-
IndítottaTémakör
-
2012.07.27.-00:29 #35674
Mitsubishi L 300/Frankia/az autónk és hátul laprugós.Milyen megerősítést tudtok ajánlani,hogy ne üljön a feneke.
Köszi =D> -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2022.08.01.-03:01 #60570
Köszi a választ.
A lakóautót nem szeretném szétrombolni, azért írtam a kérdést..
A hűtő (és a mosógép) pedig megvan, nem szívesen vennék csak ezért másikat, hogy ezt meg eladjam.2022.08.01.-02:48 #60569[quote=”martong” post=57329]Sziasztok
Vettem egy lakókocsit telepítésre.
Típusa LMC, kb. 30 éves.
Szeretnék bele rakni hűtőt és egyebeket, mert fixen 220-ra van kötve. Az a bajom, hogy nem tudom bevinni. 🙁
A hátsó ablak (amely a legnagyobb) függőleges nyílása jelenleg 54,5 cm. Kb. a képen látható, a mérete nem olyan, a technológiája igen.
A kérdésem, tudok-e ezen valahogy 1,5 cm-t ideiglenesen bővíteni? Ennyi hiányzik 🙂
Pl:
Kiszedem a gumi keretet. Ez mennyit hoz? Mennyire nyűgös visszaragasztani?
Ha ez nem elég, akkor kivágok a házból is (ezt vissza tudom-e normálisan pótolni)?
Esetleg egy emelővel tudok-e valamennyit feszíteni. Az ablak szélessége kb. 1,5 m.
Előre is köszi a válaszokat.[/quote] Esetleg nem a lakót trimbolod szét ,hanem más hűtőt veszel ?! Ez csak 45cm széles és 85cm magas kifejezetten azért vettem annak idején mert befért a lakókocsi ajtaján. apókaAttachments:2022.07.22.-17:28 #60563Sziasztok
Vettem egy lakókocsit telepítésre.
Típusa LMC, kb. 30 éves.
Szeretnék bele rakni hűtőt és egyebeket, mert fixen 220-ra van kötve. Az a bajom, hogy nem tudom bevinni. 🙁
A hátsó ablak (amely a legnagyobb) függőleges nyílása jelenleg 54,5 cm. Kb. a képen látható, a mérete nem olyan, a technológiája igen.
A kérdésem, tudok-e ezen valahogy 1,5 cm-t ideiglenesen bővíteni? Ennyi hiányzik 🙂
Pl:
Kiszedem a gumi keretet. Ez mennyit hoz? Mennyire nyűgös visszaragasztani?
Ha ez nem elég, akkor kivágok a házból is (ezt vissza tudom-e normálisan pótolni)?
Esetleg egy emelővel tudok-e valamennyit feszíteni. Az ablak szélessége kb. 1,5 m.
Előre is köszi a válaszokat.Attachments:2022.04.05.-11:07 #60482A csiga felepitmenye ha aluminiumos akkor a bluetooth jele nehezen jut el a kijelzoig. Probald meg valtoztatni a bltth kis fekete skatulyanak a helyet, poziciojat. A ki-be allaskor valahonnan jol „tukrozodott” a kb 2GHz-es adofrekvencia, onnan vbolt a jo jel. Megprobalhatod korbetekerni az adoreszt egy szigetelt vekony egyeres kabellel (2-3 menet ) es vagy egy meternyit elorefele kihuzni, lehetoleg nem hozzaragasztva a saszihoz. Engem is kinzott egy ideig, aztan a leirt modszerrel megoldottam. De igy is neha „elszaladt” a jel…peldaul kemingben amikor tolattam befele ket mar parkolt csiga koze… Ugyhogy a vegen mar csak visszapilanto tukor helyett hasznalom az uton es a parkolashoz van a csiga tetejen egy kabeles kamera amelyik a radionavihoz van bekotve kabellel. No ezzel mar biztonsagosan sikerult meg a gardai to vegen levo borzaszto zsufolt kempingben is beszurni helyere a het meteres jarganyt. Sikert!
