-
IndítottaTémakör
-
2007.11.20.-15:44 #5905
Gonolom olvastátok ezt a hírt: Lakókocsik, lakóautók közlekedésére vonatkozó szabályok
Ebben mintha az lenne írva, hogy egy 2500 kg össztömeg feletti lakóautó autópályán max 80 km/h-val mehet, stb.
Észrevette ezt más is? Szerintettek ez lehetséges? Mi az igazság? -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2010.10.10.-21:33 #26084
[quote=”Jamesz”:1y44v215]U.i.
Editke drága , hát persze hogy nem olvassa…különben már rég nem tudnék írni….hisz törött kézzel biztos rohadt nehéz !! 🙄 [/quote]…mintha irigyelnéd a szájjal festő művészeket… :2010_rohog.gif
2010.10.10.-20:57 #26083[quote=”Jamesz”:23j0ho85]
U.i.
Editke drága , hát persze hogy nem olvassa…különben már rég nem tudnék írni….hisz törött kézzel biztos rohadt nehéz !! 🙄 [/quote]
:2010_rohog.gif2010.10.10.-20:38 #26082Névtelen
[quote=”riviera”:1sfeswzq]Gabika olvassa amit Te a fórumon irsz? 😉
Editke[/quote]
Megéri pedig ..látnád azt a boldog arcocskáját , amikor visszaérkezem mielőtt megjön a vonat !!!
😀U.i.
Editke drága , hát persze hogy nem olvassa…különben már rég nem tudnék írni….hisz törött kézzel biztos rohadt nehéz !! 🙄2010.10.10.-17:59 #26081[quote=”repro”:2iz8g1e3]::mlklako[/quote]
😛2010.10.10.-17:49 #26080[quote=”EdGaR”:3qojxbex] Ugyanakkor egy alvó tehetetlen test bekötve is nagyobb veszélynek van kitéve, mint egy ébren lévő.[/quote]
Ebben valóban van igazság.
Tudom az idősebb gépekben nincsen gyárilag öv, és körülményes az utólagos beépítésük.2010.10.10.-01:12 #26077[quote=”Jamesz”:17wtxraq]
Edgar
…..a biztonsági őv …
Én a belső biztonsági ővet csak akkor szoktam használni , ha bekötöm vele az asszonyt …amikor egy vasúti kereszteződésbe hagyom a kocsit és elszaladok cigiért ….
😀 [/quote]Gabika olvassa amit Te a fórumon irsz? 😉
Editke
2010.10.09.-14:32 #26072Névtelen
Edgar
…..a biztonsági őv …
Én a belső biztonsági ővet csak akkor szoktam használni , ha bekötöm vele az asszonyt …amikor egy vasúti kereszteződésbe hagyom a kocsit és elszaladok cigiért ….
😀2010.10.09.-13:28 #26069[quote=”nemo25″:25x1hgwk]. Hát kedves kolléga, ki a falkavezér??? :wink 🙂 [/quote]
::mlklako
2010.10.09.-12:39 #26068[quote=”nemo25″:14t8db6g]Azt ugye Te is belátod hogy a baleseti kockázat soha nem minimális. Lehet fokozott körültekintéssel vezetni, de a hibázás lehetősége mindíg ott lóg a levegőben.Egy megfelelően rögzített kényelmes ülésben már azért tudnak aludni a gyerekek. A mi srácaink simán horpasztottak az ülésben akár több órát is, és nem volt vita, amíg gurul az autó, addig az öv be volt kötve. Hát kedves kolléga, ki a falkavezér??? 😉 Ja és még valami. A rakomány megfelelő rögzítése a sofőr felelősége. 🙂 [/quote]
Egyet ne felejtsetek el – ami nekünk is problémát és sok dilemmát okozott a hosszabb utak esetében – a régebbi a lakóautóknak nem tartozéka az utastérben a biztonsági öv. Nem lehetetlen a beépítése, de a mi esetünkben komoly átépítést igényelne. Valóban olykor elkerülhetetlen, hogyha a csajok elfáradnak ne dőljenek le menet közben (természetesen nem az alkovban). Ugyanakkor egy alvó tehetetlen test bekötve is nagyobb veszélynek van kitéve, mint egy ébren lévő.2010.10.09.-04:34 #26064[quote=”repro”:1uet48at]
de megpróbálunk úgy közlekedni,hogy a baleset veszélye a minimális legyen [/quote]
Azt ugye Te is belátod hogy a baleseti kockázat soha nem minimális. Lehet fokozott körültekintéssel vezetni, de a hibázás lehetősége mindíg ott lóg a levegőben.Egy megfelelően rögzített kényelmes ülésben már azért tudnak aludni a gyerekek. A mi srácaink simán horpasztottak az ülésben akár több órát is, és nem volt vita, amíg gurul az autó, addig az öv be volt kötve. Hát kedves kolléga, ki a falkavezér??? 😉 Ja és még valami. A rakomány megfelelő rögzítése a sofőr felelősége. 🙂2010.10.08.-11:23 #26051[quote=”nemo25″:mmwk0pn8]mindenki döntse el megéri-e a kockázatot!
