-
IndítottaTémakör
-
2006.03.12.-21:17 #2646
Másik topikban merült fel, csak áthozom ide a témát, és most a kötelező biztosítást (ahhoz konyítok egy kicsit ;-)) De írhatnátok ide más ötleteket is, amivel ezeket a hihetetlen méretű lenyúlásokat csökkenteni lehetne.
Szóval csak úgy teszt jelleggel megnéztem egy példát:
személyautó, Bp. környéki, 40 éves tulaj, negyedéves csekkes díjfizetéssel, A0-ban, minden kedvezmény nélkül, 3000 ccm felett, 3 tonna, 100 kW.
Az eredmények (éves díjak):
UNIQA 68.409 Ft
KÖBE 87.600 Ft
MÁV 93.800 Ft
K&H 108.636 Ft
OTP 113.544 Ft
Groupama 116.000 Ft
TIR 116.964 Ft
Generali 119.232 Ft
Posta 129.050 Ft
Union 129.161 Ft
Allianz 145.680 FtÉs akkor ezek még csak a hivatalos díjak, vannak kevésbé publikus, de még kellemesebb lehetőségek (mint a másikban már írtam, nekem 12 eFt az éves díjam)
Szóval szerintem egy kis utánajárással még több fröccs juthatna MaNá torkába 😉
Ha valakit érdekelne a téma, ne kíméljen a kérdéseivel.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2019.10.11.-14:03 #58157
Drága Julika! Csak neked :disco :rohog :rohog :rohog
2019.01.06.-17:16 #56650A téli programok a Karcagi pótszilveszterrel be fejeződik. De már indul a tavaszi Kocsonya Találkozó Miskolc február 22-24.
Egy év gyorsan elszalad, és gondolkodhatsz a következőben!2019.01.05.-23:38 #56648Köszönöm, nagyon kedves tőled! Tavaszi találkozókról még nem lehet közelebbit tudni ugye?
Még itt keresem a rávalót Tirolban….2019.01.05.-23:35 #56647Köszönöm, mindenképpen mérlegelünk. Nem szeretnék illegális megoldást. Most már tisztában vagyok vele, hogy vagy teherautó marad csomagtérelválasztóval és egyszerű megoldásokkal,vagy rendes lakóautónak vizsgáztatott.
Mondjuk ahhoz képest hogy egy Opel Zafirával jártuk be Európát másfél hónapig november decemberben..Minden luxus..Mihelyst Magyrországon leszek időt szakítok egy lakóautós találkozóra..Mindig is vonzott ez az életforma.2019.01.05.-22:16 #56646[quote=”rocsog” post=54124]Köszönöm, hát igen saját építésben is gondolkodunk, főleg hogy nem is kellene kacsalábon forognia elsőre…Ha úgy lesz,biztosan sokat fogok kérdezni ,még. Az asztalos része az menne, én csak az elektromos napelemes rendszerrel vagyok meglőve de abban lenne ismerős aki segítene, igaz nem lakóautós szemmel…[/quote]
Ha gondolod én már túl vagyok ezen , így szívesen segítek ha valamely találkozóra eljössz, vagy ha Szegeden jársz.
Üdv Nyomi
🙂2019.01.05.-00:27 #56642Köszönöm, hát igen saját építésben is gondolkodunk, főleg hogy nem is kellene kacsalábon forognia elsőre…Ha úgy lesz,biztosan sokat fogok kérdezni ,még. Az asztalos része az menne, én csak az elektromos napelemes rendszerrel vagyok meglőve de abban lenne ismerős aki segítene, igaz nem lakóautós szemmel…
2019.01.04.-21:37 #56641Nekem az jött le a hozzászólásokból, hogy mindenki óva int. Könnyen bele lehet tenyerelni a kovászba.
Az unbulda megoldások azok amik először nagyon okosnak látszanak. Jó ár, Az autópályán személyautó, Reg. adóban teherautó, szállítható személyekben kisbusz. A hatóság azt nézi mi van a forgalmiba be jegyezve, ennek megfelelőnek kell lennie e kialakításnak. Senki nem fog problémázni az omnisztor vagy a solár miatt. Fog az utastér elválasztás, súly, stb miatt. Az átalakítást is érdemes szakműhelyre bízni. Ők ismerik a rendelkezéseket, szabályokat.Tudom, az alkotás öröme! De a nem szakszerűre sikerült munka csak barkács munka lesz. A mit majd vissza is kell alakítani megunás, eladás előtt. A nem igazira sikerült művet nehéz lesz olcsón is eladni. Nagyon kell rábeszélni a balekot a megvételre. Meg milyen lakó autó az amivel másodállásban betont szállítanak? Na jó, nem betont, hanem pék süteményt. De olyan is lehet, hogy be löksz bele egy francia ágyat meg hűtőt, meg pár fontos dolgot és azt mondod ez a lakóautó. és kész.
