-
IndítottaTémakör
-
2009.03.19.-12:51 #13594
Sikerült lakóautó tulajdonossá válnom, de mivel ezidáig szálloda lakó voltam nem igazán tudom, hogy mikre kell odafigyelnem.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2018.02.02.-10:55 #54519
Én is köszönöm az infót. Az lakómban is van légrugó, bár még sosem használtam. Teljes terhelésnél is az orra van lejjebb az autónak, valószínűleg a laprugók újak, vagy felújítottak. Nálam a két légrugót egy nagyon vékony kapilláris cső köti össze, tehát egyszerre dolgoznak, de mivel az összekötőcső átmérője max. 1 mm., nem nagyon van ideje egy-egy döccenőnél komolyan átdolgozni. Nálam nincs óra sem, és kompresszor sem, csak egy felfújószelep a hátsó keréknél az egyik oldalon. Egyszer próbaképp felfújtam egy kicsit egy kézipumpával, de 3 hét múlva megint puha volt. Az átmérője becslés alapján olyan 10cm lehet. Gondolom ez a legolcsóbb vezrió lehet. Hogy a tudatlanságomat fokozzam, kérdezem: hogy ezt is fújhatok 2-2,5 bárra?
2018.02.02.-02:40 #54516Nos örülök hogy csatlakozhattam.
A kérdésem a következő lenne.Egy MB sprinter 4×4 3 személyes tgk ból tervezek 4 személyes lakóautót építeni és ha lehet vizsgáztatni. Most kezdeném az építést de nem nagyon találom hogy mi vonatkozik rá.Külön kategória a lakóautó,vagy szgk. Regisztrációs adót kell fizetni csak vagy áfát is. Mik a kritikus pontok,mit kell dokumentálni és mit kötelező szakemberrel csinálni.Kinél kell lejelenteni.
2018.02.01.-23:44 #54514[quote=”KVD” post=52230]Köszönöm, így fogok tenni!
Légrugóval kapcsolatban is felmerültek kérdéseim:
Mire való a hátsó laprugóhoz beszerelt légrugó? Mikor kell használni? Mennyire kell felfújni.
(Saját kompresszora van és jelenleg 0.5Bar-t mutat a nyomásmérő órája.)[/quote]Ez az adat így kevésnek tűnik.
Ha a két oldalon levő légrugónak van egyetlen órája, akkor az, egy egykörös légrugós rendszer, ami nem sokat ér, mert egymás ellen dolgozik a két lufi.
Az, hogy egyetlen közös kompresszor van hozzá az rendben van, de azokat jó lenne külön külön szabályozni, felfújni.
Akkor és annyira kell felfújni, hogy ne lógjon a segge még terhelés alatt sem és a terheket a mozgási energiákat a légrugók vegyék fel.
A léglufik védik a rugót a töréstől, jelentős mértékben csillapítják a lengéseket,elnyelik a felütési energiákat a rossz utakon a gödröknél.
Ha kétkörös a rendszer akkor az oldalirányú lengéseket is csillapítják!
Ha közösített egykörös a rendszer akkor ebben az esetben még gond is lehet,mert az egyik oldali terhelésnél a levegő átmegy a másik oldalra és így még jobban billentheti a kasztnit!!
Az csak akkor működhet jól, ha a két lufi között visszacsapó szelep van beépítve!!
Tudtam segíteni??
A 0,5 bar nagyon kevésnek tűnik, nálam két önálló körös a rendszer normál állapotban csak 2-3 centit emel a hátulján és így is 2,0 bar nyomáson vannak a lufik úgy, hogy 200 mm a kétcellás lufiknak az átmérője!
A forgalomban levő lufik zöme csak 170 mm !!
:meghajol2018.02.01.-23:22 #54513Köszönöm, így fogok tenni!
Légrugóval kapcsolatban is felmerültek kérdéseim:
Mire való a hátsó laprugóhoz beszerelt légrugó? Mikor kell használni? Mennyire kell felfújni.
