Főoldal Fórumok Lakóautók Lakóbusz, majdnem nulláról

Legutóbb frissítette TCsabi 11 years, 1 months telt el
26angok
217 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #5876
    PacsoT
    Felhasználó

      Sziasztok ti mind! 🙂

      Fiatal kis suhanc vagyok, akit nem vonz sem a panel, sem a bérlakás, de a családi ház sem.

      Hát kerékre fel! 🙂 Elhatároztam…. azaz nagyon érdeklődök az iránt, hogy vásárolok egy régebbi buszt. És abba, egy lakással kofortban egyenértékű életteret alakítok ki.

      220szal, meleggel, hideggel, komforttal, mindennel amitől jó egy lakás…de mozogjon! 🙂

      Íme az álom:
      Venni egy kiöregedő buszt. Vagy csuklósat, vagy emeletest. A simpla az kicsi
      Mondjuk egy Volánbuszt 🙂

      Kibelezni, hogy csak a szükséges alkatrészek maradjanak benne.

      – Beleépíteni egy 2-3-4 palackos gázrendszert amiről menne a fűtés és a főzés.
      És gázcsatakozót, hogy akár palack csere nélkül is lehessen töleni…

      – Beépíteni egy 220V-12V-220V-os rendszert ,úgy hogy mind 12 Voltos, mind 220Voltos rendszer legyen, és amit lehet: 12Voltról hajtani. (ledes világítás, autós telefon/laptop töltő, 12 voltos erősítő, stb…)
      Egy beépített akku töltővel, hogy akárhol ahol van 220 lehessen tölteni.

      – Víz és szennyvíz tartályokat. Amekkorát csak lehet.

      – Egy kényelmes zuhanyzóval, kézmosóval, WCvel,
      Franciaággyal, nappalival-amerikai konyhával, mikróval 🙂

      Luxus közeli körülménynek 2 személynek 🙂

      És a sok sok sok kérdés, segítségkérés:

      Mennyibe kerülhet egy öregecske emeletes vagy egy csuklós busz? Melyik legyen? Az emeletes busz magas lehet bizonyos helyekre, a csuklós nem biztos hoyg elég masszív és nem kanyarodik olyan jól.

      7-8 millióból összehozható szerintetek? (ennyibe kerül egy városi garzon úgy hogy felújítod…)

      Köszi hogy elolvastátok 🙂

      Tisztelettel: Pacsó Tamás

    • Szerző
      Válasz
    • #7261
      istozi
      Felhasználó

        [quote=”PacsoT”:30b1gkk1]Helló Laci, Sziasztok ti itt mind! 🙂

        Hőszigetelés

        Elkészítettem nem kis munkával, hogy hogyan is lehetne közel ideális módon leszigetelni a buszt, hogy ne legyen párás, ne rohadjék el pár hónapon belül. És még élni is lehessen benne.
        Szeretném kikérni a véleményeteket, hogy hol vannak a gyenge pontok, és vajon mit lehetne velük kezdeni!
        Nemeg persze, hogy hasonlít-e az ábra a valósághoz…

        Tengermély tisztelettel: PacsoT[/quote]

        A hőszigetelésnél vigyázz a következőkre:
        – Az üveggyapot a rezgés hatására összetömörödik alul, tehát felül elveszíti a hőszigetelését. A hab jobb, vagy olyan gyapot kell, ami rezgésálló.
        A rajzon vannak helyek, ahol hőhíd van. Konkrétan a kédergumi mellett. Ezt dolgozd ki jobban. És nem maradhat egyrétegű üvegezés. Az is hőszigetelt kell legyen.
        A hideg nem csak a falra merőlegesen közlekedik, hanem az ablakok körül a legrövidebb utat keresi meg.

        #7258
        PacsoT
        Felhasználó

          Helló Laci, Sziasztok ti itt mind! 🙂

          Hőszigetelés

          Elkészítettem nem kis munkával, hogy hogyan is lehetne közel ideális módon leszigetelni a buszt, hogy ne legyen párás, ne rohadjék el pár hónapon belül. És még élni is lehessen benne.
          Szeretném kikérni a véleményeteket, hogy hol vannak a gyenge pontok, és vajon mit lehetne velük kezdeni!
          Nemeg persze, hogy hasonlít-e az ábra a valósághoz…

          Tengermély tisztelettel: PacsoT

          #7149
          jeleslaci
          Felhasználó

            Hello Nem rossz az irány,de a vas tetötartó oszlopokkal és a busz oldalában futó zártszelvényekkel mit akarsz csinálni, hogy hőhid mentes legyen? Ha az ablakok k=1.1 w/m2K hőátbocsátási tényezővel rendelkeznek és közöttük illetve alattuk (a busz oldalában) jobb a hőátbocsátás (rosszabb a szigetelés) akkor azokon a vonalakon ahol a vasak vannak, folyni fog a viz!

