Főoldal Fórumok Lakóautók Műszaki kérdés

Legutóbb frissítette kertesz 2 years, 10 months telt el
160angok
1,070 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #35674
    niluga
    Felhasználó

      Mitsubishi L 300/Frankia/az autónk és hátul laprugós.Milyen megerősítést tudtok ajánlani,hogy ne üljön a feneke.
      Köszi =D>

    • Szerző
      Válasz
    • #50001
      Parejgabi
      Felhasználó

        üdv ,szia .Köszönöm a tapasztalat megosztást,ha akarod fáraszthatsz a többi részlettel is ,mert minden amivel jobbá lehet tenni a csigát ,az érdekel

        #49998
        Kerti
        Adminisztrátor

          [quote=”Prez” post=48082]üdv Mindenkinek!
          Most vásároltam életem első lakóautóját, egy fiat ducatot auto roller felépítménnyel. A forgalmi szerint 4 személyes, de csak a vezetőfülkében van biztonsági öv (vezető + jobb egy) hátul sehol. tudja valaki, hogy milyen előírás vonatkozik a biztonsági övekre? ha nem kötelező én akkor is szeretnék bele szereltetni, van erre valakinek valami ötlete, hogy ki foglalkozik ilyennel?[/quote]

          Régen nem kellett mindenhova biztonsági öv, ezért lehet, hogy neked sincs. Az ilyen autókba továbbra sem kötelező. Ezért a vizsgán nem lesz gond neked.

          Ha be szeretnél tenni öveket akkor viszont jól nézd meg, hogy hova teszed, mert arra kell számolni, hogy egy komolyabb ütközésnél is meg kell tartania a bent ülőket.

          Sokan csak egyszerűen lecsavarozzák valahova de az attól még nem biztonsági öv. A biztonsági övnek komoly erőket kell megtartaniuk, ha szükség van rá.

          #49997
          mikrobi
          Felhasználó

            üdv ! regényeket tudnék írni a menetteljesítményről.az én lakóm 1987 szívó dízel volt míg fel nem lett turbósítva .de turbó ide vagy oda 10l alatt vagyok a fogyasztással,na nem sokkal de egy kicsit mégis .igaz a dinamika ég és föld sokkal hamarabb elérem a kedvenc utazó sebességemet ami 80-85km/h.mert hát ugye nem sietünk sehova.főleg nem lakózáskor.az idén tettem fel egy turbóshoz való váltót így egy kicsit még kevesebbet iszik,mert hosszabb az áttétel ,de evvel már nem akarlak fárasztani

            #49996
            mikrobi
            Felhasználó

              helló neked is ! az enyém 8 személyes és csak két öv van benne gyárilag.ez úgy lehet ,h az első üléseknél van ,viszont hátul a menetiránynak merőlegesen van kialakitva a két db három férőhelyes ülőke .azt mondták a vizsgán,h azért nem kell öv .neked úgy látom két egymással szembe lévő van. azt hiszem a menetiránnyal háttal ülőknek se kell ,lehet ezért nincs neked se gyárilag .de ha valakik a szembelévőbe űlnek akkor már kell! én ha kellene biztos átfúrnám a padlót és oda rögzíteném az övet! jó munkát!

              #49982
              Parejgabi
              Felhasználó

                Sziasztok,üdv mindenkinek!
                Most csatlakoztam a lakóautós társadalomhoz ,egy fiat ducatóval.Érdeklődnék :kinek milyen tapasztalata van fogyasztás,menet teljesítmény,emelkedők lekűzdése terén 2,5 ös dizel ducatóval kapcsolatban,köszönöm.

                #49978
                Prez
                Felhasználó

                  üdv Mindenkinek!
                  Most vásároltam életem első lakóautóját, egy fiat ducatot auto roller felépítménnyel. A forgalmi szerint 4 személyes, de csak a vezetőfülkében van biztonsági öv (vezető + jobb egy) hátul sehol. tudja valaki, hogy milyen előírás vonatkozik a biztonsági övekre? ha nem kötelező én akkor is szeretnék bele szereltetni, van erre valakinek valami ötlete, hogy ki foglalkozik ilyennel?

