Főoldal Fórumok Lakóautók Mindenféle sarcok (biztosítás, stb.)

Legutóbb frissítette repi 5 years, 8 months telt el
70angok
251 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #2646
    AZS
    Felhasználó

      Másik topikban merült fel, csak áthozom ide a témát, és most a kötelező biztosítást (ahhoz konyítok egy kicsit ;-)) De írhatnátok ide más ötleteket is, amivel ezeket a hihetetlen méretű lenyúlásokat csökkenteni lehetne.

      Szóval csak úgy teszt jelleggel megnéztem egy példát:

      személyautó, Bp. környéki, 40 éves tulaj, negyedéves csekkes díjfizetéssel, A0-ban, minden kedvezmény nélkül, 3000 ccm felett, 3 tonna, 100 kW.

      Az eredmények (éves díjak):

      UNIQA 68.409 Ft
      KÖBE 87.600 Ft
      MÁV 93.800 Ft
      K&H 108.636 Ft
      OTP 113.544 Ft
      Groupama 116.000 Ft
      TIR 116.964 Ft
      Generali 119.232 Ft
      Posta 129.050 Ft
      Union 129.161 Ft
      Allianz 145.680 Ft

      És akkor ezek még csak a hivatalos díjak, vannak kevésbé publikus, de még kellemesebb lehetőségek (mint a másikban már írtam, nekem 12 eFt az éves díjam)

      Szóval szerintem egy kis utánajárással még több fröccs juthatna MaNá torkába 😉

      Ha valakit érdekelne a téma, ne kíméljen a kérdéseivel.

    • Szerző
      Válasz
    • #53777
      Dome
      Felhasználó

        [quote=”istozi” post=51522]”és nem tudnak mit kezdeni velünk…”
        Szerinted megérdemli az állam (kormánytól függetlenül!), hogy önként és lelkesen vállaljuk a többletek befizetését? Annyi pitiáner basztatást kaptam már az elmúlt 50 évben, hogy ahol lehet betartok.
        Nem szép, ám jót tesz a lelkemnek.[/quote]
        Persze, hogy nem!!! Ez vitán felül áll! :cheer:

        #53776
        istozi
        Felhasználó

          „és nem tudnak mit kezdeni velünk…”
          Szerinted megérdemli az állam (kormánytól függetlenül!), hogy önként és lelkesen vállaljuk a többletek befizetését? Annyi pitiáner basztatást kaptam már az elmúlt 50 évben, hogy ahol lehet betartok.
          Nem szép, ám jót tesz a lelkemnek.

          #53775
          Dome
          Felhasználó

            A bevezetés első pillanatától teljesen egyértelműen le van írva kire mi vonatkozik. Az, hogy joghézagos a megfogalmazás, és egyből „rácápázik” aki tud a joghézagra már más kérdés.
            K. Elemér peu 106 1.1 van gépkocsija dupla díjas, mert haszonjármű….
            N. Péter nagycsaládos 32 éves ford transitja 8 személyes szgk., emiatt dupla díjas…
            F. Kálmán lakóautója ami papíron csak 6 személyes szgk. de egy vidéki családi ház árát éri, viszont sima díjas mert ÉS ITT A LÉNYEG!!!
            -szarul regisztrálták az okmányait,
            -nem egyértelmű a megfogalmazás a törvénykezésben
            -stb.
            Erre próbáltam rámutatni kicsit, hogy a társadalom egzisztenciális krémjét alkotó rétege, aki meg tud magának olyan luxust engedni, hogy hobbyból guruló garzonokat tartson, annál hiányzik leginkább az az önbevallási kedv… Bár tudja, hogy lakóautója van, és jogszabály szerint milyen sávba van sorolva, de azért az évi pár ezresért, (és tegyük a szívünkre a kezünket mindannyian! Egy hétvégén többet el tudunk szórni uszkve feleslegesen) amit a lehetőség kínál, inkább rágja a gumicsontot, és idegeskedik, meg kockáztat, és háborog, ha megdől! 🙂
            Vitathatatlan tény, hogy szemét, rosszindulatú, külföldi átutazókkal megmagyarázott, de ténylegesen a hazai népességet szopató rendelkezés ez, sajnos nem az első, és nem is az utolsó.
            Nem az út szélén álló alkalmazott, nem a monitort figyelő operátor, se nem az ablak túloldalán ülő ügyintéző a hibás emiatt.
            És nem az igazunkért harcolunk tulképp, hanem csak kellően élelmesek vagyunk, és nem tudnak mit kezdeni velünk…
            Peace! 🙂

