-
IndítottaTémakör
-
2006.03.12.-21:17 #2646
Másik topikban merült fel, csak áthozom ide a témát, és most a kötelező biztosítást (ahhoz konyítok egy kicsit ;-)) De írhatnátok ide más ötleteket is, amivel ezeket a hihetetlen méretű lenyúlásokat csökkenteni lehetne.
Szóval csak úgy teszt jelleggel megnéztem egy példát:
személyautó, Bp. környéki, 40 éves tulaj, negyedéves csekkes díjfizetéssel, A0-ban, minden kedvezmény nélkül, 3000 ccm felett, 3 tonna, 100 kW.
Az eredmények (éves díjak):
UNIQA 68.409 Ft
KÖBE 87.600 Ft
MÁV 93.800 Ft
K&H 108.636 Ft
OTP 113.544 Ft
Groupama 116.000 Ft
TIR 116.964 Ft
Generali 119.232 Ft
Posta 129.050 Ft
Union 129.161 Ft
Allianz 145.680 FtÉs akkor ezek még csak a hivatalos díjak, vannak kevésbé publikus, de még kellemesebb lehetőségek (mint a másikban már írtam, nekem 12 eFt az éves díjam)
Szóval szerintem egy kis utánajárással még több fröccs juthatna MaNá torkába 😉
Ha valakit érdekelne a téma, ne kíméljen a kérdéseivel.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2016.09.17.-02:37 #50508
Ha lakóautó, akkor az csak személyautóként lehet levizsgáztatni és akkor regisztrációsadó köteles.
2016.09.16.-23:58 #50504Tisztelt Klubtársak!
Érdeklődni szeretnék, hogy az EU-ból behozott 3 személyes lakóautóra szükséges-e fizetni regadót (kishaszongépjárműnek minősítik-e?), illetve milyen rendelet alapján vetik ki a regadót? Ez N1-nek minősül vagy M1-nek?
Ha valaki forgalomba helyezett már ilyen 3 személyest, kérem jelezze. Hálás köszönet.2016.09.05.-12:46 #50458szia, köszi a tippet, de meg is jött a válaszuk, nincs ajánlat. 13 biztosítónak küldték el az igényt, adatokat, mindent, ebből a 8 komolyabb elutasította. a maradék 5 az „egyszerűbb” esetekre sem reagál, nemhogy erre. tehát továbbra sincs megoldás
esetleg ha másnak van még ötlete, köszi előre is
2016.08.30.-21:08 #50440[quote=”barki” post=48481]sziasztok, gondolom nem egyedi a problémám:
20 éves a lakóautóm, alapból minden biztosító visszautasítja a casco-kötési igényemet. mit lehet tenni, hova fordulni, ha mégis szeretném biztosítani?
eladtam a kis bp-i lakásomat, minden pénzemet az autóra költöttem, nem szeretném, ha bármi módon károsulna és semmi kártérítést nem kapnék rá. másodszor törik le a visszapillantómat parkolás közben, több, mint 100.000 Ft-ba került már a javítás, még viszonylag magas díj mellett is hajlandó lennék kötni, csak legyen kártérítés[/quote]Áthelyeztem ide a hozzászólásodat és azt a topikot töröltem, hogy egy helyen legyenek a biztosítással kapcsolatos infók.
Mi a Gyémántház Kft-nél szoktuk intézni az ilyen ügyeket és nem is olyan régen kötöttek egyik ügyfelünknek Cassco-t az öreg lakójára. Mondjuk nem volt olcsó, de meg tudták kötni.
A miskolci irodájukban már tudják, hogy mely biztosítók kötnek ilyen biztosítást, mert az ügyfelemet is mindenhonnan elküldték, hogy senki nem köt ilyet, pedig de.2016.08.30.-19:34 #50439sziasztok, gondolom nem egyedi a problémám:
20 éves a lakóautóm, alapból minden biztosító visszautasítja a casco-kötési igényemet. mit lehet tenni, hova fordulni, ha mégis szeretném biztosítani?
eladtam a kis bp-i lakásomat, minden pénzemet az autóra költöttem, nem szeretném, ha bármi módon károsulna és semmi kártérítést nem kapnék rá. másodszor törik le a visszapillantómat parkolás közben, több, mint 100.000 Ft-ba került már a javítás, még viszonylag magas díj mellett is hajlandó lennék kötni, csak legyen kártérítés2016.04.22.-19:21 #49731Üdv mindenkinek!
