-
IndítottaTémakör
-
2009.03.19.-12:51 #13594
Sikerült lakóautó tulajdonossá válnom, de mivel ezidáig szálloda lakó voltam nem igazán tudom, hogy mikre kell odafigyelnem.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2018.06.20.-01:25 #55289
[quote=”Simgyo” post=52952]Köszönöm szépen! A miénk is lakókocsi 😀 … ezek szerint rossz csoportban tettem fel a kérdést. Vagy az egész klubban csak lakóautósok vannak?? 😮 😮 😳
Tegnap elősátrakat is nézegettünk már, de azok is elég drágák 🙁 Hol lenne érdemes nézni?
Most egy négy lábon álló nagy napernyőben gondolkodunk, aminek lefúrnánk a lábait.[/quote]Egy jó elősátor azért jobb megoldás a napernyőnél, mert lényegesen jobban bírják a viharokat. Egyébként lehet használtan is venni egészen jó sátrakat. A Ottónál Vácon, a Szavatolnál próbálkozz, esetleg Érden a Lakókocsiparknál, és kutakodj a hirdetési portálokon!
Egyébként, az itt jelenlévő lakóautósok. nagy számban, lakókocsival kezdték, így szerintem senkinek sincsen kifogása ellened. 🙂
2018.06.19.-11:59 #55282Köszönöm szépen! A miénk is lakókocsi 😀 … ezek szerint rossz csoportban tettem fel a kérdést. Vagy az egész klubban csak lakóautósok vannak?? 😮 😮 😳
Tegnap elősátrakat is nézegettünk már, de azok is elég drágák 🙁 Hol lenne érdemes nézni?
Most egy négy lábon álló nagy napernyőben gondolkodunk, aminek lefúrnánk a lábait.2018.06.18.-22:30 #55273[quote=”Simgyo” post=52941]Sziasztok! Bár már 4 éve megvan a mi kis Abbey-nk, de még mindig kezdők vagyunk. Előtetőt szeretnénk venni. Ha nem behúzósat, hanem rögzíthetőt (kitekerőset) veszünk, akkor meg merjük fúrni a lakókocsi oldalát???
Abbey nem egy kempingben áll, hanem magánkertben (állandóra telepítve), így teljesen el vagyunk szigetelve a lakókocsis társadalomtól.
Várok minden további ötletet, javaslatot :cheer: :meghajolKöszönöm előre is![/quote]
Üdv Néked Simgyo
:meghajolKérdéseidre megpróbálok jó válaszokat adni!
Nekem is volt Abbey járgányom, de az LAKÓKOCSI volt és nem lakóautó.
De! Mint írtam nekem volt ebből a típusból lakókocsim és ezért tudok neked válaszolni:
Semmiképpen ne vegyél rá kitekerhető naptetőt, -nálunk ezt „Omnisztor”-nak hívják, ha kiváncsi vagy rá miért és van elég időd hozzá, rengeteg iromány van erről a korábbi írások között- mert egy letelepített lakókocsinál ezel csak bajod-gondod lesz.
Nem szereti a nagy esőket, szeleket, -mindíg be kell ezek védelmében tekerni- no és az ellátandó feladathoz igen drága …..
:meghajol :sorry2018.06.18.-19:24 #55271Sziasztok! Bár már 4 éve megvan a mi kis Abbey-nk, de még mindig kezdők vagyunk. Előtetőt szeretnénk venni. Ha nem behúzósat, hanem rögzíthetőt (kitekerőset) veszünk, akkor meg merjük fúrni a lakókocsi oldalát???
Abbey nem egy kempingben áll, hanem magánkertben (állandóra telepítve), így teljesen el vagyunk szigetelve a lakókocsis társadalomtól.
Várok minden további ötletet, javaslatot :cheer: :meghajolKöszönöm előre is!
