-
IndítottaTémakör
-
2007.11.14.-22:47 #5876
Sziasztok ti mind! 🙂
Fiatal kis suhanc vagyok, akit nem vonz sem a panel, sem a bérlakás, de a családi ház sem.
Hát kerékre fel! 🙂 Elhatároztam…. azaz nagyon érdeklődök az iránt, hogy vásárolok egy régebbi buszt. És abba, egy lakással kofortban egyenértékű életteret alakítok ki.
220szal, meleggel, hideggel, komforttal, mindennel amitől jó egy lakás…de mozogjon! 🙂
Íme az álom:
Venni egy kiöregedő buszt. Vagy csuklósat, vagy emeletest. A simpla az kicsi
Mondjuk egy Volánbuszt 🙂Kibelezni, hogy csak a szükséges alkatrészek maradjanak benne.
– Beleépíteni egy 2-3-4 palackos gázrendszert amiről menne a fűtés és a főzés.
És gázcsatakozót, hogy akár palack csere nélkül is lehessen töleni…– Beépíteni egy 220V-12V-220V-os rendszert ,úgy hogy mind 12 Voltos, mind 220Voltos rendszer legyen, és amit lehet: 12Voltról hajtani. (ledes világítás, autós telefon/laptop töltő, 12 voltos erősítő, stb…)
Egy beépített akku töltővel, hogy akárhol ahol van 220 lehessen tölteni.– Víz és szennyvíz tartályokat. Amekkorát csak lehet.
– Egy kényelmes zuhanyzóval, kézmosóval, WCvel,
Franciaággyal, nappalival-amerikai konyhával, mikróval 🙂Luxus közeli körülménynek 2 személynek 🙂
És a sok sok sok kérdés, segítségkérés:
Mennyibe kerülhet egy öregecske emeletes vagy egy csuklós busz? Melyik legyen? Az emeletes busz magas lehet bizonyos helyekre, a csuklós nem biztos hoyg elég masszív és nem kanyarodik olyan jól.
7-8 millióból összehozható szerintetek? (ennyibe kerül egy városi garzon úgy hogy felújítod…)
Köszi hogy elolvastátok 🙂
Tisztelettel: Pacsó Tamás
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2007.12.17.-20:57 #6190
[quote=”PacsoT”:1e3z9cju]
Kedves C jogsis emberek! 🙂Szerintetek van bármi reális alapja, hogy egy C+E jogsira egy autósikola 100 ezer alatti áratajánlatot adott?[/quote]
🙁 🙁 🙁
Nem akarlak elkeseríteni de 100-ból csak akkor jön ki,
ha a C már megvan!Rudi
2007.12.17.-02:13 #6188Hölgyek, Urak!
Szerenék kérni egy kis támogatást! (megint)
Jól képzelem én el ezt?
A kettes számú kérdés: A RAGASZTOTT ablakok hogyan maradnak a helyükön, mi van ragasztva mihez, hogyan nem esik az ki? 🙂
2007.12.17.-00:43 #6187Laci… Ezek a képek hihhetetlen sokat segítettek!
Megint csak köszönni tudom, és kérni, hoyg ha van még, akármilyen, akármennyi … fel velük az oldalra 🙂2007.12.17.-00:33 #6186Rövid hallgatás után újra itt!
Kedves C jogsis emberek! 🙂Szerintetek van bármi reális alapja, hogy egy C+E jogsira egy autósikola 100 ezer alatti áratajánlatot adott?
—————–
Egy jó cimborámmal januárba kezdjük a C-t…2007.12.12.-00:49 #6155Red!Zsír a gép.