Egy kis segítségre lenne szükségem nem lakóautó, hanem hanem lakókocsi ügyében . Kazincbarcika-Miskolc-Ózd környékén (Borsod megye) tudtok olyan vizsgahelyet ahol „tokkal vonóval” (érintésvédelmi, gázbiztonsági) vizsgáztatnak? A válaszokat előre köszönöm. Üdv: Milán2015.12.02.-00:33 #48655[quote=”woodoopilot” post=47016]Megkaptam végre a rendszámot. NKH-902..:)
5 éve is sikerült egy olyan kocsit vennem, amiből az enyém volt az első itthon, akkor hetekig kellett várnom, amíg a típus belekerült a törzs állományba, de úgy látszik azóta felgyorsultak az események…[/quote]Akkor már lehet gurulni a kicsikével. 🙂 Had kopjon az az aszfalt a kerekek alatt!!!!
2015.12.01.-20:56 #48654Sajnos az ügyintézők tisztában vannak a rendeletek ésszerűtlenségével, de nem ők hozták létre. Nekik a végrehajtás, és az állampolgárok logikus panaszainak meghallgatása jut. Azok akik a rendeletet írták, pláne akik jóváhagyták tesznek arra mi logikus.](*,) ](*,)
2015.12.01.-20:12 #48653Megkaptam végre a rendszámot. NKH-902..:)
5 éve is sikerült egy olyan kocsit vennem, amiből az enyém volt az első itthon, akkor hetekig kellett várnom, amíg a típus belekerült a törzs állományba, de úgy látszik azóta felgyorsultak az események…2015.12.01.-15:45 #48650Én naív, azt hittem ma végre meg lesz a rendszámom, de az okmányirodában kiderült, olyan típust vettünk, amiből ez az első az országban, így várnom kell, amíg felveszik a rendszerbe. 20 éves a Transitunk, nem tudom miféle speciális típus lehet, amiből még senki sem hozott be egyet sem…
2015.12.01.-13:46 #48649Én erre a problémára szerencsémre felkészültem az elején (még idejében kaptam a fülest). Mivel FIAT alvázra épült HYMER lakóautónk van, a szegedi FIAT márkaképviselethez fordultam az igazolásért. Igaz, hogy majdnem három héten át jártam a nyakukra mire az alvázszám és motorszám alapján valahonnan Olaszországból, valamelyik Torinói gyáregységük nyilvántartásából kihámozták, hogy igen… EURO2 besorolású a motor. Kaptam egy szép színes nyomtatványt róla. A KPM-nél meg azt mondták rá, hogy jól tegyem el, mert ilyet ők is ritkán látnak…
2015.12.01.-02:48 #48648Teljesen mindegy hogy Non euro vagy E2…ezekkel mar sok orszagban ugysem hajthatsz be a varosokba. E3-tol kezdve mar kezd jobban alakulni a helyzet…de ha jol emlekszem jovore mar ezekkel is keves orszag/varos enged setalni. A baj csak ott van hogy ezekben a helyisegekben legtobbnel a camperstop a tiltogyurun belul van. Nekem van megoldasom….de nem a legszerencsesebb (fiam mozgasserult statusza es igazolvanya)….