            #53774
            SzFeri
            Felhasználó

              Ez így igaz! De sajnos egyre gyakoribb az, hogy ennek ellenére mégis kiszabja a büntetést, azután majd vagy felveszed a kesztyűt és kiharcolod az igazad, vagy választod az egyszerűbb, ám de drágább utat, hogy befizeted és legközelebb a drágább kategóriára veszel metricát, elkerülve a huzavonát. De az való igaz, hogy a forgalmiba babrálni csak az NKH-nak van joga.

              #53773
              istozi
              Felhasználó

                „az út szélén lesben álló alkalmazott annak látja és ezt fel is használhatja ellened”
                Kétségeim vannak arról, hogy az autópálya üzemeltető – látva az előtte elmenő jármű külső jellegeit – bele tudna avatkozni az Okmányiroda nyilvántartásába. Ez egyszerűen nem így működik. És ha el is indítanak egy eljárást (feljelentést) azon célból, hogy módosítsanak egy bejegyzést, akkor is – úgy gondolom – a Közlekedési hatóságnak van joga vizsgára berendelni a gépjárművet és a vizsgalap alapján fog az Okmányiroda valami adatot módosítani. Szóval ez azt jelenti, hogy egyrészt ez nem egyszerű folyamat, másrészt – közben – téged is értesíteni kell róla, tehát tudsz az eljárásról és van lehetőséged tiltakozni, védekezni.

                #53772
                SzFeri
                Felhasználó

                  Nem erről van szó. Hanem arról, hogy legyen tiszta a jogi szabályozás. Nem is beszélve arról, hogy pl. Békés megyében a legközelebbi autópálya is 120 Km-re van, így bárhová is mész, max. még egyszer ennyit utazol rajta. De visszatérve a mondatom első felére, bizton állítom, hogy a perdöntő mindig az, ami a hivatalos dokumentumban (jelen esetben a forgalmi engedély) szerepel. Ha a forgalmi engedélyben nem szerepel lakófelépítményre vonatkozó bejegyzés, akkor az jogi értelemben nem is az, lehet benne akármennyi ágy , meg fürdőszoba meg minden. Az már egy magyar sajátosság, hogy az út szélén lesben álló alkalmazott annak látja és ezt fel is használhatja ellened, de hangsúlyozom, jogi értelemben az a megállapítás nem hiteles, és egy esetleges bírói eljárásban is elbukik. Az hogy a forgalmiban nincs bejegyezve olyan adat, ami rád nézve terhelő, az jóhiszeműen szerzett jog, büntetni azért nem lehet. Csak hát a megbírságolt személynek kell majd utánajárni és ekkor jön be a te igazad, hogy talán nem éri meg vacakolni pár ezer Forintért. És ami a legszomorúbb a történetben az, hogy az autópálya üzemeletető is erre játszik.

                  #53770
                  Dome
                  Felhasználó

                    Én amúgy nagyon nagyon nem értelek ezzel a pályamatrica dologgal titeket.
                    Adott egy szinte 100% ig hobby tevékenységre használt gépjármű, ahol az induló értékhatár 2 guriga, és szinte a csillagos ég a felső határ…. 🙂
                    A D1-D2 éves díj, ráadásul fillérre ugyanaz.
                    Most őszintén tegye mindenki a szívére a kezét aki használja is a járművet! Nem fér bele a költségvetésbe évi 43 ezer Ft??? vagy alkalmanként pár ezres többletköltség??? 🙂
                    Nyilván értelmetlen sarc, de ez van.

