-
IndítottaTémakör
-
2007.11.14.-22:47 #5876
Sziasztok ti mind! 🙂
Fiatal kis suhanc vagyok, akit nem vonz sem a panel, sem a bérlakás, de a családi ház sem.
Hát kerékre fel! 🙂 Elhatároztam…. azaz nagyon érdeklődök az iránt, hogy vásárolok egy régebbi buszt. És abba, egy lakással kofortban egyenértékű életteret alakítok ki.
220szal, meleggel, hideggel, komforttal, mindennel amitől jó egy lakás…de mozogjon! 🙂
Íme az álom:
Venni egy kiöregedő buszt. Vagy csuklósat, vagy emeletest. A simpla az kicsi
Mondjuk egy Volánbuszt 🙂Kibelezni, hogy csak a szükséges alkatrészek maradjanak benne.
– Beleépíteni egy 2-3-4 palackos gázrendszert amiről menne a fűtés és a főzés.
És gázcsatakozót, hogy akár palack csere nélkül is lehessen töleni…– Beépíteni egy 220V-12V-220V-os rendszert ,úgy hogy mind 12 Voltos, mind 220Voltos rendszer legyen, és amit lehet: 12Voltról hajtani. (ledes világítás, autós telefon/laptop töltő, 12 voltos erősítő, stb…)
Egy beépített akku töltővel, hogy akárhol ahol van 220 lehessen tölteni.– Víz és szennyvíz tartályokat. Amekkorát csak lehet.
– Egy kényelmes zuhanyzóval, kézmosóval, WCvel,
Franciaággyal, nappalival-amerikai konyhával, mikróval 🙂Luxus közeli körülménynek 2 személynek 🙂
És a sok sok sok kérdés, segítségkérés:
Mennyibe kerülhet egy öregecske emeletes vagy egy csuklós busz? Melyik legyen? Az emeletes busz magas lehet bizonyos helyekre, a csuklós nem biztos hoyg elég masszív és nem kanyarodik olyan jól.
7-8 millióból összehozható szerintetek? (ennyibe kerül egy városi garzon úgy hogy felújítod…)
Köszi hogy elolvastátok 🙂
Tisztelettel: Pacsó Tamás
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2007.12.09.-01:45 #6089
Huhh!! 😯
Kicsit meg vagyok illetődve, hogy ENNYI hozzászólás érkezett a topikba! Köszönöm!Az a pezsgő bizony nemes lesz mire megbontjuk, mert sajons még messze vagyok attól, hoyg egyáltalán tűzközelbe érjek!
Látom családiasan vagyunk, így elmondom a szívem bánattyát 🙂
NINCS HOL! Jelenleg egy 13. kerületi társasházban élek szülőkkel, és egy szabad felhasználsú hitel és egy marék megtakaírottt pénz lenne a prjoektre. DE hely!
Hova tegyek egy 12 / 16 méteres buszt, amit utána hónapokig meg se mozdítok?Sok mindenen gondolkoztam, hogy nagy telephelyeken a garázsmesterrel lebeszélni, hoyg valamennyi pénzért én kapok egy kis helyet meg áramot…
23. nagybácsi fuvarozócége, stb, de egyelőre senkiről se derült ki a szélesebb rokonságban, hogy nagy ember …
Az is felmerült, higy keresek egy város közeli albérletet aminek van egy elhanyagolt kertje… Este lehetne bütykölni, lenne hol aludni, Közel ideális lenneha nem vinne el rengeteg pénzt, amit bizony a buszre inkább költenék!-Utcán? Öngyilkosság, és nem is szabályos.
Abban a pillanatban amint egy bármennyire is életképes megoldást találok, igérhetem felgyorsulnak az események 🙂
—-
Inkább elmesélem, mennyi örörm ért engem! 🙂Egy jó cimborális sörözés mellett 2 átütő hírt tudtam meg!
Az egyik haver, homokfúváűssal foglalkozik, a másik meg fényező!
Összevetettük mit tudunk és kikerekedett belőle, hogy egy csuklós buszt cakk-pakk 300 ezer forintért le tudna fújni, abban az esetben ha a megvett busz ezt igényli.