            Egy ember 8 óra alatt kb 2 liter folyadékot veszit izzadással.
            Ha a busz ki van fűtve és a határoló felületek hőmérséklete nem egyenletes, akkor a hidegebb helyeken lecsapódik a pára és elkezd folyni a viz! A vas nagyon jó hővezető ezért ki kell valamit agyalni a hideg kinntartására (az egész belső határoló felületen törekedni kell az egyenletes hőmérsékletre)!
            Ha egy része a felületnek akár két fokkal is hidegebb ott már jelentkezik a páralecsapódás (kondenzáció kondenz viz)!
            Nem akarlak kioktatni, ezek csak tanácsok, hogy minél jobb legyen a gép!
            Üdv.: Laci

            #7089
            PacsoT
            Felhasználó

              Épp az imént beszéltem egy kedves hangú hölggyel akivel beszélgettünk, hoyg mibe fájna 10db 1,2 négyzetméteres tábla
              1,2 négyzetméteres 1,1 K értékű hő/napfény/biztonsági üveg
              aminek a vastagsága kb 2 centi. (de vékonyabb még lehet.)

              A végösszeg, áfával és a speciális formára való tekintettel. 200 000 körül lenne…
              Ahhoz képest, hogy 700 ezerre számítottam…HURRÁ!

              [quote=”PacsoT”:1o18c1at]Ahoy!

              Kérdés vala!
              [/quote]

              #7088
              PacsoT
              Felhasználó

                Ahoy!

                Kérdés vala!
                Eddig az a terv, hogy 10 ablak lesz rajta, ugyanakkora méretben mint amekkorák eredetileg is, és gumikeretes rögzítéssel, így valamenynit talán megőriz Ikarus jellegéből.

                3*2 előre, 2*2 hátra

                A kérdésem az, hogy mit írjak mekkorák azok az ablakok?
                A jellegrajz alapján én azt számoltam, hogy: 135 cm * 93 cm

                Na de milyen sugarú a lekerekítés az ablak sarkában?:) én 5 centire tippelek.

                #7048
                GaborApa
                Felhasználó

                  [quote=”PacsoT”:3asab44h]Odamegyek a portához,…..[/quote]
                  Első lépésnek nem rossz. Nem veszíthetsz semmit, viszont szert tehetsz némi szerelői ismeretségre is.

                  #7035
                  PacsoT
                  Felhasználó

                    HELLÓ újra!

                    Nem tudjátok, van-e BÁRMI reális esély, hogy essetleg egy BKV telepen tudjak területet bérelni. Mit gondoltok, kit kell megkeresni? A garázsmesterek döntenek ebben, vagy ez is felmegy a híres neves Management asztaláig? Hogyan lehet egy illetékest megkeresni?

                    Odamegyek a portához, és mondom ha a telep főnökéhez jöttem?

                    Egyre elkeseredettebb ez a telephajhászás…

                    #6980
                    Red
                    Felhasználó

                      most nevetsz, de kb ekkra voltam, amikor a trélert húztam vele annó 🙂 4×18.5 méter 😛
                      mindezt képzeld el 140-el 😉

                      #6979
                      GaborApa
                      Felhasználó

                        [quote=”PacsoT”:dqurh1el].. vagy emeletes vagy csuklós. …[/quote]

                        :-k Esetleg mindkettő?

                        Viszont, ebből a szimulátorjátékról készült videóból jól érthető, hogy miért javasoltuk eddig a Jumbo Cruiser helyett inkább a kisebb méretet. 😥
                        LINK
                        De azért jó megnézni 😆

                        #6974
                        LMC
                        Felhasználó

                          [quote=”PacsoT”:2sjdiamf]Üdv újra!

                          Asszonypajtás nagyon nem akarja ezt a buszos dolgot. Attól fél, hoyg nem lehet benne majd élni, meg hogy kicsi lesz a 60 négyzetméteres albérlethez képest.

