Főoldal Fórumok Lakóautók Műszaki kérdés

Legutóbb frissítette kertesz 2 years, 4 months telt el
160angok
1,070 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #35674
    niluga
    Felhasználó

      Mitsubishi L 300/Frankia/az autónk és hátul laprugós.Milyen megerősítést tudtok ajánlani,hogy ne üljön a feneke.
      Köszi =D>

    • Szerző
      Válasz
    • #60570
      martong
      Felhasználó

        Köszi a választ.
        A lakóautót nem szeretném szétrombolni, azért írtam a kérdést..
        A hűtő (és a mosógép) pedig megvan, nem szívesen vennék csak ezért másikat, hogy ezt meg eladjam.

        #60569
        apoka
        Felhasználó

          [quote=”martong” post=57329]Sziasztok
          Vettem egy lakókocsit telepítésre.
          Típusa LMC, kb. 30 éves.
          Szeretnék bele rakni hűtőt és egyebeket, mert fixen 220-ra van kötve. Az a bajom, hogy nem tudom bevinni. 🙁
          A hátsó ablak (amely a legnagyobb) függőleges nyílása jelenleg 54,5 cm. Kb. a képen látható, a mérete nem olyan, a technológiája igen.
          A kérdésem, tudok-e ezen valahogy 1,5 cm-t ideiglenesen bővíteni? Ennyi hiányzik 🙂
          Pl:
          Kiszedem a gumi keretet. Ez mennyit hoz? Mennyire nyűgös visszaragasztani?
          Ha ez nem elég, akkor kivágok a házból is (ezt vissza tudom-e normálisan pótolni)?
          Esetleg egy emelővel tudok-e valamennyit feszíteni. Az ablak szélessége kb. 1,5 m.
          Előre is köszi a válaszokat.[/quote] Esetleg nem a lakót trimbolod szét ,hanem más hűtőt veszel ?! Ez csak 45cm széles és 85cm magas kifejezetten azért vettem annak idején mert befért a lakókocsi ajtaján. apóka

          Attachments:
          • DSC_2458.JPG
          • DSC_2459.JPG
          • DSC_2460.JPG
          #60563
          martong
          Felhasználó

            Sziasztok
            Vettem egy lakókocsit telepítésre.
            Típusa LMC, kb. 30 éves.
            Szeretnék bele rakni hűtőt és egyebeket, mert fixen 220-ra van kötve. Az a bajom, hogy nem tudom bevinni. 🙁
            A hátsó ablak (amely a legnagyobb) függőleges nyílása jelenleg 54,5 cm. Kb. a képen látható, a mérete nem olyan, a technológiája igen.
            A kérdésem, tudok-e ezen valahogy 1,5 cm-t ideiglenesen bővíteni? Ennyi hiányzik 🙂
            Pl:
            Kiszedem a gumi keretet. Ez mennyit hoz? Mennyire nyűgös visszaragasztani?
            Ha ez nem elég, akkor kivágok a házból is (ezt vissza tudom-e normálisan pótolni)?
            Esetleg egy emelővel tudok-e valamennyit feszíteni. Az ablak szélessége kb. 1,5 m.
            Előre is köszi a válaszokat.

            Attachments:
            • lmc_ablak.JPG
            #60482
            rlacika
            Felhasználó

              A csiga felepitmenye ha aluminiumos akkor a bluetooth jele nehezen jut el a kijelzoig. Probald meg valtoztatni a bltth kis fekete skatulyanak a helyet, poziciojat. A ki-be allaskor valahonnan jol „tukrozodott” a kb 2GHz-es adofrekvencia, onnan vbolt a jo jel. Megprobalhatod korbetekerni az adoreszt egy szigetelt vekony egyeres kabellel (2-3 menet ) es vagy egy meternyit elorefele kihuzni, lehetoleg nem hozzaragasztva a saszihoz. Engem is kinzott egy ideig, aztan a leirt modszerrel megoldottam. De igy is neha „elszaladt” a jel…peldaul kemingben amikor tolattam befele ket mar parkolt csiga koze… Ugyhogy a vegen mar csak visszapilanto tukor helyett hasznalom az uton es a parkolashoz van a csiga tetejen egy kabeles kamera amelyik a radionavihoz van bekotve kabellel. No ezzel mar biztonsagosan sikerult meg a gardai to vegen levo borzaszto zsufolt kempingben is beszurni helyere a het meteres jarganyt. Sikert!