http://www.youtube.com/watch?v=1K89E4r_ … re=related[/quote]
Természetesen NEM!
Ez tényleg nem vicc.És előfordul.Mondjuk soha nem az alkov-ban. 🙁
Az ördög nem alszik,de megpróbálunk úgy közlekedni,hogy a baleset veszélye a minimális legyen…minden alkalommal bennem van a félsz,ha valaki lefekszik.De megoldást nem találtam még rá,hogy a gyerekek nem aludjanak el menet közben.
2010.10.08.-06:30 #26046Mindenkinek a figyelmébe ajánlom ezt a kis riportot. Ne higye senki hogy nem ellenörzik a súlykorlátozást. Érdemes ellenörizni elindulás elött, hogy valóban kell-e annyi kacat és cucc a kocsiba, amit bepakoltunk. Már nem egyszer láttam efféle ellenörzést az utak mentén, és bizony előszeretettel ellenörzik a lakósokat. :2010_sapka_rendor.gif
http://www.youtube.com/watch?v=yt-tVtD6-gQ&translated=1
És még egy sarkalatos téma. Több lakóautós bevett szokása, hogy lefektetik a gyerekeket, vagy a társaság egyes tagjai lefekszenek és közben mennek az autóval. Nézzétek meg és mindenki döntse el megéri-e a kockázatot!
2009.12.01.-01:35 #18459[quote=”GaborApa”:gsjvu0vz]Szép 😉
A teherautós 2500-as határt mindenhol átírták 3500-ra.
Mondjuk a mai furgonok (fék, futómű) már tényleg nem azok mint 1975-ben.
A 3500-as B jogsi határt is feltolhatnák. 😕Külön szépség, hogy bevezetik a kerékpárosok sebességkorlátozását, ráadásul sisakviseléstől függően.
😆 😆 😆 [/quote]és az is jól esne, ha Európában mindenhol 4,5 tonnára tolnák a személygépkocsi felső határt… 🙂
azonnal 4,5 tonnásra vizsgáztatnám a miénket.
pakolhatnék 500 literes tankot az alvázra, meg menetszeles generátort, stb… 😀..és még mindig személygépkocsiként fizethetném az útadót… 😀
na jó, kiveszem a kezem a biliből… 🙄
2009.12.01.-01:26 #18453[quote=”fischer”:3642kztz]a kresz állítólagos januári módosítása
..[/quote]
Szép 😉
A teherautós 2500-as határt mindenhol átírták 3500-ra.
Mondjuk a mai furgonok (fék, futómű) már tényleg nem azok mint 1975-ben.
A 3500-as B jogsi határt is feltolhatnák. 😕Külön szépség, hogy bevezetik a kerékpárosok sebességkorlátozását, ráadásul sisakviseléstől függően.
😆 😆 😆2009.12.01.-01:11 #18448[quote=”miska”:bczvxti7]Köszi! Azóta én is utána néztem a dolognak, és neked van igazad.
A kresz annyira nem bonyolult, mint ahogyan mi látjuk néha.a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival
– autópályán 130 km/óra,
– autóúton 110 km/óra,
– lakott területen kívül egyéb úton 90 km/óra,
– lakott területen 50 km/óra,Végül is egy mondat az egész
😐 [/quote]a kresz állítólagos januári módosítása
„13. §
Sebességhatárok bevezetése, egységesítése
(A rendelet 26. § változásai)”ha jól értelmezem, akkor januárban 3,5 tonnán belül a tgk. is személyautós sebességkorlátozásokkal futhat majd.
a legutolsó mondat viszont meglepő:
„30. §
Ez a rendelet 2010. január 1-jén lép hatályba, és a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.”mondjuk ápr. 1. nem most lesz, de fene tudja…
2009.11.30.-23:16 #18381Névtelen
[quote=”GaborApa”:tn1n290n]Miska!
Múltkor beszéltünk erről. Itt egy cikk LINKItt a kluboldalon, a Hírek között, a 15. -ben olvashatod a pontos törvényt.
