Főoldal Fórumok Lakóautók Lakóautó tulajdonos lettem mire figyeljek oda?

Legutóbb frissítette jocibacsi 6 years, 2 months telt el
93angok
372 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #13594
    555
    Felhasználó

      Sikerült lakóautó tulajdonossá válnom, de mivel ezidáig szálloda lakó voltam nem igazán tudom, hogy mikre kell odafigyelnem.

    • Szerző
      Válasz
    • #53031
      Cimbi
      Felhasználó

        Szia Zsolt!
        – 2,8 JTD motorral elnyűhetetlen, és kellően erős
        – van hasonló (fiatalabb!) a hazai kínálatban, sőt talán még itt, a Tagok közt is létezik eladó
        – most, a szezon végén talán nagyobb lesz a kínálat, és némileg az árak is elmozdulnak majd lefelé
        – ha a kiszemelt autó már X ideje szerepel a netes kínálatban, gondolkodj el az okán… 🙂
        – próbálj meg a tulajdonostól vásárolni, mivel a kereskedő általában nincs minden információ birtokában… 🙂
        – ha túl szépnek és jónak tűnik – és X hónap alatt még nem vitték el előled – akkor az valószínűleg csapdát rejt
        – figyelj a (korábbi) beázás nyomára (barnulás, mattulás, enyhe hullámosodás, hólyagosodás, alig látható festék leválás a mennyezeten és oldalfalon)
        – ha van oldalra kitekerhető napellenző, nézd meg a felfogás stabilságát. (Gyakran az kilazult rögzítő csavaroknál ázik be az oldalfal.)
        – vásárlás előtt a motort szakszervizben nézesd át
        – sokat számít, ha a végleges döntés előtt egy gyakorlott lakóautóssal is megnézeted (gáz-, vízrendszer, valamint elektromos dolgok)
        – az abroncsoknál az idő is számít. Lehet, hogy a futófelület még újszerű, miközben az oldal már porózussá vált a tűző napon
        – ha lehet, az elektromos részről kérj kapcsolási rajzot (olcsóbb és gyorsabb lesz a jövőbeni szerelés)
        – mássz fel a tetejére, és nézd végig az élttömítést. Sík talajon állva önts vizet a tetőre és nézd meg, hogy merre folyik le (lefolyik egyáltalán?)
        – kérd el a korábbi szervizmunkák listáját (még jobb, ha ezekről számla is van…)
        – menj próbaútra, és ellenőriz a szokásos listát (fék, futómű kopogása, elhúzás, rezgések, gyanús motorhang, váltó akadálytalan működése le- és fel)
        – feküdj alá, és a lengécsillapítók oldalán, valamint a motorblokk alján (oldalán) keress olajfolyást
        – a szerződésbe vedd bele tételesen az eladó által felsorolt (így Általad is ismert) hibákat A későbbi esetleges reklamációnál ez még javadra válhat…
        Így elsőre ennyi.

        #53030
        istozi
        Felhasználó

          „Valami ilyesmire gondoltunk:”
          Ez 27 éves gép. Minden tiszteletem a külföldieknek, de ehhez a korhoz képest – szerintem – irreális a 99.000 km.
          Próbálj több hirdetést is megnézni (pl. mobile.de lapon van sok), hogy a felkínált autók – árak – életkor – km.futás a fejedben kialakítson egy képet, hogy neked mi lenne a legjobb vétel.
          Ügyelj arra, hogy a megvett gépezettel hova szabad – hova nem szabad behajtani (környezetvédelmi besorolás). Ennek – a kora miatt – csak fekete matricája lehet, szóval sok helyről ki leszel tiltva vele.

          #53027
          repi
          Adminisztrátor

            [quote=”zsolti1974″ post=50823]nem szeretnénk elsőre nagyon mellényúlni, így inkább kérdezek.

            [/quote]

            Üdv Közöttünk!

            De bizony nagyon mellé lehet! 😉 még fiatalabb járgányoknál is. Ha van időd és kedved gyere el egy találkozóra és vegyülj el vagy keress meg engem. 🙂 Fogok érdekes dolgokat mondani ami pénzedbe nem kerül viszont sokkal felvilágosultabb leszel lakóautó vásárlás terén.