2018.02.25.-16:22 #54693Sziasztok! Tavaly eladásra került Sk.épített autónk. Most sikerül az utódját megtalálni,és megvásárolni Fiat Ducato Dehtleffs Bus 2.5TDI 1996-os.Sajnos nincs hozzá semmilyen kezelési,karbantartási könyv. Kérdésem,hogy esetleg valaki ne tud erről a típusról valami elérhetőséget. Nagy segítség lenne megismerni egyes berendezések működését,kezelését. Előre is köszönet a segítségért. Üdv mindenkinek. kormanyosgyuri
2018.02.06.-14:49 #54565+ nem minden határátkelőt használhatsz, csak azt amelyik teherforgalomnak megnyitott. Tőlem már horvátok kértek CMR szállítólevelet a berendezésről. 😉 [quote=”NagyPapa” post=52268][quote=”Matuka” post=52259]Németből lett behozva lakóként de szerintem elcseszték a honosításnál ,reg adó is lett rá fizetve jó sok.
Jobban örültem volna személykocsinak![/quote]Ott valaki valamit nagyon elcseszett!!
Miként lett behozva?? Teherautóként?? Miért nem lett átminősítve lakóautónak azaz személyautónak??
Csak jelzem, hogy ezek a besorolások, -mármint az M1, vagy az N- nem magyar találmány, hanem az egész EU-ban azonosak ezen kategóriák.
Ebből neked ennél, sokkal nagyobb gondod is lehet, szerintem járj utána és rendezd le!!
A legnagyobb gondod az lesz, ha ki akarsz menni az Eu határain túlra, pl Szerbián keresztül, akkor beállhatsz a kamionok közé, több órát sorban állni…
Ott ugyanis egyetlen szerb határőrt sem fog érdekelni a határon, egy „jellege lakóautó” neki semmit sem érő magyar nyelvű bejegyzés…
:sorry[/quote]2018.02.05.-10:45 #54556[quote=”Matuka” post=52259]Németből lett behozva lakóként de szerintem elcseszték a honosításnál ,reg adó is lett rá fizetve jó sok.
Jobban örültem volna személykocsinak![/quote]Ott valaki valamit nagyon elcseszett!!
Miként lett behozva?? Teherautóként?? Miért nem lett átminősítve lakóautónak azaz személyautónak??
Csak jelzem, hogy ezek a besorolások, -mármint az M1, vagy az N- nem magyar találmány, hanem az egész EU-ban azonosak ezen kategóriák.
Ebből neked ennél, sokkal nagyobb gondod is lehet, szerintem járj utána és rendezd le!!
A legnagyobb gondod az lesz, ha ki akarsz menni az Eu határain túlra, pl Szerbián keresztül, akkor beállhatsz a kamionok közé, több órát sorban állni…
Ott ugyanis egyetlen szerb határőrt sem fog érdekelni a határon, egy „jellege lakóautó” neki semmit sem érő magyar nyelvű bejegyzés…
:sorry2018.02.05.-01:45 #54554Kiegészíteném még azzal, hogy más a biztosítási díj is, teljesítményadó, meg egyéb helyekre/országokba a behajtás….
És köteles INGYEN! kicserélni.
(bár hozzáteszem egy ismerős 6 szem. tgk. nak helyezett forgalomba egy kisbuszt hátszéllel, róla később levette a regadót a NAV, és maradt ugyanúgy teherkocsi)2018.02.05.-01:40 #54553[quote=”Matuka” post=52259]Németből lett behozva lakóként de szerintem elcseszték a honosításnál ,reg adó is lett rá fizetve jó sok.
Jobban örültem volna személykocsinak![/quote]Matuka!
Amennyiben fizettél regadót, akkor fogjad magad, és vonulj be egy okmányirodába, mert nagy valószínűséggel a „túlképzett” ügyintéző a hunyó.
Nemes egyszerűséggel rossz kategóriát írt be a forgalmidba. Ebből viszont a későbbiekben még problémád is lehet.
