Főoldal Fórumok Lakóautók Mindenféle sarcok (biztosítás, stb.)

Legutóbb frissítette repi 5 years, 8 months telt el
70angok
251 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #2646
    AZS
    Felhasználó

      Másik topikban merült fel, csak áthozom ide a témát, és most a kötelező biztosítást (ahhoz konyítok egy kicsit ;-)) De írhatnátok ide más ötleteket is, amivel ezeket a hihetetlen méretű lenyúlásokat csökkenteni lehetne.

      Szóval csak úgy teszt jelleggel megnéztem egy példát:

      személyautó, Bp. környéki, 40 éves tulaj, negyedéves csekkes díjfizetéssel, A0-ban, minden kedvezmény nélkül, 3000 ccm felett, 3 tonna, 100 kW.

      Az eredmények (éves díjak):

      UNIQA 68.409 Ft
      KÖBE 87.600 Ft
      MÁV 93.800 Ft
      K&H 108.636 Ft
      OTP 113.544 Ft
      Groupama 116.000 Ft
      TIR 116.964 Ft
      Generali 119.232 Ft
      Posta 129.050 Ft
      Union 129.161 Ft
      Allianz 145.680 Ft

      És akkor ezek még csak a hivatalos díjak, vannak kevésbé publikus, de még kellemesebb lehetőségek (mint a másikban már írtam, nekem 12 eFt az éves díjam)

      Szóval szerintem egy kis utánajárással még több fröccs juthatna MaNá torkába 😉

      Ha valakit érdekelne a téma, ne kíméljen a kérdéseivel.

    • Szerző
      Válasz
    • #53728
      gattila
      Felhasználó

        Van. 🙁 D2-vel nem lehet futót vontatni….

        [quote=”MaNa” post=51475]
        Van már valakinek büntetése, tapasztalata azóta?
        Köszi MaNa[/quote]

        #53724
        MaNa
        Felhasználó

          2016 januárban írtam be a másik D1 topicba, hogy kettéválasztották a matrica vásárlásnál a gépjárműveket, és a lakóautókra már a D2-t kell megvenni. Azóta megszületett ez a topic, jogi végzettséggel bíró klubtársunk is megírta ugyanezt, és már nekünk is vannak tapasztalataink.
          Mi bármelyik benzinkútnál vagy az interneten vettük meg a matricát azóta, mindenhol úgy értelmeztük, hogy D2-t kell venni.

          Van már valakinek büntetése, tapasztalata azóta?

          Köszi MaNa

          #53561
          istozi
          Felhasználó

            Sajnos, a rendelet, meg az autópálya üzemeltetők tájékoztatója egyértelmű. A bíró pedig KÉNYTELEN a rendeletek szerint ítéletet hozni. Ebben nem lenne mérlegelési lehetősége.

            #53559
            woodoopilot
            Felhasználó

              Nekem mázlim volt, amíg D1-el pályáztam azt megúsztam, pedig egyszer még a rendőrök is levittek az M7-ről a futó miatt, mert körözték a rendszámát…

              A szabálysértési törvényben azt írják, ha alapos okod volt azt feltételezni, hogy a cselekményed nem szabálysértés, akkor nem vagy büntethető. Márpedig a Kertinek küldött levélben azt írják, hogy a max. 7 személyes M1 lakóautókra D1 matrica kell, és biztosan van valakinek a bírság törléséről is határozata, amivel lehetne igazolni, te abban a hiszemben vetted a D1 matricát, hogy az kell a lakóautódra.
              Viszont volt tavasszal egy jogszabály változás, amit nem vertek nagydobra, de attól még annak nem ismerete nem mentesít a következmények alól.

              Meg lehetne próbálni egy kifogást írni, aztán bízni a bíró ítéletében, de ha az időhúzás miatt a bírság összege növekszik, akkor nem érdemes kockáztatni.

              #53553
              gattila
              Felhasználó

                Én sem pocsékolom, fizetek. De nekem nem szólt a benzinkutas….. sőt, a pálya ügyfélszolgálatán vettem a matricát a lakóra.

                [quote=”woodoopilot” post=51320]Véleményem szerint a jogalkotó szándéka az volt, hogy a lakóautók D2 kategóriába tartozzanak, függetlenül attól, hány személyt szállíthatnak. A jogszabály megfogalmazásán lehet vitázni, de én biztosan nem pocsékolnám az időmet a bíróságra járkálással.[/quote]

                #53552
                woodoopilot
                Felhasználó

                  Véleményem szerint a jogalkotó szándéka az volt, hogy a lakóautók D2 kategóriába tartozzanak, függetlenül attól, hány személyt szállíthatnak. A jogszabály megfogalmazásán lehet vitázni, de én biztosan nem pocsékolnám az időmet a bíróságra járkálással.