2022.04.05.-01:57 #60481Sziasztok!
Tolatókamerával kapcsolatban szeretnék véleményt kérni tőletek.
A kamerát és a TFT kijelzőjét (szettben) tavaly tavasszal vettem.
Örültem, hogy nem kell végigkábelezni mindent, mert bluetooth-al működik.
Kipróbáltam kézben tartva, szép képet mutatott.
A kamerához volt a csomagban egy fúróhegy, azzal kifúrtam a pótlámpa-tartó házát, oda nyomkodtam be a kamerát. Aztán már nem volt olyan jó a kép. Kicsit piszkálódtam a tolató lámpánál, hátha nem jut el a kameráig a 12-13V, de hát igen. Aztán egész nyáron csak villódzó-csíkozódó szürkés kép volt.
Aztán valami miatt télen ki-be álltam, és láss csodát: tökéletes a kép. De ahogy melegszik az idő, úgy romlik el.
Már agyilag kezdek elzoknisodni tőle… Vajon mi lehet a gond?
Előre is köszi a választ! Üdv. J.2022.03.10.-18:14 #60468[quote=”szj” post=57243]Igen, odáig már eljutottam, hogy REMO-> remote, vagyis távvezérelhető. Megnézzük majd, hogy van-e rajta valami típus, és arra rá tudok keresni. Azt el tudnád nekem magyarázni, hogy miért jó az, hogy vezérelhető az inverter? Miért nem elég a ki/be kapcsoló?[/quote]A távvezérlő is egy ki-be kapcsoló. Elég lehet a kibekapcsoló de elég kényelmetlen kapcsolgatni az invertert ha mondjuk kevésbé kényelmesen elérhető helyen van. Pl. a távvezérlő funkció lehetővé teszi ,hogy ha a róla üzemeltetett készüléket ha bekapcsolod akkor bekapcsolja az invertert és igaz ez fordítva is………..
2022.03.10.-17:15 #60467Igen, odáig már eljutottam, hogy REMO-> remote, vagyis távvezérelhető. Megnézzük majd, hogy van-e rajta valami típus, és arra rá tudok keresni. Azt el tudnád nekem magyarázni, hogy miért jó az, hogy vezérelhető az inverter? Miért nem elég a ki/be kapcsoló?
2022.03.10.-16:21 #60466[quote=”szj” post=57241]Üdv!
Kezdő vagyok. Pár hónapja vettünk egy lakóautót. Az előző tulaj vett bele invertert. Három állású kapcsolója van, ahogy a képen látszik. Mire való a harmadik állás (a || feliratú)?
Köszönöm! [/quote]Pont a kérdéses felirat nem látszik rendesen…. ,de gondolom vezérelhető az inverter és annak az állása.
De ha van a készüléken pontos típus akkor mindent megtudsz. Gugli a barátod!2022.03.10.-14:10 #60465Üdv!
Kezdő vagyok. Pár hónapja vettünk egy lakóautót. Az előző tulaj vett bele invertert. Három állású kapcsolója van, ahogy a képen látszik. Mire való a harmadik állás (a || feliratú)?
Köszönöm!2022.03.07.-11:04 #60459[quote=”rlacika” post=57229]……Vettem üzletben 12voltos TV-t normális áron, kb 100euro, 61cm-s képernyővel. A „szaküzletben” 500 euro felett van! Olyan helyre kell menni ahol ki vannak tálalva ,működve, a polcon, és csak be kell kukkintani a háta megé: ha van táp, illetve a tápkábel elöszőr egy külön dobozkába megy, több mint valószinű hogy 12 voltos. A hires, 400 euro feletti goldschmitt kompresszort 10-15 dolárért megkapjuk a kinai online piacon. És még fojtathatnám…Érdemes keresgélni és nem vastagitani a hiénák pénztárcáját![/quote]
Végső esetben. Ha meg nem találsz 12v-s tv-t akkor jó a 230v-s is. Veszel egy occsó invertert (nem kell valós szinuszos , felesleges);bedugod oszt had szóljon. Erről elmegy a laptopod is és sok más minden.