300 ezer sok… Ezért azt találtuk ki, hogy:
3 rekesz sör > > haverok Majd KROMOFÁG+csiszolópapír, majd a sarkokat és a kézzel elérhetetlen felületeket homokkal, lefújni sokkal, sokkal olcsóbb…
A fényezés meg anyagárban megoldható:)Itt jön az én nagy kérdésem felétek!
A kaszni rendben… Ha szükséges akkor le lehet kezelni egész szépre…
NO DE a VÁZ?Úgy hallottam, hogy az Ikarus egy „speciális korrrózióvédő” eljárást” alkalmazott minden buszán amit kiadott a kezei közül!
Mit tudunk erről, mennyire időt álló?2007.12.09.-00:36 #6086Örülök, hogy legalább elkezdtél gondolkodni a kisebb busz méreten. Amúgy a sok nagy tároló miatt lehet, hogy nem is lenne kisebb a hasznos lakótered, mint egy csuklósnál.
Dúsgazdag Német nyugdíjasok Concorde-jai is ilyen alapba épülnek, és eltelelnek benne folyamatosan Európa déli végein.
Én is szurkolok mindkét buszhoz, de elvárom, hogy ha elkészül, akkor elhozzátok a találkozókra. (nem úgy mint Zozo 😥 ) Nekem anno’ csak az ikertengelyes barkas-ig lehetett „ellátni”. Azt méregettem, rajzolgattam (pár százszor)
Hajrá! =D>2007.12.08.-17:23 #6081[quote=”PacsoT”:3uy1ymcn]Elkészült egy Ikarus 280 méretarányos sematikus belső tere.
Az IK260 is hamarosan elkészül…[/quote]Én is kicsit szkeptikussan figyelem törekvéseitekett bár magambol ki indulva semmi okom nincs rá.
Fel a fejel.
Segitség képpen, kisérd figyelemmel a Budapest-Bamako flugos futamot. Akivel én az idén és 2006 ban is már kétszer megjártam a sivatagot, az indiai Arravind most éppitet be egy csuklos ikarust fehérváron és azzal teszik meg a távot Afrikába jan 13 án hátha tudsz valami ötletet hasznositani.
csaba2007.12.08.-01:19 #6075[quote=”PacsoT”:38e8uslf]Elkészült egy Ikarus 280 méretarányos sematikus belső tere.
Az IK260 is hamarosan elkészül…[/quote]
Szia
Én eddíg csodálattal olvastam elképzeléseidet melyet a legmesszebbmenőkig tiszteletben tartok.
A terv amit fel raktál nem lehet majd rossz igaz szerintem ez még messze vanm egy lakóautótol,ahoz még sok minden kell.
–Csak úgy tájékoztatás képpen mi idén a Görög utunkon egy helyen úgy fordultunk meg hogy a 7,2m-ből 1,8m a tenger fölé ment mivel tábla nem jelezte hogy nem lesz továb út [-o< Ezt a hosszúságot át kellene értékelni szerintem, Amerikában ahol hatalmasak a távok ott ki tudod használni de Európába a súlykorlátok és a hosszúság miatt sok helyet meg sem közelíthetsz. Én attól neked drukkolok és kiváncsian figyelem a fejleményeket. =D>
Egy pezsit most elrakok és ha elékszülsz felavatjuk. :smt206
Kitartás
Laci2007.12.08.-01:03 #6074[quote=”PacsoT”:ahlzwj6d]Elkészült egy Ikarus 280 méretarányos sematikus belső tere.
[/url][/quote]ha tudnád, nekem mekkora terveim voltak 21 évesen… 😀
a telefonban elmondtam neked csomó hétköznapi problémát az Ikarusokkal és általában a nagy buszokkal kapcsolatban, de látom még mindig lelkes vagy
én neked drukkolok
2007.12.07.-23:30 #6071Elkészült egy Ikarus 280 méretarányos sematikus belső tere.
Az IK260 is hamarosan elkészül…Belső építészek előnyben 🙂
Photoshoppal készült, ha kéritek küldöm a PSD-t is…2007.12.07.-22:26 #6070Havi bontás – szóló:
Kötelező: 14 166
Súlyadó: 13 333
100 km = > 7500 Ft benzin (300ft/liter)
+ fűtés (később kiszámolom)Egy garnitúra kerék: 455 000 Forint (65 000 Forintal számolva)
Havi bontás – csukós
Kötelező: 26 666
Súlyadó: 17500
100 km = > 9900 Ft benzin (300ft/liter)
+ fűtés (később kiszámolom)Egy garnitúra kerék: 650 000 (65 000 Forintal számolva)
2007.12.07.-17:13 #6065Hali!