Nekünk az átminősítésnél, csak 3x rontották volna el az okmányokat, ha nem figyelünk oda, és az egyik pont ez az M1-N1 kérdés volt. Simán kiállította az új forgalmit teherautóra, és ibolyakék szemekkel átadta, hogy most már rendben is van. Azonnal reklamálta, és bár nem értette (!!!!!) , hogy miért gond az nekem, de végül készített egy új forgalmit, a megfelelő bejegyzéssel, de továbbra sem értette a miérteket.
A saját érdekeben lehet fontos az hogy szgk. szerepeljen a forgalmiban, mert egy ellenőrzés során, érhetnek meglepetések, mivel más szabályozók vonatkoznak egy tgk.-ra.2018.02.05.-01:00 #54552A jellege lehet lakóautó.
2018.02.03.-21:17 #54545Németből lett behozva lakóként de szerintem elcseszték a honosításnál ,reg adó is lett rá fizetve jó sok.
Jobban örültem volna személykocsinak!2018.02.03.-10:40 #54541[quote=”Matuka” post=52252]itt a kép a forgalmiról[/quote]
Ez viszont egyértelműen TEHERAUTÓ
Ezt azért hangsúlyozom ki, mert olyan kategória, hogy „lakóautó” hivatalosan nem létezik!A jellegénél szokták néha beírni a lakóautót, de a kategóriát melynek alapján történik pl az útdíj fizetés, nem változtatja meg.
Ez akkor eredetileg egy dobozos IVECO volt amit átalakítottak lakójárgánnyá, de maradt teherautó!!
:meghajol :meghajol2018.02.02.-22:52 #54539hivatalos bejegyzés
Attachments:2018.02.02.-22:49 #54537itt a kép a forgalmiról
Attachments:2018.02.02.-22:38 #54534N 1
2018.02.02.-21:34 #54533[quote=”Matuka” post=52248]Az én csigám 3.5t teher hat személyes és bejegyzett lakó akkor ez hogy van?[/quote]
A forgalmi engedélyben a jármű kategória rubrikában mi van beírva???
A tied nem „M1” ???
Mert ha az, akkor az SZEMÉLYAUTÓ!!
NEM LÉTEZIK LAKÓAUTÓ KATEGÓRIA!!!
:meghajol :meghajol :sorry2018.02.02.-21:21 #54531Az én csigám 3.5t teher hat személyes és bejegyzett lakó akkor ez hogy van?
2018.02.02.-19:22 #54529talán néhány gondolat még A te esetedben a finom úthibák elnyeletésére, Illetve a terhelés, túlterhelés esetén a rugó részbeni tehermentesítésére szolgál. E típust nézve a segédlégrugód gyári, melyek 1 bar esetén kb 150 kilót tartanak. A légrugókban mindig van ütköző gumibak amire túlterhelésnél a tengely felül,és már mindjárt ráz, döcög és szélsőségben töri a laprugó szemeit. Ha enged át kell nézni, lehet, hogy csak szelepet kell cserélni. Ha felfulytad úgy hogy emelje meg a kocsit némiképpen menj el egy macskaköves útra, és mindent érteni fogsz.;) .[quote=”SzFeri” post=52236]Én is köszönöm az infót. Az lakómban is van légrugó, bár még sosem használtam. Teljes terhelésnél is az orra van lejjebb az autónak, valószínűleg a laprugók újak, vagy felújítottak. Nálam a két légrugót egy nagyon vékony kapilláris cső köti össze, tehát egyszerre dolgoznak, de mivel az összekötőcső átmérője max. 1 mm., nem nagyon van ideje egy-egy döccenőnél komolyan átdolgozni. Nálam nincs óra sem, és kompresszor sem, csak egy felfújószelep a hátsó keréknél az egyik oldalon. Egyszer próbaképp felfújtam egy kicsit egy kézipumpával, de 3 hét múlva megint puha volt. Az átmérője becslés alapján olyan 10cm lehet. Gondolom ez a legolcsóbb vezrió lehet. Hogy a tudatlanságomat fokozzam, kérdezem: hogy ezt is fújhatok 2-2,5 bárra?[/quote]
2018.02.02.-17:24 #54528[quote=”GyG” post=52233]Nos örülök hogy csatlakozhattam.