(Saját kompresszora van és jelenleg 0.5Bar-t mutat a nyomásmérő órája.)2018.01.30.-03:04 #54483[quote=”KVD” post=52195]A víz-szivattyúval kapcsolatban lenne egy kérdésem. Kisfogyasztású és csendes vízpumpa van felszerelve a víztartály tetejére és ez látja el az egész lakóautót. Gondolom ez mindegyik lakóautónál így van. 1 gondom van vele: -sokkal kisebb a vízhozama, mint a lakókocsimban lévő merülőszivattyúnak, és ezért a WC öblítés is elég csekély mértékű. Van valami külön szerepe, hogy a lakóautókba ilyen vízpumpát szerelnek, vagy kicserélhetem nagyobb vízhozamú merülőszivattyúra??? Az, hogy azzal hangosabb lesz a rendszer, az nem zavar.[/quote]
Állíts a nyomásszabályzóján, rögtön többet fog nyomni! Ha már van egy nagy nyomású szivattyúd, nehogy kicseréld egy búvárra. Az meg nem nagy hátrány, ha kicsit kevesebb víz fogy a lakóban, mert nem fogjátok hamar elpacsálni az értékes készletet. 🙂
Amennyiben magasabb nyomásra állítottad, nézd meg az összes csatlakozást, nincs-e szivárgás a nagyobb nyomás okán!!! Találkoztam már olyannal, hogy inkább a nyomást csökkentették, ahelyett, hogy megjavították volna a szivárgó csatlakozást. :sir2018.01.28.-23:34 #54476A víz-szivattyúval kapcsolatban lenne egy kérdésem. Kisfogyasztású és csendes vízpumpa van felszerelve a víztartály tetejére és ez látja el az egész lakóautót. Gondolom ez mindegyik lakóautónál így van. 1 gondom van vele: -sokkal kisebb a vízhozama, mint a lakókocsimban lévő merülőszivattyúnak, és ezért a WC öblítés is elég csekély mértékű. Van valami külön szerepe, hogy a lakóautókba ilyen vízpumpát szerelnek, vagy kicserélhetem nagyobb vízhozamú merülőszivattyúra??? Az, hogy azzal hangosabb lesz a rendszer, az nem zavar.
2018.01.26.-02:27 #54474[quote=”Tóthok” post=52192]A fűtés működhet-e a meleg vizes kazán feltöltése nélkül? Ugyanis , ha feltöltöm a rendszert vízzel, hogy legalább a WC-öblítés működhessen, az elektromos leeresztő szelep azonnal leengedi a vizet a rendszerről. Mi lehet a gond? Hogyan tudom használni a fűtést,és a WC öblítést téli üzemmódban?[/quote]
A Truma kombi kazánjait, lehet víz nélkül is fűtésre használni. Egyébként a 3402-es egy megbízható, jó készülék.
Az elektromos leeresztő szelep, (frost control) azért van, hogy védje a kazánodat az elfagyástól. 3-4 fok környékén, automatikusan leereszti a vizet. Elképzelhető, hogy érzékeli a hideget, és egyszerűen teszi a dolgát. Fűtsél be, és akkor nézd meg mit tesz!
Mivel a wc a központi víztartályból nyeri a vizet, ezért csak úgy tud működni, ha feltöltöd a teljes vízrendszeredet.
Feltöltés nélkül, is működhet a dolog, egyszerűen, megtöltesz egy PET palackot vízzel, és abból öntve öblíted le a wc csészét.Egyébként, az összes lakóautó azonos készülékekkel, és technológiával épül, ezért a különböző típusok között, nagy a hasonlóság. Amennyiben jól emlékszem, ez a Pössl, szinte az utolsó csavarig megegyezik az Adria azonos évjáratú Twin-jével. Talán az lehet a különbség, hogy az Adria Ducato alapra épült.
2018.01.26.-01:21 #54473A fűtés működhet-e a meleg vizes kazán feltöltése nélkül? Ugyanis , ha feltöltöm a rendszert vízzel, hogy legalább a WC-öblítés működhessen, az elektromos leeresztő szelep azonnal leengedi a vizet a rendszerről. Mi lehet a gond? Hogyan tudom használni a fűtést,és a WC öblítést téli üzemmódban?
2018.01.26.-00:58 #54472[quote=”Tóthok” post=52190]Köszönjük a kedves szavaidat! Mivel sok a problémánk, ezért vagy egy személyes találkozó, vagy telefonos segítség lenne jó számunkra elsősorban. Persze a személyes találkozás a távolság függvényében…….? Eddig itt a környékünkön (Komló) sajnos nem sikerült olyan csapattaggal felvenni a kapcsolatot, akinek ilyen típusú lakóautója lenne. Szívesen venném, ha privátban olyanok küldenének telefonszámot, akinek olyan autója van, mint az miénk (Pössl 2 Wim felépítmény, trumatic C3402/C 6002 meleg-vizes gázkazán, thetford C-200 S/CS WC, electroblock EBL 263-3 kezelő panel).
