Főoldal Fórumok Lakóautók Műszaki kérdés

Legutóbb frissítette kertesz 2 years, 4 months telt el
160angok
1,070 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #35674
    niluga
    Felhasználó

      Mitsubishi L 300/Frankia/az autónk és hátul laprugós.Milyen megerősítést tudtok ajánlani,hogy ne üljön a feneke.
      Köszi =D>

    • Szerző
      Válasz
    • #60351
      zsozsy
      Felhasználó

        [quote=”DucatoKatze” post=57140]Szia. Olvasgattam.De tényleg nem volt egyértelmű. Nagyon szépen köszöm, hogy írtál. Így már világos. Még egyszer köszi.[/quote]Igazán nincs mit ,nagyon szívesen!

        #60350
        DucatoKatze
        Felhasználó

          Szia. Olvasgattam.De tényleg nem volt egyértelmű. Nagyon szépen köszöm, hogy írtál. Így már világos. Még egyszer köszi.

          #60349
          zsozsy
          Felhasználó

            [quote=”DucatoKatze” post=57138]Sziasztok.

            Vízrendszerrel kapcsolatban érdeklődnék. Még új vagyok a lakóautósok kötött.:)

            Adott egy nem nyomás kapcsolásos víz pumpa, amit szeretnék cserélni nyomás kapcsolásosra.
            Ehhez szükséges a csapokat is cserélni mikrokapcsolásosra?
            Ha igen a csap(ok) kapcsolójának elektromos vezetékét a szivattyúra kell kötni?
            A kiszemelt szivattyú Fiamma Aqua 8.

            Most ha vizet használok be kell kapcsolnom a szivattyú főkapcsolóját, ha meg már nincs szükség a vízre ki kell kapcsolni.
            Kényelmesebb lenne ha ez automatikusan működne a csap megnyitása ill. elzárásával.

            Ha van aki tud ebben segítene megköszönöm.[/quote]Szia! Ha figyelmesen elolvasod a vízpumpa leírását akkor mindenre választ kapsz. „A szivattyú vezérlését a beépített nyomáskapcsoló végzi, nem kell hozzá külön kapcsoló, így egyszerű csaptelepekkel is használható”

            #60348
            DucatoKatze
            Felhasználó

              Sziasztok.

              Vízrendszerrel kapcsolatban érdeklődnék. Még új vagyok a lakóautósok kötött.:)

              Adott egy nem nyomás kapcsolásos víz pumpa, amit szeretnék cserélni nyomás kapcsolásosra.
              Ehhez szükséges a csapokat is cserélni mikrokapcsolásosra?
              Ha igen a csap(ok) kapcsolójának elektromos vezetékét a szivattyúra kell kötni?
              A kiszemelt szivattyú Fiamma Aqua 8.

              Most ha vizet használok be kell kapcsolnom a szivattyú főkapcsolóját, ha meg már nincs szükség a vízre ki kell kapcsolni.
              Kényelmesebb lenne ha ez automatikusan működne a csap megnyitása ill. elzárásával.

              Ha van aki tud ebben segítene megköszönöm.

              #60320
              Sala
              Felhasználó

                Sziasztok

                vegre kifizetett a biztosito a nyari jegkarral kapcsolatban, egy szemmel is jollathato osszeggel.

                ki szeretnem cserelni a torott szellozoket es a Wc tetoablakat. Mellekeltem par kepet.

                esetleg kerhetek a beszerzessel kapcsolatban segitseget?

                koszonom elore is
                Andras, Svajc

                Attachments:
                • 20211201_120856.jpg
                • 20211201_120911.jpg
                • 20211201_120900.jpg
                • 20211201_120915.jpg
                #60310
                gattila
                Felhasználó

                  Nem belülről nyomják, kívülről húzzák – egy ráragasztott pöcökkel 🙂 Az alu lemez valóban könnyebben megnyúlik. Egy próbát esetleg megér.

                  #60309
                  Sala
                  Felhasználó

                    Sajnos alu lemezt nem lehet, a horpadasnal „megfolyik” az anyag, ezert nem lehet a szokott modon belulrol kinyomni mint az acellemezt.

                    #60308
                    gattila
                    Felhasználó

                      Szerintem húzasd ki, ahogy az autók lemezein szokták. Pl: https://zanahorpadas.hu/

                      #60305
                      Coinhunter
                      Felhasználó

                        Sziasztok!

                        A nyáron elverte a jég az autót, már majdnem minden kijavítva, kicserélve…

                        Az oldal ajtó alumínium lemeze is kapott rendesen, ezt lehet javítani vagy cserélni kell?