            Várunk szeretettel.

            #53026
            zsolti1974
            Felhasználó

              Üdv a tisztelt közösségnek!

              lakóautó váráslás előtt áll a család (2 felnőtt 2 gyerek).
              Mivel a témában teljesen kukák vagyunk, de nem szeretnénk elsőre nagyon mellényúlni, így inkább kérdezek.

              Valami ilyesmire gondoltunk:
              https://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/wohnwagen-wohnmobile/vollintegriertes-wohnmobil-peugeot-buerster-214996995/

              Van valakinek erről tapasztalalta? Persze ugyanez megy Citroenben és Fiatban is.

              Lényeg, hogy hátul legyenek biztonsági övek, hogy a gyerekeket is be lehessen kötni.

              A hozzászólásokat előre is köszönöm.

              Üdv
              zsolt

              #52991
              mv3
              Felhasználó

                Angliában ennyi is elég.

                Attachments:
                • 2.jpg
                • 1.jpg
                #52989
                Cimbi
                Felhasználó
                  #52988
                  mv3
                  Felhasználó

                    Sziasztok, köszönöm szépen a válaszokat! Sikerült azóta beszélnem egy vizsgabiztossal, aki megerősítette az általatok is említett válaszfal kötelezőséget, viszont jó hírrel is szolgált, miszerint lehet „tompítani” a helyzetet egyéb megoldásokkal. Nekem ez kb. jó kompromisszum lehet, mivel három ülés van így szabadon átjárni úgysem tudnék hátulra. Hogy ez csak rács vagy egy profi háló is lehet, azt még pontosítani fogom a Mozaik utcában.

                    Srychy: köszönöm az üdvözlést! A vásárlást nem befolyásolta ez a válaszfal-kérdés, mindenképpen egy alap furgont szerettem volna, ennyire fiatal profi gyári lakóautóra nem is lett volna pénzem, de eleve tetszik a furgonok „észrevétlensége”, plusz vonz a kivitlezés szabadsága.
                    Két dolog volt fontos, a lehetőségek szerint megkímélt és fiatal legyen. Előbbi nem egyszerűen teljesíthető, a legtöbb alaposan leharcolt célszerszám.

                    Amúgy egy eléggé izgalmas időszak ez a tervezgetés, abszolút pályakezdőként próbálok a kivitelezés megkezdéséig alapos itinert kidolgozni. Örülök, hogy egy maxi mellett döntöttem, a 4 méter raktérhossz sok szabadságot engedélyez.

                    #52983
                    MaNa
                    Felhasználó

                      Azért tisztában kéne lenni azzal is, hogy milyen bevételt jelent a turizmusnak a lakóbuszos – biwakos utazók.
                      – Pl. amikor még kempingbe sem állunk be, tehát vagy fizetünk kb.10 EUR-t vagy sem…
                      – A lakóban ott a kaja, nem megyünk étterembe, kb. eszünk egy fagyit…

                      Sokan így csavarognak a világon, max. a kötelezőt fizetve, pl. sztráda díjakat, vagy azt is elkerülve.
                      Ismert gazdasági tény, hogy a szezonális kempingeket alig lehet fenntartani, sőt a rövid szezonú országokban (mint nálunk) sok veszteséges is.

                      Szóval a lobbisták nem biztos, hogy ezt az életformát szorgalmazzák, mert a lakóautósok, lakókocsisok 1 főre eső költése jóval kevesebb, mint más turistáknak, akik, repülővel, vagy vonattal és 1 szál csomaggal közlekednek.

                      De majd idővel ez is kiderül. Főként nálunk kis hazánkban, ha végre EU szintű bérek lennének ( 2061-ben?…) és csatangolásaink során egy kétgyermekes lakóbuszos család is minden gond nélkül ebédelhetne minden nap étteremben. 🙂

                      [quote=”Tie” post=50729]Azért ebbe az egészbe masszívan bele fog szólni a turizmus, és a hozzátartozó minisztériumok, lobbierők. Egyetlen ország sem fog kidobni az ablakon egy többmilliárdos ágazatot csak azért, hogy korlátozza egy olyan járműkategória közlekedését, ami kategória a teljes ország közlekedésének egymilliomodát sem teszi ki sem szennyezésben, sem utaskm-ben.