A kérdésem a következő lenne.Egy MB sprinter 4×4 3 személyes tgk ból tervezek 4 személyes lakóautót építeni és ha lehet vizsgáztatni. Most kezdeném az építést de nem nagyon találom hogy mi vonatkozik rá.Külön kategória a lakóautó,vagy szgk. Regisztrációs adót kell fizetni csak vagy áfát is. Mik a kritikus pontok,mit kell dokumentálni és mit kötelező szakemberrel csinálni.Kinél kell lejelenteni.[/quote]
Szia! Üdv a Klub-ban!
Nincs lakóautó kategória, viszont a lakóautó csak szgk lehet, ebből adódóan az áfát ha visszaigényelték rá, akkor időarányosan be kell fizenti, valamint a regadót is. Dokumentálni nem neked kell, hanem egy autómérnöknek kell elkészítenie a tervet ami alapján te megcsinálod. A biztosnágtechnikai eszközök beépítését csak szakműhely és szakember végezheti el, mert az átalakítási engedélyhez csatolni kell a szakműhelyigazolást is. Az ilyenek az ülések, biztonsági övek, stb.
2018.02.02.-16:34 #54527gyere macius 15-18ig Mesteribe nem sokara kirakom a esemenyekhez
2018.02.02.-13:45 #54526[quote=”jocibacsi” post=52242]
A beállításnál felhívnám a figyelmet ducatónál, hogy a hátsó hídon levő fékerőszabályozót is állítani kell, nehogy megszűnjön a hátsó fék.[/quote]
Az újabb tipusoknál már ne keressétek, mert azoknál már nincs ilyen kütyü…
2018.02.02.-13:39 #54525Valóban nem bonyolult dolog a légrugó beépítése, de én szakemberre bíztam és nem bántam meg.
Két éve lett beépítve és nagyon meg vagyunk vele elégedve. Ha kicsit „túlpakoltuk” a lakót, bizonytalan lett az eleje, nos ez megszűnt. Lényegesen jobb a vezethetősége, stabilabb az úttartása a kocsinak a Fiam szerint is és jobb a kompon való le és felhajtás.1992 ducató alvázra épített Knaus traveller 620.
Jelenleg 1,5 bár a nyomás a rendszerbe, így áll vízszintesen az autó.A beállításnál felhívnám a figyelmet ducatónál, hogy a hátsó hídon levő fékerőszabályozót is állítani kell, nehogy megszűnjön a hátsó fék.
2018.02.02.-12:02 #54522„messze nem olyan bonyolult dolog a beépítése”
Ezt megerősítem, tényleg nem bonyolult.
A kétkörös légrugó-rendszernek (amikor oldalanként külön lehet nyomást állítani) van egy olyan további lehetősége, hogy az autó vízszintezésénél is lehet vele játszani. Tehát nem ékre állok, hanem a légrugóval egyenlítem ki a talaj egyenetlenségét. (Megj: induláskor nem célszerű elfelejteni!)2018.02.02.-11:57 #54521Hálásan köszönöm a gyors, és precíz választ. Nem vagyok még otthon ebben a témában, igencsak kezdőnek tekintem magam. A légrugók leeresztett (felpuhult) állapotban kb. középállásban vannak. Tehát a gumihenger félig takarja azt a fém házat, amire ráülne teljesen összenyomott állapotban. Sajnos a lakásomtól 30Km-re tartom egy barátom fedett színje alatt, így most nem tudok képeket prezentálni. De felkeltette az érdeklődésemet a téma, és a hétvégén próbálok képeket csinálni róla. A legjobb az volna, ha egy találkozón a többi lakóautó tulajdonossal is tudnék tapasztalatot cserélni. Tavaly nyár végén vettük a lakót, még nem volt idő és lehetőség erre, de remélem ez nem várat sokáig marára. Köszönöm az infókat!