2007.12.11.-23:49 #6152[quote=”PacsoT”:2gmoeiwu] -[/quote]
a multkor is mondtam neked ezt a buszt például
Linkez régen az én buszom volt, ezt az Ikarus gyár alakította át
8 személyes lakó teher, C-vel vezetheted
ma már macerás az átminősítés, azt hallottamha pl egy ilyet veszel, akkor alapból nagyon sokat tudsz sporólni
a hátsó részből könnyedén tudnál akármit is kialakítani, mert enked nem kell bele autó, de azért az is megfontolandó, hogy pl egy Smartot, vagy motorokat betolni hátra, ha megérkezel valahová2.5 milióra van kiírva, 2-ért elhozhatod szerintem
mond, hogy én küldtelek, akitől ők vették 🙂2007.12.11.-23:37 #6151Uj tagunk grosztrade külföldről behozott lakó autókkal is foglalkozik. Pacso t-nek irom: egy e-mailt szerintem ez is megér
, vagy nézz szét a weboldalán!! csá!!2007.12.11.-23:32 #6150UJ FOTO az albumomban: bkv IK280 két darabban, A SZIVEM MEGSZAKAD! De a váz szerkezetét ez is jól szemlélteti!
Üdv.: Laci2007.12.11.-23:08 #6149Hello
Töltöttem föl pár fotot a saját albumomba, ikarusz néven.
Látható felujitás alatt lebontott oldalboritással,nyitott csomagládával, és motortérrel!!!! Ezek 250/59 illetve 256/50
a felujitás alatt lévö pedig 1970 es gyártásu 250-es
Remélem segit valamit!!!
CSÁ Laci2007.12.11.-20:09 #6148Hajjajj 🙄 8)
Csak tudnám Laci hol tart 🙂
Mindenesetre, szerintetek, hol engednének egy többé kevésbé szétkapott Ikarus közelébe?
Szertném megnézni, milyen jellegű váza van, hogyan futnak a zártszelvények…, milyen az a rudazat ami a C tengelyt vezérli, a 250esben hol vannak és mekkorák a helyek, hol a motor 🙂 .
Merre milyen vezetékek futnak…Egy BKV garázsba szeritnetek eséllyel lehet bejutni?
– Közben lehet, hoyg találtam egy helyet ahova be tudok parkolni és még nem is drága 🙂 –
2007.12.11.-17:36 #6147[quote=”PacsoT”:3cw9u3sf]Naná, hogy átgondolatlan. Ahhoz még túl sok a kérdjőjel, hogy bármilyen fix elképzelésem legyen. Csak körvonalak, azok is halványan.[/quote]
Nem kötözködni akartam! Sőt! Kívánom, hogy összejöjjön! [-o< Jeleslaci szintén a kérdőjelekkel küzd, de Neki úgy néz ki meg is lesz lakóbusza. =D>
Az első busznak én is felajánlok egy pezsgőt, de Lakóautóklubbost. 😛

Ez bizony Martfűn már ágyaspálesszal volt töltve.
2007.12.09.-23:26 #6113[quote=”GaborApa”:2ajkughp]az átgondolatlanság és a következetlenség miatt tűnik úgy, hogy[/quote]
Naná, hogy átgondolatlan. Ahhoz még túl sok a kérdjőjel, hogy bármilyen fix elképzelésem legyen. Csak körvonalak, azok is halványan.Azon felül a műhelyben elkészült egy összehasonlító kép az IK28 és IK250-ről. Nekem, hoyg tisztábban lásak, és másoknak, hogy ha valaki belekezd valami hasonlóba akkor ne kelljen ezeket már megcsinálnia.
2007.12.09.-22:25 #6109[quote=”PacsoT”:uv64zu7y]
Ha áldozatot követel a lakóbusz nem pedig komromisszumot, akkor nem lesz megépítve.[/quote]
Háááát.
A lakóbusz igenis áldozat és nem kompromisszum. Akkor szerinted a Tied nem lesz megépítve.A koroddal itt semkinek semmi baja, és nem a NAGY álmaid miatt jönnek a kérdőjelek, hanem az átgondolatlanság és a következetlenség miatt tűnik úgy, hogy nem gondolod igazán komolyan csak álmodozol róla mint hajléktalan a lottóötösről.
Ez nem baj, csak sajnos sosem válik valóra.
