-
IndítottaTémakör
-
2006.03.12.-21:17 #2646
Másik topikban merült fel, csak áthozom ide a témát, és most a kötelező biztosítást (ahhoz konyítok egy kicsit ;-)) De írhatnátok ide más ötleteket is, amivel ezeket a hihetetlen méretű lenyúlásokat csökkenteni lehetne.
Szóval csak úgy teszt jelleggel megnéztem egy példát:
személyautó, Bp. környéki, 40 éves tulaj, negyedéves csekkes díjfizetéssel, A0-ban, minden kedvezmény nélkül, 3000 ccm felett, 3 tonna, 100 kW.
Az eredmények (éves díjak):
UNIQA 68.409 Ft
KÖBE 87.600 Ft
MÁV 93.800 Ft
K&H 108.636 Ft
OTP 113.544 Ft
Groupama 116.000 Ft
TIR 116.964 Ft
Generali 119.232 Ft
Posta 129.050 Ft
Union 129.161 Ft
Allianz 145.680 FtÉs akkor ezek még csak a hivatalos díjak, vannak kevésbé publikus, de még kellemesebb lehetőségek (mint a másikban már írtam, nekem 12 eFt az éves díjam)
Szóval szerintem egy kis utánajárással még több fröccs juthatna MaNá torkába 😉
Ha valakit érdekelne a téma, ne kíméljen a kérdéseivel.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2018.09.23.-22:16 #55920
Úgy oldottam meg a kérdést, hogy írtunk kézzel egy elállási nyilatkozatot, amit a kötés után 15 napig el kell fogadniuk, ha online a kötés. (a biztosító saját honlapján szoktam ezeket megkötni miután a Netrisken kiválasztom a legkedvezőbb ajánlatot adó céget) Majd másnap már b.sztattam is őket, hogy ugyan töröljék mááá az X. kötvényt, mert marhára kötném az újabbat. Ilyenkor arra is oda kell figyelni,hogy ne maradjon ki fedezet nélküli nap, mert arra is díjat szabnak ki!
Közben a törlésre váró bizti igazoló cetlijével meg elballagtam az ocsmányirodába, és kicseréltettem a forgalmit, meg megváltoztattam az üzembentartót.
Amúgy azt gondolom ez nem a biztosítók hibája, a törvénykezés szar úgy ahogy van!!! Ők csak egy esetleges „bokamegütés” miatt járnak el a paragrafusok szerint.
A kiskapu itt van, lehet alkalmazni.2018.09.23.-15:08 #55917Nekem csak a személyes biztosítói kapcsolatom hozott megoldást, mert a rendszer ( a biztosító társaságok rendszere ) megőrült a gondolattól. Az alkuszom kézzel írt papírokat küldött el többszöri nagyfőnőki levelezés után. Még a zöldkártyát is kézzel töltötték ki, és faxolták át a központból. Amibe azonban mindannyian megegyeztünk, hogy ha a jármű besorolása változik új szerződés jön létre, és a korábbi a teherautóra vonatkozó szerződés MINDEN szempontból semmis. Lehet, hogy mivel a biztosítások nyilvántartása rendszám alapján történik rendszámot is kéne váltani. Akkor a rendszer tudna működni. Egyébként rúgd ki Döme az ilyen biztosítót, és keress olyat aki ki is akar szolgálni.
2018.09.19.-02:03 #55891[quote=”Döme” post=53467]Azért én csak kitapostam az igazam… :-)[/quote]
Nincs borzasztóbb annál, mikor a tudatlan csinovnyik, a problémát keresi, és nem a megoldást.
2018.09.18.-03:32 #55887Azért én csak kitapostam az igazam… 🙂
2018.09.15.-12:46 #55876Én is keresztülvergődtem ezen.
Nálam minden autó az allianznál van.
egyszerű oknál fogva, mert van irodájuk és személyesen lehet intézni mindent.
Szóval az átminősítés után ők sem tudtak mit kezdeni. A teherautó biztosításom tovább él és amikor évforduló lesz akkor kötünk újat. Bejegyezték a rendszerbe a változást és ennyi.
Egyébként kiszámoltuk, hogy anyagilag így jobban járok. Most éves díjfizetéssel kb 40 ezer a kötelezőm, de személyautónál a bónusz elvesztése miatt pár ezerrel több lenne.