Nehogy megkövezzetek, mert belevau. [-X
Azért én ezt a megalakót közlekedési szempontból is átgondolnám.
Mire, hogyan akarom majd használni, lehetséges-e egyáltalán autózni oda, ahova majd akarok egy ilyennel.
A másik kérdés, hogy szükségem van-e ekkorára.
Nekem is van némi gyakorlatom nagy autókkal, de Nápoly, vagy Firenze utcáin kissé megizzadtam az előző, 6,30m-es Karmann-ommal.
Azt mondtam, mivel jobbára úgyis csak 2-en utazunk egy kisebb is elegendő. Így lett 5m-es, és nem bántam meg!
=D>2007.12.07.-16:20 #6064Hello Szóló kötelezö kb 170000/ év sulyadó kb 160000/év fogyasztása d10 es turbós motorral, 20-23 liter/100km müszaki kb 30000 vizsgadij + a felkészités (állapot függő)
Csuklósra ugyanezek sorban:320000 210000 30-33liter/100km müszaki nagyjából u.a.
1db abroncs 11.00 R20 méretben kb 50-80 ezer pénzbe fáj!! Szerintem nem mindegy,hogy 6 vagy 8 kell belőle! Ráadásul én nem mernék egyetlen pótkerékkel nekivágni egy csuklóssal! Min. 2db
Te tudod, de gondold át!!!
Hogy ne csak ellene beszéljek: a kollegám mondott egy jó ötletet a csuklo hasznositására, mégpedig egy jakuzzi beállitása a csuklóba ! Én röhögtem egy jót, mindenesetre csak fantázia és pénz kérdése!2007.12.06.-19:43 #6057[quote=”jeleslaci”:3eip7ra2]Hello Én már készitettem egy tollvázlatot az enyémről, az „csak” 12 méteres !! Az első négy pár ülés megmarad tehát az első utasablak végénél lerekesztem, így lesz teherautó belőle. [/quote]
Hol van ? hol van? 🙂
[quote=”jeleslaci”:3eip7ra2]
Kötelező kb 1,5 ször több sulyadó szintén, fogyasztás szintén,
2-vel több gumi kell rá, ez plusz 80 100 e ft minden gumizásnál
ha télen is használod az 8 db téli abroncs, (láttam már 280 ast
nyári gumival próbálkozni télen, nem előre haldt hanem oldalra, de csak a B tengelye) és még a fékekről lengéscsillapitókról segéd kormánymüről nem is beszéltünk![/quote]
Hasra ütés szerűen milyen kötségek ezek?
Elsősorban a HAVI illetve negyed éves kötségekre gondolok, mennyi pénzt eszik meg egy ilyen busz rendszeresen?[quote=”jeleslaci”:3eip7ra2]
Műszaki vizsgára felkészités: Jármü szerlvényként vizsgázik, vontató berendezések, fék késedelem fékerő szabályzás!!!
És még nagyon hosszan sorolhatnám. Nem az a célom, hogy a kedvedet elvegyem, de a sok nyűűűűg nem ér meg ennyit! Tehát szerintem az ideális megoldás:SZÓLÓ IKARUS
Üdv.:Laci[/quote]Áhh hatalmas dilemma, de kezdesz meggyőzni … 🙂
Bocsaánat, hoyg állandóan árakkal meg pénzzel nyaggatlak, de tudsz hozzávetőleges árakatat mondani?
(A bürokrácia és a sok inézkedés sosse zavart… Csak a pééénz sosse másodlagos 🙁 )
2007.12.06.-12:57 #6054Hello Én már készitettem egy tollvázlatot az enyémről, az „csak” 12 méteres !! Az első négy pár ülés megmarad tehát az első utasablak végénél lerekesztem, így lesz teherautó belőle.
Tehát marad kb 9 szer 2,5 méter 22,5 négyzetméter. Az én vázlatomon ebben van egy „nappali”, körül ülhető asztallal 9 főnek,zuhany, wc, konyha és leghátul 9 fős háló! Ha neked csak két személyre kell sokkal jobb helyzetben vagy mint én!