A lényeg hogy a felsorolásban van
–személygépkocsi
-motor
-és van 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsi
külön sorolva és vesszővel elválasztava!
Mindegyikre a 130 az érvényes az autópályán.
A mi lakóautónk a személygépkocsi kategóriában van.
Végül is egy mondat az egész
A Merci Viano is. Össztömege 2940A lényeg: ha regadót fizetsz – mehetsz! 😆 [/quote]
Köszi! Azóta én is utána néztem a dolognak, és neked van igazad.
A kresz annyira nem bonyolult, mint ahogyan mi látjuk néha.a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival
– autópályán 130 km/óra,
– autóúton 110 km/óra,
– lakott területen kívül egyéb úton 90 km/óra,
– lakott területen 50 km/óra,Végül is egy mondat az egész
😐2009.11.30.-20:18 #18364[quote=”GaborApa”:1dxbf5jp]…..Lényeg, hogy ha a lakóautó személygépkocsinak van vizsgáztatva akkor a pályán 130-al mehet….[/quote]
Miska!
Múltkor beszéltünk erről. Itt egy cikk LINKItt a kluboldalon, a Hírek között, a 15. -ben olvashatod a pontos törvényt.
A lényeg hogy a felsorolásban van
–személygépkocsi
-motor
-és van 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsi
külön sorolva és vesszővel elválasztava!
Mindegyikre a 130 az érvényes az autópályán.
A mi lakóautónk a személygépkocsi kategóriában van.
A Merci Viano is. Össztömege 2940A lényeg: ha regadót fizetsz – mehetsz! 😆
2008.08.21.-04:52 #10194😆
Hali!Na, végre egy probléma, ami ránk biztos nem vonatkozik… 😆 =D>
2008.08.20.-16:13 #10190[quote=”dudo”:2aaoozm0]Ti komolyan betartjátok a sebességkorlátozásokat, amik teherautókra vonatkoznak? Volt már olyan akit megbüntettek azért, hogy nem? Át lehet, meg érdemes átminősíteni egy tehert személyautóvá?[/quote]
Természetes hogy nem 😳 de gondolom a kocsid még teherautó (haszongépjármű) így arra a teher szabály érvényes
Mi már azért is fizettünk hogy a 3.sávban előztünk vele ( M7 persze nem 90km/h val)ja és a teherrel nem a lakóval.
Átminősíteni lehet ( ha még nincs 5éves akkor kell a VPOP engedélye is ) abban a Gábor biztos többet tud neked mondani, vagy segíteni.
Laci2008.08.20.-14:47 #10189Ti komolyan betartjátok a sebességkorlátozásokat, amik teherautókra vonatkoznak? Volt már olyan akit megbüntettek azért, hogy nem? Át lehet, meg érdemes átminősíteni egy tehert személyautóvá?
2007.11.26.-01:35 #5965Sziasztok!
A legtöbb gyártónál az össztömeg egy választható opció.Lehet választani 3500 és 3850 kg. közüll. Vannak tipusok, amiknél a méretük miatt már nem választható a 3.5 t.Itthon a 7-8 m-es kocsik szinte mind a kissebb össztömeggel kerülnek forgalomba,mert igy vezethető B jogsival,és olcsóbb tarifákkal lehet közlekedni.
Üdv Attila
2007.11.25.-15:30 #5953Megjegyzés a megengedett össztömeg és a tényleges tömeg kérdéshez:
Ennek magyarázata az, hogy a gép fékje, futóműve a megengedett értékre van méretezve. Akkor biztonságos. Ezért kevés a lobbizás ebben a kérdésben. Lehet erősebb fékkel építeni nagyobb tömegre, v. nagyobb sebességre tervezett gépeket, de ez műszaki kérdés, ami a gyárban dől el, az útmenti rendőr már hozzászólni sem tud. A vizsgabázison – elvileg – hozzá tudnak szólni, de csak azt szabad mondaniuk, hogy a biztonsági előírások alól nincs felmentés. Mivel a fék feladata az, hogy a mozgási energiát feleméssze, a tömeg növelését kompenzálni lehetne a sebesség csökkentésével, de ezt nem lehet a felhasználókra bízni, mert úgysem tartanák be.
István2007.11.21.-03:18 #5938[quote=”Brigi”:2kgae02c]
1 tonna raksúly simán összejön.[/quote]Majd egyszer nézd meg a forgalmitokat,mennyi is az öntömeg és a megengedett össztömeg között a különbség. #-o
Sajnos ez sújtja a kisteher-fuvarozókat is rendesen. Egy mai kisteherautó 15 m3-es dobozát is könnyedén túl lehet pakolni.