Nem mintha nem bíznék bennük, de kértem erről egy igazolást, miszerint bejegyezték a változást.2018.09.15.-12:18 #55874Ezt a játékot, mármint, hogy átminősítettem egy tgk-t személykocsivá, én is végigjátszottam. Mondtam, hogy a teherautó megszünt, az a biztosítás semmis, keletkezett – ugyanazzal a rendszámmal – egy új szgk. Ezzel egyszerűen nem tudtak mit kezdeni (nem vette be a számítógépük).
Szóval a végén a teherautós biztosító elengedett (lezárták azt a biztosítást, időarányos díjfizetéssel, igazolást kiadták) és egy másik biztosítónál lett megkötve az új kötelező, már személyautóra.2018.09.15.-03:19 #55872Tanulságos történetet mesélek most el, szemléltetve, hogy mennyire gyökér a Mo.-i törvénykezés…
Ma vizsgáztattam át a lakónkat.
Tegnap az egyik biztosítónál kötöttem új bónusszal megspékelt szgk. biztosítást a feleségem nevére. (eddig mint tgk. én voltam az üzembentartó) direkt késleltetve kötöttem, hogy csak mától éljen, mivel naivan azt gondoltam, egy nap alatt lepörgetek mindent…. Még tegnap jött a biztosítótól egy mail, hogy hohó, nem egyezik a KEKKH val az általam megadott adathalmaz, ezért ők korrigálták a számokat. Az alapból kiszámolt évi 34 ezer helyett, 60 ezer lett. (persze egyből tudtam, hogy azért, mert a nyilvántartásban még tgk.)
Amúgy a 60 ezer is érdekes összeg, mert ha bután egy online alkuszon keresztül kötnék, 120 körüli lenne az összeg,-de ez majd később lesz fontos.
Szóval elkezdek csetelni egy ügyfelessel, mert felhívni azt lehetetlen őket.
Vázolom neki a szitut, hogy ez ma lett szgk. de a vámhivatal elzavart, az okmányosok meg nem állnak velem így szóba, de adatlapot tudok mutatni. Erre ő kifejti, hogy a törvények szerint évente egyszer tudok módosítani, és a szerz. kezdetétől érvényes kategóriára ad csak lehetőséget. Erre én mondtam neki, hogy a törvénykezés szerint csak személyre szóló érvényes biztosítással fogadnak az okmányirodákban, akkor ezt most akkor hogy is lépjem meg? Mert hát pont azért kötöttem már eleve ilyen kat. biztit. , mert ilyen fog kelleni. Itt megakadtunk, nem volt hajlandó felfogni, hogy ez egy 21-es csapdája törvénykezés.
Végül abban maradtunk, hogy írni kell kézzel egy elállási kérelmet, amit írjak alá, szkenneljek be, és küldjem be!!! 2018-ban… (amúgy a módosító levelükben fel van tűtetve, hogy 15 napig kifogással élhetek, ha nem élek, automatice elfogadom az új összeget) Mondjuk azt ajánlom nekik, hogy fogadják be, és töröljék, és nem kell bemennem majd asztalt borogatni (valamikor csak az segít sajnos) 🙂
Az megint érdekes szitu lesz, hogy töröltetek egy szerződést, aztán kötök egy újat ugyanott… na mindegy.
A csattanó ,meg az az egészben, hogy küldi a számla részletezőt, ahol is a szgk. kat. bónuszomat, simán átveszi a tgk. biztosításba ](*,) :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo: Holott ilyet csak kategórián belül lehet átvinni.
Nyilván megugrom ezt a történetet, csupán azért írtam le, hogyha valaki hasonló dolgok előtt áll, ne szívjon ezekkel feleslegesen.
A regadó begyónása körüli dolgokat inkább el sem mesélem…. Akár a komcsi időkben, ha nincs csókod elvesztél.2018.08.28.-03:47 #55684Leginkább sehol, 23 éves…. Ha mégis vállalná valaki, akkor se rentábilis, mert ilyen kornál, már jóindulattal is közel 80-100% avulást számolnának. (Tehát egy 100 ezres alkatrészért adnának 20 ezret kár esetén) stb.
2018.08.27.-21:04 #55681Sziasztok!
Nem tudja valaki hol lehet 1995 évjáratú lakóautóra casco biztositást kötni?Elöre is köszönöm!!2018.08.14.-11:00 #55621Sziasztok!
http://www.autopalyamatrica.info/home
Tehát a hír igaz.