Köszönjük előre is![/quote]Nos.. szerintem írd le mi a gondod. Hátha tudunk segíteni.
Mivel van baj. mi nem működik…. stb.2018.01.25.-23:54 #54471Köszönjük a kedves szavaidat! Mivel sok a problémánk, ezért vagy egy személyes találkozó, vagy telefonos segítség lenne jó számunkra elsősorban. Persze a személyes találkozás a távolság függvényében…….? Eddig itt a környékünkön (Komló) sajnos nem sikerült olyan csapattaggal felvenni a kapcsolatot, akinek ilyen típusú lakóautója lenne. Szívesen venném, ha privátban olyanok küldenének telefonszámot, akinek olyan autója van, mint az miénk (Pössl 2 Wim felépítmény, trumatic C3402/C 6002 meleg-vizes gázkazán, thetford C-200 S/CS WC, electroblock EBL 263-3 kezelő panel).
Köszönjük előre is!2018.01.25.-00:25 #54465[quote=”Tóthok” post=52176]Sziasztok!
Tóth János vagyok. 2018. január elején végre megvásároltam az első lakóautómat: Peugeot Boxer 2,8 HDI motor, Pössl 2 Win felépítménnyel. Az új családtag (Boxy) 16 éves és mint egy átlagos kamasz rengeteg problémát vet fel. Sokat segítene nekem, ha Komló környékén találnék egy rutinos lakóautós ismerőst aki hasonló felépítményű autóval rendelkezik. Előre is köszönöm a segítséget![/quote]Kedves Jani!
Mint öreg lakós, mondhatom neked, hogy bölcs döntés volt a családi kötelékbe állítani Boxy-t. :cheer:
Legyen megbízható társatok a kis kék csiga a csavargásaitok során!Bármi problémátok, kérdésetek merülne fel vele kapcsolatban, bátran kérdezz, hiszen vagyunk itt sokan, sok tapasztalattal, akik szívesen segítenek egy új kollégának!!!!
2018.01.24.-02:39 #54461Előre is köszönöm!
2018.01.24.-00:50 #54458Szia!
Bár én sem vagyok régi csigás, de ha tudok segítek.
Nem lakunk messze egymástól.
Ha gondolod privátban küldök egy számot.Laccci
2018.01.24.-00:13 #54457Sziasztok!
Tóth János vagyok. 2018. január elején végre megvásároltam az első lakóautómat: Peugeot Boxer 2,8 HDI motor, Pössl 2 Win felépítménnyel. Az új családtag (Boxy) 16 éves és mint egy átlagos kamasz rengeteg problémát vet fel. Sokat segítene nekem, ha Komló környékén találnék egy rutinos lakóautós ismerőst aki hasonló felépítményű autóval rendelkezik. Előre is köszönöm a segítséget!2017.09.13.-19:35 #53140Köszönöm a hozzászólásokat és a kedves fogadtatást. Hűtőt közben visszavittem az eladóhoz, remélem hamar kiderül mi a baja. Beszámolót hamarosan megírom a tere-fere témában.
Köszönöm „Cimbi” a segítséget!2017.09.12.-02:57 #53122Köszönjük a bemutatkozást, az élménybeszámolók között örülnénk az utazás tapasztalatainak is. Sok szép utat kívánok, úgy látom már kellően megfertőződtetek a lakóautózás megkedvelésével, néhány kis kezdeti műszaki galiba nem fogja elvenni a kedveteket.
2017.09.11.-21:03 #53121Kedves Kolby!
Köszi a hangulatos beszámolót! Sokunknak ismerős helyzetekről írtál… 🙂 Ahogy látom, a használt, és hosszabb ideig álló lakautók szinte minden betegségét sikerült megismerned. Vigasztaljon, hogy innen már csak jobb lesz (a szerelőd családjának 🙂 ).