                  Attachments:
                  • 6.jpg
                  • 9.jpg
                  #49972
                  mikrobi
                  Felhasználó

                    szia. legközelebb próbálj 15w-s olajat beletenni hátha az segít! addig tegyél bele valami olajadalékot meglátod talán nem olyan mély a seb mint gondolnánk.

                    #49969
                    nemo25
                    Felhasználó

                      [quote=”Hani” post=48071]Sziasztok!
                      Először is mindenkit üdvözlünk,újak vagyunk a lakóautósok klubjában.

                      Másrész (sajnos 🙁 )szeretnék segítséget kérni vízrendszerrel kapcsolatosan.
                      Bár gyermekkori álmunk volt,de újak vagyunk még a lakóautózás világában.Idén év elején sikerült vásárolunk egy Karmann felépítményű VW T4-es lakóautót.
                      Téliesítettük az autót,simán csak leengedtük a vizet,tavasszal mikor feltöltöttük meg
                      szomorúan tapasztaltuk,hogy nem folyik a csapokbók a víz. 🙁
                      Sajnos nem tudjuk,hogy működik a rendszer,van-e a szivattyúnak kapcslója,hogy indul(na) be a rendszer???
                      Amikor megnyitjuk a csapot,hallani egy halk kattanást,de a szivattyúnak nincs hangja.Nagyon hálás lennék,ha tudnátok segíteni a probléma megoldásában.
                      Be kell valahol kapcsolni a szivattyút?Vagy biztosíték mehetett ki esetleg?

                      Előre is köszönöm[/quote]

                      A lakóautózást is tanulni kell. Érdemesebb előre kérdezni, mint utólag bosszankodni.
                      Ha csak simán leereszted a vizet, az még nem téliesítés. Lehetnek olyan helyek, ahonnan nem tud a gravimetria hatására kifolyni a víz, majd a bent rekedt lötty megfagy, és már rombolja is szét amit ér.
                      Tehát téliesítéskor, sűrített levegővel szoktuk kifújni a rendszert, arra ügyelve, hogy lehetőleg a levegő nyomása, ne legyen magasabb 2 bar-nál.
                      A problémádnak több oka is lehet.
                      Az elektromos kezelőtáblán, szokott lenni egy gomb, amivel a szivattyút helyezed áram alá. Ellenőrizd, hogy be van-e kapcsolva.
                      Ha kisnyomású a rendszer, akkor sűrűn előfordul, hogy leragad a búvárszivattyú tengelye. Általában annak csere szokott lenni a vége. Emeld ki a tartályból, és próbáld meg kézzel elindítani, hátha még életre lehet kelteni.
                      Ha nagynyomású a rendszer, akkor szintén a szivattyúnál történhetett fagyáskár. Az már kicsit bonyolultabb történet, érdemesebb szervizbe elvinni.

                      #49968
                      Zolka
                      Felhasználó

                        Szép napot,sziasztok!
                        Sikerült vennünk egy 1997-es fiat Frankia ducato 2,5 Tdi lakóautót és olyan kérésem lenne azokhoz akinek ilyen motor van a kocsijába,normális az,hogy reggelente indítás után 2-3 másodperc múlva alszik el az olajnyomás lámpa és addig hangosabb is kicsit a motor.Miután kialakul az olajnyomás a a típushoz illő (szép) hangja lesz.Megvétel után olajcsere volt(total 7000 10W-40) és szűrő is amiben bent van a visszacsapó szelep.Az első gyanúm ugyanis az volt ,talán a szűrőnél engedi vissza az olajat és ezért áll fel később az olaj de nem. Szóval ez típusbetegség vagy fel kell készüljek valami rosszra? 🙁 Válaszotokat előre is köszönöm!
                        Zolka 9875480_1.jpg

                        #49966
                        Hani
                        Felhasználó

                          Sziasztok!
                          Először is mindenkit üdvözlünk,újak vagyunk a lakóautósok klubjában.