Szép napot, jó utat!2018.08.14.-09:24 #55620[quote=”Döme” post=53239]Belefutottam egy dokumentumba, miszerint a Szlovén autópályákon a lakóautók normál díjfizetésbe tartoznak!
3x olvastam végig, a pdf. Mellékletet is!
🙂[/quote]
Döme!
Erre azért ne vegyél be mérget…
Ez a dokumentum arról ír, hogy majd lesz 2013 -tól egy új rendelet…Azóta sok víz lefolyt az Isonzón is….
:meghajol2018.08.13.-18:42 #55615Belefutottam egy dokumentumba, miszerint a Szlovén autópályákon a lakóautók normál díjfizetésbe tartoznak!
3x olvastam végig, a pdf. Mellékletet is!
🙂Attachments:2018.08.10.-11:08 #55594Szervusztok! Kedves dzszoli! Mikor kaptad ezt a levelet a autópályakezelőtől? Mostanában, vagy korább években? Üdv:Sz Feri
2018.08.05.-14:57 #55566[quote=”Laccci” post=53186][quote=”reset67″ post=53178]nálam sincs semmi hasonló bejegyzés így akkor egyenlőre marad a D1 aztán ha évest veszek jövöre akkor meg úgyis mindegy. köszönöm
[quote=”dzszoli” post=53177]
Ha gépjárműve lakóautóként vagy egyéb erre a célra alkalmas járműként van bejegyezve a forgalmi engedély 2. oldalán a hatósági bejegyzéseknél,akkor már a D2-es kategóriájú e-matrica típust kell vásárolnia, de ez nem derült ki a becsatolt forgalmi engedély részletből.
[/quote][/quote]Ez fenomenális…hogy találták ezt ki?
Az enyémbe beleírták, hogy az xxxxxxx számú engedély alapján lakó gépjárművé alakítva.
De gondolom a gyári csigáknál nincs semmi bejegyzés.
Na mindegy, örülök, hogy legalább a többségnek elég a D1, én meg úgy sem járok itthon pályán…
Csak az elvet nem értem…[/quote]Az elv rém egyszerű…….Éppen attól függ, hogy ki intézi az új forgalmit.
Nekem sem írtak be semmi felesleges megjegyzést a forgalmiba, de nem is értette az ügyintéző, hogy éppen mit és miért is csinál. Nem is sikerült neki első nekifutásra jól venni az akadályt, de a második forgalmi kiállítása után, azért összejött a dolog, mikor már elmagyaráztuk neki, mit kéne tennie. Az M1-N1 változás, +átminősítés, nagyon megkavarta. 🙂2018.08.05.-01:32 #55563Sziasztok! Nekem is D1 matricám van, és még nem volt problémám. Szép nyarat és balesetmentes utakat kívánok mindenkinek.Dedi
2018.08.04.-12:38 #55555[quote=”reset67″ post=53178]nálam sincs semmi hasonló bejegyzés így akkor egyenlőre marad a D1 aztán ha évest veszek jövöre akkor meg úgyis mindegy. köszönöm
[quote=”dzszoli” post=53177]
Ha gépjárműve lakóautóként vagy egyéb erre a célra alkalmas járműként van bejegyezve a forgalmi engedély 2. oldalán a hatósági bejegyzéseknél,akkor már a D2-es kategóriájú e-matrica típust kell vásárolnia, de ez nem derült ki a becsatolt forgalmi engedély részletből.
[/quote][/quote]Ez fenomenális…hogy találták ezt ki?
Az enyémbe beleírták, hogy az xxxxxxx számú engedély alapján lakó gépjárművé alakítva.
De gondolom a gyári csigáknál nincs semmi bejegyzés.
Na mindegy, örülök, hogy legalább a többségnek elég a D1, én meg úgy sem járok itthon pályán…
Csak az elvet nem értem…2018.08.04.-00:43 #55547nálam sincs semmi hasonló bejegyzés így akkor egyenlőre marad a D1 aztán ha évest veszek jövöre akkor meg úgyis mindegy. köszönöm
[quote=”dzszoli” post=53177]
Ha gépjárműve lakóautóként vagy egyéb erre a célra alkalmas járműként van bejegyezve a forgalmi engedély 2. oldalán a hatósági bejegyzéseknél,akkor már a D2-es kategóriájú e-matrica típust kell vásárolnia, de ez nem derült ki a becsatolt forgalmi engedély részletből.
[/quote]2018.08.03.-19:59 #55546Sziasztok.