                  #53548
                  lucien
                  Felhasználó

                    „A maximum 5+2 üléses személygépkocsik változatlan áron válthatnak e-matricát. Az ennél több utas szállítására is alkalmas kisbuszokat, lakóautókat és a haszongépjárműveket a D2 díjkategóriába sorolják át.”

                    Ami szerintem még egy értelmezési vita lehet, hogy mi van, ha 5+2-nél KEVESEBB utast szállíthatok a LAKÓAUTÓMBAN, mert hogy például nálam ez a helyzet. Szerintem nem maga a lakóautóság ténye a kérdés, hanem hogy a jogalkotó mit szándékozott mondani ezzel a mondattal, hiszen sokunk lakóautója NEM „ennél (5+2) több utas szállítására is alkalmas lakóautó”….

                    #53545
                    woodoopilot
                    Felhasználó

                      [quote=”lucien” post=51306]Belinkelnéd a iogszabályt, amit megtaláltál? Ezek szerint a korábbi, Kertinek kiadott és itt a fórumban megtalálható állásfoglalás már nem érvényes…..[/quote]

                      A Magyar Közlöny 31. számában van, ami 2017 március 2-án jelent meg.
                      http://www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK17031.pdf
                      A 738. oldaltól olvasható, de bemásolom ide, ne kelljen keresgélni. A (19) bekezdésben van a lényeg,[b] „E  rendelet alkalmazásában lakóautó a  különleges rendeltetésű, M kategóriába sorolt, szálláshelyet magában
                      foglalóként épített jármű, amelyben megfelelő módon rögzített ülések, rakodóterek, alvásra alkalmas fekvőhelyek,
                      főtt étel készítésére alkalmas berendezések találhatók.”[/b]
                      Így már hiába van M1 a forgalmiban, ha belenéznek a járműbe, szemrevételezéssel eldöntik, hogy lakóautó, vagy sem…

                      [b]A nemzeti fejlesztési miniszter 4/2017. (III. 2.) NFM rendelete
                      a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet, valamint a közúti
                      járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.)
                      KöHÉM rendelet módosításáról[/b]
                      A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (3) bekezdés b) pont 12. alpontjában kapott felhatalmazás alapján,
                      a 2. alcím tekintetében a  közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48.  § (3)  bekezdés b)  pont 11.  alpontjában kapott
                      felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 109. § 13. pontjában
                      meghatározott feladatkörömben eljárva
                      a következőket rendelem el:
                      1. A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosítása
                      1. § A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 4.  §-a a  következő
                      (15) bekezdéssel egészül ki:
                      „(15) Az  egyedileg gyártott, a  2.  § (10)  bekezdésében meghatározott járműsorozatba nem tartozó, új, különleges
                      ipari vagy szolgáltatási tevékenység gyakorlására szolgáló, áruszállításra nem alkalmas, N2, N3, O3, O4
                      járműkategóriába tartozó jármű, továbbá az  M1 járműkategóriába tartozó járművek közül a  lakóautó egyedi
                      behozatala esetében a  (8)  bekezdés rendelkezéseit kell alkalmazni azzal az  eltéréssel, hogy a  (8)  bekezdésben
                      meghatározott műszaki feltételek tekintetében az  EK jóváhagyási kötelezettségek helyett elfogadható
                      M A G Y A R K Ö Z L Ö N Y • 2017. évi 31. szám 739
                      az  MR. 1.  melléklet 5.  pontja szerinti nemzetközileg elfogadott minősítési rendszer előírásainak megfelelő, közúti
                      közlekedésre való alkalmasságot igazoló minősítés is.”
                      2. A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló
                      6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosítása
                      2. § A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.)
                      KöHÉM rendelet (a továbbiakban: MR.) 2. §-a a következő (19) bekezdéssel egészül ki:
                      „(19) E  rendelet alkalmazásában lakóautó a  különleges rendeltetésű, M kategóriába sorolt, szálláshelyet magában
                      foglalóként épített jármű, amelyben megfelelő módon rögzített ülések, rakodóterek, alvásra alkalmas fekvőhelyek,
                      főtt étel készítésére alkalmas berendezések találhatók.”
                      3. § Az MR. 122. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
                      „(3) E  rendelet 2.  § (19)  bekezdése és 1. számú melléklete módosítása tervezetének a  műszaki szabályokkal és
                      az  információs társadalom szolgáltatásaira vonatkozó szabályokkal kapcsolatos információszolgáltatási eljárás
                      megállapításáról szóló, 2015. szeptember 9-i (EU) 2015/1535 európai parlamenti és tanácsi irányelv szerinti előzetes
                      bejelentése megtörtént.”
                      4. § Az MR. 1. számú melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
                      3. Záró rendelkezések
                      5. § Ez a rendelet a kihirdetését követő 5. napon lép hatályba.
                      6. § E rendeletnek a  műszaki szabályokkal és az  információs társadalom szolgáltatásaira vonatkozó szabályokkal
                      kapcsolatos információszolgáltatási eljárás megállapításáról szóló, 2015. szeptember 9-i (EU) 2015/1535 európai
                      parlamenti és tanácsi irányelv szerinti előzetes bejelentése megtörtént.
                      Dr. Seszták Miklós s. k.,
                      nemzeti fejlesztési miniszter
                      1. melléklet a 4/2017. (III. 2.) NFM rendelethez
                      Az MR. 1. számú melléklet 5. pontja a következő 5.1. alponttal egészül ki:
                      „5.1. Ha az  1. és 2. számú táblázatban „K” vagy „C” jel szerepel, de a  közlekedési hatóság által nyilvántartott
                      típusvizsgáló szervezetek egyike sem jogosult az  adott előírás tekintetében vizsgálatok lefolytatására, az  adott
                      alkatrészre vagy tulajdonságra vonatkozó előírás helyett elfogadható az SAE (Society of Automotive Engineers) vagy
                      a D.O.T. (US. Department of Transportation) minősítési rendszer előírásainak megfelelő, közúti közlekedésre való
                      alkalmasságot igazoló minősítés is.”