Vannak már próbálkozások, hogy a B kategóriás jogsi súlyhatárát feljebb vigyék. Amikor a 3,5 t-ra szabályozták, akkor még nem ilyen futóművek, rugózás, teleszkópok, gumik stb. voltak az autókon.
Megnézhetjük, hogy mi a biztonságosabb azonos sebességnél, egy jól megpakolt Barkas vagy IZS diagonál gumikkal vagy egy mai Ducato vagy Sprinter.Ha az úrvezetői jogsi határát felvinnék 4 tonnára a lakóautókat azonnal ekkora megengedett össztömegre vizsgáztatnák, hiszen általában az alapja (az alváz, motor) ugyanaz, mint amit a 4,5 tonnás teherautóknak is adnak, és csak a jogsi miatt korlátozzák 3,5-re.
C kategóriás jogsihoz kötött lakóautókat nehezen lehet eladni.2007.11.21.-03:04 #5937[quote=”Brigi”:28q5rl3u]Lehet, hogy akár nemzetközi szinten is kellene lobbizni azért a lakóautósoknak, hogy rájuk ne a 3,5 t határ legyen érvényes. Persze nem mondom, hogy egy kamion méretű lakóautót vegyenek egy kalap alá egy kis lakóval, de ez a 3,5 t határ elég kihegyezett. Vagy fogadják el, hogy a gyártó ezt határozta meg a súlyának, vagy a határ az önsúlyra vonatkozzon.
Azért az nem lehet elvárás, hogy minden indulás előtt mérlegelni kelljen, hogy befér-e még egy bicikli, vagy egy rekesz sör, esetleg hagyjuk otthon valamelyik gyereket, vagy a nagymamát, mert túl sok a súly. A lakóautóban az önsúlyhoz képest az összsúly a jobb pakolhatóság, több hely, valamint nagy tartályok (üzemanyag, víz, szennyvíz, gáz) következtében sokkal nagyobb különbségeket tud produkálni, mint személyautónál.
Tele üzemanyagtartállyal, víztartállyal és pl. majdnem tele szennyvíztartályokkal, tele gázpalack(ok)kal, néhány biciklivel, esetleg kismotorral, 6 megtermett felnőtt fővel és mondjuk egy nagytestű kutyával, némi élelemmel és innivalóval 1 tonna raksúly simán összejön.[/quote]Én ugy gondolom ezeknek a kivánságoknak a beteljesüléséhez nekünk nagyon kevés közünk lehet. Max ha irunk lapföldre a mikulásnak.
2007.11.21.-02:54 #5936[quote=”GaborApa”:2yuuqu1l]Attól, hogy többet terhelsz, mint ami a forgalmi szerint megengedett, attól még nem változik át az autó lkw kategóriába, csupán megszegtél egy szabályt, amiért megbüntetnek. Nem kicsit, nagyon.
1. megszegted a kocsi papírjaiban leírtakat
2 ezzel a lendülettel átlépted a 3,5t-tól kötelező útdíjfizetési kötelezettséget.
[/quote]
Lehet, hogy akár nemzetközi szinten is kellene lobbizni azért a lakóautósoknak, hogy rájuk ne a 3,5 t határ legyen érvényes. Persze nem mondom, hogy egy kamion méretű lakóautót vegyenek egy kalap alá egy kis lakóval, de ez a 3,5 t határ elég kihegyezett. Vagy fogadják el, hogy a gyártó ezt határozta meg a súlyának, vagy a határ az önsúlyra vonatkozzon.
Azért az nem lehet elvárás, hogy minden indulás előtt mérlegelni kelljen, hogy befér-e még egy bicikli, vagy egy rekesz sör, esetleg hagyjuk otthon valamelyik gyereket, vagy a nagymamát, mert túl sok a súly. A lakóautóban az önsúlyhoz képest az összsúly a jobb pakolhatóság, több hely, valamint nagy tartályok (üzemanyag, víz, szennyvíz, gáz) következtében sokkal nagyobb különbségeket tud produkálni, mint személyautónál.
Tele üzemanyagtartállyal, víztartállyal és pl. majdnem tele szennyvíztartályokkal, tele gázpalack(ok)kal, néhány biciklivel, esetleg kismotorral, 6 megtermett felnőtt fővel és mondjuk egy nagytestű kutyával, némi élelemmel és innivalóval 1 tonna raksúly simán összejön. -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.