                      #52966
                      Parejgabi
                      Felhasználó

                        Szia.
                        Lpg vel többet fogyaszt és kicsit gyengébb is.

                        #52965
                        Slipah
                        Felhasználó

                          [quote=”istozi” post=50721]A fenti szempont alapján én egy CNG – benzín üzemű géppel járok, de – valószínűleg – kevesebb gondom lenne egy LPG-re gázosított autóval.[/quote]

                          Láttam régebbi Hymer Mercedes 208, illetve Hymer Opeleket benzinmotorral. Kifejezetten tetszenek amúgy ezek a formák:)
                          Van arról tapasztalat, hogy mennyivel fogyasztanak többet, illetve mekkora probléma a kisebb nyomaték?
                          Esetleg van valakinek ilyen autója itthon, amit ne adj Isten meg lehetne nézni és nem eladni akarja? 🙂

                          Gondolom a lakóautók többsége azért dízelüzemű, mert kisebb fogyasztás mellett nagyobb nyomatékkal optimálisabb mozgatni a viszonylag nagy tömegű kasznit. De tény, hogy környezetvédelmi trendek inkább a dízeleket sújtják, illetve a benzinesekbe még mindig könnyebb utólag katalizátort tenni, mint a dízelbe.

                          Az LPG átalakítás is érdekes lehet, viszont sok helyről (pl mélygarázsok) ki vannak tiltva az ilyen járművek (nem mintha mélygarázsba járna az ember lakóautóval;). Ebben az esetben a gáztartályt is el kell helyezni valahol, ami elvesz rakodóteret, illetve elképzelhető, hogy országonként eltérő az LPG-s autókra vonatkozó szabályozás.
                          Szóval ezekkel együtt megéri átalakítani vajon, ha az ember benzinmotoros gépsárkány mellett dönt?

                          #52961
                          babarucu
                          Felhasználó

                            Tegnap értem haza egy észak-kelet olaszországi rövidke túráról. 2 percenként jött velem szembe lakóautó, aminek 1/3 része öregebb járgány volt, minimum 1/5 része 30 évnél öregebb spanyol, német, olasz, holland, francia..stb. Legjobban azon lepődtem meg, hogy a régi gépek „lakói” java részt fiatalok voltak.

                            #52958
                            istozi
                            Felhasználó

                              „6 fő legális utazására milyen lakóautót tudtok javasolni.”
                              Az enyém a legrövidebb Ducato és 6 személyre van vizsgáztatva. Ha benn van mind a 6 ülés, akkor nem fér el benn a konyha, ilyenkor utazóautó, főzés az autón kívül. Ha kettesben megyünk, akkor a felesleges ülések ki, és ami kell, azt rakom be. Nálam ennyi a kompromisszum.
                              Ha fél méterrel hosszabb lenne az alapgép, akkor – valószínűleg – kevesebb átszerelés kellene, de felesleges ülést akkor sem vinnék.
                              Nálam is az volt az egyik szempont, hogy beférjek egy szgk-parkolóba. Ezt az 5 m-es gép tudja, az 5,5 m-es már kicsit kilóg, de ennél nagyobbal már meg kell nézni merre mennék.

                              #52951
                              Slipah
                              Felhasználó

                                Köszi a linket!
                                Ezek baromi szépek!!! 🙂 Igen valami ilyesmire gondoltam. Barkácsolós típus vagyok, ráadásul élvezem is… Szóval jó projekt lenne egy ilyen felújítás:)

                                #52947
                                Cimbi
                                Felhasználó

                                  Én is egy eleve hatszemélyes autót (Sprinter, Ducato) javasolnék. Amennyiben kizárod a „hosszú” autót, ez valóban nehezen kivitelezhető.

                                  #52945
                                  gattila
                                  Felhasználó

                                    Esetleg egy olyan jármű, amit 6 személyesből építettek. Az enyém pl. maradt 9 személyes…..