DE! Nem minden!!!
Persze teljesítmény függvényében…..2022.03.07.-10:47 #60458[quote=”rlacika” post=57234]Irtam egy hosszab es magyarazobb hozzaszolast, amikor el akartam kuldeni megjelent hogy lejart az idom es elveszett. A lenyeg: hatvan eves elektronikai hatterem van, soha nem lattam /halottam rezgesallo elenallast, kondit, gumilabu integraltkort, gumis foraszto ont. A rezges a kartyanknak art csak amikor lerezeg rolla a sok penz es atvandorol az eladok zsebebe. De, ahogy a dal is mondja: „mindenki maskepp csinalja”! En nem akarok senkit ravenni hogy ne meregdraga speci kempingcuccot vegyen.[/quote]
A panelon lévő alkatrészek rögzítési módjaiba nagyon ne menjünk bele.(azért azt tudni kell ,hogy az alkatrészek hajlamosak a rezgésektől eltörni ,elválni a panelnál. De volt olyanban részem ,hogy egy TO220-as tokozású tranzisztor ami fejjel lefelé állt egy panelban hűtés nélkül „,kiforrasztotta” magát. Kondiknál ,pl. elkoknál sem mindegy milyet szerelsz be mert más hőtűrő paraméterekkel rendelkeznek. És mint tudjuk nem igazán szeretik a meleget! ,de a gyártók gondoskodnak erről IS!!! Aljas módon olyan alkatrész mellé építik be ami elég nagy hőt disszipál! Ezzel meg is oldották ,hogy meddig üzemeljen a készülék .Ami elgondolkodtató ,hogy elég sok készülék panelján 2 fajta(színű) elkó kondik vannak és csak az egyik fajta puklisodik fel!!!! Milllyért??? )
Visszatérve a tv-hez. Nekem a buszban Manta nevezetű van ,ami 12v-s szivarcsatival van ellátva.(+230v) Kb . 1,5éve lehet meg. Ára szűk 40eHuf volt. Gond nélkül működik pedig én aztán keményen használom a buszt ,sőt mindennapos használatban van! Ráadásul nem mai dízel ketyeg benne hanem olyan ami mocorogtatja a katosszériát 😛
Szóval mindenki azt csinál amit akar 🙂2022.03.06.-22:25 #60456Irtam egy hosszab es magyarazobb hozzaszolast, amikor el akartam kuldeni megjelent hogy lejart az idom es elveszett. A lenyeg: hatvan eves elektronikai hatterem van, soha nem lattam /halottam rezgesallo elenallast, kondit, gumilabu integraltkort, gumis foraszto ont. A rezges a kartyanknak art csak amikor lerezeg rolla a sok penz es atvandorol az eladok zsebebe. De, ahogy a dal is mondja: „mindenki maskepp csinalja”! En nem akarok senkit ravenni hogy ne meregdraga speci kempingcuccot vegyen.
2022.03.06.-19:56 #60455[quote=”rlacika” post=57232]Semmivel se rezgesallob/hoallob mint amit hazi hasznalatra arulnak. Ezt kitalaltak hogy magyarazzak a bizonyitvanyukat! Igazad van hogy nem mindegyik 12V-os amelyiknek kulon tapja van, de erre is a kinaiaknal van megoldas. Par euros aron lehet atalakito konvertert kapni, azon kenyelmesen beallithato a be es kimeneti feszultseg. Peldaul: https://de.aliexpress.com/item/1005002168346393.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.d48b52602ldKR1&algo_pvid=5dccfff3-598c-4696-a045-41d90da4dfa7&aem_p4p_detail=2022030413134811982206326349700009652699&algo_exp_id=5dccfff3-598c-4696-a045-41d90da4dfa7-18&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000018925496217%22%7D&pdp_pi=-1%3B25.94%3B-1%3B-1%40salePrice%3BRON%3Bsearch-mainSearch . Kb 6euro.[/quote]
Mindenesetre a szakemberektől ezt hallottam. Bár lehet, hogy nem értene hozzá?2022.03.05.-02:17 #60454Semmivel se rezgesallob/hoallob mint amit hazi hasznalatra arulnak. Ezt kitalaltak hogy magyarazzak a bizonyitvanyukat! Igazad van hogy nem mindegyik 12V-os amelyiknek kulon tapja van, de erre is a kinaiaknal van megoldas. Par euros aron lehet atalakito konvertert kapni, azon kenyelmesen beallithato a be es kimeneti feszultseg. Peldaul: https://de.aliexpress.com/item/1005002168346393.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.d48b52602ldKR1&algo_pvid=5dccfff3-598c-4696-a045-41d90da4dfa7&aem_p4p_detail=2022030413134811982206326349700009652699&algo_exp_id=5dccfff3-598c-4696-a045-41d90da4dfa7-18&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000018925496217%22%7D&pdp_pi=-1%3B25.94%3B-1%3B-1%40salePrice%3BRON%3Bsearch-mainSearch . Kb 6euro.