                      #53540
                      Cimbi
                      Felhasználó

                        Én itt is ezt olvasom: „A maximum 5+2 üléses személygépkocsik változatlan áron válthatnak e-matricát. Az ennél több utas szállítására is alkalmas kisbuszokat, lakóautókat és a haszongépjárműveket a D2 díjkategóriába sorolják át.”

                        #53539
                        jocibacsi
                        Felhasználó

                          http://www.autopalyamatrica.hu/autopalya-matrica-2017
                          Nem tudom ez elég e?
                          Mi a világ végén lakunk és azért veszünk éves matricát, mert sokat utazunk és annak az ára még mindig megegyezik a személykocsiéval.

                          #53538
                          lucien
                          Felhasználó

                            Belinkelnéd a iogszabályt, amit megtaláltál? Ezek szerint a korábbi, Kertinek kiadott és itt a fórumban megtalálható állásfoglalás már nem érvényes…..

                            #53537
                            woodoopilot
                            Felhasználó

                              Már miért ne lehetne lakóautóval utánfutót húzni? Én is egy hajószállító utánfutón húzgáltam egész nyáron a fagyiskocsikat, csak venni kell matricát a futóra is, ha D2 kell arra, ami vontatja.

                              Tavasszal először még én is D1 matricát vettem, de pont amikor az éves megyei matricát akartam megvenni, a kutas azt mondta, változott a jogszabály, most már D2 kell a lakóautókra, még akkor is, ha a forgalmiba nincs beírva. Nem hittem neki, de megkerestem a közlönyben a jogszabályt, és igaza volt, az olyan jármű lakóautónak számít, amiben fekvőhely, és tűzhely van beépítve. Ezt szemlén ellenőrizhetik, ha a kamerán gyanúsnak tűnik a jármű. Gondolom van rá valami program, ami kiszűri a D1 matricával közlekedő kisbuszokat, kiküldik a bírságot, aki meg reklamál, azt berendelik egy szemlére.

                              #53525
                              gattila
                              Felhasználó

                                Kedves Kollégák!
                                Sikerült abszolválnom két autópálya jogosulatlan használat büntetést :smt209 :sir
                                Utánfutót merészeltem vontatni a lakóautóval. Ráfutófék nélküli, kis könnyű futó. Miután az összes lakóautó D2 kategóriás (megmutatták a jogszabályt) kaptam eddig két büntit. Remélem a maximalizálással megúszom ennyivel. Szóval csak óvatosan.
                                Remélem orvosra költi a beszedett pénzt, aki kitalálta, hogy ugyanazt a futót nem lehet húzni személyautón kívül mással….

                                #53522
                                Cimbi
                                Felhasználó

                                  Nálam az ügynökkel való személyes beszélgetés olcsóbb eredményre vezetett, mint bármilyen gépes kalkuláció. Ráadásul sok olyan dolgot is elmondott, akire figyelni kell, mert később nagyon megdrágulhat a móka. (pl.: korábbi koccanásos baleset következménye stb.)