              #60481
              PJoe
              Felhasználó

                Sziasztok!
                Tolatókamerával kapcsolatban szeretnék véleményt kérni tőletek.
                A kamerát és a TFT kijelzőjét (szettben) tavaly tavasszal vettem.
                Örültem, hogy nem kell végigkábelezni mindent, mert bluetooth-al működik.
                Kipróbáltam kézben tartva, szép képet mutatott.
                A kamerához volt a csomagban egy fúróhegy, azzal kifúrtam a pótlámpa-tartó házát, oda nyomkodtam be a kamerát. Aztán már nem volt olyan jó a kép. Kicsit piszkálódtam a tolató lámpánál, hátha nem jut el a kameráig a 12-13V, de hát igen. Aztán egész nyáron csak villódzó-csíkozódó szürkés kép volt.
                Aztán valami miatt télen ki-be álltam, és láss csodát: tökéletes a kép. De ahogy melegszik az idő, úgy romlik el.
                Már agyilag kezdek elzoknisodni tőle… Vajon mi lehet a gond?
                Előre is köszi a választ! Üdv. J.

                #60468
                zsozsy
                Felhasználó

                  [quote=”szj” post=57243]Igen, odáig már eljutottam, hogy REMO-> remote, vagyis távvezérelhető. Megnézzük majd, hogy van-e rajta valami típus, és arra rá tudok keresni. Azt el tudnád nekem magyarázni, hogy miért jó az, hogy vezérelhető az inverter? Miért nem elég a ki/be kapcsoló?[/quote]A távvezérlő is egy ki-be kapcsoló. Elég lehet a kibekapcsoló de elég kényelmetlen kapcsolgatni az invertert ha mondjuk kevésbé kényelmesen elérhető helyen van. Pl. a távvezérlő funkció lehetővé teszi ,hogy ha a róla üzemeltetett készüléket ha bekapcsolod akkor bekapcsolja az invertert és igaz ez fordítva is………..

                  #60467
                  szj
                  Felhasználó

                    Igen, odáig már eljutottam, hogy REMO-> remote, vagyis távvezérelhető. Megnézzük majd, hogy van-e rajta valami típus, és arra rá tudok keresni. Azt el tudnád nekem magyarázni, hogy miért jó az, hogy vezérelhető az inverter? Miért nem elég a ki/be kapcsoló?

                    #60466
                    zsozsy
                    Felhasználó

                      [quote=”szj” post=57241]Üdv!

                      Kezdő vagyok. Pár hónapja vettünk egy lakóautót. Az előző tulaj vett bele invertert. Három állású kapcsolója van, ahogy a képen látszik. Mire való a harmadik állás (a || feliratú)?
                      Köszönöm! [/quote]Pont a kérdéses felirat nem látszik rendesen…. ,de gondolom vezérelhető az inverter és annak az állása.
                      De ha van a készüléken pontos típus akkor mindent megtudsz. Gugli a barátod!

                      #60465
                      szj
                      Felhasználó

                        Üdv!

                        Kezdő vagyok. Pár hónapja vettünk egy lakóautót. Az előző tulaj vett bele invertert. Három állású kapcsolója van, ahogy a képen látszik. Mire való a harmadik állás (a || feliratú)?
                        Köszönöm! inverter.jpg

                        #60459
                        zsozsy
                        Felhasználó

                          [quote=”rlacika” post=57229]……Vettem üzletben 12voltos TV-t normális áron, kb 100euro, 61cm-s képernyővel. A „szaküzletben” 500 euro felett van! Olyan helyre kell menni ahol ki vannak tálalva ,működve, a polcon, és csak be kell kukkintani a háta megé: ha van táp, illetve a tápkábel elöszőr egy külön dobozkába megy, több mint valószinű hogy 12 voltos. A hires, 400 euro feletti goldschmitt kompresszort 10-15 dolárért megkapjuk a kinai online piacon. És még fojtathatnám…Érdemes keresgélni és nem vastagitani a hiénák pénztárcáját![/quote]
                          Végső esetben. Ha meg nem találsz 12v-s tv-t akkor jó a 230v-s is. Veszel egy occsó invertert (nem kell valós szinuszos , felesleges);bedugod oszt had szóljon. Erről elmegy a laptopod is és sok más minden.
                          DE! Nem minden!!!
                          Persze teljesítmény függvényében…..