                    #53757
                    SzFeri
                    Felhasználó

                      Szia Woodoo! Köszönöm az ajánlatot az ajtóra, de egyelőre nem kell. Még az ajtókból is csak aza egyik került felhasználásra. Olvasva okfejtésedet, kijött belőled a villamos mérnök. 🙂 , de ennél egyszerűbben oldják ezt meg a magyarok. Ahogy EvaMama írta. Egy ember ül az autóban és szívatja a népet. A lakóautós fizet, a Szerbek, Románok, Törökök meg még mittudomén kik elhúznak matrica nélkül.

                      #53756
                      SzFeri
                      Felhasználó

                        Húú. Erre nem is gondoltam. És tényleg ott vannak az út szélén a kamerás autóval. Szóval itt van a gyenge pontja a dolognak. Mindíg irigyeltem azokat, aki ott ülve várják ki a nyugdíjas éveket.

                        #53752
                        MaNa
                        Felhasználó

                          Ez pontosan így van, mi már voltunk ilyen kihajtóban ellenőrzésen, és el is mondták, hogy örüljünk, hogy D2-t vettünk.

                          [quote=”EvaMama” post=51501][quote=”woodoopilot” post=51497]Szia Feri!
                          Van még egy hátsó ajtóm, az nem kell esetleg? Apám egyszer már ki akarta dobni, nem tudta, hogy azt az edzett üveget már nem lehet sehol se beszerezni.

                          Tavasszal néhány alkalommal én is D1 matricát vettem, utánfutót is húztam, de nem kaptam büntetést. Aztán amikor nyár elején éves matricát akartam venni, mondta a kutas, hogy változott a jogszabály, D2-kell. Nem hittem neki, de igaza volt, valóban kijött egy rendelet, amiben a lakóautó fogalommeghatározását megváltoztatták. Nem az a lényeg, milyen kód van a forgalmiban, hanem az, hogy mi van a bódéban. Ezt persze nem látja a kamera, az csak a járműnyilvántartásban szereplő adatokból tud dolgozni.
                          Azt én sem gondolnám, hogy valakire rásózták volna a lakóautók vadászatát a központban, ahova a kamerák képei befutnak, de egy képelemző szoftver simán kiszűrheti a lakóautókat. Nem lehet tudni, mikor jut eszébe valakinek. Nem akarok tippeket adni, de már a járműnyilvántartás adataiból is ki lehet szűrni a lakóautókat, elég csak összevetni a hasznos terhelhetőséget a menetkész tömeggel. Ehhez elég egy néhány soros program. Sőt, még számolni sem kell, szerintem a 2 tonna feletti menetkész tömegű személygépkocsik 99%-a lakóautó. Kockázat nincs, ha tévednek a tulaj reklamál, aztán elviszi szemlére a járgányt. Akinek meg van ágy és tűzhely a csigájában, az kénytelen fizetni, vagy kiszedi valamelyiket a szemlére…

                          Én sosem szerettem bliccelni, ezért inkább D2 matricát vettem, plusz egy U-t az utánfutóra. Egyébként az éves matrica ára ugyan annyi a D1-re és a D2-re is.[/quote]

                          Ennél sokkal egyszerübben működik a rendszer! Az autópálya kihajtóknál parkoló kamerás autókban ülő kispajtásoknak a feladata többek között az, hogy egyrészt szűrjék a matrica nélküli járműveket, egyúttal jelezzék a „lakóautó jellegű” járgányokat! Ha ilyenbe belefutottál, akkor már jön is bünti![/quote]

                          #53750
                          EvaMama
                          Felhasználó

                            [quote=”woodoopilot” post=51497]Szia Feri!
                            Van még egy hátsó ajtóm, az nem kell esetleg? Apám egyszer már ki akarta dobni, nem tudta, hogy azt az edzett üveget már nem lehet sehol se beszerezni.