Az hogy milyen párizsit eszel az a jövedelmedtől függ és nem a lakásodtól.Nincs egy hónapja, hogy 7-8 millióról beszéltél, most már csak 5-6. Ugyanakkor csuklós, menő kecót szeretnél.
Már ott tartasz, hogy 3
Még nincs benne a motor.
És még mindig csak az autónál tartasz.
Az igazán húzós rész majd csak ezután következik. A mobil lakás technikája. A mobil közmű a legdrágább rész. Ha állandó lakásnak akarod használni, ahhoz még nagyobb komfort szükséges mint amikor csak utazáshoz használjuk.
A vizesblokk egy lakásnak is a legdrágább része.
Nem akarsz hetente vizet cserélni.Tudsz róla, hogy naponta mennyi vizet fogyasztasz?. Ha 1m3 azaz 1 tonna vizet töltesz akkor kihúzhatod két hétig is, de az már nem az otthon megszokott, hanem egy nagyon takarékos felhasználás
A WC-t azért akkor is illik pár naponta üríteni.
Egy 100 literes kis hűtő 200 e
Egy sima gázfőző 40 e
Ha lakni akarsz benne a csuklósnak legalább 8-10 kW azaz két készülékes állófűtés kell, csövezéssel együtt számolhatsz rá közel 1 milliót.És akkor nagyon jól, azaz legalább 45-ös szendvicspanel szinten, hőhídmentesen le van szigetelve.
Ha hőhidat hagysz egy tél alatt szétrohad, de ennél sokkal hamarabb bepenészedsz.
Ha nyáron nem akarsz megfőni a fémtető alatt, akkor két klíma kb. fél mill.
Ha nincs 230V betápod akkor generátor …
Ha pl porszívót is akarsz használni, akkor min 2,4 kW-os inverter….
Tehát, a mobil közmű a legdrágább rész.
Sokat megspórolnál, ha ráköthetnéd a vizet, a gázt, a csatornát és a villanyt. De akkor már nem lakóbusz lenne, hanem egy lakott busz.
Visszatérve: senki sem támadott, csupán ilyen átgondoltsággal nem tűnik úgy, hogy ez valaha is megvalósul.
Ez persze rajtad múlik de bizony a Nagy álomhoz Nagy áldozatokat kell hozni..2007.12.09.-21:51 #6107[quote=”PacsoT”:33m1em3m]Szerintem mindenképp 🙂 [/quote]
Úgy legyen =D>
Akkor bele kell vágni =D>2007.12.09.-21:44 #6106[quote=”FuredyLaci”:1jx58tpv]-Álmodozás az élet megrontója- és annyit nem ér az egész vagy mégis :smt217 [/quote]
Szerintem mindenképp 🙂
2007.12.09.-21:21 #6104[quote=”PacsoT”:3tx97s00]No de uraim!
Így nekem támadni! [-o< 😀 Ha áldozatot követel a lakóbusz nem pedig komromisszumot, akkor nem lesz megépítve. Egy pezsgő eltételét szerintem megér a kezdeményezés, meg talán annyit, hogy ha kedvetek tartja akkor néha elköhögtök egy egy hasznos jótanácsot, mert annak mindig rettenetesen örülök, meg persze hogy megűrtök egy találkozón 🙂 [/quote] Szia Szerintem nem támadott neked senki :smt021 Max csak tippeket kaptál, hogy a realitás talaján maradj. Tudod ami álltalában 1Ft az a lakóhoz már 3. Álmodozni meg lehet csak ne feledd -Álmodozás az élet megrontója- és annyit nem ér az egész vagy mégis :smt2172007.12.09.-20:56 #6103No de uraim!
