszönöm2016.05.28.-21:42 #49963Rendszámtábla kartonból vagy bármilyen házilagos készítése bűncselekmény.!!!!! 3 évig terjedő. Üdv.
2016.05.27.-23:14 #49960Szia!
Köszi, a rajzolós megoldásra én is gondoltam….
A másik lehetőségnek meg utánajárok, megnézem az elérhetőséget a listában.
f
2016.05.23.-22:35 #49938Én úgy tudom, ha bejelentkezünk műszaki vizsgára, akkor arra a napra útvonalengedélynek minősül a visszaigazolás, a telephely és a vizsgabázis között. Így lejárt műszakival is lehet legálisan közlekedni.
2016.05.23.-16:45 #49936Szia, Erre tökéletes megoldás van.
El kell menni Blue klubtásunkhoz, aki müszaki vizsgaállomással rendelkezik. És meg van oldva a dolog.
Rendszám,
1,Rajzolsz egyet papirra. A mostani forgalmi alapján.
2, Próbarendszámért elmésze egy helyi autókereskedőhöz, aki napi 5000 forintért plusz kis papirmunka ad neked egy próba rendszámot.2016.05.22.-22:17 #49930Szia!
Esetleg elérhetőséged van hozzájuk?Köszi
f2016.05.22.-22:16 #49929Szia!
Neki nem jelent gondot, ha nem szgk-ról, hanem tgk-ról van gond?
Illetve, úgy általában jelenthet-e többlet problémát a 3,5 t feletti megengedett legnagyobb össztömeg a vizsgáztatásnál?
A nagyobb, nem biztos, hogy jobb, de mégis több hely van benne. 🙂Köszi
f2016.05.19.-01:56 #49919[quote=”woodoopilot” post=48032]Mi van akkor, ha már úgy vettem a csigát, hogy nem gyári az ülés, és azt cserélem ki egy másik nem gyárira? Amikor honosították a csigánkat, lefotózták, és az számít a gyári állapotnak? Ha legközelebb műszaki vizsgára viszem, akkor majd megnézik a képeket, és ha eltérés van, akkor nem engedik át? Végül is 2 évente visszatehetem a 3 személyes padot…[/quote]
Ha ki szeretnéd cserélni akkor természetesen engedélyeztetni kell, hivatalosan.
Igen, elméletileg lefotózták és nyoma van annak, hogy mi volt benne.
Ha legközelebb vizsgára viszed, nem biztos, hogy észreveszik.2016.05.18.-23:57 #49918Névtelen
Szerintem ha darabra stimmel az ülésszám,a vizsgabázisok 90%-a nem néz semmit.Gondolom,úgyse fognak páros lábbal kirúgni ha kiszúrták.Ha meg igen,visszarakod a régit.Menj olyanokhoz, akiket ismersz!
2016.05.18.-21:49 #49917A gyáritól eltérő ülés beépítése engedélyköteles.
Mi van akkor, ha már úgy vettem a csigát, hogy nem gyári az ülés, és azt cserélem ki egy másik nem gyárira? Amikor honosították a csigánkat, lefotózták, és az számít a gyári állapotnak? Ha legközelebb műszaki vizsgára viszem, akkor majd megnézik a képeket, és ha eltérés van, akkor nem engedik át? Végül is 2 évente visszatehetem a 3 személyes padot…
2016.05.18.-02:13 #49911[quote=”nemo25″ post=48024][quote=”nemethsoma” post=48019]Kedves Kollégák!
Dethleffs Talento (1993) lakóautóm van, mellyel a forgalmi alapján 4 személy szállítható, de csak 3 biztonsági övvel ellátott ülés van.
Talán régen az anyósülés helyén kétszemélyes pad volt, és emiatt 4 személyes papíron a hajó.
Arra gondoltam, hogy a hátsó részen lévő egyszemélyes, deréköves ülést kicserélném egy kétszemélyes, dupla automata és hárompontos öves ülésre, melynek rögzítése a padlóhoz/alvázhoz a jelenlegi gyári rögzítéssel egyező pontokon történne (kedves feleségem szerint nem elég biztonságos a kétpontos öv, jobb lenne a hárompontos, és én hajlok elfogadni az érvelését).
Kérdésem az, hogy vajon kell-e bármilyen KPM vagy egyéb engedély egy típusidegen dupla ülés beszereléséhez?