                            Tavasszal néhány alkalommal én is D1 matricát vettem, utánfutót is húztam, de nem kaptam büntetést. Aztán amikor nyár elején éves matricát akartam venni, mondta a kutas, hogy változott a jogszabály, D2-kell. Nem hittem neki, de igaza volt, valóban kijött egy rendelet, amiben a lakóautó fogalommeghatározását megváltoztatták. Nem az a lényeg, milyen kód van a forgalmiban, hanem az, hogy mi van a bódéban. Ezt persze nem látja a kamera, az csak a járműnyilvántartásban szereplő adatokból tud dolgozni.
                            Azt én sem gondolnám, hogy valakire rásózták volna a lakóautók vadászatát a központban, ahova a kamerák képei befutnak, de egy képelemző szoftver simán kiszűrheti a lakóautókat. Nem lehet tudni, mikor jut eszébe valakinek. Nem akarok tippeket adni, de már a járműnyilvántartás adataiból is ki lehet szűrni a lakóautókat, elég csak összevetni a hasznos terhelhetőséget a menetkész tömeggel. Ehhez elég egy néhány soros program. Sőt, még számolni sem kell, szerintem a 2 tonna feletti menetkész tömegű személygépkocsik 99%-a lakóautó. Kockázat nincs, ha tévednek a tulaj reklamál, aztán elviszi szemlére a járgányt. Akinek meg van ágy és tűzhely a csigájában, az kénytelen fizetni, vagy kiszedi valamelyiket a szemlére…

                            Én sosem szerettem bliccelni, ezért inkább D2 matricát vettem, plusz egy U-t az utánfutóra. Egyébként az éves matrica ára ugyan annyi a D1-re és a D2-re is.[/quote]

                            Ennél sokkal egyszerübben működik a rendszer! Az autópálya kihajtóknál parkoló kamerás autókban ülő kispajtásoknak a feladata többek között az, hogy egyrészt szűrjék a matrica nélküli járműveket, egyúttal jelezzék a „lakóautó jellegű” járgányokat! Ha ilyenbe belefutottál, akkor már jön is bünti!

                            #53746
                            woodoopilot
                            Felhasználó

                              Szia Feri!
                              Van még egy hátsó ajtóm, az nem kell esetleg? Apám egyszer már ki akarta dobni, nem tudta, hogy azt az edzett üveget már nem lehet sehol se beszerezni.

                              Tavasszal néhány alkalommal én is D1 matricát vettem, utánfutót is húztam, de nem kaptam büntetést. Aztán amikor nyár elején éves matricát akartam venni, mondta a kutas, hogy változott a jogszabály, D2-kell. Nem hittem neki, de igaza volt, valóban kijött egy rendelet, amiben a lakóautó fogalommeghatározását megváltoztatták. Nem az a lényeg, milyen kód van a forgalmiban, hanem az, hogy mi van a bódéban. Ezt persze nem látja a kamera, az csak a járműnyilvántartásban szereplő adatokból tud dolgozni.
                              Azt én sem gondolnám, hogy valakire rásózták volna a lakóautók vadászatát a központban, ahova a kamerák képei befutnak, de egy képelemző szoftver simán kiszűrheti a lakóautókat. Nem lehet tudni, mikor jut eszébe valakinek. Nem akarok tippeket adni, de már a járműnyilvántartás adataiból is ki lehet szűrni a lakóautókat, elég csak összevetni a hasznos terhelhetőséget a menetkész tömeggel. Ehhez elég egy néhány soros program. Sőt, még számolni sem kell, szerintem a 2 tonna feletti menetkész tömegű személygépkocsik 99%-a lakóautó. Kockázat nincs, ha tévednek a tulaj reklamál, aztán elviszi szemlére a járgányt. Akinek meg van ágy és tűzhely a csigájában, az kénytelen fizetni, vagy kiszedi valamelyiket a szemlére…

                              Én sosem szerettem bliccelni, ezért inkább D2 matricát vettem, plusz egy U-t az utánfutóra. Egyébként az éves matrica ára ugyan annyi a D1-re és a D2-re is.