                          #60458
                          zsozsy
                          Felhasználó

                            [quote=”rlacika” post=57234]Irtam egy hosszab es magyarazobb hozzaszolast, amikor el akartam kuldeni megjelent hogy lejart az idom es elveszett. A lenyeg: hatvan eves elektronikai hatterem van, soha nem lattam /halottam rezgesallo elenallast, kondit, gumilabu integraltkort, gumis foraszto ont. A rezges a kartyanknak art csak amikor lerezeg rolla a sok penz es atvandorol az eladok zsebebe. De, ahogy a dal is mondja: „mindenki maskepp csinalja”! En nem akarok senkit ravenni hogy ne meregdraga speci kempingcuccot vegyen.[/quote]
                            A panelon lévő alkatrészek rögzítési módjaiba nagyon ne menjünk bele.(azért azt tudni kell ,hogy az alkatrészek hajlamosak a rezgésektől eltörni ,elválni a panelnál. De volt olyanban részem ,hogy egy TO220-as tokozású tranzisztor ami fejjel lefelé állt egy panelban hűtés nélkül „,kiforrasztotta” magát. Kondiknál ,pl. elkoknál sem mindegy milyet szerelsz be mert más hőtűrő paraméterekkel rendelkeznek. És mint tudjuk nem igazán szeretik a meleget! ,de a gyártók gondoskodnak erről IS!!! Aljas módon olyan alkatrész mellé építik be ami elég nagy hőt disszipál! Ezzel meg is oldották ,hogy meddig üzemeljen a készülék .Ami elgondolkodtató ,hogy elég sok készülék panelján 2 fajta(színű) elkó kondik vannak és csak az egyik fajta puklisodik fel!!!! Milllyért??? )
                            Visszatérve a tv-hez. Nekem a buszban Manta nevezetű van ,ami 12v-s szivarcsatival van ellátva.(+230v) Kb . 1,5éve lehet meg. Ára szűk 40eHuf volt. Gond nélkül működik pedig én aztán keményen használom a buszt ,sőt mindennapos használatban van! Ráadásul nem mai dízel ketyeg benne hanem olyan ami mocorogtatja a katosszériát 😛
                            Szóval mindenki azt csinál amit akar 🙂

                            #60456
                            rlacika
                            Felhasználó

                              Irtam egy hosszab es magyarazobb hozzaszolast, amikor el akartam kuldeni megjelent hogy lejart az idom es elveszett. A lenyeg: hatvan eves elektronikai hatterem van, soha nem lattam /halottam rezgesallo elenallast, kondit, gumilabu integraltkort, gumis foraszto ont. A rezges a kartyanknak art csak amikor lerezeg rolla a sok penz es atvandorol az eladok zsebebe. De, ahogy a dal is mondja: „mindenki maskepp csinalja”! En nem akarok senkit ravenni hogy ne meregdraga speci kempingcuccot vegyen.

                              #60455
                              Nyomi
                              Felhasználó

                                [quote=”rlacika” post=57232]Semmivel se rezgesallob/hoallob mint amit hazi hasznalatra arulnak. Ezt kitalaltak hogy magyarazzak a bizonyitvanyukat! Igazad van hogy nem mindegyik 12V-os amelyiknek kulon tapja van, de erre is a kinaiaknal van megoldas. Par euros aron lehet atalakito konvertert kapni, azon kenyelmesen beallithato a be es kimeneti feszultseg. Peldaul: https://de.aliexpress.com/item/1005002168346393.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.d48b52602ldKR1&algo_pvid=5dccfff3-598c-4696-a045-41d90da4dfa7&aem_p4p_detail=2022030413134811982206326349700009652699&algo_exp_id=5dccfff3-598c-4696-a045-41d90da4dfa7-18&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000018925496217%22%7D&pdp_pi=-1%3B25.94%3B-1%3B-1%40salePrice%3BRON%3Bsearch-mainSearch . Kb 6euro.[/quote]
                                Mindenesetre a szakemberektől ezt hallottam. Bár lehet, hogy nem értene hozzá?