Ahogy látom, szintén budapesti vagy, így nem kizárt, hogy akár személyesen is megosszunk majd tapasztalatokat, vagy ha egy-egy házilagos munkánál igényled, esetleg segítő kezet nyújtsak. Nyugodtan csörgess, ha aktuális! 06-30-701-40802017.09.11.-15:39 #53118Kedves Klubtagok,
Idén Augusztus 10-n belevágtunk a lakóautózás világába. Kicsit izgalmasabb legyen és ne csak béreljünk egy újat, vettünk családilag egy 1995-s Ford Transitot Marlin 2 by elnagh felépítménnyel. Első nagy boldogság után, elkezdtük kitapasztalni mi hogyan működik illetve mi nem 🙂
Előző tulajdonos egy osztrák idősebb úriember volt aki a magyar rokonoknak ajándékozta az autót akik az árán kívül mást nem nagyon tudtak az autóról.
Még izgalmasabb legyen a dolog volt 15. napunk, hogy mindent kipróbáljunk rajta, felújítsuk, megjavítsuk amit kell. Augusztus 25.-n el is indultunk vele a kisebb próbaútra hollandiába amely 12 nap és kb 3000km lett. 🙂Felsorolás képpen leírom mit kellett megcsinálni mit cseréltem indulás előtt:
– Lányok szépen kitakarították, és lekeztük kiírtani az autóval ajándékba kapott rengeteg kedves kis óriáshangyát. Az út első felére, sikerült is megvállni tőlük, a gyerekeknek már szinte hiányoztak, báránykák helyett a szaladgáló hangyákat számolgatták lefekvés előtt 🙂
– Kapott egy olajcserét, szűrőkkel, új ékszíjakat, új 4 gumit, és egy új munkaakkut. + egy szép kardhal matricát az orrára. Gázpalackokat feltöltettem. Gyerekágyak kaptak új matracokat. Van benne 220V-s mikró, ez hasznos volt.
– Felszereltem egy flexibilis lépésálló 50W-s solar panelt, ezt még be kell kötnöm, ehhez is kérek majd az aktuális témában egy kis segítséget.
– Kis 220V-s hűtő volt az eredeti helyén, amit boldogan lecseréltem egy méretben pont passzoló Dometic Coolmatic MDC 90-s hűtőre amit használtan vettem. Indulás előtti pár napban szépen beszereltem, még dicsekedtem is a haveroknak, hogy kérsz egy hideg sört, működött is szépen az indulás előtti napig, ahol beadta az unalmast. Bővebben írok a hűtő témakörben róla, lényeg, hogy útközben mindent megtettem, hogy elinduljon, de visszavinni már nem volt időm és megjavíttatni sem. Szerencsére volt egy kis hordozható 12V-s hűtőnk, na evvel és mélyhűtős akukkal húztuk ki a 12 napot. Szerencsére hideg sört a kempingben is találtam. 🙂
– Tűzhely jó, Truma gázfűtéshez nem mertem nyúlni elég poros koszos, ezt szakemberre bíznám, úgyhogy vittünk egy 220V-s ventillátoros fűtést a gyerekek miatt.
– Mosogató csap kicsit folyik, fürdőben kézmosó jó, bojler nincs benne azt kiszerelték. Tartály, vízpumpa ok. Mobil WC szépen működik, gyerekek imádják használni, én meg üríteni. 🙂 Zuhanyt nem próbáltuk mert kempingekben aludtunk, meleg víz hiányában vittünk egy 20L fekete tartályos kinit zuhanyt amit végül nem használtunk.
– Van benne egy inverter ami megy a munkaakkuról vagy az indító akkuról. Munkaakkut nem tölti a generátor menet közben, ez lehet direkt van így vagy hiba, nem jöttem még rá. Illetve ha be vagyunk kötve a hálózatra akkor is csak az indító akkut tölti a beépített 12v-s töltő. Mikor rátaláltam úgy döntöttem ehhez sem nyúlnék hozzá akkora a kábel dszungel 🙂
Úgy tervezem, majd a solar panel tölti vissza a munka akkut illetve van egy ctek 5A-s csepptöltőm, ezt használtam hozzá, vagy építenék be egyet később. Hűtőt direktben bekötöttem a munka akkura, meg is kapja a megfelelő felszültséget, csak ha már nagyon merül az akku akkor tilt le.