Van egy ötletem! Gyere el egy lakóautós találkozóra, ott láthatsz használatban sok (több) fajta lakóautót, és lesz fogalmad mi a fontos számodra, mit tudsz nélkülözni és mit nem vagy hajlandó.A használtautó.hu-n 304db, a jófogáson is van vagy 50db. A 200 000Ft-ostól ne várj csodát. Van a mi több-kevesebb ráfordítással használható. A tapasztalat szerzések után akár komolyabbra is be lehet invesztálni. Én valahogy így gondolkodnék.
Jó fejtörést! A Te pénzed, a Te lakód! A Te igényed!
2019.01.04.-02:21 #56639[quote=”rocsog” post=54113]Köszönöm, hasznos volt a válasz. Alapvetően a problémám az, hogy mindenképpen olyan lakó kéne ami 1. semmi nem látszik kívülről, 2. szállításra is lehet használni, tehát legalább a franciaágy kivehető belőle. És a gyári lakóautók ált. nem ilyenek. Plusz külföldön nagyobb a választék, és jobb állapotúak, tehát a behozatal maradna. És a német hirdetésekben mindig azt látom hogy LKW Kastenwagen azaz dobozos teherautó szerepel azoknál amiket kinéztem. Szóval ilyenkor mi van?[/quote]
Nonooo!
Azért vigyázz, nem mind arany, ami fénylik. Azért mert nyugatban gondolkodsz, nehogy azt hidd, hogy ott mind remek vétel. Láttam már nem egy német sk. lakót, ami úgy volt egy kalap sz.r, ahogy volt. Zéró tapasztalat, és hozzáértés nélkül, simán belefuthatsz egy használhatatlan tákolmányba, és erre csak akkor fogsz rájönni, mikor lapátolod bele a zsetont kötegszámra, hogy valamelyest használható legyen. Ugyan első ránézésre drágább megoldásnak tűnik, de talán jobban járnál hosszú távon, ha itthon építenél sk egyet, vagy ha nem érzel magadban annyit, akkor keress egy hazai vállalkozást, aki ezt neked elkészíti. Az sk építésben, vagyunk páran akik ebben szívesen segítenek neked. 🙂 Gondold át!!!
2019.01.02.-02:23 #56633Nos ha gyári akkor eleve kempingjármű a tipizálása nagy brief 1 pontja pl:lakóautó. Továbbá a 33. ciffer részletezi a konkrét márka altipusát,pontos műszakitartamát gáz ,áram, forgathato-,ülések,bizt-övek,stb. Ezek rendben vannak.Sok olyan dobozos felépítmény van ami eredetileg UPS,gls,pénzszállító, postás ,mentő és hasonlókból UTÓLAG alakítottak ki .ezek szörfös, buli,parti járművek.Abban a közegben elfogadottan de még mindíg lkw. Ha így behoztad akkor a”honosítási eljárásban”így marad.A balek azért kell mert ott is vannak valóban ügyes,értő emberek.Bekötik A gázt.a 230 V váltóáramot.stb.műszaki terveztetés engedélyeztetés nélkül.Ide haza meg majd kérik tőled az elektromos bizt.jgykv.meg a gáztömrségi vizsg.A kinézéstől a magyar rendszámig min 4-800 ezret tegyél még járulékos kltsg-ként hozzá. A telszámom a profilban van. apóka
2019.01.02.-00:27 #56632Ne is mond éltem már Opel Zafírában is másfél hónapot 🙂 Ahhoz képest egy puttonyos az táncparkett… 🙂
2019.01.02.-00:21 #56631Köszönöm, hasznos volt a válasz. Alapvetően a problémám az, hogy mindenképpen olyan lakó kéne ami 1. semmi nem látszik kívülről, 2. szállításra is lehet használni, tehát legalább a franciaágy kivehető belőle. És a gyári lakóautók ált. nem ilyenek. Plusz külföldön nagyobb a választék, és jobb állapotúak, tehát a behozatal maradna. És a német hirdetésekben mindig azt látom hogy LKW Kastenwagen azaz dobozos teherautó szerepel azoknál amiket kinéztem. Szóval ilyenkor mi van?
2019.01.02.-00:08 #56630Köszönöm Apóka a választ, igen alapvetően az a dilemma, hogy kettős hasznosításban is gondolkodunk. A franciaágy kivehető az év többi részében. És mindenképpen olyan autó amin a napelemen kívűl nincs semmi külső nyoma hogy lakóautó is. Nem tudom hogy mi a legjobb megoldás.
Azt a részt mondjuk nem értem hogy „kell egy nem német balek” Sokan alakítanak át furgont csak szigeteléssel, napelemmel egyszerű berendezéssel. Úgy hogy a csomagtérelválasztó marad. Ettől még nem lesz pkw a jármű N.o-ban sem.