                                #60454
                                rlacika
                                Felhasználó

                                  Semmivel se rezgesallob/hoallob mint amit hazi hasznalatra arulnak. Ezt kitalaltak hogy magyarazzak a bizonyitvanyukat! Igazad van hogy nem mindegyik 12V-os amelyiknek kulon tapja van, de erre is a kinaiaknal van megoldas. Par euros aron lehet atalakito konvertert kapni, azon kenyelmesen beallithato a be es kimeneti feszultseg. Peldaul: https://de.aliexpress.com/item/1005002168346393.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.d48b52602ldKR1&algo_pvid=5dccfff3-598c-4696-a045-41d90da4dfa7&aem_p4p_detail=2022030413134811982206326349700009652699&algo_exp_id=5dccfff3-598c-4696-a045-41d90da4dfa7-18&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000018925496217%22%7D&pdp_pi=-1%3B25.94%3B-1%3B-1%40salePrice%3BRON%3Bsearch-mainSearch . Kb 6euro.

                                  #60453
                                  Sala
                                  Felhasználó

                                    Ez a Goldschmitt féle hátsó levegős futómű rásegítés kompresszora. Ha tudom, hogy ennyi, simán körbenézek neten, hátha olcsobb valahol.

                                    #60452
                                    Nyomi
                                    Felhasználó

                                      Már nem azért, hogy ellentmondjak, de azért a ” lakóautós tv ” nem csak a 12 voltól, hanem a rezgésállós, és hősokk állóságtól is olyan drága Hozzáteszem én is sima philips tv-t vettem, ami gyárilag 12 voltos. A többinél sajnos 17-19 volt között van a táp. Hűtőből pedig érdemes dúrni a netet, mert lakós kompresszoros hűtőt lehet már
                                      hasonló összegért kapni kompletten.

                                      #60451
                                      rlacika
                                      Felhasználó

                                        Nem kell parázni! Jobb az erőt arra forditani hogy megkeresni az illető árút a netten. Más névvel, egyszerű kompreszorként, vagy televiziót, vagy bármi mást. Mert amire a q..rva kereskedő ráirja hogy kempingcucc, egyből megtizszerezi az árát. Vettem üzletben 12voltos TV-t normális áron, kb 100euro, 61cm-s képernyővel. A „szaküzletben” 500 euro felett van! Olyan helyre kell menni ahol ki vannak tálalva ,működve, a polcon, és csak be kell kukkintani a háta megé: ha van táp, illetve a tápkábel elöszőr egy külön dobozkába megy, több mint valószinű hogy 12 voltos. A hires, 400 euro feletti goldschmitt kompresszort 10-15 dolárért megkapjuk a kinai online piacon. És még fojtathatnám…Érdemes keresgélni és nem vastagitani a hiénák pénztárcáját!

                                        #60450
                                        zsozsy
                                        Felhasználó

                                          [quote=”Sala” post=57227]Hagyom kicsit emészteni a dolgot….

                                          12V Kompresszor , mint a tenyerem akkora, átszámolva 187ezer Ft , szakmát kéne váltanom :)[/quote]ésakkor emésszük 27%áfával :smt209

                                          #60449
                                          Sala
                                          Felhasználó

                                            Hagyom kicsit emészteni a dolgot….

                                            12V Kompresszor , mint a tenyerem akkora, átszámolva 187ezer Ft , szakmát kéne váltanom 🙂

                                            Attachments:
                                            • kompressor.jpg
                                            #60444
                                            cv2adi
                                            Felhasználó

                                              Üdv Mindnkinek ! Segítséget szeretnék kérni olyanoktól akiknek hasonló felépítményük van mint az enyém ( 2003-as Fiat Ducato 2.8.JTD – Knaus SUN TI – ehy ALKO létraalvázaon, aminek nemrég cserélték a torzió rugozását mindkét oldalon (3-3 rúd oldalanként -nem gumi ) de sehogy sem találjuk meg a lengőkar pozicióját helyesen mert most is az autó (ül a segg—-én ) és nincs rugózás a hátsó tengelyen egyáltalán (csere előtt sem volt ).Sajnos sem al ALKO sem máshonnan senki sem tudott adatokkal szolgálni (pl : Milyen távolság kell legyen a hátsó tengelynél a kerékjárati ív és talaj között ? Esetleg ha van valaki akinek hasonló a felépítménye-alváza és megmérné , nagyon hálás lennék érte !Vagy ha valamilyen oldallal, tudna szolgálni ahol megtalálom ezeket az adatokat ! Előre is köszönöm a segitséget!