                        Ha cserélni kell hol tudok venni? A problémám az, hogy elnézve az ajtókat minden gyártó egy kicsit csavart a dolgon vagy a zár van máshol, vagy a méret nem stimmel…
                        IMG_20210623_204859.jpg

                        Ez egy Causson 2010-es járgány

                        #60301
                        Klumzer Tamas
                        Felhasználó

                          Sziasztok!
                          Most vásároltam egy külföldről behozott 1990 Citroen C25 Chausson Acapulco 45-t. Sajnos a komplett felépítményt újra kell építenem mert 10 évig állt és ez idő alatt a beázás nem kimélte. Szeretném teljesen újra építeni a komplett felépítményt. Több féle mintájú aluminium lemezből van az oldala. Stukko, Ziknizett sima. Még nem bontottam szét de a tető úgy tünnik müanyag lemez. Nem tudom hol lehet beszerezni ekkora méretben, söt még az anyagát sem tudom mi. Továbbá milyen ragasztót használnak a tető és oldalpaneleknél. És sajnos még az aluminium L profil is hiányos és hibás. Hol találok ilyet hozzá? A butorok kord bársony kárpítját? Butorlapok és oldal fal foliáját?
                          Üdvözlet mindenkinek!

                          #60294
                          apoka
                          Felhasználó

                            [quote=”MaMi” post=57091]Ez talán inkább arra való, hogy hosszabb állás esetén óvja a gumit a deformálódástól.[/quote] Sokat morfondíroztam ,hogy mi a fenének ez a kifli szintező ! A legritkább közel vízszintes talaj esetén kell az elülső kerekek alá EGYSZERRE !!! tenni a szintező ékeket. Sokkal inkább 5- 25 cm késleltetéssel kell alkalmazni azokat a hosszanti és a haránt vízszint érdekében .Tehát az egyiket a több emelés miatt hamarabb majd kiszállni és a másikat késleltetve illeszteni . így előzőn cirka 15 az utóbbin 1-10 cm-t emeltem .De !!!! így az első kerekek (kifli ékkel) Instabil helyzetbe kerülnek ! Az-az egyfelől a hátsó kereket kontra ékkel kell rögzíteni . Plusz az íven nyugvó ?!? kerék /gördülési ellenállása csekély .Tehát attól függően ,hogy előre megyek előrehelyeződik a rendszer súlypontja,ha hátra akkor hátra .Valójában mint a zsiguli kalaptartóján a kabala kutya fej bólogatni fog ! Igazi tengeri betegség . Tehát haszontalan dolog . Viszont a mérnökök tovább gondolhatták . És így már nem a vízszint , hanem a tartós tárolás teherminimalizálás a cél ?.

                            #60293
                            MaMi
                            Felhasználó

                              Ez talán inkább arra való, hogy hosszabb állás esetén óvja a gumit a deformálódástól.

                              #60286
                              zsozsy
                              Felhasználó

                                [quote=”Sala” post=57083]Laikusként azt mondanám a felületi nyomást figyelembe véve Bence javaslata jobb, nekem is ilyen van, kitámasztó ék nélkül.

                                Az általad linkelt aszfaltot és betont kivéve tuti megsüllyed

                                remélem segítettem[/quote]Köszi a megerősítést! Én is így gondolom……………

                                #60285
                                Sala
                                Felhasználó

                                  Laikusként azt mondanám a felületi nyomást figyelembe véve Bence javaslata jobb, nekem is ilyen van, kitámasztó ék nélkül.

                                  Az általad linkelt aszfaltot és betont kivéve tuti megsüllyed

                                  remélem segítettem

                                  #60284
                                  zsozsy
                                  Felhasználó

                                    [quote=”Bence” post=57079]Én ilyet vettem anno:
                                    http://varadicaravan.unas.hu/spd/225320/Szintezoek-keszlet-Level-Up

                                    üdvB
                                    [/quote]Ezt a fajtát használja valaki? , esetleg vélemény?
                                    https://www.ebay.de/itm/353633245928?hash=item52562f1ae8:g:bgoAAOSwmC9hHwqF

                                    #60281
                                    Bence
                                    Felhasználó

                                      Én ilyet vettem anno:
                                      http://varadicaravan.unas.hu/spd/225320/Szintezoek-keszlet-Level-Up

                                      üdvB
                                      ui.: ma rendeltem egy pár Rhino homoktrepnit is mert hétvégén megint csak füves placcon volt hely és sok volt az eső

                                      #60280
                                      zsozsy
                                      Felhasználó

                                        Sziasztok!

                                        Kis segítséget kérnék tapasztalatok alapján. Ki melyik fajta , típusú szintezőékre(vagy ki ,hogy hívja) esküszik? Van több gyártó ,neves ,nevenincs ,olcsó ,drága ,lépcsős ,ékalakú ,ívelt ,fogazott és még sorolhatnám……..
                                        Vagy egyszerűen egy falap és jóccakát?
                                        Akár link is jöhet.
                                        Előre is köszönöm szépen!

                                        #60243
                                        Macan
                                        Felhasználó

                                          Segítségek kérek.
                                          Tud-e valaki Baranyában olyan mestert aki ért és akar is javítani gázos hűtőket?
                                          Eletrolux RM2210 hűtő van lakóautómban 12 és 220-on ok de gázzal nem.
                                          Előre köszönettel:
                                          Szűcs István /7912 Nagypeterd/ 30/214-9493 /

                                          #60242
                                          Peti60
                                          Felhasználó

                                            [quote=”doki1980″ post=57042]Sziasztok.