                          Így vagy emeletes vagy csuklós. A Szóló busz kiesett a körből.

                          Továbbá elég biztosnak tűnik, hogy 5 millió forint hitel lesz felvéve a projektre.[/quote]

                          Jobb a békesség [-X

                          András

                          #6973
                          Red
                          Felhasználó

                            „lcsó” szerelőt a Törökbálinti Depóban a Faragó műhely, főleg Ikarus,
                            vagy a Soroksári út vége felé a Görög,
                            majdnem a Sori végén, az utolsó felüljárónál kell ballra bemenni egy gyártelepre .
                            sajna az Ő pontos címét nem tudom, a Neoplannal hozzá jártam, tök normális és segít ha kell alkatrész

                            #6972
                            PacsoT
                            Felhasználó

                              Üdv újra!

                              Bocsánat, hogy nem válaszoltam sokáig. Gondolom nem hiányoztam, de hát csak nem szabadultok 🙂

                              Szeged gyönyörű.

                              Mindenesetre egy dolog eldőlt.
                              Asszonypajtás nagyon nem akarja ezt a buszos dolgot. Attól fél, hoyg nem lehet benne majd élni, meg hogy kicsi lesz a 60 négyzetméteres albérlethez képest.

                              Így vagy emeletes vagy csuklós. A Szóló busz kiesett a körből.

                              Holnap nekiállok gerillamarketinggel keresgélni a nagy oldalak fórumain, hogy hol találok olcsó szerelőműhelyt.

                              Továbbá elég biztosnak tűnik, hogy 5 millió forint hitel lesz felvéve a projektre.

                              #6911
                              jeleslaci
                              Felhasználó

                                szigetbusz@vipmail.hu

                                Közel van hozzád4 ÉS VAN TÖBB BUSZUK IS ELADÓBA

                                #6873
                                psziho
                                Felhasználó

                                  Ja és pest nincs messze ,gyere le nézd meg és akkor tudunk rola beszélni.A fényképen nics rajtaminden:))

                                  #6872
                                  psziho
                                  Felhasználó

                                    Hát a két és félben a vételártol a foliáig minden benne van. Az engedélyezés meg ugy megy hogy mikor kész kihivod a mérnököt aki megnézi mit csináltál annak megfelelöen csinálja meg a tervet és azt Ő is engedélyezteti és irány a müszaki:)) A tetöt és az oldalát azt isostar (sárga)5cm_es szigetelö plussz lambéria. Az ablakon kivül tükrös folia(napfény ellen) belül reluxa(légréses höszigetelés). alul még egy sor gumi . Hátul szönyeg ,elöl linoleum. A vezetöteret teljessen leválasztottam de függönyözve van.. 300l viz és szennyviz tarály(csak wc-nek), hidrofor szivattyu, 80 l bojler,ülökád,viz öblitéses wc, tüzhely,automata mosogép,mobilklima, 8 alvo hely és mivel farmotoros 5 alsó doboz a mindenfélének, saját agregátor Nagyjábbol elsöre ennyi:))

                                    #6869
                                    GaborApa
                                    Felhasználó

                                      [quote=”egripasa”:giikpfce]Utalnék janikahu hozzászólásához nézd meg a mi lakónkat awia …..[/quote]
                                      És mikor lesz az Awia találkozó?
                                      Janikahu nem reagált, amikor Reddel beszéltünk rólatok a kocsonyafesztivál topicban. Pedig Vele mehetnék együtt. 😛
                                      Valahol itt lakik a szomszédban 🙄 .

                                      #6866
                                      egripasa
                                      Felhasználó

                                        Utalnék janikahu hozzászólásához nézd meg a mi lakónkat awia én így vettem félig busz oldal ablak tető ablak stb az enyémet egy repülős csinálta ebbe élt a reptéren

                                        #6865
                                        GaborApa
                                        Felhasználó

                                          [quote=”PacsoT”:3jkz50jw]No!……[/quote]
                                          A szigetelésről:
                                          Tudod-e hogy a házaknál tetőtér beépítések hőszigetelése 10-12 cm? „(Azzal a szűrós, sárga hőszigetelővel)” 😉
                                          Ezt persze a buszon nem fogod elérni, csak azért mondom, mert ha folyamatosan laksz benne, akkor különös hangsúlyt fektess a szigetelésre.
                                          Ha csak a szelvények közötti részt szigeteled, akkor az összes merevítő a „tökéletes hőhíd” szerepét fogja betölteni, ami nem csak az energiaveszteségedet fogja növelni hanem tavasztól őszig folyamatosan vizesek is lesznek, és nedvesen tartanak mindent ami hozzájuk ér, a mennyezettől a padlóig. Ez csak akkor jó ha gombát akarsz tenyészteni. 😆