                          Másrész (sajnos 🙁 )szeretnék segítséget kérni vízrendszerrel kapcsolatosan.
                          Bár gyermekkori álmunk volt,de újak vagyunk még a lakóautózás világában.Idén év elején sikerült vásárolunk egy Karmann felépítményű VW T4-es lakóautót.
                          Téliesítettük az autót,simán csak leengedtük a vizet,tavasszal mikor feltöltöttük meg
                          szomorúan tapasztaltuk,hogy nem folyik a csapokbók a víz. 🙁
                          Sajnos nem tudjuk,hogy működik a rendszer,van-e a szivattyúnak kapcslója,hogy indul(na) be a rendszer???
                          Amikor megnyitjuk a csapot,hallani egy halk kattanást,de a szivattyúnak nincs hangja.Nagyon hálás lennék,ha tudnátok segíteni a probléma megoldásában.
                          Be kell valahol kapcsolni a szivattyút?Vagy biztosíték mehetett ki esetleg?

                          Előre is köszönöm

                          #49964
                          Hani
                          Felhasználó

                            [quote=”SunCsiga” post=48068]Rendszámtábla kartonból vagy bármilyen házilagos készítése bűncselekmény.!!!!! 3 évig terjedő. Üdv.[/quote]

                            Bocsánat a kérdésért…hogy tudok csatlakozni ehhez a témakörhöz,úgy hogy ha nem hozzászólni szeretnék témához,hanem kérdésem lenne?
                            Köszönöm

                            #49963
                            SunCsiga
                            Felhasználó

                              Rendszámtábla kartonból vagy bármilyen házilagos készítése bűncselekmény.!!!!! 3 évig terjedő. Üdv.

                              #49960
                              Fish
                              Felhasználó

                                Szia!

                                Köszi, a rajzolós megoldásra én is gondoltam….

                                A másik lehetőségnek meg utánajárok, megnézem az elérhetőséget a listában.

                                f

                                #49938
                                woodoopilot
                                Felhasználó

                                  Én úgy tudom, ha bejelentkezünk műszaki vizsgára, akkor arra a napra útvonalengedélynek minősül a visszaigazolás, a telephely és a vizsgabázis között. Így lejárt műszakival is lehet legálisan közlekedni.

                                  #49936
                                  Peter_Nizza
                                  Felhasználó

                                    Szia, Erre tökéletes megoldás van.

                                    El kell menni Blue klubtásunkhoz, aki müszaki vizsgaállomással rendelkezik. És meg van oldva a dolog.

                                    Rendszám,
                                    1,Rajzolsz egyet papirra. A mostani forgalmi alapján.
                                    2, Próbarendszámért elmésze egy helyi autókereskedőhöz, aki napi 5000 forintért plusz kis papirmunka ad neked egy próba rendszámot.

                                    #49930
                                    Fish
                                    Felhasználó

                                      Szia!
                                      Esetleg elérhetőséged van hozzájuk?

                                      Köszi
                                      f

                                      #49929
                                      Fish
                                      Felhasználó

                                        Szia!

                                        Neki nem jelent gondot, ha nem szgk-ról, hanem tgk-ról van gond?
                                        Illetve, úgy általában jelenthet-e többlet problémát a 3,5 t feletti megengedett legnagyobb össztömeg a vizsgáztatásnál?
                                        A nagyobb, nem biztos, hogy jobb, de mégis több hely van benne. 🙂

                                        Köszi
                                        f

                                        #49919
                                        Kerti
                                        Adminisztrátor

                                          [quote=”woodoopilot” post=48032]Mi van akkor, ha már úgy vettem a csigát, hogy nem gyári az ülés, és azt cserélem ki egy másik nem gyárira? Amikor honosították a csigánkat, lefotózták, és az számít a gyári állapotnak? Ha legközelebb műszaki vizsgára viszem, akkor majd megnézik a képeket, és ha eltérés van, akkor nem engedik át? Végül is 2 évente visszatehetem a 3 személyes padot…[/quote]

                                          Ha ki szeretnéd cserélni akkor természetesen engedélyeztetni kell, hivatalosan.
                                          Igen, elméletileg lefotózták és nyoma van annak, hogy mi volt benne.
                                          Ha legközelebb vizsgára viszed, nem biztos, hogy észreveszik.