Ettől függetlenül az álláspontod az hogy a lakóautó behozatal az egyszerűbb megoldás? Gondolom akkor meg főleg kell műszaki leírás nem? Ezek szerint SK átalakításút nehéz lepapírpozni itthon?2019.01.01.-20:53 #56628Miért is találták ki a hatóságok a különböző kategóriákat? Ezeket szeretnénk mi át ugrálni oda-vissza. Motorkerékpárból is van 3 kerekű, meg autóból is, sőt segédmotorkerékpárból is. Szállítható személyek alapján is van 7 fővel személyautó, teherautó, sőt busz is. Van még egy rossz példám. Az az eszköz ami sétapálca alakú, és szoktak vele korzózni, de egy db lövést lehet vele le adni, az ugye nem sétapálca? Van ilyen eszköz! Még rosszabb példa. Az a hölgy aki az utcán sétál , formás mellei vannak, és férfi nemi szerve, az nem a nagymama? Mi van a személyiébe be írva? Ő annak számít.
Kilenc fővel még lehet B kategóriát vezetni, de már autópályán busz díjat kell rá vásárolni.
Kategóriát át lépni általában nehezebb mint megfelelőt be szerezni.
Netán egy külföldön le foglalt autó tárolási díja meg haladhatja annak értékét is. A külföldi hatóságok nem elnézőbbek az idegenekkel szemben, még ha hozzá jön a nyelvi probléma akkor sem.Jussanak eszedbe a példák!
Jó döntést!
2018.12.31.-20:24 #56625Azt hiszem a magyarországi forgalomba helyezés alapja a típusbizonyítványban leírtak, vagy az egyedi átalakítás engedélyezett dokumentációja. Anélkül nyűgös lehet. A felszerelt napelem, omnisztor stb. nincs gond, hiszen a jogszabály engedélyezi ezek elhelyezését, amennyiben rendelkeznek minősítéssel, típusbizonyítvánnyal, vagy ennek jelölésével ( pl a lámpákban , ablakban az ” E ” betű ). Valamint a gyári rögzítési pontokhoz van erősítve. A bútorok amik csak be vannak rakva rakománynak minősülnek, de vizsgára kérhetik az eltávolítást. A beépítettek engedély kötelesek! Mint már többször elhangzott, és leírtuk a teherautó biztosítása nekem a minősítés előtt közel duplája volt.
Azért sok sikert!
:smt0392018.12.31.-13:14 #56624[quote=”rocsog” post=54104]Köszönöm a választ! Igen a csomagtér elválasztó az kötelező itthon. És van a lakókocsi illetve teherautó közti egyéb különbség hosszútávon? Pl. biztosítás, adó?
Akkor, ha jól értem, elvileg a külföldről behozott csomagtérelválasztós teherautó napelemmel a tetején a reg. adót megspórolja…[/quote]
Igen, megspórolja, de hosszú távon élhetetlen… az utastér is kell a lakózáshoz…2018.12.31.-02:37 #56623ALAPVETŐEN hibás néző pont.Szerintem a teherautós út csak akkor járható ha a mindennapokban munkaautónak is használva van.Maga a regadó a moderntől a korosig /euro6 -euro1/ mintegy 40 ezertlöl 100 ezerig lesz.Sújtva a korosabbat.De ez egyszeri tétel .Hosszú távon a teherautón lévő terhek bizt.díj pája matrica,komp, belváros,dugódíj,majd később „füstadó”jóval többre rúgnak.Elsődleges probléma az , az ,hogy azt írtad ..SK átalakítású teherautót, és behozom. Teherautóként lesz .. TEHÁT MÁR OTT SEM JOGKŐVETŐ a történet és kell egy nem német balek .Az ottani forgalmijában szerepel ,hogy LKW vagy pkw.Te azt írtad..teherautó/LKW/Van nem kevés kinti kltsg. A magyar honosításkor EZT rögzítik majd.Utána az átalakítások műszaki leírása engedélyek stb. Egy kard ehhez a küzdelemhez nem elég.Kellenek az eredeti tervek leírások,ezek hiteles fordításai .De ekkor sem „fogadókész” a honosítást végző hatóság.Más mondhat számodra kedvezőbbet .Hallgasd meg azt is .Göröngyös út. apóka
2018.12.30.-23:08 #56622Köszönöm a választ! Igen a csomagtér elválasztó az kötelező itthon. És van a lakókocsi illetve teherautó közti egyéb különbség hosszútávon? Pl. biztosítás, adó?