2022.03.05.-00:30 #60453Ez a Goldschmitt féle hátsó levegős futómű rásegítés kompresszora. Ha tudom, hogy ennyi, simán körbenézek neten, hátha olcsobb valahol.
2022.03.05.-00:01 #60452Már nem azért, hogy ellentmondjak, de azért a ” lakóautós tv ” nem csak a 12 voltól, hanem a rezgésállós, és hősokk állóságtól is olyan drága Hozzáteszem én is sima philips tv-t vettem, ami gyárilag 12 voltos. A többinél sajnos 17-19 volt között van a táp. Hűtőből pedig érdemes dúrni a netet, mert lakós kompresszoros hűtőt lehet már
hasonló összegért kapni kompletten.2022.03.03.-21:34 #60451Nem kell parázni! Jobb az erőt arra forditani hogy megkeresni az illető árút a netten. Más névvel, egyszerű kompreszorként, vagy televiziót, vagy bármi mást. Mert amire a q..rva kereskedő ráirja hogy kempingcucc, egyből megtizszerezi az árát. Vettem üzletben 12voltos TV-t normális áron, kb 100euro, 61cm-s képernyővel. A „szaküzletben” 500 euro felett van! Olyan helyre kell menni ahol ki vannak tálalva ,működve, a polcon, és csak be kell kukkintani a háta megé: ha van táp, illetve a tápkábel elöszőr egy külön dobozkába megy, több mint valószinű hogy 12 voltos. A hires, 400 euro feletti goldschmitt kompresszort 10-15 dolárért megkapjuk a kinai online piacon. És még fojtathatnám…Érdemes keresgélni és nem vastagitani a hiénák pénztárcáját!
2022.03.03.-12:47 #60450[quote=”Sala” post=57227]Hagyom kicsit emészteni a dolgot….
12V Kompresszor , mint a tenyerem akkora, átszámolva 187ezer Ft , szakmát kéne váltanom :)[/quote]ésakkor emésszük 27%áfával :smt209
2022.03.03.-00:44 #60449Hagyom kicsit emészteni a dolgot….
12V Kompresszor , mint a tenyerem akkora, átszámolva 187ezer Ft , szakmát kéne váltanom 🙂
Attachments:2022.02.25.-19:56 #60444Üdv Mindnkinek ! Segítséget szeretnék kérni olyanoktól akiknek hasonló felépítményük van mint az enyém ( 2003-as Fiat Ducato 2.8.JTD – Knaus SUN TI – ehy ALKO létraalvázaon, aminek nemrég cserélték a torzió rugozását mindkét oldalon (3-3 rúd oldalanként -nem gumi ) de sehogy sem találjuk meg a lengőkar pozicióját helyesen mert most is az autó (ül a segg—-én ) és nincs rugózás a hátsó tengelyen egyáltalán (csere előtt sem volt ).Sajnos sem al ALKO sem máshonnan senki sem tudott adatokkal szolgálni (pl : Milyen távolság kell legyen a hátsó tengelynél a kerékjárati ív és talaj között ? Esetleg ha van valaki akinek hasonló a felépítménye-alváza és megmérné , nagyon hálás lennék érte !Vagy ha valamilyen oldallal, tudna szolgálni ahol megtalálom ezeket az adatokat ! Előre is köszönöm a segitséget!