                                  #53498
                                  gattila
                                  Felhasználó

                                    biztositas.hu
                                    netrisk.hu
                                    esetleg: http://www.kedvezmenyesbiztositas.hu/ (egyéb okok miatt nekem itt van, és óccsó)

                                    [quote=”lucien” post=51257]Sziasztok! Most, 2017 vége felé 26 éves, most behozott lakóautóra kötendő kötelező biztosításhoz melyik céggel van jó tapasztalat, illetve van e valami kiskapu/csapda, amire figyelnem kell? Köszönöm.[/quote]

                                    #53491
                                    Nyomi
                                    Felhasználó

                                      az ócsót!:rohog

                                      [quote=”lucien” post=51257]Sziasztok! Most, 2017 vége felé 26 éves, most behozott lakóautóra kötendő kötelező biztosításhoz melyik céggel van jó tapasztalat, illetve van e valami kiskapu/csapda, amire figyelnem kell? Köszönöm.[/quote]

                                      #53487
                                      lucien
                                      Felhasználó

                                        Sziasztok! Most, 2017 vége felé 26 éves, most behozott lakóautóra kötendő kötelező biztosításhoz melyik céggel van jó tapasztalat, illetve van e valami kiskapu/csapda, amire figyelnem kell? Köszönöm.

                                        #53369
                                        Nyomi
                                        Felhasználó

                                          Egyenlőre az is titok milyen típusú rendszert építettek be, és milyen határok között milyen pontossággal mér. Több cikk és nyilatkozat szerint a teherautókat célozták be ( egyenlőre ). Elhangzott már az is, hogy nem a rendszer hanem a mögötte felállított mobil egység fogja a kicsiket ” ellenőrizni ” a rendszer előjelzése alapján. Az EKR kikerülésére sok cég 3,5 t-nek vizsgáztatott tehergépkocsit használ. Ezek kiszűrése is a cél a súlyméréssel foglalkozó szakemberek szerint. Ábrándokba ne ringassuk magunkat. Előbb-utóbb a kicsikre is kiterjed az ellenőrzés. A jogszabályi háttér megteremtése ill. pontosítása gőzerővel folyik a hírek szerint. Rövidesen kiderül szerintem.

                                          #53368
                                          woodoopilot
                                          Felhasználó

                                            Nemrég állították meg egy ismerősöm Sprinterjét a NAV ellenőrök Tiszaújváros környékén. Volt pár 100 kg túlsúlya, de megúszta 30e Ft bírsággal, és még ki se kellett pakolnia az árut, mehetett tovább. Ha pl. Ausztriában kapták volna el, akkor min. 10x ennyi a bírság, és addig nem mehet tovább, amíg ki nem pakolja a túlsúlyt.

                                            #53366
                                            Parejgabi
                                            Felhasználó

                                              A rádióban az a hír terjedt,hogy a személyautókat,furgonokat nem mérik .

                                              #53365
                                              Srychy
                                              Felhasználó

                                                Én már nem tudom kinek higgyek…
                                                Minden újság mást ír a súlymérő rendszerről.

                                                http://hirzona24.com/okkal-rettegnek-a-magyar-autosokelinditja-a-kormany-a-szemelyautokat-is-idovel-birsagolo-sulymero-rendszert/

                                                #53143
                                                Fittipaldi
                                                Felhasználó
                                                  #52995
                                                  Cimbi
                                                  Felhasználó

                                                    „Műszaki tulajdonságai miatt a TSM rendszer a mérés időpontjában 3500 kg-ot meghaladó össztömeggel közlekedő járművekkel szemben lesz alkalmazható objektív szankcionálásra. A rendszer azonban alkalmas lesz arra, hogy a 3500 kg-nál alacsonyabb össztömegű járművek esetében riasztást küldjön a mozgó közúti ellenőri csoportoknak, amennyiben azok mért tömege meghaladja a forgalmi engedélyben meghatározott megengedett össztömeg értékét. A közúti ellenőrök az ilyen járműveket megállíthatják, megmérhetik és az üzembentartóval szemben eljárhatnak majd a későbbiekben hatályba lépő jogszabály alapján.”

                                                    #52993
                                                    jocibacsi
                                                    Felhasználó
                                                      #52517
                                                      woodoopilot
                                                      Felhasználó

                                                        Aki még nem olvasta a március 2-án megjelent Magyar Közlönyben a nemzeti fejlesztési miniszter 4/2017. (III. 2.) NFM rendeletét, annak bemásolom ide:

                                                        A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.)
                                                        KöHÉM rendelet (a továbbiakban: MR.) 2. §-a a következő (19) bekezdéssel egészül ki:
                                                        „(19) E  rendelet alkalmazásában lakóautó a  különleges rendeltetésű, M kategóriába sorolt, szálláshelyet magában foglalóként épített jármű, amelyben megfelelő módon rögzített ülések, rakodóterek, alvásra alkalmas fekvőhelyek, főtt étel készítésére alkalmas berendezések találhatók.

                                                        Ha megállítanak az ellenőrök az autópálya lehajtónál, vagy behívják szemlére a kocsit, ezek után hiába mutogatjuk a forgalmi engedélyt, hogy abban M kategória szerepel…

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 76-100 / 251

                                                      You must be logged in to reply to this topic.