2015.12.01.-02:31 #48644[quote=”fatti” post=47001]Sziasztok! Én is szeretném felhívni a figyelmeteket egy furcsa anomáliára, amivel nem oly régen szembesültem. Arra gondoltam, hogy a lakóautónkat a téli időszakra kivonatom a forgalomból. Meg is tettem. Első lépésben a forgalmival a zsebemben be kellett sétálnom a megfelelő „kormányablakhoz”. A hivatalnok kisasszony tájékoztatott a felmerülő költségről illetve a kivonás időtartamáról. Én fél évben gondolkoztam. Amúgy ez a maximum, amit kérni lehet, hat hónap. Ezután séta az okmányirodába is, hogy ott is igazoljam a kivonás tényét, hogy a gépjármű adót se vesse rám ki az önkormányzat. Míg az előző lépéssel a kötelező biztosítás díjfizetése alól mentesülök automatikusan. Tanulság: A kormányhivatal a biztosítónak jelenti a kivonás tényét, az önkormányzat nem fog tudni a dologról, ha nem jelentjük be neki. Ezt nem tudom ki találta ki, de hogy félmunkát végzett az is biztos. Mindegy, nem is ettől „dobtam le gépszíjat”…
Én ezt tettem szeptember első napjának reggeli ügyfélfogadás első órájában. Tehát 2015. szeptember 1.-től 2016. február 29.-ig nem közlekedhetek vele. Ez pontosan a hat hónap amit el akartam érni, itt áll feketén-fehéren…
Aztán jött az önkormányzat gépjárműadó osztálya. A kormányablaknál kapott dokumentum birtokában kértem az adó mérséklését. Mint kiderült ők a törvényt a következőképpen hajtják végre. A MEGKEZDETT HÓNAP NEKIK NEM SZÁMÍTHATÓ BELE AZ ADÓ HATÁLYA ALÓLI MENTESSÉGBE! Ez azt jelentette, hogy a 2015. szeptemberi adót be kellett fizetnem (semmiért, mert ugye már nem gurulhattam vele). Gyorsan rájöttem, hogy ha ezt mondjuk hó közepén kérem, akkor mi is lett volna a végeredmény? Akkor az első és az utolsó hónap is „megkezdett” lesz, és akkor is kifizetem ezt az egy hónap sarcot a semmiért… Így hat hónapig áll az autó, amire nem kell a kötelező biztosítást rendezni, de csak öt hónapra nem kell kifizetni a gépjárműadót. Persze ezt az ügyintéző szemére vetettem azonnal, hogy nem igazságos, de hát ez miért is érdekelte volna őt ugye. Hát itt tartunk a közigazgatásban, még a naptárt sem tudjuk igazán pontosan értelmezni.
Megoldás: Legközelebb egy hónap utolsó napján kérem hogy holnaptól, egy következő hónap utolsó napjáig szeretném a kivonást. Akkor majd a kormányablak hivatalnokával vitatkozok össze, mert az ő szabályrendszerében meg az van írva, hogy „maximum 6 hónap”! De akkor az pontosan melyik naptól melyik napig számít, hogy ne legyen megkezdett hónap se az elején se a végén??? Miért nem lehet ezt is naptári naptól naptári napig rendezni? :smt217[/quote]Csinovnyik……….. Csak sajnálni tudom őket. Te bosszankodtál rajtuk egy kicsit, de elfelejted majd két nap múlva, de nekik együtt kell élniük saját maguk korlátaival. Majd mosolyogva gondolsz rájuk a napfényes tengerparton. 🙂
2015.12.01.-02:27 #48643[quote=”woodoopilot” post=47000]Megvolt ma a Vámhivatalban a szemle, azon problémáztak, hogy az adásvételi szerződésben több volt a km óra állása, mint amit az NKH írt a műszaki adatlapra. Meg mutattam nekik a régi órát, meg a német papírokat, kicsit matekoztak, aztán azt mondták így már minden ok.
A regadót viszont megszívtam, a német forgalmiban nem volt beírva az euro besorolás, így a legrosszabb, euro1-be soroltak, 220e Ft-ot kell befizetni. Pedig a szerelőnk szerint tuti hogy euro2-es a motor. A vámosok azt mondták, ha szerzek hivatalos igazolást az euro2-es besorolásról, és megfellebbezem a határozatot, akkor majd visszaadnak 70e Ft-ot.
Az utazások során van jelentősége, hogy euro1-es, vagy euro2-es motor van egy lakóautóban?[/quote]
Bizony van. Nem mindegy, hogy milyen színű matricát kapsz a kocsira Németországban, és talán ?Dániában, amik alapján, bizonyos városokba lehetséges a behajtás, vagy sem. Azt pontosan most nem tudom, hogy melyik osztály milyen színű matricát kap, de utána lehet nézni.