                                          #49918
                                          Névtelen

                                            Szerintem ha darabra stimmel az ülésszám,a vizsgabázisok 90%-a nem néz semmit.Gondolom,úgyse fognak páros lábbal kirúgni ha kiszúrták.Ha meg igen,visszarakod a régit.Menj olyanokhoz, akiket ismersz!

                                            #49917
                                            woodoopilot
                                            Felhasználó

                                              A gyáritól eltérő ülés beépítése engedélyköteles.

                                              Mi van akkor, ha már úgy vettem a csigát, hogy nem gyári az ülés, és azt cserélem ki egy másik nem gyárira? Amikor honosították a csigánkat, lefotózták, és az számít a gyári állapotnak? Ha legközelebb műszaki vizsgára viszem, akkor majd megnézik a képeket, és ha eltérés van, akkor nem engedik át? Végül is 2 évente visszatehetem a 3 személyes padot…

                                              #49911
                                              nemethsoma
                                              Felhasználó

                                                [quote=”nemo25″ post=48024][quote=”nemethsoma” post=48019]Kedves Kollégák!

                                                Dethleffs Talento (1993) lakóautóm van, mellyel a forgalmi alapján 4 személy szállítható, de csak 3 biztonsági övvel ellátott ülés van.
                                                Talán régen az anyósülés helyén kétszemélyes pad volt, és emiatt 4 személyes papíron a hajó.
                                                Arra gondoltam, hogy a hátsó részen lévő egyszemélyes, deréköves ülést kicserélném egy kétszemélyes, dupla automata és hárompontos öves ülésre, melynek rögzítése a padlóhoz/alvázhoz a jelenlegi gyári rögzítéssel egyező pontokon történne (kedves feleségem szerint nem elég biztonságos a kétpontos öv, jobb lenne a hárompontos, és én hajlok elfogadni az érvelését).
                                                Kérdésem az, hogy vajon kell-e bármilyen KPM vagy egyéb engedély egy típusidegen dupla ülés beszereléséhez?
                                                Az ülés Ford Transit ülés (http://racing-bazar.hu/alkatresz/belter/transit_dupla_ules), az autóm Fiat Ducato, de az ülés és a padló rögzítési pontjai egy zártszelvény zsámollyal (tartóval, stb,.) összhangba hozhatók, és így az ülés megfelelően rögzíthető.
                                                Előre is köszönöm a válaszokat.
                                                Üdvözlettel:
                                                Soma[/quote]

                                                A kedves feleségednek igaza van..B)

                                                A gyáritól eltérő ülés beépítése engedélyköteles. Meg kell terveztetni, engedélyeztetni, majd az átalakítás után vizsgáztatni kell a járgányt. Ha a beépítésre szánt ülés és biztonsági öv rendelkezik „e” minősítési számmal, és rendelkezik plakettel, matricával, vagy bevarrt címkével, amin fel van tüntetve a szám, akkor akár bontott, akár új alkatrészről van szó, engedélyezik a beépítést. Ha az engedélyen előírják, akkor a munkát elvégző szerelőtől, kell beépítési nyilatkozat.
                                                A tervek elkészítéséhez, engedélyek elintézéséhez tudok mérnököt ajánlani.[/quote]

                                                Nagyon hálás lennék érte, előre is köszönöm!

                                                #49910
                                                nemethsoma
                                                Felhasználó

                                                  Nagyon hálás lennék, ha ajánlanám valakit.
                                                  Előre is köszönöm.

                                                  #49909
                                                  nemo25
                                                  Felhasználó

                                                    [quote=”nemethsoma” post=48019]Kedves Kollégák!