Tehát a véleményem továbbra is szóló ikarus turista kivitelü autóbusz mellett szól. Csuklós – szóló érvek, ellenérvek
Kötelező kb 1,5 ször több sulyadó szintén, fogyasztás szintén,
2-vel több gumi kell rá, ez plusz 80 100 e ft minden gumizásnál
ha télen is használod az 8 db téli abroncs, (láttam már 280 ast
nyári gumival próbálkozni télen, nem előre haldt hanem oldalra, de csak a B tengelye) és még a fékekről lengéscsillapitókról segéd kormánymüről nem is beszéltünk! Műszaki vizsgára felkészités: Jármü szerlvényként vizsgázik, vontató berendezések, fék késedelem fékerő szabályzás!!!
És még nagyon hosszan sorolhatnám. Nem az a célom, hogy a kedvedet elvegyem, de a sok nyűűűűg nem ér meg ennyit! Tehát szerintem az ideális megoldás:SZÓLÓ IKARUS
Üdv.:Laci2007.12.06.-10:58 #6048[quote=”PacsoT”:14y9v67y]A gond igazából annyi, hogy hosszú, de ahova befér egy 12 méteres busz oda csak csak befér egy 16,5 méteres is nem?
Erről mi a véleményetek?[/quote]
Hááát… Nekünk ilyen hosszú járgányokkal nincs tapasztalatunk, csak azt tudjuk, hogy ahova az 5 méteressel befértünk, oda nem fér be a 7,2 méteres #-o De persze a 10 méter felettiekkel már úgyis csak kamion parolóhelyre lehet beférni. Mondjuk ezzel a városi parkolás nagyjából ki is van lőve.
2007.12.06.-03:58 #6046[quote=”jeleslaci”:2wo6fniv]Hello …[/quote]
Köszönöm szépen az információkat! Nagyon hasznosak! 🙂
2007.12.06.-03:57 #6045Üdvözlöm a kedves egybegyűlteket!
A busz projekt halad, mitöbb egyenesen szárnyal,
bár még mindig szigorúan elméleti síkon mozgunk… 🙄Legyen BUSZ!
Oké, de milyen?Szóló, csuklós, emeletes?
Szóló: mozgékony, de kicsi
Csuklós:hatalmas alapterülete van, viszont csuklós, nehéz leszigetelni a csuklórészt, műszakilag kcisit macerásabb, ráadásként, nehezebb vele közlekedniEmeletes meg magam a mennyország.
Panoráma, grandiózus alapterület, nincs csukló, könnyen szigetelhető, imádnivaló…
Cserébe nagyon drága vásárolni kiszuperált buszt, mert drágák mint a dög…
Nem beszélve a magasság korlátozásró, ami igen igen lekorlátozhatja a mozgásterét!Az ideális busz nagy és el tud menni egy alagutakkal tűzdelt szerpentines úton. Tehát fordul ahoyg kell, és nem akad fenn semmiben. =>
Én a csuklós buszra szavazok.
…ugyanis észrevettem egy furcsaságot… a 280-as csuklós Ikarusnak egy fél méterrel KISSEBB a fordulóköre mint a 260-nak… És a kormányzott C tengely miatt ráadásul egész könnyen vezethető is. A gond igazából annyi, hogy hosszú, de ahova befér egy 12 méteres busz oda csak csak befér egy 16,5 méteres is nem?Erről mi a véleményetek?