2015.11.30.-23:04 #48638Sziasztok! Én is szeretném felhívni a figyelmeteket egy furcsa anomáliára, amivel nem oly régen szembesültem. Arra gondoltam, hogy a lakóautónkat a téli időszakra kivonatom a forgalomból. Meg is tettem. Első lépésben a forgalmival a zsebemben be kellett sétálnom a megfelelő „kormányablakhoz”. A hivatalnok kisasszony tájékoztatott a felmerülő költségről illetve a kivonás időtartamáról. Én fél évben gondolkoztam. Amúgy ez a maximum, amit kérni lehet, hat hónap. Ezután séta az okmányirodába is, hogy ott is igazoljam a kivonás tényét, hogy a gépjármű adót se vesse rám ki az önkormányzat. Míg az előző lépéssel a kötelező biztosítás díjfizetése alól mentesülök automatikusan. Tanulság: A kormányhivatal a biztosítónak jelenti a kivonás tényét, az önkormányzat nem fog tudni a dologról, ha nem jelentjük be neki. Ezt nem tudom ki találta ki, de hogy félmunkát végzett az is biztos. Mindegy, nem is ettől „dobtam le gépszíjat”…
Én ezt tettem szeptember első napjának reggeli ügyfélfogadás első órájában. Tehát 2015. szeptember 1.-től 2016. február 29.-ig nem közlekedhetek vele. Ez pontosan a hat hónap amit el akartam érni, itt áll feketén-fehéren…
Aztán jött az önkormányzat gépjárműadó osztálya. A kormányablaknál kapott dokumentum birtokában kértem az adó mérséklését. Mint kiderült ők a törvényt a következőképpen hajtják végre. A MEGKEZDETT HÓNAP NEKIK NEM SZÁMÍTHATÓ BELE AZ ADÓ HATÁLYA ALÓLI MENTESSÉGBE! Ez azt jelentette, hogy a 2015. szeptemberi adót be kellett fizetnem (semmiért, mert ugye már nem gurulhattam vele). Gyorsan rájöttem, hogy ha ezt mondjuk hó közepén kérem, akkor mi is lett volna a végeredmény? Akkor az első és az utolsó hónap is „megkezdett” lesz, és akkor is kifizetem ezt az egy hónap sarcot a semmiért… Így hat hónapig áll az autó, amire nem kell a kötelező biztosítást rendezni, de csak öt hónapra nem kell kifizetni a gépjárműadót. Persze ezt az ügyintéző szemére vetettem azonnal, hogy nem igazságos, de hát ez miért is érdekelte volna őt ugye. Hát itt tartunk a közigazgatásban, még a naptárt sem tudjuk igazán pontosan értelmezni.
Megoldás: Legközelebb egy hónap utolsó napján kérem hogy holnaptól, egy következő hónap utolsó napjáig szeretném a kivonást. Akkor majd a kormányablak hivatalnokával vitatkozok össze, mert az ő szabályrendszerében meg az van írva, hogy „maximum 6 hónap”! De akkor az pontosan melyik naptól melyik napig számít, hogy ne legyen megkezdett hónap se az elején se a végén??? Miért nem lehet ezt is naptári naptól naptári napig rendezni? :smt2172015.11.30.-19:30 #48637Megvolt ma a Vámhivatalban a szemle, azon problémáztak, hogy az adásvételi szerződésben több volt a km óra állása, mint amit az NKH írt a műszaki adatlapra. Meg mutattam nekik a régi órát, meg a német papírokat, kicsit matekoztak, aztán azt mondták így már minden ok.
A regadót viszont megszívtam, a német forgalmiban nem volt beírva az euro besorolás, így a legrosszabb, euro1-be soroltak, 220e Ft-ot kell befizetni. Pedig a szerelőnk szerint tuti hogy euro2-es a motor. A vámosok azt mondták, ha szerzek hivatalos igazolást az euro2-es besorolásról, és megfellebbezem a határozatot, akkor majd visszaadnak 70e Ft-ot.