                                          A padlón van a legkevesebb hőveszteség, de a hőérzett miatt érdemes rá odafigyelni.
                                          A lakóautó (busz) szigetelése sosem lesz olyan, mint egy nagy hőtehetetlenségű házé. Ebből adódóan a hőmérséklet különbség a padló és a mennyezett között sokkal nagyobb eltérést mutat. Ideális a padló fűtése amit a duplapadlónál lehet úgy megoldani, hogy a két lemez közé is fúvatnak fűtési levegőt, de legalábbis ebben a térben lehet elvezetni a fűtőcsöveket.

                                          A duplatetőnél majdnem mindegy, hogy azt mivel fested, annak a lényege, hogy az igazi tetőd és így a busz is folyamatosan árnyékba kerül. Az egyenlítő környéki országokban szinte minden autónak dupla teteje van, persze ott ezt sorozatgyártásban minden helyi autótípusra gyártják. A lényeg, hogy ne repüljön el menet közben. 🙄
                                          Az ablakok nagy részét meg kéne szüntetned. Fekete fólia és szigetelés. Csak annyit hagyj meg, amennyit nagyon kell. Ezek is mind nagy hőveszteséget produkálnak. Folyamatos bentlakás esetén az egyrétegűt felejtsd is el, csak tócsa lesz alatta.

                                          A szellőztetéshez használj tetőablakokat, és tegyél be a padló közelébe szellőzőrácsot a frisslevegőnek. Ha gázkészüléked is lesz, akkor ezt kötelező is betenni. A nyitva hagyott oldalablak nem biztonságos. Persze tehetsz fel kovácsoltvas rácsokat is az ablakokra. 😆
                                          Fel a fejjel! 😉

                                          #6864
                                          PacsoT
                                          Felhasználó

                                            Csklós, de olcsó…
                                            Tudom, tudom. Ne csuklósat. Cak nyitva tartom a szemem 8)

                                            Csuklós, eddig az egyetlen amit találtam. Viszont zavarbaejtően olcsó, és veszett öreg. Viszont ha „veszett olcsó”, akkor több marad felújítani ==> ott vagyok ahol a part szakad.

                                            Vagy ahogy Red mondta: Talán hátrébb…

                                            #6863
                                            PacsoT
                                            Felhasználó

                                              No!

                                              Psziho, üdvzözöllek a klubban! Örömmel olvasom, hogy jösz a márciusi találkozóra! Én még messze mögötted és Red mögött kullogok, mert nincs még buszom! De ami késik nem múlik…
                                              Igen, nagyon örülök neked 😛 Az idegeidre fogok menni a millió és egy kérdésemmel 🙂

                                              Azt mondod, hogy 2 és fél millió volt a teljes átalakítás és engedélyeztetés?
                                              Mi volt benne ebben az összegben? Vázhoz hozzányúltatok, festés, szigetelés, milyen gépészet került bele?
                                              Láttam a képen, hogy sütőtől mikróig minden bele van építve.
                                              Hozzávetőlegesen el tudnád mondani, hogy mi volt az engedélyeztetés menete?

                                              És a legfontosabb mivel jösz a találkozóra?:)

                                              ————–

                                              Godnolkodom, hogy hogyan lehetne minél hatékonyabban leszigetelni a buszt. Mint hideg, mint meleg ellen. (típustól/csuklótól függetlenül)

                                              Hol szökik a hő?

                                              – A padló felé.
                                              Egy másik topikban egy kollega emlegetett dupla padlólemezt. Gondolom ez egy jó ötlet lehet. Azon túl, hogy megfog egy kis meleget, még a busz alját és védi. És a tartályokat és a akkumlátorokat is)
                                              Meg amúgyis padlószőnyeg lesz 😛

                                              – Az oldalak
                                              A zártszelvények vastagságával megegyezően kitölteni a külső és belső lemezek közötti részt Isoverrel (Azzal a szűrós, sárga hőszigetelővel) Vannak ennél jobb anyagok is? Vagy az a 4 centi kevés, essetleg érdemes elvenni egy kis területet a beltérből hogy vastagabban menjen a szigetelés?
                                              Például egy pár centi könyölkő a busz teljes hosszában?