                                            Egy olyan ügyben kérek segítséget, hogy ki hogyan oldja meg a parkoláskor a kocsi billegés megszüntetését?
                                            A kocsit kiszinteztem,(műanyag ék) és utána a hátúját két oldalról egy trapézemelővel megemeltem azaz megtámasztottam, de mégis a kocsiba való belépésnél billeg a kocsi, és ez nagyon zavaró a bent lévő embernek.
                                            Kinek milyen trükkjei vannak ennek a megszüntetésére ? Ki mit használ?

                                            Előre is köszönöm a válaszokat.[/quote]

                                            Szia!

                                            Nekem van az autón hátul 2db gyári talpaló viszont kevésnek bizonyult, mert fellépésnél még annak ellenére is billen kicsit a bodé. A kocsi elejére az alváz alá gyártottam 2db állítható bakot M20-as menetes szárból. Nekem ez megoldotta nagyjából a földrengés érzését…ehhez hasonló bakokat találsz mindenféle lakóautós-campinges webshopban viszont elég drága…ha van egy kis lakatos alapismereted meg tudsz hegeszteni akkor egy pár óra alatt összedobod… Üdv Sok sikert! DSCF8639.JPG

                                            #60237
                                            apoka
                                            Felhasználó

                                              [quote=”doki1980″ post=57042]Sziasztok.

                                              Egy olyan ügyben kérek segítséget, hogy ki hogyan oldja meg a parkoláskor a kocsi billegés megszüntetését?
                                              A kocsit kiszinteztem,(műanyag ék) és utána a hátúját két oldalról egy trapézemelővel megemeltem azaz megtámasztottam, de mégis a kocsiba való belépésnél billeg a kocsi, és ez nagyon zavaró a bent lévő embernek.
                                              Kinek milyen trükkjei vannak ennek a megszüntetésére ? Ki mit használ?

                                              Előre is köszönöm a válaszokat.[/quote] Üdv : 1 adj le a saját súlyodból 20-30 kg-t . 2 rakass be keményebb rugókat . . 3 sok pénzért hidraulische stützen system /Alko , sawiko, goldsmitt gyártmány/ 4-6000 euró . 4 valami ami a rugó út csökkenését , összenyomódását megakadályozza. . 5 és tényleg a lépcső NEM emelése hanem alátámasztása . apóka

                                              #60235
                                              istozi
                                              Felhasználó

                                                A lépcsőnél támaszd alá!

                                                #60234
                                                doki1980
                                                Felhasználó

                                                  Sziasztok.

                                                  Egy olyan ügyben kérek segítséget, hogy ki hogyan oldja meg a parkoláskor a kocsi billegés megszüntetését?
                                                  A kocsit kiszinteztem,(műanyag ék) és utána a hátúját két oldalról egy trapézemelővel megemeltem azaz megtámasztottam, de mégis a kocsiba való belépésnél billeg a kocsi, és ez nagyon zavaró a bent lévő embernek.
                                                  Kinek milyen trükkjei vannak ennek a megszüntetésére ? Ki mit használ?

                                                  Előre is köszönöm a válaszokat.

                                                  #60218
                                                  fefemotor
                                                  Felhasználó

                                                    Sziasztok.
                                                    Lakóautó szigeteléshet keresek zártcellás (szintetikus) kaucsuk lapot elfogadható áron .
                                                    Nem e van valami jó forrás ahol van is raktáron és elfogadható az ára.
                                                    Előre is köszönöm a válaszokat.

                                                    #60214
                                                    rlacika
                                                    Felhasználó

                                                      Ha kartyarol kell betaplalni az adatokat akkor esetleg egy level a gyartohoz segit. Nekem a Glomex-el volt ilyen problemam, irtam nekik mailt es egy het mulva megkaptam a letoltheto adatokat, atmasoltam a kartyara es kesz volt. Pedig mar olyan modelre kellet, amely mar nem volt a gyarto listajan. Ha eprom tartalmazza a szatelit adatokat, akkor esetleg egy jo elektronikus segithet. Olyasvalaki kell aki ki tudja olvasni a beirt adatokat es annak mintajara atirni az uj koordinatakat. Nem konnyu, de jarhato ut. Meg van egy lehetoseg, de sokkal kacifantosabb. Raallni az Astra-ra, tapot kikapcsolni, a mechanikai felfogasi elemeket lazitani es magat a tanyert atallitani a Thor-ra. Igy az elektronika azt erzekeli hogy a jo iranyban van es nem modositja az iranyat. A regebbi generacios antennak nagy resze ugy mukodott hogy a tehnika komparalta egy belso iranytu es az antenna pillanatnyi iranyat es aszerint vegezte el a beallitast. A modernebbek mar a muhold ID-jet veszik figyelembe, ezeket igy „becsapni” mar nem lehet. Sok sikert!

                                                      #60213
                                                      LuAtti
                                                      Felhasználó

                                                        Üdvözletem !

                                                        Parabola antenna átprogramozásában tudna valaki segíteni , hogy kihez fordulhatnék ? Régebbi típusú Oyster , csak az Astra-ra áll rá , szeretném a Thor-ra !

                                                        Előre is köszönöm !

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 51-75 / 1,070

                                                      You must be logged in to reply to this topic.