                                                    Dethleffs Talento (1993) lakóautóm van, mellyel a forgalmi alapján 4 személy szállítható, de csak 3 biztonsági övvel ellátott ülés van.
                                                    Talán régen az anyósülés helyén kétszemélyes pad volt, és emiatt 4 személyes papíron a hajó.
                                                    Arra gondoltam, hogy a hátsó részen lévő egyszemélyes, deréköves ülést kicserélném egy kétszemélyes, dupla automata és hárompontos öves ülésre, melynek rögzítése a padlóhoz/alvázhoz a jelenlegi gyári rögzítéssel egyező pontokon történne (kedves feleségem szerint nem elég biztonságos a kétpontos öv, jobb lenne a hárompontos, és én hajlok elfogadni az érvelését).
                                                    Kérdésem az, hogy vajon kell-e bármilyen KPM vagy egyéb engedély egy típusidegen dupla ülés beszereléséhez?
                                                    Az ülés Ford Transit ülés (http://racing-bazar.hu/alkatresz/belter/transit_dupla_ules), az autóm Fiat Ducato, de az ülés és a padló rögzítési pontjai egy zártszelvény zsámollyal (tartóval, stb,.) összhangba hozhatók, és így az ülés megfelelően rögzíthető.
                                                    Előre is köszönöm a válaszokat.
                                                    Üdvözlettel:
                                                    Soma[/quote]

                                                    A kedves feleségednek igaza van..B)

                                                    A gyáritól eltérő ülés beépítése engedélyköteles. Meg kell terveztetni, engedélyeztetni, majd az átalakítás után vizsgáztatni kell a járgányt. Ha a beépítésre szánt ülés és biztonsági öv rendelkezik „e” minősítési számmal, és rendelkezik plakettel, matricával, vagy bevarrt címkével, amin fel van tüntetve a szám, akkor akár bontott, akár új alkatrészről van szó, engedélyezik a beépítést. Ha az engedélyen előírják, akkor a munkát elvégző szerelőtől, kell beépítési nyilatkozat.
                                                    A tervek elkészítéséhez, engedélyek elintézéséhez tudok mérnököt ajánlani.

                                                    #49906
                                                    Kerti
                                                    Adminisztrátor

                                                      [quote=”nemethsoma” post=48019]… Kérdésem az, hogy vajon kell-e bármilyen KPM vagy egyéb engedély egy típusidegen dupla ülés beszereléséhez?
                                                      Az ülés Ford Transit ülés (http://racing-bazar.hu/alkatresz/belter/transit_dupla_ules), az autóm Fiat Ducato, de az ülés és a padló rögzítési pontjai egy zártszelvény zsámollyal (tartóval, stb,.) összhangba hozhatók, és így az ülés megfelelően rögzíthető…[/quote]

                                                      Amint nem gyári ülést helyezel gyári rögzítési pontokra, meg kell terveztetni, szakműhellyel beszereltetni és átalakítási engedélyt kérni a közlekedés felügyeletnél. Ez a hivatalos eljárás. Amint írod egy zártszelvény konzollal szeretnéd kiegészíteni. Itt arra kell gondolni, hogy mivel az ülésben van a biztonsági öv, ez a konzol fogja elnyelni azt a terhelést amit egy esetleges baleset következtében az övnek meg kell fognia. Ez már biztonságtechnikai dolog és ezért kell körültekintően eljárni vele.

                                                      #49905
                                                      woodoopilot
                                                      Felhasználó

                                                        Én is most akarom kicserélni a 3 személyes, csípőövekkel szerelt padot, Renault Espace fotelekre, amikbe 3 pontos biztonsági öv van beépítve. Nekem a 3 személyes pad 8 db átmenő csavarral van a padlóhoz csavarozva.
                                                        Az Espace fotelekhez vettem gyári síneket, amiket ülésenként 4 db átmenő csavarral akarok a padlóhoz rögzíteni. Én nem terveztem, hogy az NKH-nál bejelentem az ülés cserét, mert tuti hogy akkor meg kellene terveztetni egy közlekedési mérnökkel az átalakítást.

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 826-850 / 1,070

                                                      You must be logged in to reply to this topic.