Én irtam egy levelet az autópálya kezelőnek és ez a válasz érkezett.Előadó: Ódor Tamás
Társaságunkhoz intézett megkeresését köszönettel fogadtuk, arra az alábbi választ nyújtjuk:
Ha egy jármű külső jegyei alapján alkalmasnak is tűnik a szabadidős felhasználásra, de a forgalmi engedélye alapján, M1 kategóriába sorolt 3,5 t alatti személygépjármű, a szállítható személyek száma nem haladja meg a 7 személyt az engedély alapján és a forgalmiban semmilyen egyéb különleges a lakóautós célt erősítő hatósági bejegyzés nem szerepel, akkor ebben az esetben a jármű a forgalmi engedélye alapján személygépkocsinak minősül és így D1 kategóriába sorolandó.
Ha gépjárműve lakóautóként vagy egyéb erre a célra alkalmas járműként van bejegyezve a forgalmi engedély 2. oldalán a hatósági bejegyzéseknél,akkor már a D2-es kategóriájú e-matrica típust kell vásárolnia, de ez nem derült ki a becsatolt forgalmi engedély részletből.
Mivel nekem a forgalmiba nem szerepel hogy lakóautó, ezért én d1 matricával járok kb 3 éve. Eddig nem volt ebből gond.
2018.08.03.-17:01 #55545Sziasztok! Új lakóautó tulajdonosként nem tudom eldönteni hogy akkor jó pályamatricát vettünk vagy sem az itt olvasottak alapján D2 kellene de a matricás oldalon egy 6 személyes 3.5 tonna alatti M1 az D1.
Mi azt igaszság 2018-ban?
2018.07.26.-16:06 #55473CASCO ÚJRATÖLTVE
Az 1991-es lakóautómra szeretnék cascót kötni, ahogy itt olvasgattam, nem teljesen reménytelen az ügy (pl. néhány hónapra is kötnek, bizonyos dolgok a szerződésből való kivétele esetén könnyebb stb.). Kötött e valaki hasonló feltételekkel öregebb autóra mostanában, illetve van-e hozzáértő ügynök e, akit ajánlanátok olyan biztosítónál, amely nyitott erre. Köszönöm. 🙂
2017.11.07.-15:14 #53783[quote=”SzFeri” post=51518]Nem erről van szó. Hanem arról, hogy legyen tiszta a jogi szabályozás. Nem is beszélve arról, hogy pl. Békés megyében a legközelebbi autópálya is 120 Km-re van, így bárhová is mész, max. még egyszer ennyit utazol rajta. De visszatérve a mondatom első felére, bizton állítom, hogy a perdöntő mindig az, ami a hivatalos dokumentumban (jelen esetben a forgalmi engedély) szerepel. Ha a forgalmi engedélyben nem szerepel lakófelépítményre vonatkozó bejegyzés, akkor az jogi értelemben nem is az, lehet benne akármennyi ágy , meg fürdőszoba meg minden. Az már egy magyar sajátosság, hogy az út szélén lesben álló alkalmazott annak látja és ezt fel is használhatja ellened, de hangsúlyozom, jogi értelemben az a megállapítás nem hiteles, és egy esetleges bírói eljárásban is elbukik. Az hogy a forgalmiban nincs bejegyezve olyan adat, ami rád nézve terhelő, az jóhiszeműen szerzett jog, büntetni azért nem lehet. Csak hát a megbírságolt személynek kell majd utánajárni és ekkor jön be a te igazad, hogy talán nem éri meg vacakolni pár ezer Forintért. És ami a legszomorúbb a történetben az, hogy az autópálya üzemeletető is erre játszik.[/quote]
Üdv Néked!
Már nagyon sokan megírták azt amit én csak ismételgetek:
Teljesen tiszta a jogi szabályozása is a dolognak a márciusban megjelent KÖHÉM rendelet óta, amely kimondja, sőt egyértelműen leírja, hogy a forgalmi engedélyben szereplő adatoktól függetlenül „lakóautónak minősül minden olyan szgk, amelyben alvásra kialakított vagy kialakítható ágy van, továbbá meleg étel készítésére alkalmas főzési alkalmatosság van”!!
Ennyi!! Erre jött néhány tagunktól az az ügyeskedő ötlet, hogy átalakítási engedéllyel kiszereltetjük a konyhát….
:rohog
Sejtem, hogy ezt is csak egyetlen esetben lehetne megcsinálni, akár pert is lehetne nyerni, de utána még jobban megszívnánk… Hoznának egy még durvább rendeletet..