                              #53745
                              istozi
                              Felhasználó

                                Igen, ez pontosan így történik. Azért, hogy ne 2 útért kapjak büntit (oda – vissza), amikor leértem az úticélomhoz, felhívtam az ügyfélszolgálatot és megkérdeztem – rendszám alapján – hogy van-e érvényes matricám. Elsőre hülyének néztek, hogy miért nem tudom, de mondtam, hogy nem én vettem (mindegy a magyarázat, csak az ügyeletes megnyugodott). És akkor már pontosan tudott válaszolni arra, hogy a megvásárolt matrica érvényes-e (addigra átmentem legalább 1 kamera alatt, és az a kamera lekérdezte a központi nyilvántartást. Ettől kezdve az ügyeletes is tudott válaszolni (előtte hiába irkáltam kérdéseket).

                                #53744
                                SzFeri
                                Felhasználó

                                  Igen, ez nekem is eszembe jutott. Ill. ha csak a forgalmit odaadom, és csak annyit mondok, hogy erre kérek egy tíznaposat. Erre ő kiböki az összeget, és már látom is hogy hányadán állunk.

                                  #53743
                                  SzFeri
                                  Felhasználó

                                    Szia Woodoo! Örülök hogy itt is találkozunk. Mopedautóval kapcsolatosan már egyszer találkoztunk is, azóta is hálásak vagyunk neked az ajtókért Emlékszel? (Békéscsaba) 🙂 🙂 Visszatérve a lakóautóra, én szinte kizártnak tartom, hogy bárki is a kamera előtt üljön és figyelje az autókat az autópályán. Kb. közel száz ilyen kamera van, és mind egy központba fut be. A számítógép figyeli, hogy milyen kategóriába tartozik, és ahhoz mérte mennyit fizetett az adott rendszámhoz tartozó autó. Ha valami nem stimmel. akkor jelez a gép a diszpécsernek, aki megnézi a képet és intézkedik. Mivel a forgalmi alapján az én autóm egyenértékű egy családi személygépkocsival, a gép a rendszám alapján annak megfelelő díjat is vár el. Egyébként mennyi a pótdíj? És azt milyen idő intervallumra kell fizetni? Gondolom itt arra, hogy veszek egy tíznaposat, elmegyek a Balatonra, és ugyanazzal a matricával egy hét múlva megyek is haza. Kvázi elmegyek egy hát alatt legalább 8-10 kamera alatt. És ha szabálytalan vagyok, akkor ennyiszer is jelez majd a számítógép a diszpécsernek.

                                    #53740
                                    istozi
                                    Felhasználó

                                      Megteheted, ám ez azt jelenti, hogy te adtad a kezükbe azt az infót, amit a kamera nem lát. Én a forgalmi nélkül, csak a rendszám alapján próbáltam őket kikérdezni. Erre nem akartak, vagy nem tudtak válaszolni.

                                      #53739
                                      woodoopilot
                                      Felhasználó

                                        Azt senki sem vitatja, hogy személygépkocsi kategóriába tartozik az a lakóautó, aminek a forgalmijába M1 van bejegyezve.
                                        Van viszont egy jogszabály, ami kimondja, hogy az olyan személygépkocsi, amibe fekvőhely és tűzhely van beépítve, lakóautónak minősül. Ezt vitás esetben szemlével állapítja meg a hatóság.
                                        Ha az autópálya kamerán lakóautónak tűnik egy jármű, de csak D1 matricát vettek rá, akkor kiküldik a büntetést, és ha a tulaj reklamál, berendelik egy szemlére. A szemlén belenéznek a járgányba, és eldöntik hogy lakóautó-e, vagy sem. Gondolom létezik valami jogorvoslat is, ha a tulaj nem ért egyet a döntéssel…