– Beázás, sajnos ezt is megtapasztaltuk, mindjárt második este nagy vihar sok eső sok víz bent az asztalnál, másnap találtunk egy OBI-t ahol vettem átlátszó szilót, amivel körbe nyomtam mindenkét ablakot, és olyan helyeket a tetőn ami gyanús volt. Gondolom nem ez a legmegfelelőbb anyag de hirtetelen evvel próbáltam rendbehozni. Még nem tudom mekkora sikerrel, mert azóta nagyobb esőt nem kapott.Merre jártunk ez szintén bővebben leírom az utazás témakörben. Ide inkább csak az első tapasztalatokat szerettem volna leírni. Összességében nagy jól érztük magunkat, de úgy érzem a biwakolásra még nem áll készen az autó.
Amire viszont hamar rájüttünk, hogy ha már megérkezik valahová az ember érdemes egy napot ott eltölteni. Mire odaértünk, kipakoltam, gyerekek egyből játszótér, vacsora, fürdetés, alvás, reggeli, pakolás. Örültem, hogy ma is megvolt a 300-400-500km 60-80-100km/h-val, másnap tovább indulás egy kicsit strapás volt. Kell egy kis idő, hogy nézelődjünk, biciklizzünk, pecázzunk, stb.
Kicsit hosszúra sikerült a bemutatkozás, de úgy érzem még sokáig boldog lakóautó tulajdonosok leszünk 🙂
2017.08.25.-16:05 #53048Tudomásom szerint az autópályán mehetünk. Ám, a zöld zónába eső parkolók, pihenők esetében már jelzett a navigációm.
2017.08.25.-03:39 #53045Ha jól látom, ahol csak egy városban van környezetvédelmi zóna, az csak a belvárosra vonatkozik. Gondolom, ha leparkolok a zónán kívül, akkor egy robogóval, vagy akár elektromos kerékpárokkal bejárhatjuk a belvárost. Vagy tömegközlekedéssel, ha esetleg rossz az idő…
Viszont látok olyan nagy zónákat is, amikben több település is van, azokon még az átvezető főúton vagy autópályán se lehet áthajtani? Az autópályán lesz egy környezetvédelmi zóna tábla, mint nálunk a díjfizetésre figyelmeztető tábla? Ha igen, akkor legalább még egy kijárat előtt, hogy idejében le tudjunk hajtani?
2017.08.24.-14:06 #53038Nekünk mindkettővel volt tapasztalatunk. Az első lakóautónk benzinüzemű Opel Bedford, automata váltós, intedrált lakó volt, 14 liter körüli fogyasztással (igaz, hogy az üzemanygtartályból mindig kilötyögött a benzin). A második Mitsubishi L300 (ha jól emlékszem) szintén benzines, beszereltettünk gáztartályt a hátsó körülés alá, át lehetett kapcsolni a két üzemmód között, lényegesen megnőtt a hatótávolságunk. Azóta gázolajosak a lakóautóink, a mostaniban a fűtés is, 9-10 literes fogyasztással (most éppen Írországban, Skóciában minden éjjel ment a fűtés).
2017.08.24.-12:19 #53037ISTOZI-nál a pont! Az alábbi linkeken nézzél szét, és mérlegeld, hogy milyen autóval hova (nem) hajthatsz be.
http://gis.uba.de/website/umweltzonen/umweltzonen.php – Német környzetvédelmi zónák
http://www.xn--krnyezetvdelmi-matrica-j8b71a.hu/hu/koernyezetvedelmi-matrica.html – magyar cikk
http://www.xn--krnyezetvdelmi-matrica-j8b71a.hu/fileadmin/umwelt-plakette/Bilder/UZ-Karten-Dtl/UZ-de_01-06-2016.pdf – Német térkép
http://www.dekra.hu/dekra_szolgaltatasaink_gepjarmu_egyeb_matrica.htmlInkább a 4 millás árat lődd be, mert (bőven) lesznek költségek.
– átírás, eredet stb. 70
– biztosítás 50
– matricák 50
– 5 abroncs 150
– fogyó, lopó dolgok cseréje 70
– kényelmi eszközök, apróbb dolgok a saját igényetek szerint 100
– egy komolyabb szerviz, mert valamibe azért tutira belenyúlsz 150
DE! Mindennél fontosabb a jó választás. Ha mellényúlsz, az Isten pénze sem lesz elég… + egy életre megutálod a lakóautózást.– Szerény tanácsom, hogy az első évben inkább itthon guruljatok. (vezetési tapasztalat, az autó kiismerése, az életforma megszokása, és a valódi pihenéshez szükséges fedélzeti rend kialakulása…)
– Egy baráti szerelővel átlagosan 30-40%-ot tudsz spórolni a munkadíjon. A közvetlen UNIX, Bárdi stb. alkatrész beszerzéssel szintén jelentős megtakarításod lehet.