Az utazások során van jelentősége, hogy euro1-es, vagy euro2-es motor van egy lakóautóban?
2015.11.29.-02:04 #48624A német forgalmiba egy csomó minden be van írva az átépítéssel kapcsolatban, pl. még a víztartály mérete is. Az NKH-nál is biztosan tud valaki németül, de nem hinném hogy hivatalos fordítás nélkül bármit átírtak volna a műszaki adatlapra. A lakóautók magyar forgalmijába pl. be van írva a víztartály mérete?
A Transit motorja Euro 2-es, a kalkulátor szerint 147e Ft a regadó. Gondolom ezt csak nem fogják elszámolni…
Sajnos rábíztam az ügyintézést egy irodára, nem tudom hogyan ment a honosítás, mert azzal elvileg nem volt gond, de hétfőn majd belenézek a papírokba a vámhivatalnál. Most azon agyalok, hogyan vigyem át a városon keresztül a csigánkat az NKH parkolójából a Vámhivatalig. P rendszámot tudok szerezni, de nem tudom elég-e a menetnapló a tulajdonjog igazolására, mert a Transit összes papírja a Vámhivatalnál van. Azt meg nem szeretném, ha valami szabálytalanság miatt elvennék az autókereskedő haverom rendszámát. Ha trükközni kell, akkor inkább átgurulok rendszám nélkül, az csak szabálysértés…
2015.11.29.-00:20 #48623[quote=”woodoopilot” post=46984]Egy 20 éves lakóautóra lehet valamilyen formában casco biztosítást kötni? A netrisk-hu-n csak max. 15 éves korig lehet ajánlatot kérni cascora…
Járt már úgy valaki a regadó megállapításánál, hogy berendelték a vámhivatalba szemlére a csigáját? Nekem hétfőn kell bevinnem a Transitot, de fogalmam sincs mi a fenét akarnak rajta nézni a vámosok. A német forgalmiba be van írva hogy lakóautó, ha az NKH-nak megfeleltek a papírok, min akadékoskodhatnak a vámosok? Talán le kellett volna fordíttatnom a megjegyzés rubrikába írt német szöveget?[/quote]
Azon, hogy gőzük sincsen arról, mit kell tenni egy átminősített lakóautó regadójánál. A tiéd is nagy valószínűséggel később lett átépítve, ezért elképzelhető, hogy az ottani adatbázisban ellentmondásosak az adatok. Amikor a miénket papíroztuk át, akkor is 3 esetben nekünk kellett helyre igazítani az előadókat, hogy ugyan mit is kellene csinálniuk. Jó lesz, ha nagyon odafigyelsz miket számolgatnak ki, és mit tesznek. Ez igaz volt az önkormányzatnál az új papírok kiállításánál is. Simán kiadták az új forgalmit a régi adatokkal. Mikor megnéztem, és észrevettem a hibákat, már csak röhögni volt erőm a reklamáció mellett.
2015.11.28.-17:08 #48620Egy 20 éves lakóautóra lehet valamilyen formában casco biztosítást kötni? A netrisk-hu-n csak max. 15 éves korig lehet ajánlatot kérni cascora…
Járt már úgy valaki a regadó megállapításánál, hogy berendelték a vámhivatalba szemlére a csigáját? Nekem hétfőn kell bevinnem a Transitot, de fogalmam sincs mi a fenét akarnak rajta nézni a vámosok. A német forgalmiba be van írva hogy lakóautó, ha az NKH-nak megfeleltek a papírok, min akadékoskodhatnak a vámosok? Talán le kellett volna fordíttatnom a megjegyzés rubrikába írt német szöveget?
2013.01.13.-19:49 #370672013-ban változtak a kategóriák az autópálya használatban. Akinek 3.5 tonna feletti csigája van feltétlenül olvassa el az erre vonatkozó tájékoztatót.