:sir
Ezen én jó magam nem értem mit kell már századszor rugózni!!
Nem jó ezeken a dolgokon itt rugózni, mert a jogalkotók is olvassák ezeket és csak ötleteket adunk nekik egy újabb sarchoz….
Lásd súlykorlátok, 3,5 tonna és társai…2017.11.06.-18:16 #53781Két hete mentünk az m1-m86-n személyautós matricával semmi gond. A rendszer a következőt ellenőrzi a közutasok elmondása szerint a rendszámot veti össze a forgalmiban lévő gépjármű típussal mivel csak ez szerepel a központi nyilvántartásban.
Ha a vett matrica nem passzol a nyilvántartott típussal csak akkor érkezik bünti a jogosulatlan pályahasználatról.2017.11.06.-16:45 #53780Jogilag a helyzet szerintem is egyértelmű lett tavasszal, a KÖHÉM rendelet fogalommeghatározását megváltoztatták, ha ágy és tűzhely van egy járműben, akkor az lakóautó, akkor is, ha nincs erre utaló bejegyzés a forgalmiban. De ha nagyon ugrálunk, lehet valami okostojásnak majd eszébe jut minden lakóautót berendelni egy szemlére, és az új műszaki adatlap alapján majd az okmányiroda kicseréli a forgalmit egy olyanra, amibe beleírják a lakófelépítményt, és azt már az elektronikus járműnyilvántartás is tudni fogja. Amilyen gyenge a lobbi erőnk, jobb ha nem teszünk egy céltáblát a homlokunkra…
Nem vagyok híve az állami újraelosztásnak, dühít is, hogy túladóztatják az országot, és utána visszaosztják mindenféle támogatások formájában az adóbevételeket. Ezzel többnyire csak konzerválják a nem hatékony állapotokat, mint pl. a rezsicsökkentésnél. De én nem érzem igazságtalannak, hogy egy 3 tonna üres tömegű lakóautóra magasabb autópálya díjat kell fizetni, mint egy fele akkora személygépkocsira.
Bár én már Debrecentől mehetnék autópályán, azt tapasztaltam, hogy mindössze kb. 30 percet nyerek vele egy Budapesti úton, a Pest megyei matricához képest. A munkánk miatt nekem mindig húzni kell egy futót, így már 86e Ft lenne a D2+U éves matrica, ehhez képest csak 15e Ft a D2+U Pest megyei matrica. Évente 10-15 alkalommal az a 30 perc nekem nem ér meg 70e Ft-ot…
2017.11.06.-16:06 #53779Mi szeged mellett lakunk és éves matricát veszünk. Sokáig mi is mellékutakon jártunk (bámészkodtunk) de annyira leromlottak az utaink, hogy szétrázza a felépítményt, valamint lassan a Dunán nincs híd ahol ne kellene matrica, amit ha alkalmanként veszünk (dupla áron), bizony nagyon drága lenne.
A forgalmiról csak annyit, (szerintem) hogy addig örüljünk, míg nincs külön kategóriánk. Ma a forgalmi kell csak a kötelező megkötéséhez. Ha külön kategória lenne, szerintem a súlyadótól kezdve a biztosításig minden megváltozna ismerve a törvényhozást (lakód van, fizess).2017.11.06.-15:37 #53778én teherautós vagyok, így közvetlen egyenlőre nem érint a dolog. Úgy gondolom, hogy a márciusban kihozott rendelettel a vita el van döntve. Tetszik nem tetszik. Ahogy nálunk mondják ” az erősebb kutya figura „. Aki olyan szerencsés helyen lakik ahol ki tudja használni az autópályát az vegyen évest, és nem éri kár. Én itt Szegeden mivel nem esik zömében útamba az autópálya, illetve szeretek nézelődni így is – úgy is kerülöm a pályát. Ha esszük magunkat rajta csak a vérnyomásunk fog emelkedni, a helyzet változni úgy sem fog. Mondjuk az érdekes lehetne, hogy ha valaki átalakítási engedéllyel kiszereltetné belőle a tűzhelyt ( mint főzési lehetőséget ) akkor lakóautónak minősülne e? És ha megbírságolnák a reklamációt, az ügyintézést ügyvédi irodára bízva annak költségeit az autópálya kezelőre terhelné rá, vagy közvetlen az alkalmazottat szólítaná perbe károkozásért.
hihi. -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.