                                    [quote=”sajtmedve” post=50745]Sziasztok,
                                    Tehát a kérdés: 6 fő legális utazására milyen lakóautót tudtok javasolni. köszönöm. sajtmedve[/quote]

                                    #52944
                                    sajtmedve
                                    Felhasználó

                                      Sziasztok,
                                      sok év lakokocsis (hobby 560 kmfe) kempingezés után lakoautó felé nézelődnék.
                                      cél: nem túl hosszú, lehetőleg integrált vagy félintegrált lakóautó vásárlása, amiben legálisan 6 ember utazhat. Az ágyak száma nem érdekes, a gyerekek és barátja/barátnője megy ki éjszakára sátorba, de mindenképpen 6 fővel kell tudni autózni. Ilyet csak olyanban láttam ahol a vezető ülés mögötti asztalnál volt menetiránynak háttal is 2 szék, így viszont nagyon hosszú volt a kocsi. Esetleg az anyósülés mögötti szék nem elfordítható az utazás idejére menetiránynak megfelelően gyári megoldással? Hymer 688 lenne a szerelem, de sajnos ott nem tudom megoldani a 6 fős utazást, nagyon hosszú autót pedig nem szeretnék (szerintem sokszor kettesben maradunk kirándulni a gyerekek nélkül)
                                      Tehát a kérdés: 6 fő legális utazására milyen lakóautót tudtok javasolni. köszönöm. sajtmedve

                                      #52942
                                      TG
                                      Felhasználó

                                        Nem vonom kétségbe amit írsz, mert ezt tervezik a szolgáltatók, de a birtoklási vágy, örök emberi tulajdonság marad. 🙂 Bérelni most is lehet és sokan ezt választják, legyen az autó, lakás, lakóautó, stb. De bérelhetnél telefont, karórát, ékszereket, ruhákat, mégsem teszed (általában). Ehetsz étteremben, mégsem ott eszel állandóan. Sokan szeretnek főzni, barkácsolni, vagy lakóautót építeni, ami a sajátja, a saját alkotása. Nézd meg a mai fiatalokat, vagy már nem is annyira fiatalokat! A legújabb, legdrágább telefon kell nekik (nem bérlik), mert anélkül úgy érzik, hogy nem tudnak élni. Akár adósságba is verik magukat miatta. 🙂
                                        Szerintem lesz ilyen is és olyan is és így van jól. 🙂
                                        Én, amíg megtehetem, a saját ágyamban, a saját fürdőmben… Legyen az 20-30-40 éves. És remélem, hogy sokan fognak tudni újat vásárolni és nem csak bérelni! 🙂

                                        #52940
                                        Cimbi
                                        Felhasználó

                                          Félreérted! Bizonyára én fogalmaztam rosszul. Ott fogsz állni a placcon, csak nagy valószínűséggel kölcsönautóval. Az olasz, francia és német e-kölcsönautó trendet látva nem kérdés, hogy idővel „megéri” majd eladni a saját autót, és akkor és olyan méretűt bérelni, mire szükséged van. Ha ezt elfogadom alapvetésként, akkor az sincs messze, hogy a még drágább, még komolyabb költséggel fenntartható lakóautóra ez hatványozottan igaz (lesz)..

                                          #52938
                                          TG
                                          Felhasználó

                                            [quote=”woodoopilot” post=50738]100 éve a benzint is a patikából kellett venni, alig voltak benzinkutak…
                                            Idővel majd biztosan lesznek olyan lakóautó parkolók is, ahol töltőcsatlakozás is lesz. Egy lakóautónak még gyorstöltő se kell, még lehet előnyös is, ha 10-12 órán keresztül kell tölteni…[/quote]

                                            Már most is van! Ahol áram van, ott tölteni is lehet! 🙂

                                            #52937
                                            woodoopilot
                                            Felhasználó

                                              100 éve a benzint is a patikából kellett venni, alig voltak benzinkutak…
                                              Idővel majd biztosan lesznek olyan lakóautó parkolók is, ahol töltőcsatlakozás is lesz. Egy lakóautónak még gyorstöltő se kell, még lehet előnyös is, ha 10-12 órán keresztül kell tölteni…