                                              Attachments:
                                              #60440
                                              palatomi
                                              Felhasználó

                                                Sziasztok

                                                A segítségeteket szeretném kérni, sajnos a család kedvenc csigaháza renoválásra szorul. Kb. 4 éve nem tudtunk menni vele családi okok miatt, de most eljött az idő, hogy teljes pompájában útra keljen újra. Cél bejárni Európát. Segítsetek nekünk találni olyan vállalkozást vagy tapasztalt embereket, ahol szívesen segítenek ebben és nem úgy állnak hozzá, hogy ez egy öreg lakóautó. Mi nagyon szeretjük. Motorja hibátlan, de természetesen át szeretnénk nézetni a nagy utazások előtt. Szeretnénk bele a gázfűtés mellett még egy alternatívát. Minimális beázása van, ami javításra szorul, karosszéria munkák, laprugó csere, lakatolás és végül egy fényezés. Paraméterek: Fiat Ducato 2.5 TD „14” Évjárat 1992. Köszönjük segítségeteket.

                                                Üdv Palatomi

                                                #60424
                                                Nyomi
                                                Felhasználó

                                                  [quote=”Peti60″ post=57143]Sziasztok!

                                                  Van a leválasztó relé (nagares 180-12) ugye ami leválassza a starter akkuról és eggyúttal a generátorról a munkaaksit ha leállítottuk a motort. Az az érdekes hogy a leállítás pillanatában nem választ le azonnal, hanem csak egy kis idő múlva mikor az akksi feszültsége elkezd esni a töltőfeszültség (14.4 V) alá…
                                                  Tehát egy bizonyos érték alatt leválaszt de még mindig mérem a starter akku feszültségét a behúzótekercsen, és mégsincs a relé behúzva…
                                                  Ha indítom az autót hallom a kattanást kb 2-4 mp mulva mire feláll a töltőfesz 14V fölé és elkezdi tölteni a munkaakksit is.
                                                  Funkcióját ellátja csak érdekes hogy a relé akkor nem is 12von húz hanem 13,5-14,4V tartományban.

                                                  Ismeri valaki jobban ezt a relét??[/quote]
                                                  Szia!
                                                  Ismereteim szerint ez a relé csak egy nagy áramerősség kapcsolására való relé. Ide célszerűbb egy másodlagos akkumulátor töltésvezérlő relét bekötni, ami csak akkor kezdi el tölteni a munkaaksit, ha már az indító ” tele van ” . Kerestheted a BIWAK webshopjában, vagy a FOREST-nél.
                                                  Üdv Nyomi

                                                  #60408
                                                  Skuzzy
                                                  Felhasználó

                                                    Szia, a leírás alapján szerintem eleve nem is jól van bekötve. A relé tekercsét a generátor töltés jeladó ágáról kéne vezérelni, amiben csak akkor van feszültség, amikor jár a motor. Motor leállításakor pedig így azonnal bont a relé.

                                                    #60354
                                                    Peti60
                                                    Felhasználó

                                                      Sziasztok!

                                                      Van a leválasztó relé (nagares 180-12) ugye ami leválassza a starter akkuról és eggyúttal a generátorról a munkaaksit ha leállítottuk a motort. Az az érdekes hogy a leállítás pillanatában nem választ le azonnal, hanem csak egy kis idő múlva mikor az akksi feszültsége elkezd esni a töltőfeszültség (14.4 V) alá…
                                                      Tehát egy bizonyos érték alatt leválaszt de még mindig mérem a starter akku feszültségét a behúzótekercsen, és mégsincs a relé behúzva…
                                                      Ha indítom az autót hallom a kattanást kb 2-4 mp mulva mire feláll a töltőfesz 14V fölé és elkezdi tölteni a munkaakksit is.
                                                      Funkcióját ellátja csak érdekes hogy a relé akkor nem is 12von húz hanem 13,5-14,4V tartományban.

                                                      Ismeri valaki jobban ezt a relét??

                                                      #60353
                                                      Katona Endre
                                                      Felhasználó

                                                        Esetleg a pumpa utan iktass be egy A20 expanzios edenyt. Nem koltseges viszont kimeli a pumpat es allando nyomast biztosit.

                                                        Attachments:
                                                        • OIP.jpg
                                                      25 hozzászólás megtekintése - 26-50 / 1,070

                                                      You must be logged in to reply to this topic.