Attachments:2022.02.25.-15:46 #60440Sziasztok
A segítségeteket szeretném kérni, sajnos a család kedvenc csigaháza renoválásra szorul. Kb. 4 éve nem tudtunk menni vele családi okok miatt, de most eljött az idő, hogy teljes pompájában útra keljen újra. Cél bejárni Európát. Segítsetek nekünk találni olyan vállalkozást vagy tapasztalt embereket, ahol szívesen segítenek ebben és nem úgy állnak hozzá, hogy ez egy öreg lakóautó. Mi nagyon szeretjük. Motorja hibátlan, de természetesen át szeretnénk nézetni a nagy utazások előtt. Szeretnénk bele a gázfűtés mellett még egy alternatívát. Minimális beázása van, ami javításra szorul, karosszéria munkák, laprugó csere, lakatolás és végül egy fényezés. Paraméterek: Fiat Ducato 2.5 TD „14” Évjárat 1992. Köszönjük segítségeteket.
Üdv Palatomi
2022.02.10.-00:32 #60424[quote=”Peti60″ post=57143]Sziasztok!
Van a leválasztó relé (nagares 180-12) ugye ami leválassza a starter akkuról és eggyúttal a generátorról a munkaaksit ha leállítottuk a motort. Az az érdekes hogy a leállítás pillanatában nem választ le azonnal, hanem csak egy kis idő múlva mikor az akksi feszültsége elkezd esni a töltőfeszültség (14.4 V) alá…
Tehát egy bizonyos érték alatt leválaszt de még mindig mérem a starter akku feszültségét a behúzótekercsen, és mégsincs a relé behúzva…
Ha indítom az autót hallom a kattanást kb 2-4 mp mulva mire feláll a töltőfesz 14V fölé és elkezdi tölteni a munkaakksit is.
Funkcióját ellátja csak érdekes hogy a relé akkor nem is 12von húz hanem 13,5-14,4V tartományban.Ismeri valaki jobban ezt a relét??[/quote]
Szia!
Ismereteim szerint ez a relé csak egy nagy áramerősség kapcsolására való relé. Ide célszerűbb egy másodlagos akkumulátor töltésvezérlő relét bekötni, ami csak akkor kezdi el tölteni a munkaaksit, ha már az indító ” tele van ” . Kerestheted a BIWAK webshopjában, vagy a FOREST-nél.
Üdv Nyomi2022.02.04.-21:53 #60408Szia, a leírás alapján szerintem eleve nem is jól van bekötve. A relé tekercsét a generátor töltés jeladó ágáról kéne vezérelni, amiben csak akkor van feszültség, amikor jár a motor. Motor leállításakor pedig így azonnal bont a relé.
2021.12.28.-19:01 #60354Sziasztok!
Van a leválasztó relé (nagares 180-12) ugye ami leválassza a starter akkuról és eggyúttal a generátorról a munkaaksit ha leállítottuk a motort. Az az érdekes hogy a leállítás pillanatában nem választ le azonnal, hanem csak egy kis idő múlva mikor az akksi feszültsége elkezd esni a töltőfeszültség (14.4 V) alá…
Tehát egy bizonyos érték alatt leválaszt de még mindig mérem a starter akku feszültségét a behúzótekercsen, és mégsincs a relé behúzva…
Ha indítom az autót hallom a kattanást kb 2-4 mp mulva mire feláll a töltőfesz 14V fölé és elkezdi tölteni a munkaakksit is.
Funkcióját ellátja csak érdekes hogy a relé akkor nem is 12von húz hanem 13,5-14,4V tartományban.Ismeri valaki jobban ezt a relét??
2021.12.20.-17:14 #60353Esetleg a pumpa utan iktass be egy A20 expanzios edenyt. Nem koltseges viszont kimeli a pumpat es allando nyomast biztosit.
Attachments: -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.