                                        Hogy mennyi az esélye a lebukásnak, azt nehéz lenne megmondani. Ha csak találomra nézegetik a felvételeket, akkor elég kevés. Ha egy képfelismerő szoftver kidobálja a gyanús kocsikat, vagy ha valami másra tudnak szűrni, pl. az üres tömegre, akkor már nagyobb az esély, hogy jön a büntetés…

                                        #53738
                                        SzFeri
                                        Felhasználó

                                          Van nalunk irodaja az autopalyasnoknak. Be fogom vinni a forgalmit es az alapjan megkerem az infot. Ha azt mondja hogy sima szemelyauto kell ra akkor utana megmondom azt is hogx ez egy lakoauto. Kivancsi vagyok mit mond arra. A forgalmi bejegxzesre csak azert agxok kivancsi mert nem tudom elkepzelni hogx az m1 kategoria melle meg odair mast is. Legfeljebb a masik lapon megjegyzesben’

                                          #53736
                                          istozi
                                          Felhasználó

                                            Tudok mutatni, de nem ez az elsődleges. Megkérdezheted az Autópálya díjfizetős céget, ám nekem (meg többeknek) nem tudtak – nem akartak forgalmi nélkül válaszolni arra, hogy melyik kategóriába tartozunk. Nekem ez csak akkor vált bizonyossággá, amikor megkockáztattam egy próbautat. Mert a kamera nem látja a forgalmit, csak a rendszámot.

                                            #53734
                                            SzFeri
                                            Felhasználó

                                              Magyarországon még nem mentem vele autópályán. Az ősszel vettem, eddíg csak Romániában voltam vele, ott fel sem merült, hogy ez nem személyautó volna. Csak a kíváncsiság kedvéért tudna valaki mutatni egy forgalmit, hogy hogyan is néz ki a lakófelépítmény bejegyzés?

                                              #53733
                                              istozi
                                              Felhasználó

                                                Mikor váltottál rá utoljára matricát? Ha a szgk. díjjal átmentél a kamerák alatt és nem jött bünti, akkor nem vagy lakó.

                                                #53732
                                                SzFeri
                                                Felhasználó

                                                  húú! Hát nekem olyan itt nincsen. Ugyanúgy M1 van csak írva, mint a nejem reneult meganjank. Vagyis jogilag ez én ducatom (6 személyes) a forgalmiba bejegyzett adatok alapján ugyanaz a kategória, mint bármely 5 személyes személygépkocsi. Ebből kifolyólag (szintén jogi értelemben) ugyanaz a kategória is.

                                                  #53731
                                                  gattila
                                                  Felhasználó

                                                    Nálam az M1 kategória mellett be van írva a lakó felépítmény.

                                                    [quote=”SzFeri” post=51481]Továbbra sem világos számomra, hogy a lakóautó mitől lakóautó? És itt most arra gondolok, hogy a forgalmi engedélyben hol található azT a bejegyzés, amiből egyértelműen kiderül, hogy ez egy lakóautó, nem pedig egyszerű személygépkocsi? Az, hogy valami lakóautónak néz ki, az nem jelenti azt, hogy az is! (jogi értelemben)[/quote]

                                                    #53730
                                                    SzFeri
                                                    Felhasználó

                                                      Továbbra sem világos számomra, hogy a lakóautó mitől lakóautó? És itt most arra gondolok, hogy a forgalmi engedélyben hol található azT a bejegyzés, amiből egyértelműen kiderül, hogy ez egy lakóautó, nem pedig egyszerű személygépkocsi? Az, hogy valami lakóautónak néz ki, az nem jelenti azt, hogy az is! (jogi értelemben)

                                                      #53729
                                                      woodoopilot
                                                      Felhasználó

                                                        Szerintem lehet D2-vel is vontatni, csak annál venni kell matricát a futóra is.

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 51-75 / 251

                                                      You must be logged in to reply to this topic.