                                              #52936
                                              TG
                                              Felhasználó

                                                Erről már volt szó máshol, de itt is jelzem. Azért, mert ezt is figyelembe kell venni azoknak, akik teherautót kívánnak lakóautóként használni.
                                                N1, N2, N3-as kategóriások, FIGYELEM! Ausztriában a rájuk vonatkozó környezetvédelmi előírások:

                                                https://www.umwelt-pickerl.at/

                                                2000 Euro spórolható meg!

                                                #52935
                                                gattila
                                                Felhasználó

                                                  Már látom lelki szemeimmel a sorban állást a töltőkért! Mint 60 éve Karácsonykor a banánért 🙂

                                                  [quote=”woodoopilot” post=50735]Egyik rokonomnak van egy elektromos hajtású Renault Masterja. Gyárilag elektromos, nem házi barkács. Már nézegetem egy ideje, hogy milyen jó lakóautót lehetne belőle faragni. Igaz a hatótávja csak bő 100 km, de amíg sok helyen lehet ingyen tölteni, közben meg a parkolásért sem kell fizetni, még a belvárosban se, valahogyan együtt lehetne élni a rövid hatótávval. Amíg a töltőn lóg a csiga, lehet várost nézni, vagy éjszaka benne aludni. Mire meg megszűnnek a kedvezmények, remélhetőleg lesznek majd sokkal nagyobb hatótávot biztosító akkuk.[/quote]

                                                  #52934
                                                  woodoopilot
                                                  Felhasználó

                                                    Egyik rokonomnak van egy elektromos hajtású Renault Masterja. Gyárilag elektromos, nem házi barkács. Már nézegetem egy ideje, hogy milyen jó lakóautót lehetne belőle faragni. Igaz a hatótávja csak bő 100 km, de amíg sok helyen lehet ingyen tölteni, közben meg a parkolásért sem kell fizetni, még a belvárosban se, valahogyan együtt lehetne élni a rövid hatótávval. Amíg a töltőn lóg a csiga, lehet várost nézni, vagy éjszaka benne aludni. Mire meg megszűnnek a kedvezmények, remélhetőleg lesznek majd sokkal nagyobb hatótávot biztosító akkuk.

                                                    #52933
                                                    TG
                                                    Felhasználó

                                                      Szerintetek, amikor hétről hétre, újabb és újabb Stelplatzok nyílnak Európában, hogy a turizmust fellendítsék, akkor csak 5, 10, vagy 15 évre terveznek? Azt sem hiszem, hogy az öreg autókat kitiltanák az utakról. Korlátozások, persze lesznek. De azt kizártnak tartom, hogy a lakóautózás lenne a jövőben a luxus, mert ha igen, akkor ötcsillagos szállodák helyett, elég lesz Stellplatzokat építeni! 🙂
                                                      Akit tényleg érdekel a környezetvédelem, annak vannak alternatív megoldások, nemcsak az új autó, vagy motor csere. Pl. diesel-gáz és dolgoznak a mérnökök egyéb megoldásokon is. Emlékeztek a kétüteműek körüli mizériára? Hogy kitiltják őket? Jöttek az átalakítások, stb. És még mindig futnak és az áruk is egyre magasabb. Tényleg luxussá kezd válni! 🙂
                                                      Én nem félek, hogy ne tudnánk lakóautózni a jövőben!

                                                      Majd eladom a veterán lakóautómat egy gazdag német gyűjtőnek! 🙂 Addig élvezem és vigyázok rá!

                                                      #52932
                                                      gattila
                                                      Felhasználó

                                                        Próféta szóljon belőled! =D>

                                                        [quote=”Tie” post=50729]Azért ebbe az egészbe masszívan bele fog szólni a turizmus, és a hozzátartozó minisztériumok, lobbierők. Egyetlen ország sem fog kidobni az ablakon egy többmilliárdos ágazatot csak azért, hogy korlátozza egy olyan járműkategória közlekedését, ami kategória a teljes ország közlekedésének egymilliomodát sem teszi ki sem szennyezésben, sem utaskm-ben.
                                                        [/quote]

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 126-150 / 372

                                                      You must be logged in to reply to this topic.