Az ülés Ford Transit ülés (http://racing-bazar.hu/alkatresz/belter/transit_dupla_ules), az autóm Fiat Ducato, de az ülés és a padló rögzítési pontjai egy zártszelvény zsámollyal (tartóval, stb,.) összhangba hozhatók, és így az ülés megfelelően rögzíthető.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdvözlettel:
Soma[/quote]A kedves feleségednek igaza van..B)
A gyáritól eltérő ülés beépítése engedélyköteles. Meg kell terveztetni, engedélyeztetni, majd az átalakítás után vizsgáztatni kell a járgányt. Ha a beépítésre szánt ülés és biztonsági öv rendelkezik „e” minősítési számmal, és rendelkezik plakettel, matricával, vagy bevarrt címkével, amin fel van tüntetve a szám, akkor akár bontott, akár új alkatrészről van szó, engedélyezik a beépítést. Ha az engedélyen előírják, akkor a munkát elvégző szerelőtől, kell beépítési nyilatkozat.
A tervek elkészítéséhez, engedélyek elintézéséhez tudok mérnököt ajánlani.[/quote]Nagyon hálás lennék érte, előre is köszönöm!
2016.05.18.-01:45 #49910Nagyon hálás lennék, ha ajánlanám valakit.
Előre is köszönöm.2016.05.18.-00:30 #49909[quote=”nemethsoma” post=48019]Kedves Kollégák!
Dethleffs Talento (1993) lakóautóm van, mellyel a forgalmi alapján 4 személy szállítható, de csak 3 biztonsági övvel ellátott ülés van.
Talán régen az anyósülés helyén kétszemélyes pad volt, és emiatt 4 személyes papíron a hajó.
Arra gondoltam, hogy a hátsó részen lévő egyszemélyes, deréköves ülést kicserélném egy kétszemélyes, dupla automata és hárompontos öves ülésre, melynek rögzítése a padlóhoz/alvázhoz a jelenlegi gyári rögzítéssel egyező pontokon történne (kedves feleségem szerint nem elég biztonságos a kétpontos öv, jobb lenne a hárompontos, és én hajlok elfogadni az érvelését).
Kérdésem az, hogy vajon kell-e bármilyen KPM vagy egyéb engedély egy típusidegen dupla ülés beszereléséhez?
Az ülés Ford Transit ülés (http://racing-bazar.hu/alkatresz/belter/transit_dupla_ules), az autóm Fiat Ducato, de az ülés és a padló rögzítési pontjai egy zártszelvény zsámollyal (tartóval, stb,.) összhangba hozhatók, és így az ülés megfelelően rögzíthető.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdvözlettel:
Soma[/quote]A kedves feleségednek igaza van..B)
A gyáritól eltérő ülés beépítése engedélyköteles. Meg kell terveztetni, engedélyeztetni, majd az átalakítás után vizsgáztatni kell a járgányt. Ha a beépítésre szánt ülés és biztonsági öv rendelkezik „e” minősítési számmal, és rendelkezik plakettel, matricával, vagy bevarrt címkével, amin fel van tüntetve a szám, akkor akár bontott, akár új alkatrészről van szó, engedélyezik a beépítést. Ha az engedélyen előírják, akkor a munkát elvégző szerelőtől, kell beépítési nyilatkozat.
A tervek elkészítéséhez, engedélyek elintézéséhez tudok mérnököt ajánlani.2016.05.18.-00:29 #49906[quote=”nemethsoma” post=48019]… Kérdésem az, hogy vajon kell-e bármilyen KPM vagy egyéb engedély egy típusidegen dupla ülés beszereléséhez?
Az ülés Ford Transit ülés (http://racing-bazar.hu/alkatresz/belter/transit_dupla_ules), az autóm Fiat Ducato, de az ülés és a padló rögzítési pontjai egy zártszelvény zsámollyal (tartóval, stb,.) összhangba hozhatók, és így az ülés megfelelően rögzíthető…[/quote]Amint nem gyári ülést helyezel gyári rögzítési pontokra, meg kell terveztetni, szakműhellyel beszereltetni és átalakítási engedélyt kérni a közlekedés felügyeletnél. Ez a hivatalos eljárás. Amint írod egy zártszelvény konzollal szeretnéd kiegészíteni. Itt arra kell gondolni, hogy mivel az ülésben van a biztonsági öv, ez a konzol fogja elnyelni azt a terhelést amit egy esetleges baleset következtében az övnek meg kell fognia. Ez már biztonságtechnikai dolog és ezért kell körültekintően eljárni vele.
2016.05.18.-00:12 #49905Én is most akarom kicserélni a 3 személyes, csípőövekkel szerelt padot, Renault Espace fotelekre, amikbe 3 pontos biztonsági öv van beépítve. Nekem a 3 személyes pad 8 db átmenő csavarral van a padlóhoz csavarozva.
Az Espace fotelekhez vettem gyári síneket, amiket ülésenként 4 db átmenő csavarral akarok a padlóhoz rögzíteni. Én nem terveztem, hogy az NKH-nál bejelentem az ülés cserét, mert tuti hogy akkor meg kellene terveztetni egy közlekedési mérnökkel az átalakítást. -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.