2007.11.28.-10:56 #5980Hello Ez tulajdon képpen egy üzembiztonságot javító kétkörös fékberendezés. Mind két fékkörnek saját légtartálya és saját fékszelepe van. Mind két kör nyomásait külön nyomásmérőkön lehet leolvasni. A főfék szelepnek két azonos, de egymástól függetlenül működő szelep van. Mindkét szelepet egyidejűleg a taposó pedál működteti. A sűrített levegő ennek hatására áramlik a tartályokból az előbb légtelenített kerékfékhengerekbe. A légtartályok közé beépítésre került még egy nyomásbiztosító szelep. Ha az egyik fékkör nem működik, az egyik szelep zár és a légsűrítő a levegőt már csak a másik kör légtartályába szállítja. A szelep csak akkor nyílik ismét, ha kívánt nyomást elérték, majd a fölösleges levegőmennyiség a szelepen keresztül távozik. Így az egyik fékkör fékhatása mindig rendelkezésre áll.Egyik kör mellső tengely,másik a hátsó tengely fékje. Tartós fékezéskor a dízelmotor kipufogócsövében a gázok útját
egy fojtószelep elzárja
A lejtőn haladó gépkocsi hajtott kerekei a motort ilyenkor, mint egy kompresszort
hajtják. A fékezőteljesítmény a kipufogócső erős fojtása miatt jóval nagyobb,
mintha csak a normál motorfék lassítaná a kocsit.Tehergépkocsiknál, és távolsági buszoknál egy külön kapcsolóval lehet működésbe hozni a kipufogóféket. A mechanikus működtetőszelepet
lenyomva a szelep nyit, és a levegőt a működtető munkahengerekbe juttatja. Az egyik henger a kipufogócsőbe épített csappantyút zárja,
a másik pedig a befecskendező-szivattyút nullatöltésre állítja. Ilyenkor tehát nem jut üzemanyag a motortérbe.
A berendezés működésekor jellegzetes hangot bocsájt ki, emiatt sokan csak „BUBU”-nak hívják.Városi autóbuszoknál a gyakori gyorsítások, lassítások miatt nemcsak lejtőn
célszerű alkalmazni. Ezért ezeknél nem vezetnek ki külön kapcsolót a
kipufogóféknek, hanem a fékpedálba épített elektromos kapcsolóval,
és egy elektromágneses szeleppel automatikusan kapcsolódik be a fékpedál
már egész kis megnyomásakor.Ezenkívül van még egy másik kapcsoló, ami a sebesség-, vagy fordulatszámmérőre
van kötve, és lekapcsolja a kipufogóféket, ha a busz sebessége 30km/h alá
csökken. Ezzel a megoldással a motor nem fullad le, és nem kell minden
megállóban újraindítani.A légszárito a süritéskor keletkezö vizet hivatott eltávolitani a levegö rendszerböl, korrózio és fékelfagyás megakadályozása érdekében!( A busz kompresszora légköri levegöt sziv, ami párás, igy jut a viz a rendszerbe)Az automata utánállito egy ügyes mech. alk. mely mindig „állando” távolságot tart a fékdob és a fék pofa között. A dob és a pofa kopása által ez a távolság állandóan növekedne, egyre beljebb kellene nyomni a pedált, a fékhatás egyre késöbb alakulna ki. ezért találták ki az utánállitot.
Remélem érthető volt,kérdezz nyugodtan, ha tudok segitek.
Üdv.: Laci
2007.11.27.-23:30 #5978Laci, kérdezhetek egy-két műszakit?
Fékek:
Kétkörös légfék légszárítóval és automatikus fékutánállítóval. Automata kipufogófék.Mi az a kétkörös légfék? 2 teljes értékű légfék, arra az eshetőségre, hogy ha az egyik elromlik a másik még képes legyen lefékezni az autót?
Mi az az Automata kipufogófék?
2007.11.27.-21:01 #5973Hello A váltó témával csak azt akartam mondani, hogy vannak csuklósok is un. hosszu fokzatos váltóval szerelve(távolsági)
Ezek 90 100 km/h val tudnak menni gond nélkül,de azt sem árt tudni, hogy autópályán is csak bizonyos feltételeknek megfelelő autobusszal hajthatsz 100 zal! Amenyiben lakofelépitményü teherautóvá alakitod ugy autóp. max 80 km/h a megengedett sebesség. A felsorolt tipusok mind tudnak ennyivel haladni.
Űdv: laci2007.11.27.-15:04 #5971…látom vannak távolsági típusok is…
2007.11.27.-12:56 #5970[quote=”jeleslaci”:34oi8pm4]…http://www.freeweb.hu/buszok/uj.htm...[/quote]
Zseinális ez az oldal!Megnéztem a típust amit ajánlottál! Akkor az a vélemányed, hoyg egy másik váltóval többre is képes lenne (biztonságosan) mint ~70 km/h ?