                                              – A tető:
                                              Na ez trükkös, mert ennek nyáron a nap sugarait is meg kell fognia…
                                              Ugyszinén a felső lemez és a belső burkolat közé betenni hőszigetelő anyagot.

                                              A totalcaron olvastam, hogy egyes trópusokra gyártott Csepel teherautókon egész hatékonyan fogták meg a hőt, dupla tetőlemezeléssel ami lemezek között tudott fújni a szél…

                                              Nos, ha rám szakad a lottó5, akkor gondoltam, egy másodlagos tetőt, napelemekből lehetne összeállítani. A busz felső lemeze árnyékot kap, és egy erős nyári napon dőlne lefelé az áram…
                                              Ha csak a Jokert nyerem meg, akkor valahogy ízlésesen kialakítani alumínim (vagy valamilyen fényt jól visszaverő anyagből, az árnyékot adó tetőt.

                                              Ha nem nyerek semmit, akkor valami fényvisszaverő festékkel lefújni. 🙂

                                              -Az ablak
                                              Na ez a leghúzósabb.
                                              Ha egy szimpla üveges ablakot fel lehet rakni egy buszra, akkor rá lehet tenni egy hőszigetelt dupla falú ablakot is.
                                              Ami több problémát is felvet:
                                              1 GYÁRTATNI kellene, ha egyáltalán lehet. Mert semmi szabvánnyal nem egyezik, (gondoljunk csak az ikarus ablakok
                                              lekerekített oldalára.
                                              Többé kevésbé összeírtam, hogy mennyi ablak van egy 250-esen és kérek árajánlatot jövőhéten.

                                              2 Nyithatóság: sokat érek ha faszán szigetel de ha nem tudom kinyitna akkor a hajamra is kenhetem. Erre valakinek ötlete? 😀 Ventillátorral kiváltani a szellőzést elég energiaigényes…

                                              Ha alul dupla és felül egy dönthető ablak kerülne kialakításra, akkor az az ablak állandóan párás lenne…

                                              3 Belegondolni sem merek, mennyi pénzbe kerülne.

                                              – Hátső, első szélvédő…
                                              Hát elöl meg vagyok lőve. Annyi tötletem van, hoyg meghagyni a vezetői kabint, ami talán fog egy keveset…
                                              Hátul meg úgyis valami olyan szaba lesz amihez nem kell majd hátsó ablak, így az valszeg be lesz lemezelve…

                                              Bocsánat a hosszú levélért.

                                              #6862
                                              PacsoT
                                              Felhasználó

                                                OFF:

                                                Miért van az, hogy majdnem hónap dolgózója voltam… Teljesen egyedül.
                                                MAjd mikor sikerült felmelegíteni a káposztát a nagy Ő-vel rá 3 napra majdnem kaptam egy fegyelmit a semmire? 👿

                                                #6834
                                                Blue
                                                Felhasználó

                                                  [quote=”GaborApa”:37jm45w6]Milyen lett volna, ha utasként kell rajta ülni? 😕 😯 😮 [/quote]

                                                  Valami isteni. =D>

                                                  #6829
                                                  GaborApa
                                                  Felhasználó

                                                    [quote=”psziho”:16w529f9]:D ha jó a kézifék és bátor vagy lendületböl is összejöhet:) és ugy gyorsabb is:)[/quote]
                                                    😆
                                                    És lesápadni sincs idő.
                                                    És csak egy ici-picit elgondolkodtató ez a feltételes mód: „összejöhet” :-k
                                                    😆

                                                    #6827
                                                    psziho
                                                    Felhasználó

                                                      😀 ha jó a kézifék és bátor vagy lendületböl is összejöhet:) és ugy gyorsabb is:)

                                                      #6826
                                                      Red
                                                      Felhasználó

                                                        🙂
                                                        az én buszom pont ilyen volt
                                                        amikor St.Tropez körnékén végig mentünk a parti úton, néhánszor az elejét igencsak ki kellett engednem a „luk” fölé 🙂
                                                        akik fent elől ültek, időnként sápadtak voltak 🙂
                                                        de a kilátás az fantasztikus onnan 🙂

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 76-100 / 217

                                                      You must be logged in to reply to this topic.