Így nekem támadni! [-o< :D Gondolom már jónéhány fiatallal találkozattok, amiknek feltett szándékuk volt, hoyg körbeutazzák a világot, és hogy menő formák lesznek mert kerék van az otthonuk alatt. Tejlesen megérthető a szkepticizmusotok, elvégre valóban, nagyon benne vagyok abban a korban amikor "merek nagyot álmodni". És ez a busz ez abszolute ilyen. Egy NAGY álom, és most nem csinálok semmi mást csak nézelődök, fantáziálok, hogy hogyan lehetne, miként lehetne megvalósítani.Ha bebizonyosodik, hogy nem éri meg megépíteni, nem fogok még csak belekezdeni se. De ehhez ugye sokat foglak még benneteket kérdezhgetni! 🙂
Ha bebizonyosodik, hoyg túl nagy áldozatot kell hozni a lakóautós életért, akkor se lesz ennek jövője. Ha többet fizetek mint egy azonos alapterületű házra, az természetes, hiszem speciális „lakásról” an szó. De ha azért eszek tesco párizsit mert lakóautóm van az baj…
Ha áldozatot követel a lakóbusz nem pedig komromisszumot, akkor nem lesz megépítve.
Egyértelmű, hoyg elakad a szavam, ha azt mondjék nekem, hogg fél millió CSAK arra megy el, hogy ne lőjön le a rendőr. Sokszor meglepő árakkal találom magam szembe és rémesen fogy a 5-6 milliós még fel sem vett keret is. 😕
Egy pezsgő eltételét szerintem megér a kezdeményezés, meg talán annyit, hoyg ha kedvetek tartja akkor néha elköhögtök egy egy hasznos jótanácsot, mert annak mindig rettenetesen örülök, meg persze hogy megűrtök egy találkozón 🙂
2007.12.09.-20:41 #6102Rednek válaszolva én 5-6 milló körülre teszem a keretet.
Ezesetben ugye nem beszélhetünk laksáhitelről. Ennek az összegnek még olyan törlesztő részletei vannak, amik nem vállalhatatlanok.Összegezném az eddig összegyűjtött információimat, az anyagi oldalról:
– 1 200 000 busz
(hasznaltauto.hu expressz.hu-ról nézve egy átlag)
– 400 000 teljes külső rendbetétel Haverok elmondásai alapján.
– 650 000 teljes garnitúra gumi. JelesLAci előrejelzési alapján.
– 700 000 bürokrácia. Red előrejelzései alapján.
——————-
2 millió kilencszáezer-ötven (2 950 000)Ami marad aminek nem tudom az árát:
– Motor felújítása
– Hőszigetelés
– Ablalok dupla falúra cseréje (Na ez lesz a húzós tétel még)
– Vízrendszer kiépítése.
– Akkumlátorok/inverter
– Lakótér kialakítás (bútorok, vizesblokk stb)2007.12.09.-17:12 #6100Hello A hely problémára van egy javaslatom. Tiszafüredi Gidrán kft. Ők profik a buszok felujitásában! Az én terveim szerint veszek egy ótvarbánya 256 ost, leviszem hozzájuk, ők ugy is kibelezik. Aztán profi módon felujitják igényeid szerint. A belső berendezéseit vissza sem kell rakni Ha kész mehet müszakira. Ezt is meg csinálják! Tehát innentől csak pénz kérdés!
csá!
2007.12.09.-17:03 #6099NO DE a VÁZ?
Hello A 10 évesnél öregebb autókkal kapcsolatban nincs értelme gyári korrózió védelemről beszélni. E kor felett bizony azon mulik az állapot, hogy milyen gazdái voltak a gépnek, garázsolták vagy a szabadban tárolták, esett e már át felujitáson, ha igen kik által, mikor, milyen mélységig?
A nejem nagybáttya H.Szoboszlón garázsmester volt (hajdu volán) Megkérdeztem tőle a vázzal kapcsolatos dolgokat. A legnagyobb problémát a kint tárolt buszoknál a zártszelvény vázelemekbe beszivárgó viz okozza: télen nyáron rohad, sőt télen még meg is fagy szétfeszitve ezzel a váz szelvény elemeit!