Akkor, ha jól értem, elvileg a külföldről behozott csomagtérelválasztós teherautó napelemmel a tetején a reg. adót megspórolja…2018.12.30.-08:58 #56621[quote=”rocsog” post=54102]Sziasztok! Most szeretnék egy lakóautóvá átalakított furgont venni, amin kívülről nem látszik a változás. Szeretném ha abban a segítségeteket kérni, hogy milyen problémákkal és költségekkel fogok találkozni papírozás és magyarországi forgalomba helyezés esetén, ha pl. Németországban nézek ki egy SK átalakítású teherautót, és behozom. Teherautóként lesz nyilvántartva? Mit kell tudni?
Előre is köszönöm.[/quote]A vizsga és a honosítási részét nem tudom.
Én mindenképp lakónak vizsgáztatnám. Drágább mulatság, mert a regadót is ki kell fizetni.De az biztos, hogy ha engedély nélkül átalakított furgonnal kis hazánkban belefutsz egy nagyobb ellenőrzésbe, akkor először a csomagtér elválasztó falat nézik meg. ha nincs benne, akkor azonnali forgalomból való kivonással jár. Ha még az ülések is át vannak alakítva, pl forgatható ülés, akkor jogosulatlan átalakításnak számít, ami már egy elég komoly büntetést eredményez, és szintén a rendszámba kerül.
Mérlegelni kell!
Legyünk jogkövetők!2018.12.30.-00:13 #56620Sziasztok! Most szeretnék egy lakóautóvá átalakított furgont venni, amin kívülről nem látszik a változás. Szeretném ha abban a segítségeteket kérni, hogy milyen problémákkal és költségekkel fogok találkozni papírozás és magyarországi forgalomba helyezés esetén, ha pl. Németországban nézek ki egy SK átalakítású teherautót, és behozom. Teherautóként lesz nyilvántartva? Mit kell tudni?
Előre is köszönöm.2018.11.14.-19:52 #56238Jelen állás szerint a benzin és a gázolaj hivatalos átlagára között 49 Ft van!
Gyönyörű….
Lassan viccnek is abszurd a helyzet, de ez jelenleg komoly tény!
Át vagyunk b.szva egy kicsit, úgy mindannyian….2018.10.18.-09:52 #56139[quote=”woodoopilot” post=53687]http://audiblog.hu/2013/04/mibol-all-a-benzinar/[/quote]
Ez elég régi cikk.
az ÁFA 27%
és van egy külön dízel adó is ami kb 10 Ft.
De engem is érdekelne, hogy mégis mit keres az állam az autósokon.
Főleg olyankor jut eszembe amikor a múlt századi utakon rázza szét a lelkem és a csigám a kátyúk és a minősíthetetlen út.2018.10.17.-20:36 #561342018.10.16.-01:59 #56128[quote=”Döme” post=53675]Valaki vezesse már le nekem érthetően, hogy nálunk (lehet egyedüliként a világon) miért kerül 30 Ft-al többe az olcsóbban előállítható üzemanyag???
Valahogy nem tudom rosszindulat mentesen értelmezni. Segítsetek már tisztán látni, biztos én gondolok valamit rosszul.
(a környező országokban mindenhol 12-17 centtel olcsóbb a gázolaj a benzinnél)
…tényleg nem értem…[/quote]Egyszerű kémia……
Adott egység kőolajból adott mennyiségű benzin, gázolaj, kerozin, és egyéb cucc keletkezik a finomítás során. Mindegyiknek van egy bizonyos bekerülési hányada. Mivel a dízelek többségben vannak nálunk, ezért intenzívebben fogy a gázolaj, mint a benya. Ezt próbálják ellensúlyozni az árak mozgatásával.
Igen, igazad van, a benzin előállítása kicsit drágább, de ez jelen esetben kevésbé súlypontos tényező. Amire nagyobb a kereslet, az ugye drágább a piacon, de ez már piacgazdasági tétel. Az megint más kérdés, hogy ez tetszik nekünk, vagy sem, de ez meg senkit sem érdekel ott, ahol a profit a lényeg…….
Kérdem én, hogy mikor az az 50 dolláros hordónkénti ár alá csökkent a kőolaj ára, akkor ugyebár meg tudták emelni a jövedéki adót 13 forinttal, nehogy kár érje a költségvetést. Most, hogy 80 felett mozog, miért nem csökkentik ugyan ennyivel???? Most bezzeg nem sír a szájuk, hogy szegény emberek, mennyit kell fizetniük a kutaknál…..2018.10.15.-20:58 #56127Valóban nem érted? 🙂
Mo. így szeretlek.2018.10.14.-21:57 #56122Valaki vezesse már le nekem érthetően, hogy nálunk (lehet egyedüliként a világon) miért kerül 30 Ft-al többe az olcsóbban előállítható üzemanyag???
Valahogy nem tudom rosszindulat mentesen értelmezni. Segítsetek már tisztán látni, biztos én gondolok valamit rosszul.
(a környező országokban mindenhol 12-17 centtel olcsóbb a gázolaj a benzinnél)
…tényleg nem értem… -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.