2007.11.25.-23:17 #5964HALI A legnagyobb ikarus a 200 as szériából,(klasszikus)kétség kivül a csuklos IK 280 ujabb c280
classic fantázia néven! Az én véleményem is az,hogy fölösleges a szóló busztól nagyobbat beépitened.Egyébként a rába motorjaira nagyon sok váltó szerelhető föl! Van amelyik simán cserélhető van amelyikhez cserélned kell a kuplung harangot is! DE ez plusz pénz!http://www.freeweb.hu/buszok/uj.htm Nézz szét!Ezer busztipus, fotók, műszaki adatok, érdekességek!Az én javaslatom:IK250 és altipusai pl ik250/59, ik256 és altip, vagy,ik266 és altip Mégpedig azért mert ezeknek hátul van a motorja.Ez azért előnyös, mert hatalmas,3500!!! literes csomagláda van a tervezett lakótered alatt!IDE rakhatod a viztartályokat a kályhát fedélzeti akkumulátort a jármű két akksiját és minden olyan dolgot ami gépészeti jellgü vizpumpa vizmelegitő stb stb!
ÉLJEN az IKARUS!! klubtársi üdv: JELES LÁSZLÓ2007.11.25.-19:43 #5962Névtelen
Üdv,
Igaz, mi is nulláról kezdjük majd el hamarosan.
Tudtok-e ajánlani valakit, aki az elképzeléseinket engedélyezhető terv formájában papírra veti, lerajzolja-pecsételi, és nem hagyom ott a gatyámat is nála?
George2007.11.25.-16:32 #5955[quote=”PacsoT”:2wcbydnc]Kérdés! 🙂
Szeretném a legnagyobb életteret kialakítani, ehhez meg kell a legnagyobb busz. 🙄 [/quote]
http://cgi.ebay.de/Wohnmobil-O305G-Merc … 308QQihZ01 5QQcategoryZ44794QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Kicsit hosszú,de nézd meg.Azonkívűl még sok egyéb helyen kereshetsz magadnak buszt.Én javasolnák neked egy régebbi angol emeletest.Az tuti lenne.Üdv.2007.11.25.-16:03 #5954[quote=”PacsoT”:1w1g4f2c]Kérdés! 🙂
Mekkora a legnagyobb Ikarus? [/quote]
Szerintem ezt a részt még gondold át. Nem biztos, hogy a legnagyobb buszt kell beépítened, főleg ha közlekedni is szeretnél vele. A nagy busz drágább, a beépítése drágább, a kifűtése drágább, a fenntartása ….
Közlekedni vele nehezebb.
Ha mindenáron órisit akarsz, akkor lehet, hogy jobban jász egy nyerges utánfutójával. Az nagy 😯 , és jól szigetelhető.
Gondold át mekkora „lakás” a szükséges.
Erről leginkább Kiss21 tudna mesélni. 😉2007.11.25.-15:26 #5952[quote=”jeleslaci”:3f4dcu8p]Kérdezz bátran, ikarusokról elég sokat tudok neked mondani!…[/quote]
Kérdés! 🙂
Mekkora a legnagyobb Ikarus? Mi a típusa? Sok fut belőle kishazánban?
Szeretném a legnagyobb életteret kialakítani, ehhez meg kell a legnagyobb busz. 🙄
Red említette, hogy csuklós buszokból csak városi váltós kivitel van, és autópályán vonyítana mint a kutya már 70-nél 🙂
Nomeg hogyan szigeteljem le a csukló részt?Emeletes busz meg nincs, viszont ami emeletes az meg drága. Legalábbis egy Ikaruszhoz…
Szintén Red emlegegetett egy „hosszított kivitelt”. Ők milyenek, mekkorák, Van valami amit külön érdemes tudni róluk?
2007.11.25.-14:57 #5951Köszönöm szépen a sok segítő szót. És azt külön, hogy nem nézitek ezeket a terveket marhaságnak, mint mindenki más körülöttem! 🙂
Nem is értem miért fáj annyira az embereknek, hogy nem téglából akarok otthont építeni…Mostanra csak 1 kérdésem született:
egy C+E kategóriás jogosítványra (B már megvan) én kaptam egy 80 illetve egy 100 ezer forintos ajánlatot…
Tekintve, hogy a 80 ezres nem sokkal több mint a B ezért gaynusan olcsó… Mi lehet a realitás?
Ismertek Budapesten JÓ auósiskolát?
(Meg is szeretnék tanulni vezetni, nem csak a jogsi kell)[/b] -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.