Előre haladott állapotu korrózió esetén ez kivülről is látszik: a csomagláda ajtaja fölötti alu csik fölött acél lemez boritás van a busz oldalán, ennek az alján először kisebb dudorok szemölcsök jelentkeznek, majd a festéket áttörve,később jön a rozsda is!!! Tehát ha ilyet látsz leendő buszodon:ne számits túl jó állapotra!
üdv: LACI
2007.12.09.-15:40 #6098[quote=”Red”:34it9m02]miért van az az érzésem, hogy Te ezt nem is gondolod komolyan ?
megkérdezhetem, mégis mennyi pénzt szánsz ere a projektre?
ha van valami konkrét szám, lehet tudok segíteni
a régi autóversenyző haveroknál mindig vannak eladó buszokna nem is folytatom, csak most elgondolkodtam megint…[/quote]
Én is fel épitettem a zozo nak a két egyforma hatkerekü Uralját engedélyekkel vizsgával. Ezért merek hangosan gondolkodni, mi ebböl a fiatalos lelkesedés és mi a valoság tartalom????
#-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-oAmiröl itt beszélgetünk az több mint 10-20 év nagyon csajozos bérlakásának a dijja. Nem beszélve a folyamatos fentartási költségekröl ami több mint egy csuklos méretü lakás rezsije.
Ellent mondásokat vélek felfedezni a célra vezetö komoly átgondolt komplet megoldások és a részletekben valo elveszéseid között.2007.12.09.-04:00 #6096[quote=”PacsoT”:1ws7wxm5]………… [/quote]
miért van az az érzésem, hogy Te ezt nem is gondolod komolyan ?
én túlvagyok 4 Ikaruson, meg egy Neoplanon
amikor telefonon beszéltünk, elmondtam csomó hátrányt.
majd elmondtam (több mással együtt), hogy annó csak az engedélyezés része, több mint 500 ezer volt, elakadt a hangod (7 évvel ezelőtt volt ennyi)
utána küldtem néhány linket, ahol lakónak vizsgáztatott, berendezett Ikarust árultak 1-2 milió között, mégsem izgultál egyikre semmegkérdezhetem, mégis mennyi pénzt szánsz ere a projektre?
ha van valami konkrét szám, lehet tudok segíteni
a régi autóversenyző haveroknál mindig vannak eladó buszokna nem is folytatom, csak most elgondolkodtam megint…
2007.12.09.-03:58 #6095[quote=”LMC”:1ohv129r]Bocsi ha megkérdezhetem, mekkora a család hogy ekkora járgányban gondolkodol ? Vagy csak bulizós lakóautó lessz ?
András[/quote]
A család 4 fős, de igazából egy faszán berendezett agglegénylakás lesz. Elsősorban 2 főnek kialakítva.
…egyszer… 😛2007.12.09.-02:39 #6093[quote=”PacsoT”:369bt7e1]Megmondom őszintén, én is félek a csuklós busztól…
Nem is kicsit!
De egyszerűen nem tudok dönteni! Többek közt ezért se kapkodok még a dologgal…
A szóló busznak utazáshoz hatalmas területe van!
De huzamosan élni benne, már félek, hogy nem annyira. Minimalizálni szeretném a kopromisszumokat.Isten igazából remélem, hoyg bele lehet tervezni ezt egy szóló buszba is.[/quote]
Bocsi ha megkérdezhetem, mekkora a család hogy ekkora járgányban gondolkodol ? Vagy csak bulizós lakóautó lessz ?
András
2007.12.09.-01:54 #6090Megmondom őszintén, én is félek a csuklós busztól…
Nem is kicsit!
De egyszerűen nem tudok dönteni! Többek közt ezért se kapkodok még a dologgal…
A szóló busznak utazáshoz hatalmas területe van!
De huzamosan élni benne, már félek, hogy nem annyira. Minimalizálni szeretném a kopromisszumokat.Isten igazából remélem, hoyg bele lehet tervezni ezt egy szóló buszba is.
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.