– További költségcsökkentés miatt a téli időszakban kivonhatod a forgalomból.
– A barkácsolással óvatosan. Itt nem mindig működik az „OSB-ből majd megoldjuk”, módszer. Egy 4 millás autó (is) komplex és igen érzékeny rendszer. 230 volt, 12 volt, napelem, gázrendszer, vízrendszer(ek) stb. Ezzel azt akarom mondani, hogy még a szakemberek közt is kincs, aki VALÓBAN ért a lakóautókhoz.2017.08.24.-02:12 #53036” teljes Európát szeretnénk bejárni”
Akkor – szerintem – csak olyan autó jöhet szóba, ami jogosult a német zöld matricára.2017.08.24.-00:54 #53035Sziasztok,
Rekem. Jó látni, hogy él a fórum és hogy segítőkészek a tagok. Ritka és becsülendő. Köszönöm az eddigi hozzászólásokat.
igazából a km, vagy futásteljesítmény nem érdekel. Ha az állapota jó, akkor teljesen mindegy mennyit ment.
Akkor inkább kicsit átfordítom a kérdést. A teljes projektre van 4,5 Mio forintunk. Ebbe már minden szerviznek, papírozásnak bele kell férnie. Fontos 4 főt el tudjon vinni A-ból B-be (ezer km-ekben mérve a távolsságot). Legalább 5-7-10 évig szeretnénk megtartani. Ezen idő alatt teljes Európát zeretnénk bejárni. Utána már a gyerekek nem akarnak majd velünk jönni. Mindenképpen olyan gépet keresünk, ahol van ágy a pilótafülke felett. Legyen benne budi + fürdő. Ha ezen kívül ha valami hiányozna, akkor azt barkácsolnánk.
Tudom most sokan megmosolyogtok, de egyszer mindeki volt kezdő. 🙂
Szóval ebben az árkategóriában mit ajánlanátok?.Akár klubbos autó is érdekelne.
köszi
üdv
zsolt2017.08.23.-22:07 #53033[quote=”istozi” post=50827]”Valami ilyesmire gondoltunk:”
Ez 27 éves gép. Minden tiszteletem a külföldieknek, de ehhez a korhoz képest – szerintem – irreális a 99.000 km.
Próbálj több hirdetést is megnézni (pl. mobile.de lapon van sok), hogy a felkínált autók – árak – életkor – km.futás a fejedben kialakítson egy képet, hogy neked mi lenne a legjobb vétel.
Ügyelj arra, hogy a megvett gépezettel hova szabad – hova nem szabad behajtani (környezetvédelmi besorolás). Ennek – a kora miatt – csak fekete matricája lehet, szóval sok helyről ki leszel tiltva vele.[/quote]Teljes mértékben egyetértve ISTOZI -val, néhány logikusnak tűnő okfejtés:
-ha 27 éves az autó és csak évi 10,000.- km-t mentek vele, akkor is necces a 99,000.- km
-jó lenne tudni, hogy ezen idő alatt , ha vezérműszíjas, hányszor cseréltek benne vezérlő és a többi meghajtó szíjat, ugyanis ha nem mész vele akkor is 5-max 7 évente ezeket cserélni kéne…
-hány olajcsere volt rajta, mert ezeket ha állsz vele akkor is évente cserélni kéne, mert az olaj lesavasodik, majd eszi a tömítéseket szimmeringeket..
-a gumi DOT számából tudod, hogy hány évesek rajta a gumik! Ez nem játék, mert nagyon könnyű öreg gumival durrdefektet kapni, amikor már csak az égiekben bízhatsz…
-nagyon meg kéne nézni a tömítések rugalmasságát, vízzáróságát.
-ha garázsban tartották, naptól védve és bakon az jó pont, de ezt biztosan kéne tudni róla…Ez csak néhány észrevétel, a többit CIMBI már leírta…
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.