2018.02.02.-11:32 #54520[quote=”SzFeri” post=52236]Én is köszönöm az infót. Az lakómban is van légrugó, bár még sosem használtam. Teljes terhelésnél is az orra van lejjebb az autónak, valószínűleg a laprugók újak, vagy felújítottak. Nálam a két légrugót egy nagyon vékony kapilláris cső köti össze, tehát egyszerre dolgoznak, de mivel az összekötőcső átmérője max. 1 mm., nem nagyon van ideje egy-egy döccenőnél komolyan átdolgozni. Nálam nincs óra sem, és kompresszor sem, csak egy felfújószelep a hátsó keréknél az egyik oldalon. Egyszer próbaképp felfújtam egy kicsit egy kézipumpával, de 3 hét múlva megint puha volt. Az átmérője becslés alapján olyan 10cm lehet. Gondolom ez a legolcsóbb vezrió lehet. Hogy a tudatlanságomat fokozzam, kérdezem: hogy ezt is fújhatok 2-2,5 bárra?[/quote]
Üdv Néked SzFeri!
Az, hogy az orra lejjebb van sajnos azt is jelentheti, hogy leültek az első rugóid!!
Ebből tehát semmit sem lehet pontosan megállapítani.
Ha hátul neked 10 cm lufid van akkor az nem sokat tud tartani!
Egy milliméteres csövet én még nem láttam, kereskedelmi forgalomban ilyen nem sűrűn van!
Az azért nagy gond, ha közös a cső, egy döccenőnél a nagyon vékony csövön is átszalad a levegő, hiszen ilyenkor akár 10 bar nyomás is tud lenni, ekkora nyomáson pedig bődületes mennyiségű levegő tud igen rövid idő alatt közlekedni!!
Ezeknek a lufiknak az üzemi maximális nyomása 6 bar, de a kidurranási nyomása 20 – 25 bar szokott lenni.
Ezeket csak úgy szemre nem lehet felfújni, óra mindenképpen kell(ene) hozzá.
Azt fújáskor le kell mérni, hogy mennyi volt a leghátsó pontján a lakónak a földhöz képest és mennyit emelkedett.
Ehhez a legegyszerűbb, ha van rajta vonóhorog akkor a gömbfejet mérni a földhöz képest, ha nincs akkor a lökhárító egyik pontját!!
Igazából, ha alábújsz vagy nézel, akkor látni kellene, hogy ráült a rugólap az összenyomott lufira vagy sem.
Ha ráült akkor az lett -mármint a lufi- a határolóbak és az már a laprugót döccenőknél komolyan terheli, akár el is törheti.
A laprugó eltörését -pl a hajlított szemeknél- sok esetben csak akkor veszed észre, ha cserélni akarod a szilent-perselyt.Sokan nem tudják, hogy messze nem olyan drága egy komplett lufi készlet, no persze nem a kempinges oldalakról kell vásárolni…
Ha valaki vesz, mindenképpen a kétlabdás változatát vegye meg!!
Ennek oka az az egyszerű dolog, hogy a beépített szerkezet nem korlátozhatja, nem határolhatja le mozgásában a futóművet!!
Az egylabdás lufik sajnos korlátozzák.
A Ducató hátsó futóművének a mozgási képessége gyárilag 220 mm, az egylabdás lufi csak 170 mm mozgást engedélyez -gyári adatok- maximum!!
Érdemes egy találkozó alkalmával a klubtagjaink beépítését megnézni, sokunknál van már beépítve!!
Csak jelzem: messze nem olyan bonyolult dolog a beépítése, nálam mindent -csövezést órákat, lufikat, tartókat jó magam csináltam 69 évesen és 145 kilósan!! (Akkor annyi voltam, most már kicsit, pár kilót fogytam!!)
:rohog
Remélem tudtam segíteni.
:meghajol -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.