A fontosabb rész:„B2 díjkategória (új 2013-ban)
B2 díjkategória: a 3,5 tonnát meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű autóbuszok és lakóautók bármilyen vontatmánnyal is. A 3,5 tonnát meghaladó és legfeljebb 7,5 tonnát elérő össztömegű autóbuszt, ide értve a bármilyen vontatmánnyal ellátottat is, valamint a lakóautót, az 1 napos, a heti és a havi jogosultság szempontjából a D2 díjkategóriába kell besorolni. A 7,5 tonnát meghaladó össztömegű autóbuszt, ide értve a bármilyen vontatmánnyal ellátottat is, valamint a lakóautót az 1 napos, a heti és a havi jogosultság szempontjából az autóbusz össztömegének megfelelő díjkategóriánál eggyel alacsonyabb díjkategóriába kell besorolni.”
2012.11.12.-16:29 #36429Köszönöm a gyors választ, felveszem velük a kapcsolatot.
2012.11.12.-16:21 #36428[quote=”KToM”:3dr9km9q]Hello,
kötelező váltás kapcsán.
Van valakinek tapasztalata velük?http://kedvezmenyesbiztositas.hu/index3.htm
Beleférünk mi ebbe?
MNHJR MINŐSíTETT „HOBBI” (0-25 ÉVIG)
Minden olyan jármű, amit 1989. január 1.-jét követően gyártottak és megfelel az alábbi feltételek valamelyikének:
a) Minden olyan jármű, amely nem sorozatgyártás terméke. Egyedi gyártású, vagy egyedileg átalakított, tervdokumentáció alapján. (Buggy, Cabriolet, lakóautó stb.)Előre is kösz,
KToM[/quote]Érdemes felvenni velük a kapcsolatot, mert elvileg olyan autókra kötnek biztosítást ami nem mindennapi használatú, mint pl a lakóautó. Évente változnak a dolgok de ha felhívod őket, elmondják, hogy mit tudnak nyújtani neked.
Nekem náluk van a biztosításom jó néhány éve de az enyém már youngtimer kategóriában van.
2012.11.12.-16:14 #36427Hello,
kötelező váltás kapcsán.
Van valakinek tapasztalata velük?http://kedvezmenyesbiztositas.hu/index3.htm
Beleférünk mi ebbe?
MNHJR MINŐSíTETT „HOBBI” (0-25 ÉVIG)
Minden olyan jármű, amit 1989. január 1.-jét követően gyártottak és megfelel az alábbi feltételek valamelyikének:
a) Minden olyan jármű, amely nem sorozatgyártás terméke. Egyedi gyártású, vagy egyedileg átalakított, tervdokumentáció alapján. (Buggy, Cabriolet, lakóautó stb.)Előre is kösz,
KToM2011.10.30.-22:11 #32185Én a minap olvastam, hogy pl a Posta biztosító az eddigi 30%-os kedvezmény helyett, most 60%-os kedvezménnyel kecsegtet az ügyfelei számára…
Illetve most sok biztosító a béka feneke alá próbálja letolni a gatyát!!!2011.10.30.-13:10 #32183Sziasztok!
Gondoltam megosztok egy két infót a 2012-es kgfb változásokkal kapcsolatban.
2012.01.01-től azok az autósok válthatnak kgfb biztosítót akik a járművét 2010.01.01 előtt vásárolták.
A biztosítóváltás feltétele a szabályszerű felmondás ami az évforduló előtt 30nappal biztosítóba beérkezett felmondókat jelenti. A később beérkezett felmondókat a biztosító nem fogadja el,így a szerződés(hiába kötik át új biztosítóhoz) a következő évre meghirdetett díjakkal érvényben marad.
Az új (várhatóan elfogadásra kerülő)adóváltozások szerint (baleseti adó) a díjak a kgfb éves díj 30%-ával emelkednek.
A kgfb díja a piac alakulása miatt az adóval növelt díj kb.24-25% lesz magasabb ami 4-5000eft-os emelkedést jelent.
Fontos a meghirdetett díjak a baleseti adó nélkül lesznek közzé téve, tehát azt még rá kell számolni!
Amelyik biztosító egyik évben olcsó volt várhatóan a következőben jelentősen emelkedik.
Jó átkötést!
Info és kötés:fullrisk@fullrisk.hu -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.